الفصل الثالث

1057 Words
علي طاولة العشاء سليم وهو يترأس طاولة العشاء وتحدث سليم بجدية: بعد يومين هتوصل رقية و عمار و عليا وهيكونوا عامر وعليا خلصوا دراستهم يعني الشغل هيتوزع عليكم فاهمين وزي ما احمد هيظبطه فاهمين احمد واميرة و زياد:فاهمين سليم: والكلام ليكم يا ملك انتي ومالك فاهمين ملك و مالك :!!!!!! سليم بصرامه:قلت اية ملك:فاهمين سليم :وانتي يا مالك مالك بأمتعاض: فاهم محمد ليغير مجري الحديث :بس هند بسم الله ماشاء عليها شبه امي الله يرحمها بالظبط سليم وقد فهم ابنه :إيوة شبه تحس انها هي الله يرحمها لايمكن تتعوض اميرة وقد تكلمت ولم يسمعها إلا من يجلس بجانبها وهم احمد و زياد و هند اميرة بوشوشة:وده كلام برضك ده انتي مبسوط من ساعه ما الحاجه فاطمه رچعت هند :هي رچعت احمد :إيوة رجعت وتلك المسكين كاد أن يموت من شدة السعال بسبب الارز الذي توقف في حلقة زياد بسعال وضحك :كح كح هي رچعت ههههه سليم بصرامه: الحمدلله انى رايح انام تصبحوا علي خير اميرة بضحك:استني يا حاچ والنبي ما هقول لحد استني يا سليم زياد و احمد وهند :هههههه اما الباقي :غباء!!!!!! -------- بعدما ذهب الجميع للنوم في غرفه ملك مالك :انا عايز اعرف هما مايعرفوش اني انا مبحبش اشتغل وثانيا عايزيني اشتغل الشغل بتاعهم ده ملك:خلاص هما عطوا القرار بس انا عايزة اعرف هما بيشتغلوا اية ومين عمار وعليا و رقيه دول مالك ببرود :ممكن ولاد عمه جديده احنا منعرفهاش ملك:ممكن تصبح علي خير مالك:وانتي من اهله ------ في الطابق الثالث هند :اني لسة چاية من تحت والكل نام احمد :تمام علشان مفيش حد يبوظلنا التخطيط زياد :مش كنا نستنا يومين اميرة :ايوة علشان نبقي كلياتنا احمد :احنا هنتفق وبعدين الباقي بيعجبوا التخطيط بتاعنا زياد :يا اخي اني جاي تعبان وبعدين بكرة اني الي هنزل معاك الشغل لوقت ما يرجع الباقي ومتنساش الفرح الي اتأجل ده اميرة :ايوة فعلا هو إتأچل لية احمد :دي خصصيات ناس عيب اميرة :اسفة والله احمد :بكرة نروح الفرح ونجيب الاخبار ههههه الجميع:ههههه زياد :خلاص نأجل الموضوع ماشي احمد:ماشي تصبحوا علي خير الجميع:وانتي من اهله بعدما ذهب احمد و زياد للنوم كلا منهم في غرفته في غرفه اميرة هند :اميرة ممكن انام معاكي اميرة : طبعا تعالي وخلد الجميع للنوم في اليوم التالي لم يحدث شئ غير انه احمد و زياد ذهبوا للعمل ومراقبة ممتلاكاتهم واميرة لم تذهب لانها كانت مريضه جدا اتي المساء سليم :الكل جاهز احمد :ايوة يا جدي سليم:بس اني مش شايف الكل احمد : مالك مذ عايز يجي واميرة حضرتك عارف انها تعبانه سليم :اميرة عارفها لكن شغل العيال بتاع مالك اية اسلوبة ملك لتهدئة الموقف : معلهش يا جدو هو مابيحبش الافراح سليم:ماشي يلا وصعدوا سياراتهم للذهاب لقاعه الحفل في المدينه صعد احمد ومعه ملك وهند وكامل ومعه محمد وسليم و زياد و معه صفية و امل و هدي وانطلقوا نرجع للقصر تاني اميرة وهي تنزل من علي السلم بتعب :يا هانم يا هانم هانم :ايوة يا ست اميرة اميرة :ما قلنا بلاش يا ست اميرة دي هانم بزعل : حاضر يا بتي اميرة : مالك يا هانم ايه الي حوصل هانم :مفيش حاچه انتي تؤمري بحاچه اميرة :اني قلت في اية هانم :اصل ابني جه من الجيش النهارده ومسافر بكرة واني مشفتهوش خالص اميرة :خلاص روحي انتي يا هانم هانم :بس سليم بية ممكن يعمل مشكلة اميرة :هو هيجي علي النوم علي طول وانتي تعالي الصبح بدرى زي باقي الي بيشتغلوا اهنه هانم :ربنا يخليكي يا رب اميرة : تسلمي وخلي عم عبده يوصلك ماشي هانم :شكرا تصبحي على خير اميرة :وانتي من اهله بعدما ذهبت هانم ذهبت اميرة إلي غرفتها وجلست علي سريرها وأطفأت جميع انوار المنزل حتي غرفتها وحملت هاتفها وتمددت علي سريرها وبدأت تتصفح شئ ما في هاتفها خارج القصر مجهول 1: مفيش حد موجود غير شخص واحد حتي الخدم مشيوا وطفوا النور احنا نض*ب الحرس وندخل نخ*ف البنت زي ما الباشا امرنا مجهول 2: وانتي ايش عرفك اني المطلوبة هي الي جوه مجهول 1: يا غ*ي ما الباشا في الفرح وهو الي قلنا علي إكده مجهول 2: يلا ننفز بعدما ض*بوا الحرس بدون ايتها صوت ذهبوا لداخل القصر وخصوصا الغرفة المقصوده بعدمل دلفوا الي داخل الغرفه قاموا بسحب الغطأء من فوق تلك الشخص فلم يجدوا الا شاب وليس فتاة وممسك في يده مسدس وهو يقول مالك:انتوا كنتوا فاكرين نفسكم هتعملوها وهتنفدوا بجلدكم انسوا . مجهول 2: مش اني قلتلك انه ممكن ميكونش المطلوب مجهول 1: استني ده شكله مش عارف يمسك السلاح ههههه مالك بخوف :انتوا فاكريني مش هعرف استخدموا انسوا وهو يدوس علي الزناد فيجد السلاح فارخ مجهول 1,2: ههههه مالك : ربنا يسامحك ---------- في قاعه فخمه جدا احمد :زياد انا هكلم اميرة اطمن عليها زياد :ماشي عندما خرج احمد احمد :ألو اميرة عامله اية دلوقيت يا حبيبتي اميرة بصوت منخفض:ألو ايوة يا احمد احمد :في اية عندك اميرة : في اتنين دخلوا القصر ض*بوا الحرس وشغالين يض*بوا في مالك جوه بعد ما اديتوة مسدس فاضي عايزين يعرفوا مكاني بس هو مش راضي يقولهم احمد بقلق :طاب انتي استخبي زين ومالك مش مهم هو راجل خلية يتصرف واني هكلم البوليس اميرة :اصلا انا كلمت ادهم وزمانه جاي بس انتي متقوليش لحد علشان ميچلكوش احمد :سلام يا حبيبتي اني جاي حالا في غرفه مالك المجهول 1 وهو يض*ب مالك : قلنا فين البنت إلي اسمها اميرة مالك:انا قلتلك انه مفيش حد هنا غيري مجهول 2: انا قلتلك نخ*فه يا امتا نقتلوة واني افضل انه نقتلوه احسن مجهول1: لاء نخ*فه مالك:انا مع الراجل الطيب ده مجهول2: صح كده نخ*فه ولو الباشا مش عايزه نقتله اهناك مالك :طلام ما انه هنا قتل وهناك قتل إقتلوني هنا بدل بدل الشيل والتعب مجهول 1: والله انتي راچل طيب مالك بعصبيه : بلا طيب بلا نيلة عايزين تقتلوني وبتتعازموا مجهول 2 وهو يخرج سكين ويوجهها ناحيه رقبة مالك : اتشاهد علي روحك مالك : اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدا رسول الله --------- الشخصيات الجديده زياد : العمر 28 سنه خريج كلية ادارة اعمال زكي وسيم اخو اميرة في الرضاعة مرح مقرب من الجميع كان يعيش في دبي والان استقر هنا في الصعيد لدية اخت واحده واخ واحد ويعتبر اميرة الاخري شقيقته هند : العمر 18 سنه فتاه جميله مرحه جدا تشبه اميرة في الطباع والشخصيه لحد كبير تدرس في الثانويه في الوقت الحالي تريد الالتحاق بكلية الطب البيطري مثل اميرة محبوبة من الجميع ويعتبر الدرع الو**ي لها احمد لانها تعتبرة الاخ الاكبر لها صفيه الفاروق : ابنه سليم طيبه القلب ترمله لديها ثلاث ابناء كانت تعيش في دبي والان استقرت في الصعيد ------------- احنا كده خلصنا الفصل الثالث بس الاثارة هتبدأ وناس كتير هتظهر تفتكروا اية ممكن الي هيحصل لمالك و ممكن حد يلحقوا ومين الي هيلحقوا لو مامتش يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD