Part 21
زواج مصلحه
بقلم/رويدا رمضان
_______________
فهد بأستهزاق /حور مش فاضيلك
حور ببكاء/الحقنيي يا فهد ارجوك
فهد بتوتر/حور
رجل/اسمع مراتك عندنا لو سمير مرجعش قول على روحها يا رحمن يا رحيم
وأغلق الخط
شل فهد مكانه
لم يستطيع الحركه ولا التفكير
اخذ مفتاح سيارته وتحرك ناحيه المنزل بكل سرعه
وجد الحراس جالسين
مسك لياقه واحد فيهم /فيييين حوررر
الحارس بخوف /فوق يا فندم
فهد بصوت جهوري/حووور اتخططفتتت انت كنت فين
الحارس بخوف /والله يا باشا محدش نزل
تركه فهد ودلف إلى المنزل/حووور
ظل يفتش في جميع أنحاء المنزل ولاكن لا يوجد أحد
نزل فهد واستقل سيارته
وجد سامر يرن إليه /الو
فهد بعصبيه /اي يا سامر حور اتخ*فت يا سامر خ*فوهاا
سامر برعب /انت بتقول اي مش قلت انك مأمنها
فهد بخووف/معرررفش كانو فين المهم انها دلوقتي مش موجوده
سامر/طيب قولي انت رايح فين
فهد /مش عارف انا هتجنن
سامر/طيب متكلم حد من حبايبك في الداخليه
فهد /تسدق انا دماغي مشوشه طيب اقفل
أغلق سامر
ودق فهد بسرعه
فهد /مراد باشا
مراد/فهد عشمن سمع صوتك
فهد /معلش يا مراد لو سمحتي بس انا كنت عايزك في خدمه سريعه جدا
مراد/في اي قلقتني
فهد /لا تعالى لازم اقبلك بسرعه
مراد/طيب ١٠ دقايق واكون عندك انت فين
فهد/تعالي على كافيه ***يلا بسرعه
أغلق فهد وذهب إلى وجهته
_________________
سامر/حور اتخ*فت
ياسمين بخوف /كنت عارفه انهم مش هيعدوها بالساهل
سامر/فهد قالب الدنيا ومش عارف يعمل اي
ياسمين بتوتر/لا سامر ارجوك انتو لازم تجبوها يا حببتي يا حور
سامر/اكيد اكيد انا همشي اشوف فهد عشان ميبقاش لوحدو
ياسمين/خلي بالك من نفسك وطمني
سامر/حاضر
_____________
حور/بسبس
الرجل /اي يا بت متهدي
حور بدلع/ميه عايزه ميه يرضيك
الرجل/طيب اسكتي هجبلك مع انو ممنوع
حور/يرضيك تسبني اموت هنا والوحوش تقطع فيا يرضيك
نظر الرجل إليها /لا ميرضنيش
حور/طيب
خرج الرجل لجلب المياه
ظلت حور تنظر حولها
حاولت فك ربطه يداها
حتى جاء الرجل
ابتسمت حور/شكرا
الرجل /العفو اسكتي بقا
شربت حور الماء من يده
حور/كفايا شكرا
اخذ كوب الماء ووضعه جانبا
حور/ال قولي بقا مين الي مشغلك
الرجل بعصبيه/بت اسكتي خالص مسمعش صوتك
حور/حاضر حاضر هسكت
**تت حور لبرهه وظلت تنظر حولها على المكان
حور/الا قولي انتو خاطفني لي
الرجل/مش قولت اخرسي
حور/محنا بنسلي وقتنا يا جدع الله قولي انت اسمك اي
الرجل/مؤمن
حور/مؤمن انت شكلك حلو وكيوت وأمور لي بتخ*ف الناس بس
أعجب مؤمن بنظراتها وغزلها به/والله ده من زوقك
حور/اصل هقولك حاجه انتو مش هتستفادو حاجه بيا انا واحده اصلا مش بتقدر تمشي ومتجوزه مصلحه ومش بتعرف تطبخ وحاجه فل يا ريس ف مفيش مني فايده يعني
مؤمن/طيب ممكن تسكتي بقا
حور/ما قلتلك بنسلي وقتنا
مؤمن/انتي مخطوفه مش في سيما
حور/طيب قولي انت مرتبط
مؤمن/اللهم ما طولك يا روح
حور/يا عم قول مش هتخسر حاجه
مؤمن/لا مش مرتبط
حور/لي كده بس دا انت قمر وكيوت حتي واي واحده تتمناك
مؤمن/ملقتش بنت الحلال
تكلمت حور في سرها/على أساس أن بنت الحلال هترضي بحرامي
مؤمن/بتقولي حاجه
حور/امم لا بقول يا رب تلقيها
مؤمن/اه طب اسكتي بقا
حور/حاضر اتكتمت اهو
____________
فهد /بس ده الي حصل ولازم القيها دلوقتي
مراد /اهدي يا فهد طب تلفونها معاها
فهد /اه اه كلمتني منو
مراد/حراميه اغ*يه كمان مشاء الله طيب هات الرقم وسبني اتصرف
فهد /طيب خد
مراد/والواد الي انت حبسو ده غير قانوني خلي ف بالك
فهد/ابقو لما تقبضو عليهم خدو معاهم
مراد/مش قبل ما نعرف مين دول
دق مراد لصديق له
مراد/نادر هد*ك رقم تقولي تحركاتو الان اكتب عندك
وصل سامر وجلس بجانب فهد
سامر/عرفت حاجه
فهد /اهو بيتتبع التلفون بس وربي لندمهم على عملتهم دي
سامر/خلي الأمر قانوني بقا بلاش تهور
فهد /مهو قانوني
مراد/مش قادر احدد الموقع للاسف
فهد /يعني اي
مراد/يعني لازم نروح وتقرر الواد الي عندك ده لحد ما ينطق مين الي وراه ولما ينطق ونعرف نتصرف
فهد /طب يلا
________________
حور/طب بقلك اي
مؤمن/اخلصي
حور/عيزا اروح الحمام
مؤمن/ودي اعملها ازاي
حور /مليش دعوه اتصرف والله هعيط
مؤمن بخوف/لا اسكتي اسكتي بدل ما الزقلك بوقك
حور/طيب هعمل اي يعني
ظل مؤمن يفكر
مؤمن/طيب هفكك بس عارفه لو هربتي
حور/انا اهرب منك انت يا مؤمن بعد ما اتعرفنا وبقينا أصحاب
نظر لها مؤمن بشك /طيب
ذهب مؤمن إليها وفكها بحرص ومسك يدها /قومي يلا
ذهبت معه حور وهي تتفحص المكان
مؤمن/الحمام اهو انا واقف بره
حور/طيب
دلفت حور الحمام وبدأت تنكش للتفكير في طريق للخروج من هذه الصحراء
حور/يا ربي امشي ازاي انا دلوقتي
حور/يا مؤمن معلش ممكن تجبلي مناديل بعد أزنك يا قمور انت
مؤمن/طيب
ذهب مؤمن وترك الباب
فتحت حور الباب وجدته قد رحل
حور/غ*ي اوي مؤمن ده
خرجت بسرعه وظلت تجري تجري إلى ما لا نهايه
_______________
فهد بعصبيه/قلتلك انطق احسلك
مراد/بس يا فهد انطق يلااا
سمير /معنديش حاجه اقولها
مراد/حلو هما كده كده هيتجابو وهيتحكم عليك لوحدك لأنهم هيسبوك وهما حياله هيخدو سنه ولا حاجه
بلع سمير ريقه /يعني اي هتجازه لوحدي
مراد/حلووو اوي يعني في حد وراك اهو
سمير بتوتر/ايوه
فهد /مين بقا
سمير /محمد بيه
ض*ب فهد بيده /كنت عاارف
مراد/امال لي مقلتليش
فهد/مرضتش أظن السوء
مراد/تمام اوي وانت عملت كده لي
فهد /مراد انا مراتي في خطر اسألو بعدين
مراد/تمام محمد ده فين واي دنيتو
سمير/هو حالياً مش بيتعامل معانا غير بالتلفون عشان محدش يعرف مكانو
مراد/فين رقم التلفون
سمير/معايا
مراد/هاتو ورن عليه
سمير/التلفون اخدو مني
فهد /سامر هات تلفون الزفت ده
آخرج سامر الهاتف
مراد/بص بقا يا حلو عشان اقدر اساعدك هتنفز إلى هقولهولك بالحرف وانت يا فهد الرقم الي كلمك منو رن عليه يلا
____________
ظلت حور تجري لا تعلم إلى أين
وفجأه وجدت أمامها مؤمن وحراسه
حور بابتسامه خوف/اي ده مؤمن انت فين كنت بدور عليك يا راجل اتأخرت كل ده بتجيب المناديل
نظر لها مؤمن بشر هاتوها
حور/اي يا مؤمن منت كنت حلو يخدوني فين بس سيب يلا منك لي انا مرات فهد آلروبي يلا
وربنا اد*ك بونيه توقعك ابعد كده
مسكها الحراس
حور/وربي اد*ك شلوت أود*ك أسيوط
مؤمن /اكتمييي
______
فهد /ايوه
محمد/سبت سمير
فهد /سبتو فين حور
محمد/في الحفظ والصون
فهد /سمير ماشي انا عايز حور عشان وربنا لو حد لمسها لمحيكم من على وش الأرض
محمد /هبعتلك مكان تيجي تاخد في مراتك
فهد /ماشي
أغلق محمد
فهد /ها وبعدين
مراد /دورك يا سمير ولو نطقت بكلمه واحده زياده بالرصاص وفي دماغك مش هيفرق معايا
سمير بخوف /حاضر حاضر
مسك سمير الهاتف وهاتف محمد
محمد /اي سابك
سمير /اه اه الحمد لله انت عملت اي يا بوص عشان يسبني بالسهوله دي
محمد بضحك/خ*فتلو مراتو
سمير/بجد طب هتعمل فيها اي
محمد /قلتلو اني هقبلو وادهالو بس الغ*ي ميعرفش اني مش هسبهالو بالسهوله دي غير لما اخد الورق
سمير/هو يهمك في اي الورق ده
محمد/فهد ت**يماتو بالبلد كلها وانا الصراحه عايز المشروع ده داخل دماغي
فهد /يا ابن الكلب
سمير/طيب يا باشا اقبلك فين انا بقا عشان نتفق
محمد/بص انا قاعد في شقه في وسط البلد هبعتلك اللوكيشن تيجي ونتكلم
سمير/طياره يا بوص
أغلق سمير
مراد/كنت عارف انو مش هيسيب مراتك
فهد /ابن الكلب الحقير
مراد/اهدا بس احنا دلوقتي هنروح وانت يا سمير هتقابلو ولا كأن في حاجه ولو نطقت بكلمه يا حلو زياده وربي وما أعبد لحبسك مؤبد
سمير/لا يا باشا انا عندي امي بصرف عليها سدقني انا معاك
مراد/ماشي يلا
فهد /واحنا
مراد/فهد هات عربيتك وتعالى ورانا
فهد /تمام
_____________
حور /سبني يلا منك لي
مؤمن/والله لو ما خرستي لقتلك
حور/كتمت كتمت
مؤمن/شاطره
رن هاتف مؤمن
مؤمن /اي يا بوص.... جوزها... طيب هنعمل اي... تمام احنا زي ما احنا
وأغلق
حور/جوز مين
مؤمن/اخرسي قولت
حور/وحيات امك يا شيخ فهد بيدور عليا
مؤمن بنفاذ صبر/اه
ابتسمت حور/كنت عارفه
_____
مراد /انزل يلا وخلي التلفون مفتوح عايز اسمع الكلام
سمير/حاضر
طلع سمير إلى محمد
جلس فهد ومراد وسامر في السياره يستمعون للحوار
سمير /يا بوص سبتني كل ده
محمد/منا عملت عشانك المستحيل اهو انا عمري ما خ*فت حد
سمير/أصيل ها هنعمل اي
محمد بتفكير /هو منتظر مني عنوان اديلو في مراتو دلوقتي وطبعا هو ميعرفش اني انا.... ولا عرف
سمير/لا ميعرفش اعتقد
محمد/حلو اوي بس هروح وهقلو يجيب الأوراق الأول وبعد كده ياخد مراتو
سمير/ذكي يا بوص طيب ابعتلو يلا
مسك محمد هاتفه وبعت لوكيشين لفهد
فهد /بعتلي مكان فعلا
مراد/طيب طيب
سمير/مين هيروح يقابلو
محمد /انت
سمير/تاني يا بوص
محمد/اه تاني معيش غيرك مؤمن مع البت هو والتانين
سمير/ماشي انا خدامك
محمد /يلا روح انا مش عايز أظهر ف الصوره
سمير/طيب هروح سلام
نزل سمير وركب سيارتهم
سمير/سمعتو ده كان عايز فهد يخ*فني تاني واروح في دهيه
مراد/كل واحد عايز مصلحتو
فهد /ها إلى بعدوو
مراد /مفيش هنستنا شويه لحد ما يديلو العنوان بتاع المكان الي خ*فينها في
فهد /كتير يعني انا خايف على حور
مراد بتفكير/ثانيه انت معاك رقم مؤمن
سمير/اه
مراد /هاتو بسرعه
أعطاهم سمير الرقم وبحثو
مراد/لقيتو المكان /!!
________
حور/احم مترغي معايا شويه
مؤمن/يا ربي كانت شوره زفت
حور/لي كده بس دنا فرفوشه واعجبك اوي
مؤمن/يا ستي اهمدي انا مش عايز اقفلك بوقك
حور/عشان انت راجل مش زي الوحوش إلى بره دي
مؤمن/اه بأمراه ما ضحكتي عليا َمن شويه
حور/انت مش مسدق اني كنت بدور عليك ولا اي
مؤمن/مش عايز اسدق اسكتي
حور/لا انت وحش ونوتي على فكرا وانا زعلانه منك خلي في بالك
مؤمن/خلاص اسكتي
حور بتمثيل البكاء/لا هعييط
مؤمن/لا ارجوكي اسكتي
حور /لا لا انا ايدي وجعاني من الربط اوي
لانت مشاعر مؤمن/طيب هفكك بس بشرط تقعدي ساكته
حور/والله هسكت
قام مؤمن بفكها
.
حور/شكرا اوي
مؤمن/ايوه خليكي هاديه
ضمت حور نفسها /انا هاديه اهو هو اي ده
نظر مؤمن الناحيه الثانيه
وجد حور تنقض عليه ظلت متشبسه في رقبته
حور بشر/بقا يا زباله انتَ بتخ*فني اناا
مؤمن/انتي يا بت ابعدييي
حور/وحيات ابويا منا بعدا يا زباله وال اي عايز بنت حلال يلا يا حقيرررر
مؤمن/انزليي يا بت
حور/مش مسدق اني ممكن اد*ك شلوت أود*ك أسيوط صح
ركلته حور بقدمها
مؤمن بوجع/اههه
دلف فهد في هذه اللحظه هو ومراد ورجال الشرطه
حور من فوق /فهد
نظر لها فهد بأستغراب /انتي متعلقه عليه كده لي
نزلت حور ومسحت يدها /كنت بقوم بالواجب
تركها فهد وذهب لمؤمن الذي يتوجع على الأرض
فهد /انتي عملتي في اي
حور/ض*بتو في الحته الخطيره ايش فهمك انت
فهد /خربيتك وانا الي قاعد قلقان عليكي
مثلت حور البكاء/وانت فاكر انهم معملوليش حاجه دول كهربوني وعزبوني وانا قعدت اقول يا فهد وانت مش بترد عليا
مراد /فهد يلا تعالي معايا عشان نقفل المحضر
فهد /طيب هاجي بعربيتي
مؤمن/بقو انتو جاين تخدو دي.. دي تاخد بلد
مراد /يلا يلا انجر خدو على البو**
ابتسم فهد وأخذ حور بين زراعه واستقلو العربيه
حور/انت كنت بتدور عليا
فهد /انا كنت هموت من الرعب عليكي
لفت حور وجهها للهواء وظلت تبتسم
لاحظ فهد ابتسامتها
ضحك فهد /اي مش عيزاني اقلق عليكي ولا اي
حور/لا عادي
ابتسم فهد واخدها بين زراعه /اسف اني اتأخرت عليكي
حور/لا عادي والله اتسليت دنا هربت منهم وجابوني ولاد الابسله بس نعمل اي
فهد /هربتي!!
حور /اه هحكيلك
قصت له حور كل ما حدث
_________
سامر/جبناها
ياسمين/طب هات اكلمها
سامر/لا هي مع فهد في العربيه التانيه انا وراهم
ياسمين/طيب لما توصل ادهاني
سامر/حاضر هنخلص شويه إجراءات بس
ياسمين/طيب ماشي سلام
أغلق سامر واكمل طريقه
....
فهد /ده انتي طلعتي مصيبه
حور/عيب عليك بردو انت مش متجوز اي حد
نظر لها فهد
احست حور بما قالته للتو
حور بأحراج/احم في مقام مراتك بردو يا جدع
ضحك فهد بأستخفاف واكمل طريقه
وصلو إلى القسم
فهد /وانا ايش ضمني لما يطلعو هيعملو اي معايا تاني
دلف محمد مع الظابط
فهد /اهلا اهلا محمد باشا اي اخبارك
نظر له محمد بقرف
فهد /لا بص عدل يا حلو بردو مهما تحلم مش هتوصل لفهد يا محمد احلم برحتك
فهد /مراد باشا هجيلك وقت تاني قفل المحضر على كده وانا هروح حور
مراد/تمام
خرج فهد /حور يلا
حور/اي خلصت
فهد /اه يلا
ركبو السياره واتجهو إلى المنزل
حور /هدخل اخد شاور عشان تعبانه
فهد /طيب وانا طلبت الاكل
حور/تمام
______________
ياسمين/وكده اتحلت
سامر/اه الحمد لله عملنا محضر بعدم التعرض طول العمر
ياسمين/يا عيني يا حور شكلها اتبهدلت خالص
سامر بضحك/كان نفسي تشوفيها اول ما دخلنا كانت متعلقه على الواد وض*باه والواد قعد على الارض بسببها
ياسمين /بتتكلم جد
سامر/اه وربنا انا فطست على نفسي من الضحك وال فهد كان متخيل هيدخل يلقيها يا عيني وشها وارم الواد قطع الخلف بسببها
ياسمين بضحك/احسن يستاهل والله
سامر/احنا نسينا نفسنا وبنحكي على الخلق انتي بقا عامله اي
ياسمين/الحمد لله
سامر/وحشتيني اوي
ياسمين بخجل/منت لسه شايفني الصبح
سامر/لا منا ملحقتش بقا
ياسمين/نتقابل بكرا ونتكلم
سامر /احم اه نتقابل حاضر
______________
فهد /تعالى كلي
حور/طيب
جلست حور تأكل وبعد قليل أنهت الاكل
فهد /كلتي
حور /الحمد لله
فهد /طيب قومي تعالى نامي بقا
حور/ماشي
قامت حور للنوم
ذهب فهد معها واحضر الغطاء ووضعو عليها
حور/فهد
فهد /اي
حور/تعالي نام جمبي
يتبع