رواية فيكي اعلنت انانيتي
للكاتبه: ولاء محمد ✍
الحلقه (18)
من دنيا تانيه انا ولا ايه احساسي مش عارف اوصفه
قدام حبيبتي اخبي ليه ماهيجي يوم وهتعرفيه
فارس احلامك اسمحيلي ادخل ايامك
وابقى من سكان احلامك واعشقك واسرح في كلامك
&&&&&&&&&&&&&&&
في الاوضه
حنان /طب وفيه ايه يا ايات يمكن واحد كان بيرخم وعادي ان رامي يض*به
فريده / بتقولك عارف اسمه وبيعتذر علي حاجه
حنان / عادي يمكن بيعتذر عشان كان بيضيقه
فريده / حنون خدي دوا ونامي يا حببتي
حنان / ليه عيله صغيره
ايات / بس انتي وهي انا غلطانه اني اتكلمت
فريده / طب اهدي كده وحاولي تفتكري اي حاجه يمكن تساعدنه
ايات / مش فكره اي حاجه ولم بحاول دماغي بتوجعني ورامي منعني من كده
حنان / طب انتي متسألي رامي يمكن يحكيلك
فريده / مفيش حل تاني
ايات / انا راحه تكلم رامي
فريده / انتي ريحا فين يا حنان
حنان / المطبخ اجيب ميه
فريده / خليكي انا هجيب
&&&&&&&&&&&&&&&
في المطبخ
فريده / انت بتعمل ايه
نبيل / بعمل اكل ?
فريده / ? انت تعرف تتطبخ
نبيل / ومستغربه ليه
فريده / عشان انت رجل
نبيل / في شيف رجاله علي فكره
فريده / اه بس دول شغلوهم طبخ لاكن انت ليه
نبيل / عادي
فريده / مش مهم انا هاخد الميا الي حنان
نبيل / طب استني عايزك
فريده / عايزني ?
&&&&&&&&&&&&&&&&&
في اوضتت نبيل
الباب دوق دوق
عا** / ادخل
ايات / مساء الخير
عا** / مساء نور
رامي / هو في حاجه
ايات / عايزه اتكلم معاك ممكن
عا** / اه طبعا اتفضلي?
رامي / اطلع برا ?
عا** / خلاص متزقش انا اصلا طالع ربنا يكون في عونك علي الكائن ده انتي عايش معاه ازاي
رامي / عا** ?
عا** / حبيب قلبي
رامي /خير
ايات / انا كنت عايزه اسألك عن شاب الي ض*بته انهارده في الستشفي يعرفني منين
&&&&&&&&&&&&&&&&&
نبيل / انا اول يوم شوفتك لمستي حاجه جوايه انا سبتك ورحت انا لقيتك مستنياني هناك ولم صحيت عرفت مكنش حلم كان قلبي الي حس بيكي ?وانتي بتبكي فريده تتجوزينه?
فريده / ?
نبيل / مالك وشك قلب كده ليه
فريده / انتي بتهزر صح
نبيل / ابدا
فريده / لو اتجوزتني ابن عمي هيقتلك
نبيل / لا متخفيش احنا مش سهلين
فريده / انا موافق بس بشرط
نبيل / ايه هو
&&&&&&&&&&&&&&&&&
عا** / حنون
حنان / عايز ايه يا عاصم
عا** / رامي طردني من الوضه قولت اجي اقعد معاكي اونسك بس فين فريده
حنان / راحت تجبلي ميا واطلع برا
عا** / انتو بتعملوني كده ليه
حنان / برا يا عا** عايزه انام يلا
عا** /ماشي ما انتو مضهديني في البيت ده
&&&&&&&&&&&&&&&&&
ايان / عايزه اعرف مين شاب ده ويعرفني منين رامي لم يجبه فقد احتضنه بشده گأن احد سيأخذه منه
ايات / رامي ارجوك فهمني
رامي / هتفهمي كل حاجه بس مش دلوقتي
ايات /بس انا عايزه اعرف دلوقتي
رامي / لا عشان الحاضر ده بتاعي ولم تفتكري كل حاجه اوعي تنسيني
ايات / انا عمري ما هنساك انت كل حاجه
&&&&&&&&&&&&&&&&
نبيل / ايه هو
فريده / محدش من اهلي هيعرف غير بعد كتب الكتاب
نبيل / انا قولتلك متخفيش
فريده / انا مش خيفا بس ده شرطي قولت ايه
عا** / نبيل خلصت ولا لسه مساء الخير
فريده /مساء نور انا طلعه
نبيل / عاصم
عا** /يا عيون عا**
نبيل / اطلع برا
عا** / وانا اقعد فين طردوني من الوض وكمان المطبخ
نبيل / مس فيقلك روح اقعد معا رامي
عا** / ما هو طردني لما ايات جات
نبيل / ? طب الاكل خلص يلا نأكل فوق اكيد ايات هيعجبه اكلي
عا** / والله حرام عليك ايده طرشه
نبيل / هات صنيه ورايه
عا** / اشكو اليك
نبيل / اخلص
الباب دوق دوق
رامى / تعالي يا نبيل
عا** / ? لدرجه دي بتحبه بتحس بيه من قبل ما اتشوفه
رامي / عا** اطلع بره
عا** / لا طبعا عايز اكول
نبيل / روح ناديالبنان الاول
عا** / ماشي
ايات / انت الي عملت الاكل يا نبيل
نبيل /اه دوقي كده ودينه رئيك
ايات / باين من رحتو انو يجنن
رامي طنش كل حاجه وبداء ياكل
نبيل / استني اختك تيجي
رامي / ملكش دعوه
دخلت فريده وهي مسكه حنان قام نبيل شال حنان زي نونه وقعده
نبيل / اتفضلي ياحنون
حنان / يخليك ليه
عا** / وانا امشي عادي ما اشوال بطاطه انا
نبيل / بس ياض كول وانت ساكت
عا** / اتنيلت
&&&&*&&&&&&&&&&
في العمل
نبيل مع عمه و باباه
نبيل / بابا عمي انا عايز اقولكم حاجه
احمد / خير
نبيل / انا عايز اتجوز فريده
عمر / الف مب**ك ياحبيبي
احمد / انا معنديش مانع نكلم باباه
نبيل / لا هي شرطه اني محدش من اهله يعرف غير بعد كتب الكتاب
احمد / لا طبعا مش موافق لازم ابوها يعرف
نبيل / يا بابا ارجوك هي مصره علي ده
احمد / يعني انت ترضي حنان تتجوز من ورايه
نبيل / لا متخفش ما احنا اتفقنه لو الموضوع ده متحلش خلال سنه هنجوزهم من وراكم
احمد / مش وقت اهزار
نبيل / ?هزار ما علينه مش موضوعنا
احمد / ده غلط وكمان لازم يكون ليه وكيل
نبيل / عمي عمر يبق وكيله
احمد / لا مش موافق لازم ابوه يعرف
نبيل / طب انا عندي حل ابو فريده جاي اليومين دول يمضي ال*قد صفقته اجديده انا هكلمه وقول كل حاجه ولم يوصل يكون احنا كتبنا الكتاب واهو يبق عرف
احمد / انت تبق حطيته قدام الامر الواقع انا لا يمكن اشارك في المهزله دي
عمر / انا هشارك وسيبك من ابوك انت مش محتاج وكيل
احمد / عمر
عمر / عمر ايه بس الاتنين عايزين بعض ليه تعقيد ولم وحده تقول مش عايزه اهلي معايه في يوم زي ده يبقا هم ناس لا تضاق مش وحشه وبس مش انا الي هعرفك ناس يا أحمد دا احنا ياما شوفنه بلاش تبهدل ابنك خليه يرتاح
نبيل / وهو اكيد هيحضر الفرح
لف احمد بي كرسيه الاتجاه الاخر وقال
&&&&&&&&&&*&&&&&
هيوافق ولا لا وايه هيحصل استنو الحلقه الجايه
للكاتبه: ولاء محمد ✍رواية فيكي اعلنت انانيتي
للكاتبه: ولاء محمد ✍
الحلقه (19)
عرفته قد ما عرفته ولا عرفتوش
وشفته قد ما شفته ولا فهمتوش
كان بيقوللي أحبك .. أيوه كان بيقول
وأنا من لهفة قلبي صدقته على طول
كنت أشوف وأسمع وأحس بقلبه هو
&&&&&&&&::&&&&&&&&::&&&&
احمد موافق( هي هي وافق )
نبيل / الوو يا رامي جهز نفسك عشان رجعين البيت
رامي / طب ازاي هندخل بي حنان وهي كده
نبيل / اتصرف انا كتب كتابي كمان يومين
رامي /الف مب**ك والله فرحت فيك
نبيل / ? طيب يا سيدي مقبوله منك متقولش لحد تمام انا هقولهم في البيت
رامي / ماشي يا سيدي ماشي معاك حلاوه
نبيل / نق فيه يا رامي نق شويه كمان
رامي / لا ياعم انا سكت اهو
نبيل / سلام
رامي / سلام
&&&&&&&&&&&&&&&&
نبيل / الوو يا فريده كتب الكتاب كمان يومين
فريده / انت بتتكلم جد
نبيل / اه طبعا
فريده / نبيل انا عايزه اقولك حاجه ?
نبيل / خير ?
فريده / ? لا مفيش ?
نبيل / فريده في ايه
فريده / مش مهم نتكلم بعدين
نبيل / خلاص ماشي
&&&&&&&&&&&&&&&&
في البيت الأحمدي
الباب دوق دوق
ايمان / الحمد لله علي سلامه يا حبيبي
رامي / شكرا يا ماما
ايمان / ايه ده الي حصلك يابنتي انتي كويسه
حنان / انا كويسه يا ماما متخفيش
ايمان / ايه الي حصل
عا** / وقعت وخبطتت دماغه بس
ايمان / وانت كنت فين يا حببتي يا بنتي
عا** / كنت موجود بس ملخقتش امسكه
امسكت لمياء بي اوذن عاصم
لمياء /ايه الي حصل بدال ما اوريك ايام سوده
عا** / هو ده الي حصل انا هاكدب ليه
لمياء / مش عليه انا الكلام ده انطق احسنلك
في هذه الحظه رن تليفون عاصم
عا** / الوو يا نبيل الحقني ودني هتطلع في ايد الوليه المفتريه دي
لمياء / انا مفتريه يا تربيه زباله
فلت عا** وجري
عا** / هي فين تربيه دي انتي تعرفي تربي اصلا
لمياء / والله لوريك يا عديم تربيه
ايمان / خلاص يا لمياء سبيه حنان حببتي بتوجعك حس بحاجه طب انتي اكويسه ?
حنان وايات وفريده و لمياء ????
ايمان /انتو بتضحكو علي ايه
حنان / بصراحه عليكي يا ماما انتي افورتي اوي
ايمان / طب انا غلطانه ان بخاف عليكي
حنان / خلاص يا ماما حقق عليه
ايمان / اوعي كده
لمياء / بس يا بت انتي وهي ما انتو مش هتفهمو غير لم تبقو امهات
ايمان / قوليلهم يا لمياء
لمياء / تعالي يا ايمان يا حببتي ?
&&&&&&&&&&&&&&&&&
في المساء
في غرفت نبيل (الي احتلتها فريده)
كانت قعده علي سرير بتفكر وتقول لازم اقوله لا مش هقوله مينفعش مقولوش بس انا مش عايزه يسبني بس ده ميجوزش لا يجوز اه ياربي حله من عندك مش مسمحاك يا بابا انت سبب في كل مشاكلي حتي امي معرفهاش ?
الباب دوق دوق
فريده / اتفضل
نبيل / مساء الخير
فريده / مساء نور خير
نبيل / لا مفيش كنت عايزه ان يوم كتب الكتاب
فريده / سكت ليه ايه الي هيحصل
نبيل / لا مفيش حاجه هتحصل انا بس كنت عايز اعرف المعاد مناسب
فريده / اه كويس جدا
ثم عم **ت قليلا حتي رن هاتف نبيل فاخرج من الغرفه
نبيل / الوو ياعم فينك
محمد / والله مشاغل انتي عمل ايه
نبيل / هكتب كتابي كمان يومين هتيجي
محمد / طبعا لازم اعزيك بنفسي يجعله اخر الاحزان ??
نبيل / ?? يابني صدقني المشكله مش في الجواز المشكله في مراتك انت
محمد / لا ما خلاص
نبيل /اي هو الي خلاص
محمد / طلقته
نبيل /?♂ الطلقه تالتا
محمد / اه خلاص مفيش نصيب
نبيل / طب انزل انتي وحشتني اوي صح رجعنا رامي
محمد / لقتوه فين ده و اقنعته ازاي يرجع
نبيل / خ*فنا هحكيلك كل حاجه لم تيجي سلام
&&&&&&&&&&&&&&&&&
اليوم المنتظر يوم كتب الكتاب
رامي / المأذون وصل
نبيل / تمام
اخرج هاتفه وتصل بي والد فريده
نبيل / الوو حضرتك انا نبيل احمد الاحمدي انا هكتب كتابي علي بنتك دلوقتي اكيد تعرف العنوان سلام
المأذون(هو المأذون بيقول ايه لم يخلص مش مهم) تم زواج بحمد الله
والد فريده /وقف المهزله دي
نبيل / اسف هي خلاص بقت مراتي
علي (انتو اكيد هرفينه) انت مينفعش تتجوزه وانا خطبه
&&&&&&&&&&&&&&&&&
استنو الحلقه القادمه
للكاتبه: ولاء محمد ✍رواية فيكي اعلنت انانيتي
للكاتبه: ولاء محمد ✍
الحلقه (20)
أهل الهوى مساكين صابرين ومش صابرين وبيحسدو الخالي
أصل الهوى غدّار فيه القلوب تحتار
آخرتها ايه ويــــــــاك
حيرت حبـــــــــــــــي
لاوعت البــــــــــــــي
والوجد فاض بينــــــا
والصبر مش لينـــــــا
&&&&&&&&&&&&&&&&
نبيل / انت بتقول ايه
علي / است هانم تبقي خطيبتي وهربت مني
نبيل / هو كلامه صح
فريده / كنت عايزه اقولك بس خفت
( نعم لقد خدعتني غشتني لاكن هل هذا سبب كافي لي اتركه)
والد فريده / امشي معايه علي البيت ومسك ادراعه وشده
مسك نبيل ايد فريده مش هتخدها دي مراتي
علي / جوازك باطل عشان هي مخطوبه
محمد / لو تسمحولي جوازه مش باطل ما دام العروسه موفقه
علي / متخليك في حالك ياعم شيخ
( انتو متعرفوش حاجه عن محمد صح هتعرفو حكايته بعدين كفايه تعرفو ان هو شاب ملتزم)
نبيل / سيبها
علي / هتندم
نبيل / ? مش انا الي اتهدد
علي / انت وامسك ثيابه فامسك رامي يده وامسك عا** الاخره وامسك نبيل ثيابه وحدق في عنيه
محمد/ احسنلك تمشي سليم خلاص يا شباب سبوه هو عقل مش كده
علي / هندمكم واحد واحد يلا يا عمي
ولد فريده / هندمك علي كل الي عملتيه
بعد رحيلهم امسك نبيل يد فريده واتجه الي الغرفه واغلق الباب بقوه وجلس امام فريده
&&&&&&&&&&&&&&&&&::&
في الخارج
عا** / احنا هنعمل ايه دلوقتي
احمد /محدش يدخل بينهم هم يحلو مشكلهم مع بعض ملكمش دعوه ولا حتي من بعيد مفهوم
رامي /اعتقد ان احنا لازم ندخل لي مصلحتهم هم الاتنين
احمد / انا قولت لا خلص الكلام يلا كل واحد علي اوضه صعد الجميع معاده محمد
احمد / اه وانتي الي مقعدك هنا
محمد / ?طب عن ازنكم هروح
احمد / تعالي هنا اطلع الفوق يلا
محمد / لا انا هروح
عمر / اطلع بدال ما انت عارف
محمد / لا وعلي ايه تصبحو علي خير
طلع محمد وشاف ايات وحنان وعا** و رامي وقفين علي باب اوضتة نبيل بيحوله يسمعو
محمد / ايه الي انتو بتهببوه ده
عا** / شششش بس هتفضحنا تعاله
ودخل الجميع الي غرفة حنان
محمد / الي انتو عملتوه غلط
عا** / احنا كنا بنسمع عشان نفك اي اشتباك
رامي / احنا برضو عايزين مصلحة اخونه
حنان / وكمان مسمعناش حاجه حاجه خالص
محمد /لا حول الله يا رب صبرني
عا** /اهدي كده وقعد نتكلم والله ليك وحشه يا راجل
محمد / انا عايز اعرف انت جبت رامي ازاي
عا** /امكانيات يا حبيبي
رامي / اتنيل محمد اصلا يعرف كل حاجه عني وعن مكاني ده هو كمان شريكي في شغل
محمد / كان لازم تسيحلي يعني
عا** / دا انت وقعتك سوده لم يعرفو
محمد / ومين هيعرفهم
عا** / انا
محمد / ? بتقول ايه
عا** / حبيبي قلبي منور
محمد / ازيك يا ايات يارب تكون احسن
ايات / اه شكرا
محمد / طب الحمد لله انك فتحتي صوت
رامي / بس ياض
ايات / انت تقصد ايه
رامي / بيهزر متخديش عليه
محمد / طب احنا هنام فين
عا** /من يوم ما عرفتكم وانا مش عارف انام زي ناس طبيعيا
رامي /علي الكنب تحت ويمكن تنام انت وعا** علي الكنبه سوا
محمد /حرام عليك احنا كنا بنام علي سرير الواسع واصحي الاقي رجلين عا** في حضني يبقا انا معاه علي الكنبه هصحه الاقي ايه في حضني المره دي ??????
عا** / انتو معرفتكم المهبب
رامي / كل حاجه بداءة من اليوم الي اخسرت فيه اهلي ومحمد خسر ابوه من يوم وحنا سوا
&&&&&&&&&&&&&&
في مكان غير مهم
علي / انا عايزك اتجبهولي عايش متعلق من رجليه انا هعلمه الادب وخلينه اشوف اخواته هيعملولو ايه
&&&&&&&&&&&&&&&&&&
فريده / هو ده كل الي حصل انا مخبتش عنك حاجه والله
نبيل / ليه مقولتليش
فريده /عشان خوفت تسبني زي ما انت خوفت اسيبك لو كنت قولتلي
قام نبيل واتجه الي الباب وخرج واغلق
&&&&&&&&&&&&&&&&&
احمد /نبيل تعالي عايز اكلمك
&&&&&&&&&&*&&&&&&
اسفه ان قصير بس والله عندي امتحانات صعبه الايام دي بس ان شاء الله كل يوم ساعه 8 هنزل حلقه طويله
الكاتبه: ولاء محمد ✍