❣️❣️الفصل الخامس ❣️ ❣️❣️
❣️حنين الماضي بقلمي ساره محمود❣️❣️
في عربيه راغب وبعد ما اخيرا وصل علي الحاره الي فيها بيت روجينا
كل ده وسط زهول عصام واول ما نزلوا من العربيه
عصام احنا رايحين فين
.راغب انتا نسيت ولا ايه .
عصام بلخبطه لا مش قصدي ياراغب انا بس قصدي
.مروه قصدك ايه في ايه ياعصام
.عصام ها لا مفيش يلا بينا وبعد ما خطوا خطوه واحده وسأل راغب علي البيت واتاكدت شكوك عصام واول ما دخلوا البيت
.عصام بنرفزه انتا متأكد ان هو دا البيت
.راغب بشك ايوه متأكد في ايه ياعصام
بقلمي ساره محمود ?
عصام بحرج اول ما الباب لتفتح وشاف خالته قصاد عينه بعد كل السنين دي
ازيك ياعصام
ازيك انتي ياخالتي معلش بقي انا عارف انك زعلانه مني وحاول يتكلم عادي علشان محدش يشك فيه خااص
..جاسر ازيك ياعصام
. ممكن اعرف انتا ايه علاقتك بيهم
.راغب عصام يبقي جوز اختي مروه
.صدمه سيطرت عليهم وكلهم بصوا لبعض حتي عصام .
لدرجه ان راغب ومروه خدوا بالهم .
راغب خير ياجماعه في مشكله ولا حاجه
بقلمي ساره محمود ?
.نجوي لسه هنتكلم بس امال منعتها لا يابني مفيش حاجه
.انا بقي
. امال مامت جاسر ويبقي خطيب جنات
اخت روجينا
تشرفنا يابني
راغب باحترام الشرف لينا. طبعا دخلت لروجينا
.ومش عارفه هتقولها ايه واتفاجئت بروجينا وهيا بتبكي
.جنات بقلق مالك ياروجينا
.روجينا بدموع بعد ما سمعت صوت عصام ايه الي جابه هنا لسه فاكر يجي
.جي ليه بعد ايه.
وبكت بشده وانهارت اوووي
جنات اهدي بس ياحبيبتي وبعدين هو مش جاي علشانا
.روجينا اومال جاي ليه .
جنات هو جاي مع أهله .
روجينا لا فهم يعني ايه ومال عصام ومال راغب
جنات للاسف راغب يبقي جوز اخت مروه مرات عصام صدمه رهيبه سيطرت تماما عليها خلتها قعدت مكانها بولا كلمه.
بقلمي ساره محمود
كلهم بصوا لروجينا الي وفقت حتي بعد ما عرفت علاقه عصام براغب وازاي هتقدر تتحمل كل دا بس
.نجوي روجينا انا عاوزاكي ثواني
.روجينا قامت معاها وانضمت ليهم امال .نجوي انتي مجنونه روجينا ليه ياامي .
نجوي وكمان بتسالي انتي عارفه أنه جوز أخته الوحيده يعني لو اتجوزتي راغب هتقربي وتعيشي مع عصام في بيت واحده
انتي عارفه انتي بتعملي ايه
.روجينا بدموع انا خلاص وفقت وارجوكي ياماما كفايه
.امال استني انتي يانجوي اسمعيني ياروجينا .انتي بجد موفقه انك تتجوزي
بقلمي ساره محمود
راغب وتكملي حياتنا معاه وتنسي عصام للابد ويبقي مجرد ابن خالتك وبس
روجينا دموعها نزلت وغمضت عينيها بحزن وقلب مجروح وصوت مهزوز ايوه موفقه ياخالتي
امال ربنا يسعدك يابنتي خلاص يانجوي هيا اختارت وهيا مش صغيره
امال فضلت تقنع في نجوي واخيرا اقتنعت وخرجوا لناس برا أ
ما روجينا فدخلت الحمام تغسل وشها من أثر البكاء .
عصام كان قاعد علي نار وخصوصا بعد ما سمع موافقتهم علي طلب راغب واخيرا لمح روجينا داخله المطبخ وقرر يروح وراها
عصام انا داخل الحمام
مروه ماشي ياحبيبي
روجينا واقفه بتغسل وشها
.وجه عصام من وراها وقرب منها بحزر ومسكها من وسطها بتملك
.روجينا لسه هتصوت بس هو منعها وحط أيده علي بقها وزقها بعيد عند الحيطه علشان محدش يشوفهم وهما باصين لبعض وأيده علي وسطها والتانيه علي بقها
.ودموعها نزله بوجع صعب اووي وهو فضل سرحان فيها وفي ملامحها وقد ايه جميله ورقيقه ولسه هيقرب منها بس هيا زقته
بعيد .روجينا اوعي تقرب مني تاني انتا فاهم .
عصام بجنون انتي ازاي توافقي تتجوزي راغب
.روجينا زي مانتا وفقت تتجوز مروه بالظبط
.عصام مسكها من درعها بقوه .يامجنونه افهمي انا بحبك انتي مروه دي مجرد وحده معاها فلوس انا اتجوزتها علشانك انتي علشان اقدر اءمن مستقبلنا مع بعض
.فهمتي روجينا انتا اناني اووي انتا ازاي مفكرتش فيا قولتلي هتغيب سنه وغيبت سنين وفي الاخر رجعت متجوز وحده غيري وجي في الاخر تحاكمني وتقولي اتجوزتها علشاني
.عصام بخداغ انا اسف والله انا لسه بحبك انتي افهمي بقي معقول
هتقدري تنسي عصام بالسهولة دي
.روجينا يعني انتي عاوزني اصدقك عصام بأمل ايوه طبعا روجينا خلاص لسه قدامك فرصه وحده بس عصام هيا ايه دي
بقلمي ساره محمود
روجينا انك تخرج دلوقتي وتطلق مروه وتعلن حبك ليا قدامهم ونتجوز دلوقتي حالا
.عصام بزهول مستحيل مينفعش .
روجينا بابتسامه وجع كنت متاكده انك متقدرش
.عصام افهمي بس انا لسه عاوز منها كتير بصي انا .عندي حل كويس
.أنا موافق انك تتجوزي راغب بس طبعا هيكون جواز علي الورق .وقرب منها بوقاحه لكن في الحقيقة هتكوني ليا انا يعني مجرد ورقه ونبقي مع بعض علطول من وراهم ها قولتي ايه
.روجينا بصدمه
وقرف منه لاول مره وازاي فكر فيها كده وازاي يصدق انها ممكن تعمل كده مهما كانت بتحبه ورفعت ايديها ولطشته قلم علم علي وشه من شدت عصام انتي اتجنتني
.روجينا فعلا انا مجنونه انتي عرفت واحد زيك انا بكره نفسي وقلبي الي حبك انتي ازاي كده ازي قدرت تفكر فيا كده انتا كنت مخبي البشاعه دي كلها فين واسمعيني كويس انتا من النهارده بره حياتي وانا خلاص اوعدك اني هنساك علي الاخر وهفكر بس في راغب الي حبني وفكر فيا.
انتا من النهارده بره حياتي وسابته وخرجت .وهو فضل ماسك وشه ومسح علي شعره بغيظ وخرج عليهم وبعد دقائق تمت الموافقة وقرأت الفاتحه .وراغب كان مصمم أن الفرح يكون علي طول بس نجوي رفضت وقررت تسيب وقت لروجينا علشان تنسي عصام وتقرب من راغب أو تبعد عنه وقرروا أن جواز بعد نتيجه اخر السنه بتاعت روجينا وجنات يعني حوالي كام اسبوع
..كل دا وعصام قاعد مش علي بعضه خالص .راغب ممكن استاذن حضرتك اني اجي بكره اخد روجينا علشان نجيب الشبكه نجوي مفيش مانع يابني بس طبعا مش لوحدها راغب مفيش مانع نجوي طب يابني ربنا يسعدكوا واستأذن عصام الي خلاص جاب آخره وتحجج أنه تعبان ومره مشيت معاه
ونجوي صممت ان راغب يتعشي معاهم وفعلا جهزوا العشا واتعشوا كلهم مع بعض وكل عاشق عينه علي معشوقته بس روجينا كانت موجعوه اكتر من الاول من كلام عصام وتفكيره فيها وبعد العشاء استاذن جاسر وآمال وجنات دخلت اوضتها تذاكر شويه بعد ما ودعت حبيبها .ونجوي طلبت من راغب يتكلم هو وروجينا ويتعرفوا علي بعض اكتر ..وفعلا قعدوا مع بعض لوحدهم.راغب بابتسامه وعينه عليها وهيموت ويعرف سبب الحزن الي في عينيها ده
..راغب بحب ممكن اسالك سؤال روجينا اتفضل .راغب قرب منها ومسك وشها بأيده .واتقابلت العيون .راغب ممكن اعرف سبب الحزن دا ايه انا بجد قلبي بيتقطع وانا شايفك حزينه كده روجينا بعدت وشها ومسحت دموعها الي أوشكت علي النزول .مفيش حاجه انا بس تعبانه شويه راغب بحزن.
بصي ياروجينا انا عارف اننا لسه متعرفين علي بعض قريب وانتي لسه متعرفنيش كويس .بس انا عاوزك تصقي فيا ومتخبيش عليا حاجه وانا بوعدك اني هكون جمبك ومعاكي
.ومسك ايديها وباسها ووقف استأذن انا روجينا احنا لسه متكلمناش .راغب مره تانيه ياقمر ارتاحي انتي روجينا ابتسمت علي كلامه وزوقه وخوفه عليها .انا كويسه مرسى علي اهتمامك
.راغب بحب .بحبك ياروجينا وسابها ومشي من غير ولا كلمه تانيه وهيا فضلت واقفه مكانها مصدومه من كلمته
...عند عصام واول ما رجعوا البيت وجواه حرب ورغبه فظيعه فيها مروه قربت منه وهو أوهم نفسه أنها هيا دا بعد ما اخد برشامه م**ر علشان يهدي شويه .مروه مالك ياحبيبي
.عصام من دون وعي .قرب منها اووي انا بحبك اوووي وعاوزك جمبي
وقرب منها بطريقه مختلفه تماما كلها همجيه وغل وحب ورغبه احاسيس غريبه اووي مروه كانت بتتاوه من الوجع من طريقته البشعه معاها ولأنه جرحها ومش مش واعي
بقلمي ساره محمود
وبعد ما انهي رغبته وشوقه ليها بعد عنها ونام وهو مش دريان بأي حاجه اما مروه فبكت بشده وبصتله وكأنها متعرفوش وكأنه شخص غريب عنها وقامت خدت شاور
فواتصل بيها روجينا لسه هتنام الموبايل رن ولما لقته رقم غريب فتحت روج راغب رن تاني وهيا هنا السلام عليكم
... راغب وعليكم السلام واول ما رد عليها هيا هيا علطول .وسكتت راغب عامله ايه دلوق عرفته .روجينا انا كويسه
. .راغب حبيت اطمن عليكي قبل ما نام
.روجينا انتا عرفت رقمي منين
.روجينا. . حزين اووي من طريقتها وهيموت وتحبه زي ما حبها. .روجينا زعلت اووي من كلامها قررت انها قررت تنسي عصام وتبدأ مع راغب
..بس هل عصام هيعطيها فرصه لكده ولا هتحصله غير متوقعه .وبكده انتهي البارت عاوزه رايكم توقعاتكم ...