الفصل الثالث

3064 Words
⁦❣️⁩⁦❣️⁩الفصل التالت ⁦❣️⁩⁦❣️⁩ ⁦❣️⁩حنين الماضي بقلمي ساره محمود⁦❣️⁩⁦❣️⁩⁦❣️⁩ جاسر اول ما قرب و دخل المدرسه كانت جنات واقفه في جمب لوحدها والكل متجمعين حوليها وشكل في حاجه كبيره اووي حصلت معاها بدليل المنظر ده وهيا مسكه الموبايل بقلمي ساره محمود ودموعها نزله بصمت ورفض ومش قادره تصدق ولا تستوعب الي بتشوفه قصاد عنيها وللأسف مش قادره تنطق بولا كلمه واحده عند جاسر جاسر اول ما دخل قلبه وقف من منظرها وجري عليها بلهفه وخوف كبير اووي أن حد يكون ضيقها بس لكن مبعرفش المصيبه الكبيره اووي الي حصلت معاها وقبل ما يسألها في ايه حصل ايه بقلمي ساره محمود لمح تليفون في ايديها ومسكه وبص فيه وفجاءه فتح عينه بغل وصدمه وبصوت عالي وصدمه وعصبيه وعرف مين الي عمل كده اول ما شاف الصور .معتز .اه يابت الكلب ورحمه ابويا ما هرحمك ياكلب انا هعرفك مين هو جاسر خطيب جنات من ورمي الموبايل الي ات**ر ميت حته .البنت انتا مجنون ازاي ت**ر الموبايل بالشكل ده انتا مش عارف دا تمنه قد ايه .جاسر وعينه بطق شرار من شدت عصبيه انتي تخرسي خالص انا هعرفكم انا مين ياكلاب .واي وحده هتتكلم عليها اي كلمه انا هعرف ازاي اخليه يخرس خالص وكمان الكلب الي فبرك الصور دي حسابه هيكون معايا انا .والله لا دفعه الثمن غالي وغالي اووي كمان أنه فكر بس مجرد تفكير أنه يعمل فيها كده وقرب من جنات ومسك ايديها ومسح دموعها ورفع وشها بأيده بكل حب وثقه .جاسر اوعي توطي رأسك دي تاني انتي فاهمه لازم ترفعي رأسك ومفيش حاجه في الدنيا دي تخليكي توطي راسك طول ما انا عايش انتي سامعه انتي انضف واجمل بنت في الدنيا كلها وبعدين انا عارف مين الي عمل كده وحيات دموعك دي لا هخليه يندم علي اليوم الي تولد فيه وجه علي وش الدنيا هو كده جاب آخره معايا .جنات كانت خلاص تعبت وجابت آخرها وفجاءه قلبها دق اووي وغمضه عينيها ولسه هتقع علي الارض بس أيده كانت اسرع ليها ومسكها ووقعت بين ايديه. بقلمي المتواضع ساره محمود جاسر برعب جنات فوقي ياحبيبتي جنات مالك قومي ياحبيبتي فوقي علشان خاطري .وللأسف مفيش فايده ولا استجابه ليه جاسر شالها وطلع يجري بيها علي المستشفى وهو عامل زي المجنون من القلق عليها وكل ده وسط اندهاش الطلاب من حبه وثقته الكبيره اوووي فيها . وفيهم الي حس بيهم وقدر حبهم لبعض وفرح بيهم اوووي وفيهم الي كان شمتان فيهم وفيهم الي اتمنوا راجل وشريك حياه يكون بالشكل ده لان هو دا الراجل والأمان الحقيقي لاي ست الراجل الي يدافع عنك في غيابك قبل وجودك الراجل الي من شدت حبه ليكي ميصدقش اي حاجه واي حد يتكلم عليكي حتي لو شاف بنفسه تكون ثقته فيكي اكبر من حبه ليكي هو دا الحب الحقيقي علي الجانب الآخر عند روجينا الي تعبت من كتر التفكير في الماضي والحاضر بس خلاص هيا متاكده أنها بتعشقه مش بس بتحبه وفي الاخر قررت واقرت انها لسه بتحب عصام ومستحيل هتقدر تعيش من غيره والا كانت حبت بعد كل ا لسنين الي بعد عنها فيهم وكانت قدرت تنساه بس للاسف مقدرتش تنساه ولا حتي للحظه بقلمي ساره محمود وحده وخدت قررها وبلغت امها وكل العيله أنها لسه بتحبه وهتكمل حياتها معاه باذن الله الام فرحت ودعتلها أن ربنا يسعدها نجوي بحب وشوق لابن اختها الله يرحمها والي ربته وبتحبه زي اولادها ويمكن اكتر كمان .....نجوي بضحك .. قوليله اني زعلانه منه أنه مجاش يزورنا لحد دلوقتي واول ما رجع ما جاش علي بيت خالته علشان يطمنها عليه وتشوفه وتطمن عليه بعد غياب كل السنين دي .روجينا بفرحه وسعاده حاضر ياامي سلام انا بقي علشان اروح اشوفه وبلغه قرراي اواقوله اني مقدرش اعيش من غيره وفرحت لما رجعلي بعد كل ده نجوي بسعاده ربنا يسعدكوا ياررب بقلمي ساره محمود ونزلت روجينا للجامعه وهيا فرحانه اوووي وفضلت تدور وتسأل عليه وهيا ملهوفه ومشتاقه تشوفه وتملي عينيها وقلبها منه ولكن مفيش فايده خالص محدش كان عرفه ولا عارف عنه أي حاجه خالص وبخيبت امل دخلت المحاضره وهيا حزينه اوي ونفسها تشوفه وتفرحه بقرارها وأنها لسه بتحبه وعايشه علي ذكراه وحبه كل السنين دي وعايشه علي الامل أنه يرجع ليها من تاني راغب وصل الجامعه ودخل المحاضره وفضل يشرح المحاضره والبنات كلها مركزه عليه ومعاه من شدت وسامته وشياكته ومنظره الي يخطف القلوب من اول نظره معادا هيا الي مركزه وبتفكر في حبيبها وعشقها الاول والاخير .بس راغب مكنش مهتم بنظرات البنات ليه وهيا بس الي كل شويه يبص عليها ومش عارف ليه لفتت انتباه من اول مره شافها فيها وهو حاسس بحاجه غريبه اوي بتشده ليها بقلمي ساره محمود .وهيا قاعده هتجنن وهتموت من اختفاء عصام وبتسال نفسها ازاي ميرجعش لعندها اول ما رجع من السفر ولي مختفي بالشكل ده في حاجه غريبه هيا حاسه ان فيه لغز ولازم تعرفه وبعد انتهاء المحاضرة . راغب بأعجاب انسه روجينا ممكن كلمه لو سمحتي بعد اذنك .روجينا بحزن خير يادكتور في حاجه .راغب بأعجاب بصراحه كده ومن غير لف ولا دوران زي ما بتقولوا انا معجب بحضرتك من اول مره شوفتك فيها وعاوز .روجينا بغضب والمطلوب اعمل ايه دلوقتي حضرتك عاوز ايه بالظبط .راغب من غير عصبيه لو سمحتي .انا بس كنت حابب نتعرف علي بعض مش اكتر بقلمي ساره محمود . وياريت نبقي أصدقاء لو معندكيش مانع طبعا روجينا بهدوء خلصت كلامك راغب ايوه خلصت روجينا طيب ياريت تسمعني كويس لاني معنديش استعداد اعيد الكلام ده مره تانيه . اولا أنا مليش علاقه باي شاب ابدا ولا اقبل اني اتكلم مع حضرتك تحت اي مسمي تمام بقلمي ساره محمود وثانيا انا مش حابه اتعرف علي حد خالص وثالثا ودا الاهم حضرتك المعيد بتاعي وانا طالبه عندك حضرتك ياريت علاقتنا تكون في الحدود دي وبس بعد أزنك يااستاذ راغب راغب لسه هيتكلم بس كانت مشيت من قصاده بسرعه وهو ووقف مصدوم منها ومن كلامها القاسي ليه بس جواه سعيد اوي بكلامها .وأعجب بيها اكتر من الاول . علي الجانب الآخر عند جاسر اول ما دخل المستشفى فضل يصرخ فيهم وينادي عليهم علشان حد يكشف عليها ويطمنه عليها و جيه الدكتور وكشف عليها وأكد أنها كويسه بس ضغطها واطي شويه ودا سبب الاغماء مش اكتر واستأذن وخرج بعد ما طمنه عليها وأكد أنها بخير وكويسه ودقائق وهتفوق .وبعد ما فاقت وفتكرت الي حصل معاها.وانها اتفضحت في جامعتها وقدام الناس كلها دموعها نزلت ومش قادره توقفها كل ما بتفتكر بتنزل اكتر واكتر جاسر كمان دموعه نزلت من زعله عليها الي وجعه اووووي اوووي وقرب منها وباسها من جبينها وبحب .كبير اوي اوي عامله ايه دلوقتي طمنيني عليكي .جنات بتعب . وحزن صعب اوووي انا عاوزه اروح عاوزه امشي من هنا لو بتحبني خرجني من هنا عاوزه ارجع البيت .جاسر بحزن عليها .. جنات اهدي ياحبيبتي انا واثق فيكي وكلنا عارفين انك مستحيل تعملي كده اطمني محدش ممكن يشك فيكي انتي ملاك والملايكه مستحيل يعملوا يغلطوا ابدا جنات بتعب انتا بتقول كده بدافع حبك ليا لكن الناس هتقول عليا ايه بس ازاي هقدر ابص في وشهم ازاي هقدر ارجع مدرستي من تاني ازاي ..ازاي وعيطت اكتر واكتر بقلمي ساره محمود .جاسر قرب منها وبكل حب وحنان وحياتي انا تهدي ومتزعليش نفسك انا مش محتمل اني اشوفك كده وانا اوعدك أن محدش هيعرف حاجه وان الي عمل كده انا هعرفه مقامه كويس وهجبلك حقك منه وهثبت لناس كلها انك بريئه جنات ابتسمت بحب وبحمد لربنا أنه جاسر جمبها ومعاها وبعد ما اطمن عليها خدها ورجعوا علي البيت. علي الجانب الآخر ? .عند معتز الي كان تعبان ومقدرش ينزل المدرسه انهارده بس بااليل نزل البار يسهر مع أصحابه . .معتز بتعب بسيط ازيكم ياشباب .زميل معتز .تامر ازيك يابوب عامل ايه بس ايه الحركه الجامده الي عملتها انهارده دي علشان كده مختفي طوال النهار ومحدش قادر يوصلك خالص .معتز بعدم فهم حركه ايه دي تقصد ايه وقبل ما حد يرد عليه مهيتاب جت هيا كمان وسلمت عليهم وقعدت معاهم وعنيها علي معتز .ومعتز سأل تاني تقصد ايه ياتامر حد يفهمني حصل ايه بس انا مش فاهم حاجه .تامر بضحك حركه الصور بتاعت جنات يامعلم بس تصدق فكره جامده اوووي وعجبتني مووووت طول عمرك معلم بقلمي ساره محمود والبت ياعيني متحملتش الي حصل خالص ووقعت في الارض مره وحده بس الواد بتاعها دا واد جامد جدا وفضل يصرخ في البنات وشالها ومشي بس حالف هيموتك ومش هيرحم اي حد يفكر بس أنه يقرب منها .معتز بصدمه وزهول صور ايه الي بتكلم عنها دي انا مش فاهم حاجه خالص ممكن براحه كده و تفهمني حصل ايه بالظبط .تامر حكي لهيثم كل الي حصل في المدرسه . انهارده من اول الصور لحد الي حصل لجنات ورد فعل جاسر لما شاف الصور هو كمان هيثم بصدمه بقلمي ساره محمود مستحيل مين الي عمل كده .انا معملتش حاجه من دي مستحيل اصلا افكر اني اعمل فيها كده الكل اتصدم لأنهم كانوا متأكدين أن هيثم هو الي عمل فيها كده .مهيتاب قربت من هيثم وبكل دلع واغراء علشان تعرف انا بحبك قد ايه دي هديه بسيطه مني ليك ياروحي يارب تكون عجبتك .. علي الجانب الآخر .جنات اول ما روحوا دخلت اوضتها ونامت علي السرير بتعب وبعد دقائق راحت في النوم من شده التعب والارهاق وهو فضل معاها وقاعد جمبها لحد ما تأكد انها نامت خالص وبعدين مشي وهو حزين اووي من غير حتي ما ينطق بولا كلمه واحده مش وهو بيتوعد لهيثم وأنه هينتقم منه ولو حصلت أنه يقتله هيعمل كده علشان خاطر حب حياته علي الجانب الآخر ? .روجينا لسه خرجه من الكليه بس اصتدمت بشخص .ولسه هتتأسف بس لقته هو عصام الحب الاول وعشق الايام والسنين .روجينا بدموع وفرحه أنها شافته واطمنت أنه بخي .ازيك ياعصام .عصام بحب الله يسلمك ازيك انتي ياروجينا وخالتي وجنات أخبارهم ايه وحشوني اووي .روجينا بلوم وعتاب بيسلموا عليك وخالتك زعلانه منك اوي وبتقولك مكنش العشم ترجع ومتفكرش حتي انك تزورها وتطمن عليها عصام بندم بقلمي ساره محمود انا اسف والله قوليلها اني هجليها قريب اووي اصلي مشغول اووي اليومين دول .روجينا بحب وحشتيني ياعصام . عصام بحب انتي كمان وحشتيني اووي .روجينا لسه بتحبني ياعصام لسه عن وعدك الي خلفته زمان ولا زي ما خلفت وعدك هتخلف حبك .عصام اتصدم ومعرفش يرد يقولها ايه بس هو مكنتش متخيل أنها هتتكلم معاه من تاني في الموضوع ده وأنها تكون لسه بتحبه ومستنياه بعد كل السنين دي .ولسه هيتكلم بس روجينا قاطعته روجينا قبل ما ترد عليا لازم تسمعني الاول انا لسه بحبك ياعصام ايوه ومقدرتش اعيش من غيرك ابدا كنت بموت وانتا بعيد عني اللحظه كانت بتعدي في بعدك وكأنها سنين بعدك جرحني وتعبني اووي اوي وابتسمت بحب وفرحه وكملت بس خلاص انتا رجعت لي دلوقتي وانا كمان اتاكدت اني لسه بعشقك زي زمان واكتر كمان وخلاص انا سامحتك علي بعدك عني زمان لاني بعترف اني مقدرش احب غيرك ولا اشوف راجل غيرك ..وفجاءه قربت منهم بنت جميله اووي شعرها اصفر وعينها خضراء وبيضه اووي ولبسها شيك اوي وعلي اخر موضه وشكلها زي الأجانب بالظبط ..وقربت من عصام وباسته ها ياحبيبي اتاخرت عليك ..روجينا اتصدمت من الي حصل قصاد عنيها ومش مصدقه ولا مستوعبه ولا حتي تعرف مين البيت دي وايه الي بينهم يخليها تعمل معاه كده . بقلمي ساره محمود مروه بحيره مين دي ياحبيبي .عصام بصدمه هو وقع في موقف لا يحسد عليه ابدا مش عارف يقول ايه بس عصام بحيره .دي روجينا بنت خالتي روجينا هنا اتوجعت اووي كان عندها امل فيه لاخر لحظه كان عندها امل يقول حبيبتي خطبتي حب عمري عشقي الاول لكن مقلش حاجه خالص تربط بينهم مروه برقه مدت ايديها بقلمي ساره محمود ازيك يا انسه روجينا تشرفت بمعرفتك اووي لان كان نفسي اعرف أهل عصام واتعرف عليهم وكويس اني اتعرفت عليكي وكنتي اول حد اتعرف عليه من أهل عصام واحب اعرفك بنفسي انا مروه مرات عصام .روجينا قلبها شبه وقف من الصدمه و غمضت عينها ودموعها نزلت علي خدها مره وحده بس مسحتها بسرعه وفاقت لنفسها بس قلبها مجروح اووي .روجينا بتعب وإرهاق ظاهر اووي تشرفنا يامدام وبصت لعصام بصه كلها قرف وندم وكأنها بتقوله ياخساره حبي ليك ياخساره السنين الي ضاعت من عمري وانا بستناك . واستأذنت ومشيت بقلمي ساره محمود .عصام كان علي آخره وكان مهموم وحزين اووي مكنتش حابب أنه يجرحها بالشكل ده كفايه اووي الي عمله فيها بس ابتسم علشان مراته متحسش بحاجه وبعدين دخلوا وقابلوا دكتور صاحبهم في الجامعه ومشيوا مع بعض علي الجانب الآخر .نجوي كانت قلقانه علي جنات بس جاسر طمنها أنها كويسه وطبعا مقلهاش اي حاجه من الي حصلت معاهم علي الجانب الآخر .معتز لسه قاعد مكانه ومصدوم من عملت مهيتاب .ولي مكنش يعرف عنها أي حاجه معتز بعصبيه مسكها من دراعها جامد .انتي مين قالك تعملي كده انتي اتجننتي بقلمي ساره محمود .مهيتاب بعصبيه لأنها كانت متاكده أنه هيتبسط منها اووي ولكن الي حصل طلع ع** كده مهيناب حاسب ايدي بتوجعني وبعدين مالك كده في ايه .انتا مش كنت عاوز تربيهم وت**ر نفسها انها رفضتك .معتز ذقها بعيد .بقرف انتي مجنونه انا اه كنت عاوز اربيه علي الي عمله معايا بس لما فكرت عرفت أنه معاه حق وانا عمري ما فكرت اذيها ابدا انا عملت كل ده لاني كنت عاوز اقرب منها .مهيتاب يعني افهم من كده انك بتحبها معتز بعصبيه شديده بقلمي ساره محمود ايوه بحبها فهمتي بحبها وعمري ما فكرت اذيها بالع** كان نفسي تقرب مني تحاول تفوقني من الي انا فيه وتاخد بأيدي علشان اتغير للاحسن وابعد عن كل القرف الي انا فيه ده .لكن هيا بتحبه هو هو وبس ومستحيل هتفكر في واحد زيي بقلمي ساره محمود ...الكل اتصدم من معتز ومن كلامه وتصرفاته الي اتغيرت بيوم وليله .معتز من قرفه منهم وخصوصا بعد ما شاف الصور مشي وهو هيتجنن عليها .ومش عارف يعمل ايه علشان يصلح الي حصل ده وأزاي يحذف الصور دي بعد ما الكل شافها . .وتأني يوم طلع النهار وسطعت الشمس واعلنت عن يوم جديد مليئ بالاحداث والمفاجأت بقلمي ساره محمود ..في شقه نجوي وف كل اوضه من اوض البيت وحده مجروحه وبتبكي بكاء يقطع القلب والوجدان .جنات سمعتها اتدمرت ومعدتش قادره تواجه حد .خالص وروجينا قلبها اتجرح لتالت مره ومن نفس الشخص الي قلبها محبش غيره .روجينا بدموع ووجع مره وحده مسحت .دموعها وبقوه ماشي ياعصام انتا جرحتني وبعتني برخيض اوووي وكل ده علشان الفلوس وانا وضحكت بوجع كنت عامله زي الهبله وانا جيالك وبعترف بحبي ليك وبطلب منك أننا نرجع تاني علي امل ان انتا كمان لسه بتحبني بس لا كده خلاص وزي ما جرحتني لازم اجرحك وهعرفك من هيا روجينا .وقامت لبست ونزلت علي جامعتها وكأنها وحده تانيه خالص عند جاسر .جاسر صحي من النوم وراح لجنات أو بالأحرى منمش خالص طول الليل وبيتوعد لهيثم بالهلاك القاتل .واول ما طلع عند نجوي نجوي تعالي ياحبيبي اتفضل .جاسر دخل وجنات كانت لسه في اوضتها جاسر ممكن تنادي لجنات ياطنط .نجوي حاضر يابني وفعلا دخلت وجنات جهزت وخرجت بعدها علي طول .جاسر بحب عامله ايه دلوقتي .جنات انا كويسه بس مش هروح المدرسه جاسر انتي مجنونه انتي هتنزلي معايا وأيدي في ايدك وانا انهارده هجبلك حقك وقدام كل الي جرحوكي واتكلموا عليكي بقلمي ساره محمود جنات لسه هتعترض بس جاسر قرب منها ومسك ايديها بحب .انتي مش بتثقي فيا .ولا ايه جنات انا بثق فيك اكتر من روحي وانتا عارف كده كويس أو وي بس .جاسر ما فيش بس ويلا افطري علشان ننزل مع بعض جناات ابتسمت بحب وقربت منه ربنا يخليك ليا .يارررب جاسر ويخليكي ليا ياحبيبتي .وفعلا فطروا سوا ونزلوا مع بعض وبعد دقائق وصلوا عند المدرسه وجاسر مسك ايديها وهيا بتترعش ووشها في الارض . بقلمي ساره محمود جاسر ضغط علي ايديها علشان يطمنها ورفع وشها بايده وابتسم ليها بحب .ودخلوا والكل بيبص عليهم ومش مستوعبين رجعوها للمدرسه من تاني ولا كان حاجه حصلت .معتز كان جه من بدري ونفسه يقابلها ويعتزر لها ويحكيلها الي حصل وأنه ملوش ذنب وفعلا شافهم وقرب منهم وجاسر اول ما شافه جري عليه ونزل فيه ضرب مره وحده لحد ما هيثم فقد وعيه من كتر الضرب كل ده وجنات بتتوسل لجاسر أنه يبعد عنه ولكن مفيش فايده هو بيضرب ومع كل ضربه بيفتكر شكل الصور وبيزيد في الضرب اكتر واكتر لحد ما جه الامن وبعدوه وخدوهم كلهم علي مكتب المدير المدير بحزم بقلمي ساره محمود .ممكن افهم في ايه وانتا ازاي تضربه بالشكل ده .وانتا ايه الي دخلك هنا من الاساس جاسر انا ضربته لانه انسان حقير وواطي وبيتعرض لخطبتي وكمان فبرك صور ليها كلها قرف ومناظر حقيره .المدير بس دا ميدكش الحق انك تضربه بالشكل ده انتا مش عارف دا ابن مين .وانتي يا انسه انتي مرفوده من المدرسه بسبب الأستاذ ده والمشاكل الي حضرتك عملتيها هيثم كان مغمي عليه من الضرب ولكن بدء يفوق بقلمي ساره محمود المدير باهتمام انتا كويس ياهيثم يابني هيثم بوجع ايوه انا كويس المدير اطمن انا قدبتهم علي عملتهم دي .هيثم بص عليهم وبص لجنات بأسف واتكلم لا يافندم انا الي غلطان وهيا ملهاش ذنب ولا هو .الكل اتصدم وبصوا لبعض بحيره المدير يعني ايه فهمني هيثم حكاله الي حصل وخلي المدير يلغي الرفد بتاع جنات .وطلب من المدير يجمع كل الطلبه لامر هام وسط اندهاش الجميع وفعلا الطلبه اتجمعوا ومعتز حكي الي حصل قصدهم كلهم بقلمي ساره محمود وقرب من جاسر وجنات انا اسف ياجنات والله ما عملت كده ويارب تصدقيني واكون بلي عملته ده قدرت اردلك اعتبارك في المدرسه وانتا ياجاسر انا فعلا اسف واوعدك اني مش هتعرض لجنات تاني مهما حصل .. ..هيثم انا بجد اسف جنات بدموع وفرحه لإثبات براءتها انا الي مش عارفه اشكرك ازاي علي عملته وانا مسمحاك ياهيثم ومدت ايديها وسلمت عليه احنا بقينا اخوات .هيثم بسعاده أنها قدرت تسامحه دا شي يشرفني ويسعدني وانتا ياجاسر انتا فعلا تستاهل وحده زيها ربنا يسعدكم يارررب . بقلمي ساره محمود... .جاسر بغضب متشكر .ووسط كل الطلبه جاسر وبعلو صوته بحبك ياجنات .جنات بدموع الفرح وانا بعشقك ياقلب جنات ومره وحده حضنها وفضل يلف بيها وسط تصفيق الطلاب ليهم وهيثم كان فرحان علشانهم ومن جواها حزين لأنه اتاكد أنه بيحبها بجد بس للاسف ملوش مكان في قلبها .ابدا ومستحيل هيكون ليه وكان بيتمني أنه ربنا يرزقه ببنت زيها .جاسر بعد عنها وهيا كانت م**وفه اووي وبخجل انتا ايه الي عملته ده بقلمي ساره محمود .جاسر بحب انا اسف عارف أنه غلط بس والله غصب عني مقدرتش ابعد عنك وحبيت اعرفهم انتي ايه بالنسبالي ياجنتي .جنات طيب ياحبيب يلا بقي روح علي جامعتك انتا اتاخرت اوووي بقلمي ساره محمود جاسر .ياخبر ابيض انا فعلا اتاخرت اوي وسابها وجري وقبل ما يخرج بصلها هتوحشيني اووي خلي بالك من نفسك يلا سلام . جنات بحب ربنا يخليك ليا يارب ودخلت علي فصلها وهيا في قمه السعاده والفرح علي الجانب الآخر .روجينا كانت وصلت الجامعه ودخلت المحاضره .واول ما دخل راغب وبصلها هيا فضلت بصاله هيا كمان وفجاءه ولمعت في دماغها فكره بقلمي ساره محمود .روجينا ايوه انا لازم اعمل كده .وبعد انتهاء المحاضرة . .روجينا قربت من راغب ازيك يادكتور ..راغب بصدمه وفرحه الله يسلمك روجينا ممكن اطلب من حضرتك طلب راغب بسعاده أنها بتتكلم معاه انا .تحت امرك . اتفضلي روجينا انا ..... وبكده انتهي البارت عاوزه رايكم وتوقعاتكم ...تفتكروا روجينا عاوزه ايه من راغب وايه نهايه قصتها هيا وعصام مع بعض ..تفتكروا جنات هتكون لجاسر ولا للقدر راي آخر . .كل ده واكتر في الحلقات القادمة من ..حنين الماضي .. بقلمي ساره محمود⁦❣️⁩⁦❣️⁩.. بقلمي ساره محمود ...
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD