البارت الثالث 3

1474 Words
دى اول رواية ليا يا رب تعجبكو ياريت رأيكم حلوة ولا الف وارجع تانى☺? في غرفة عادية في محافظة المنوفية تجلس مريم فتاه عمرها 6سنوات بتحاول تسكت طفلين رضع عمرهم حوالى 6شهور وهى بتسكتهم مريم ببراءة/ بطلو عياط دلوقت يوسف يرجع باللبن علشان ترضعوا في نفس الوقت دخل يوسف الغرفة بحزن يوسف طفل عمره 14عام مريم/ اللي اخرك يا يوسف سفيان وسيدرا بيعيطو جدا يوسف/سكتيهم لغاية لما بابا يرجع لانه لازم يعرف كل اللي بيحصل وحصل مريم بعدم فهم/ يارب يسكتو بعد مدة رجع الاب فواز النجار صاحب مدرسة خاصة وعمره 40عام ودخل علي غرفة زوجته علي طول يوسف فضل مستني لغاية لما خرج ودخل غرفة المكتب دخل يوسف وراه باحترام المعتاد وخبط على الباب فواز / ادخل يوسف دخل علي والداه وقاله يوسف/ بابا كنت عايز اتكلم معاك فواز/ انت لسه صاحى يا يوسف خير عايز ايه يوسف /كنت عايز اقول لحضرتك ان مرات حضرتك ولسه هيكمل فواز بعصبية / قولت مية مرة اسمها ماما مش عارف انت واختك بتعملو كده ليه يوسف /بابا انا عايز اقول لحضرتك حاجة مهمة وبعدين نبقا نتناقش في موضوع نقول ليها ايه فواز بزهق/ ارغي وخلص يوسف / مرات حضرتك مش بتعمل اكل لاخواتى غير لما يتفلقو من العياط النهاردة شفتها بتعمل ليهم النشا بدل اللبن صوت عالي بغضب من وراهم نهى مرات فواز النجار كانت مدرسة عنده في المدرسة فضلت وراه لغاية أما اتجوزها من حوالى سنة علي مراته وبعدها مراته ماتت وهي بتولد التؤام سفيان وسيدرا نهى بدموع التماسيح /شايف ابنك بيقول ايه يا فواز انا انا مش باكلهم داخل انا تعبانة من الحمل ومع ذلك بقوم اعمل اكلهم وبعد كل دا انا مقصرة معاهم يوسف مش مصدق اللي هى بتعملو وبتقول الكلام ده ازاى يوسف بغضب / لاء مش بيحصل هى مش بترضع اخواتى غير بعد طلوع الروح وكمان بتض*بنا انا ومريم لما نعوز ناكل وكمان لسه هيكمل قطع فواز كلامه بصفعة على وجهه من شدتها وقع علي الارض ونزف من فمه يوسف بيبص ل ابوه بصدمة ونهى بنظرة شماته / خلاص يا فواز كفاية كده يلا يا يوسف علي غرفتك روح نام اقام علشان يخرج فواز/ اعتذر ل ماما نهى يوسف/انا مش عملت حاجة غلط مش هعتذر فواز بعصبية / انت بتعصا كلامى يا ولد نهى بخبث /خلاص يا فواز مش عايزة اعتذار دا برده زى ابنى خرج يوسف بصدمة من والده وهو بيقول في نفسه الله يرحمك يا ماما ويسامحك ي بابا ودخل الحمام يغسل وشه علشان مريم متخفش من شكله وهو بيعيط وهو خارج سمع نهى بتتكلم في التليفون مع واحدة صاحبتها بتقول نهى / ولسه هما شافوا حاجة انا مش هرتاح غير لما يبقوا مش موجودين في الدنيا خالص وبشر انا بس اللي لازم افضل علشان كل الفلوس تكون ليا ولولادى يوسف وقف في ركن بخوف ومش عارف يعمل ايه وبعدين قال بس لقيتها مفيش غير الحل دا واستنا لغاية لما كل البيت نام ودخل غرفة المكتب علشان ياخد اى ورق يخص اخواته او يخصه وفي درج المكتب لقا مبلغ حوالى 2000ج خدهم علشان يشترى لبن لاخواته وأى طلبات ودخل بشويش ل مريم علشان تصحى ويمشو من قبل ما مرات ابوه تعمل اللي في دماغها وتموتهم فعلا دخل يوسف علي مريم علشان تصحا بيصحيها بشويش علشان محدش يصحا يوسف بهمس/مريم مريم مريم / اه في ايه يا يوسف يوسف /بس وطى صوتك قومى علشان نمشي بسرعة قبل ما حد يصحا مريم بعد فهم/نروح فين وبعدين بصت علي الشباك لقت لسه النهار مش طلع يوسف حكا ليها كل حاجة لان مريم ع**دة ولو مش فهمت استحالة تتحرك من مكانها مريم بعد ما سمعت اللي يوسف اقاله مريم بخوف / هنعمل ايه ونروح فين احنا مش لينا حد غير ماما يوسف بأمل في الله انه هيقف جنبه /هنروح محطة القطر ونركب اي قطر يتحرك في مكان وننزل مكان ما يوقف مريم / طيب احنا ممكن نستحمل لكن سفيان و سيدرا مش هيستحملو يوسف بقلة حيلة /نفضل هنا ويموتو من اللي نهى بتعملو ولا نمشي وممكن يعيشو وممكن لاء مريم/يلا بينا خرجو من البيت تحت نظرات نهى وهى بتبص بخبث نهى/ يلا في داهيه عقبال ما يجى خبركم وصلوا الأخوات محطة القطر وركبو القطر المتجه إلى الإسكندرية والخوف مسيطر على الموقف يقطع خوفهم صوت عياط سفيان وسيدرا لدرجة لفتت نظر كل الركاب مريم بهمس /هنعمل ايه؟!! يوسف/ انا معاى لبن والببرونة لما الراجل يعدى بتاع الشاي ناخد منه ماية سخنة ونعمل ليهم رضعة كان بيتابع الكلام صاحب نظرات غير مفهومة يوسف اخد باله من صاحب النظرات الغامض صاحب النظرات الغامضة/اخواتك بيعيطو شكلهم جعان فين اهلكم يوسف بقلق من نظراتها/..... استنونى الفصل الجاى وياريت تقولو توقعاتكم ومين صاحب النظرات وهيكون ليه دور في حياة أبطالنا اشوفكم قريب?? دى اول رواية ليا يا رب تعجبكو ياريت رأيكم حلوة ولا الف وارجع تانى☺?☺ في غرفة عادية في محافظة المنوفية تجلس مريم فتاه عمرها 6سنوات بتحاول تسكت طفلين رضع عمرهم حوالى 6شهور وهى بتسكتهم مريم ببراءة/ بطلو عياط دلوقت يوسف يرجع باللبن علشان ترضعوا في نفس الوقت دخل يوسف الغرفة بحزن يوسف طفل عمره 14عام مريم/ اللي اخرك يا يوسف سفيان وسيدرا بيعيطو جدا يوسف/سكتيهم لغاية لما بابا يرجع لانه لازم يعرف كل اللي بيحصل وحصل مريم بعدم فهم/ يارب يسكتو بعد مدة رجع الاب فواز النجار صاحب مدرسة خاصة وعمره 40عام ودخل علي غرفة زوجته علي طول يوسف فضل مستني لغاية لما خرج ودخل غرفة المكتب دخل يوسف وراه باحترام المعتاد وخبط على الباب فواز / ادخل يوسف دخل علي والداه وقاله يوسف/ بابا كنت عايز اتكلم معاك فواز/ انت لسه صاحى يا يوسف خير عايز ايه يوسف /كنت عايز اقول لحضرتك ان مرات حضرتك ولسه هيكمل فواز بعصبية / قولت مية مرة اسمها ماما مش عارف انت واختك بتعملو كده ليه يوسف /بابا انا عايز اقول لحضرتك حاجة مهمة وبعدين نبقا نتناقش في موضوع نقول ليها ايه فواز بزهق/ ارغي وخلص يوسف / مرات حضرتك مش بتعمل اكل لاخواتى غير لما يتفلقو من العياط النهاردة شفتها بتعمل ليهم النشا بدل اللبن صوت عالي بغضب من وراهم نهى مرات فواز النجار كانت مدرسة عنده في المدرسة فضلت وراه لغاية أما اتجوزها من حوالى سنة علي مراته وبعدها مراته ماتت وهي بتولد التؤام سفيان وسيدرا نهى بدموع التماسيح /شايف ابنك بيقول ايه يا فواز انا انا مش باكلهم داخل انا تعبانة من الحمل ومع ذلك بقوم اعمل اكلهم وبعد كل دا انا مقصرة معاهم يوسف مش مصدق اللي هى بتعملو وبتقول الكلام ده ازاى يوسف بغضب / لاء مش بيحصل هى مش بترضع اخواتى غير بعد طلوع الروح وكمان بتض*بنا انا ومريم لما نعوز ناكل وكمان لسه هيكمل قطع فواز كلامه بصفعة على وجهه من شدتها وقع علي الارض ونزف من فمه يوسف بيبص ل ابوه بصدمة ونهى بنظرة شماته / خلاص يا فواز كفاية كده يلا يا يوسف علي غرفتك روح نام اقام علشان يخرج فواز/ اعتذر ل ماما نهى يوسف/انا مش عملت حاجة غلط مش هعتذر فواز بعصبية / انت بتعصا كلامى يا ولد نهى بخبث /خلاص يا فواز مش عايزة اعتذار دا برده زى ابنى خرج يوسف بصدمة من والده وهو بيقول في نفسه الله يرحمك يا ماما ويسامحك ي بابا ودخل الحمام يغسل وشه علشان مريم متخفش من شكله وهو بيعيط وهو خارج سمع نهى بتتكلم في التليفون مع واحدة صاحبتها بتقول نهى / ولسه هما شافوا حاجة انا مش هرتاح غير لما يبقوا مش موجودين في الدنيا خالص وبشر انا بس اللي لازم افضل علشان كل الفلوس تكون ليا ولولادى يوسف وقف في ركن بخوف ومش عارف يعمل ايه وبعدين قال بس لقيتها مفيش غير الحل دا واستنا لغاية لما كل البيت نام ودخل غرفة المكتب علشان ياخد اى ورق يخص اخواته او يخصه وفي درج المكتب لقا مبلغ حوالى 2000ج خدهم علشان يشترى لبن لاخواته وأى طلبات ودخل بشويش ل مريم علشان تصحى ويمشو من قبل ما مرات ابوه تعمل اللي في دماغها وتموتهم فعلا دخل يوسف علي مريم علشان تصحا بيصحيها بشويش علشان محدش يصحا يوسف بهمس/مريم مريم مريم / اه في ايه يا يوسف يوسف /بس وطى صوتك قومى علشان نمشي بسرعة قبل ما حد يصحا مريم بعد فهم/نروح فين وبعدين بصت علي الشباك لقت لسه النهار مش طلع يوسف حكا ليها كل حاجة لان مريم ع**دة ولو مش فهمت استحالة تتحرك من مكانها مريم بعد ما سمعت اللي يوسف اقاله مريم بخوف / هنعمل ايه ونروح فين احنا مش لينا حد غير ماما يوسف بأمل في الله انه هيقف جنبه /هنروح محطة القطر ونركب اي قطر يتحرك في مكان وننزل مكان ما يوقف مريم / طيب احنا ممكن نستحمل لكن سفيان و سيدرا مش هيستحملو يوسف بقلة حيلة /نفضل هنا ويموتو من اللي نهى بتعملو ولا نمشي وممكن يعيشو وممكن لاء مريم/يلا بينا خرجو من البيت تحت نظرات نهى وهى بتبص بخبث نهى/ يلا في داهيه عقبال ما يجى خبركم وصلوا الأخوات محطة القطر وركبو القطر المتجه إلى الإسكندرية والخوف مسيطر على الموقف يقطع خوفهم صوت عياط سفيان وسيدرا لدرجة لفتت نظر كل الركاب مريم بهمس /هنعمل ايه؟!! يوسف/ انا معاى لبن والببرونة لما الراجل يعدى بتاع الشاي ناخد منه ماية سخنة ونعمل ليهم رضعة كان بيتابع الكلام صاحب نظرات غير مفهومة يوسف اخد باله من صاحب النظرات الغامض صاحب النظرات الغامضة/اخواتك بيعيطو شكلهم جعان فين اهلكم يوسف بقلق من نظراتها/..... استنونى الفصل الجاى وياريت تقولو توقعاتكم ومين صاحب النظرات وهيكون ليه دور في حياة أبطالنا اشوفكم قريب??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD