الحلقة الثامنة

1352 Words
الحلقة الثامنة الجزء الثالث لذئاب وجوه اخري بقلم نورا محمد علي خرجت من الجامعة تعي تلك السيارة الوقفة إمام الجامعة لقد شاهدتها وهي داخلة بي ام دبليوا اسبورت بزجاج فامية لفتت نظرها ولكنها لاحظت نظرت جويرية لها وابتسامة خجل علي وجهها سهام ايه يا حجة رحتي فين جويرية علاء سهام اشمعني جويرية هنا سهام وهي ترفع حاجبها هنا فين نزل من السيارة وسلم علي سهام وابتسم لجويرية وهو يحتضن كفها في يده ولم يتركه علاء ازيك يا سهام عاملة ايه انت والوحش سهام الحمد لله تمام أنت بتعمل ايه هنا علاء هه جويرية لكذتها سهام انا قولت حاجة شكلي فايتني كتير جويرية هبقي اقولك سهام طيب استأذن انا هستني تلفونك ومتقفيش كتير عشان محدش ياخد باله علاء سهام بتتكلم صح شكرا لتفهمك اركبي عربيتك يا جوري وانا هكلمك في التلفون كادت سهام ان تتحرك الي سيارتها عندما لمحت تلك السيارة انها ليست المرة الأولي التي تراها بها هي متأكدة ان هذه السيارة تتبعها منذ فترة ولكن من بها لا يتعرضون لها ماذا تفعل أتسالهم وهي الآن في وسط أناس يعرفونها ام تذهب لا لا لن تعرض طفلها للخطر اتجه إلي سيارتها وقادتها بسرعة وهي تفكر ماذا سيحدث لو تعرضوا لها الآن لما غامرت وتحركت لم لم تكلم زوجها لما ولما وصلت الي الفيلا في وقت قياسي دخلت الي مكتبه حيث يعمل غافلة عن من يجلس معه سهام بخوف احمد. نظرة واحدة الي وجهها كانت كفيلة لتجعلة يترك العالم من أجلها وليس مساعد وزير الداخلية الجالس معه ليقنعه بالذهاب الي تلك المهمة التي سبق ورفضها وهو اثنين من القادة في الإدارة العامة احمد قلبي مالك القت نفسها في حضنه فليذهب الخصام الي الجحيم هو امانها وما رأته علي وجهه يجعل العالم لا يساوي حضنه احمد مالك يا روحي اهدي اجلسها وناولها كوب ماء بعد أن التقتت أنفاسها لقد كانت تلهث كانها في سبق سهام في عربية بتمشي ورايا انا لاحظت من فترة بس قولت يمكن بيتهئ ليا و... اخذ أنفاسه الذي لاحظ انه توقف عن التنفس منذ دخلت احمد ما تخفيش أ هذه كلمه ام كف علي وجهها ماذا تعني ما تخفيش أيعلم ان هناك من يتبعها لا هو لا يعلم هو من يرسلهم خلفها سهام وهي تقف بقوة منافية لوهنها منذ لحظة أنت عارف احمد اه سهام أنت اللي بترقبني احمد مش برقبك بس ... كان يريد أن يقول بحميكي سهام بس ايه انت بتشك فيا احمد لا طبعا انا بثق فيكي اكتر من نفسي رفعت حاجبها احمد نظرة عينه كانت تحمل الكثير من الدفئ وهو يقول انا بحميكي دول لحرستك مش اكتر ومش بيدخلوا الا وقت الضرورة أو لو احتاجتي حاجة سهام بانفعال انا من اول جامعة وانا بسوق عربية واعرف اصلاحها لو عطلت ومعايا مسدس مرخص ويعرف شوية كرتية يعني مش محتاجة حرس انا كنت بسافر توشكي لوحدي احمد بس انا محتاج أنت نقطة ضعفي وانا يحمي نقط ضعفي وعلشان تعرفي انه مش شك طنط ليلي واخواتي عليهم نفس الحراسة سهام ايه احمد ماما اسماء والبيت و اخوتك كمان فغرت فمها ايهتم لطرف الطرف لها ايحمي اخوتها وامها اه كم احبك ولكنها لم تقول شئ احمد قبل جبينها انا رجل أعمال وليا اعداء في السوق بالإضافة لشغلي التاني اللي لو اتعرف شخصيتي ممكن قبل ما تصفي ي سهام ما تكملش اقتربت لتضع كفها علي فمه قبل أطراف أصابعها حمحم اخد الموجدين أحدهم طيب نستاذن احنا سهام اسف مش خدت بالي عن اذنكم انا فوق يا احمد احمد تمام يا قلبي سهام سوري مرة تاتية احد القادة ولا يهمك يا مدام خرجت الي غرفتها لتنفض عنها كل شئ كانت قد وصلت و اخذت تخلع عنها ملابسها ودخلت الي الحمام لتتسطح في البنيو الذي ملئت بالماء الدافئ والزيوت العطرية في نفس الوقت كان ضيوف احمد يستاذنون بالذهاب احمد لا طبعا خليكم الغدا القائد مرة تانية لازم اشوف مين هيعمل المهمة دي احمد لو ما وصلتش لحد وانا بقول لو هقوم بيها بس ارجوك حاول تلاقي البديل مساعد الوزير المشكلة ان مفيش بديل ليك أنت التوب عقله يفكر بنهنيه قلبه يفكر في وعده لحبيبته ان لا يغامر بحياته هو الآن يملك اسرة انصرف الرجال الثلاث وهم يعرفون انه لن يتأخر وسيقوم بالمهمة رغم تاكيدة ان يبحثوا علي بديل كان يصعد الي جناحهم يبحث عنها بعينه وجد الملابس ملقاه بأهمال من الطرحة الي البندانه الي ذلك الشميز الواسع والبنطالون خلع الملابس وأتجه الي الحمام وكما فعلت فعل كان بتخلص من ثيابه وقف أمامها وهو يخلع عنه بنطاله احمد خدي جنب سهام طيب اطلع انا لو تحب احمد بعبث لا محبش وما هي الي لحظة وكان يتمدد بجوارها وضمها الي ص*ره واخذ يحرك كفه علي بطنها سهام ليه مقولتش ليا احمد انت رافضة الحراسة وانا قلبي كان بيوجعني سهام سلامة قلبك وضحكت بخفه وهو يضمها اليه احمد ايه دا بقي عمرو دياب بيقول ايه سهام ايه احمد ضحكت يبقي قلبها مال سهام هههههه ما شعرت به من خوف يجعلها تفكر هل لو لم يكون حرس هل ممكن ان تبتعد عنه أي لحظة الإجابة لا عليها ام تقتنص لحظات السعادة ومع ابتسامتها ونظرة الحب في عينه واللهفة والشوق الذي يغلف لمسته مال ليقبلها بشوق متناسيا مكانهما حيث تغمرهم المياه الدافئة سهام احمد احمد لسه زعلانة سهام شوية احمد اصالحك نهض يقطر ماء وهم بحملها ليخرجها خارج البنيو سهام يا مجنون احمد مجنون بيكي وحشتيني اوي اوي هان عليكي تبعدي عني اسبوع يا سوا قدرتي تهجري اسبوع سهام أنت عارف السبب كنت عاوز ...... احمد مستحيل اكررها اسف لمجرد اني فكرت قبل جبينها وهو بساعدها علي ارتداء البرنس ويجفف شعرها ويجفف شعره هو الاخر وما هي الا لحظة وكان يغوص بها في بحور العشق بمجداف الشوق القوي كأنه يعوضي لياليه الماضية بكل الحب والشوق المعتمل في قلبه ويجري في عروقه وما بين اللمسة واللمسه كان يهمس بحبه وشوقه ويتتغني بعشق لها وياكد علي ثقته بها وأنها أطهر من ان يشك فيها وهو باكد علي ان هناك فرق بين الشك والغيرة سهام بجد احمد في اغنية كنت بحبها اوي سهام اسمها ايه احمد بحبك وبغار يا ويلي من الغيرة سهام هههه انا كمان بحبها اسمع شعلتي النار من نظرة صغيرة احمد لو عقلي طار مش قصة كبيرة سهام لا لا لا ههههههههههه الحلاني حلوة اوي احمد مبلاش الضحكة دي دا انا حتي زي جوزك وبقالي كتير محروم من جنة حبك سهام أحمد احمد عيون احمد وقلب احمد وروح احمد ما تيجي اقولك سهام كان ردها ان نظرة له بصدمة اللا يشبع بعد.وقت كانت تتمدد بجواره في الفراش وهو يعبث في خصلاتها ام هناك عند جويرية كانت تقود سيارتها وهو يتابعها الي ان وصلت الي البيت وهو يحدثها في الهاتف كالعادة جويرية وصلنا علاء أيوة يا جوري الوقت الحلو بيخلص بسرعة جويرية عاوزة حاجة هقفل علاء لا يا روحي بس اطلعي نزلت تتهادي في مشيتها إشارة له ابتسم لها ولكنه ظل في سيارته حتي تدخل كالعادة قابلتها امها وقالت طيب اعزميه علي الغدا جويرية ايه حسن رني عليه خليه ينزل جويرية أنت غيرت رايك حسن ههههههه لا بس رني رنت عليه أعطت التلفون لوالدها علاء حبيبتي حسن انا ابوها علاء أيوة يا عمي اامر حسن انزل نتغدي سوا علاء ايه حسن ياله الاكل هيبرد علاء ثواني اسرع بالنزول رغم ارتباطه بوعد تصوير ولكنه ما صدق ان رضي عليه حماه المستقبلي لم يكن غداء بقدر ما هو احساس بالانتماء الي شخص الي قلب الي سكن لقد شعر بالعائلة ام هناك كان عادل يعمل بجد طرقت إلينا الباب ودخلت وهي ترتدي ثوب طويل فضفاض وترفع شعرها علي هيئة كعكة اقتربت منه تقبل خده عادل ابتسم لها بحب وضمها الي ص*ره وحشتيني الينا أنت اكتر جلست منهكة واخذت تخبره بما قامت به اليها عمرو خلص الفيلا وانا شوفت كل حاجة عجباني عادل واللي مش عاجبك يتغير كان ينظر الي خصلات شعرها كنا يتمناه ان تخفيه خلف حاجب ولكنها كلما رأته يهم بالكلام في هذا الأمر تغير الموضوع اخذت تناقش عن القاعة واشياء اخري عادل تمام يا قلبي برافو عليكي بعد أن انتهي الكلام خرجت سويا لتناول الغداء كان يحيطها بذراعه ويخرج من مكتبه نظرت له تلك التي اتت لتقا**ه روز جميلة متحررة لا تأمن بالقيود ولا ترضي بالرفض بسهولة نظرت اه كأنها تقول ما أنت حلو اهوو وبتصاحب لا تعي انها زوجته نظر لها نظرت ذلك الذئب الذي لازال بقايه في داخله كانه يقيمها ولكن ما هذا الذي ارتسم علي شفتيه كانه يخبرها انها دون المستوي خرج وعلى وجهه نظرة لست انا من يحجم اعرفي حجمك اولا ضم إلينا اليه اكثر كانت تري كل شئ وتعرف انه رفضها من قبل ولا ما نظرت له هكذا سارت معه وهي تحتضن ذراعه وتميل عليه وقلبها ينضح عشقا علي حسب تعليقاتكم نشوف النشر هبقي ازاي
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD