الحلقة 4

1467 Words
?تغيرت لأجلك? بقلم /ندى محسن ♕Noody♕ الحلقه الرابعه:- سمر نظرت له بصدمه:وسيم وسيم ابتسم بهدوء:خايفه ليه مسيره هيعرف وبعدين انتي قولتي انه ميقربلكيش خايفه ليه بقى سمر ناظرة له بصدمه:هو...انت... جاسر صرخ به بغضب:انت اتجننت سمر كانت متجمده مكانها وهي باصة لوسيم اللي حاوطها بتملك جاسر سحبها:انت بتاع ايه تحط ايدك عليها انت مجنون يله ابتسم وسيم بسخريه:وله شكلك متعرفش انا مين يا زباله بقولك ايه غور من هنا هي مش رايحه في حته جاسر:يلا بينا يا سمر سحبها وقبل ان يخرج كانت الطلقه اندفعت من سلاح وسيم امام قدم جاسر منعته من اي حركة التفت بحرص ورأى ابتسامه ساخره علي وجه وسيم وهو يوجه السلاح عليه سمر صرخت به:انت مجنون نزل السلاح جاسر نظر له بتركيز وسيم ابتسم بثقة:انت عارف كويس اني لو قتلتك بحق دفاع عن نفسي وعن بيتي ملكش عوزه مش كدا اكيد اللي زارعهم وسطينا واللي من اشكالك فاهمين كدا كويس جاسر وهو يضغط علي سنانه:اخرس سمر:يقصد ايه... جاسر.. جاسر انفعل بسبب حديث وسيم:ولا حاجة دا بيخرف وسيم ابتسم بتهكم:علي اساس انك مش عارفة ولا هو استعباط جاسر نظر له بغضب:اخرس والا وسيم مازال يحافظ على ابتسامته:برا ولا تحب نبدأ تحقيق من دلوقتي جاسر وضع يده علي وجه سمر:متخافيش انتي واثقه فيا صح محدش يستجري انه يأذيكي وسيم ابتسم بسخريه سمر:انا بثق فيك بس انت هتمشي! جاسر يحاول ان يطمئنها:هرجع تاني ووقتها يا سمر محدش هيقدر سمر امسكت بيده ودموعها لم تجف:وسيم... جاسر وسيم مش لقياه وسيم سابني انا محفظتش عليه جاسر نظر لها بحزن وضمها وهو ينظر لوسيم بتوعد وعندما ذهب نظرت له وهي تبكي وسيم بتهكم:شكله هيقدر يحميكي يعيني سمر: عملت كدا انت كنت هتض*به وحبيبتي ايه انت مجنون سحبها وسيم بقوه وقام بدفعها علي الأريكه وهو يحاوطها سمر تنظر بصدمه وسيم يقترب منها:كلهم برا يا حبي مش لازم نقضي وقت حلو ولا ايه سمر تنظر بصدمه وتبعد وجهها :لا... وسيم وسيم:منتي كنتي لسه في حضنه سمر تبكي فيمسك سلاحه ويقم بض*بها علي رأسها فتقع بين يديه فاقده للوعي ورأسها تنزف ليبتسم بخبث كشطان لا يعلم شيئ عن الرحمه.... بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا جاسر:ابن الكلب دا ظهر منين عامر:وانت سبتها! سبتها بعد ملقيتها؟ جاسر كاد يجن:الواد هددني دا عارف كل حاجة مش عايز ادخل في حوار معاه دا شكله مش سهل عامر:والحل؟ جاسر:اسمعني كويس خلي علا تيجي في دماغي حاجة كدا عامر يظل ناظر له جاسر بنفاذ صبر تحدث:في ايه متنح ليه عامر:متأخذنيش يا بوص عندي سؤال كدا لمواخذه جاسر:اخلص عشان مش فيقلك عامر:هي البت دي تهمك فعلآ ولا انت ايه نظامك جاسر:انت ع**ط يله عامر:متأخذنيش بس دي لو البنت اللي بحبها مش هسيبها بعد الكلام اللي قاله دا وانت بتقول مكنش في حد في البيت والا كانوا هيجوا علي صوت الرصاص انا معرفش كتير عن الحب اه بس مظنش انك بتحبها يا بوص جاسر ينظر له وقد اثار حديثه انتباهه عامر:هجيب علا وجاي ذهب لي**ر جاسر الزهريه صارخآ:وديني لوريك يا وسيم الكلب بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا محمد:نعم انت ع**ط يلا معتز:ايه يبني وطي صوتك احنا في كافتريا محمد:اقولك بحبها وعايز اتجوزها تقولي خليها هي اللي تجيلك معتز وسيم ورجع واللوا مهاب واب لينا وهي ومش مرتبطه ايه المشكله معتز:يمكن هي متكنش حباك محمد:بس على الأقل لازم تعرف اني بحبها لازم تعرف ان من يوم مرجعت من باريس وهي سحرتني معتز دي اول حب في حياتي يا صاحبي لو محربتش هحس اني قصرت تجاه قلبي معتز:دا كلام افلام محمد:دا كلام طالع من قلبي معتز غور من هنا معتز اتن*د:تمام بس خليك فاكر كل شيئ قسمه ونصيب وعندما ذهب محمد:هستني يا تالين هستني اخد رأيك قبل مكلم حد بعشقك يا تالي.. نفسي اقولها للعالم كله اني مهاب:انك ايه وقف محمد بفزع ليضحك مهاب وتالين مهاب:مالك ياض انت وبعدين تقول للدنيا ايه محمد:مفيش بس بغني جلس مهاب:بذمتك دا منظر ظابط محمد:يا عمي انسي بقاا شويه انت عارف اني دخلت الشرطه بالغلط اصلآ كان حلمي الكتابه هيييح تالين بفضول:كتابه ايه وكنت بتقرأ ايه محمد نظر لها بحماس:ميكي موس تالين ضحكت بقوه لتتعالى صوت ضحكتها ليجز علي اسنانه ويلاحظ مهاب هذا محمد:عالي كمان في واحد علي اول الشارع مسمعش صوت ضحكتك يا محترمة تالين بحرج:منت اللي ضحكتني مهاب صفع كتفه وهو ينظر له نظرات ذات معنى:اومال فين معتز محمد بغيظ:غار خلينا ناكل حاجة بقى طلب ويبدأو بالأكل ومحمد ي**ق النظر من تالين من وقت لأخر ومهاب يلاحظ هذا ويبتسم بتفكير بينما تالين تتجاوب معه ويضحكون مهاب:يلا بينا بقى يا تالي محمد:لا لا انت مش عندك شغل رفع مهاب حاجبه:نعم يعني هسيبها مثلا محمد:لو معندكش مانع انا ممكن اوصلها بدل متروح البيت وترجع تاني مهاب نظر له بتفكير وابتسم:خلي بالك منها ابتسم محمد واخذها لعند البيت وطوال الطريق يضحكون معآ وعندما وصلوا امام البيت تالين:مش هتدخل وسيم هنا محمد:هاجي بكرا ان شاءالله تالين بتذمر:شغلكم بردو محمد:لا المره دي شغل من نوع اخر تالين :اللي هو ايه دا ان شاءالله محمد:هتعرفي بكرا متستعجليش علي رزقك ذهبت تالين للداخل وهو ينظر بأتجاهها حتي اختفت من امامه ليبتسم ويدير السياره وقبل ان يخرج سمع صراخ تالين الذي جعله يجن ليصتدم بالشجره وتصتدم رأسه بقوه فأغمض عينه بألم... بقلم/ندى محسن ♕Noody♕«تغيرت لأجلك» ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا استفاقت سمر وهي تتألم ولا ترى بوضوح لتحاول التحرك ولا جدوى هي جالسه علي كرسي يديها وقدمها عاجزين عن الحركة بسبب تلك الحبال الملتفة عليهم بإحكام حاولت التكلم لكن لا صوت فلقد وضع اللاصق علي فمها وسيم:اخيرآ مكنتش ض*به سمر تنظر له وهي ترتجف بقوه وسيم يزيل اللاصق فتصرخ بألم سمر:اااه.. و... وسيم... ايه دا ايه دا فكني انت مجنون وسيم:ايه دا اهدي بس كدا عليا وخدي بالك من كلامك مبلعبش معاكي انا سمر:انت ليه جبتني هنا انت ليه بتعمل كدا انا عايزه عمي عايزه عمي مهاب وسيم:متستعجليش جيلك حالآ سمر:فكني وسيم يمسك وجهها وهو يعبث بخدودها :يا جميله انتي وفكرك هسيبك دلوقتي هاخد منك كل اللي انا عايزه وبعدين روحي سمر بخوف:انت عايز ايه انا عملتلك ايه وسيم :تبتدي زي الشطوره تحكيلي عن حبيب القلب الزباله اللي كان هنا ومين شغال معاه سمر:انت عايز ايه من جاسر وانت مالك وسيم سحب شعرها للخلف بقوه فتبكي بألم:مش قولتلك تحكي كل حاجة اه اه ثواني تركها وفتح هاتفه ووضعه امام عيناها لتجد وسيم اخاها بالأرض وعلي انفه جهاز التنفس لتصرخ به سمر:وسيم دا دا وسيم دا كله كان عندك يا زباله دا تعبان دا هيموت لازم ياخد بخاخ مينفعش يكون في مكان مغلق كدا وسيم ضحك:دا كله ميهمنيش هتديني اللي انا عايزو ولا اقولهم يريحوه من التعب دا ويبعتوه للخالقه سمر:والهي انا معرفش انت بتتكلم عن ايه هقولك كل حاجة هقولك انا وجاسر صحاب علشان هو جاري وبعد مبابا مات هو بقى معانا بعد مفوقت من الغيبوبه هو كان معايا وصاحب بجد بس انا مش عارفه في ايه انت ليه بتعمل كدا ليه م**م تدمر حياتي وسيم:اخلصي واتكلمي مين بيشتغل معاه سمر:جوز ماما.. وواحد هو خادني ليه علشان يشوفني هو كان مريب وسيم:واسمه اي بقى سمر:عزام وسيم:عزام ايه سمر:معرفش شد علي رقبتها :عزام ايه سمر تبكي بألم:والهي معرفش جاسر ملوش ذنب هو مبيعملش غير الخير انت ليه عايز توقعه دفعها وهو يضحك بإستفزاز:كل خير شكلك غ*يه سمر كانت تنظر للأسفل ودموعها تتساقط فيمسك وجهها ويمسح دموعها وسيم:تعرفي اسم صديق عمرك ايه يا حلوة سمر تبعد وجهها من بين يده :ابعد ايدك دي عني.. اسمه جاسر متولي علي اساس انك مش عارف وسيم :متولي ايه يا ترى نظرت له هي لا تعلم لطالما تهرب جاسر من هذا السؤال وسيم بإستفزاز:صديق عمرك شكله مقلكيش اقولك انا بقى جاسر متولي كوهين عميل اسرائيلي مهرب سلاح وم**رات ومتهرب وكل مادا اسمه بيتغير وعليه قضايا قد شعر راسه سمر بهجوم :انت كذاب وانا مبصدقكش ومبثقش فيك جاسر احسن مليون مره منك جاسر مستحيل ابدآ يعمل كدا ايه دليلك ولو كدا ليه مقبضتش عليه مهاب:علشان عايزين نمسك اكبر شحنه هيدخلها في رأس السنه ابتسمت سمر وقد قل خوفها:عمي مهاب انت هنا عمي دا فاكر اني مش كويسه مهاب يضع يده علي وجهها وينفعل بوسيم:تقدر تقولي ايه دا انا قولت مش هتأذيها كانت سمر تقاوم ضعفها وهي تشعر بالدماء تنساب من رأسها لظهرها وهي تنظر لمهاب مهاب:انت صوابعك معلمه علي وشها انت اتجننت يا وسييييم وسيم بسخريه:اصلها نايتي اوي الصراحه سمر تحاول فك يدها فيفكها مهاب ويأتي لإيقافها فتشير له بلا مهاب:انتي حاسه بأيه اصبحت الرؤيه عندها ضبابيه فتمسك بيد مهاب وتبكي مهاب:انت يا زفت ايه اللي بيحصل انت عملتلها ايه وضع يده علي ظهرها لينظر ليده بصدمه جعلته يبتعد عنها بفزع ليشهق وسيم بفزع وصدمه..... ? الي هنا ستووووووووب?? اسئله الحلقه? تفتكرو ايه اللي حصل مع تالين؟ وليه وسيم اتصدم من اللي شافه؟ وايه اللي شافه اصلا هو ومهاب؟ وتفتكرو محمد هيكلم تالين ولا معتز هيتدخل!؟ يا ريت يا جماعه نتفاعل واللي بيحب الروايات ادعوه بس يكون متفاعل? الى اللقاء في الحلقه القادمه??
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD