الفصل الرابع

1747 Words
مالك:اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمدا رسول الله اميرة في الخارج :لاء انا مش هسكت اكتر من كده وفجأة قامت بدفع باب الغرفة وقبل أن يتم قتل مالك كانت رصاصه تخرج من مسدس اميرة في اليد الحاملة للسكين واطلقت النار على قدم الرجل الاخر اميرة وهي توجه حديثها الي مالك : انتي زين چرالك حاچه مالك بإستهزاء :لاء انا فل الفل بس كام **ر على كام خدش وكنت هتقتل بس الحاجات دي بسيطه اميرة : الحمدلله انا بلغت البوليس والاسعاف هتيچي معاه بس الاسعاف للناس المصابة لكن انتي جرحك بسيط مش مهم مالك بعصبيه : مش اية يا عنيا انتي فكراني هسكتلك إديتيني مسدس فاضي وقلنا ماشي لكن تسيبيهم يض*بوني وكمان معاكي سلاح لاء كده كتير اميرة : مش انتي راچل مالك: اه طبعا اميرة : خلاص يبقي تستحمل وبعدين عچبتني وانتي بتقللهم مش عارف موطرحي مالك: امال اية اميرة : خلاص كفياك حديت يلا ننزل الاسعاف والشرطه وصلوا مالك:طاب سنديني علشان انزل بعدما نزلوا للدور الاسفل للمنزل وبعدما تم القبض علي المجرمين اخذتهم سيارة الاسعاف بسبب الاصابات ادهم : انا عايز حراصة مشدده عليهم --- امرك يا افندم ادهم : واني هلحقكم بعدما اتو جميع افراد المنزل واطمائنوا علي اميرة ومالك سليم : انتو إكويسين يا ولاد اميرة : بخير يا جدي مالك : الحمد لله يا جدو . سليم: اني طالع اغير هدومي وهرچع تاني بعدما صعد سليم و محمد و كامل وهدي و امل وصفية ادهم بتسبيل : انتي تمام يا انسة اميرة اميرة بهدوء : انا الحمدلله يا ادهم ادهم : طاب محتاجه دكتور اميرة : لاء انا الحمدلله مالك بغيظ : اظن انه واضح مين فينا الي محتاج دكتور ادهم بعدم اهتمام : تعالجك الدكتوره اميرة ده قبل كده في كلب رجلة ات**رت رجعتهالوا سليمه علي طول الباقي : هههههه مالك ببرود: دي خفة ادهم : لاء بس انا مش قصدي الجروح الخارجية انا قصدي الجروح النفسيه اصل الآنسة اميرة حساسة جدا مالك : ما هو واضح امال مين الي ض*ب المجرمين بالسلاح ادهم : اية ده مش انتي وبتقولوا السلاح مرخص اميرة : لا اني الي ض*بتهم والسلاح مرخص بأسمي اني ادهم : طاب تمام هستأذن انا وبكرة تيجوا تمضوا علي اقوالكم علشان ما اطولش تصبحوا علي خير الجميع ما عدا مالك : وانتي من اهله مالك : لاء ما تيجي تبات هنا احسن الجميع :ههههه ملك: طاب تصبحوا علي خير . وبعدها هند قبلت اميرة : انا هستناكي في الاوضه وبعدها احمد قام بتقبيل رأس اميرة وذهب لينام اما زياد فقد قبل خدها وذهب لينام بعدما ذهب الجميع . مالك : هو انا ممكن اعرف زياد بيبوسك لية اميرة : وانتي مالك مالك بتحدي : طاب انا رايح الاوضه الي في الدور ده هخلع القميص علشان تعالجيلي الجروح الي في جسمي اميرة : وتخلعه لية مالك : بس علشان الجروح ولا انتي مش هتتحكمي في نفسك قصادي اميرة بتحدي : لاء عادي ياما علچت ح*****ت وذهبت لتجلب ادوات التعقيم وذهب هو لتلك الغرفة فماذا سوف يحدث ------------- في صباح اليوم التالي كان الجميع علي طاولة الافطار ماعدا اميرة سليم: هي فين اميرة احمد : بتكلم رقية هتشوفها وصلوا فين سليم : ماشي ابدأو انتوا فطار هي كده كده مش هتروح الشغل زياد : خليها ترتاح علشان الي حصل امبارح سليم : لا ده بيحصل عادي بس في موضوع تاني احمد بتساؤل : امال في اية يا جدي سليم بابتسامه: اصل في ضيوف چايين عندينا بكرة احمد وهو يترك الطعام: يا جدي اني قلتلك اني مش بطيق البني ادم الي اسمه خالد ده واصل وانهي كلامه وذهب بدون انتظار زياد: يا جدي احنا مبنرتاحش للاسمه خالد خالص سليم: بس دي حياة اميرة وهي الي هتقول لا او ايوة زياد : دي لو وافقت وذهب هو الاخر ليلحق ب احمد سليم وهو يوجه حديثه الي مالك : اية رأيك يا مالك مالك بهدوء ع** الذي داخلة : يا جدو انا معرفهوش ومش حضرتك و بابا وعمي موافقين سليم : اية رأيك يا محمد انتي و كامل محمد : يا ابوي اني بقالي فترة مش عايش اهنه علشان إكده اني معرفش الواد اخلاقة اية كامل : الواد مظهرش علية حاچه سيئه بس ميطاقش مش عارف ليه مالك بمكر : شوفت يا جدو اغلب الي في البيت مش موافقين وبعدين دي حاجه تخصها هي سليم : خلاص هبقي اخد رأيها بعدين بعد قليل ذهب محمد مع كامل الي عملهم و ذهبت امل وهدي و صفية لمتابعه عملهم المنزلي و ذهبت ملك في جولة مع هند ولم يبقي علي طاولة الطعام غير سليم و مالك اميرة وهي تتجه إليهم وكانت ترتدي فستان جميل بالون السماوي كان يصل الي ما بعد ركبتها وله اكمام طويله وكانت ترفع شعرها الي الاعلي وكانت هناك خصل متمردة فوق وجهها ورقبتها زادتها جمالا اميرة بابتسامه جميله: صباح الخير سليم: صباح الفل مالك بتوهان : صباح النور سليم وقد لاحظ الامر : طاب اني طالع ارتاح شوية اميرة وهي تجلس للفطور : علي فكرة يا سليم رقيه كمان 3 ساعات هتبقي اهنه سليم : حاضر يا حبيبتي اني هرتاح شوية وبعدين هبقي انزل تاني بعدما ذهب سليم مالك : انا اسف اني زعقت فيكي امبارح بس انتي استفزتيني رايحه تجيبي واحد من المساعدين بتوعك علشان يساعدوكي هو انتي شيفاني ايه حيوان اميرة : اولا انا مكانش ينفع اعالجك لوحدي وبعدين خلاص انتي بقيت فل الفل اهو مالك وقد تذكر: صحيح هو انتي تعرفي حد اسمه خالد اميرة وقد فهمت مقصده لانها كانت تستمع إليهم اميرة : اه من زمان كان صديق لية في الدراسه بس ده شخص رائع وشخصيه إكده مالك : وهو بالنسبالك اية اميرة : لو سمحت دي امور خاصة مالك : اممممم بعد قليل كانت تجلس اميرة ومالك داخل القصر اميرة وهي تخرج : اني طالعة الچنينه علشان الشباب علي وصول مالك : شباب مين اميرة : قصدي رقيه وعامر و عليا مالك: اه طب ممكن اخرج معاكي اميرة : ما تطلع انتي عيل مالك بعصبيه: عايز حد يسندني اميرة بتفهم: تعال أسند عليا وهم في حديقة القصر اميرة وهي تسند مالك : تحب تقعد في الشمس ولا الضلة مالك وهو متكئ عليها برزالة : اممممم في ولسه هيقول يقعد فين لقي عربية جميلة وفخمه جدا تدخل بها فتاة جميلة ويركب معها شاب وفتاة اخرين .بعد نزولهم ولم ينتبهوا ل مالك واميرة عامر : با ابوي السفر متعب قوي رقية ،: علي اساس انك سوقت العربية اكتر من نص ساعه عليا بضحك : اه والله عامر : مش انتي الي بتخافي علي عربيتك بزيادة رقية : مش مهم هي فين العيلة شكلهم هاجروا عامر وهو يلتفت حولة يجد اميرة تلوح له أن يأتي وهي تسند شاب ذهب عامر وعليا و رقيه الي اميرة ومالك اميرة وقد تركت مالك يقع فوق الارض اميرة وهي تحتضن عامر : حبيبي وحشتني قوي عامر : وانتي يا حبيبتي وتركته اميرة وقامت بإحتضان رقية و عليا وكل هذا ومالك يتابع كل شيء من فوق الارض عامر وهو يشير الى مالك : مين ده اميرة : ده مالك عامر : حرام عليكي وقام برفعه واسنادة مالك : شكرا كلك ذوق عامر : ولا يهمك اني عامر مالك : وانا مالك عليا : اهلا انا عليا مالك : هاي رقية وهي تنظر لعامر بحب وتلمس وجهه رقية : يا حبيبي زي القمر مالك وهو ينظر اليها بخوف من تصرفاتها : ممكن تبعدي ايدك علشان مينفعش كده الجميع : ههههه مالك : هو في ايه زياد وهو يأتي من الخلف ومعه احمد و هند وملك زياد : انا هقولك انه الحيوان ده واحشني قوي عامر وهو يترك مالك ليقوم هو بإحتضان زياد ويقع مالك ليأخذ رقية تقع معه . عليا: استغفر الله العظيم هند : حرام في حرام اميرة : اية الق*ف ده والباقي ماعدا ملك : لا حول ولا قوه الا بالله ملك : هو انا ممكن افهم في اية رقية : اصل ولم تكمل كلامها لانها أتت الخادمه لتخبرها أن سليم يريدهم في الداخل في الداخل بعدما قام سليم بالسلام واحتضان عامر و عليا و رقيه سليم : أطلعوا غيروا خلاجاتكم لحد ما كامل ومحمد يرجعوا ونقعد مع بعض علشان اعرفكم علي عيلة محمد بعدما صعد عامر وعليا و رقيه ودلف سليم إلي مكتبة جلس في الخارج احمد و زياد وهند واميرة وملك و مالك . مالك : هو مش مينفعش اميرة تحتض راجل غريب علشان دي قيم الصعيد اميرة : ايوة لية بتسأل مالك : اصل انتي حضنتي ولم يكمل كلامه بسبب هاتف اميرة الذي بدأ يرن احمد : مين بيتصل يا اميرة اميرة : ده ادهم . اميرة بعدما اجابت علي الهاتف اميرة : ألو ايوة ......... اسفه نسيت مسافة السكه وهكون عندك .......... ايوة اني و مالك . بعدما اغلقت الهاتف اميرة وهي تلتفت للجميع : انا نسيت تقفيل المحضر احمد : طاب يلا هوصلكم اميرة : لاء هروح انا و مالك في عربيتي بس ياريت تبلغوا جدي اننا مش هنبقي على الغدي احمد : حاضر بس انا عايز اعرف انتي عرفتي ازاي بموضوع الحرميه امبارح اميرة : اول ما هرجع ابقي اقولك بعدما ذهبت اميرة ومالك الي السياره مالك : هاتي المفاتيح انا هسوق اميرة : انتي قادر تتنيل تمشي وصعدت هي ومعها مالك الي سيارتها مالك : انا عايز اعرف انتي عرفتي من فين موضوع الحرمية اميرة : هقولك بس ما تجيبش سيرة لحد بس اني عيزاك دلوقتي تقول في المحضر انهم كانوا عايزين يعرفوا الرقم السري بتاع الخزنه بتاعت جدي مالك : بس هما كانوا عايزين يخ*فوكي انتي اميرة : قول إكده وبعدين اني هفهمك كل حاچه مالك : ماشي مع اني مش مطمن اميرة : يلا وصلنا القسم في القصر سليم: يعني هما راحوا عند ادهم احمد : ايوة علشان يقفلوا المحضر سليم : ماشي المهم تعالي يا محمد انتي ومرتك وبتك وقام بتعريفهم علي عامر وعليا و رقيه بعدما تعرف الجميع ملك بصدمه: يعني عامر وعليا تؤام واخوات احمد واميرة و رقية تبقي عمتو رقيه بزعل مصطنع ؛ علي فكره انا اكبر من احمد بسنه واحده يعني بلاش عمتو دي ملك : اه فعلا عندك حق وجلس الجميع لتناول الغداء بدون اميرة و مالك ---------- في قسم الشرطه ادهم : يعني انتي ياانسة اميرة مش بتتهمي حد علي كده اميرة : ايوة اظن اني دي حادثة سرقة وكانوا هاجمين علي بيتي وكانوا هيقتلوا ابن عمي علشان كده انا ض*بتهم بالسلاح ادهم : يعني انتي بتعترفي بض*بك ليهم بالسلاح اميرة بزكاء : يعني انتي بتتهمني انا ادهم : لاء مش كده بس انتي اعترفتي اميرة : ايوة بس انا ض*بتهم بسلاح مرخص وبعدين ده كان دفاع عن النفس ادهم : ماشي حضرتك تقدري تمشي اميرة : لية مش هتستجوبوا مالك وانا هنا ادهم : مينفعش خرجت اميرة ليدلف مالك للداخل وتنتظرة اميرة في الخارج عند مالك وادهم . ادهم : اتضل قولي اية الي حصل ----------- ياتري مالك هيكذب ولا هيقول الحقيقيه ومين الي كان عايز يخ*ف اميرة و اية ردت فعل مالك لما يعرف انه عليا وعامر ولاد عمه وانه رقية عمته و اميرة هتقول الحقيقي ل مالك ولا هتكذب - استنوا الفصل الخامس غدا في نفس الوقت هيبقي بارت ملئ بالمفاجأت انتظروا
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD