باقي الحلقة 3

1483 Words
عامر:ايه يا بوص الأخبار جاسر:والله انا اللي المفروض اسأل عامر ضحك:وانت عارف يا بوص ان اكيد الأخبار عندي جاسر:عرفت مكان سمر عامر:يا سلام دي مهمه اوي وانا اللي كنت فاكر جاسر :انجز يا زفت والا عامر:لا لا هقولك دي في بيت اللوا مهاب جاسر:نعم انت شارب حاجة عامر:الله مش انت كنت عارفو جاسر يجلس بغضب:وقولتيلها تبعد عنه وبردو مسمعتنيش طب ووسيم وسيم فين عامر:معرفش انا عرفت مكانها بالصدفه من الخدامه اللي عندهم وانا بشوف بيخططو لأيه وان ابنه جه مخصوص علشان قضيه التهريب بتاعت عزام جاسر:لا دا كدا مش ناويين يشيلو الثفقه من دماغهم خليهم كدا ولا هيعرفو يوصلو لحاجه وسمر هرجعها من بيته بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا محمد:يااه علي السرعه دا يا عم ولا مره حصلت ابتديت احب القضيه وربونا ضحك معتز:تصدق اه قضيه حلوه وسيم:انجز يا خفيف منك ليه فين ملف القضيه وايه اللي جد علشان تجيبوني علي ملى وشي مش قولت اسبوع وهنزل ولو حصل جديد بلغوني مهاب:مش هعرف اعتمد علي حد غيركو ومحمد ومعتز زي منت شايف ملخومين في القضيه وانت بقى هتشوفلي وسيم اخو سمر فين اختفى وملوش اثر معتز نظر لهم بعدم فهم:نعم سمر.. وسيم..! محمد:انت تعرفهم.! مهاب:ايوا دول ولاد اعز صاحب عندي محمد الله يرحمه معتز:انت بتهزر مهاب:في ايه ياض انت لو في حاجه قولها معتز:والله مقصدش بس البت دي تبقى ايد جاسر اليمين مفيش يوم بيفوت الا وجاسر معاها ضحك وسيم بسخريه:وحضرة اللوا عملي البطل وجايبها معانا اتلاقي حصلت حاجه وعلشان كدا خ*فو الواد المسئله واضحه غدرو بيها مهاب:لا طبعآ انا عارف سمر كويس سمر مستحيل تعمل كدا محمد:سمر اكتر واحده عايشه مع جاسر وهي اكتر واحده تعرفو حاولوا ت**بوها لأنها اكيد عارفه رئيس العصابه مهاب:يبني انت وسيم:البت دي هي الخيط بس الولد محمد بص لمعتز ومعتز ضحك مهاب:معتز! معتز:الولد معايا هو نقطه ضعفها علشان كدا لازم تاخد بالك منها وفي الوقت المناسب هنتصرف فيه وسيم:تمام كدا محمد:حاولو انت واللوا مهاب تخلصوا الموضوع بسرعة قبل دخول الشحنه الكبيره مهاب يتن*د بحزن ووسيم لاحظ هذا وقرر ال**ت... بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا تالين دلفت لغرفة سمر رأتها ممسكة بصورة وسيم ودفتر مزكراته بتركيز لتضحك تالين تالين:حلو مش كدا سمر بشرود:اوي **تت سمر وادركت ما يحدث لتقف بإحراج وخجل وهنا تالين وقعت علي الكرسي من كثرة الضحك سمر:انا بس كنت كنت سرحانه و تالين ظلت تضحك سمر ض*بت كتفها بإحراج:انتي رخمه يا تالين تالين وقفت وهي بتكتم ضحكها:اوضتك جاهزه يا قمر ولا عايزه هنا دا شويه ووسيم جاي سمر:انا عايزه امشي.. تالين :انتي عايزه بابا يقتلني دا قالي متطلعش من البيت تن*دت سمر وهي بالدفتر وصورة وسيم وهنا ابتسمت تالين تالين:ايه اللي في ايدك دا سمر:لقيتها تحت المخده تقريبا بتاعت وسيم! تالين بخبث:دي روايته تحبي تقرأيها سمر:هو بيألف تالين بحزن:للأسف حياته من بعد الروايه دي واقفه احب انك تقرأيها خرجت تالين واتت سمر لتخرج رأت شيئ جذبها وعلامه الدهشه سيطرت على ملامحها تالين:اخيرآ وصلتو وسيم:علي اساس اننا كنا بايتين برا تالين:ويسو يا رخم وسيم:مين تالين بأستفزاز:ويسو وسيم:بت انتي متعصبنيش ويسو في عينك شهاب:يا حلاوه ويسو وسيم يرفع حاجبه:من امتي دا يا جدع شهاب:منت عارف تالين بتحب تقولهالك وسيم:سيبك مني من امتي وانت بتقعد لدلوقتي في البيت شهاب نظر لمهاب واصطنع البراءه:منت عارف بابا مبيحبنيش اخرج وانا مبحبش اضايقه مهاب:وانت يا عيني بتسمع الكلام تالين:لا دا قاعد ولازق عشان حاجه تانيه شهاب :حبيبت قلب اخوها روحي اوضتك هتلاقي حاجه هتعجبك اوي تالين:الشيكولاته شهاب:كتتتييير جريت على الأوضه ووسيم بصله بشك مهاب:ربنا يعوض عليا جلسوا صرخ بإسم الخادمة لتأتي علا:نعم يا استاذ ءأمر وسيم:حضري الغدا رحلت ووسيم ناظر تجاهها يحاول تبرير توترها الدائم هذا! سمر:احم احم وسيم ابتسم ابتسامه مصطنعه:اقعدي.... سمر بدهشة:انا... وسيم:شايفه حد غيرك هنا جلست وهو نظر لها بتركيز لتتوتر وسيم :مالك سمر بتوتر تلعثمت بحديثها لتفشل عن تكون جملة مفيدة:انا نسيت الأوضه اللي في الحاجه والحاجه بعد اذنك في ثواني كانت اختفت على اوضتها وهو غرس يده ب*عره الكثيف وتنهد سحر:اخيرآ شيفاك قاعد سمر سمعتهم وفضولها تغلب عليها جعلها تظل لتسمعهم وسيم نظر لسمر ببرود:شيئ مظنش انه يهمك يا ريت تنسي اني موجود اصلا فاهمه سحر:وسيم انا سحر انا اللي ربيتك و.. قاطعها بقلب الترابيزه وت**ير الزجاج لتبدأ يده بالنزيف... سحر ابتعدت بفزع وقلق وسيم بصراخ وعينه قد ازدادت احمرارآ :ربتيني دخلتي البيت دا صديقة لأمي و***بتي على جوزها اخدتي منها كل حاجة حتى ولادها ماتت بحصرتها وانتي ايه عايشه مرتاحه عارفه العذاب اللي شوفته وتالين بين الحياه والموت ولا لا كنتي مع حضره اللوا بتقضو شهر العسل بمنتهي الأنسجام والق*ف ابعدي عني والا انا هقتلك فاهمه نظر خلف سحر وهنا رأى تالين واقفه ناظرة لهم والدموع اخذت طريقها على وجنتيها بينما مهاب قد ظهر الحزن عليه سمر:ع.. عمي مهاب:محدش هيقدر يتكلم معاه سيبوه صعدوا لغرفتهم وشهاب جلس و اشعل سيجاره وملامحه بدت جامده.. قررت ان تصعد لوسيم كان يجلس على سريره يتنفس بعصبيه وسمع دق على الباب الذي اثار دهشته فلن يستجري احد ليصعد له فهم يعلمون جيدآ ان حدث شيئ كهذا من الأفضل ان يبقى بمفرده... فتح بإستغراب وسيم:عايزه ايه سمر:انت ايدك... ايدك بتنزف وسيم:وعايزه ايه سمر نظرت له ولاحظت ملامحه الذابلة وسيم يلاحظ وقوفها ويرسم ابتسامه مصطنعه علي شفتيه ليجلس على سريره سمر:وسيم انت وسيم:ادخلي سمر نظرت للباب وله وللغرفة واعادت النظر له وسيم:لو مش هتدخلي خدي بعضك وامشي سمر:حلو اوي افضل زعق واتعصب رزع وا**ر وبهدل الدنيا وتعالي اتضايق واتقهر انك لوحدك وسيم:ومين قال كدا انا مرتاح محدش ليه دعوة ويا ريت متتخطيش حدودك سمر:انت اللي بتتخطى حدودك انت اللي بتش*ه صورتك في عين الكل وسيم:مليش دعوه بحد مش عارف كلكم حطيني في دماغكوا ليه قولي للي باعتك يريح نفسه سمر:ومين قال ان في حد باعتني وسيم:مش عليا الحوارات دي اتكلي سمر:انت ايه البرود دا انت متعرفش حاجة عن حد بيحبك ابتسم بسخريه:حب سمر:شكلك متعرفش حاجة عن الحب حتي انسان معقد قبل ان ترحل غاضبة منه ومن رد فعله قاطعها وسيم بشرود:مفيش حاجة دمرت حياتي غير الحب شعرت انها ستكون مخطئة ان تركته وحيدآ وذهبت شعرت بالكثير لكن جميع مشاعرها اتفقوا للمرة الأولى ان تبقى بجواره لتخرج الشخص الذي يختبئ داخل هذا القناع سمر:الحب عمره مبيدمر يأما لحظه حلوه وذكريات مميزه لأما فرصه سعيده الحب حاجه كبيره مش ممكن تدمر يا حضرة المقدم وسيم مهاب نور الدين التفت لها ليبتسم بتلقائيه وسيم:غ*يه نظرت له بصدمه لا تصدق كيف يستطيع ان يصدمها بكل مرة يتحدث بها.... سمر:استني تقدر تقول دي في اوضتك كانت بتعمل ايه وسيم بغضب وبخطوه سريعه اخذ ورقة رسم قديمه من يدها وكانت عباره عن ولد وفتاة حاملين البالونات ويضحكوا وكتب على تلك الورقة:وسيم هترجع هستناك هترجع صح يا وسيم عشان تجيبلي البلالين زي مكنت بتعمل سمر:دي اخر حاجة كتبتهالك قبل متمشي صح وسيم بصراخ ودموع:قصدك قبل ما امي تموت وكانت وخدانا عند جدي نظرت له بحزن وسيم القى الورقه وقام بلوي زراعها بقسوه:انتي بتحاولي تعملي ايه بالظبط وايه اللي خلاكي تفتشي في الأوضه سمر تألمت:تقصد ايه وسيم سيبني وسيم:لمعه عينك اللي من ساعه مشوفتيني مراحتش ارتباكك لما اقرب منك انا مبحبش ومش هحب فاهمه فشغل البنات دا مش عليا انا قابلت من اشكالك كتير سمر نظرت له بصدمه ودموعها تتساقط ب**ت وسيم نظر لها لقد اوجعته دموعها بينما هي ركضت لغرفتها بأخر الممر.... تن*د وقفل الباب وعالج ايده بشرود بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا جاسر:يعني ايه عامر:دا اللي قالته الخدامه جاسر :هو ليه يتعامل معاها كدا وسمر تقبل حاجة زي كدا مستحيل! عامر:مش ممكن عنده حق ومعجبه اصلك مشوفتش ابن اللوا مهاب دا حاجه كدا ايه ض*به جاسر بالهاتف فضحك عامر:دي الحقيقه يا بوص وقف جاسر :كنت ناوي افكر لكن النهاردا سمر هتكون في بيتي اخذ سيارته وذهب لمنزل نور الدين علا دقت الباب على سمر سمر:عايزه حاجه يا علا علا:جاسر بيه مستنيكي تحت ابتسمت سمر ركضت للأسفل غافلة عن وسيم الذي يقم بمراقبتها ركضت لتلقي نفسها بحزن جاسر وتبكي بقوة كأنها تشكوا لها ما حدث لها كل شيئ المها منذ اختفاء وسيم... جاسر :اشششش اهدي اهدي كله هيبقي كويس حرام عليكي اختفيتي كنت بموت سمر ابتعدت وهي استمرت بمسح دموعها بألم:انا اسفه بس عمي محبش يخليني اظهر لحد ميلاقي وسيم جاسر بغضب نظر لها:بلا عمي بلا وسيم انتي جايه معايا انتهي الموضوع سمر:جاسر! جاسر :عيزاني اعمل ايه سمر انا مليش غيرك وسيم شعر بالضيق قام بسحبها لينظروا له بتعجب.... جاسر:وانت بقى مين وسيم:وانت مال اهلك هو انت جاي وداخل كدا بوابه من غير بواب جاسر :احترم نفسك واتكلم بأدب وسيم:مش واحد زيك هو اللي هيعلمني الأدب سمر:وسيم وسيم نظر لها بحدة لتنظر للأسفل تبتلع ما بحلقها بقلق جاسر :سمر جايه معايا وسيم حاوط خصرها بتملك:ودا بنائآ علي ايه مش عيب تاخد حبيبتي بردو!؟.... استووووووووب اسئلة الحلقة:- ليه وسيم قال كدا هل يعنيها ولا لسبب معين؟ ويا ترى هينتهي الموضوع علي كلمته ولا الكلمه دي هيكون ليها تأثير؟ وايه ردت فعل جاسر هل هيمشي ولا هياخد سمر زي مقال؟! اتمنى تجاوبوا على اسئله الحلقه وتتفاعلوا معايا ليكات وكومنتات كتير بقاا..
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD