2

1260 Words
الفصل الثاني.. روايه/القبطان... الجزء الثالث... أسما السيد؟ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ back.. وصلو لفيلا الشامي.. ها...انزلي ياقطه..ولا انتي خلاص لزقتي... ضحكت وقالت...لا بستعد للقفزه الذهبيه... اكرم بصياح... انتي يازفته اوعي تقفزي.. قولتلك ميت مره... انتي زفت بنت...انزلي بهدوء.. ضحكت وقالت..لا هقفز..الله.. انت مالك انت... استدار له وسحبها من يديها ينزلها ببطء حتي لا تقفز وتتأذي قائلا... من بين أسنانه... انزلي يازباله بالراحه..زهقتيني.. غير... واعين... لمن عينيه.. تلمع بشرار كالشيطان يتوعدها بأشد العقاب.. نزلت اخيرا واقتربت من اكرم قائله... بحزن...كرمله انا مبحبش هنا.. روحني وهضحك علي جدو سعد واقوله اني رحت وطردتني فريال.. انا مش عاوزه ادخل.. تفهم خوفها فهو اكثر من يشعر بها فتلك الفريال دايما ما تسخر منهم ومن فقرهم..رغم ان لارا تمتلك من الاموال مايجعلها مليونيره الا انها متشبثه بهم وبحارتهم... روحها مثلهم.ودماءها حاره ليست كتلك بارده... قرص خدها بمرح وقال بحنان.. ...مش قلنا بلاش مقالب يالارا.. وتفتكري جدك أحمد هيخليكي معانا... يالا ياقلب اكرم عاوزك بطل...ولا انا معرفتش اربي... وكأن كلماته أشعلت حواسها بالتحدي... ومن غيره يستطيع اشعال.. شعلتها الغجريه التي تخفيها تحت وجهتها.. فقالت بحماس...ايوا بقي... هتشوف..جيالك يافرياااال.. ضحك بسعاده.. وودعها ضاربا كفها بكفه قائلا... هو دا... اثبتي بقي علي كدا...عاوزك بطل.. هااا. اي حاجه هكا ولا هكا كلميني علطول... اوك.. ودعته واخذت شنطتها منه... بسعاده واقترب عم سعيد منها حارس البوابه يحملها بسعاده... .مرددا بحب... اهلا اهلا ياست لارا... نورتينا فينك من زمان.. ضحكت بحب وقالت انا اهو..اومال ابنك سالم فين.. عاوزه اسأله علي حاجه كدا في الهندسه.. ضحك قايلا في الدرس ..اما يجي هخليه يجيلك.. ضحكت وقالت..اوكش ياعم سعيد.. متنساش... فسالم يدرس بمدرستها الحكوميه الخاص بالمنطقه التي تسكن فيها وزملاء فصل... بنفس القسم...وهي وهو زملاء.. دخلت للفيلا.. فوجدت جدها باستقبالها والجميع أيضا.. بينما هو يقف باعلي الدرج ينظر لها ولطلتها المهلكه بعيون تكاد تخرج من محجرها لمرآها.. كان صوت رنه خلخالها يسبقها كما رأها اول مره... تلك المرأه تحتاج لتهذيب وسيكون سعيدا بتهذيبها.. وبكل سرور... زوجته الغجريه ب*عرها الناري... ومن غيرها... يشعر بالفخر وهي يردد بداخله.. كلمه..زوجتي... يالله تلك الجنيه المشتعله... زوجته.. لمعت عيونه بمكر..قائلا لنفسه... ماشي يالارا هنشوف... اقترب سليم منها بسعاده قائلا... لولا يالوله... وحشتيني يابت ايه اللوك الجامد دا.. عبايه مره واحده... دا ايه الايمان دا... مش واخدين علي كدا الله يكرمك... ضحكت وتجاهلت الجميع كعادتها حينما تأتي قائله... دا اكرم الزفت هو اللي بيحكم عليا البسها.. لم يحتمل... كلامها... .اكرم..اكرم... استمع لها تكمل...قائله...بس ايه رأيك بقي.. صدح صوته بغيظ منها... قائلا... بنبره جاده جعلت الجميع ينظر له بذهول.. قائلا... لا جامده أخر حاجه... عبايه وخلخال...ناقصك بس صاجات وتبقي ولا أجدعها رقاصه.. .في الموالد.. نظرت لمص*ر الصوت بحده..فتجاهل وقع نظرتها علي قلبه الذي يدق بعنف... ونظر لها بتحدي.. فنطقت وهي تتخصر وسطها بيديها قائله... نعم..نعم..ودا من ايه انشالله... بيطلعوا امتا دول... مابراحه ياأمور.. اتكلم علي قدك ياعسل... اف...ابتدينا بقي.. وبلحظه كانت فتحت العباءه بحده ورمتها علي الكرسي ورائها.. فشهق بصدمه من لبسها وقله حيائها... قائلا...بحده وهو يلمح ماترتديه تلك الوقحه... ايه الق*ف اللي لبساه دا... لارا..بحده..وانت مالك انت ايه الق*ف دا... حاجه خنيقه... والمصحف كلمه تاني وهكون ماشيه من هنا... انت حر بقي ياسياده القبطان... وانا بصراحه هموت وامشي من هنا... وغمزت لسليم الذي يضحك بقهقهه عليها.. مهلا لم يستطع ان يتمالك نفسه اكتر.. تلك الوقحه سيربيها... لمح سليم يوسف يهبط الدرج مسرعا.... فولول بيديه قائلا...يالهووي.. دي باينها هتولع الحق ياجدي... جده بمكر... اسكت يازفت خليه يربيها... حمش يااد. مش شكل خيبتك التقيله.. نظر له سليم بغيظ... ماشي ياجدي... اثبت علي كدا... الجد بلا مبالاه... ياشيخ اتنيل... كان قد.. وصل لها وامسكها بعنف من يديها قائلا... اقسم بالله يالارا لربيكي من اول وجديد.. وصاح قائلا... امشي معايا.. رددت فريال..بقرف.. يوسف..نو..نو.اوعي تلمس الفالجر دي... دي معديه...ياااي..سيبها... التفتوا الاثنان لها بحده.. هو كان سيوبخ والدته.. اما هي...لم تمهله الكلام... فقالت..بحده فالجر في عينك ياحيزبونه انتي... انصدم منها قائلا...من بين أسنانه... هيا حصلت كمان... همت فريال انت تصفعها الا ان يد يوسف منعتها وهو يمسكها بقوه..قائلاا لامه... اياااكي..تعمليها.. مش هسمحلك.... فريال..بغضب...بتمسكني انا كدا فريال هانم..امك..عشان قليله الادب دي... همت ان تصرخ بها الا ان صوت يوسف الهامس ا**تها قايلا..اياكي... ???? نظرت له بغضب وترقرقت الدموع بعينيها وحاولت دفع يديه التي تمسكها الا انه لم يتركها... ونظر لامه قائلا.. وهو يلمح دموعها التي تقاوم النزول.. اسمعوا.. كلكو من هنا ورايح... لارا.. تخصني انا.. واللي هيتعدي بكلامه معاها.. هيواجهني انا... فاهمين... تكلمت امه.. قائله.. ايه اللي بتقولو دا... مين دي... عشان تخصك.. يايوسف... انت فين وهيا فين... بنت الشوارع دي... يوسف بحده... ماما..مسمحلكيش... واشار لهم قائلا... وعشان تعرفوا لارا..تخصني في ايه.. ..بالليل في حفله هنا... كله هيحضرها علشان عاوز أقولكو كلكو حاجه مهمه ولازم تعرفوها فاهمين... وامام جبروته الذي يعلموه جميعا...الكل استمع له.. بينما هناك كانت عين جده تلمع بمكر.. .فهو أكثر من يعلم ماذا يريد حفيده... وتبعه سليم بشهقه قائلا... يالهوووي هتولع نار... يايوسف ياجامد.. تن*د الجد...براحه.. فمنذ اليوم لن تنفصل عنه حفيدته.. سحبها من يدها للاعلي قائلا... امشي معايا يالارا هانم... نظرت له بحده قائله.. اوعي ايدي يازفت انت.. انت اتجننت...عااا.. نظر لها بحده قائلا...ولا كلمه..فاهمه..انا هوريكي الزفت دا هيعمل فيكي ايه... كان قد وصل لغرفتها ودفعها بحده قائلا... بغيظ.. جيالي وراه لحد هنا عالفزبه.. .كمان....يابجاحتك... ياشيخه... انا هوريكي.. همت ان تتكلم الا انه صرخ بها قائلا... اخرسي.. وغيري الزفت دا لحاجه عدله ونص ساعه اجي الاقيكي جهزتي فاهمه... لم تنطق.. فصرخ بها قائلا...فاهمه.. فخافت قائله..فاهمه..فاهمه.. تركها وذهب باتجاه غرفته ليهدا نفسه التي اشعلتها تلك المجنونه بطلتها... وعندها... اه..متعبه أخرجها من ص*ره قائلا... عارف اني هخلف وعدي لجدها..بس لا من انهاردا... مش هتشوف طرف الحاره...تاني.. ويحصل اللي يحصل بقي... مراتي ولازم اربيها... ماشي يالارا... اصبري عليا... ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بعد نصف ساعه كان ينزل الدرج وهي تتبعه.. بعدما ارتدت عباءه فوق لبسها التي لم تغيره ولم تستمع لاي من كلماته.. سمع رنه خلخالها.. فوقف بوسط الدرج ينظر لها بخبث قائلا.. ايه اللي سمعته ده... هزت كتفيها ببراءه.. سمعت ايه...؟ نظر لها ولمكرها الظاهر بعينيها.. قائلا..ارفعي رجلك دي... هزت براسها بالرفض. .فنظر لها بغضب فرفعت قدمها بهدوء.. بعدما خلعت حذائها.. أشار بيديه ان تضعها علي قدمه التي ثناها علي درجه السلم ففعلت بهدوء.. ازاح طرف عباءتها المهلكه.. تلك الخبيثه التي ترتدي ثيابا خبيثه مثلها عباءه تقسم تفاصيلها ببزخ.. حسنا لارا...كل شئ سيتغير...ولكن صبرا للمساء.... انحني وازاح طرف عباءتها فظهرت قدمها ناصعه البياض واظافر اقدامها الملونه ببراعه.. ليست بمانكير ولكنه بشئ يجهله لاول مره يراه... أشار لها قائلا...بتساؤل.. ايه دا... ببراءه قالت...دي حنه.. رفع حاجبه قائلا ببحه.. من طلتها.. متاكده...؟ لارا بخبث لتأثيرها الواضح عليه.. قالت..اه والله...حنه...ورفعت طرف بنطالها مشيره لوشم يتوسد جانب قدمها.. قائله... زي دي.. نظر لعينيها الماكره التي تتلاعب به... وفك قيد..الخلخال... .فعبست قائله...يوووه سيبه يايوسف انا بحب امشي اشخلل بيه... نظر لها بمكر وقال... متقلقيش هخليكي تشخللي بيه بس مش دلوقت... تأففت وهو ينزل قدمها... بهدوء.. وقالت...امتي بقي... حاجه رخمه اوي... قرص خدها وقال.... متقلقيش هانت.. اووي... نظرت له بغيظ وقالت...ماشي.. مش مرتحالك.. انت موديني فين انشالله... شكلك خبيث..مش مريحني.. أمسكها من يدها قائلا.. .يالا من غير صداع... صدعتيني يالارا... من ساعه مجيتي.. ايه مبتزهقيش... اللي اقولك عليه تسمعيه من سكات... فاهمه... تأففت قائله... اف...منك انت وامك... صدم ونظر لها قائلا... انتي قلتي ايه... توسطت خصرها قائله. .وهي تمضغ لبانتها.. قائله..قلت اف منك انت وامك.. هخاف ولا هخاف.. يوسف بحده.. .لارا.. .اعدلي ل**نك دا... ايه امك دي.. اسمها طنط فريال.. اشاحت بيديها قائله.. بلا طنط..بلا بتاع.. هيا ياخالتي... مش عجبك.. مشيني من هنا... انا أساسا جايه غصب عني.. نظر لها بحده.. قائلا.. بعينك.. ابقي وريني هتمشي من هنا تاني ازاي.. نفخت بزهق.. و ض*بت الارض بقدمها قائله.. ياريتني ما جيت عندكو..ايه الخنقه دي.. وسرعان مالمحت سالم أتي.. فصاحت غير مكترثه بمن يمسك يديها قائله... سالم....ياسالم... وضع يده علي فمها كاتما صرخاتها ..قائلا..... نهارك اسود ومطين علي دماغك... دانتي نهارك مش فايت... مين سالم دا كمان... وادخلها بالسياره... وهو مازال يكمم فاهها.. همت ان تتكلم.. فباغتها قائلا.. هش... ولا اكلمه... تعالي تعالي... زودي في ذنوبك كمان.. دانتي عاوزه اعاده ربايه من اول وجديد... وهكون مبسوط وانا بربيكي... يالارا هانم.. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ها...ايه رأيكوا... تشربو ايه ياسناجل... التقيل جاي ورا...تشجيع... عشان.. انزل اللي بعده... بقي ومتنسوش الفوووت... اللي بيشرح قلبي...
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD