الفصل السابع

3129 Words
الفصل 7 . اما عند تالين في الفيلا فاكانت تموت قلقا علي اخوها فاهو لا يجيب علي هاتفه ولا معتز يجيب . اتاها تليفون ردت بالهفه وقلق تالين بقلق .. الو يا معتز مبتردش ليه . معتز بتوتر .. اسف يا تالين بس يوسف تعب شويه وروحنا بيه المستشفي . تالين بصدمه .. نعم ازاى ايه إللى حصل . معتز .. اهدى يا تالين بس هو دلوقتي كويس انا هاجي دلوقتي اخدك عنده . تالين بدموع .. تعالي بسرعه يا معتز لو سمحت تعالي بسرعه . معتز .. حاضر بس اهدي وانا خلاص في الطريق . تالين وهي تبكي بشده .. تعالي بسرعه يا معتز ارجوك . معتز .. حاضر بس اهدي . وصل معتز عند الفيلا فى وقت قصير وجد تالين تنتظره في الخارج . تالين بدموع .. يلا يا معتز ودينى عند يوسف . معتز بحب باين في عنيه .. طيب ممكن متعيطيش علشان دموعك ديه بتقتلنى . تالين بصتله بحده فجأة .. ما تقتلك ولا لا ان شاء لله تولع انت مالك بدموعى عنيا ديه ولا عنيك . معتز بصلها وهو مصدوم .. هو انتى بتتحولى . تالين .. ايوة ويلا نركب وتودينى عند يويو . معتز بصدمه وفم مفتوح .. هو يويو وانا تقوليلى ان شاء الله تولع . تالين باستفزاز .. ايوة انت مين علشان ادلعك . معتز بضيق .. عندك حق انا مش حد علشان تدلعيه اركبي يا تالين . تالين حست انه اضايق بس سكتت معتز كان مضايق جدا من اسلوبها معاه وأنها عارفة انه بيحبها وبتعامله كدا وبدأ يحس باليأس وأنها ممكن تكون مش بتحبه فعلا وتذكر اول يوم قالها فيه انه بيحبها . فلاش باك . كانت تالين تجلس امام البحر وتسمع موسيقه جلس بجانبها معتز واخذ منها الهندفري وحط واحده في ودانه . تالين .. دا اسمه تعدي علي خصوصيه . معتز .. انا اتعدي خصوصيتك وبراحتي . تالين .. ليه يعني كنت مين . معتز .. اسمها هتبقا مين . تالين .. قصدك ايه . معتز .. قصدي اني بحبك مثلا . قامت تالين سريعا من جانبه و ركضت نحو الشاليه في **ت دون ان تعايره اي اهتمام شعر معتز بخذلان رهيب ولكن حاول ان يتقبل الموضوع . انتهي الفلاش باك . وصلوا قدام المستشفي نزلت تالين بالهفه واتجهت الي المستشفي تركض الي الداخل دون انتظار معتز . اتجهت تالين الي غرفه يوسف وركضت نحوه تحتضنه . يوسف بمرح .. براحه يا ماما هتخنق انا كدا . تالين وهي بتضحك بشر .. احسن اتخنق علشان تبقا تخضني عليك كدا تاني انت بجد وحش وانا زحلانه منك . يوسف وهي بيضحك .. زحلانه هتكبري امتي وتنطقي صح يا طفله . تالين بطفوله .. ايوة هي اسمها زحلانه مش زعلانه اش عرفك انت . يوسف وهو بيضحك .. خلاص يا ستي متزعليش هي اسمها زحلانه . في مكتب جميله سمعت صوت طرقات علي الباب فاسمحت للطارق بالدخول . جميله .. اهلا بحضرتك . معتز ببتسامه .. اهلا بيكي بصي يا دكتور انا عرفت من الممرضه ان نتيجه التحاليل طلعت بس حضرتك مرضتيش تبلغيني ممكن تعرفيني السبب . جميله باحترام .. يوسف حب هو اللي يبلغكم بالموضوع مش انا وانا احترمت رأيه . معتز .. طيب ممكن حضرتك تشرحيلي اكيد حضرتك فاهمه عن مرض يوسف اكتر . جميله .. تمام . جلس معتز ونظر إليها باهتمام . جميله .. حضرتك استاذ يوسف عنده ورم في المخ الورم دا مش بيجي غير لكل 5% في العالم كله يعني ورم نادر . معتز بصدمه .. نعم ورم . جميله .. ايوة وديه حاجه انا مكونتش حبه اقولها . معتز بقلق .. طيب ليه علاج صح ونسبه الشفاء قد ايه . جميله بحزن .. العلاج اللي هنا مجرد مسكن للالم انما مش علاج وفي حالته ديه مفيش علاج غير تجربه هنعملها انا وهو نسبه الشفاء فيها 20% . معتز بحزن .. نسبه قليله جدا . جميله ببتسامه .. بلاش اليأس دا تفالؤا بالخير تجدوه ان شاء الله التجربه تنجح انا مفيش مريض مات عندي الحمد لله وديه تجربه لازم ننجح فيها انا وهو لانها مبنيه علي مستقبلي انا كمان . معتز ابتسم ليها باحترام .. طيب ايه اللي مطلوب مننا . جميله .. اللي مطلوب التعامل معاه ميتغيرش ولا يحس بالشفقه ونظره العطف في عيون حد غير اننا لازم نديله امل ومينفعش يعرف نسبه الشفاء قد ايه لانها هتقلل من روحه المعنوية وكل اللي بيحبهم لازم يكونوا جنبه شغله هيمارسه عادي وقت التحاليل والمتابعه بس هيجيلي هنا اتفقنا . معتز ابتسم ليها .. اتفقنا . جميله .. يلا بقا نروح ليه . معتز .. يلا . قطع علي يوسف وتالين وصلت ضحكهم المتواصله دلوف جميله ومعتز . يوسف اتجهت انظاره بتلقائية نحو جميله وهي تدلف مع معتز وتبتسم له شعر يوسف بالغيره شعور غريب عمره ما مرر عليه اتجاهه بنت ... وكان يدور في ذهنه كيف تبتسم لغيروا . كانت تالين تشعر بالغيره والغضب اتجاه جميله ومعتز وهي تري نظره الاعجاب في عيون معتز اتجاه جميله . اقتربت جميله من يوسف وامسكت يديه تقيس له ض*بات القلب لاحظت نظرات يوسف المتركزة عليها رفعت عينها العسلتين وسرحت في عيون يوسف السوداء كانت تتأمل ملامحه من قرب وهي تفكر كيف لهذا الوسيم ان يصاب بهذا المرض اللعين .. اما هو فاكان يفكر كيف لهذه الفاتنه الجميله ان تخ*ف قلبه من الوهله الأولي وكيف اقنعته ان يتعالج برغم اصراره علي عدم العلاج حتي الموت . يوسف كان دايب في بحور عينها التي باللون القهوه . فاقت جميله علي صوت انوثي غاضب . تالين بغضب وحده .. حالة يوسف عامله ايه وايه سبب التعب دا . جميله بصتلها بقوه .. اولا حضرتك تكلمي معايا باسلوب احسن من كدا لاني مش صغيرة معاكي وبتهيالي في فرق سن ثانيا حاله يوسف هو يبقا يقولك او استاذ معتز يقولك ايه حالة يوسف بظبط . جميله بصت ليوسف .. بعد اذنك وخرجت واغلقت الباب بقوه . يوسف بغضب .. تالين ايه اللي انتي عملتيه دا . تالين بغضب .. الهانم عماله تبصلك ومركزه معاك اووي وهي داخله عماله تضحك مع معتز ايه بتلعب علي الاتنين المفروض تركز في شغلها فاقولت افوقها احسن . معتز بصلها بغضب .. امتي هتكبري وتفهمي كانت بتضحك بمجامله وعلشان تقلل من حده الموضوع اللي كونا بنكلم فيه وبعدين هي ولا كانت مركزه مع يوسف ولا حاجه هي كانت بتعمل واجابها . يوسف بحده .. ايوة يا تالين انتي غلطي اتفضلي تروحي دلوقتي تعتذري ليها ومن غير نقاش . تالين بغضب .. حاضر . انتهي البارت . اتمني اعرف رايكم وتوقعتكم في اللي جاي وياريت التفاعل يزيد شويه عن كدا يا حلوين . رواية / جميله . للكاتبه / اسراء محمود . الفصل 7 . اما عند تالين في الفيلا فاكانت تموت قلقا علي اخوها فاهو لا يجيب علي هاتفه ولا معتز يجيب . اتاها تليفون ردت بالهفه وقلق تالين بقلق .. الو يا معتز مبتردش ليه . معتز بتوتر .. اسف يا تالين بس يوسف تعب شويه وروحنا بيه المستشفي . تالين بصدمه .. نعم ازاى ايه إللى حصل . معتز .. اهدى يا تالين بس هو دلوقتي كويس انا هاجي دلوقتي اخدك عنده . تالين بدموع .. تعالي بسرعه يا معتز لو سمحت تعالي بسرعه . معتز .. حاضر بس اهدي وانا خلاص في الطريق . تالين وهي تبكي بشده .. تعالي بسرعه يا معتز ارجوك . معتز .. حاضر بس اهدي . وصل معتز عند الفيلا فى وقت قصير وجد تالين تنتظره في الخارج . تالين بدموع .. يلا يا معتز ودينى عند يوسف . معتز بحب باين في عنيه .. طيب ممكن متعيطيش علشان دموعك ديه بتقتلنى . تالين بصتله بحده فجأة .. ما تقتلك ولا لا ان شاء لله تولع انت مالك بدموعى عنيا ديه ولا عنيك . معتز بصلها وهو مصدوم .. هو انتى بتتحولى . تالين .. ايوة ويلا نركب وتودينى عند يويو . معتز بصدمه وفم مفتوح .. هو يويو وانا تقوليلى ان شاء الله تولع . تالين باستفزاز .. ايوة انت مين علشان ادلعك . معتز بضيق .. عندك حق انا مش حد علشان تدلعيه اركبي يا تالين . تالين حست انه اضايق بس سكتت معتز كان مضايق جدا من اسلوبها معاه وأنها عارفة انه بيحبها وبتعامله كدا وبدأ يحس باليأس وأنها ممكن تكون مش بتحبه فعلا وتذكر اول يوم قالها فيه انه بيحبها . فلاش باك . كانت تالين تجلس امام البحر وتسمع موسيقه جلس بجانبها معتز واخذ منها الهندفري وحط واحده في ودانه . تالين .. دا اسمه تعدي علي خصوصيه . معتز .. انا اتعدي خصوصيتك وبراحتي . تالين .. ليه يعني كنت مين . معتز .. اسمها هتبقا مين . تالين .. قصدك ايه . معتز .. قصدي اني بحبك مثلا . قامت تالين سريعا من جانبه و ركضت نحو الشاليه في **ت دون ان تعايره اي اهتمام شعر معتز بخذلان رهيب ولكن حاول ان يتقبل الموضوع . انتهي الفلاش باك . وصلوا قدام المستشفي نزلت تالين بالهفه واتجهت الي المستشفي تركض الي الداخل دون انتظار معتز . اتجهت تالين الي غرفه يوسف وركضت نحوه تحتضنه . يوسف بمرح .. براحه يا ماما هتخنق انا كدا . تالين وهي بتضحك بشر .. احسن اتخنق علشان تبقا تخضني عليك كدا تاني انت بجد وحش وانا زحلانه منك . يوسف وهي بيضحك .. زحلانه هتكبري امتي وتنطقي صح يا طفله . تالين بطفوله .. ايوة هي اسمها زحلانه مش زعلانه اش عرفك انت . يوسف وهو بيضحك .. خلاص يا ستي متزعليش هي اسمها زحلانه . في مكتب جميله سمعت صوت طرقات علي الباب فاسمحت للطارق بالدخول . جميله .. اهلا بحضرتك . معتز ببتسامه .. اهلا بيكي بصي يا دكتور انا عرفت من الممرضه ان نتيجه التحاليل طلعت بس حضرتك مرضتيش تبلغيني ممكن تعرفيني السبب . جميله باحترام .. يوسف حب هو اللي يبلغكم بالموضوع مش انا وانا احترمت رأيه . معتز .. طيب ممكن حضرتك تشرحيلي اكيد حضرتك فاهمه عن مرض يوسف اكتر . جميله .. تمام . جلس معتز ونظر إليها باهتمام . جميله .. حضرتك استاذ يوسف عنده ورم في المخ الورم دا مش بيجي غير لكل 5% في العالم كله يعني ورم نادر . معتز بصدمه .. نعم ورم . جميله .. ايوة وديه حاجه انا مكونتش حبه اقولها . معتز بقلق .. طيب ليه علاج صح ونسبه الشفاء قد ايه . جميله بحزن .. العلاج اللي هنا مجرد مسكن للالم انما مش علاج وفي حالته ديه مفيش علاج غير تجربه هنعملها انا وهو نسبه الشفاء فيها 20% . معتز بحزن .. نسبه قليله جدا . جميله ببتسامه .. بلاش اليأس دا تفالؤا بالخير تجدوه ان شاء الله التجربه تنجح انا مفيش مريض مات عندي الحمد لله وديه تجربه لازم ننجح فيها انا وهو لانها مبنيه علي مستقبلي انا كمان . معتز ابتسم ليها باحترام .. طيب ايه اللي مطلوب مننا . جميله .. اللي مطلوب التعامل معاه ميتغيرش ولا يحس بالشفقه ونظره العطف في عيون حد غير اننا لازم نديله امل ومينفعش يعرف نسبه الشفاء قد ايه لانها هتقلل من روحه المعنوية وكل اللي بيحبهم لازم يكونوا جنبه شغله هيمارسه عادي وقت التحاليل والمتابعه بس هيجيلي هنا اتفقنا . معتز ابتسم ليها .. اتفقنا . جميله .. يلا بقا نروح ليه . معتز .. يلا . قطع علي يوسف وتالين وصلت ضحكهم المتواصله دلوف جميله ومعتز . يوسف اتجهت انظاره بتلقائية نحو جميله وهي تدلف مع معتز وتبتسم له شعر يوسف بالغيره شعور غريب عمره ما مرر عليه اتجاهه بنت ... وكان يدور في ذهنه كيف تبتسم لغيروا . كانت تالين تشعر بالغيره والغضب اتجاه جميله ومعتز وهي تري نظره الاعجاب في عيون معتز اتجاه جميله . اقتربت جميله من يوسف وامسكت يديه تقيس له ض*بات القلب لاحظت نظرات يوسف المتركزة عليها رفعت عينها العسلتين وسرحت في عيون يوسف السوداء كانت تتأمل ملامحه من قرب وهي تفكر كيف لهذا الوسيم ان يصاب بهذا المرض اللعين .. اما هو فاكان يفكر كيف لهذه الفاتنه الجميله ان تخ*ف قلبه من الوهله الأولي وكيف اقنعته ان يتعالج برغم اصراره علي عدم العلاج حتي الموت . يوسف كان دايب في بحور عينها التي باللون القهوه . فاقت جميله علي صوت انوثي غاضب . تالين بغضب وحده .. حالة يوسف عامله ايه وايه سبب التعب دا . جميله بصتلها بقوه .. اولا حضرتك تكلمي معايا باسلوب احسن من كدا لاني مش صغيرة معاكي وبتهيالي في فرق سن ثانيا حاله يوسف هو يبقا يقولك او استاذ معتز يقولك ايه حالة يوسف بظبط . جميله بصت ليوسف .. بعد اذنك وخرجت واغلقت الباب بقوه . يوسف بغضب .. تالين ايه اللي انتي عملتيه دا . تالين بغضب .. الهانم عماله تبصلك ومركزه معاك اووي وهي داخله عماله تضحك مع معتز ايه بتلعب علي الاتنين المفروض تركز في شغلها فاقولت افوقها احسن . معتز بصلها بغضب .. امتي هتكبري وتفهمي كانت بتضحك بمجامله وعلشان تقلل من حده الموضوع اللي كونا بنكلم فيه وبعدين هي ولا كانت مركزه مع يوسف ولا حاجه هي كانت بتعمل واجابها . يوسف بحده .. ايوة يا تالين انتي غلطي اتفضلي تروحي دلوقتي تعتذري ليها ومن غير نقاش . تالين بغضب .. حاضر . انتهي البارت . اتمني اعرف رايكم وتوقعتكم في اللي جاي وياريت التفاعل يزيد شويه عن كدا يا حلوين . رواية / جميله . للكاتبه / اسراء محمود . الفصل 7 . اما عند تالين في الفيلا فاكانت تموت قلقا علي اخوها فاهو لا يجيب علي هاتفه ولا معتز يجيب . اتاها تليفون ردت بالهفه وقلق تالين بقلق .. الو يا معتز مبتردش ليه . معتز بتوتر .. اسف يا تالين بس يوسف تعب شويه وروحنا بيه المستشفي . تالين بصدمه .. نعم ازاى ايه إللى حصل . معتز .. اهدى يا تالين بس هو دلوقتي كويس انا هاجي دلوقتي اخدك عنده . تالين بدموع .. تعالي بسرعه يا معتز لو سمحت تعالي بسرعه . معتز .. حاضر بس اهدي وانا خلاص في الطريق . تالين وهي تبكي بشده .. تعالي بسرعه يا معتز ارجوك . معتز .. حاضر بس اهدي . وصل معتز عند الفيلا فى وقت قصير وجد تالين تنتظره في الخارج . تالين بدموع .. يلا يا معتز ودينى عند يوسف . معتز بحب باين في عنيه .. طيب ممكن متعيطيش علشان دموعك ديه بتقتلنى . تالين بصتله بحده فجأة .. ما تقتلك ولا لا ان شاء لله تولع انت مالك بدموعى عنيا ديه ولا عنيك . معتز بصلها وهو مصدوم .. هو انتى بتتحولى . تالين .. ايوة ويلا نركب وتودينى عند يويو . معتز بصدمه وفم مفتوح .. هو يويو وانا تقوليلى ان شاء الله تولع . تالين باستفزاز .. ايوة انت مين علشان ادلعك . معتز بضيق .. عندك حق انا مش حد علشان تدلعيه اركبي يا تالين . تالين حست انه اضايق بس سكتت معتز كان مضايق جدا من اسلوبها معاه وأنها عارفة انه بيحبها وبتعامله كدا وبدأ يحس باليأس وأنها ممكن تكون مش بتحبه فعلا وتذكر اول يوم قالها فيه انه بيحبها . فلاش باك . كانت تالين تجلس امام البحر وتسمع موسيقه جلس بجانبها معتز واخذ منها الهندفري وحط واحده في ودانه . تالين .. دا اسمه تعدي علي خصوصيه . معتز .. انا اتعدي خصوصيتك وبراحتي . تالين .. ليه يعني كنت مين . معتز .. اسمها هتبقا مين . تالين .. قصدك ايه . معتز .. قصدي اني بحبك مثلا . قامت تالين سريعا من جانبه و ركضت نحو الشاليه في **ت دون ان تعايره اي اهتمام شعر معتز بخذلان رهيب ولكن حاول ان يتقبل الموضوع . انتهي الفلاش باك . وصلوا قدام المستشفي نزلت تالين بالهفه واتجهت الي المستشفي تركض الي الداخل دون انتظار معتز . اتجهت تالين الي غرفه يوسف وركضت نحوه تحتضنه . يوسف بمرح .. براحه يا ماما هتخنق انا كدا . تالين وهي بتضحك بشر .. احسن اتخنق علشان تبقا تخضني عليك كدا تاني انت بجد وحش وانا زحلانه منك . يوسف وهي بيضحك .. زحلانه هتكبري امتي وتنطقي صح يا طفله . تالين بطفوله .. ايوة هي اسمها زحلانه مش زعلانه اش عرفك انت . يوسف وهو بيضحك .. خلاص يا ستي متزعليش هي اسمها زحلانه . في مكتب جميله سمعت صوت طرقات علي الباب فاسمحت للطارق بالدخول . جميله .. اهلا بحضرتك . معتز ببتسامه .. اهلا بيكي بصي يا دكتور انا عرفت من الممرضه ان نتيجه التحاليل طلعت بس حضرتك مرضتيش تبلغيني ممكن تعرفيني السبب . جميله باحترام .. يوسف حب هو اللي يبلغكم بالموضوع مش انا وانا احترمت رأيه . معتز .. طيب ممكن حضرتك تشرحيلي اكيد حضرتك فاهمه عن مرض يوسف اكتر . جميله .. تمام . جلس معتز ونظر إليها باهتمام . جميله .. حضرتك استاذ يوسف عنده ورم في المخ الورم دا مش بيجي غير لكل 5% في العالم كله يعني ورم نادر . معتز بصدمه .. نعم ورم . جميله .. ايوة وديه حاجه انا مكونتش حبه اقولها . معتز بقلق .. طيب ليه علاج صح ونسبه الشفاء قد ايه . جميله بحزن .. العلاج اللي هنا مجرد مسكن للالم انما مش علاج وفي حالته ديه مفيش علاج غير تجربه هنعملها انا وهو نسبه الشفاء فيها 20% . معتز بحزن .. نسبه قليله جدا . جميله ببتسامه .. بلاش اليأس دا تفالؤا بالخير تجدوه ان شاء الله التجربه تنجح انا مفيش مريض مات عندي الحمد لله وديه تجربه لازم ننجح فيها انا وهو لانها مبنيه علي مستقبلي انا كمان . معتز ابتسم ليها باحترام .. طيب ايه اللي مطلوب مننا . جميله .. اللي مطلوب التعامل معاه ميتغيرش ولا يحس بالشفقه ونظره العطف في عيون حد غير اننا لازم نديله امل ومينفعش يعرف نسبه الشفاء قد ايه لانها هتقلل من روحه المعنوية وكل اللي بيحبهم لازم يكونوا جنبه شغله هيمارسه عادي وقت التحاليل والمتابعه بس هيجيلي هنا اتفقنا . معتز ابتسم ليها .. اتفقنا . جميله .. يلا بقا نروح ليه . معتز .. يلا . قطع علي يوسف وتالين وصلت ضحكهم المتواصله دلوف جميله ومعتز . يوسف اتجهت انظاره بتلقائية نحو جميله وهي تدلف مع معتز وتبتسم له شعر يوسف بالغيره شعور غريب عمره ما مرر عليه اتجاهه بنت ... وكان يدور في ذهنه كيف تبتسم لغيروا . كانت تالين تشعر بالغيره والغضب اتجاه جميله ومعتز وهي تري نظره الاعجاب في عيون معتز اتجاه جميله . اقتربت جميله من يوسف وامسكت يديه تقيس له ض*بات القلب لاحظت نظرات يوسف المتركزة عليها رفعت عينها العسلتين وسرحت في عيون يوسف السوداء كانت تتأمل ملامحه من قرب وهي تفكر كيف لهذا الوسيم ان يصاب بهذا المرض اللعين .. اما هو فاكان يفكر كيف لهذه الفاتنه الجميله ان تخ*ف قلبه من الوهله الأولي وكيف اقنعته ان يتعالج برغم اصراره علي عدم العلاج حتي الموت . يوسف كان دايب في بحور عينها التي باللون القهوه . فاقت جميله علي صوت انوثي غاضب . تالين بغضب وحده .. حالة يوسف عامله ايه وايه سبب التعب دا . جميله بصتلها بقوه .. اولا حضرتك تكلمي معايا باسلوب احسن من كدا لاني مش صغيرة معاكي وبتهيالي في فرق سن ثانيا حاله يوسف هو يبقا يقولك او استاذ معتز يقولك ايه حالة يوسف بظبط . جميله بصت ليوسف .. بعد اذنك وخرجت واغلقت الباب بقوه . يوسف بغضب .. تالين ايه اللي انتي عملتيه دا . تالين بغضب .. الهانم عماله تبصلك ومركزه معاك اووي وهي داخله عماله تضحك مع معتز ايه بتلعب علي الاتنين المفروض تركز في شغلها فاقولت افوقها احسن . معتز بصلها بغضب .. امتي هتكبري وتفهمي كانت بتضحك بمجامله وعلشان تقلل من حده الموضوع اللي كونا بنكلم فيه وبعدين هي ولا كانت مركزه مع يوسف ولا حاجه هي كانت بتعمل واجابها . يوسف بحده .. ايوة يا تالين انتي غلطي اتفضلي تروحي دلوقتي تعتذري ليها ومن غير نقاش . تالين بغضب .. حاضر . انتهي البارت . اتمني اعرف رايكم وتوقعتكم في اللي جاي وياريت التفاعل يزيد شويه عن كدا يا حلوين . رواية / جميله . للكاتبه / اسراء محمود .
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD