Part 10

1680 Words
Part 10 زواج مصلحه بقلم/رويدا رمضان ________________ فهد بصدمه / موافق موافق دلفت ناديه بجردل مياه /اي يا فهد انت وفقت بالسهوله دي و سكبت الجردل في وجهه استيقظ فهد من الحلم بفزععع لاااالااا حور بضحك/كده احنا متعادلين رشيت عليا ميه وصحتني وانا رشيت وصحيتك يلا اصحي بقا فهد بغضب/انتي اتهبلتي يا بت انتيي حور/يلا يسطا عشان الساعه ٥ المفروض نتحررك فهد /طب غوري من وشي حور بضحك/احسن وتركته ودلفت إلى غرفتها لتجهز .. قام فهد بغضب /يا ربي انا اكيد عملت زمب وانت بتخلصهولي بالبت دي دلف إلى حمامه ليأخذ حمام دافئ __________ بعد مرور ساعه كانو انتهو واستقلو السياره فهد /انتي عارفه هتعملي اي حور/ايوه بس انت جهزت الناس فهد/كلهم حور/طيب تمام فهد/اختارتي انهي متريال حور/حبه اشتغل الحجر اي رأيك فهد/نفس رأأي بظبط هيبقا اشيك حور/ايوه فهد /طيب حور/شغلنا اي اغنيه كده نسلي طريقنا فهد /شغلي حور /ماشي وضعت حور السوكيت في هاتفها وشغلت اغنيه فهد /اي دي اغمضت حور أعينها ونامت على الكرسي /اسمع بقا واتمزج فهد بغضب /اي الق*ف ده حور/هو اي الي ق*ف ده حمو بيكا فهد /انتي بتسمعي الاغاني البيئه دي قامت حور من مكانها/هو مين ده الي بيئه لمؤخذه بس فهد /انتي بتقلبي على سرسجيه كده لي حركت حور شعرها بتناكه/معاك حور هتلاقي فيها كل أنواع الشخصيات يا فندم نظر فهد على طريقه /اه منا عارف حور/هش بقا خلينا نتمزج فهد /اطفي الق*ف ده حور/والله مزاجي فهد /دي عربيتي فهد /يا الله يا رب صبرني عليها حور/طيب خلاص هحول فهد /اتفضلي شغلت حور اغنيه انا عقلي وقف حور/نوال الزغ*ي دي بقا العشق مسمعش صوتك لو سمحت عشان الحماس هيشتغل فهد /هي كانت سفريه هباب انا عارف حور بحماس ورقص/مشفتش حد ف الدنيا خ*فني بالنظر والتانيه وانا الي عشت طول عمري بحسب مشاعري بالثانيه فهد ف سره/منا عارف حور/انا عقلي وقف مش عارفه انا مالي بجد انا مره اتخ*ف قدام الدنيا بحالها انا جيه اهو بعترف علشان لو حد ف يوم معرفش خلاص اهو عرف اني بحبك اني بحبااك فهد في سره/يا ريت تحسي كتك القرف كانت حور تنظر إليه من الثانيه إلى الاخره نظرت حور عليه بكوميديا واكملت/في الأول خفت قولت اهرب.. بشوفك قلبي اتكهرب وببقا ف حاله مجنونه لما عنيك ليا بتقرب نظر لها فهد وغلبته ضحكه غصب عنه حور بأبتسامه/ايوه كده فرفش يا ريس فهد /بلاش ريس دي والنبي حور/لي بس فهد /اصل البت زيزي بتقولها لي تذكرت حور ما حدث مع زيزي قلب وجهها الغضب والحزن وأغلقت الهاتف حوربضيق/انا هنام لما نوصل صحيني احس فهد بضيقها /وانتي من اهلو فهد ف سره/اديقي مره ف حياتك اشيخاا ______________ حل الصباح.. استيقظ سامر وظل جالس على سريره يفكر /طب ارن عليها ولا لا طب ارن طب لا.. لا ارن.. لا لا شكلي اي قدمها.. لا ارن وجد هاتفه يرن في يده سامر بفرحه/هي هي هي احم احم سامر بجديه /الو ياسمين بلهفه /سامر معايا صح سامر بتمثيل النوم/اه مين معايا ياسمين بحزن/انت مش عارف صوتي انا ياسمين سامر بتمثيل /لا ياسمين مين ياسمين بحزن/طيب طيب سلام سامر بلهفه/لا لا افتكرتك ياسمين ياسمين بفرحه/ايوه انا ياسمين سامر/عامله اي يا ياسمين ياسمين /الحمد لله سامر /اي نزلتي ياسمين/لا لا لسه سامر بخجل/ممكن اجي اخدك ونروح مع بعض ياسمين بلهفه/اه طبعا ماشي سامر بفرحه/تمام روحي اجهزي ياسمين/حاضر أغلق سامر وظل ينط مكانه/yes ______________ فهد /حور حور بنوم/اي فهد/اصحي وصلنا حور/طيب طيب قامت حور بنعاس ونظرت حولها حور بفرحه/اي المكان التحفه ده فهد بأبتسامه/دي الفيلا بتعتي حور بأستغراب/بتعتك ازاي حور/عملتها من فتره حور /بنفسك فهد/اه حور /عشان لياليك الحلوه طبعا فهد/لا لا من غير هزار فعلا انا الي عملها لنفسي عشان لما اعوز استريح شويه اجي هنا ومجتش غير مره اصلا حور/اه فهد/يلا انزلي حور/طيب نزلت حور وظلت تأخذ جوله في الفيلا حور/دي تحفه فهد /بجد حور/اوي فهد/طب كويس انها عجبتك حور/طيب ها هنروح امتا فهد /ادخلي غيري هدومك وبعد كده نروح حور/تمام هدخل اغير واخد شاور واجيلك فهد /ماشي ________________ ياسمين/عربيتك حلوه سامر/بجد ياسمين/اه والله سامر /طيب انتي فطرتي ياسمين/لا قولت هفطر ف الشغل سامر بلهفه/طب متيجي ننزل نفطر سوا اي رأيك ياسمين بأبتسامه/ماشي سامر/طيب انا هنزل اطلب الاكل وننزل ناكل في الحديقه دي ياسمين/طيب كده كده فاضل ساعه لسه سامر بفرحه/طياره جلست ياسمين وفتحت هاتفها وكلمت حور حور/اي يا سيمو ياسمين بفرحه/مش هتسدقي انا مع مين حور بابتسامه/سامر اكيد ياسمين/عرفتي منين ده كلمني وقالي تعالى نروح مع بعض ودلوقتي هنفطر في الجنينه حور بضحك /شكلو واقع على الآخر ياسمين/ده انا الي وقعه اسكتي المهم انتي عملتي اي حور/ولا حاجه بغير عشان نازلين اهو ياسمين/ربنا معاكي بقلك اي اقفلي عشان جه حور/استمتع يا صحبي يلا باي ياسمين /باي سامر /اي بتكلمي مين ياسمين/حور سامر/وصلو ياسمين/اه سامر/طيب كويس يلا انزلي نزلت ياسمين سامر/تعالى نقعد هناك ياسمين/يلا جلسو على حجر في الحديقه سامر بتوتر /ممكن طلب ياسمين/اه طبعا سامر /ممكن ناخد صوره مع بعض ياسمين/اه طبعا يلا اخرج سامر هاتفه وأخذ صوره لهم ياسمين/حلوه اوي سامر /عشان انتي فيها ياسمين بخجل /طب يلا ناكل سامر بأبتسامه /يلا سامر /انتي لي شعرك برتقاني ولا سبغاه ياسمين/لا هو لونو كده من ساعت ما اتولدت سامر/بجد ياسمين/اه كانو يفضلو يتريقو عليا ف المدرسه وكنت بروح اقول لماما تخلهولي اسود وكانت تفضل تقنعني اني مختلفه عن الكل والكلام الي بيقولو للأطفال ده سامر/بس هو فعلا شكلو حلو ياسمين/لما كبرت بقا اقتنعت سامر/اه ياسمين/وانت بقا احكيلي عنك شويه سامر/انا يا ستي كنت متصحاب انا وفهد من واحنا صغيرين وماما اتوفت وهي بتولدني وكنت عايش مع ابويا وجدي بس وبعد كده جدي مات بقيت قاعد مع بابا لحد ما كبرت بقا وفهد قالي انو عايزيني اشتغل معاه في الشركه وكده ياسمين/وباباك سامر/بابا مسافر بقالو كتير اوي ومعرفش إذا كان عايش ولا ميت اصلا ياسمين بحزن/لي كده سامر/اتخنقت معاه قبل ما يسافر وسافر ومن سعتها مكلمتوش بس انا اتعودت اني لوحدي ياسمين/انت عايش ف البيت لوحدك مش كده سامر/اه بس سبت بيت ابويا واخدت بيت كده شيك وعلى قدي واتعودت على الوحده بقا ياسمين/هي حياه العزوبيه والوحده دي حلوه سامر /والله هي حلوه أن محدش هيقولك انت فين ومع مين والحوارات دي بس وحشه عشان سعات بتحسي انك محتاجه حد جمبك ياسمين/اه نفسي اعيش لوحدي سامر/لي ياسمين/حسا اني هبقا حره سامر/لي واهلك ياسمين/انا عايشه مع ولدتي وبابا مطلق ماما من زمان وهي شايله دور الأب والأم ليا انا واختي سامر/اه ياسمين بضحك/كل كل بدل النكد ده سامر/ارتبطي قبل كده ياسمين/الصراحه لا سامر بفرحه مخفيه/لي ياسمين/مفكرتش الصراحه بس ملقتش ابن الحلال يعني _______________ فهد /وصلنا حور/حلو المكان فهد/هو اه كويس انا مشفتوش قبل كده يلا انزلي نزل فهد وجد العمال يعملون بجد فهد بصوت عالي /عاش يا شباب العمال /اهلا فهد بيه فهد /اهلا كملو كملو وجد حور تنظر إلى المكان بأستعجاب فهد /اي في اي حور/اول مره انزل موقع فهد بضحك/اديني نزلتك يا ستي حور/شكرا فهد /على أي روحي شوفي شغلك يا حلوه حور/حاضر لبست حور الخوذه ودلفت إلى الداخل ظل فهد واضع يده أمام ص*ره ويتأملها وهي توجه الشباب نزل شاب من مكانه الشاب /فهد بيه فهد /اي الشاب /الست حور دي شاطره اوي ابقا خليها تنزل معانا على طول فهد بأبتسامه/حاضر يا محمد روح شوف شغلك نظر فهد إلى حور وابتسم وجدته حور يبتسم لها بادلته الابتسامه _________ سامر/انا بقا مفكرتش ارتبط زيك بظبط ياسمين/لي سامر وهو يقضم ال**ندوتش/عادي دورت عليها وملقتهاش بس شكلي هتلقيها قريب خجلت ياسمين من نظراته واكملت وجبتها سامر/مش يلا بينا ياسمين/اه يلا سامر /تستنيني بعد الشغل اروحك ياسمين/حاضر ماشي _____________ بعد مرور ساعتين خلعت حور الخوذه بتعب وخرجت لفهد الذي يتحدث مع العمال فهد /اي خلصتي حور /اه.. أي ده حساام نظر فهد ورائه وجد شاب يقف حسام بتمثيل /حور يخربيتك اي الي جابك هنا نظر له فهد بغضب /انت مين انت حسام/مين ده يا حور حور /ابن عمي سيبك منو تعالى والله ليك وحشه حسام /تعالى فهد بغضب /مين ده وانتي رايحه فين اقتربت حور من أذنه /ده صحبي من ايام الجامعه وخف يا فهد احنا بره الشركه أخذته حور من يده ومشو قليله بعيد عن فهد نظر لها فهد بتحدي /اه ماشي يا حور وجه فهد كلامه للعمال /طيب اشوفكو بكرا بقاا ظل فهد واقف يتمثيل انه ينظر إلى هاتفه ببرود وهو يغلي من الداخل ولاكن ما باليد حيله سيتركها حور /شكلو مش مدايق صح حسام /اه باين حور/شكل الخطه باظت ومش هعرف اغيظو حسام /هو بيحبك حور/لا حسام /انتي بتحبي حور بتلعثم/لا طبعا حسام/امال بتغيظي لي حور/اصل انا سألت اي اكتر حاجه بتدايق الراجل قالو انك تغيظي بواحد تاني حسام /ماشي دلو بيحبك حور/لا منا بنت عمو بقا والمفروض يغير حسام/شكلو ولا غيران ولا حاجه حور/طيب انا هنزل اقبلك بكرا اشطا ونشوف هيحصل اي حسام/ماشي همشي انا دلوقتي حور/تمام حيته حور وذهبت إلى فهد آل لا مبالي حور/فهد فهد/امم خلصتي حور/اه فهد /طب اي مش يلا حور /يلا ركبو السياره ووصلو إلى الفيلا حور/نا تعبانه اوي وطالعه انام ماشي فهد ببرود /اه ماشي نظرت له حور بعدم فهم وطلعت إلى غرفتها مسك فهد هاتفه ورن علي سامر ولاكن لم يرد رن أكثر من مره __________ ياسمين /مترد سامر بغضب /اووف مش وقتك يا زفت الوو فهد /انت غ*ي يلا بقالي ساعه برن سامر/منا مش فااضي فهد /لي بتهبب اي سامر بحب/معلش ثانيه واحده وجي فهد/انت بتكلم مين سامر بغضب /اي عااايز اي فهد /برن عليك مش بترد لي سامر/كنت واقف مع ياسمين يا أخي اي فهد /يادي ياسمين اول ما تغور تمشي من الشركه كلمني سامر /حاضر فهد /غور أغلق فهد ذهب سامر إلى ياسمين/اي مش يلا ياسمين/اه يلا اخذ سامر ياسمين وأوصلها إلى منزلها ياسمين بحب /شكرا جدا سامر/العفو علي اي ياسمين/سلام سامر بتعلثم/بقلك هو ممكن نفطر سوا بكرا ياسمين بحب /الصراحه! سامر /يبقا هنفطر بكرا مع بعض يلا اطلعي سلام ياسمين بضحك/سلام تحرك سامر إلى منزله ودق على فهد سامر/اي يا ابني في اي فهد /شوفت بنت الجزمه عملت اي سامر /اشجيني فهد /جيبالي واحد صحبها تغظني بي سامر/اوعا تكون اتغظت فهد /كنت بس لحقت نفسي وهديت نفسي بالعفيا لاكن لو كان عليا كنت كلتو بسناني وحبستها سامر/بس احنا قولنا اي ن*دا خااالص وتخليها هي الي تتغاظ فهد /اه شكلها اديقت سامر/اكيد ما خطتها فشلت فهد /قولي انت كنت بتعمل اي بقا سامر بلهفه /دا انا عملت عمايل فهد بضحك/عملت اي يا ذكي شان باشا سامر/اخذتها الصبح وفطرنا سوا وانا وراجع وصلتها واتفقت معاها نفطر بكرا سوا بردو فهد بضحك/يا عيني يا عيني يعني حضرتك انا سايبك في الشركه كلها بدالي وحضرتك عمال تحب سامر/انت شايفني قصرت يا عم وبعدين خليك في حور بتعتك دي ام نيه سودا فهد /والله عندك حق انا رايح اصحيها عشان نتغدا سامر/ربنا معاك ذهب فهد إلى غرفتها ليقيظها دق الباب ولاكن لا يوجد رد اتطر لفتح الباب ظل يتجول بعينه في الغرفه ولأكن لم يجدها يتبع
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD