bc

تغيرت لأجلك...

book_age16+
75
FOLLOW
1K
READ
dark
drama
comedy
serious
like
intro-logo
Blurb

عندما يقع القلب اسير للحب فيصبح التغيير فرض..لا تتركيني فسوف يقع القلب ضحية بعادك فالتبدأي بتغيير ذلك الوحش داخلي ليصبح ملاك لا يعرف القسوة..

تغيرت لأجلك♡

chap-preview
Free preview
الحلقة 1،2
(هذه الرواية خيالية من وحي خيال الكاتبة لا تمس الواقع بشيئ واي تصادف يكون عن طريق الصدفة..) ?تغيرت لأجلك? الحلقه الاولى والتانيه ? بقلم/ندى محسن الحلقه الأولى:- سمر لهاتفها بإنفعال :تمام تمام متردش براحتك علي كيفك سمعت صوت ضحك من خلفها فألتفتت بغيظ سمر :تصدق انك رخم جاسر انت اتصلت بيا من ساعه فاهم يعني ايه ساعه واقفه هنا ضحك جاسر وخرج صندوق من عربيته جاسر:Happy birthday ضحكت سمر بسعاده جاسر :اظن سماح بقى سمر ضحكت:سماح وسمر وسعاد وسميرة وكله مفيش حد هنا زعلان اصلآ جاسر ابتسم :النهاردا يوم مميز عشان اتولدت احلا واجمل صديقه ف العالم سمر:صديقي المجنون بجد انا فرحانه جدا ربنا يخليك ليا جاسر:ويخليكي ليا يلا بقى علي فوق يا قمر وقوليلي لو الهديه عجبتك ولا قاطعته سمر بحماس :انت بتهزر اكيد... هتعجبني وبس دي اكيد تحفة تصبح علي خير بقى يا جسوور صعدت بسعاده ورأت وسيم مبتسم سمر:لسه صاحي يا ويسو وسيم:اه جاسر اداكي الهديه سمر:دا كان متفق معاك بقى وسيم ابتسم وهز رأسه بإيجاب:ايوا كل سنه وانتي طيبة سمر جلست وسحبت وسيم اخاها الصغير على قدمها :وانت طيب بص بقى يا حلو يا صغنن انت عايز نخرج نروح فين النهاردا وسيم :اممم الملاهي ونركب مركب في النيل سمر:حلو يلا قوم غير بقى يا بطل وسيم:جاسر؟ سمر:جاسر عنده شغل مهم مش هينفع يجي معانا عشان كدا اداني الهديه دلوقتي وسيم:حاضر ابتسمت سمر وهي ناظرة لوسيم سبب مقاومتها لأشياء كثيرة منذ وفاة اباها هي اخذته وابعدته عن والدتها وعمها اللذي يكون زوج والدتها دائما يجعل وسيم خائفآ بل ويضايقها ويض*بها هي كرهت حياتها لكن وسيم بالنسبه ليها هو ابنها التي تعافر من اجله... بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا في الكافيه معتز:البطل مش ناوي يظبط مواعيده لازم يتأخر دايمآ كدا! ضحك محمد:خلاص اتعودنا علي كدا معتز:هو كلمك امتي محمد:كلمني الساعه واحدة قال جاي اتنين والساعه دلوقتي اتنين ونص معتز:وحشنا والله محمد:هو اللي عجبه العيشه برا ومش اي عيشه معتز ضحك:مص*ر الكئابه يا جدع والله بني ادم غريب دخل وسيم وجاذبيته لفتت الأنظار سار بإتجاه الترابيزه اللذي يجلسون عليها وهو يرتدي نظارته الشمسية معتز:الحلو وصل اخيرآ ابتسموا ووقفوا ضموه وصافحوه بإشتياق محمد:ايه اخبارك لا شياكه شياكه مفيش كلام اسم علي مسمى يا وسيم زمانك معتز:الأ**د عامل شغل جامد وسيم رفع احدى حاجبيه بعدم تصديق:انتو مبتصدقو تهيصو وشغالين تطبيل! محمد ضحك :مسكين اصله مشفش بيتك التركي يا جدع وسيم بغيظ:طب اخرس وهات حاجه نشربها ولا اقوم امشي معتز:اهدو بس كدا لا انا لازم اعرف ايه نظام البيت دا محمد ضحك:هو وضع جامد للكئابه لا مفيش كلام جامد جامد يعني معتز نظر لوسيم اللذي يجاهد لمنع ضحكته محمد:تخيل البيت كبير واسود كل حاجه فيه سودا مش هتصدق انا مش فاهم ازاي عايش فيه وحابه ومش فاهم اي واحده هتقبل تعيش معاه ف البيت دا معتز :انت بتتكلم جد... وسيم وسيم:ايوا دي حاجه ف منتهي الراحه وكمان مين قال ان في واحده هتدخله تبادلوا الأنظار وتبدلت ملامحهم للحزن وسيم شعر انه مثير للشفقه وهذا تسبب بجرحه ووقف محمد:رايح فين وسيم:متنسوش انا راجع بكرا علي تركيا وتالين عايزه تشوفني وانتو عارفين مقدرش ءأخرلها طلب رحل ومحمد اغمض عينه بحزن معتز:مش فاهم لحد امتى هيفضل عامل حواجز علي قلبه بسبب قصه حب فاشله محمد:مكنش مجرد حب يا معتز مكه كانت حياته دا اختار شغله مخصوص عشان يبقي قوي ويثبت انه مش متأثر معتز:تخيل لو مكنش مر بالتجربه دي كان هيبقي المقدم وسيم نور الدين! محمد:انت تعرفه من زمان بس تفتكر في يوم وسيم يعيش طبيعي؟ معتز بشرود:جرحه اكبر من انه يشفي بسهوله بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا وسيم ظل يلعب وهو سعيد بينما سمر تركض خلفه تشعر انها عادت طفلة وان السعادة تسيطر على كيانها وسيم:سمر احنا مينفعش نشوف ماما؟ سمر تن*دت بتفكير:حبيبي انت عايز تعيش معاها وسيم حرك رأسه بنفي:مش عايز اروح وعمو سامي هناك انا مش بحبه وماما اتجوزته ابتسمت سمر بحزن وامسكت يده :الحلو ليه متضايق مش مبسوط ان عندك اخت حلوه معاك ضحك:لا انا بحبك ومش عايز اروح معاهم ابتسمت سمر واخذته ليصعدوا لقارب في النيل وهو يقترب من المياه وسمر تسحبه ويضحك جلست وهي تفكر بكل شيئ ومعه هاتفعا سمعت صراخ وسيم لينتفض جسدها وتلتفت لترى وسيم وشاب امسكه وهي انتفضت برعب وادركت انه كان على وشك السقوط سمر:حبيبي انت كويس صرخ الشاب بها:انتي ازاي سايبه طفل كدا لوحده علي المركب كان فين عقلك الولد كان خلاص هيقع كنتي هتعرفي تعملي ايه وقتها كانت تحاول حبس دموعها لم تهتم لحديثه فقط تضم وسيم اخاها وهي خائفه عليه تتخيل لو كان اصاب بأذى او حدث له مكروه شعرت بروحها تذهب لتتركها جسد خالي من اي شعور وكانت المركب وصلت للبر فسحبته لتبتعد تالين:ايه اللي حصل كنت بتزعق لمين انت كويس؟ وسيم ابعد نظره عن تلك التي اخذت الطفل ورحلت واكمل حديثه بالهاتف:مفيش انا جاي قولي لبابا ويا ريت لو مراته متبقاش في القاعده تالين:وسيم انت عارف انها بتحبك وسيم:تالين انتي عارفه اني جاي علشانك وعلشان اتكلم مع شهاب لما اشوف اخرت تهوره الداخليه كلها نازله شكاوي منه تالين:وبما انك اخونا الكبير لازم تنصحنا مع انك مش قابل كلمه ابتسم وسيم:تفتكري مش قابل دا كلمه منك بتجيبني علي ملى وشي دا انا اللي مربيكي يا قلب وسيم تالين:تؤتؤ انت عجوز اوي كدا انا عندي 20 وحضرتك 26 وسيم:طب افتحي الباب عشان انا برا ولا ارجع فتحت تالين وضحكت قامت بضمه بسعادة بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا جاسر:اهدي بس كويس انه بخير سمر:تخيل لو كان حصله حاجه يا جاسر كنت هموت جاسر:بس متقوليش كدا وبعدين متصلتيش بيا ليه كنت جتلك سمر:تجيلي فين بس انت كنت عندك شغل جاسر:ميولع الشغل ياستي سمر ابتسمت علي طريقته جاسر:اهم حاجه انكم بخير يا سمر يلا بقى روحي ارتاحي سمر سمعت وسيم بيتكلم في التليفون وسيم:ماما لا مش هينفع انا مش عايز اسيب سمر سحبت سمر الهاتف وضعته على اذنها وسمعت والدتها تتحدث مصطنعه الحنان والدتها:حبيبي انت لو جيت سمر هتيجي انتو وحشتوني اوي بجد سمر:يااه بجد والدتها:سمر! سمر:بالظبط فكرك كدا انتو لو خدتو وسيم او لو حصلو حاجه انتو هتندمو واظن انتي عارفه مين واقف معايا ومين يبقي صاحب بابا ربنا يرحمه والدتها:اللوا مهاب فكرك اننا هنتهدد كدا خلي وسيم يرجع يا سمر سمر:اياكي تتصلي بيه تاني اغلقت ونظرت لوسيم رأته يبتسم ببراءة سمر رفعت حاجبها بتعجب:افندم انت مبسوط وسيم ضحك:هما بيخافو منك سمر تبتسم:عشان عارفين ان اختك ممكن تاكلهم ضحك وهي تلعب معه كانت تحاول تعويضه عن كل شيئ مضى لعله يشعر بإكتمال حياته.. بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا في بيت نور الدين وسيم:شهاب انت اللي بعدي حبيبي مينفعش تهورك دا انت عارف ان السهر الشرب وانك تبات برا البيت دا مش صح تحدثت سحر زوجة والده:شوف مين اللي بيتكلم اللي مبنشوفش وشه غير كل شهر مره لو تكرم يعني ضغط وسيم علي اسنانه بغيظ وهو ينظر لها بضيق بينما هي تنظر له بتحدي حاولت تالين تلطيف الأجواء فلو حدث شيئ بينهم لن ترى وسيم مرة اخرى تالين:انطي انتي عارفه انه مشغول وكمان من حق الجميل يتدلع دا مش بس مقدم شاطر دا وسيم وسيمي بس هو يغير الد*كور وكل حاجه هتبقى فله والمصحف هنعيش بسعاده شهاب ضحك:ياعم صح مهي عندها حق انت واخد بيت استغفر الله العظيم يعني وسيم بغيظ:ليه بشرب ولا بسهر فيه ولا بيت مشبوه زي اللي بتروحه سيادتك متخلنيش افتح في الكلام بقى شهاب:يا ريت دا انت مسودها في وشنا ووشك و وش اهلك نظر له بغيظ لتضحك تالين:تصدق شوقتني اشوفه هبقى اجيب صحابي تركيا مخصوص عشان نشوف بيتك الخرافي وسيم:بت انتي وهو انا مش ناقص كفايه سايب اتنين مفيش في محمد قاطعه بإستفزاز:مفيش في حلوتهم ولا طعامتهم معتز بتأييد هز راسه بإيجاب:ايوا بالظبط كدا وقف وسيم بدهشه:يخربيتكم انتو ايه اللي جابكم هنا ابتسم محمد:اوامر... ربنا علي الظالم والمفتري اتكلم مهاب من وراهم:مين بقى الظالم والمفتري يا بشوات ضحك معتز:اشرب يا باشا ضحك محمد:تسليم اهالي هو وسيم نظر لوالده فأقترب مهاب وقام بضمه مهاب:عارف لو مكنتش جبتهم كان زمانك بتقول اشوفكو السنه الجايه نظر محمد لتالين:ازيك تالين ابتسم:تمام.. كويسه همس معتز لمحمد:لو اخوها شافك يا حنين هيعلقك انت مش ناقص كفايه ابوه ضحكوا وجلسوا بدأو يتحدثون في العمل ومهاب نظر لسحر وهي فهمته لتصعد وتتركهم... مهاب:عملت ايه بقى في القضيه يا حضره الظابط معتز:زي الزفت قضيه معقده شخص تقريبا عنده انفصام في الشخصيه مره قتال وتاجر م**رات وحاجه زي الزفت ومره عطوف وبيتصدق وبيتبنى ومفيش كدا متعمل معروف فيا وتنقل القضيه دي مني ابتسم وسيم بسخريه:دا كله اكيد ستاره للي بيعمله مش دا اللي كان متورط في تجاره الرق على حسب علمي دا كارثه دا متورط في كل الممنوعات تقريبآ بس اخترهم تجاره الأعضاء وبسم الله الله اكبر الخ*ف والبلاغات اللي من النوع دا للركب محمد:كان هو المسؤل تقصد وسيم:مظنش هو لحد دلوقتي صامد اكيد في حد بيسانده مهاب:متمسكها معاهم انا واثق من حاجه زي كدا انتو التلاته هتخلصوها وسيم:اسمه ايه مهاب:جاسر متولي كوهين وسيم:كوهين! معتز:مالك استغربت ليه وسيم:اخرس بس وقولو المفيد بقلم/ندى محسن ?تغيرت لأجلك? كانت سمر تتحدث مع جاسر جاسر:مش ناويه بردو تسمعيها دي مامتك يا سمر وبعدين ايه الغلط في انها اتجوزت سمر:انت مش عايز تفهم ليه جاسر دي متجوزه راجل متعرفش بيشتغل ايه مش مريح كدا جاسر:هيكون بيشتغل ايه يعني انتي مالك بشغله سمر:انا عارفه انك هتضايق عشان انتو قريبين اوي بس... صح جاسر كان ايه الشغل اللي بينكم لما روحت ولقيتك عنده جاسر توتر:مفيش... سمر ممكن تبطلي شك انتي معندكيش ثقه فيا؟ سمر:لا طبعا جاسر انا بثق جداً جداً فيك جاسر ابتسم:طب ايه بقى متيجي نطور العلاقة سمر:جتك اوا احنا صحاب وبس وبعدين هروح انام عشان هودي وسيم بدري للمدرسه وكمان هروح المكتب انت عارف خدت اجازات قد كدا جاسر:ايوا انا صديقتي احلا دكتوره تغذيه في العالم ابتسمت كانت دائمآ تشعر انه عوض الله لها عن اشياء كثيرة والغريب انها لم تنجذبله يومآ كشريك لحياتها او حبيبها كان قلبها في مكان اخر كل ما به الذكريات سمر:تصبح على خير جاسر:وانتي من اهل الخير اغلقت معه وذهبت للنوم شعرت بإنقباض قلبها لم تجد له مبرر ابدآ... محمد:بردو هتسافر وسيم:مهو قدامك حضرت اللوا ورطني في قضيه علشان انطله هنا كل شويه تابعه كدا وقولي الجديد عن جاسر انت عارف اسبوع وهتلاقيني وانت عارف راحتي هناك بحس ان المكان حته مني صعب ابعد عنه عارف عامل زي السمكه لما بتطلع من ميتها واتحبست في حوض فهمني..والله شكلك مفاهم حاجه في ليلتك السودا دي المهم عرفني بالجديد وخلاص محمد ضحك على طريقته:اشطا.... وسيم كنت عايز اقولك حاجة كدا... وسيم:ايه معتز قاطعه:ولا حاجة انت عارف هيقولك ارجع بسرعه وهيتأثر دا لو امه هي اللي مسافره مش هيعمل كدا يلا يا عم ربنا معاك ويفتح بيتك ضحك وسيم:سلام يا مجانين رحل ومحمد نظر لمعتز وشعر بالضيق:ليه قطعتني كانت قدامي فرصه اكلمه كان نفسي يبقى في بينا حاجه رسميه عقبال ميرجع ونتخطب انا وتالين معتز:انت مجنون كنت عايز تطلب منه انك....لا مش ممكن محمد:انت عارف كويس انا عايز اتجوز تالين انا بظبط حياتي علشانها هي معتز عينه احمرت وبغضب وعصبيه:تالين لااا..... ? الي هنا ستوووووب انتهت الحلقه الأولى شاركوني اراءكم ف الكومنتات الحلقه دي بما انها الحلقه الاولى هيبقى صعب تخمنو فمش هنزل اسئله دلوقتي كمان بحاول اوصفلكم الأحداث عشان لسه في تعمقات وملاحيظ وليله كبيره اوي سعدتك يعني?? اتمنى لكم قراءه ممتعه ? ?تغيرت لأجلك? بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا الحلقه الثانيه:- معتز:انت ملقتش غيرها يعني رفع محمد احدى حاجبيه:انت ياض شارب حاجه علي المسا انت عارف دي تبقى مين انت اهبل معتز:يا عم مقصدش والله عيلتها واخلاقها مفيش منها بس اشمعنا هي يا محمد محمد:عارف في حاجة غريبه تحس انها خرجت الملاك اللي جوايا عارف حاسس اني عايز ابقى شخص كويس علشانها علشان اسعدها علشان عارف اد ايه هي بريئه ونقيه اد ايه هي ملاك انا بالنسبالها شيطان يبني نظر معتز بنفاذ صبر:يا بني ادم افهم تفتكر وسيم هيديهالك كدا دي روحه فيها محمد:معاك حق لازم وسيم يشوف اد ايه هتغير ضحك يحاول تغيير الموضوع معتز:بس يله نسهر النهاردا هنخربها القعده مليانه مزز يا جدع محمد بغيظ:اعوذ بالله منك يا شيخ دا انت ولا ابليس امشي غور من هنا اقولك انسان وملاك وشويه شويه هطلعلك الفراشات من وداني وانت تقولي سهره ونخربها دا انت قفيل تركه وذهب وهو يتن*د بغيظ منه :وبعدهالك يا محمد.. وبعدهالك يا تالي اللوا مهاب:نعم ازاي يا حمير الشحنه اختفت شحنه م**رات ومتبلغ عنها توصل ومتلقوش ليها اثر ليه انا بتعامل مع خرفان ولا ظباط وعلي مسؤليه مين محمد:للأسف قدرو يفلتو بيها وعدت علي مسؤليه جاسر اللوا مهاب:انتو لازم تخلصو من الموضوع دا مش عارفين توقعوه والتاني سافر ومستهون اوي معتز:والله يا باشا انت اللي مخلتوش يواجهه اي مهمه ويعتمد علي نفسه وكل قضاياه خفيفه متجرب تديله مسؤليه القضيه دي يمكن نخلص نظر محمد لمعتز بحذر اللوا مهاب:برا مش عايز اشوف وش كلب فيكم انا حاسس هموت بجلطه علي ايدكم والتالت اللي هيشلني خرجو وهم يضحكون كثيرآ محمد:انت ايه اللي خلاك تقول كدا دلوقتي هيجي اكيد وسيم ومش هيعديهالك وانت عارف بيعشق بيته وحياته ف تركيا ابتسم معتز:يا عم خليه ياخد علي هنا وبعدين خد بالك هو بقى مقدم وهو علي الكرسي بس محمد:لا وانت الصادق بقى مقدم عشان هو كفاءة في حتي لو بسيطه اللي بيخلصوه في شهور وسيم بيخلصه ف ايام بصله معتز :لما نشوف عشان ابوه يخف علينا شويه جاسر دا عفريت في لحظه بيخفي ويختفي انت مش فاهم اد ايه الحوار صعب مع اللي بيشتغلو معاه محمد:موصلتش لجديد! معتز:في بت كدا ماشي معاها الأيام دي والواضح انها عامل مهم اوي في العمليه من مراقبتنا للتليفون بتاعه قبل ما الحدق يكتشف دا كان بيكلمها اثناء شغله المهم ودا معناه انها تعنيله واكيد تعرف عنه كتير محمد:مستني ايه انت مجبتش البت دي ليه معتز:نستني الباشا لما يوصل ونتفق هنعمل ايه بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا جاسر:الله ايه الحلاوة دي يا عم ويسو وسيم يضحك سمر:ايه اللي جابك هنا عند المدرسه جاسر:قولت اوصلك علي الشغل مش يلا بقى ولا ايه يا سوسو سمر:لسه باب المدرسه مفتحش وسيم:اختي انا مبقتش صغير يلا روحي بقي سمر:شوفت اهو عنده تمن سنين ويقولي مبقتش صغير هتشل ضحك جاسر :اه طالع لجاره يلا بينا بقااا سمر:جاسر انت عايزني اسيبه وامشي جاسر:وربنا مهيحصل حاجه سمر تن*دت:حبيبي اوعى تروح في حته وفي معاد خروجك هكون هنا تمام اتفقنا وسيم:تومام ابتسمت ورحلت فدق قلبها بسرعة ارتفع نبضه يريد لو يعود لها جاسر:الأم الحنونه سمر:يا عم انت متعرفش دا بالذات اتحرم من كل حاجة جاسر:خايفه عليه ولا خايفه تتحرمي منه سمر:مش عارفه يمكن الأتنين جاسر:يمكن سمر:احنا رايحين فين دا مش طريق مكتبي جاسر:اديني بس نص ساعه وهود*كي قدام مكتبك سمر:هنروح فين يعني جاسر:من غير اسئله هتشوفي سمر بغضب:جاسر انت عارف مبحبش كدا عرفني رايحين فين انا مش طفله جاسر:سمر ممكن تهدي في حد عايز يشوفك سمر:حد مين! جاسر:بابا سمر نظرت له بتعجب واستنكار:انت وحيد وعيلتك متوفيه جاسر:هو زي بابا بالظبط سمر:وليه عايز يشوفني بقى جاسر:هدي نفسك بس شويه يا ستي هتعرفي كل حاجه اخذها امام قصر ضخم جاسر ابتسم:مش نفسك في واحد سمر:ليه هعمل بيه ايه جاسر:تكوني سيده القصر بقى وكدا وبصراحه لايق عليكي المكان اوي يعني سمر :مظنش جاسر:طب اسكتي طيب عزام:Hello جاسر ابتسم ونظر لسمر سمر كانت متوتره وتشعر بالقلق عزام:زين مخترت جاسر:مش قولتلك متخفش جاسر مبيقعش بسهوله عزام يبتسم:ومش اي واقعه يا ابن المحظوظه دي تغلب الجمال بس خلاص بقى مليش نصيب فيها سمر نظرت له بإستغراب وقلق مبهم جاسر:حبيبتي دا عزام رئيس شغلي في المصانع زي منتي عارفه وزي بابا سمر شعرت بالضيق من كلمه حبيبتي:عايزه امشي نظر لها عزام بإستغراب وفحصها بعيونه وهي شعرت بالضيق من نظراته التي لم تعجبها جاسر ابتسم:معلش وراها شغل عزام ابتسم بخبث:ورانا شغل كتير سوا والأيام جايه كتير صح يا دكتورة سمر نظرت له بعدم راحة :مظنش... متأقلمتش جاسر امسك يدها وضغط عليها:معلش هي متهوره شويه عزام ضحك كثيرآ و اثار غضب سمر:بكرا تروضها ولا اقولك شراستها حلوة سحبها جاسر وخرج ليتنهد جاسر:سمر ايه اللي حصلك انتي ازاي تتكلمي معاه كدا دا راجل لو مكانش كبير ليه مركزه وانتي شوفتي حاجه زي كدا سمر:ممكن افهم جبتني هنا ليه انا مرتحتلوش ومرتحتلكش وانت معاه حسيت بالقلق الزايد جاسر انت ايه علاقتك بيه جاسر:عادي ف المصانع سمر:مش عليا يا جاسر ايه نوع الشغل دا قاطع نقاشهم صوت ض*ب نار فبحركه سريعه انزل جاسر رأس سمر للأسفل وهما بجانب السيارة وسمر امسكت به وهو بسرعه اخرج سلاحه وبدأ بالض*ب وخرجوا حراس عزام وبدأو بالض*ب وهي مصدومه غير مدركة ما يحدث جاسر:هفتح الباب تركبي ورا مش عايز كلمه فاهمه فتح باب السيارة وهي صعدت وفي حركة سريعة قفز وصعد اغلق زجاج النافذة وقاد بسرعه الى ان ابتعدوا لينظر له ويرى الصدمة تعلوا وجهها جاسر:متخافيش رجاله عزام هيلمو الموضوع سمر بصدمه:موضوع ايه.. ضحك جاسر:فقدتي الذاكره بس كدا احسن سمر:جاسر انت... انت مين ضحك جاسر واوقف سيارته :نعم دا انتي كدا حالتك خطيره سمر بغضب:مبهزرش جاسر:جاسر صديق عمرك يا قلبي سمر:جاسر متستهبلش فاهم هبطت وهبط امامها سمر:فهمني والا جاسر:بس... بس هفهمك كل حاجه بس اهدي بس انتي ومتفكريش هفهمك كل حاجه بس الموضوع طويل اوي يعني فيلا بعد الشغل هقابلك قدام البيت ونتكلم **تت بضيق نظرت له بشك لكنها اقنعت ذاتها مؤكد شركة اخرى لها عداوة معهم ليقوموا بهذا يبدو تفسيرها سخيف لكن ماذا تفعل فليس لديها غيره...لا يمكنها خسارته... بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا معتز:عملت اللي قولتلك عليه سامح:بالظبط محمد:انت واثق ان دا هيفيد مش الأحسن انك تاخد رأي اللوا مهاب او حتي وسيم دا نازل بكرا مش تستني احسن معتز:اياك حرف يطلع دا هيبقي الكارت الرابح بتاعنا يا زكي احنا هنض*ب الظالمين بالظالمين محمد:مش يمكن نكون.. معتز:مشاعرك اركنها علي جنب دلوقتي ويلا نروح نخطط للباقي مع اللوا مهاب وربنا يستر خرجوا وذهب علي البيت كان اللوا مهاب يحبهم كثيرآ كأنهم من عائلته خصوصآ معتز الذي كان يتيم من صغره وهو الذي ادخله لكلية الشرطة عندما اقنعته سحر اللوا مهاب:زي معرفتكو وسيم هيوصل بكرا وحبيت تكون لقائتنا اليومين دول هنا في البيت وبشكل سري علشان اللي وصلناله ان عزام زارع حد في وسطنا وانا معنديش ثقه غير فيكو معتز:فاهم وحضرتك اب لينا واحنا بنحترم سنك اللوا مهاب:بس يلة متظتش ضحك محمد وعيناه تبحث عنها يكاد يموت شوقآ للمحها :هو مفيش حد هنا نظروا له ليتوتر ويحاول تشتيت انتباههم :اقصد علشان نتكلم براحتنا اللوا مهاب:سحر خرجت وشهاب كالعاده برا وتالين في اوضتها صح عينت حارس لتالين محمد:للأسف مكنش في وقت اللوا مهاب:تصدق انا اللي غلطان محمد يضحك:ولا يهمك يا بوص انا بنفسي هوصلها اللوا مهاب نظر له بشك:دا ايه الكرم دا كله محمد حمحم:احم احم لو مكنش في مانع تن*د معتز:مش يلا بينا بقى ولا هنقضيها نحنحه مهاب:يلا بالسلامة محمد:تحسنا شحاتين والله رفع مهاب حاجبه بتحذير محمد:او خدامين مش متأكد احنا في الخدمه يا باشا ضحك مهاب:يلا يله منك ليه من هنا ذهبو ليتن*د مهاب ويبتسم:يا ريتك يا وسيم ترجع وتبطل دماغك النشفه دي ابتسم وامسك هاتفه قرر طلب سمر يطمئن عليها وهنا سمع صراخها وبكائها الذي جعل جسده ينتفض مهاب وقف بفزع:سمر سمر:عمي الحقني عند جاسر عامر:بقولك الدنيا مقلوبه وسمر منهاره جاسر:ومن امتى دا يا حيوان وانا اخر من يعلم اومال بعتلك تراقبها ليه خيال مئاته هي فين دلوقتي عامر:قدام المدرسه جاسر:وازاي وسيم اختفي!! عامر:ملوش اثر يا باشا والكل بيقول محدش شافه جاسر:في كاميرات دي مدرسه خاصه يا بهيم عامر:دورنا بس الكاميرات تدل علي ان سمر مجبتهوش محدش منكم ليه اثر حد حذف المشاهد دي جاسر:لا دي لعبه زباله ومتدبره حصلني علي المدرسه اخذ سلاحه وركض يحاول الأتصال بسمر لكن في هذا الوقت كانت سمر قد ذهبت مع اللواء مهاب.. عامر:ازاي دا حصل! انا شكلي اتجننت جاسر زفر بغضب:لا وحيات اهلك متجننتش دي لعبه وعارف تخطيطها كويس مش علي جاسر متولي في بيت نور الدين تالين ضمت سمر:بس اهدي سمر حبيبتي انتي لسه متعرفيش هو فين حتي يا سمر ممكن يكون بخير سمر بكت بقوة: عمي قال انه مجاش والكاميرات مشف*ناش ولا كأننا جينا ملوش اثر انا خايفه عليه هو تعبان هو بيجيلو ازمات تنفس ولازم ياخد البخاخ مهاب ضمها بحنان :بس اهدي اوعدك هقلب الدنيا عليه سمر يا بنت الغالي مش هيكون حصله حاجة ابتسمت تالين :شوفتي الحج بنفسه ضمن سمر تبكي بألم تشعر به يطعن قلبها:انا بحبكوا اوي انا مليش غيركو تالين:واحنا يا روحي بنموت فيكي ومتضايقه من بابا اللي كان عارف مكانك وبيتواصل معاكي ومحدش يعرف يلا بقى تعالي معايا مش هسيبك مصدقت حد يعبرني سمر:بس تالين:مبسش يلا هنا دلفت سحر ونظرت لها بضيق...نظرت لمهاب بغضب سمر حاولت التوقف عن البكاء:عمتي ازيك سحر:اهلآ شكلك معيطه اكيد في مصيبه عشان كدا شرفتي ضغط مهاب علي يدها:حبيبتي يلا روحي مع تالين وروقي كدا واوعدك هطمنك عليه صعدوا ومهاب نظر لسحر بعتاب سحر:انت عارف انا مبحبش البنت دي ومع ذلك جبتها على هنا شوف بقالنا اد ايه منعينها عنهم وبردو جت مهاب:دي بنتي زي تالين فاهمه يا سحر ابوها مش بس صديقي دا اخويا دا عشره عمري موته كان صعب فضلت احلم قبليها بأن ايدي اليمين بتتبتر وقتها حكتله وهو قعد يطمني وفي مهمه هو فداني حسيت ان ايدي الأتنين اتبترت محمد مكنش مجرد صاحب دا كان حياه سحر:ولازم تنسي مهاب:مش صاحب زي محمد اللي يتنسي كفايه اني فقدت الامل في كل حاجه بعد ممات كان نفسي كنت فديته وقتها بس للأسف مكنش في وقت ورجعت لبيته وقولت الخبر انا كنت بموت وسمر دخلت في غيبوبه من وقتها مدخلتش البيت لما فاقت ولقت امها اتجوزت سمر شافت كتير ومستعد افديها بحياتي لأنها مش ملكي دي ملك محمد الله يرحمه عشان كدا اياكي تزعليها فاهمه سحر نظرت له بغيظ وصعدت وهو جلس علي الأريكة بحزن مهاب:سمر كانت وصيتك يا محمد وامانه في رقبتي مش بس هي ووسيم كمان مش هسمح انها تضيع اوعدك هعمل المستحيل عشان اطمن عليها ووسيم اخوها هيرجع مش هنسى ابدآ انك سميته علي اسم ابني اللي كنت بتعشقه ومظنش انه نسيك لمعت في عقله فكره فأبتسم:ابني طب وماله فكره... بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا بيت في تركيه مثال كامل للرقي والفخامه جالس وسيم في الڤرندا يقرأ كتابه في بيته الذي ت**م بطريقه غربيه بين الجبال البيت اسود الأثاث اسود حتى الأرض قرأ بصوت عالي وهو يقرأ جمله من كتاب اسرته:وكأن العالم الزمن يتوقف بغياب من نحب كأننا نصبح لا شيئ لا معنى لوجودنا هل هذا هو تأثير الزمن، العشره ام تأثير الحب الذي قام بأسر قلوبنا ترك كتابه ووقف تن*د بضيق :يا ترى يا دنيا هتوصليني لفين يا ترى هحس تاني بألم الفقد اسوأ الم وحد هاتفه يرن ويهتز لينتبه له بتعجب من سيحدثه بهذا الوقت ولماذا..... ?الي هنا ستووووووووووووب? ومن هنا هنبدأ فقره الأسئله واللي إجاباته هتبقى صح هيتبعتلو حلقه خاص اسئله الحلقة ? ليه معتز بيصد محمد عن موضوع تالين هل بصفته ناصح وصديق؟ ولا حاجة تانيه؟ واخيرآ مين بطل الروايه هل هو وسيم ولا جاسر ولا شخص اخر!! ?? اطلقوا لخيالكم العنان وياريت تتفاعلو وتوروني اجابتكم والي اللقاء في حلقه اخرى من ?تغيرت لأجلك?

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

ابنة العم

read
1K
bc

رواية ☘︎"متاهة حُبك"☘︎

read
1K
bc

روايات بقلم / نورهان القربي قوة و جبروت امرأة ( الجزء الاول)

read
1.0K
bc

عشقت جواد ثائر

read
1K
bc

عندما تتقلد الشياطين

read
1.2K
bc

رواية نور الآسر بقلم نوران جمال

read
1K
bc

أصفاد الماضي

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook