Part 5

1422 Words
Part 5 زواج مصلحه بقلم /رويدا رمضان _____________________________ فهد بصدمه /حور !! حور بخجل /يا قليل الادب ادخل البسلك حاجه نظر فهد علي ص*ره العاري /طيب طيب ادخلي دلفت حور بخجل وأغلقت الباب وجدت فهد ينظر لها بتحدي وهو مازال عاري فهد بتحدي /انتي جيه هنا لي حور بخجل /هو انا مش قلتلك البس فهد بضحك/والله بيتي وانتي إلى جيه هنا برجلك حور/يا فهد لو سمحت انا رنيت عليك وانت مردتش ارجوك البس عيزاك ف حوار ضروري ومشى البت بتعتك إلى جوه فهد بضحك/مفيش حد جوه حور رفعت حواجبها /وانت قالع لمين يا عنيا فهد بضحك/وانتي مالك اقعد زي ما انا عايز حور /يبقا اكيد المزه جيه. فهد بتوتر /احم لا مفيش حد جي حور /طيب ممكن تلبس عشان ننزل فهد /لي هنروح فين هتتجوزيني ولا اي حور /يا ظريف اخلص هفهمك انت متأكد انك مش مستني حد فهد /اه استني هنا هلبس واجيلك.. بغمزه /ولا تيجي حور بصدمه/هيححح انت قليل الادب وانا غلطانه اني جتلك ذهبت وفتحت الباب لتخرج وجدت فتاه في وجهها زيزي بدلع /انتي مين يا عنايا هو اي مش مستحمل يستنا ف جابك حور /اي يا زباله إلى بتقولي ده زيزي /زباله مين ده هو الي طلع زوقو مقررف اويي حور بصدمه /مق*ف مين يا معفنه انتي زيزي /متبصي يا بت لنفسك ف المرايا خرج فهد /زيزي دلفت زيزي بدلع /اي يا بيبي انت اي مقدرتش تستناني ولا اي وجبت المعفنه دي فهد بغضب /اسكتي زيزي /لا مش هسكت ويا ترا نمت معا... ولم تكمل وجدت فهد يصفعها بشده /احترمي نفسك ومتتعديش حدودك واتفضلي بره زيزي ببكاء/بقا بتبعني انا عشان دي ماشي يا فهد ماشي تركتهم وخرجت نظرت حور لها ونظرت لفهد بقرف فهد بندم /حور انا اسف حور بدموع /انت تسكت خالص وانا غلطانه اني جتلك اصلا كنت فكرا اني اقدر اتسند عليك فهد /يا حور انتي.. ولم يكمل وجد حور تخرج و تغلق الباب _______________ استقلت حور العربيه بدموع وذهبت إلى الفيلا وجدت الازدحام انتهى دلفت إلى الفيلا ذيدان /اي يا حور امال فين فهد حور /معرفش تصبح على خير ذهبت حور إلى غرفتها في سكوت تام زيدان /هو في اي ترك فهد الشقه وذهب إلى الفيلا ذيدان /اي يا فهد فهد /معلش يا عمي مش قادر اتكلم تصبح على خير وذهب في سكوت تام الي غرفته ذيدان /هو في اي مالهم دول ظلت حور طوال الليل شارده في أيامها التي لم تنتهي بعد تتمنى الموت قبل زواجها من فهد لم تعرف ماذا سوف تفعل ترفض ام تقبل ام ماذا ظل فهد جالس شارد الذهن هل هو بهذه الطريقه قل في نظرها كرجل مثل الرجال .. هو يعلم أنه مخطأ ولاكن لم يستطيع عمل شئ.. _____________ في صباح اليوم التالي استيقظت حور في موعدها وذهبت للإفطار ذيدان /اي صحيه بدري يعني نظرت حور لفهد /اصل مديري راجل بارد كده ف لازم اروح ف معادي لم يأخذ فهد بكلامها اكمل طعامه في هدؤ حور/طيب همشي انا يا بابا ذيدان /ماشي يا حببتي خرجت حور فهد /وانا يا عمي عشان متأخرش سلام الحق فهد بها وامسكها من يدها فهد /تعالى معايا. انا هوصلك حور بدون ملامح /لا شكراً انا بعرف امشي لوحدي فهد /بجد نظرت حور إلى يدها التي معلقه بيده ونشلتها منه /متلمسنيش لو سمحتي وتركته وذهبت إلى العربيه نظر فهد ف الفراغ وذهب إلى سيارته وصلت حور إلى العمل وبادرت عملها في إتقان ياسمين/مالك شكلك مدايق حور بشرود /امم بتقولي اي ياسمين /لا شكلك مش معانا حور/معلش نفسيتي تعبانه شويه ياسمين /مش كنتي نويه متشتغليش عدل مالك جيه انهردا شغاله زي الوحش وعماله ترسمي وتخططي حور /قررت اشوف شغلي ملتفتش لحاجه تانيه ياسمين/لا شكل في حاجه هستناكي في البريك تحت تحكيلي حور /مفيش حاجه حصلت تتحكي ياسمين /طيب انا مش هغطت عليكي بس انا موجوده ف اي وقت يلا ربنا معاكي حور/اكيد شكرا ________ فهد /سامر انا مش عايز ولا غلطه انا عايز الايفينت ده يبقا احسن ايفينت ف الدنيا ؛سامر /تأمر انا هدى لسامح يظبطهولك للاخر فهد /ايوه عشان احنا لازم ن**ب المناقصة دي فضلنا ٤٠ ٪ونكمل التارجت اخرنا الشهر ده سامر /قبل الشهر يا ريس استاذن انا فهد بتلعثم/هي فين حور سامر /ف مكتبها فهد /طب قولها اني عايزها هتمضيلي شويه أوراق سامر /حاضر خرج سامر وذهب لحور سامر /حور فهد باشا عايزك حور/ متعرفش عايزني ف اي سامر /بيقول هتمضي أوراق حور/تمام رايحه سامر /بقلك اي حور/اي سامر/فهد متغير انهردا متعرفيش لي حور /لا معرفش هستاذنك وارحلو سامر /اقطع دراعي اما كونتي انتي السبب وملخبطالو دماغو والله قولت دول لبعض محدش سدقني دقت حور الباب ودلفت حور برسميه /أأمرني فهد باشا فهد بتلعثم /اقعدي حور/معلش يا فندم ورايا أيفنت لازم يخلص حضرتك قولي عايز اي فهد /خدي أمضى على دول حور /تمام يا فندم هات فهد /طب اقدي طيب حور/اسفه ورايا شغل والله اديني مضيت اهو بعد أزنك لفت للانصراف فهد بتوتر/حور حور في سرها /ينعلك يا أخي حور/اتفضل فهد /اقعدي حور/منا قلتل.. ولم تكمل /حور قولت اقعدي أخرجت حور كل طاقتها السلبيه في نفس وجلست حور /أأمرني فهد /لا بلاش الهبل ده دلوقتي انا فهد حور /امم بس حضرتك احنا ف الشغل فهد بغضب /انا قولت كلمه يعني تتنفذ حور/منا لو عملتك على انك ابن عمي يبقا مش هقعد وهسيبك وامشي عشان مش طيقا خلقتك ولا اي حاول فهد التحكم في أعصابه /حقك بدأت حور الدموع تتساقط منها قام فهد من مكانه بسرعه واخذها بين اضلاعه /بس بس اهدي اهدي انا اسف والله حور ببكاء/بقا انا واحده زي دي تقولي يا.. ولم تستطيع التكمله فهد بحزن /وربنا انا اسف والله اسف سدقيني مش هتتكرر اهدي بس استوعبت حور انها بين أحضانه ولم يكمل ثانيه ودلفت عامله نظرت سمر إليهم /احم فهد بصدمه /انتي اي الي دخلك يا زفته انتي مش في حاجه اسمها استأذان سمر /اسفه يا فندم بس فهد بصوت جهوري /مفيش بس اطلعي بره خرجت سمر بهدؤ وكان فهد ابتعد عن حور حور /كده اتفضحنا فهد /مش فارق معايا حد المهم انتي بجد انا اسف وسدقيني عقابها عسير مسحت حور دموعها /الزمب مش زمبها الزمب ف الي جبها وبيجيب أشكالها بعد أذنك نشوف المصيبه إلى هتحصل بره دي لم يستطيع فهد توقيفها أكثر من ذلك فتحت حور الباب وخرجت وجدت كل العاملين ينظرون إليها ويتحدثون بخفوت لم تباهي وذهبت إلى مكتبها ياسمين /انتي كنتي بتحبي في جوه خربيتك حور /هو الخبر لحق ينتشر بالسرعه دي ياسمين /ده كلو عرف هو حصل اي حور /هي قالت اي سمر الكلب دي ياسمين /انكو لمؤخذه كنتو ف حضن بعض حور بغضب /انا كنت عارفه ان وجودي هيعمل مشاكل انا هستقيل مالو محمد قمر أخذت ورقه من المكتب وكتبت استقالتها وذهبت إلى فهد حور /لو سمحت يا فندم امضيلي دي اخذ فهد الورقه /اي دي حور /استقالتي فهد /نعم نظرت حور الناحيه المقا**ه وظلت تبكي قام فهد من مكانه /بس اهدي انا فهمت أخذها فهد من يدها وخرج بها إلى الخارج فهد بصوت جهوري /طبعا انا عرفت ان سمر بلغتكو بالي شافتو اولا سمر انتي مرفوده وتروحي الحسابات تصفي حسابك ثانيا إلى انتو عمالين تتكلمو عليها دي تبقا بنت عمي ثم نظر اليها.. وخطبتي.. والي هينطق نص كلمه تاني يعتبر نفسو مرفود ثم تركها وذهب إلى المكتب بدأو العمال في اشغلهم واكنه شئ لم يحدث اما سمر نظرت لها بحقد وتحركت إلى الحسبات حسب الأوامر ياسمين /والله فهد ده بارد بس جدع حور بملامح باهته /هو قال كلمه كده انا مفهمتهاش ياسمين /قال انك بنت عمو وخطبتو حور بهبوط /يعني انا سمعت صح ولم تكمل كلامها حتي اغشا عليها ياسمين /حووورررررر ياسمين /يا جماااعه حد يلحقييي اقترب منها سمير ورفع حور على يده /يلا على الدكتور خرج فهد وجد سمير حاملها على يدو ظل دمه يغلييي فهد بصوت جهوري أرعب الجميع /سبهاااااا انت لييي ماسكهااا ارتعب سمير /يا فندم قولت الحقها أخذها فهد من يده ودلف إلى مكتبه فهد بصوت عالي /دكتوووور هناا ولم يكمل ثانيه وكان الطبيب حاضر فهد /اتفضل شوف مالها الطبيب /ده هبوط حاد يا فندم لازم تتنقل المستشفى فهد برعب /لييي الطبيب /اهدي بس هنركبلها محاليل بس فهد /هات كل الأدوات اللازمه هنا الطبيب بخوف /حاضر يا فندم فهد /بسررعهه ذهب الطبيب وظل فهد بجانبها / انا عارف اني إلى ضغط عليكي بس سدقيني مكنش قصدي اضغط عليكي ده كلو دلف الطبيب ووضع المحلول الطبيب /كل نص ساعه تبص عليه تشوفو وصل لحد فين لحد ما يخلص فهد /ماشي طب هي هتفوق الطبيب /نص ساعه وهتفوق بس لازم تكمل المحلول فهد /تمام الطبيب /اه وحاجه كمان عيزا اقلك ان جسمها ضعيف اوي ومش مستحمل اي صدمات أو ديق لأن أي حاجه خفيفه هتقع زي من شويه كده فهد /وده اي علاجه الطبيب /لا ده نفسي ملوش علاج غير الهدؤ التام لفتره فهد /تمام الطبيب /استأذن فهد بيه فهد /اتفضل ظل فهد جالس يتأملها حتى مر تلت ساعه بالتحديد ووجدها تحرك يدها فقط لم تستيقظ فهد /حور حور بنوم/فهد انا مش عيزا فهدد فهد لاا فهد بحزن /لي كده يا حور حور/لا فهد مش بيحبني ولا انا بحبو ومش عيزا يا بابا ارجووك فهد لا فهد بحزن /حور فهد بيحبك يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD