bc

حور العين... ❤

book_age12+
35
FOLLOW
1K
READ
dark
drama
comedy
sweet
like
intro-logo
Blurb

احببتك رغم كل الخراب الذي كان في حياتي... احببتك بل عشقتك وعشقت احساس الامان والراحه اللي لاقيتها في قربك... ورغم عدم التوافق بينا... اصبحت كل حياتي... ❤

chap-preview
Free preview
الفصل الاول...
مبقتش عارفه انا صح ولا غلط كل اللي انا عارفه اني بحبه وبحب وجودي معه قطع صوت تفكيري كريم وهو بيقولي: الجميل سرحان في اي هو دا وقته انا مصدقت اتقابلنا دوال هما ساعتين في اليوم اللي بشوفك فيهم هنقضيها سرحان بقي بصيتله وقولتله وانا خايفه من رد فعله: كريم انا خايفه اهلي يعرفوا انا بقيت كل يوم اهرب من دروسي واجي اقضي الوقت معاك دوال لو عرفوا مش هيرحموني هو احنا هنفضل كدا لحد امتا انا خايفه نكون اللي بنعمله دا حرام شدني في حضنه اكتر وقالي: يا حور يا حبيبتي انتي مراتي وانا اتجوزتك وفي شهود علي كدا يعني مش حرام ولا حاجه ومعلش اصبري شوية والوضع دا هيتغير وهعلن جوازنا قولتله: بس انا خايفه اهلي ساعتها يعملوا مشكله ويقولولي انك كبير ويمنعوني عنك انا مقدرش اعيش من غيرك انا بحبك اوي يا كريم ضحك وقالي: محدش يقدر يبعدك عني انا بحبك ومستحيل استغني عنك ويا ستي لو رفضوا انا هاخدك غصب عنهم انتي مراتي ومحدش يقدر يقول غير كدا بطلي خوف بقي وخليكي في حضني ضحكت وقولتله: انا مش عارفه ازاي بتقدر تسيطر عليا كدا بس اوعي تخذلني يا كريم لاني ساعتها ممكن اموت فيها والله وقبل ما يرد عليا قطعه صوت رساله جتله علي الفون واول ما فاتحه وشه اتقلب وجاب مية لون كنت مرعوبة ومش عارفه في اي وسالته: في اي يا كريم مالك واي اللي جالك قلبك بالشكل دا ببص لاقيت رسالتين اول رسالة بتقول: اكيد انت دلوقتي في حضن الهانم بتاعتك ومستمتع اوي احب اقلب انبسطك بقي بالفديو القمر دا اللي بقي علي كل مواقع التواصل الاجتماعي وفضحتك بقيت بجلاجل وريني بقي هتحلها ازاي فتح الفديو وكانت الصدمه دا فديو لينا سوي واحنا في اوضتنا وسريرنا اول ما شوفت الفديو اتصدمت ومبقتش عارفه اعمل اي وقولتله بانهيار: اي دا يا كريم ينهار اسود احنا هنعمل اي دلوقتي انا كدا اتفضحت هقول لاهلي اي هواجه الناس ازاي يا فضحتي زعق وقالي: اخرسي دلوقتي خليني افكر هعمل اي انا كدا شغلي كله وقع واسهمي في البورصة انا كدا هخسر كل حاجه كانت ساعه سودا يوم ما شوفتك يا حور الكلب اتصدمت من رد فعله وقولت: انت بتقول اي يا كريم هو دا حبك ليا مش معقول انت لازم تيجي معايا دلوقتي لاهلي وتقولهم اني مراتك انل مش هعرف اواجهم او هات الورقتين علي الاقل اثبتلهم كلامي لاقيته قام وجابني من شعري ورماني بره الشقة ورمالي هدومي وقال بزعيق: ملكيش حاجه عندي يلا غوري في داهيه وانا هعرف اطلع نفسي من المصيبه دي ولو علي الورقتين اهم... ومسك ولعة وولع في الورقتين قدامي وانا منهارة في عياطي ومش عارفه اعمل اي وراح رازع الباب في وشي لبست هدومي بسرعه وانا مش عارفه اعمل اي ولا هقول لاهلي اي انا كدا مستقبلي ضاع خلاص في البيت جت اختي هدي وهي بتعيط وبتنادي علي ماما وبابا وبتقول: الحقوني بسرعه يا ماما يا بابا حد يرد عليا انتوا فين ينهار اسود علي الفضايح ما حد يرد عليا بقي جت امي بتجري من المطبخ وبتقول: في اي يا زفته صوتك عالي ليه وفضايح اي الله يخربيتك علي الصبح فال الله ولا فالك يا شيخه هدي وهي بتعيط قالت: اختي حور يا ماما فضحتنا خلاص وخلت وشنا في الارض بصي وشوفي الهانم وهي في حضن واحد والفديو منشور في كل حته امي فضلت تصوت وهي بتقول: انتي بتقولي اي يا مقصوفة الرقبة وريني استغفر الله العظيم يا رب اي الفضايح دي يالهههوي هنعمل اي دلوقتي وابوكي لو عرف يا فضحتنا هدي وهي بتعيط قالت: ابويا اي بس يا ماما دي البلدة كلها عرفت الدنيا كلها زمانها بتتف*ج علي الفديو دا جايب اعلي نسبة مشاهدة لان الراجل اللي فيه راجل اعمال مشهور اوي رديت امي وقالت: هنعمل اي دلوقتي هنقول للناس اي هنعيش ازاي واختك هتعمل اي دي كدا خلاص مش هتعرف تعيش ولا احنا هنعرف نوري وشنا لحد فجاة دخل ابويا البيت وهو الشر كله طالع من عينه وبيقول: هي فين قليلة الرباية بنتك فين يا هانم اديها فضحتنا وخلت شرفنا في الوحل ردي عليا فين بنتك خبتيها فين رديت امي وهي بتعيط وقالت: البت لسه مرجعتش يا حسن والله استهدي بالله خلينا نلاقي حل دي مهما كانت بنتنا برضو قعد وحط ايده علي راسه وقال: بنتنا اي بس دي الدنيا كلها بتتف*ج علي بنتك وعلي جسمها وهي في حضن عشيقها هدي وهي بتعيط قالت: يا بابا هي اكيد غلطت بس برضو لازم نلاقي احل اكيد مش هنقتلها ارجوك يا بابا شوف حل واهدي رد وقال: لا اله الا الله يا رب حلها من عندك دا احنا غلابة وبنتشعبط في رضاك استرها من عندك ونجينا من الفضايح بعد ما ممشيت كريم لبس ونزل راح الفيلا بتاعته لمراته اللي عملت كل دا وقالها بزعيق: انتي اي الفضايح اللي عملتيها دي انتي اتجننتي انتي كدا وقعتي كل الشغل اي مبتفكريش رديت وقالت: كنت عايزني اعمل اي وانت كل يوم في حضن البت الصغيرة دي ومفضلها عني انت اي مش ناوي تنضف بقي وتحترم مركزك وسنك رد وقال: انتي اي الغيرة جننتك هنعمل اي دلوقتي في الاسهام اللي في البورصة كل حاجه هتقع بعد الفضيحه دي شغلنا كله هينهار ضحكت وقالت: لا يا حبيبي متقلقش انا عامله حساب كل حاجه اطلع انضف وخد دش محترم وجهز نفسك للمؤاتمر الصحفي اللي عامله وهقولك هنقول اي فيه بالحرف رد وقال: وبدام انتي مجهزة كل حاجه كان اي لازمته الفضايح دي من الاول لازم شغل العيال والجنان دا انا بداءت اجيب اخري منك ضحكت وقالت: لا يا حبيبي لو جينا للحق انا اللي بداءت اجيب اخري منك وخلاص مبقتش مستحمله لعب العيال بتاعك واعمل حسابك ان المرادي كانت قرصة ودن بس المره الجاية انا هدمرك خالص انت فاهم بصلها اوي وقال: ماشي يا سهير انا هطلع اخد دش ولينا كلام تاني بس مش وقته عن اذنك.... طلع وهو بيقول بينه وبين نفسه: انا خلاص جبت اخري ولا اخلص منك يا سهير مش هعيش تحت رحمتك اكتر من كدا خلاص انا تعبت فضلت ماشيه مش عارفه اروح فين ولا اعمل اي لحد ما وصلت علي الكورنيش وبقي الشيطان يلعب في دماغي: انا خلاص اتفضحت هوري وشي لاهلي ازاي هواجه الناس ازاي انا خلاص مبقاش ليا عيش بعد دلوقتي لازم اخلص من حياتي لازم اريحهم مني كنت لسه هطلع وهرمي نفسي من فوق الكورنيش بس فجاه حد شدني ومنعني وانا وقعت علي الارض وفضلت اعيط واصرخ واقول: ليه منعتيني سبيني اموت انا اللي زي مينفعش تعيش خلاص انا استاهل الموت حرام عليكي سبيني ارتاح واريح اهلي مني ومن عاري ظهرت ست عجوزة وقولتلي: مالك يا بنتي ليه عايزه تنهي حياتك مفيش حاجه مستهله كل دا يا حبيبتي كل حاجه وليها حل فضليت اعيط وقولتلها: مفيش حاجه ليها حل انا لازم اموت لازم اريح اهلي من عاري مبقاش ينفع اعيش اكتر من كدا انا انتهيت رديت وهي بطبطب عليا وقالت: متقوليش كدا يا بنتي استهدي بالله صدقيني دا اختبار من ربنا مش هينفع تخسري لازم تقومي وتقفي وتواجهي كل حاجه وهتلاقي حل اكيد مكنتش عارفه ارد اقولها وانا خلاص بقيت مفضوحة وكل دا تمن الحب وقررت اسمع كلامها واموت قلبي واعيش عشان انتقم ليا ولاهلي ولاشرفي وسمعتي وادمر كرين ومراته زي ما دمروني بداء المؤامر الصحفي وواحد من الصحفين سال كريم وقال: استاذ كريم نقدر نعرف اي علاقتك بالبنت اللي في الفديو وازاي قدرت تمارس علاقة زي دي مع بنت صغيرة في السن زي ما هي واضحه في الفديو رد كريم بكل هدؤاء وقال: الكل عارف اني رجل اعمال مشهور واني بحب اعمل خير كتير والبنت دي لاقيتها مرميه في الطريق خوفتها عليها وخدتها معايا في العربية وقولت افوقها واساعدها وارجعها لاهلها بس للاسف لما فاقت جبتلها عصير ليا وليها عشان اطمنها وهي استغلت انشغالي ف التلفون وحطيت حاجه م**رة في العصير وبعدين حصل كل دا وانا مش في وعي رد صحفي تاني وقال: وليه مخدتهش مستشفي وكمان دي بنت صغيرة ماظنش سنها يجيب 17 سنه ازاي تعمل كدا واي هيكون غرضها رديت سهير مراته وقالت: اكيد حد من اعداء كريم اللي خلاها تعمل كدا واكيد السبب احتياجها للمال لان باين عليها فقيرة جدا رد الصحفي وقال: برضو استاذ كريم مردتش علي سؤالي ليه مخدتهش علي المستشفي علي طول بدل لاقيتها مرميه في الشارع علي كلامك رد كريم وقال: انا ساعتها كنت قريب من الشقة بتاعتها وخوفت اتاخر عليها وتموت لاني حاولت افوقها ومقدرتش وعشان كدا قولت اطلع واطلبلها الدكتور افضل واسرع رديت سهير وقالت: اظن كل حاجه وضحت قدامك وكل دا ملعوب من اعداء جوزي عشات يوقعوه في شغله ويدمروا اسمه وصورته احنا اسفين لازم ننهي المؤتمر دلوقتي لاننا مربطين بمعاد طيارة من قبل الحادثة دي عشان نفتح فرع الشركة الجديد في باريس شكرا ليكوا قصاد البيت رجعت وانا شايفه كل الناس بتبصلي نظرات مش كويسه وخايفه ادخل لاهلي ومش عارفه اقولهم اي بس لازم ادخل دخلت واول ما ابويا شافني جابني من شعري وفضل يقول: وليكي عين ترجعي يا زباله بعد الفضيحه اللي عملتيها دي انا هموتك بي ايدي جريت امي وحاولت تمنعه وهي بتقول: كفايه يا حسن البت هتموت في ايدك حرام عليك سيبها عشان خاطري سيبها رد وقال: انا لازم اموتها وارتاح منها دي فضحتنا وضيعتنا وضيعت اختها هنعيش ازاي وسط الناس دلوقتي فضلت اعيط واقول: انا اسفه سامحوني انا عارفه اني غلطانه بس غصب عني والله انا اسفه موتني يا بابا وارتاح وريحني فضلت امي تعيط وتحاول تبعده عني لحد ما الباب خبط وهدي جريت فتحت ودخلت ست شيك اوي وقالت: سيبها يا حسن وخلينا نتكلم انا عندي حل مشاكلك دي كلها سيبها واسمعني بصلها بابا اوي وهو باين عليه يعرفها وقال: ست سعاد حضرتك هنا اتفضلي طبعا هدي امشي روحي جيبي حاجه للهانم تشربها خرجت هدي وسعاد قالت: كويس انك مشيتها خلينا نتكلم براحتنا لانها عيله وممكن تفضحنا دلوقتي انتوا اتفضحتوا وحل الفضيحه دي ان بنتك تموت صوت امي وقالت: لا يا هانم ابوس ايدك بلاش موت هي غلطت بس انا مقدرش اشوفها بتموت قدام عيني ارجوكي رديت وقالت: متخفيش هي هتموت بس مش بجد احنا هنوهم الناس بكدا وانا هاخدها وهد*كم فلوس كتير اوي قولتوا اي رد ابويا بسرعه وقال: موافقين يا هانم علي كل كلامك المهم منشوفهاش تاني ونداري علي الفضيحه دي رديت وقالت: تمام انتي دلوقتي لما امشي هتصوتي وتقولي انها وقعت ميته ومش هنجيب دكتور وهنعمل العزاء وهنتقابل عند الترب اخدها واد*كم الفلوس وتنسوا ان ليكم بنت اتفقنا رد ابويل قبل ما امي ترفض وقال: تمام يا هانم تحت امرك طبعا مشيت ست سعاد وفضلت امي تصوت وتقول: حرام عليك دي بنتنا انت ليه بتعمل كدا اعقل يا راجل وخلينا ناخدها ونمشي من هنا رد وقالهل: بلاش عبط وفكري في هدي دا الحل الوحيد يلا بسرعه صوتي قبل ما هدي ترجع لازم هدي متعرفش حاجه فاهمه قولتلها: اعملي كدا يا ماما ومتخفيش انا معاكي وهشوفك وهبقي كويسه يلا يا ماما وسامحيني فضلت امي تصوت وهدي رجعت وسمعت واحده من الجيران بتقول: هي دي اخرتها بعد ما اتفضحت ماتت ربنا يصبر اهلها اتصدمت هدي ودخلت البيت بسرعة ولاقيت ابويا بيشد امي وبيدهالها وشالني من الارض ودخل بيا الاوضة واتقلب البيت كلها بعزاء وبداوء التغسيل وبعد كدا جه النعش بتاعي وراحوا عشان الدفن كانت المدافن كلها صويت وامي واختي كانوا منهارين وبداء الشيخ يقراء علي القبر بتاعي قراءن لحد ما الليل ليل والكل رجع البيت عشان ياخد العزاء بتاعي وقف ابويا لما الست سعاد جت اول ما الكل مشي وخد منها الفلوس وسلم الرجال اللي معاها جثتي لاني كنت واخده حباية منوم بامر منها وخدتني ومشيت رجع ابويا البيت دخل لامي وقالها: يلا يا ام هدي جهزي نفسك انتي وبنتك عشان مبقاش لينا عيش هنا لازم نمشي رديت وقالت: هنمشي نروح فين يا حسن هو احنا لينا مكان تاني غير هنا وكمان انا مش هبعد عن بنتي ابداء انا هفضل هنا زعق وقال: كفايه بقي احنا لازم نشوف مكان تاني في بلد تانية نعيش فيها خلينا نعرف نربي هدي مش عايزين حد نوقف مستقبلها او حد ياخدها بذنب اختها الله يرحمها رديت وقالت: بنتي مظلومه يا حسن دي كانت ضحية للعبة زبالة اضحك عليها بسبب طيبتها وصغر سنها بلاش انت كمان تظلمها ابوس ايديك رد وقال: مبقاش ليه لازمه الكلام دا خلينا نفكر في هدي دلوقتي وكويس ان عصام بره البلد وميعرفش اي حاجه عن اللي حصل ولازم ميعرفش احنا هنقوله انها ماتت في حدثة وبص فاهمين استسلمت امي لراي ابويا خوفاً علي مستقبل هدي اختي ولموا كل حاجه ونقلوا من البلد خالص هروب من الفضيحه وكلام الناس ونظرتهم ليهم بعد شهر في قصر كبير اوي ظهرت الست سعاد وهي واقفه وبتتكلم وبتقول: دلوقتي اظن انتي جاهزة تنفذي اللي انقذتك عشانه ولا اي رديت وقولت: اكيد يا سعاد هانم عدي وقت كبير وجه وقت اني ادفعلك التمن اللي انقذتيني عشانه بس انتي متاكده ان محدش هيعرفني ضحكت وقالت: تعالي يا حور بصي في المرايا كدا انتي مش شايفه نفسك يعني انتي شايفه ان هي دي حور اللي كانت واقفه علي الكورنيش من تلت سنين بصيت لنفسي انا فعلا اتغيرت من بعد ما كان شعري اسود بقي دهبي ومن بعد ما كانت عيني بني بقيت خضراء ومن بعد ما كان في وحمه كبيرة في خدي اختفيت انا اتغيرت اوي بعد عملية التجميل اللي سعاد هانم عملتها ليا رديت وقولتلها: عندك حق انا فعلا اتغيرت اقدر امتا اعرف اي المطلوب مني وابداء فيه رديت وقالتلي: بكره هجيلك وهعرفك كل حاجه استعدي بقي لان هيبداء الجزء الصعب من الحكاية يلا هسيبك وياريت تنامي بدري لان يومك بكره طويل اوي سابتني ومشيت وانا نمت علي السرير وسرحت في اللي حصل من شهر لما فوقت وانا فاكره نفسي لسه في المقابرة ولاقيت الست سعاد في وشي وهي بتقول: حمدالله علي السلامه يلا قومي بقي خلينا نبداء شغل رديت وقولت: شغل اي انتي هتعملي فيا اي دلوقتي ناوية علي اي ضحكت وقالت: انتي ناسية انك ميته دلوقتي ولازم شكلك يتغير خالص وخلال الفترة دي هيكون طلعلك شهادة ميلاد جديده رديت وقولت: طب واي مطلوب مني بعد كل دا هعمل لحضرتك اي رديت وقالت: هتعرفي كل حاجه في وقتها متستعجليش يا حلوة فوقت من شرودي وانا باقول في نفسي: ياتري انتي عايزة مني يا سعاد هانم اكيد اللي يخليكي تعملي كل دا سبب كبير اوي ربنا يستر لازم اسمع كلامك عشان اقدر انفذ انتقامي رجعالك يا كريم انت وسهير تاني يوم في شركة كبيرة كانت سعاد قاعدةفي مكتبها ودخل عليها شاب صغير وقالها: وبعدين معاكي بقيتي تختفي كتير اوي ومبقتيش تعرفيني اي حاجه اي الحكاية يا ماما رديت بعصبيه وقالت: سمير متنساش اننا في الشركة وهنا مفيش ماما انا سعاد هانم فاهم ولا لا وبعدين انت مالك بحياتي الخاصة رد وقال: معلش يا ماما بس انا كنت عايز فلوس للكلية وانتي مكنتيش موجوده امبارح وانا مكنتش عارف اعمل اي واتعطلت حقك عليا رديت وقالت: قولت بلاش ماما ثانيا انت بتودي فلوسك فين مش تخف مصاريف شوية وتنزل تشوف الشغل معايا بدل ما انت مقضيها سرمحه كدا رد وقال: هانت دي اخر سنه في الكلية وهاجي وهستلم الشغل وهريحك خالص يا سعاد هانم وبعدين دا انتي الخير والبركة برضو ممكن الفلوس بقي عشان متاخرش ضحكت وقالت: ماشي يا بكاش عدي علي الحسابات وخد اللي انت عايزوا ومتتاخرش بره عشان ابوك راجع من السفر بليل قرب وباسها من خدها وقال: حاضر يا احلي نامي مش هتاخر بحبك اوي سلام يا سوسو ضحكت وقالت لنفسها: لازم تعقل بقي سمير ابوك رجع ولازم يشوفك راجل وقد المسؤالية مش هسمح ان كل الثروة دي تضيع من ايدي لازم اقوم انفذ اللي بخطط ليه قبل ما هو يجي في بيت بسيط اوي كانت هدي بتلبس وبتحط ميكاب وخرجت وقالت: صباح الفل علي احلي ماما في الدنيا عامله اي يا ست الكل رديت وقالت بتعب: الحمدالله يا حبيبتي جاهزة لاول يوم في الكلية عايزاكي تخالي بالك من نفسك وتركزي في مستقبلك وتشدي حيلك كدا رديت وقالت: حاضر يا ماما متخفيش عليا انا قدها امال بابا فين مش شايفه يعني رد ابويا وقالها: انا جيت اهو يا احلي هدهد صباحك فل يا حبيبتي يلا يا روحي خدي مصروفك اهو واتكلي علي الله وخالي بالك من نفسك رديت هدي وقالت: ربنا يخليك ليا يا احلي بابا في الدنيا انا همشي يا ماما بقي عشان متاخرش رديت وقالت: استني يا هدي افطري الاول يا حبيبتي متخرجيش كدة عشان متتعبيش وتقعي من طولك رديت وقالت: انا خدت سندوتش علي السريع اهو يلا سلام يا روحي باي يا بابا بحبكم اوي وصل سمير الكلية ونزل وسند علي عربيته وجه صحبه وقف جانبه هو وصحبته اللي نفسه توقع سمير سامية وقالت: اخيراً جيت انت وحشتني اوي يا سمير مش عارفه بتتاخر ليه كل يوم عقبال ما توصل ضحك صحبه وقال: في اي يا سامية ما هو كان لسه معانا امبارح بلاش افورة بقي قولي صحيح يا سمير جبت الفلوس ضحك وقال: بطل ترخم عليها يا عم واه اطمن جبتها وكله تمام النهارده الدفعه الجديده بتاعة اولي هتيجي صح قولي اي تقييمك ضحك صحبه وقال: مش هتتغير بس احب اطمنك الدفعة الجديده حلوة اوي وكلها علي زؤقك يا برنس رد وقال: هو دا المطلوب اوبا استنا كدا مين البطل اللي جاي دا اوع كدا واديني فرصتي بقي خليني اتعامل اتعصبت سامية وقالت: استني يا سمير انت رايح فين هتسبني وتروح فين تعال هنا رد صحبه وقالها: استني بس يا سامية خلينا نشوف هيعمل اي مش هيقدر عليها شكلها صعبه اوي راح سمير لهدي وقالها: صباح الخير شكلك جديده هنا تحبي اساعدك في حاجه ابتسمت هدي وقالت: اه لو سمحت كنت حابه اعرف فين السكشن بتاع سنه اوي ضحك وقالها: تعالي معايا يا جميل وانا اعرفك كل حاجه ولا بتخافي يا قطه اضايقت هدي من طريقة كلامه وقالت: لا شكرا خلاص انا هعرف لوحدي عن اذنك جه سمير يمسك ايديها لفت هدي وض*بته بالقلم وقالت: انت اتجننت ولا اي اوع تتجراء وتعمل كدا تاني انسان قليل الادب سابته ومشيت وسمير اتجنن واتعصب وبقي يتوعدلها وحطها في دماغه.... رجعت سعاد ودخلت ليا وقالتلي: يلا يا حور مهمتك هتبداء دلوقتي استعدي ويلا معايا ياتري سمير هيعمل اي مع هدي وسعاد عايزة اي من حور واي المهمه اللي عملت عشانها كل دا وياتري حور هتنجح فيها ولا لا وهتنفذ انتقامها ولا اي هيحصل واهلها هيحاولوا يكلموها ولا هتفضل بالنسبة ليهم ميته هنعرف الحلقات الجاية انتظرونا بقي....

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook