الجزء الثانى

709 Words
الجزء الثاني          فى قسم الشرطة قال الظابط ببرود وهو يشير على الفتيات:       دخلهم الحجز يا بنى قاله لأمين الشرطه قالت شهد بغضب:      طب والله ما أنا سيباكوا إنت متعرفش أنا مين الظابط ببرود:      ميهمنيش خدهم من هنا يا بنى أمين الشرطه:       أمرك يا باشا قالت مى بخوف:       لا أرجوك بلاش الحبس إحنا قلنا هنتكفل بمصاريف علاجه أروى بهدوء:      يا حضرت الظابط هو اللى رمى نفسه على العربيه صدقنى حتى إسأل الناس اللى كانوا شاهدين على الحادثه نظر لهم الظابط نظرة ثاقبه ثم قال بجديه:       كل واحدة تطلع الهويه الشخصية بتاعتها أومئت مى رأسها بهدوء وأعطته الهويه وكذلك فعل الفتيات نظر إلى الهويات وكان سيتحدث لكن سمع صوت يقول ببرود من خلفه:        معتز الشامى نظر له الظابط وقال بإبتسامه:       إزيك يا صاحبى قالها وهو يضم صقر قال صقر بجديه وهو يبتعد عنه:        هو فى إيه معتز بإستغراب:        هما قرايبك أومئ صقر رأسه ببرود فقال معتز:      أسف يا صاحبى مكنتش أعرف الانسه خبطت واحد بالعربية بتاعتها قالها وهو يشير إلى شهد فقالت شهد بشراسه:      طب وربنا ما هعديهالك على خير إنت و المتخلف اللى فى السجن دا قالتها وهو تشير على معتز أما معتز فنظر لها بسخرية إقترب صقر من مى وقال بهدوء:     إنتى كويسه أومئت مى رأسها بهدوء دخل بهذا الوقت شادى وقال بقلق:        هو فى إيه معتز بإبتسامه:          إزيك يا برنس الشله شادى بصدمه:      معتز مش مصدق ضمه معتز وقال بإبتسامه:       لا صدق والله وجمعتنا الأيام تانى أروى بهدوء ل معتز:       ممكن نمشى من هنا حضرتك أومئ معتز رأسه بجديه وقال بجديه ل شهد:       خدى بالك بعد كده وبلاش السرعه المتهورة إقتربت شهد منه ونظرت إليه وقالت ببرود:       براحتى أسوق زى ما أنا عاوزه فهمت قالتها وذهبت من أمامها قال معتز بغضب:        مين البت دى مى بأسف:       أنا أسفه جدآ حضرتك نظر لها صقر بغضب فوضعت رأسها بالأرض بخوف قال معتز بجدية:     مش مشكله قالت أروى وهى تنظر لساعه يدها:    خلينا نمشي الوقت اتأخر أومئت مى رأسها ثم نظرت ل صقر  وقالت بصوت منخفض:             نمشى نظر صقر إلى معتز وقال بجدية:      نجتمع بكرة فى نفس المكان بتاعنا أومئ كلا من معتز وشادى قال صقر ببرود للفتيات:       إتفضلوا قدامى أومئ الفتيات وذهب الى سيارته عندما وصلوا وجدوا شهد تنتظرهم نظرت لها مى بغضب أما أروى بهدوء قال صقر ببرود ليقطع نظراتهم:       إركبوا العربية ركبوا إلى السياره وقاد صقر وأوصل أروى ثم شهد  عندما وصل إلى القصر وأوقف السيارة كانت مى على وشك النزول لكن صقر أمسك يدها وقال بغضب:       قلتلك قبل كده متكلميش أى راجل صح وألا أنا غلطان أغمضت مى عيونها بخوف وقالت بإرتباك:      والله مكنش قصدى أنا كنت بعتذر منه بس صقر بغضب:       إفتحى عينك فتحت مى عيونها وقالت برجاء:     أرجوك يا صقر سيب إيدى لأنها وجعتنى ترك صقر يدها بهدوء وقال بغضب:     إمشى من هنا وإلا مش هيحصل خير إنتى سامعه أومئت مى رأسها بخوف وذهبت بسرعه أما صقر فآخذ سيارته وذهب إلى ملهى ليلى دخلت مى إلى القصر وهى تبكى فشاهدتها والدتها وقالت بقلق:     فى إيه يا بنتى مى:     مفيش حاجه يا ماما قالتها وذهبت إلى غرفتها ورمت بنفسها على فراشها وظلت تبكى قالت رهف بقلق:       هى مى كويسة ياماما ميرفت بجدية:     هروح أشوفها وأجى وإنتي خلصى الواجب بتاعك رهف بإبتسامه:        حاضر يا ماما نظرت لها والدتها بهدوء ثم ذهبت لترى إبنتها الكبرى عندما دخلت الغرفه وجدت مى تبكى فذهبت إليها وجلست على الفراش ووضعت رأس مى على ركبتيها وظلت تمشى يدها على رأسها وقالت بهدوء:      صقر عمل إيه تانى يا مى مى ببكاء:    أنا بكرهه ياماما دا بيتحكم فى حياتى والدتها بشرود:         دا حقه نظرت مى لوالدتها وقالت بإستغراب:       يعنى إيه استيقظت ميرفت من شرودها وقالت بإرتباك:      مفيش حاجه يا حبيبتى ثم قالت بتحذير:       كلام صقر يتسمع إنتى عارفه إن هو بيخاف عليكى عاوزاكي تعتذرى منه أومئت مى رأسها بطاعه قبلت والدتها جبينها وقالت:       غيرى هدومك وإنزلى نتعشى مع بعض أومئت مى رأسها بهدوء فأبتسمت والدتها وذهبت لترى رهف          فى ملهى ليلى وصل صقر وقال للساقى بغضب:     هات كل الخمرا اللى عندك أومئ الساقى رأسه بخوف وظل يضع له المشروب وجد فتاة تضع يدها منكبيه وتقول بدلع:     الباشا مالو أمسك صقر يدها بغضب وقال:       إوعى تعمليها تانى غورى من وشى نظرت له الفتاه وذهبت بسرعة أما صقر فظل يشرب وبعد ذلك أخذ هاتفه ووحدث مالك وقال له بجدية على مكانه وبالفعل بعد مرور  عشرون دقيقه وصل مالك إلى صديقه فوجده بحاله يرثى لها فقام بمساعدته على النهوض وأدخله سيارته وقاد إلى منزله                    رايكم فى البارت
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD