bc

العشق الابدي

book_age4+
121
FOLLOW
1K
READ
others
goodgirl
drama
tragedy
comedy
sweet
humorous
lighthearted
naive
selfish
like
intro-logo
Blurb

مرت سنين و سنين و عشقها في قلبه بيذيد. رافض يطلع مهما مر عليه الزمن

هي اخدت منها حب حياتها ودمرت حياتها كليا واعتقدت انها فازت ولكن لم تعلم انها كانت الخساره دي بدايه م**ب وحياه اجمل ماكنت بتحلم

الاولي عاشت حياه تعيسه مع شخص بعيد عنها كل البعد وعايشن حياه جافه خاليه من اي مشاعر معها بجسده لكن قلبه وروحه مع الاخري

الثانيه: عاشت اجمل ايام حياتها مع شخص يعشقها من كل قلبه وكان عوض لها عن كل ما مر في حياتها

chap-preview
Free preview
البارت الاول
صباح يوم جديد تشرق الشمس باشعتها الزهبيه وتغمر المكان كل بحرارته ونورها رنا كانت قاعده في بلكونه اوضتها وبتستحي قهوتها باستمتاع بالجو. ولفت انتباه البوم الصور اللي جابته فتحته و قععدت تتف*ج علي صور ولفت انتباها صوره ليها هي ووليد فضلت تبوصلها وهي مبتسمه وافتكرت زكري اليوم دا فلاش باك :- رنا كانت حاسه انها تعبانه ومي **مت انها تروح للدكتور رنا: علي فكره مش مستاهله دكتور انا كويسه مي: ياريت تخليكي في حالك انتي تعبانه ومش اول مره تتعبي و لو وليد عرف هتبقي معركه ف عل ايه بقي نروح ونطمن احسن رنا بصتلها وماعلقتش ووصلو للدكتوره و كشفت عليها الدكتوره بصت لرنا ولمي لاحظت ان شكلهم صغير ودا قلقها..... هي ماما مش جت معاكي ليه ياحبيبتي رنا بصت لمي بقلق.... هو في حاجه يادكتوره الدكتوره ابتسمت.... لا انا بسال انتي شكلك صغير وانك تيجي لدكتوره لوحدك دا غريب مي خافت علي رنا.... هو في حاجه يادكتوره رنا كويسه انتي قلقتيني عليها هو في ايه الدكتوره بصت لرنا واتكلمت بشك..... هو انتي متجوزه ياحبيبتي رنا مش فاهمه. في ايه و اسئله الدكتوره قلقتها اكتر ف جاوبت وهي متتوتره... ااايوه هو في ايه الدكتوره بصتلها ومنتظره رده فعلها .... اانتي حامل رنا بصت ليها و برقت وبصت لمي مي ضحكت وحضانتها..... عااااااا هتبقي ماما يارنا وانا هبقي خالتوووو انا هكلم. وليد افرحه الدكتورة اطمنت ان رنا متجوزه.ف اكلمت وهي مبتسمه.... الف مب**ك ياحبيبتي لازم تهتمي بنفسك وتجيلي كل شهر عشان نطمن عليكي و علي البيبي رنا ضحكت بسعاده .... اكيد اكيد مي كانت مش مصدقه ان رنا هتخلف.... انا مش قادره اصدق معقول هيجي نونا نلعب بيه يااااه انا مش مصدقه نفسي يارنا مبسوطه اوووي رنا: وانا كمان بس وافتكرت ان وليد قالها ناجل الخلفه شويه وضحكتها تلاشت مي: مالك. يارنا في ايه رنا بهروب.... لاعادي مي: انا هتصل بوليد وافرحه رنا بسرعه اخدت منها الموبايل.... لالالا ماتكلمهوش مي بتعجب.... في ايه يارنا مالك رنا: انا عايزه افجئه بس مي: اها ماشي ياستي الله يسهله وضحكت رنا بصتلها وابتسمت بمجامله وبصت علي طريق تتخيل رده فعل وليد هتكون اي وبعد مده وصلت كان وليد قاعد في اوضتهم وليد: ايه ياحبيبي انتي كنتي فين خلصتي محضراتك ومشيتي احنا مش اتفقنا انك تجيلي مكتبي عشان نمشي سوا رنا بصتله بتوتر.... اصل اصل كنت و اتلفتت و ادتلو ضهرها و وليد لفها ليه.... في ايه يارنا في حاجه حصلت ليكي رنا بتوتر: اصل انا تعبت ومي **مت انها تقابلني ونروح للدكتور وليد بلهفه.... ليه مالك في ايه ايه اللي حصلك انتي كويسه رنا: انا كويسه ماتقلقش بس وليد بصلها بشك.... في ايه يا رنا اتكلمي الدكتور قالك ايه رنا بتفرك في ايديها بتوتر ورايحه جايه قدامه و دا قلق وليد ف وقفها ومسك ايديها.... في ايه يارنا مالك رنا وطت في الارض.... انا اسفه اسفه والله انا مش قصدي ازعلك ولا قصدي اعمل حاجه انت رافضها بس هو امر ربنا و انا مش عارفه اعمل ايه وليد باصص ليها بعدم فهم.... في ايه يارنا انتي كدا قلقتيني في ايه رنا بصوت خافض.... ااانا حامل بس واتفجئت بوليد بيشدها لحضنه وبيضحك بسعاده وشالها ولف بيها رنا بصتله بزهول.... وليد انت فرحان وليد: اكيد طبعا عيكون عندي نسخه منك طبيعي اكون فرحان رنا: بس انت قولتلي ان احنا ناجل الخلفه لحد مااتخرج وليد: دا كان مجرد اقتراح مش اكتر لكن امر الله نافذ ودا مش معناه اني مش هفرح بيه بالع** انا فرحتي بخبر حملك ماتتوصفش رنا فاقت من شرودها علي حاجه بتلمس خدودها انتبهت كان وليد واقف قصادها ومبتسم ومعاه بوكيه ورد ضخم ومطلع ورده منها وماسكها في ايده.... صباح الخير رنا ابتسمت ليه.... صباح النور ومسكت الورد وشمته اي الورد الجميل دا وليد حط الورده في شعرها..... اجمل ورد لاحلي ورده في دنيا رنا ابتسمت ليه بحب. وسكتت وليد: الجميل كان سرحان في ايه بقي رنا ضحكت... اليوم اللي عرفت فيه اني حامل في تيم كان يوم غريب اووي الدكتوره كانت فكراني عيله صغيره وكانتت م**مه اجيب والدتي وليد ضحك: عندها حقق انتي كنتي صغنونه اووي يارنا وقتها رنا ضحكت: كان يوم غريب وليد لف ايده حوالين رقبتها..... وانهارده هيكون يوم مميز اليوم اللي اجلتيه كتير اووي بسبب تيم وملك رنا اتن*دت بفرحه.... ااخيراا انهارده هنقاش رساله الدكتوراه تفتكر هتتقبل وليد: اكيد. طبعا وبعدين اطمني انا جنبك مش هسيبك رنا: انت اجمل حاجه حصلت في حياتي اتا بحبك اوي ياوليد وليد: وانا بحبك. اكتر تعالي بقي اوريكي حاجه وليد اخدهاودخلها جواه الاوضه وكان في فستان شيك. جداا علي سرير رنا اخدته بانبهار.... ووووواو يا وليد حلو اوووي و لونه كمان يجنن تسلم ايدك يا وليد وليد: كويس انه عجبك رنا: دا يجنن مش يعجب بس وحضانته ربنا يخليك ليا ومايحرمنيش منك ابدا ملك بطفوله.... واتا فين فستاني مامي بس يعني انا مخ**اك وليد اتلفت لملك وهو بيضحك وشالها..... طيب ناس تقول صباح الخير تدي بوسه لبابا كدا يعني مش داخله تتخانق كدا ملك: تول دا بعدين في فستان وليد ضحك وبص لرنا.... انا اول مره اشوف حد. لادغ في كاف غير بنتك جت اذاي دي رنا رفعت كتفها و ضحكت ملك: انا بتلمت علي فتره (بكلمك علي فكره) وليد: تعالي ياهانم وطلع فستان من شنطه واداهولها ملك مسكته وبرقت وحطيت ايديها علي فمها.... دا شبه بتاع مامي بالظبط وليد ربع ايده.... ايوه منا عارف عشان تكونو شبه. بعض رنا: حلوه الفكره دي ياوليد وليد: يالا بقي عشان نفطر عشان انا عندي شغل كتير اووي ولازم اروح المكتب رنا: هنفطر وننزل وليد: خليكي انتي عشان تكوني مرتاحه وبكرا هنروح مع بعض وشال ملك ونزلو كريم: صباح الخيراااات وليد بصله و ابتسم..... وزعت الدعوات كريم: اطمن رنا بتعجب.... دعوات ايه دي ياوليد كريم: وليد عامل حفله بكرا بس بمناسبه ايه بقي الله اعلم مي خبطته في كتفه.... يخربيت الزهايمر اللي عندك رنا رايحه تناقش رساله الدكتوراه انهارده ف اكيد بسبب كدا كريم بصلها و خبط علي راسه.... اسف نسيت والله وليد: مفيش حاجه رجاء: بنجور ياولاد كلهم ردو عليها... صباح النور رجاء خلت ملك تقعد جنبها كالعاده.... تعالي ملوكتي عشان نخلص اكل ونخرج ملك: هنروح. فين نناه رجاء: دي اسرار مابينا ماينفعش حد يعرفها وليد و تيم نزلو وجم عشان ياكلو وليد بتزمر طفولي.... هو ملك بس اللي حفيدتك يانناه انتي بتحبيها اكتر مننا تيم بهدوء: انت غ*ي يابني طبيعي هي بنت ذيها ف طبيعي تاخدها معاها اماكن البنات انت هتروح تهبب ايه تعمل دوافرك. ولاتعمل شعرك اقعد يا وليد مش ناقصه غبواه علي صبح كريم بص لتيم و بص لوليد.... هو ابنك بيكلم ابني كدا ليه مايقوم يض*به احسن نبيل: من شابه اباه فما ظلم هو اه الاتنين واخدين كتير من وليد بس ابنك في شويه هطل منك وراح قعد علي تربيزه وابتدا ياكل وكلهم اكلو في **ت مروان صحي كانت هيا نايمه قام نزل طلب حد يعمله قهوه وساندوتش عقبال مايلبس واخدهم ومشي علي شغل هيا صحيت بصت جنبها كان مروان مش موجود بصت لمكانه بحزن وعنيها دمعت.... انا ليه حاسه انك بتعاقبني يامروان من وقت ماخلفت سجي وانت بتبعد عني كل يوم عن اليوم اللي قا**ه وقامت عشان تجهز تصحي ولادها دخلت الاول للبنات وصحتهم هيا ببتسامه... رينو قومي يالا اصحي اصحي ياسجي . ريناد: مامي سبيني شويه سجي قعدت علي سرير.... انا صحيت يامامي انا كدا اشطر. من. ريناد هيا باستها.... انتي جميله حبيبه قلبي هيا: يال يا**وله اتتي قومي دلوقتي يالا اتخرتو يالا وفضلت تزغزغ في ريناد وهي بقت تضحك ريناد صحيت وقعدت علي سرير وبصلها.... يامامي احنا اخدنا الاجازه نصحي بادري ليه هيا: عسان انا قررت نروح نفطر في نادي سجي وريناد فرحو وسقفو ريناد: وبابي هيكون معانا هيا بتوتر: لا بابي مشغول هنروح احنا بس سجي. بحزن: هو بابي علي طول مشغول كدا احنا مش بنشوفه خالص هيا بصت لبناتها بحزن.... طيب اي رايكم نروح ليه وناخده معانا ريناد: اذاي يامامي هيا: قومو اجهزو عقبال ماروح اصحي ياسين وهقولكم ياااالا بسرعه هيا خرجت من عند بناتها وراحت لياسين كان قاعد علي مكتبه وبيقرا كتاب وقفت قصاده ومسحت علي شعره.... بتقرا ايه ياحبيبي ياسين ابتسم: صباح الخير ياماما دا كتاب لابراهيم الفقي هيا بصتله باستغراب: هي مش غريبه انت بتقرا حاجات دي ليه اقعد العب الايباد احسن ياسين: مش بحب الال**ب انا بحبب اقرا هيا: بتقرا اذاي يا حبيبي انت عندك 10سنين انت لسه بتتعلم القراءه بتقدر تفهم اذاي الكلام دا ياسين: بابا علمني اني اقرا الكلام ذي ما الميس بتعلمني في الكلاس هيا بصتله وفرحت بيه.... طيب يالا قوم اجهز عشان هنلبس ونروح نفطر سوا وهنعدي علي بابا ناخده معانا ياسين: ماشي ياماما هيا ابتسمت وخرجت راحت اوضتها.... كدا يامروان حد يكون عنده اطفال بالجمال دا ويسبهم وراخت عشان تلبس وبعد مده كانو جهزو اخدت ولادها وراحو الشركه والكل كان بيرحب بهيا واولادها هيا وصلت لمكتب مروان شافت بنت قاعده شكلها جديد هيا: انتي مين واشتغلتي هنا امتي البنت: حضرتك اللي مين هيا: انا هيا البحيري انتي مين البنت اتوترت.... انا رنا سكرتيره الجديده هيا بصتلها من فوق لتحت وسابتها ودخلت المكتب علي مروان رنا جريت وراها.... لحظه ياهانم بس ابلغه انا اسفه يافندم هي دخلت علي طول والله انا اسفه مروان: مفيش حاجه يا رنا روحي. انتي هيا بصت لمروان بتهكم..... مين دي مروان: ذي مانتي شايفه سكرتيره هيا: وعينتها امتي واذاي انا معرفش ب دا مروان بصلها ومردش عليها وراح لولاده حضانهم وشال ريناد حطها علي رجله وسجي قعدها جنبه سجي بصتله بحزن وبصت لريناد وغارت ان ابوها دايما بيفضل ريناد عليها سجي. ودموعها ظاهره في عنيها.... بابي انت زعلان مني مروان اتلفت لسجي.... لا ياحبيبتي ليه بتقولي كدا سجي: عشان انت مش بتحبني بتحب ريناد اكتر مني وبتقعدها دايما علي رجلك وانا لا مروان ضحك.... مين قال كدا بس انتي حبيبتي وشالها وقعدها علي رجله.... انا بحبكم. انتم الاتنين ذي بعض ريناد: انت واحشتني اوي يابابي بقالي كتير مش شوفتك انت بتمشي بادري وترجع احنا بنكون نايمين مروان باسها.... حقك. عليا بس عندي شغل كتير غصب عني سجي: خليك معانا انهارده كله احنا مش بنشوفك خالص يابابي مروان بصلها.... مش عارف ظروفي لسه ياحبيبتي هشوف ريناد: لا انت هتفضل معانا وحياه رورو عندك تفضل معانا مروان شرد في الاسم وابتسم ..... حاضر انا هفضل معاكم طول اليوم اتبسطو ريناد حضانته.... انت احلي اب في دنيا سجي بصتله وضحكت وحضانته ذي ريناد هيا بسعاده: طيب يالا عشان نروح النادي ونفطر سوا مروان: ماشي يالا امال فين ياسين هيا: قاعد في العربيه تحت مروان هز راسه ومسك ايد بناته وخرج بص للسكرتيره.... لووحصل اي حاجه كلميني يارنا رنا: حضرتك خارج مروان: ايوه هيا بصتلهم بشك.... مش يالا يامروان مروان هز راسه وسكت ومشي ونزل ركبو العربيه ياسين: اذيك يابابا مروان: عامل ايه ياحبيبي ياسين: انا كويس اوي وبقراء من كتاب ذي ماحضرتك قولتلي مروان بصله وابتسم واتحرك بالعربيه وطلعو علي نادي وطول اليوم كان معاهم وتقرييا من مده طويله اول مره مروان يفضل مع ولاده المده دي كلها هيا قاعده متابعهم من بعيد وفرحانه انه معاهم الوقت مر بيهم ورجعو البيت سوا ومروان كان قايل ليهم انه هيفضل معاهم بس جالو تيلفون. وقام رد عليه وبعد عنهم مروان: ايوه المتصل: رنا هانم هتناقش رساله الدكتورا بتاعتها انهارده مروان ابتسم بفرحه.... فين المكان المتصل: بعته لحضرتك ومعاك الدعوه والمعاد مروان: ماشي وقفل وهو مبتسم وفرحان ليها وبيتلفت كانت هيا واقفه بتبصله بشك هي: هو في ايه مروان: مفيش حاجه وسابها ومشي وراح لبناته... انا اسف جداا ياميراتي بس انا لازم امشي دلوقتي سجي: ليه يابابي انت قولت هتفضل معانا مروان: عندي شغل مهم ولازم اروح معلش هيا بشك: شغل ايه. يا مروان مروان: شغل يا هيا شغل في ايه هيا: ايوه عارفه انه شغل ايه هو شغل دا مروان: يوووووه هو تحقيق ولااي ايه و سابها و طلع اوضته عشان يلبس هدومه و هيا متابعه وحاسه انه مش مرتاحه ليه طلعت وراه كان طلع بادله ليه ودخل الحمام ياخد دوش هيا قعدت علي كرسي وحطت رجل علي رجل وانتظرته يخرج مروان خراج بينشف شعره اتفجأ بهيا قاعده و بتبصله بشك مروان تجاهل وجودها واخد بدله وراح اوضه اللبس عشان يلبس بس هيا وقفت قصاده وبتبصله مروان: خير في ايه هيا: رايح فين مروان: هو في ايه هو تحقيق دا مش هيخلص قولتلك عندي شغل اغنيهالك و تخطها ومشي دخل لبس و بعد دقايق خرج وكان وسيم جددا و هيا بصاله وبتحاول تتحكم في غضبها و شكل مروان بيقلقلها اكتر حاسه انه مخبي عليها حاجه و قررت انها تمشي وراه عشان تعرف هو رايح فين علي جانب الاخر: رنا كانت طول اليوم. مع ولادها بتحاول تشغل نفسها بيهم بس هي قلقانه جداا بتحاول تفصل عشان ماتفكرش ف الرساله مي قعدت جنبها وحضانتها.... هتنجي ماتقلقيش وبعدين انتي جوزك اللي مشرف علي رساله يعني اطمني رنا: بحاول يامي بس خايفه اووي مي: انتي عملتي اللي عليكي يا رنا و ربنا مش هيضيع تعبك. اهدي و يالا بقي عشان تلحقي تجهزي رنا بخوف.... ماشي.... هو وليد لسه ماوصلش وليد: وصل اهو متاخر شويه بس عقبال ماجبتلك دا وطلع بوكيه ورد حلو اووي رنا فرحت.... الله حلو اوي بس انت جبتلي واحد الصبح وليد: لا دا مختلف دا اللي هيكون معاكي وانتي هناك حاجه كدا قيمه وشيك في نفس الوقت و بص في ساعته... انتي المفروض قدامك. ساعه وتكوني في قاعه يالا مي: يالا بقي انا عماله اقولها بقالي كتير يالا روحي البسي وانا هطلع اجهز ملك يالللا وليد اخد رنا وطلع بيها اوضتهم واول مادخلو الاوضه حضن وجهها بايده وقبل جبينها.... ماتخفيش انا واثق فيكي وانتي ادربتي كتير اذاي تناقشي الرساله صح رنا هزت راسها وليد: كل حاجه تمت باحترافيه صح رنا: اه وليد: يبقي خايفه ليه اطمني انا جنبك ماتخفيش يالا يادكتور رنا بصتله وابتسمت ودخلت عشان تجهز ووليد كمان وبعد مده كانو الاتنين جهزو و رنا واقفه قصاد المرايه بتتاكد من شكلها و وليد جيه من ضهرها ولبسها عقد شكله حلو جدااا رنا بصتله في المرايه.... الله يا وليد حلو اوي وليد: بقي احلي لما لبستيه رنا: بس شكله غالي اوي وليد: مفيش حاجه تغلي عليكي يالا عشان ننزل وليد و رنا خارجو ومي خرجت ب تيم وملك ملك بفرحه... اي دا انا ومامي ذي بعض وبابي وتيم ذي بعض وليد ضحك: يالا ياهبله صدق اللي قال ماتخفش من الهبله خاف من خلفتها رنا بمعالم غضب... قصدك ايه وليد ضحك... ولا حاجه يالا كريم: ها خلصتو خلاص وليد: اه يالا ملك: بوص يابابي ضوافري نناه خليتنا نعملها انهارده في الكوافير وبص قصولي شعري كمان وليد بص لامه.... انتي كدا اكدتيلي ياامي اني هيبقي عندنا رجاء صغيره في البيت ملك حضنت جدتها... طبعااا طبعاا انا بحب نناه اووي رجاء باستها... وانا بحبك اكتر ياقلب نناه ملك مشيت قصاد رجاء ذي العارضات.... بوصي يانناه فستاني حلو اذاي وليد مسكها من ايديها..... استني استني اللفه دي انتي جبتيها منين ملك بطفوله وهزت كتفها.... من عارضه كانت بتمشي كدا وليد بص لامه.... ايه رجاء ضحكت: ايه وليد: دي المفروض طفله عندها 6 سنين انا حاسس اني واقف قصاد واحده كبيره مش طفله خالص نبيل ضحك.... اصل والدتك كانت بتتمني يكون عندها بنت بس ربنا مش اراد ف تهيل بقي اما شتفت بنتك ولسه اما تكبر كمان وليد هز راسه.... ربنا يستر عشان انا مش متفائل رجاء بسعاده: دي حبيبه نناه وهتكون رجاء نمبر 2 وهتكون ملكه فعلا علي كل وليد بص لرنا.... ابقي قابليني لو عرفنا نكلم بنتك بعد كدا رنا ضحكت.... انا بنتي هتبقي برنسيس ذي جدتها والناس كلها هتتحاكي علي شياكتها رجاء: شايف الناس اللي بتفهم كريم: طيب يالا بقي ولا ايه عشان احنا كدا اتاخرنا وليد: ياااريت يالا كريم اخد ابنه ومراته واتحرك بالعربيه ووليد كمان ونبيل ركب عربيته هو ورجاء واتحركو و بعد مده كانو وصلو ودخلو القاعه هيا كانت ماشيه ورا مروان واما شافته وقف قصاد فندق شكوكها اتاكدت انه بيعرف واحده غيرها ونزلت وراه و فضلت ماشيه لحد ماتصدمت انه داخل قاعه بيتعمل فيها افراح هيا فضلت واقفه مكانها بتحاول تجمع اللي بيحصل مش فاهمه في ايه طيب ليه مش قال انه رايح فرح كانت تيجي معاه فضلت وقت واقفه بس مفيش اي صوت موسيقي طلع راحت وقت قصاد القاعه وسالت الامن.... لو سمحت هو فرح مين دا الامن: حضرتك هيا هانم البحيري مش كدا هيا ابتسمت.... ايوه انا ممكن. اعرف فرح مين دا الامن: لا يا هانم هو مش فرح هو مناقشه رساله الدكتوراه هيا بزهول: معقول وشردت.... مروان ليه مش قالي ليه انه ناوي يحضر دكتوراه ليه يخبي عني حاجه ذي دي هيا:طيب انا عايزه ادخل الامن: هو م***ع ياهانم لازم بدعوه هيا: بس انا مراته وعايزه اكون. جنبه في لحظه ذي دي هو تقريبا كان عملها ليا مفجاه وعايز يفجئني انه اخد الدكتوراه وانا كمان عايزه افجئه بحضوري الامن بصلها بتعجب.... مراته اذاي اللي جوه بنت مش راجل هيا بعدم فهم.... بنت اذاي الامن: ايوه بنت اللي هي بتناقش الرساله هو حضرتك قصدك مرات حد جواه يعني ولا ايه هيا بصتله بتوهان..... ببنت مين. اسمها ايه البنت دي الامن: رنا هيا برقت ليه وهي مصدومه و اعتقدت السكرتيره بتاعته.... انا لازم ادخل ارجوك. وطلعت فلوس من شنطتها وادتهالو الامن اخدها منها بسرعه.... اتفضلي هيا داخله وغضبها مايتوصفش واقسمت انها تدفعو تمن خيانته ليها واما شافته قاعد غضبها ذاد اكترر هيا قعد بعيد و بقت تبوص حواليها منتظرها تظهر وبتفكر تشيلها من طريقها اذاي بس صدمتها كانت ماتتوصفش اما شافت رنا هي اللي قدامها كانت صدمه ماتتوقعهاش كانت معتقده ان مروان نسيها بس نظراته ليها بتدل علي عشقه ليها نظره الحباللي شافتها في عنيه ليها عمرها ماشافتها في عنيه ليه دايما عنيه بتكون كلها برود رنا اول ماطلعت علي منصه بصت علي وليد و هو ابتسم ليها عشان يطمنها و رنا اتن*دت واخدت نفس طويل و ابتدت تتكلم وتشرح الرساله بتاعتها ونفذت كلام وليد اما قالها.... اتكلمي كانك لوحدك في المكان اقنعي نفسك انك لوحدك مفيش حد معاكي انا وانتي بس اللي في القاعه مروان كان باصص ليها بحب و فخر فرحان انها نجحت ووصلت للمرحله دي و فخور بيها اووي واتمني لو يقدر يجري عليها ويحضنها قصاد الكل و يقولها حققتي حلمك يا رنا و شرد في زكري مابينهم فلاش باك مروان كان واقف مع رنا في البلكونه وبيتكلمو سوا مروان: اهدي ماتخفيش هيعدي دا امتحان عادي رنا: انت عارف يا مروان انا اكتر حاجه بتمنها ايه مروان: انك تجيبي امتياز ذي السنه اللي فاتت صح رنا ضحكت: دا شئ اكيد بس انا نفسي اجيب ال3 سنين امتياز واتعين معيده في الجامعه و بعد كدا احضر ماجستير و دكتوراه ياااه حلم بعيد اووي يا مروان صح مروان ضحك.... لا مش بعيد انتي هتوصلي ليه انا واثق من دا و بكرا هفكرك يوم ماهتخدي الدكتوره هقولك ثقتي فيكي كانت في محلها واد*كي حققتي اللي كنتي فكراه مستحيل مروان فاق من زكرياته علي صوت تصفيق الناس لرنا و بص ليها شافها كانت دموعها بتلمع في عنيها و بتضحك بسعاده رفع موبايله و صورها و فضل يبوص للصوره بعشق مايتوصفش رنا واقفه متوتره اووي خايفه من تقيم الدكاتره ليها واول ماقالو تقيمهم ليها و انها اخدتها بتقدير امتياز كانت فرحه رنا ماتتوصفش وليد بصلها وابتسم وكان نفسم يجري عليها ويحضنها بس وضعه مايسمحش ليه يعمل كدا لانه هو الدكتور المشرف علي رساله بتاعتها وقاعد في وسط دكاتره تانيه رنا راحت ليهم عشان تستلم الشهاده وسلمت علي دكاتره وام جت عند وليد ضغط علي ايديها وبصلها وغمز ليها براحه وضحك. وهي بصتله وابتسمت باتساع والكل جري علي رنا يبارك ليها واهلها كلهم حواليها محمد باس دماغها.... مب**ك يااجمل دكتوره في دنيا رنا حضانته.... ربنا يخليك ليا ويباركلي في عمرك ياحبيبي وافضل رافعه راسك كدا فاطمه ظغرطت كتير اوي لان فرحتها ببنتها ماتتوصفش مروان قام و فضل يبص علي رنا وهي واقفه مع جوزها و اهلها وفرحتها ظاهره عليهم ابتسم ليها وخرج ووقف مع شخص معاه بوكيه ورد احمر ذي مارنا بتحب وكتب في الورقه (جيه اليوم اللي هفكرك بيه ذي ماوعدك ثقتي فيكي كانت في محلها واد*كي حققتي اللي كنتي فكراه مستحيل) مروان ادالو الكارت ووقف بعيد عشان يشوف رنا اما تشوف البوكيه وتقرا الكارت هيكون ردت فعلها ايه استوووووووب اي رايكم في البارت وتفتكرو اي اللي هيحصل في اللي جاي؟؟؟؟؟

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

حكاية بت الريف

read
2.0K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
8.0K
bc

زوجة عشوائية

read
2.4K
bc

عشقها المستحيل

read
16.6K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook