الحلقة 3

1242 Words
?تغيرت لأجلك? بقلم/ندى محسن ♕Noody♕ الحلقه الثالثه:- رأى هاتفه يرن ابتسم بحنان :افندم تالين:الله مش كنت حبيبت القلب والحته الشمال ولا تركيا بتغيرك وسيم:بصي شكلك رايقه وفايقه وبصراحه مش مودي فأتكلي علي الله وفكك مني تالين :وانا اللي عملالك مفجأة ملكش ف الطيب نصيب يا جدع وسيم ضحك:عايزه ايه يا سوسه تالين:يا عم لاغيني اقولك مسا مسا يا صلاح ترد عليا مسا مسا يا ابراهيم وسيم ينظر للهاتف بأستنكار:لاغيني ومسا مسا وصلاح بدل رؤوف!!!.. مين معايا! تالين:مديحه شوايه هههه وسيم:يا ظريفه مش بقولك رايقه والله اللي يشوفك يقول بنوته ميعرفش البيئه دي تالين:بنوته عصريه وانت مالك وبعدين نستني كنت هقولك ايه وسيم:ايه تالين تبتسم بخبث:فاكر سمر وسيم:سمر محمد منير! تالين ضحك:مهو الحلو مركز اهو دا انت كنت بتذلها علشان اسم ابوها وابوها كان بيجيبك من قفاك يا باشا ابتسم وسيم:ربنا يرحمه ودي مالها بقى تالين :عندنا يا باشه وانطي سحر هتفرقع وبابا مدلعها وسيم:وبعدين عايزه ايه يعني انتي في ليلتك دي! تالين:انت اخ مش جدع علي فكرآ دي اخوها اختفى ومنهاره وبابا مستني وصولك وبعدين دي كنت بتكراش عليها... وتمسح مكه بأستيكه من دماغك يعني فأنجز هنا تغيرت ملامح وسيم وعينه احمرت بقسوه وغضب وانفاسه لصبحت تتسارع وهي لاحظت هي تعلم جيدآ كم يعاني بسبب هذا وهي بكل قوتها ضغطت عليه وانتبهت متأخر لحديثها:وسيم انا وسيم بجمود ونبره قاسيه :روحي نامي انا هوصل بكرا يا ريت متستنوش مش عايز اكلم حد ممكن تالين:وسيم انا اسفه مقصدتش حاجه والله قاطعها وسيم بقفل الهاتف وهي اغمضت عيناها فلم تحاول الأتصال به هي تعلم جيدآ لا يحب ان يظهر ضعفه امام احد... بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا جاسر كان يجلس في بيت سمر بحزن وعينه معلقه على الهديه الذي اشتراها لها لم تلمسها سمر فقد كانت مغلقة كما هي يبدو انها لم تهتم لها او كان لديها الكثير لتنشغل به....دلف عامر له عامر:عزام بيه سافر بعد لقائك هيرجع الأسبوع اللي جاي جاسر صرخ:يعني الكل اختفى فجأه مين عمل كدا و و سمر هي فين وايه اللي حاصل معاها هي ليه مش هنا ليه مش هنا وازاي مفيش اثر دي خطه بس من مين من مين وعزام برا يا عامر عامر :اهدى بس يا باشا البت دي ايام وتظهر امسك جاسر رقبه قميصه وهو يحركه بعنف وغضبه قد سيطر عليه :البت اللي بتتكلم عنها دي انضف حاجه في حياتي واغلي من حياتك انت واللي مشغلينك واللي خلفوك ابتعد عامر وهو يسعل وفي الليل تالين:يعني مش فاهمه بردو ليه مش عايزه تنامي معايا والله هكون مرتاحه سمر بحزن:لا افضل اكون لوحدي وعمي حضرلي الأوضه وهروح ارتاح علشان اقدر انزل بكرا واشوف اشوف حبيبي تالين امسكت يدها :هيكون بخير متقلقيش يا سمر وكمان بابا هيكون سعيد لو سمعك بتقوليله بابا مش عمي ابتسمت سمر بحب:ربنا يخليكو ليا انا بستقوى بيكو تالين:واحنا هنفضل معاكي واعتبريني البودي جارد حجك ضحكت سمر :طب ممكن تقوليلي الأوضه فين تالين:تاني اوضه في الممر علي ايدك اليمين نوم العوافي يا شابه ضحكت سمر وذهبت لغرفتها لتعود لحالتها تلك الذي يبكي بها قلبها قبل عيناها وتتذكر ذكرياتها مع اخيها تتمنى لو يرجعه الله لها كما وعدها مهاب شعرت بالإرهاق من التفكير لم تشعر متى قد غفلت وفي الفجر دخل احد للغرفة وسمر نائمه نام على السرير جوارها وهو غير مدرك ان هناك احد وما ان تقلب حتى قام بمحاوطتها ليتعجب ان هناك شيئ جواره فتح عيناه بصدمه وصرخت سمر و وقفت بفزع :انت مين وبتعمل ايه هنا يا حيوان انت.... شهاب وهو غير متزن ورائحة الخمرة تفوح منه:انتي.. م.. مين دخل مهاب:سمر انتي بتعملي ايه هنا تالين ض*بت جبهتها بأصابع يدها بأسف:اوووف انا اسفه والله بجد معلش انا قولتلها علي اليمين وهو علي الشمال شهاب كان ينظر لسمر التي شعرت بالإحراج:انا بجد اسفه بس نسيت اني موجوده هنا و... سحر:انتي فاكره نفسك فين هو بيت اهلك عشان تصوتي انتي في بيت اللوا مهاب يعني امان من كل النواحي سمر الدموع اجتمعت بعيناها:انا اسفه انا عايشه لوحدي عشان كدا انا مركزتش انا اسفه يا عمي اسفه مهاب:سحر اخرسي وروحي علي اوضتك وانتي يا حبيبتي روحي ارتاحي تالين خديها لأوضتها وركزي تالين اخذتها لغرفة اخرى ومهام نظر لشهاب بغضب شهاب ضحك بسخريه:وانا اللي كنت بتسحب علشان مشوفش حد.. البيت كله لقيته في اوضتي مهاب:والباشا كان فين للفجر ولا اقولك انا مهو ريحه الزفت اللي بتتهبب تشربه بتفضحك شهاب تحدث بثمل:يا عم موهي منت كنت شاب يعني تفتكر كنت هترتاح لو عندك اب زيك مهاب:اخرس لينا كلام تاني بكرا لما وسيم يوصل تكون اتهببت فوقت خرج ليتن*د بنفاذ صبر:ربنا يهدي في الصباح اتى وسيم الذي تحرك بالليلة الماضية وجد غرفة شهاب مفتوحة ليقترب ويدخل شهاب بفزع:يخربيتك خضتني جيت امتي ومقولتليش ليه وسيم:هاخد اذنك يعني بس يله وبعدين البيت هادي اوي ولا علشان انت هنا ضحك شهاب :لا وانت الصادق بركات اللي حصل الفجر وسيم رفع حاجبه:وايه اللي حصل بقى ان شاء الله شهاب بدأ يحكي له وسيم:سمر! شهاب :مين وانت ايش عرفك وسيم:تالين شهاب ضحك:جندي المخابرات بتاعك هنا وسيم:والله مش فايق ليك رايح ارتاح متخليش حد يصحيني اتى ليدخل فيسحبه شهاب سريعآ وسيم:انت مالك يله في ايه هو مش الكابتن بيشرب بليل وبس شهاب ضحك:هتلم عليك البيت كله اسمع كلامي بس وسيم بإنفعال قريب للصراخ:نعم وحيات اهلك اوعى تقول انها.. حاول شهاب كتم ضحكته:الحلوة في اوضتك يا جدع انسحب والا تحدث وسيم بعصبيه:ومين سمح بكدا من امتي حد بيدخل الأوضه انت اتجننت شهاب:وطي صوتك لحسن قاطعهم فتح الباب وخروج سمر التي نظرت للأسفل واتجهت للسلم وقاطعها حديث شهاب:استني التفتت سمر ودقق وسيم النظر لها علم انه هي من رأها على المركب لقد تغيرت كثيرآ منذ ايام الطفولة...بربك وسيم من الذي لم يتغير! سمر :في حاجه شهاب:اسف جدا للي حصل امبارح واني ضايقتك بس والله مكنتش اقصد اومات بإيجاب وهزت رأسها:انا غلطانه انا اللي دخلت تالين:والله الغلط كان عندي انا انت عارف مبعرفش يميني من شمالي التفتت وانتبهت لوسيم فركضت وتعلقت برقبته وسمر ابتسمت بتلقائيه شهاب:عمرك شوفتي اخوات كدا دول ولا الحبيبه يا جدع وسيم بغيظ:خليك ف حالك وسيم انزل تالين :بنوتي اللي بتحلو كل شويه تالين:منت سايب الحلوه ومقضيها سفر وسيم:مكفايه السيره دي بقى شهاب ضحك:سيره سوده يا جدع تالين سحبت وسيم:معرفتكوش دي سمر ودا وسيم اخويا ابتسمت سمر:وسيم تالين امسكت يدها بحنان:باباكي سمى اخوكي علي اسمه وسيم سحب يده من تالين :نورتي بعد اذنكوا نزل فضحك شهاب تالين:بتضحك علي ايه يا خفيف شهاب:ولا حاجه بيتهيقلي اني هلزق في البيت من هنا ورايح بقى طراوه مش كدا يا سوسو نزلت سمر وض*بت تالين يده شهاب:يا غ*يه تالين:لم نفسك هي مش ناقصاك وبعدين انت لسه شايفها امبارح سوسو ايه شهاب ضحك وبهمس:وماله مش كنا بنلعب واحنا صغيرين مهاب:حمدلله على السلامة انت هنا من امتي وسيم:لسه جاي هبطت سمر ليبتسم مهاب:تعالي يا حبيبتي وسيم نظر لها مهاب:دا وسيم مش معقوله تكوني نسيتيه دا انتو كنتو بتحبو بعض اوي وانتو صغيرين وتفضلو تلعبو احمرت وجنتيها وتحدث وسيم بإنفعال وسيم:حب ايه وبتنجان ايه وبعدين تفتكر ايه وانا اصلا مش فاكرها وانت جايبني علشان شغل مش كدا بردو ولا نتعرف ونقضيها هلس وكلام فارغ مهاب:وسيم ايه اللي بتقوله دا امسكت سمر يد مهاب وحديث وسيم جعلها تشعر بالألم شعرت انه يراها رخيصة هي لا تعني له شيئ لكن ايجب ان يهينها!:عمي انا جيت اسلم عليك علشان ماشيه.... انا اسفه للي حصل امبارح تاني وعمي انا مليش غيرك بالله عليك رجعلي وسيم ارتجف جسد وسيم وشعر ان هذه الجمله قد سمعها من قبل شعر بها متغلغله لأعماقه مهاب:سمر مش عايز كلمه اطلعي علي الأوضه دلوقتي لما اجي هنتكلم تمام اهدي بس اهم حاجة سمر:عمي انا قادره اعتمد على نفسي وهبقى.. وسيم:مش قالك علي فوق بلاش كلام كتير ويلا يا بابا وانتي دلوقتي معاه مش لازم كلام كتير خرجو وهي جلست بضيق ولم تقدر على منع دموعها .... والي هنا ستووووووب
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD