البارت السابع

2284 Words
الفصل السابع يعني ايه مش فاهم ! _يعني يا رحيم لازم نطلق .. ايه مش مفهوم في كلامي؟ _انتِ اتهبلتي في مُخك ولا إيه ؟ ليه إن شاء الله نطلق ؟ _بسخريه _ لا مفيش خالص .. مامتك بس ض*بتني بالقلم وانا معملتهاش حاجة ! وأظن انتَ شوفت بعينك يعني انا مش بكدب . _ببرود_وفيها ايه ؟ امي وتض*بك براحتها.. اعتبريها امك ياحبيبتي ونخلص.. _بعصبيه _ لا انا أمي الله يرحمها عُمرها ماض*بتني وانا مش هعتبرها مامتي اصلاً.. _بزهق_وبعدين يانور يعني ؟ عايزه ايه بعد الهري ده كله؟ _بقوه_عايزه اطلق قُلت .. مش هقدر استحمل كل ده أنا .. _بلا مبالاه _ عايزه تطلقي؟ يبقى تتنازلي عن جميع حقوقك بالكامل يا نور..وده اللي عندي ومش هغير كلامي .. لو مش عاوزه يبقى تقعدي زي ما انتي وبلاش كلام كتير .. [بصتله بصدمه .. ازاي ازاي يقول كده ؟ ده انا ام بنته ! للدرجه دي هُنت عليه ! ] _بدموع محبوسه_تمام يارحيم تمام ، روز هتبقى معايا خليك عارف .. _بسخريه_خليها معاكِ ياختي يعني هو انا عايزها اووي وماسك فيها بإيدي وسناني..خُديها ويلا من هنا .. _طلقني .. بجحود_انتِ طالق بالثلاثة يانور.. [سابني ومشىَ..سابني من غير ولا كلمة.. ٦ سنين مستحملاه هو ومامته بِ اهانه وكل ماتتخيلوه ، واقول هيتغير ومش بيتغير..استحملت عشان روز اللي عندها سنة وشهرين .. دي اللي كانت مخلياني مستحملاه وصابره..بس خلاص لغايت هنا وكفاية اووي .. ] دخلت لميت هدومي وسمعت عياط روز من اوضتها..دخلتها بصتلها بِحزن على اللي لسه مشافتش دُنيا وامها اتطلقت.. بحنان_مالك ياروزي مالك ؟ بصتلها بطفوله ودموع _ ما..ما بدموع وحنان _ ايه ياروح ماما انتِ ؟ ايه القمر ده بس ؟ ربنا يخليكي ليا ويحفظك ياعيون ماما . بصتلها ومسكت صوُباعها بإيدها الصغيره وإبتسمت بطفوله.. _يلا بقى نلبس ونروح بيت تيتا ؟ بصتلها بعدم فهم بس ابتسمت .. [لبسّتها الصغيره القمر دي ولبست انا وخرجت بس قبل ما اخرج بصيت لكل حتة في الشقة وبحاول افتكر ذكرى حلوه بس الذكريات الوحشه كلها كانت محفوره في دماغي مش عارفه افتكر اي حلو حرفياً.. نزلت ولقيت مامته بتبصلي بشماته.. اه نسيت اقولكم اصلي ساكنة في بيت عيله ..] بضحكه مستفزه_طلقك ؟ يافرحة قلبي .. اخيراً هيتجوز بنت اختي.. يوه نسيت نسيت اقولك .. اصله بنفسه قالي هتجوزها ياماما.. يلا ربنا يعوض عليكي يا حبيبتي.. بقوه مُزيفة:امم ربنا يجمعهم في خير وربنا يكون في عونها يا حبيبتي هتاخد راجل بسم الله ماشاء الله مفيش منه .. مفيش منه في ال.. ولا بلاش اقول استغفر الله العظيم.. هاخد ذنوب على الفاضي بس احب اقولك انها اه اللي في دماغك.. وعايزه اقولك ان كل اللي في دماغك لحياته مش هيتم عشان ربنا مش بيرضى بالظُلم يا.. طنط.. مع السلامه. بصتلها بحقد ولسه هترد بس نور شاورت بإستفزاز بإنها تسكت ومشيت بإنتصار.. بحقد_ماشي ياضلمه انتِ .. المُهم اني خلصت منك .. [دخلت شقة ماما وبابا الله يرحمهم وابتسمت لما لقتها نضيفه لاني كُنت بروح كل شويه انضفها واهويها عشان ريحتها تفضل حلوه .. بصيت لِ روز النايمة بسكينه وبوستها في خدها ودخلت بيها اوضتي وحطتها تنام .. غيّرت هدومي وقعدت جنبها بإرتياح وانا واثقة اني عملت الصح.. نمت ، نمت حتى بهدومي من كُتر تعبِ ..] ماما .. بابا !! حبيبت قلبهم انتِ .. انتوا وحشتوني اووي .. انتِ وحشتينا اكتر بكتير .. بس اطمني احنا معاكي ومش هنسيبك خالص.. خلي بالك من روزتنا القمر وربّيها حلو زي ماربنّاكي ياحياتي ها ؟ واطمني انتِ عملتي الصح ياعيون ماما وبابا .. ايه ده ؟ ايه الصوت ده !! صحيت على رنة تليفوني.. استوعبت اللي حواليا وبصيت لِ تليفوني لقيتها رقم اورنج المُستفز..حطيت التليفون مكانه وبصيت لِ روز اللي كانت حاطة ايديها على بطني ونايمه .. إبتسمت بحنان : واللهِ هعيش ليكي انتِ وبس ياعيون ماما وهربيكي احسن تربية وهطلعك نضيفة من جوا لغايت ما اطمن عليكي .. [رجعت شُغلي من تاني اللي كُنت سايباه بسبب رحيم ومامته المُتحكمين.. عيشت لِ روز اللي كانت بتكبر كل يوم قدامي وانا مبسوطه بيها ..] _خلي بالك منها ياسُفيان .. مش هوصيك عليها دي نور عيني .. لو زعلتها صدقني هزعل اكتر . بإبتسامه _متقلقيش ياحماتي القمر انتِ دي في عيني واللهِ .. بدموع وحنان _ كبرتِ ياروزتي.. ربنا يحفظك من كل شر ياعيون ماما .. لو خلفتي بنت سميها نور ها ؟ بضحك ودموع_واللهِ لو ولد هسميه نور بردو .. انتِ دنيتي يانوري.. _ابتسمت ليها بحنان .. روّحت بيتي وانا بدّمع لأنها مش فيه .. واخيراً اتكلمت: أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمد رسول الله .. _وحشتيني ياماما..وحشتني يا بابا .. _انتِ اكتر ياحبيبت قلبهم .. تمت ..نور ببرائة هو أنا قصيرة يا جدو - عبدالعظيم لا انتِ قمر يا روح جدو الواد ده بيضايقك - نور ايوه وبيقولي يا اوزعه - عبدالعظيم ليا تصرف معاك - عبدالرحمن دي بتقولي يلا حف كده - نور هو انت علشان اكبر مني ب خمس سنين يعني هنشوف نفسك عليا التكمله - عبدالرحمن عايزك في موضوع مهم بخصوص مستقبلي - عبدالعظيم واي الموضوع المهم الي هيحدد مصيرك ده - عبدالرحمن أنا بحب بنت وعايز اتقدملها - نور بعد إذنك يا جدي أنا طالعه اوضتي - عبدالرحمن احسن علشان اخد راحتي - نور مردتش عليه وطلعت اوضتها بتفكر فيه وفي حبها ليه أنا بحبه من واحنا صغيرين هو الوحيد الي كان جنبي بعد موت بابا كان هو عوضي في الدنيا كنت دائمًا عايزه اعترف بحبي بس خايفه من رده اكيد معتبرني زي أخته خايفه يصدمني برده احساس انك تحب حد وفجأة يبعد عنك بدون سبب ده احساس متعب جدا بس هو أنا هعوز اي منه هو حتى ميعرف اني بحبه أنا اتعلقت بيه جدا مقدرش اعيش من غيرة بس هو لي مش حاسس بيا - عقلي فوقي لنفسك هو بيحب غيرك - قلبي بس هو هيعرف ازاي وأنتِ بتخانقي معاه كل ما تشوفيه - عقلي لازم تتخطي وجوده تنسيه - قلبي فرصه واحده بس قوليله مشاعرك وهو هيطلع بيحبك بس فرصه - عقلي هو هيخطب غيرك يبقى عمره ما حبك نور بس بقى انا تعبت منكم هو خلاص بيحب غيري ف ملوش داعي اقوله مشاعري اي تجاه خلاص لازم اكمل حياتي من غيرة لازم أخرجه من تفكيري قطعها من شرودها جدها - عبدالعظيم عايز اتكلم معاكِ في موضوع مهم - نور لو بخصوص الشغل ف انا نازله بكرة أن شاء الله - جدها بس اي التغيير ده - نورمن بعد ما خلصت الكليه وانا قاعده في البيت مش بعمل حاجة علشان كده قررت اشتغل ومضيعش وقت - جدها مش ده الموضوع بس هسيبك ترتاحي ونتكلم بعدين - نور تصبح على خير يا جدو - جدها وهو بيبوس رأسها وأنتِ من اهل الخير -----&&&& عبدالرحمن قولتلها - جده لا شكلها مُرهق ف سبتها ترتاح الموضوع ده محتاج تفكير - عبدالرحمن تمام تصبح على خير - وانت من اهل الخير تاني يوم جهزت نور نفسها ولبست فستان وعليه خمار ونزلت الصاله علشان تفطر - جدها صباح الخير يا نور بس لي صاحيه بدري أنا مش مصدق - نور عندي شغل بقى ولازم اكون جاهزه ومتأخرش - جدها بنتنا كبرت وبقت قد المسؤلية خلاص - نور هو أنا عملت معجزه ده انا قومت بدري بس -جدها طيب يلا افطري - عبدالرحمن صباح الخير يا جدو - جده صباح النور يا بودي - عبدالرحمن اي النشاط ده مش من طبعك تقومي بدري في حاجه هتحصل -نور هيا مش نقصاك انت كمان مش معجزه هيا - عبدالرحمن يا ستي انا غلطان اني طلبت من جدي أنه يشغلك - نور يعني انت السبب أنا بقول بردو جدي مش هيطلب مني كده جده في سره بوظت الدنيا - عبدالرحمن انا غلطان بدل ما نسيبك قاعدة لوحدك في البيت قولت اقترح عليه الموضوع ووافق ولما قال ماشي جيت عندك - نور تمام مين هيوصلني - جدها أنا هاخدك معايا رايح الشركه - عبدالرحمن وهو يغمز له مش كان عندك اجتماع قبل الشغل يا جدو - جده اه يا ابني والله نسيت معلش يا بنتي روحي مع عبدالرحمن هيوصلك - نور تمام أنا خارجه - عبدالرحمن نسيت الاتفاق ولا اي يا جدو - عبدالعظيم زي ما قولتلك اسبوع لو قدرة تخليها تحبك هتتجوزها - عبدالرحمن اتفقنا نتقابل في الشركه - عبدالعظيم ماشي يا ابن الغالي خرج عبدالرحمن وشاف نور واقفه بتكلم مع الداده وبتبتسم مكنتش ع**ط أنا لما وقعت في حبك عبدالرحمن يا نور يلا علشان منتأخرش - نور تمام جايه ليصعد السياره ونور تجلس في الخلف عبدالرحمن أنا مش السائق بتاعك على فكرة نور يعني ده مضايقك - عبدالرحمن ايوه تعالي اقعدي هنا - نور حاضر لتجلس بجانبه ويذهب بتجاه الشركه - هتدخلي معايا الشركه ومتبصيش لحد من الموظفين - نور حاضر - عبدالرحمن شاطرة كده - لتنظر إليه بمُكر دانا هخليك تندم على اقتراحك ده ليركن السيارة وتنزل نور أمامه وتذهب للشركه مع مخالفة ما قاله لها بأن تمشي ورائه - عبدالرحمن نور استني ولكن لما يأتيه رد منها هو أنا مش قولتلك تمشي ورايا مش تمشي قدامي - نور اولا متدخلش اعمل اي واروح فين ثانيا أنا ليا في الشركه دي زي ما ليك ف احترم حدودك معايا في الكلام ومتتحكمش فيا - عبدالرحمن أنا هنا المدير وانت جايه تشتغلي بصفتك سكرتيرة عندي مش اكتر ف اتكلمي معايا باحترام - نور ومين قالك اني هقبل اشتغل عندك - عبدالرحمن أنا الي بقولك - نور هو اه أنا معرفش حاجه عن الشركه بس مش لما انزل اشتغل يكون عندك وسكرتيرة كمان مستحيل - عبدالرحمن أنا خلاص طردت السكرتيرة الي كانت عندي وأنتِ دلوقتي مكانها يلا قدامي على المكتب - نور قولت لا وانا مش هشتغل عندك - عبدالرحمن خمس دقايق وتكوني ورايا علشان الكل بيتف*ج مش عايز دوشه في الشركه وانا ليا مكانتي مش عايز اضيع برستيجي واهزئق قدام الناس - نور أنت فاكر نفسك مين يا عم انت روح مشي كلامك على حد غيري - دقيقة وتكوني ورايا يا نور وإلا ليلتك مش هتعدي - نور ماشي يا رخم - عبدالرحمن مسكها من أيدها واخدها على االمكت، إنتِ تعديتي حدودك احنا هنا في الشركه مش في البيت يعني تتكلمي معايا بإحترام وأدب - نور وأنا مش عايزه اشتغل - عبدالرحمن خلاص إلي يريحك أنا مش عايزك معايا روحي لجدك وهو هيعرفك وابقى قوليله شوف سكرتيرة ل عبدالرحمن - نور تمام بعد إذنك - عيله بارده بس والله لاوريكِ - نور عيل ثقيل ورخم بس بحبه خرجت من المكتب وراحت مكتب جدها - نور اي ده انا قولت هقعد استناك مش قولت في اجتماع ضروري ولازم تحضره - جدها اتأجل لبكرة نور طيب هو أنا عايزه اعرف أنا جايه هنا لي ولو هتقول سكرتيره ل الاستاذ عبده هيكون ردي مستحيل أنا اشتغل عنده مستحيل اه وكمان شوفله سكرتيرة لمكتبه وانا عايزه اعرف هشتغل اي هنا - جدها هنزل اعلان في الجريده النهارده بإذن الله اما بخصوصك هنزلك مع محمد في الحسابات تتعلمي وبعدين تقدري تستلمي مكتبك بعد ما تاخدي خبرة كافيه - نور محمد رخم وبيرخم عليا وانا مش بحبه - جدها هو أنتِ مش بتحبي حد خالص كله بتكرهيه - نور هيا دي عياله تتحب باستثناءك يا جدو طبعًا - جدها يعني أنتِ مش بتحبي العيله دي - بصراحه مش كلهم - يعني عايزه اي دلوقتى - عايزه مكتب لوحدي - ايوه وهتعملي اي - هعقد ارسم - جدها امشي اطلعي بره - نور كلكم بتزعقو كده طيب ماشي اروح ل محمد وامري لله في مكتب محمد اخوها - نور بخ - محمد بخ دي تقوليها ل القطه بتعتك - لا يا ناصح بقولها بِس - محمد هاتي من الاخر عايزه اي - نور يعني أنا متكلمش معاك غير وانا عايزه حاجه - اه بتاع مصلحتك - انت مبتسألش على اختك قولت أنا اسأل - محمد أنتِ الي بتسألي اوي يابت - نور متبقاش قفوش كده هقولك أنا عايزه اي - ايوه يلا قولي علشان مصدع وعايز اخلص الشغل الي في إيدي - نور عايزك تعلمني الشغل ده - محمد وهو يبتسم ساخرًا. ده مين نزلك الشغل من الاساس - نور جدو صعبت عليه من القعده قال لما أشعلها شويه - محمد بس إنتِ متعرفيش حاجة عن الأعمال الإدارية - نور منا جتلك اهو علمني - محمد لا انا مرارتي تعباني مش ناقص اطلعي برة - نور كان عندي حق لما قولت اني بكرهكم كلكم قفلت الباب وخرجت لو سمحتي يا أنسه هو فين الكافتيريا الي هنا او اي مكان ارتاح فيه - في الدور الثاني - نور شكراً جزيلاً بعد إذنك لتقول في سرها هيا دي شركه ولا اوتيل سياحه هيا ازاي لابسه كده قدام لشاب الي موجوده وصلت الاستراحه وقعدت شويه طلبت قهوة وبسكوت علشان مفطرتش حلو ولقيت إلي قعد قدامي - السلام عليكم - نور وعليكم السلام - أنا عارف اني غلطان بس هو حضرتك مخطوبه - نور وانت مالك ازاي تقعد معايا اصلا - عرفتي اسمي منين أنا مالك وإنتِ - نور لا انا بقولك انت مالك زي مالكش دعوة كده - مالك هو أنتِ جديده هنا - نور بعد إذنك ممكن تقوم - مالك لي - عبدالرحمن هو انت مالك مش قالتلك مالكش دعوة انت مترود وإنتِ تعالي ورايا المكتب ومسمعش صوتك دخل المكتب وقفل الباب وزعق فيها - أنتِ بتتكلمي معاه لي مكنتِش تردي عليه من الاساس كنتِ سيبتيه وقومتي - نور هو قعد فجأة وانا ماليش دخل بس انت اي مضايقك كل ده - علشان بحبك وبغير عليكِ فهمتي لي - نور بتحبني - ايوه بحبك - نور بس أنت هتخطب - كنت هخطبك أنتِ كنت بتكلم مع جدي عليكِ انتِ ايوه احنا بنتخانف كتير بس بكون سعيد معاكِ مش بكون قاصد اضايقك بس انا بحب اعمل كده معاكِ - نور مدام كده بقى انسى موضوع السكرتيرة ده علشان البنات هنا لبسهم مش عجبني - عبدالرحمن مش باخد بالي منهم اصلا أنا عيوني مليانه بحبك إنتِ وصعب تحب غيرك - نور وانا بحبك - عبدالرحمن بحبك وإنتِ غيرانه كده - نور يعني اسيبك تغير لوحدك - عبدالرحمن تعالي نقابل جدي - نور لسه مخرجني بره المكتب - عبدالرحمن ده هياخدك بالاحضان هههه - نور لي - علشان **بت الرهان - نور أنا مش فاهمه - عبدالرحمن لما طلبت ايدك من جدي قال معاك اسبوع ولو وافقت أنا كمان موافق - نور يعني أنتِ متفقين عليا في مكتب عبدالعظيم عبدالرحمن مفيش مب**ك - جدو على اي - أنا **بت الرهان وطلعت بتحبني - جدها يعني موافقه تتجوزيه - نور موافقه - جدها طيب مفيش افكر - نور تؤ تؤ موافقه - يبقى نقراء الفاتحه بعد شهر عبدالرحمن احلى عروسه دي ولا اي نور حلوة علشان معاك عبدالرحمن بحبك نور وانا كمان سأظل أحبك حتى أنتهي
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD