الحلقه الثالثه ...♥
في مشرق علي ابطالنا فهو سئ للبعض وجميل للبعض
في غرفه بطلتنا
تفتح روان عيونها المنتفخه من البكاء وتدخل الي المرحض ثم خرجت بعد اغتاسلها وادت فرضها وخرجت لتاكل الطعام
جمال:صباح الخير ياحبيبتي
روان:صباح الخير ياجململ ياعثل انت ياثكر
جمال:طب اقعدي يابكاشه
روان بعد ان جلست:بابا انا عايزه اقولك حاجه هو يعني لو في حد عايز تصالحو تصالحو ازاي ويعني انت مزعلو وعمال تتاسفلو بس هو طور (نظر لها ادم بحده)بص يابابا هو مش طور اوي كانت تقولها بخوف وتلعثم
لم يستطع ادم في كبت ابتسامته من ااظهور
روان:قامت ركبت فوقيه وقالت والله انت عسل ياخرابي ياناس هو ابو الهول بيضحك حلو كدا
ثم قام ادم بأيقعها من فوق منكبيه فوقعت علي ظهرها فتأوهت بألم
ادم:اه ياقلبي مش بيضحك بس ده بيوقع كمان
روان بصوت منخفض:ينعل ابو شكلك رخم
ادن:بتقولي حاجه يارورو
روان:بكح حرام الكح كمان اوف
ادم ببرود:لا مش حرام
روان بخبث:دومه صدقني مش هعمل كده تاني خالص
ادم:اخر مره
روان وهي بتبوس خده :اخر مره خلاص توبت ياباشا
جمال:طب يالابقي كل واحد يشوف وراه ايه
روان:عايز تخلص مني ماشي انادخله البس
ادم:وتلبسي ليه ياعمري بقي
روان:خارجه
ادم:اه مفيش خروج اسبوع زي ماقولت
روان:اه ده عند ام ترتر بقي ايه ده الي مغيش خروج ماتقول حاجه ياحاج
رفع جمال منكبيه لفوق بمعني انه ليس باليد حيله
ادم:ملكيش دعوه ببابا ومفيش خروج
وقام باس ايد ابوه عايز حاجه يابابا
جمال:لاء ياحبيبي خلي بالك من نفسك
ادم:معا السلامه وانتي ياقلبي لو خرجتي من باب الشقه هقطع رجلك كان يقول كلامته بابتسمه بارده
روان بخبث:حاضر
ادم بقلق:عارفه ياروان لو عملتي مقلب من مقالبك لليتك سودا انا ماشي
روان ببرأه :بابتي هو انا بعمل مقالب في ادم
جمال بخيبه امل:لا ياحببتي انا الي بعمل
______________________________♥
في قصر آل عزب
يستيقظ صحابنا ثعلب الاقتصاد القاسي الذي يهابه الكبير قبل الصغير ويقوم بفتح عيونه الخضراء التي تكون عند الغضب متحوله الي نيران يقشعر لها البدن
قام من مضجعه الي مرحاضه وخرج تألق ببدله سوداء وحذاءه البارق بساعته المدهشه قم نزل الي غرفه الطعام وقال للخدمه
ادهم:انتي طلعتي اكل لنايا امبارح
الخادمه:طلعتلها ومرديتش تاكل
ادهم:ومقوللتليش ليه ولا انتي حماره
ذهب الي اخته مسرعا فهو يعلم عندما لا تاكل ينخفض ضغط دمها بسرعه كبيره ويسبب لها اغماء فتح باب غرفتها علي مصرعيه فرأي اخته ممده علي الارض بجانب الفراش ذهب اليها مهورلا
ادم بعد ان اجلسها علي السرير:اخذ يرش علي وجهها نقاط من الماءاخذت تململ الي ان فاقت قام ادهم من جانبها بحده وصراخ:من امته الزعل ليه دعوه بالاكل مش فاهم ....فاهمني ها ردي عليا عايزه انتي كمان تروحي روحي بس ساعتها انا الي هقتلك انتي فاهمه
ثم نادي علي الخادمه بجلب الطعام لها اخذ منها الطعام بعدما جلبته
ادهم:الاكل ده يتاكل دلوقتي كله
نايا بشهقه من بكاءها :ححاضر
بعد ان اكلت:خلاص انا اسفه مش هعمل كده تاني ابدا اوك ونبي خلاص بقي ياابيه والله هو الي ضحك عليا وقالي انه جايه يتقدملي علطول بس بيكون نفسه
ادهم:هههههههه لا والله طب احب اقولك انك غ*يه واضحك عليكي عشان ده ابوه من اكبر رجال الاعمال في مصر فهمتي ياغ*يه
نايا:طب خلاص اخر مره ومش هعمل كده تاني
ادهم:هو انتي مش هتقدري تعملي كده تاني اصلا عشان ساعتها هتكون في المدافن وعقابك مفيش خروج ولا فون لحد شهر ولو ماكلتيش هتزعلي انا نازل سلام
نايا:جريت عليه وبسته من خدو وقلتلو يعني انت سماحتني خلاص المهم الي انت تكلمني
ادهم:اخر مره علي فكره يلا بقي انا نازل
_________________________________♥
في فيلا حازم استيقظ علي صوت جرس الفيلا فهو يعيش وحده بعد موت والديه في حادث وليس له اخوه وهو يعتبر عمر وعلي وادهم اخواته بعد ان فتح باب الفيلا رأي عمر امامه فاغلقه ثانيه
عمر بصياح:كده ياحازومي افتح الباب انا مطرود يلا من باليل ونايم في الجنينه عشان حضرتك زي اهل الكهف واول متفتح تقفل في وشي كده يعني
حازم ببرود ونوم:اه يرضيني
بعد ان قام بفتح الباب:يابني ارحمني ابوس ايدك انت مش عندك فيلا يابني
عمر:طب بص بفي اناهطلع اخد شور والبس البدله الزرقه بتبقي حلوه عليا وادخل اعملنا فطار حلو بقي يلا انا طالع بس بسرعه بقي عشان ادهم مايسوناش بالارض
ظل حازم ينظر له ببلها وغباء:هي دي ڤيله مين
______________________________♥
في شركه ال عزب
دخل عمر وحازم الي مكتب ادهم وجدو علي موجود معه
عمروحازم:صباح الخير
علي صباح الخير
ادهم:النهارده ياعمر انت وحازم لازم تروحو المينا الي في سكندريه تستلمو البضاعه وتعينوها تشفوها كويسه ولا فيها حاجه
حازم:طب خليني انا يادهم وخلي عمر يروح عشان في ورق عايز مراجعه كتير جدا
ادهم:ماشي
علي:ادهم متعصبنيش بقي ورد عليا انا بكلمك من اقبل ما يدخلو انا عاوز اخد حق اختي
ادهم بهدوء :قولتلك اهدي انا كمان ليا طار عندو وصدقني هخليه يعرف هو وابنو بيلعبو معا مين خلاص كده مش عايزه اسمع اي كلام تاني
علي:ماشي يادهم بس عادل الامامي ده مس هسيبوه وخرج من المكتب بغضب
عمر :انتو عارفو يادهم متزعلش منو بيطلع وينزل علي مفيش
ادهم:كل واحد يعمل الي قولتلو عليه خلصو
عمر وحازم:حاضر
_____________________________♥
روان:بابا هنزل اجيب حاجه واطلع ونبي ونبي بس متقولش لادم
جمال :بسرعه حاضر
بعد نزولها بنص ساعه رجعت الي البنيه ودخلت باب المنزل قم دخلت غرفتها فرءت ادم جالس عالسرير
ادم قام وشدها من قفها :الا قوللي رورو هو لو حد قولتلو مايخرجش ونشف داماغو وخرج اعمل ايه في
روان:اسمحو ياباشو اخر مره
ادم:لاء سماح ايه دانا محزرها ودلوقتي بقي نامي وارفعي رجلك عشان هضبطك
روان :ايه ارفعي رجلك دي انا صغيره يعني
ادم بزعيق :لمااقول كلمه ومتسمعش تبقي صغيره ولما مبتسمعيش كلامي وت**ري تبقي صغيره
روان بعياط:ببس
ادم:نامي وارفعي رجلك مش هقول تاني
روان راحت نامت علي السرير ورفعت رجلها ةادم خلع حزمو وض*بها علي رجلها بخفه بس بوجع شويه
روان:خلاص يادم بقي اعااااا
ادم:ض*بها 5ض*بات والله المره الجايه هض*بك بجد بقي ماتنسيش كلامي ده ماشي ومش عايزك تكلمني تاني طالما كلامي مابيتسمعش
________________________________♥
عند عمر وهو في طريقه الي الاسكندريه ولكن فجأه ظهرت عربيه دفع رباعي من ورأه وهي تحاول ض*به بالسياره كان عمر يتفادا هذه الض*بات ببرعه الي ان جاءت سياره كبيره محمله بالاطعمه راها عمر وهي كانت تأتي عليه من مسافه طويله وفي هذا الوقت اتصل به ادهم فتح عمر الهاتف بسرعه
عمر بذعر:ادهم الحقني في عربيه بتزقني من ورايا وعربيه تانيه جايه عليه
ادهم بقلق:اهدي انت فين طيب ثم سمع صراخ عمر وصوت حطام
قام ادهم بركض الي مكتب علي وحازم:الحقو عمر عمل حادثه قومو معايا بسرعه وهو ماشي وسبقهم علي طريق الصحراوي الي في السكندريه ونزل يجري وهما نزل ورا وبعد ساعه ونص اتصل علي تليفون عمر الي كان في المستشفي وممرض رد عليه
علي:لو سمحت هي دي مستشفي ايه ولا العنوان ايه
الممرض:اه العنوان*******
علي شكرا
اطلع بسرعه ياحازم علي*****
حازم:حاضر
وادهم كان يتكلم علي الهاتف لا انا مش عاوزه هو هاتلي ابنه وهو هيجلي ايمن زي مانا قولتلك ابنه وميكونش في خدش
ايمن:حاضر ياباشا
بعد وصولهم الي المشفي هم الصحفيون المكان فما كان من الحراس الاابعدهم من امام المشفي
علي:اوقف ممرض لوسمحت كان في واحد لسه جاي وهامل حادثه مش عارفه هو فين
الممرض:هتلقي في اخر الطرقه الي في الدور التاني في غرفه العمليات
علي :شكرا
صعدو امام غرفه عمر 3ساعات ثم خرج الطبيب من االغرفه وهو متعب وملابسه ملئ بدماء عمر
ادهم:طمنا ويريت طتمنا عشان لوقولت غير كده اقرا علي نفسك الفتحه
الدكتور بخوف من حده ادهم في الكلام:هو حاله صعبه جدا خصوصا ان عندو رضوض في كل جسمو وكدمات وكمان في زجاج دخل في عينه الشمال لسه عنشوف تاثيره عيله هيبقي لما يفوق وكمان ممكن يدخل في غيبوبه في ال24ساعه الجايين دول
حازم:ينهار اسود ايه كل ده ده انت مخلتش حاجه في جسمو سليمه
ادهم وهو يجز علي اسنانه والله لوريك ياعادل الكلب هعرفك تلعب ازاي معا الاكبر منك
هرول الطبيب مسرعا خائف علي نفسه من غضبهم فهم ليسو بنيه جسم يستهون بها
جاء اتصال لادهم فارد بكلمه واحده:ماشي ثم قال حازم هبعتلك طياره هليكوبتر فوق المستشفي كمان نص ساعه هتروحو معا بعض فرنسا في المستشفي بتاعتنا الي هناك هتلقي كل حاجه متحضره وانت ورايا ياعلي
_______________________________♥
في مكان اخر في فرنسا دوبق الرومنسيه واالحب وتشعر بالحريه في انحاءها معاده في هذاالمكان المظلم نجد شاب مقيد حزين فهومنذ زمن هنا
________________________________♥
في شركه الامامي خصيصا في غرفه عادل
عادل:ايه ده كله ادهم باشا بيكلمني بتفسه
ادهم:عايزك نجلي
عادل بسخريه:اجيلك وليه ان شاء الله انا اعرف الي عايز حاجه من حد بيجيلو
ادهم:طب اسمع كده في حد وحشك او هيوحشك لو انت مش جيت
تامر:بابا الحقني يابابا ونبي بسرعه
عادل بصدمه؛هو ده ماله بادهم بيه
ادهم:المعامله بالمثل ياعادل بيه هستناك بكره في مكتبي الساعه9 وهعمل نفس الي انت عملتو في صاحبي هعملو فيك هو كده كده ابنك كان هيضبط بس مش عارف بقي هو متسربع علي ايه سلام واستني الهديه
بعد ان انهي ادهم المكالمه نظر الي تامر الذي كان ينتفض من الرعب ثم قال:انت كنت بتحاول تلعب باختي وانا كنت مستنيك ثم قال لرجاله ضبطوه زي متقلتلكو
________________________________♥
الكاتبه رحمه عبده