PART 3

1817 Words
Part 3 زواج مصلحه بقلم/رويدا رمضان __________________ فهد جز على أسنانه /طيب اتفضل انطق سامر بأبتسامه /أكبر عميل عندنا عايز يلغي التوكيل بتاع الفيلا إلى ف الساحل فهد ض*ب على المكتبه بحده /وحضرتك بتضحك سامر /لا منا متفائل فهد /اه احنا هنستعبط بقاا والحل يا استاذ متفائل سامر /معرفش فهد ضغط على القلم /اطلع بره يا غتت قلتلك متهزرش ف الشغل سامر /طيب وانا اي زمبي فهد /والحل سامر /انك تكلمو وتتفاهم معاه فهد /فاضي انا حضرتك من الشركه دي لدى عشان اكلم العملا كمان كلمو انت سامر /منا لو كلمتو هعك ولما اعك انت هتخ**لي فهد /شكلك بتتف*ج على حلوه الدنيا سكر كتير صح سامر /بظبط لسه متف*ج على حلقه الشرنوبي امبارح فهد بصوت جهوري /اطلععع بره سامر بخوف /حاضر حاضر فهد بعصبيه /وعشان ابقا كملتلك الحلقه بقا انت مخصوملك اسبوع سامر /لا اتعودنا فهد /اطلع بره بدل ما اجي اطلعك خرج سامر فهد /مطلوب معتيه على الصبح اصلي ناقص ______________ محمد /حور وياسمين وسمير عايزكم على المكتب حور /ربنا يسترر ياسمين /حسه انها مصيبه سيكه حور/اه مدام فيها سمير يبقا مصيبه يلا يختي قدمي ... في المكتب.. محمد /انتو من بكره مش هتشتغلو هنا حور/افندم ياسمين /اه فهد بيه قلنا حور /استني انتي فهد مين مش فهمه يا فندم يعني اي محمد /يعني فهد باشا اختركو عشان ترحو تدربو ف الشركه بتعتو حور بصوت عالي /ناااعم محمد بعصبيه /انتي نسيتي نفسك ولا اي حور بخوف /اسفه يا فندم بس حضرتك محمد /مفيش مناقشه انا قلت اقولكوا ومن بكرا سواق هيجي ياخد كل واحده من بيتها عشان يعرفكو المكان أظن مفهوم تقدرو تتفضلو حور /لا شكرا انا حفظا المكان محمد /برحتك خرجت حور في عصبيه /وتقوليلي كان هيكلك بعينو انا كنت عارفه اني هعيش اسود ايام حياتي منك لله يا بابا ياسمين /اهدي بس حور /اهداا ازاي يا ناس ده فههد انتي عارفه مين فهد ياسمين /يا رتني ما كنت عارفه حور /ده انتي مشوفتيش حاجه ده مصتقصدني ياسمين /والي يجبلك الحل حور /اي هو ياسمين /لا سبيني اخطط واقلك بكرا حور /ماشي هنروح ولا اي ياسمين /اه حور /تعالى نتمشي شويه مش عايزه اشوف حد ياسمين /يلا تعالي _________________ فهد /سااامر ادخلي حالا سامر /تمام يا فندم دلف سامر سامر /اي فهد /هنعمل اي مع العميل ده سامر بجديه /سدقني مش عارف فهد /انت عارف اني مش بكلم عملاء سامر /منت لما تكلمو بنفسك ممكن يقتنع فهد /حضرتك انا جايب كل الناس دي في الشركه تيجي تقولي تكلم عملاء سامر /خلاص يا فهد متكلموش وضيع السفقه بقا والشركه تخسر أهم عميل وبس فهد /طيب هات رقمو نشوف اخرتها سامر /دقيقه ويكون عندك يا فندم خرج سامر من المكتب دلف سامر بعد دقيقتين سامر /اهو الرقم فهد /تمام اتفضل مسك فهد هاتفه الشخصي.. فهد /الو مالك بيه معايا مالك /ايوه مين حضرتك فهد /انا فهد الروبي صاحب شركات الروبي مالك /فهد بيه بيكلمني بنفسو طبعا حضرتك غانى عن التعريق فهد بابتسامه /ده من زوقك حضرتك كنت عايزنا ن**ملك فيلا ف الساحل وبعد ما بدأنا الترتيبات حضرتك لغيت هل حصل حاجه مننا ديقتك مالك /لا خالص يا فندم بس الوقت مشكلتي مع الوقت فهد /حضرتك شوف عايزنا نبدا امتا واحنا تحت امرك مالك /طب ممكن طلب فهد /اتفضل مالك /كنت عايز حضرتك بنفسك ت**للي الفيلا فهد بتفكير/بس انا مش بشتغل ف الإمكان انا بدي أوامر مالك /اصل الصراحه الفيلا دي بتاعت بنتي ف غاليه عليا اوي وكنت عايزها بأعلى ت**يم فهد /تمام يا فندم هحاول اظبط مواعيدي واشوف مالك /شاكر لحاضرتكم فهد /مع السلامه فهد /انت يا سامررر الزفت دلف سامر سامر /لا انت تحترمني شويه قدام الناس فهد بعصبيه /أدى شورتك يا بيه الباشا عازيني انا الي انزل اعملو الفيلا فاضيلو انا اصلي سامر /طب يا فهد منت المفروض ده شغلك وانت بارع ف كده ومع ذلك مش بترضي فهد /حضرتك انا شغلي أهم من أني انزل موقع واخطط سامر /طب والحل فهد /مش عارف انا ممكن اطلعلو أمهر عاملين عندي سامر /طيب بص انت هتدي الشغل لأحسن ناس هنا وبعد كده تروح وتدي أوامرك من هناك يعني اعملو كذا و كذا نفس الي بتعملو هنا فهد بتفكير/طب والحجات إلى ورايا والمواعيد والتنظيم بتاع.. سامر /هتعرف تعمل كل ده متقلقش فهد /ماشي تمام انا همشي بقا سامر بغمزه /اي رايح للليله فهد /اسكت خالص _______________ ياسمين /هتروحي حور /اه عشان الحق انملي شويه ياسمين /تمام حور/يلا سلام ذهبت حور إلى الفيلا ذيدان /بردو تأخير حور /والنبي يا بابا ما طيقه نفسي ذيدان /ده لي انشاء الله حور /انت عارف لي.. تصبح على خير ذيدان /انتي زودتيها خالص انا من صغرك سيبك تعملي إلى انتي عيزاه ولما أطلب منك طلب تعملي كل ده حور بدموع /يا بابا اطلب طلب غير ده الطلب ده فوق طاقتي ذيدان /يا بنتي انا على سلم القبر يعني مش باقيلكو وانا مش هستريح عليكي غير لما تتجوزي فهد حور/مش بحبو ومش بطيقو ذيدان/قدامك شهر بحالو تفكري وتحولي تتعودي على الوضع حور/تصبح على خير يا بابا ذيدان /مش هتكلي حور /مش ليا نفس جائت ناديه في حزن /يا باشا اسمحلي اتكلم معاك كلمتنين ذيدان /عارفهم وانا زي ما انتي سمعتي مش هستريح غير لما يتجوزو ناديه /يا بيه لي بتتعب نفسك بس انت لي متقولهاش أن دي وصيه والدتها رحمه ونور عليها ذيدان بحزن/مش عارف بس هاجي ف يوم واقولها ناديه /هتشيل من قلبك حمل تقيل والله ذيدان /ياخدو على بعض الأول وبعد كده اقولها ناديه /ربنا معاك ياباشا __________ فهد /زيزي انتي فين زيزي بغنج /اي يا بيبي عايزيني وحشتك فهد /وحشتني اوي ها هنتقابل زيزي بغنج /في المعادي فهد /اه مستنيكي زيزي/طياره يا ريس ذهب فهد إلى الشقه ذهب وجلب زجاجه البيره وبعدها وجد الباب يعلن عن وصول زيزي ذهب وفتح الباب فهد بدلع /زيزي اتأخرتي لي زيزي بغنج وغمزه/وحشتك يا بيبي فهد بنظرات ناريه/وحشتني بس دنتي وحشتني اوي زيزي بغمزه /طب اي مش يلا بينا فهد بضحك/سريعه زيزي بضحك /هيهيهي انا جوه صبلنا كاسين وتعالى فهد /طياره زيزي/طب يلا يا طياره صب فهد الاكواب ودلف إلى الغرفه وجدها ترتدي فستان قصير للغاي فهد بصفاره /اوعا بقا شكلها ليله جمدا زيزي بغمزه وقحه /وانا من امتا مش ببسطك يا بيبي فهد /ولا مره الصراحه طب اي مش يلا زيزي/يلا ياباشا اقتربت منه زيزي وضعت يدها بداخل قميصه وبدأت في فك ازراره احس فهد بخنقه في هذا الوقت وجاء في عقله كلام عمه زيدان /قدمكو شهر بالعدد وهتتجوزو ابعد فهد زيزي /زيزي كفايا زيزي /في اي يا فهودي شكلك مدايق من حاجه فهد /يلا روحي زيزي/طب هتكلمني امتا تاني طيب فهد /هبقا اشوف يلا امشي اقتربت منه زيزي ووضعت قبله على خده /ه توحشني فهد /وانتي زيزي/يلا باي خرجت زيزي وتركت المنزل. ظل فهد جالس واضع يده في شعره من كثره التوتر وقرر الرجوع إلى الفيلا ______________ بعد ساعه استيقظت حور حور /دادا ممكن ميه ناديه /حاضر ياحبيبتي حور/شكرا ظلت حور جالسه تفكر في هذه الازمه التي لم تستطيع حلها بعقلها فقررت الذهاب إلى فهد والتحدث بود معه لأنها لم تستطيع فعل غير ذالك ناديه /خدي يا روحي حور/شكرا يا دادا بقلك هو فهد فين ناديه /لسه واصل اوضتو حور/ماشي ارتدت حور جاكيت وخرجت دقت حور على باب فهد لاكنه لم يرد اتضرت لفتح الباب دلفت إلى الغرفه وظلت تبحث بعينها ولاكنها لم تجده قررت الخروج استدارت الناحيه الاخره وجدت فهد خارج من الحمام غير مرتدي غير فوطه تنشيف وضعت حور يدها على اعينها بخجل /احييييي نظر فهد لها /انتي الي إلى دخلك من غير ما تستأذني حور بخجل /طب ألبس حاجه فهد بغرور /دي اوضتي البس أو ملبسش حاجه تخصني حور وهي مغمضه /طيب انا خارجه. حاولت الخروج ولاكن وجدته يحصرها بيده فهد /اي رايحه فين واي الي جاابك حور بتلعثم /البببس حاجه وابعد عني يا زباله يا قليل الادب فهد بغلاسه /انتي الي جيتي نحيتي وانتي ماشيه على فكرا آثارها الفضول لفتح اعينها فتحت اعينها ببطئ لترى ماذا يحدث وجدت فهد يحاصرها بص*ره العاري أغلقت اعينها مره اخرى /ابعدددد عني يا غ*ي انتت فهد بضحك/اي فتحتي عينك لي حور بخجل /عشان اشوف انا الي جيت نحيتك يا زباله ولا انت فهد بضحك/هتقولي عيزا اي ولا هتفضلي كده انا معنديش مانع عمتاً حور /ابعد عني لحسن هنده دادا ناديه وهتيجي تبهدلك فهد بغرور/اندهيها هي وعمي ولما يجو هقلهم انك اتسللتي لاوضتي وحضنتيني وانا اتخضيت حور /يا زباله طب ابعد عني يا فهد فهد /تؤتؤ حور/وربنا هعييط ابعد عني ابتعد فهد فهد /بعدت حور /البس حاجه او سبني أعدي فهد /استني ارتدا فهد تيشيرت وبنطال فهد /خلصت فتحي حاولت حور فتح اعينها حور/على فكرا انت قليل الادب لم ينظر لها فهد ولاكنه ظل يمشط شعره إلى الوراء حور في سرها /يخربيت شعرك وهو مبلووللل فهد /ممكن تقولي انتي جيتي لي بدل ما اندهم اقلهم انك كنتي بتتحمرشي بيا حور بغل /يا قليل الادب يا زباله توجه فهد إليها وحاصرها مره اخري /هو مش انا يا سكر قلت ل**نك ده ميطولش عليا ولا تحبي تشوفي الوش التاني بلعت حور ل**بها /منت إلى قليل الادب وتستاهل وبعدين ابعد عني متقربليش تاني فهد بغرور /من قلبك حور بتلعثم /قلت ابعد عني ايوه فاكرني واحده من بتوع لياليك يا زباله فهد جز على اسنانه/اه يعني بردو مش ناويه تتلمي طيب اتفضلي اطلعي بره وانا عارف هعقبك ازاي حور /انت كلمنجي وزباله على فكرا وتركته وخرجت بسرعه توجهت إلى غرفتها تتنفس الهواء حور/قليل الادب ________________ في صباح اليوم التالي ذيدان /يا ناديه هما فين العيال دول نزل فهد /انا هنا يا عمي ذيدان /وفين حور فهد /معرفش ذيدان /طب روحي يا ناديه صحيها لتتأخر استغل فهد هذه اللحظه /لا هروح اصحيها انا يا عمي ذيدان /طيب روح ذهب فهد إلى المطبخ وأخذ زجاجه مياه صغيره من التلاجه وفجأه دلفت إليه ناديه ناديه /انت بتعمل اي يا فهد اتخض فهد ووضع الزجاجه بسرعه إلى فمه نظرت له ناديه بضحك /بتعمل اي فهد بتمثيل الشرب /بشرب يا دادا ناديه /اه طيب انا هودي الطبق ده وانت نسيت تفتح غطاء الازازه على فكرا وتركته وخرجت نظر فهد إلى الزجاجه وجد الغطاء مكانه فهد /غ*ي حتى المقالب بتفشل فيها تسلل فهد ودلف ببطأ إلى غرفه حور وجدها نائمه ببرأه ظل واقع نظره عليها فهد في سره /يخربيت برأتك ده الي يشوفك دلوقتي ميشوفكيش وانتي صحيه فتح فهد الزجاجه وامالها عليها حور بخوف /اي اي اي فهد بضحك/هو اي الي اي ميه حسيتك عطشانه يا عيني قولت اشربك اي فيها اي حور بعصبيه /انت غ*يييي اطلععع برهه فهد /دي التالته افتكري التالته تابته حور بعصبيه /اطلععع برهه بقلك نظر فهد في ساعته /قدامك نص ساعه بالدقيقة وتبقى ف الشركه أظن مفهوم وتركها وخرج ذيدان /اي يا فهد حور صحيت فهد /اه وجيه ذيدان /بس هي اتأخرت اوي فهد في سره /احسن عشان تبقا توريني هتتأخر ازاي فهد /طيب انا ماشي يا عمي ذيدان/مش هتستنا حور تنزل فهد بأبتسامه /لا خليها برحتها ذيدان /ماشي ____________ ذهب فهد إلى الشركه سامر /انت جيت امتا فهد /لسه واصل هاتلي كل الأوراق امضيها عشان في ميتنج مع العمال الجداد سامر /اه التلاته إلى انت اخترته فهد /اه وقول للعمال الجداد إلى جم هيحضرو الميتنج كمان سامر /أمرك _________ ياسمين /انتي اتأخرتي لي حور /منا اصلي مش جيه ياسمين /احي انتي عيزا فهد بيه يقتلك حور/فهد بيه على نفسو ده زباله ياسمين /يا بنتي هتعملي مشكله كده اكتر اتقي الله بقا حور ببكاء ل**بي /ده دلق عليااا ميه ساقعه عشان اصحي ياسمين بضحك/معلش اتقي الله بقا وتعالى عايزاه يعمل فيكي اي حور /روحي انتي وانا جيه ياسمين /اوعي تتأخري حور /حاضر أغلقت حور /وربي لعرفو مين حور ذيدان الروابي يتبع بارت كل يوم الساعه ٥ ❤️?انتظرووووو
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD