bc

زواج مصلحه

book_age16+
87
FOLLOW
1K
READ
drama
comedy
lighthearted
like
intro-logo
Blurb

ذيدان /انتي وفهد هتتجوزو

فهد بصدمه/مستحيل

حور بصدمه/نااااعم

في أوقات الدنيا بتحطنا ف أقدار احنا منتمنهاش بس دي الحياه ولازم نعشها بحلوها ومرها.

ستكتشف القصه بالداخل

اتمنى لكم قرائه ممتعه

chap-preview
Free preview
Part 1
Part 1 زواح مصلحه بقلم /رويدا رمضان ___________________ فهد /مش فاضي دلوقتي عندي معاد سامر بغمزه/رايح فين عندك معاد منهم ولا اي فهد بضحكه عاليه /يا ابني خليك ف حالك سامر/نفسي اعرف ازاي مش بتحب ولا بتتنيل علي عينك فهد بضحك/احب اي انا احب طب شوفك رايح فين يا ابني انا بحب الحريه ليله مع دي ليله مع دي والدنيا حلوه سامر /ربنا يديم لياليك يا باشا فهد /طيب يلا انا ماشي بقا ستووووب تعالو نشوف بطلنا فهد آلروبي السن/٣٠ سنه المهنه/مدير شركه آلروبي الشخصيه/شخصيه إزدواجية.. باد بوي.. محترم.. شخصيته عنيده ومتكبره الشكل /ذو أعين خضراء صافيه وشعر **تنائي اللون وطويل القامه وضخم الجسد من عضلاته وذقن متوسطه توفت والدته ووالده منذ ثلاثه سنوات في حادث سياره مع زوجه عمه وهو الآن يعيش مع عمه وابنت عمه _____________ ياسمين /حور محمد باشا عايزك ف المكتب حور /يوو بقا ميصتبح ويقول يا صبح ياسمين /مش عارفه انا اي المرمطه دي يا بنتي متشتغلي ف شركه عمك اهو ابن عمك.. قطعتها حور/هشش ابن عم مين ده غول عم شيطان عم مش ابن عم انتي متعرفهوش ده مديري ارحم منو ياسمين /طب ادخلي يا اختي اخذت حور نفس عميق وتحركت/ربنا يستر دقت على الباب محمد /اتفضل حور /أامرني يا فندم محمد/خلصتي المشروع بتاعك حور/لسه يا فندم محمد بعصبيه/انا مش قلت يخلص يوم الحد إلى هو انهردا حور بخوف /محمد باشا انا والله شغاله في من سعتها محمد /بكرا اخر معاد ليكي حور /تمام يا فندم بعد ازنك محمد /اتفضلي ستووووووب تعالو نشوف بطلتنا حور زيدان آلروبي السن /٢٥ سنه المهنه/مهندسه الشخصيه /عصبيه بعض الشئ وسرسجيه في بعض الأوقات الشكل /ممشوقه الجسد متوسطه ف الطول ذو أعين عسله وشعر بني فاتح حور تعيش مع والدها وابن عمها فهد.. توفت والدتها في حادث سياره مع عمها وزوجته ومن هذا اليوم تعيش مع فهد وابيها .. انتهت حور من عملها واستقلت السياره وعادت إلى الفيلا زيدان /حور اي اتأخرتي لي حور بتعب /معلش يا بابا بس كان عندي كذا حاجه بعملها زيدان /طب قولي للداده ناديه تحضرلك الغدا حور بأرهاق/ لا يا بابا مش قادره هطلع انام عشان ورايا حجات كتير لازم تخلص زيدان /مش عارف انا ركبه دماغك لي ومش راديه تشتغلي مع فهد مهو نفس التخصص حور بتعب/بابا احنا اتكلمنا مع بعض كتير ف الحوار ده وقلتلك فهد لا انا مش بطيقو هنا لما بشوفه صدفه واصلا متخنقه معاه هشتغل معاه وهيبقا مديري كمان ده يبقا اوفر زيدان /يا حببتي اهو اسمو ابن عمك حور بأبتسامه مزيفه /بابا بعدين انا عيزا انام تصبح على خير زيدان /تصبحي علي خير ستوووب زيدان زيدان الروبي السن /٥٠ سنه المهنه /عاجز الشخصيه /شخصيه قويه مسيطره الشكل /أشقر الشعر وبني العيون تسبب في عجزه نفس الحادث الذي توفت فيه زوجته وأخيه وزوجت اخيه عائلته بأكملها بالتقريب.. فقرر الجلوس في الفيلا حتى يأتي قدره ______________ فهد /طب اي مش هنبدأ الليله فتاه ليل بدلع/طب اي يا باشا فهد /هاا عايزه كام فتاه الليل /٥٠٠ باشا فهد بأبتسامه جانبيه /وانا موافق يلا اقترب منها فهد وكان سيصل إلى هدفه حتى وجد هاتفه يدق فهد بعصبيه /يوووو اي الفصلان ده فتاه الليل/رد يا باشا فهد بعصبيه /اخرسي يا بت وقومي البسي ولمي هدومك دي خلاص لغيت فتاه الليل /نااعم يعني انا جيت وفي الاخر تقولي امشي فهد بصوت جهوريي/متلمي نفسك يا بت انتي مش عارفه انتي بتتكلمي مع مين ولا اي قولت غوري يعني غوري وفلوسك على الجزمه اهيي يلا غوري من وشي الفتاه بخوف أخذت المال وتركت الغرفه ورحلت فهد محاوله تهدئه نفسو /اي يا عمي زيدان/ازيك يا حبيبي فهد/الحمد لله وحضرتك اي اخبارك زيدان /الحمد لله اي انت فين فهد /ف الشركه يا عمي اأمرني زيدان /لا الأمر لله يا ابني كنت بسأل هتيجي امتا عشان العشاء زيدان /جي يا عمي خلاص خلصت وجي زيدان /في انتظارك انا وحور فهد باستهزاق /حور زيدان /انت بتقول حاجه يا ابني فهد /لا لا يا عمي بقول انا جي اهو يلا سلام زيدان /سلام فهد/كانت نقصا سيرت حور هانم هي اصلا شكلها ليله مضروبه الواد سامر قر فيها خربيتوو ----------------------- استيقظت حور من النوم حور /داداااه دلفت ناديه /اي يا حببتي حور /َ معلش يا دادا فنجان قهوه بس عشان عندي شغل ودماغي هتنفجر ناديه /تأمري يا حببتي حور/ماشي يا دادا بسرعه ظلت حور تفرك في رأسها من كثره التفكير ف المشروع حور/كانت نقصاك هي يا محمد الزفت مديهم هما المشاريع الصغيره وانا مدينيي مشروع كبير بس اقول اي منك لله يا بعيد انشالله يجي ف عيالك دلفت ناديه بالقهوه/اتفضلي يا حببتي حور/تسلمي يا دادا والنبي دعوتين حلوين كده منك عشان الواحد هينتحر خلاص ناديه /الاهي يوقف ف طريقك ابن الحلال يا رب و حور /بس بس امشي يا دادا ابن حلال اي وق*ف اي امشي لحسن تستجاب نقصا هي دنا عندي محمد زفت ف الشغل ويكفيني عن الجواز وسنيني خربيتو ناديه بضحك /ربنا معاكي يا بنتي حور/تسلمي يا دادا ------------------------- استقل فهد العربيه وتحرك بناحيه الفيلا فهد /اي يا زفت سامر /اي ياباشا أخبار ليله انهردا نظر فهد إلى الهاتف /اتفوو دي ليله طين على دماغك شكلك دعيت علياا سامر بضحك/الصراحه اه دعيت ربنا يهد*ك وتتجوزز بقا وتتستت فهد /اي تتستت دي شايفني اختك سامر/انت فين دلوقتي فهد /مروح هكون فين سامر/طب كويس فهد /ولا كويس ولا نيله هروح بدري بقا وحور هتبقا قاعده وحاجه اخر ميت فل واربعتاشر يعني سامر/اموت واعرف لي مش بتطقها دي بت موزه فهد /احترم نفسك يلا دي بنت عمي ده اولا ثانيا بقا عشان هي لا تتطاق الصراحه سامر /وربي شكلك هتخدها هي ف الاخر ض*ب فهد فرامل العربيه وبكل سرعه /ناااعمم سامر بضحك /انت اتعلمت الردح فين يلا فهد /البت بنت الجزمه إلى كانت معايا من شويه هي الي قالتها بس الصراحه ده وقتها سامر /يا عم هو الي بيكره حد اوي كده بيخدو ف الاخر فهد /دي لو اخر بنت علي الكوكب مش هخدها انت بتقول اي سامر /يا شيخ اتنيل دي مزه فهد /اه انت شكلك مش راضي تجبها لبر طب غور وأغلق الهاتف فهد /ال حور ال نقصا هي وتحرك إلى الفيلا _________________ كانت حور جالسه واضعه القلم في شعرها وتحك رأسها حور/يعني انا بالهرش إلى بعملو ده هتيجي الأفكار مثلا اي الهبل ده اووووف بجااااا مسكت حور هاتفها ودقت لصديقتها حور/سهيله بقلك اي عيزا اخطط آخر حته ف المشروع على المبنى اخلي بيبص على البسين ولا الحديقه سهيله /والله انا مش فاضيه دلوقتي ومش شايفه التخطيط قدامي ف مش هعرف حور /غوري يا سهيله غوري أغلقت حور /لا انا كده هعيييط بقااااا ------------------ وصل فهد إلى الفيلا زيدان /اي يا فهد جيت وصل فهد إلى كرسي زيدان وقبل يده /اه يا عمي رتب زيدان على رأسه /ربنا يحرسك يا ابني فهد /ويخليك لينا يا عمي زيدان /طيب انا هقول لناديه تحط الاكل وانت اطلع صحي حور فهد بغضب /طب متخلي دادا تصحيها زيدان /لا ناديه انا هقولها تحضر السفره روح انت بس صحيها فهد بزمجره/طيب يا عمي هجيبها واجي ذهب فهد إلى غرفتها /كمان ادخل اصحيها اي الهنا ده دنا هدلق عليها ميه مش هصحيها دلف فهد إلى الغرفه ولاكن لم يجدها على السرير فهد /حظك معايا وحيات ابوكي كانت هتبقا احلى مره تصحي فيها خرجت حور وهي تمسح دموعها من البلكونه وتفاجأت به في وجهها حور بعصبيه /انت يا أفندي ازاي تدخل من غير ما تستأذن نظر لها فهد وجدها تمسح دموعها فهد بأستهزاق /اول مره اشوف حجر بيعيط على كده حور /وانت مالك انت اتفضل اخرج بره الاوضه فهد /طب قولي بتعيطي لي حور/لتاني مره هقولك وانت مالك واتفضل اخرج فهد /انا غلطان عمي بيقلك يلا عشان الاكل حور /اتفضل تذكرت حور أن فهد درس هندسه في أعلى الكليات حور /فهد استدار فهد /افندم حور/آخر حته ف المشروع مش عارفه اعملها ممكن تبص عليها فهد ببرود /والله حضرتك ده شغلك مش شغلي حور/طيب اتفضل بره حك فهد ذقنه /طيب هتدفعي كام حور /نعم فهد /اي بقلك تدفعي كام حور /علي فكرا انت قليل الادب ولو متلمتش هقول لبابا على ليالي كل يوم يا.. اقترب منها فهد بسرعه ووضع يده على فمها/اسكتي هتوديني ف دهيه خلاص هعملك إلى انتي عيزاه نظرت حور بأنتصار /اتفضل جلس فهد على المكتب ومسك القلم وظل يرسم خطوط بطريقه رأئعه وحور تنظر له بأستعجاب فهد /اتفضلي كويس كده نظرت حور على المشروع بفرحه /انت كنت فين من زمان يا بتاع الليالي السخ.. وضع يده على فمها /اخرسي بدل ما ادفنك حيه هنااا حور /خلاص خلاص فهد /اتفضلي انزلي يلا حور /حاضر نزلت حور بعد فهد وجلسو على السفره وبداو في تناول الطعام زيدان /انا كنت عيزكم انتو الاتنين في حوار فهد /احنا الاتنين زيدان /اه حور /اتفضل يا بابا زيدان /الصراحه انا حاسس اني خلاص فاضلي ايام و.. حور بخضه /بابا انت بتقول اي بعد الشر عليك زيدان /خليني اكمل بس فهد /اي يا عمي إلى بتقولو ده بس زيدان /والصراحه كنت عايز اطمن عليكو انتو الاتنين فهد /مش فاهم زيدان /فهد انت هتتجوز حور فهد بصدمه /نااااعم حور بصدمه /ده على جثتيي Part 2 زواج مصلحه بقلم/رويدا رمضان ------------------------ زيدان /انتو عارفين ان كلمتي واحده ومفهاش رجوع حور بصدمه /يا بابا انت عارف انت بتقول اي اكيد لا فهد /يا عمي فكر شويه ف الي بتقولو.. دي لو اخر بنت قدامي مش هتجوزها حوربغضب /لي يا حبيبي نقصني اي.. متتنكش بس انت الي لو اخر راجل مش هتجوزو لا راجل اي فهد بغضب /متتلمي يا بت راجل غصب عنك حور/ بس يا بتاع ال... ولم تكمل أخذها فهد من يداها فهد بغضب /بعد اذنك يا عمي زيدان /اتفضلو بس افتكرو اني مش برجع ف كلامي ضغط فهد على يدها أكثر حور بوجع/انت يا طور سيب ايدييي فهد بغضب /اطلعي وانتي ساكته استسلمت له حور بغضب أخذها وذهب إلى غرفته وأغلق الباب حور /انت بتقفل الباب لي يا طور انت فهد بمشا**ه/تحبي اوريكي الطور ده ممكن يعمل فيكي اي اغمضت حور عينها/انت حيوان وقليل الأدب وأتفضل افتح الباب يقترب منها فهد بهدؤ /هو انا قلت اي من شويه حور بخوف /قولت اي فهد /قولت متجبيش السيره بتاع الستات دي صح حور/منت إلى قليل الادب وتستاهل فهد / ف ثانيه واحده يكون مشروعك ده متقطع هنا عشان ده كان اتفاق حور/انت بتقرب كده لي ابعد عنييي فهد بضحك/هو انا يوم ما المس واحده هتكون انتي لا دماغك متروحش لبعيد حور/اه منت محترم عمرك ما لمست حد يا ولا يا مؤمن فهد /تحبي اوريكي حور/انت قليل الادب ال اتجوزك انت.. بقا على آخر الزمن اتجوز واحد شريب وزير نساء فهد بضحك/هو انتي تطولي وبعدين مين قالك اني موافق اتجوز واحده زيك شبه اخويا اصلا وضعت حور يدها على وجهها /بقا انا شبه اخوك يا زباله ضغط فهد على يداها /نسيت احط ف الاوردر أن ل**نك طويل. يا ريت تقصي يا قمر يلا اطلعي عايز اغير مش فاضيلك نظرت له حور بق*ف /اتفضل افتح الباب فهد بأبتسامه/الباب مفتوح يا قمر نظرت له حور /زباله وتركته بجري وخرجت ودلفت إلى غرفتها وظلت تبكي مسك فهد هاتفه ودق لسامر /سامر بقلك اي سامر /اي فهد /حبيبي انت دعيت عليا بئيه سامر /أن ربنا يهد*ك وتتجوز فهد /اه يا ريت بقا يا سامر يا حبيبي تبطل تتدخل ف حياتي الله يحرقك وبطل تدعي عليا سامر بضحك/اي يلا لقيت عروسه ولا اي مين قولي مين فهد /عروسه مين يا ابو عروسه دي عريييس سامر /اي ده يا فهد انت مبقتش بتاع ستات وبقيت استغفر الله فهد /اتلم يلااا مش نقصاك هي غووور أغلق فهد سامر/مالو ده كل شويه يقفل ف وشي جالسه حور بتكور على السرير وتبكي.. حور ببكاء /عملت اي انا يا ربي ف حياتي عشان يحصلي كده ـ ليكونش عشان دعيت على محمد الزفت طب يا رب مش هدعي على حد تاني ايوه هي دادا ناديه إلى دعت عليا بس هي قالت ابن الحلال هو فهد ده ابن حلال الاهي تولع مطرحك يا فهد الكلبب اشوف فيك يوم بقا انا اخوك طب وربي لوريك مين الي اخوك دي مسحت دموعها وقامت من جلستها بقوه حور بتحدي /يا انا يا انت في صباح اليوم التالي زيدان /يا ناديه صحي حور عشان تفطر وعشان معاد شغلها ولم يكمل كانت حور تنزل السلم/انا صحيت يا بابا وجهزت ضغط فهد على اسنانه/ده شكلها اصطباحه قمر وجه فهد نظرو إليها كانت حور مرتديه بنطالون جينس ديق وتيشيرت ابيض وشعرها البنى الامع يخفى ظهرها من طوله وخفته وواضعه بعض مساحيق التجميل الرقيق زيدان/يلا يا حور تأمل فهد هذا الوجه وضغط على أسنانه /بقا دي هتبقي مراتي دنا سنتي سودا جلست حور ولم تنظر له زيدان/اي يا حور انتي وفهد فكرتو نظرت حور لفهد بأستهزاق/انا مش موافقه يا بابا نظر لها فهد بغضب /ولا انا ترك زيدان الطعام /اه بصو بقا انتو شكل مش نافع معاكو إلى قولتو هقول كلمتين ومفيش بعدهم رجعه قدامكو شهر بالعدد تحولو بقا تحبو بعض متحبوش بعض ميخصنيش الفرح هيبقا بعد شهر من انهردا لو انا فضلت عايش يعني لو مت بقا وصيتي انكو تتجوزو ف نفس اليوم إلى بعد شهر من انهردا أظن كلامي مفهوم حور بدموع عالقه /انت لي بتضغط عليا يا بابا زيدان /مش بضغط عليكي انا عايز اطمن عليكي والصراحه مش هلاقي احسن من فهد ابن اخويا نظرت حور لفهد الذي يبتسم بغرور حور/يا بابا مش بحبو ومش عيزاه زيدان /انا قولت الي عندي نظرت لهم حور وتركت السفر وذهبت حور/انا ماشيه فهد /وانا كمان يا عمي هستأذن ذهبت حور واستقلت سيارتها نظر لها فهد بفخر وارتدا النظاره الشمسيه واستقل سيارته شعرت حور بالاختناق وذهبت إلى الشركه ياسمين /الحقي الحقي محمد بيه قالب عليكي الدنيا جووه حور /مهو يوم اسود باين من اولو عديني دقت حور الباب ودلفت محمد /اي يا هانم تأخير نص ساعه كفاله الشر حور بخوف /معلش يا فندم الدنيا كانت زحمه محمد /امم طيب فين المشروع إلى المفروض يخلص انهردا وضعت حور المشروع على المكتب حور/جهز اهو يا فندم حضرتك تقدر تشوفو محمد /اه طبعا اشوفو ظل محمد ينظر إلى المشروع بكل ابتسامه محمد /ده خرافه بذات حته البسين إلى على الجمب دي فكرا جديده حور بغضب ممحي /اه يا فندم محمد بنظر أقوى /بس اي فهد إلى مكتوبه بخط صغير دي حور بأستغراب /فهد مين يا فندم محمد /اهو مكتوبه اهي نظرت حور للورقه حور في سرها /اه يا ابن ال ولاكن دق الباب فجأه محمد :اتفضل ياسمين /يا فندم كان عند حضرتك معاد والبشمهندس مستنيك بره محمد /اه بسمهندش فهد خلي يتفضل حور /يخربيت ام الاسم إلى ملزمني ده حور محاوله هروبها /طب استاذن انا يا فندم محمد /اتفضلي وليكي مكافأه حور بابتسامه مزيفه /شكرا يا فندم استدارت حور إلى الباب لتخرج حتى وجدت فهد أمامها ظلت حور مبلمه نظر لها فهد بتكبر /اهلا محمد بي قام محمد من جلسته /اهلا فهد باشا أخبار حضرتك اي اتفضل ظلت حور متصنمه في مكانها ناظره مكانه في الفراغ محمد /في اي يا حور انتي واقفه كده لي اتفضلي استعادت حور رشدها /اسفه يا فندم استأذنك نظرت إلى فهد وخرجت وأغلقت الباب بقوه فهد /هي مالها دي محمد بخجل /اسف يا باشا هعقبها والله فهد /اه خلينا ف موضوعنا محمد /اه --___-- خرجت حور بكل عصبيه وظلت في ذهاباً وإياباً في المكتب ياسمين /ايي اييي يا شيخه خيلتي اميي في اي حور/هشش اسكتي انتي بقلك اي متعرفيش زفت إلى جوه ده اي الي جابو هنا ياسمين/خربيتك انتي متعرفيش ده مين ده فهد الروبي يا بنتي ده اكبر ممول شركات ف مصر حور بغضب /ما المشكله اني عاارفااه ياسمين /في اي متفهميني حور/ بصي بقا انا مش بحب الواسطه عشان كده محدش يعرف اني حور الروبي بنت عم الزفت الي جوه ده ومش.. لم تكمل قطعتها ياسمين/انتي بتهرولي بتقولي اي يا بت انتي انتي عيزا تفهميني أن فهد إلى جوه ده ابن عمك حور /ايوه ياسمين /وانتي إلى مفهماني أن ابن عمك عندو شركه صغيره وانتي مش طيقه تشتغلي معاه حور /ايوه ياسمين /اه بس يا بنتي فهد بيه ده يخربيت جبروتوو دنا لما كنت عندو ف الشركه بخلص حجات كان بيتخانق مع العمال وكل الي بيشوفو يترعب حور بأستهزاق في سرها/اه منا عارفه بتاع البنات ده ياسمين /انتي بتقولي حاجه حور/لا لا مش بقول المهم هو جي يهبب اي ياسمين /اصلو هيختار كذا واحده من هنا تشتغل عندو حور /احييي احييي بس اكيد مش هيخترني ده مش بيطقني ياسمين /ده انتي طلعتي خبيثه انتي في البريك تيجي نتغدا ونتكلم وتفهميني حور /ماشي بس يمشي ياسمين /تمام .... فهد /تمام مين اكفأ العمال عندك محمد /عندي ياسمين وسمير وحور إلى كانت واقفه هنا دي فهد بخبث /حور دي كويسه محمد /جدا يا فندم دي حته لسه عملالي مشروع بص فهد /وريني نظر فهد على اسمه الذي كتبه البارحه بدون استأذانها فهد /اه حلو جدا طيب تمام هاخد حور دي و مين تاني محمد /عندي ياسمين شاطره جدا فهد /تمام هخدهم التلاته اجربهم محمد /تمام يا فندم قام فهد وأغلق زر بذلته قام محمد وقام بمصافحته /نورتنا يا فهد باشا والله كنت بعت حد من عندك هو الي جه بدل ما حضرتك تتعب نفسك كده فهد بأبتسامه /لا منا بحب اختار حجتي بنفسي محمد /نورت خرج فهد من المكتب وجد حور أمامه على مكتبها اقترب منها نظرت له حور بق*ف فهد /فين ياسمين دي قامت ياسمين من مكانها /انا اهو يا فندم فهد /تمام وسمير قام سمير من مكتبه /انا اهو يا فندم نظر لهم فهد وتجاهل حور /انتو هتيجو تدريب عندي ف شركت الروبي من بكرا الساعه ٨ بظبط تكونو على مكتبي مفهوم في نفس واحد بخوف /مفهوم نظر لحور وارتدا نظارته وذهب تنفست حور بصعوبه /الحمد لله ياسمين /تحسي كان هيكلك حور /كتو الق*ف احسن انو مخترنيش ياسمين /انا قد ما فرحانه اني هشتغل ف أكبر شركه ف البلد زي ما اني زعلانه أن ده مديري حور/امال انا الي عيشه معاه ف البيت يلا بينا يا بنتي ننزل نتغدا ياسمين /يلا ______ ذهب فهد الشركه سامر /اي اتأخرت كده لي فهد /انت تخرس خالص ملكش دعوه بيا سامر بضحك/في اي يا ابني فهد /تعالي المكتب ذهبو إلى المكتب فهد /عمي غاصب عليا اتجوز بنتو سامر /مش قلتلك هي دي اخرتك فهد /بطل هزار بقا انا مستحيل اتمم الجوازه دي سامر /طب هتعمل اي فهد /هي شكلها بتتحداني وانا هلعبها لحد ما ازهق بس جواز لا سامر /مش فاهمك طب هتعمل اي فهد بتفكير /هتعرف سامر /ربنا معاك بس انا فرحان فيك فهد /غور من وشيي غوووور ظل فهد يفكر /ماشي يا حور انا هوريكي مين هو فهد الروبي _____ حور /بس ياسمين بصدمه /تتجوزي القادر ده حور /مش عارفه لي بيعملو فيا كده ياسمين /طب هتعملي اي حور /هحاول اتكلم مع بابا براحه ياسمين /بس باين ان ابوكي واخد قرارو حور بحزن /مهو ده الي مجنني يا ناااس لي اخد واحد مش بطيقو ولا بطيق اي حاجه في مش كفايا انو بتاع ب.. ولم تكمل ياسمين /بتاع اي حور /اه ولا حاجه تعالى نمشي يلا عشان نلحق الشغل محمد ممكن يكلنا يلا ياسمين/يلا فهد /عندنا تلت مهندسين جيين بكرا عايز تدريب على أعلى جوده مفهوم اسامه/مفهوم يا فندم فهد /اتفضل دلف سامر فهد /في اي سامر بأبتسامه /اي فهد /بتضحك كده لي في خبر حلو صح سامر بأبتسامه /لا هو خبر زي الطين بس انت بتقولي لما بدخل عليك مكشر أن الخبر شبه وشي ف قولت اغير واضحك فهد جز على أسنانه /طيب اتفضل انطق

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook