من نظره❤️ البارت الرابع
فينزل ماجد من سيارته كالسهم لهدفه لذالك الشخص الذي بكت محبوبته منذ أن رأته
نور انت
اسر ..ايوه انا أي مش عاوزه تسلمي عليه بعد البعد دا كلو انا لسه جاي من يوم من السفر
نور ..وانا اسلم لي عليك هو انت قريبي انت شخص مجوز ابعد عني .ليمنعها أسر من طلوعها للبيت ويمسكها من يدها قائلا أنا طلقت مريم يانور
نور بتردد... وانا مالي لو سمحت ايدي سبني اطلع
وذالك الماجد عروقه تبرز من يده من قبضتو عليها ووجهه الغاضب غضبا كفيل تدمير من وقف في طريقه ليسرع متجها الي ذالك شخص محاول السيطره علي نفسه اي يا نور ف حاجه مديقك الشاب ده
نور بعدم رد ..
اسر بغيره .. وانت مالك بيها ادايقها أو لاء
أطلق هذه الجمله وكأنه طلق سهما ف ص*ره متحملا ما قاله
ماجد .. ايوه ليا دعوه طبعا انا خطيبها !
نور بصدمه خاطب مين
اسر بعدم تصديق انت بتقول اي
وقد قال ماجد وهو يمسكها من يدها هو علشان متخانقين شويه تقومي تزعلي مني كده ثم اخذها الي البيت بعد اذنك يا اخينا
اسر .. بغضب استحال تنخطب حد غيري منتظر نزول ماجد من البيت .
نور بسحب يدها بقوه اي ال انت قلتو ده
ماجد .. انا حسيت انك مدايقه منو ومخنوقه قلت اقول كده علشان يمشي
نور .وانت مالك انت اصلا
ماجد بنفاذ صبر وقد قام بلوي ذراعها خلف ظهرها انا محدش قدر يكلمني لحد دلوقت كده اعرفي انتي بتقولي اي وبتكلمي مين
نور بوجع ابعد ايدك عني
ماجد من انهارده ايدي مش هتسيب ايدك برضاكي او مش برضاكي انت فاهمه .ثم تركها
وهيا في عدم تصديق لما قالو ذالك الغ*ي المتعجرف
..
ندا ..اديني جيت يابابا اهو نعم
الاب .. ادخلي غيري ولبسي حاجه حلوه الناس علي وصول
نداا ..بس انا مش عاوزه اتجوز دلوقت اخلص دراسه الاول
الاب .. ومين قال انك هتتجوزي دلوقت دا خطوبه بس وبعدين قرري أما تشوفي العريس الاول متستعجليش
ندا. طيب يابابا هدخل اغير بس لو مرتحتش مش هوافق
الاب .. ادخلي بس الاول وبعدين نشوف الموضوع ده
ثم دق جرس الباب ليفتح الاب قائلا اهلا وسهلا اتفضلو
ثم أخذ كل منهم مقعدهو
الاب اهلا وسهلا شرفتونا ثواني وندا هتجي
لتدخل ندا بالمشروب وقبل انت تدخل لتري ذالك الشخص الذي كانت صديقتها شهد تحكي عنه يوميا وكم أنها تحبه منذ أن رأته ولم تعرف كيف تتصرف ثم ينده الاب تعالي ياندي وقفه لي
لتقف متجمده كالحجر لا تعرف ماذا تقول اهلا ام تقول ماذا اتي بك الي هنا وانت تعرف اني اعرف ان صديقتي تحبك
ثم تتحرك وتقوم بضيافتهم والترحاب بهم وليقول الاب
هنسبكو تقعدو لوحدكو شويه
ندا ... انت بتعمل اي هنا انت ع**ط ولا حاجه
زياد ... لا انا بحبك وجيت علشان اتقدم
بس انت عارف ان شهد بتحبك واستحال أن اوافق
زياد .. بس انا مش بحبها وعمري محبتها ولا قلتلها حاجه هيا ال كانت بتحبني انا زنبي اي
ندا .. بس انا مش هوافق
زياد .. لا هتوافقي مش بمزاجك
ندا .. انت ع**ط حد قالك اني بياعه ابيع الدنيا واشتري صحبتي
زياد ... وده ال عاجبني فيكي
ندا بغيظ . بص انت تاخد اهلك وتمشي واعرف اني مش هوافق
زياد .. بس ابوكي موافق
ندا .. وانا هعرف اقنع ابويا ومش هوافق انا مش هجرح صحبتي افهمني
زياد بس انا عارف انك بتحبيني ندا... انت مجنون
وتقوم بزفر وضيق ثم يدخل والدها منور يا زياد يابني
زياد .. نورك ياعمي ثم حان وقت الرحيل واستأذن زياد واهلو بعد أن قال الاب سنقوم بالرد عليكم بعد اسبوعين وقال زياد نحن ف استنظار الرد ياعمي ثم همس في اذن ندا قائلا قريب هتبقي مراتي ?
زياد شاب يبلغ من العمر ٢٥عاما طويل قامه قمحاوي عيونه بني وشعره اسمر ويعمل محاسب في بنك
كيف أن اخفي غيرتي عليكي وانا احبك انتي لا تعلمي كم احبك وكم اغار عليكي ❤️
لينزل ماجد من البيت غاضب ثم راي ذالك الأسر منتظره
اسر .. انا عاوز افهم انت مين وتعرف نور منين
ماجد .. قلتلك انا خطيبها وقريب وهنتجوز ثم قرب منه قائلا لو عرفت انك دايقتها أو قربت منها متلومش الا نفسك انت فاهم
اسر .. انت متعرفنيش نور بتحبني وهتتجوزني انا
ماجد بغضب انت بتقول اي بتحب مين
اسر .. بتحبني ومن زمان كمان هو بس حصل شويه مشاكل وهنرجع
ماجد بمكر انت بتحلم شكلك ثم تركه وركب سيارته وغادر
لتقف الفتاه مصدومه لما حدث اي ال المجنون قاله ده ثم شعرت بخوف وتتفاجا بيد صديقتها شهد
شهد .. ف اي يانور مالك قعده كده لي
نور. لا مفيش بس كنت دايخه
شهد .. طيب تعالي هطلعك
ثم دخلو البيت واتجهوا نحو غرفت نور
لاحظت شهد علي وجه نور التغيير فسألتها
ثم قصت نور ما حدث
شهد .. اي ده تفتكري هو قال كده لي طيب اسر ناوي ع اي انتي ناويه ترجعيلو
نور .. انتي ع**طه انا ممكن اه حبيتو زمان بس استحال ارجعلو ولو في زره من الحب ف قلبي همحيها
شهد .. طيب اهدي مجراش حاجه انا هنزل بقا علشان اجيب الدوا لمي
نور طيب ياقلبي ابقي طمنيني عليكي
شهد .. حاضر
ثم تخرج من أجل الدواء وهيا تقطع الطريق لتفاجئها سياره بسرعه شديده بصوتها العالي وهيا تتحكم للوقوف وذالك شهد في صدمه وخوف من صوت السياره المتسارعه لينزل ذالك الشاب انتي مجنونه حد يقطع طريق من غير معرف إذا كان في عربيات ولا لاء
ندا بغيظ . يعني انت ال غلطان وجاي تعلمني امشي ازاي مش انت ال جاي بسرعه اي راكب طياره زي الغ*ي في بشر معاك ف الدنيا
الشاب .. غ*ي مين يابت انا مش عاوز اغلط فيكي احترمي نفسك وغوري يلا علشان مستعجل ثم توجه نحو سيارته واخذها مسرعا وتلك شهد تموت غيظ من طريقته .
*****
ثم ذهبت ندا الي صديقتها نور تحكي لها ما حدث لأنها تعلم أنها تحبو قبل شهد ولكن هيا الان ما بين صديقتها وحبيبها لا تريد أن توافق لانها تعلم أن صديقتها تحبه وتريد أن توافق لانها تعلم أنه يحبها وهيا أيضا تحبه
دق الباب لتفتح وفاء
وفاء ..ازيك باندا
ندا ..اهلا ازيك ياوفاء فين ندا
وفاء .. جوه بتذاكر ادخللها
ندا .. طيب
لتدخل الغرفه تشاهد صديقتها ف شرود لتفاجأها بخضه نوووووووور
نور . حرام عليكي يا ندا خضتيني
ندا بإيما معلش مقصدش
نور ف اي مالك
ندي .. زياد
نور... مالو
ندا ...جه يخطبني
نور ... اي
ندا ... اعمل اي اقول اي لشهد انا مش هوافق
نور .. بس انتي بتحبيه
ندا... بس مش هخصر صحبتي
نور... قومي معايا
ندا.... فين
نور ... قومي بس تعالي هنروح لشهد
ندا.... اي لا مقدرش لا طبعا لا
نور ... بقولك قومي
ندا ... طيب
ثم يتجهو الي صديقتهم وف الطريق يحدث ....
يتبع بقلم أية حامد?