Part 4
زواج مصلحه
بقلم /رويدا رمضان
_________________
نزلت حور للإفطار
ذيدان/انتي اتأخرتي اوي كده لي
حور /عادي يا بابا
ذيدان/محمد كده هيبهدلك
حور بابتسامه مزيفه/اسكت مش انا مبقتش اشتغل معاه
ذيدان /احسن غتت اصلاً امال مع مين
حور/مع ابن اخو حضرتك
ذيدان بفرحه/فهد امتا ده
حور/امبارح جه اختار تلت موظفين من عندنا وطبعا اختار بنت عمو حببتو معاهم
ذيدان/والله فهد ده جدع عرف يجيب رجلك
حور بضحك/اه يا باشا يلا استاذنك انا
ذيدان /خلي بالك انتي اتأخرتي اوي وانتي عارفه فهد
عدلت حور لياقه قميصها ورفعت شعرها /استعنا على الشقا بالله
ذيدان /ربنا يستر
استقلت حور سيارتها وذهبت إلى الشركه بكل غرور
قابلتها ياسمين في الريسيبشن
ياسمين بخوف /يخربيتكك انتي متأخره ساعه وفهد بيه مستحلفلك جوه
حور بغرور/يستحلف برحتوا
ياسمين /احنا حضرنا الميتنج وكان زفت بسببك
حور بلهفه /قوليلي عمل اي
فلاش باااك
فهد /اتفضلو اقعدو
جلسو جميعهم
فهد /انتو ناقصين واحده فينها
ياسمين بخوف /لسه مجتش يا فندم
فهد في سره/وربي لوريكي يا حور الكلب
فهد بعصبيه /يعني اي مجتش مش فاهم
سامر /اهدي يا فندم
فهد بصوت جهوري /انا قايل محدش يتأخر وهي بتعصي اومريي
ياسمين بخوف /معلش يا فندم هي زمنها على وصول
فهد بعصبيه /الميتنج ملغي اتفضلو
فهد في سره /وربي لعرفك يعني اي تتأخري يا حور
بااااك
ياسمين /وكان قرب ياكلنا واحد واحد
حور بضحك /احسن
ياسمين /اتفضلي بقا ادخلي
حور /استعنا على الشقا بالله
ياسمين /ربنا يستر ومترفدش بسببك
دلفت حور إلى مكتب التدريب وجدت فهد يستند علي المكتب ويتحدث مع سامر
دلفت حور بكل فرفشه /سامر اذيك عامل اي ليك وحشه والله
نظر سامر لها بضحك /وانتي عامله اي انتي اكتر والله
تخشب فهد مكانها من شده عصبيته
فهد بصوت جهوري ارعبهم /ساااامر اطلع بره دلوقتي
سامر بخوف /حاضر حاضر
حور بخوف مخفي /قالولي انك عايزني في حاجه
فهد بعصبيه /أولاً هنا تتكلمي عدل ثانياً حضرتك متأخره على معادك ساعه وعشر دقائق
حور بكل حريه /عادي الدنيا كانت زحمه موت يا فهودي ف اي يا عم متخليك بيس كده
لم يتحمل فهد هذه اللغه.. تحرك من مكتبه ناحيتها واقترب منها وضغط على يدها بقوه /انتي قولتي اي
حور محاوله إخفاء الألم /بقول الدنيا كانت زحمه
فهد /لا قولتي الدنيا كانت زحمه يا مين
ابتلعت حور ريقها /يا فهودي
فهد بعصبيه /انا هنا اسمي فهد بيه ليكي انتي بقا بذات فهد باشا مفهوم واللغه دي متتكلميش بيها معايا
حور بوجع /طب انت نسيت انك ماسك ايدي ولا اي يا فهد.. باشا
فهد /لا فاكر ده أولاً ثانياً بقا التأخير إلى انتي اتأخرتي ده مخ**لك اسبوع
حور /عادي
فهد بأستفزاز /اه انتي بتستفذيني بقاا
حور /تؤتؤ
فهد /اتكلمي عدل يا حور احسلك
اقتربت منه حور بدلع /اي يا فهد مالك قالب كده لي متخليك فرش
ابتلع فهد ل**به وخفف قبضته على يداها /فرش ازاي يعني
حور بضحك /عادي يعني متمسكش على الوحده
فهد بتوتر /حور اخرجي بره بدل ما ارتكب فيكي جريمه
اقتربت حور أكثر بغمزه /ويا ترا هترتكب اي بقا
فهد بعرق /حور قلتلك اطلعييي برههه
حور /انت الي ماسكني على فكرا
تركها و مسح عرقه /اتفضلي
حور /تيك كيرر
نظر لها فهد بأستفزاز /ربنا يرحمني يا رب انا اتجوز الهبله دي .. يا ساااااامرررر
خرجت حور إلى الخارج وهي تتنفس الصعداء
ياسمين بتوتر /ها اي عملك اي اترفدتي صح
حور بغرور /عيب عليكي دنا حور
ياسمين /بجد طب الحمد لله
حور /انتي كنتي عيزا تقوليلي اعمل اي بقا هاا
ياسمين /تعالى يا ستي
_____________
سامر /انت متعصييب كده لي يا ابنييي
فهد /هي بتعصبنيييي
سامر /مدام بتعصبك جبتها لي
فهد /اهو غلاسه عايز اعلمها الادب
سامر /حلو مع اني معرفش هي عملتلك اي
فهد /بتقول عليا مش نوعها
سامر /مش فاهم
فهد /يعني مش نوعها يعني مش بتحب النوع بتاعي
سامر /هو انت كيس شبسي يا فهد هو اي الي مش نوعها
فهد /اهي قالت كده بقا وانا الصراحه مش متعود بنت تقولي الكلمه دي ف وشي
سامر /يادي الغرور بقا
فهد /مش غرور دي حقيقه انا مفيش واحده تقولي لا
سامر /بس دي مش واحده دي بنت عمك
فهد /مهي قالتلي الجمله الي انا بكرها معناها انها رفضاني وانا محدش يرفضني
سامر /طب منت رافضها
فهد /انا أرفض هي لا
نظر له سامر /لا انت اتهبلت انا ورايا شغل معطلكش
نظر فهد ف الفراغ /وربي لوريكي
......
ياسمين /مش هو قالك انك اخو
حور /اه
ياسمين /يبقا تبينيلو انك بنت وست البنات كمان
حور /ازاي
ياسمين /اتدلعي
حور /دنا عشان أفلت منو من شويه بالحركتين إلى عملتهم دول كنت هرجع ف وشو اصلا
ياسمين بغمزه /ترجعي ف وش مين يا بت ده مز
حور بتوتر /مز على نفسو مش عليا وبعدين قولت انو مش نوعي
ياسمين /نوع ازاي يعني ده فهد ده لو شاور بصباعو كده بنات القاهره كلهم يتلمو عليه
حور /انا بقا مبحبش الحجات المسكره إلى لما بتتفتح النمل يتلم عليها انا بحب الحجات المقفله إلى مفيش غيري يقدر يفتحها
ياسمين /أشك
حور بتوتر/تقصدي اي
ياسمين /يعني اكيد في ثنه إعجاب
حور /نااااعم لا طبعا ده فهد يا بنتي اكتر انسان لا يطاق ف الدنيا بجد معرفش انتو ازاي شايفينو كده بقلك اي تعالى نطلع انا زهقت
ياسمين /يلا
______________
فهد /جمعلي العاملين الجداد
سامر -/تاني
فهد /اه عايز اتفق معاهم على شويه حجات
سامر /على الله متهجمش عليهم زي من شويه
فهد /لا لا مودي حلو يلا بقاا
خرج سامر /كل العاملين والمدربين الجداد يدخلو اوضه الميتنج فهد بيه عايزكم
حور /اووف
دلفو جميعاً إلى الغرفه وجدو فهد جالس بكل جديه
فهد /اتفضلو انتو كده مكتملين ونظر لحور
فهد /بصو بقا انا عايز منكم شغل جامد اليومين دول عشان هختار عامل منكم أو اتنين هيجيو معايا شغل بره
كل العاملين /تمام يا فندم
فهد /تقدرو تتفضلو
ذهبو جميعا
خرجت حور وياسمين من الميتنج
ياسمين /ربنا يستر
حور /لا معاكو بقا انا مش هعمل حاجه وهشتغل زي السحلفه عشان مش هروح معاه ف حته
ياسمين /انتي نويه على رفدك يا مزه صح
حور /الصراحه اه بتلكك
ياسمين /لا برحتك انا مش فاضيه
حور /روحي مكتبك يا بت
تحركت حور وجدت فتاتان يتحدثون بخفوت
الفتاه /شيفاه مزز ازاي يخربيت عينو الخضرررا يا نااس
الفتاه ٢ /اه شوفتي نفسي اتجوز واحد زيو
الفتاه /طب متحومي عليه يا بت
الفتاه ٢ /تفتكري
لم تستطيع حور تكمله الحديث نظرت لهم بق*ف وتحركت إلى مكتبها
____________
ناديه /ايوه يا باشا جرب
ذيدان /تفتكري مش هتقفش
ناديه /لا يا باشا
ذيدان /طيب هجرب بس هي مقفوشه اوي
ناديه /لو اتقفشت هحاول ألم الليله انا متخفش
ذيدان /طيب
ناديه /بردو لي يا باشا مش قلتلها علي الست ولدتها
ذيدان /هي لو عرفت كده انتي عارفه ان روحها كانت في امها ف لو قلتلها هتتجوزو غصب عنها لاكن بالطريقه دي هيتعودو على بعض ويمكن يحبو بعض
ناديه /لو محصلش
ذيدان /مش هقدر اضغط عليها
ناديه /ربنا يستر يا ذيدان بيه انا هروح انضف اوضه فهد بيه
ذيدان /روحي
ناديه /بعد اذنك
_______________
فهد /انا ماشي
سامر /وانا هحصلك
فهد /طيب
ارتدا فهد جاكيت البدله وخرج نظر نحو حور وجدها جالسه تضحك مع سمير
نظر لها بغضب وقرر تكمله طريقه ولاكن يوجد شئ بداخله يمنعه من تركها فقرر الذهاب إليها
حور بضحك/مكنتش اعرف انك فرفوش اوي كده
سمير /والله انتو..
ولم يكمل جملته اقترب فهد منهم وتحدث بصوت جهوري /احنا في شغل يا هانم منك له مش هزار
حور بتكبر /حضرتك احنا خلصنا شغلنا ومستنين معاد المشي
فهد /ده ميمنعش انك تحترمي المكان الي انتي في
حور /تمام ممكن نمشي
فهد /اتفضلي
حور بغرور /يلا يا سمير نكمل كلامنا بره
فهد بغضب لم يتحدث وتركها
حور /اسفه يا سمير انا هتطر امشي
سمير /اه اتفضلي
حور /بعد ازنك
استقلت حور سيارتها وتوجهت إلى الفيلا
فهد يسوق العربيه بغضب فقرر التوجه إلى شقه المعادي
__________
ذهبت حور إلى الفيلا وجدت تجمع كبير من الناس يملؤن الفيلا كلها
حور بأستغراب /اي ده
دلفت حور ببطئ قابلت ناديه في طريقها
حور/هو في اي يا دادا
ناديه /اوعي تدخلي الباشا محرج حد منكم انتو الاتنين يدخل عشان عندو اجتماع جوه
حور /اجتماع اي
ناديه /انتي عارفه انو مش بيشقر علي الشركه ف لم كل العاملين وهيعمل اجتماع هنا المهم اوعي تدخلي امال فين فهد بيه
حور/وانا مالي
ناديه /طيب اوعي تدخلي بقا
حور /انا طالعه اوضتي
ناديه /لا لا اوعي انتي عارفه البيه بيقول الكلمه مش بيرجع فيها انا همشي بقا عشان بعمل حجات للناس
حور بزفير /اوووف اي ده وانا هبب اي دلوقتي
قررت أن تحدث فهد ليأتي
وصل فهد إلى الشقه
ولم يفتح الباب وجد حور ترن
فهد بغرور /عايزه اي دي كمان وربي منا رادد
حور /اووف حتى ده مش بيرد
خطرت لها فكره جهنميه
حور /طبعا ما حضرتك هتلقيك ف حضن واحده دلوقتي وربي لقفشك يا فهد.. آل فهد الروبي ال
استقلت حور سيارتها وتوجهت إلى المعادي
_________
فهد /اي يا زيزي انتي فين
زيزي بدلع/اي لحقت اوحشك
فهد بتزمر /زيزي هتيجي ولا اشوف غيرك
زيزي /لا لا جيالك
فهد /بسرعه
أغلق فهد وفتح علبه سجائره
وأخرج سيجاره وظل جالس يفكر في جميع شؤنه
وصلت حور إلى العماره
حور /كتك الق*ف انا مش عارفه ازاي هطلع الشقه المشبوهه دي
فلاش بااك
كانت حور تتجول في المعادي بسيارتها وتتحدث في الهاتف
حور بضحك/ايوه يا بنتي فكرا
ولاكن وجدت فهد على بعد متر منها ومعه امرأه
حور/استني كده يا سمر هكلمك تاني
نزلت حور من سيارتها و ذهبت نحوه
حور بصدمه/فهد
فهد بسكر
/حور انتي اي الي جابك هنا
حور/انت بتعمل اي ومين دي
فتاه ليل /انتي الي مين يا اوخا
حور/هي دي فتاه ليل يا فهد
فهد بسكر /وانتي مالك روحي
حور /طبعا منت سكران
فتاه الليل /متيلا يا حلوه طرقينا خلينا نطلع الشقه
هي في الدور الكام يا بيبي
فهد بسكر/التالت
فتاه الليل/يلا يا حببتي طرقينا
حور بغضب /يلا يا حلوه من هنا
وقامت بسند فهد واركبته سيارتها وذهبت إلى الفيلا وقامت بسنده حتى غرفته
حور بغضب /كتك الق*ف دانت طلعت زباله اوي
باااالك
صعدت حور السلم حتى وصلت ودقت الباب
سمع فهد صوت الباب
خرج للفتح
ولم يكن يرتدي القميص
نظرت له حور بخجل ووجهت وجهها الناحيه الثانيه /يا قليل الادب
فهد بتوتر /حور !!!!
يتبع