روايه *ليالي الجحيم*
البارت الثالث
★★★★★★
في صباح يوم جديد يستيقظ رعد من نومه ثم يجلس ويبدو عليه الغضب والشده ثم يحدث نفسه : اي يارعد اللي انت عملته في البنت ده من امته وانت بتض*ب حد بلقسوه دي وفجاءه تردد في أذنيه كلامها مره أخري ثم قال : لا دي تستاهل دي لسه هتشوف ايام حقيقي اسوء أيام حياتها ثم اتجه الي المرحاض واخذ شور وخرج وهو يضع منشفه حول خصره وبدء في ارتداء ملابسه وصفف شعره ووضع برفانه ومن ثم لبس ساعته ثم خرج واتجه نحو غرفه الطعام وجلس ينتظر حسنيه تأتي لوضع الطعام علي السفره كي يبدء في تناول طعامه ومن ثم يباشر عمله وبعد حوالي خمس دقائق جاءت ريهام ووضعت الاكل وورائها حسنيه قامو بوضع الاكل وقالت حسنيه : تحب تاكل اي علي العشا يارعد بيه"
رعد ببرود : اي حاجه" وبعد فتره اكمل رعد طعامه ووقف وأخذ مفاتيحه وذهب للجراش ومن ثم ركب سيارته ثم ذهب متجها الي شركته"
★★★★★★
في منزل احمد وبتحديد في غرفه الاطفال .....
حنان : يالا يرحمه قومي يالا عشان مدرستك"
رحمه بنعاس : لا روحي انت انا مش هقوم"
حنان بملل : كل يوم نفس الشريط ده متقومي بقي هتاخر ولاانت مهتجيش اللي لما اروح انادي لا**ه ليالي" وسكت عندما تذكرت أن ليالي لم تعد موجوده وجلست بهدوء تزيح دموعها بأطراف صوابعها عندها فاقت رحمه من نومها وجلست بجوار أختها وقالت : هترجع متخفيش عمرها ماهتسبنا لوحدنا ابدا"
حنان بشتياق : يارب بقي تيجي داانا بعتبر إن هي امي من كتر حنانها علينا" ثم اردتفت : وبعدين يالا قومي بقي عشان منتاخرش ومش كل يوم هتتعبيني كدا لما اجي اصحيكي مفهوم"
رحمه بضحكه شقيه : اممم هفكر "
حنان : طب يالا يااختي اجهزي عشان نمشي هتااااااخر ياخلق"
رحمه وهي تذهب للمرحاض : طيب هخلص اهو اسكتي انت بس انت اللي معطلاني"
حنان بصدمه : أنا بردك ماشي أما تطلعي ياامو ل**ن ونص"
★★★★★
خارج غرفه الاطفال في الصالون كان احمد متصطح علي الأرض وتحته سجاده الصلاه استيقظ من نومه علي صوت بناته وهم يوقظوه وهم مستغربين من نومه هكذا علي الأرض وهمت رحمه بسالهو : في اي يابابا مالك نايم علي الأرض كدا لي"
رد احمد بابتسامه مصطنعه كي لا يقلق أحد منهم : مفيش ياحبايب بابا كنت بصلي وغلبني النوم"
حنان بعدم اقطناع : طيب يابابا خش نام جوه"
احمد : طب مفيش بوسه حلوه لبابا ولااي"
حنان ورحمه : ودي تيجي بردك وقبلت كل واحده خد أبوها وودعوه وذهبو اللي مدارسهم"
ووقف احمد وذهب للمرحاض وتوضئ وخرج ادي فرضه وبقي بين يدي الله يناديه ويدعو ....
★★★★
ذهب رعد اللي شركته صف سيارته ونزل منها واتجها الي الداخل وفضل بأن يطلع علي السلالم وليس في الاسنسير ثم ذهب إلي مكتبه ووقف أمام مكتب السكرتيره الخاصه به وقال : تعالي ورايا ومن ثم دخل واستلقي علي مقعد كبير الحجم ومن ثم فتحه وتحول لسرير جلس في انتظار السركرتيره"
وبعد. فتره دخلت السكرتيره وقفلت الباب من الداخل ثم جلست بجواره وقربت جسدها لجسده وبدءت في فك ازرار قميصه وبدء تحرك يدها علي ص*ره وقالت : اي ياباشا حابب تبقي الليله هنا ولااي اول مره يعني انت مبتحبش الحاجات دي تحصل هنا" بدء رعد في خلع ملابسها بالكامل وقال بصوت ي**وه القسوه : براحتي ياساره وأنا حابب هنا خلاص يبقي هنا اي هتمنعي"
ساره بتوهان : لا ياباشا براحتك أنا اهو ملكك" سحبها رعد من خصرها بشده ووضعها تحت وهو فوقها وبدء يقبلها بقسوه وغل وهي لم تعارضه بل حاولت أن تمتعه ولاكن هو كان عنيف معها لدرجه انها صرخت بشده صرخت وصرخت وحاولت مرارا وتكرار أن تزيحوه عنها ولاكن بدون جدوي واكمل مابدء به وليس مره لا مرات كثيره وهي تنذف من كل جسدها نتيجه لعنفه وشدته معها بعد انتهائه قام وارتدي ملابسه وجلس علي مكتبه وقال ببرود : اممم انا خلصت النهارده معتش ليا مزاج تقدري تخرجي"
ساره ببكاء : أنا تعبانه وجسمي كله دم همشي كدا ازاي واللي في الشركه"
رعد ببرود : تمام خليكي هنا لغايه كامله يمشي وابقي اخرجي "
ساره بوجع : ا.ن.ا مش هعرف اتحرك جبلي دكتور ي.ا.ر.عد بيه"
رعد : اتهبلتي انت يابت اجبلك دكتور وهنا ليه بقي وبعدين طلما انت مش قدي بتيجي ليه ثم أخذ مفاتيحه وذهب من المكتب وقفله ورائه ثم هم بصعود اللي السلالم وجد من يصعد وهو كريم صديقه : اي يابني جاي في اي وماشي في اي"
رعد سند علي الحائد : بقلك اي البت ساره متزفته جوه في الاوضه غرقانه دم خلي السكرتيره بتاعتك تساعدها وتخرجها والاوضه تنضف"
كريم : امم اولا انت ليه وقاطع حديثه رعد بقوله : اسمع الكلام وابقي جيب خالد ورنيا وتعالي القصر عندي عشان نباشر شغل النهارده هناك عشان مش هقدر اقعد هنا النهارده"
كريم بقله حيله : تمام ماشي سلام"
رعد وهو ينزل من علي السلالم : سلام"
★★★★
وصل رعد القصر ثم ذهب إلي غرفته لتبديل ملابسه ثم خرج من الغرفه واتجه نحو غرفه ليالي ولاكن تراجع وقال : لا خليها كدا وهي غرقانه دم من كل ناحيه في جسمها تتوجع ليها يومين وبعدين ادخل اكمل عليها عشان تعرف تتحداني حلو"
استوب "
« كريم صديق رعد عمره ٣١ عاما له جماله الخاص به من طبعه الشده له يعشق فتاه وهي لاتشعر به كان لديه شركه خاصه به لاكن أعدائه كثيرا فامنذ خمس سنوات تم حرقها وقام رعد بمساعدته باانه يكون شريكه في شركته" خالد صديقهم عمره ٣١ عاما من بعد ماتخرج عرض عليه رعد بان يعمل معه ولاكن ليس شريك متزوج من سنتين ولم ينجب حتي الان" رنيا" صديقتهم من ايام الثانوي ولاكن اصغر منهم سننا عمرها ٢٩ عاما درست في كليه تجاره وقام رعد بعرض أن تعمل معهم ولها قصتها سوف نتعرف عليها في ما بعد »
★★★★
بعد العشاء جاء كريم وخالد ورنيا وبدءو في شغلهم وبعد الانتهاء" قال كريم : ها اي بقي مش هنتكلم"
رعد بملل : لا مش عايز واستنو لحد مانتعشي الاول وبعدين امشو" احسو بحرج بشديد ثلاثتهم ولاكن عرفو بأن شئ كبير يحدث معه ولم يقدر أحد بأن يحاول أن يسأله مره ثانيه"
خالد بضحك : طب اقوم أنا بقي لحسن ابات علي السلم النهارده"
كريم بضحك : ميرنا دي والله عسل تستاهل اللي بتعملو فيك"
خالد بتكشيره : مين دي ياروح امك اللي عسل"
رنيا بكوميديا : يالهوي ياكريم جبهتك طارت اللي ابعد الحدود ياقلبي يابني معلش بقي"
كريم تنحنح وقال : احم احم بلاش فاضيح ثم أكمل وقال بصوت عالي : يالي ياانسه عشان متتاخريش علي البيت"
رانيا : اي ده انت بتقلب كده لي"
كريم : أنا قولت كلمه واحده ياله يعني ياله"
خالد : اي ده هتسمعي كلامه يابت"
رنيا : حكم القوي علي الضعيف بقي "
خالد ضحك وقال : اه قولتيلي بقي ثم نظر لرعد الذي كان يتابع الحديت ب**ت وقال : احنا هنمشي يارعد وانت حاول ترتاح وريح اعصابك " لم يرود رعد بينما اكتفي بهز رأسه بمعني تمام ثم ذهب كل منهم الي بيته وذهب رعد إلي غرفته ...