#أحلام_أبو_العز
#صرخه_أنثي
#الفصل_الثالث
_______________________________
كميس الهوادج .. شرقية
ترش على الشمس حلو الحداد
كدندنة البدو .. فوق سرير
من الرمل ، ينشف فيه الندا
ومثل بكاء المآذن .. سرت
إلى الله ، أجرح صحو الندا
أعبيء جيبي نجوماً .. وأبني
على مقعد الشمس لي مقعداً
ويبكي الغروب على شرفتي
ويبكي لأمنحه موعداً..
شراعُ انا .. لا يطيق الوصول
ضياعُ أنا .. لا يريد الهدى
حروفي ، جموع السنونو ، تمد
على الصحو معطفها الأ**دا
أنا الحرف .. أعصابه .. نبضه
تمزقه قبل أن يولدا..
أنا لبلادي .. لنجماتها
لغيماتها .. للشذا .. للندى
سفحت قوارير لوني نهوارً ..
على وطني الأخضر المفتدى
ونتفت في الجو ريشي صعوداً
ومن شرف الفكر أن يصعدا
تخيلت حتى جعلت العطور ترى
ويشم إهتزاز الصدى
بأعراقي الحمر .. امرأةُ
تسير معي في مطاوي الردا
تفح .. وتنفخ في أعظمي
فتجعل من رئتي موقدا ..
هو الجنس أحمل في جوهري
هيولاه من شاطيء المبتدا
بتركيب جسمي .. جوع يحن
لآحر .. جوع يمد اليدا
أتحسب أنك غيري ؟ ضللت
فإن لنا العنصر الأوحدا
جمالك مني .. فلولاي لم تك
شيئاًَ ... ولولاي لن توجدا
ولولاي ما انتفحت وردةُ
ولا فقع الثدي أو عربدا
صنعتك من أضلعي .. لا تكن
جحوداً لصنعي أو ملحدا
أضاعك قلبي .. ولما وجدتك
يوما بدربي .. وجدت الهدى
عزفت ولم أطلب النجم بيتاً
ولا كان حلمي أن أخلدا
إذا قيل عني ((أحس)) كفاني
ولا أطلب ((الشاعر الجيدا))
شعرت بشيء فكونت شيئأً
بعفوية ، دون ان أقصدا
فيا قارئي .. يا رفيق الطريق
أنا الشفتان .. وأنت الصدى
سألتك بالله كن ناعماً
إذا ما ضممت حروفي غداً
تذكر .. وأنت تمر عليها
عذاب الحروف .. لكي توجدا
سأرتاح .. لم يك معنى وجودي
فضولاً .. ولا كان عمري سدى
فما مات من في الزمان ..
أحب .. ولا مات من غردا
________________________________
تاني يوووووم المنبه رن
صحت نادين وخدت شاور وحاولت تنسي كلام شريف ليها مع العلم أن **ره القلب مبتتنساش .
حضرت الفطار وراحت تصحي شريف دخلت القوضه لقته صاحي وبيلبس في هدومه قالتله صباح الخير ياحبيبي
_بصلها ومردش عليها
=ياعم صبح ياعم طل ياعم صبح
وراحت حضنته من ضهرو وقالتله برغم اللي بتعمله فيا بردو مبعرفش أقسي عليك
_لف وشال أيدها وقالها انتي عارفه أحساسي من نحيتك إيه فبلااااش الأسلوب دا معايا
=أنا عارفه انك مجبر تعيش معايا ياشريف بس انا مش مجبره يابن عمي واللي عوزاك تعرفه ياشريف أن من وحنا لسه عيال صغيرين مبشوفش غيرك يابن عمي. ولو قلتلك انك دنيتي الحلوه اللي اتمنيتها وكنت بعاندك من حبي وغيرتي عليك
_شريف بصلها وسمع كلامها ومعرفش يقول إيه لانه استغرب كلامها وشاف صدق مشاعرها في كلامها وفي عنيها ارتبك وقالها الفطار جاهز
=أيوه ياحبيبي الفطار جاهز
_بصلها باستغراب ولا اللي اكنه قلبه طب من مكانه انسانه جديده ميعرفهاش وقاله طيب يلا نفطر علشان اتأخرت .
ومشت قدامه وهيا طالعه من القوضه وأول مره يبص لتفاصيل جسمها ويحقق فيها وبيقول لنفسه دي أكيد جنيه مش مراتي القمر دا عايش معايا وانا معرفش ماهي طلعت حلوه وموزه جامده أوووي ياهووووو
وقعدوا فطروا مع بعض وتقريبا دي أول مره ميتشاكلوش فيها ودا كان بالنسبه لشريف يوووم عالمي .
التيلفون رن رنننننن رننننننن
شريف :ألووووو حاضر حاضر تمام تمام ومش عارف يتكلم قدام نادين ويبوظ اليووم الحلو السعيد دا
نادين :دي أيه ياشريف
_أيوه
=طيب ممكن أطلب منك طلب ياشريف
_أطلبي خير
=ممكن متأخدهاش عليك أوووي لان تقريبا الناس لاحظت اهتمامك بيها وقالتلي وسهركم مع بعض ورقصكم .
_حد قالك إزاي ومين دا اللي قالك
=ياشريف ملوش لازمه مين قالي ومين مقالش انا واثقه فيك وعارفه انك برغم انك مبتحبنيش بس مش هتخون ثقتي فيك انا مبباليش لكلام الناس لأن ثقتي فيك أكبر من كلامهم
وهنا بصلها شريف بابتسامه وقال لنفسه ياااااه يابنت عمي كانت فين معاملتك دي من زمان ولا يمكن انتي عمرك كده وانا مش واخد بالي أومال لو عرفتي اني متجوز عليكي وثقتك فيا مش في محلها هتعملي إيه يانادين
قطعت تفكيره نادين ياشريف ياشريف ممكن أطلب منك طلب ياحبيبي
_أتفضلي
=ممكن نخرج نتعشي مع بعض النهارده الاولاد مش موجودين ومن زمان مخرجناش لواحدنا ممكن علشان خاطري
_سبيها ب*روفها عندي شغل كتير هشوف مواعيدي وارد عليكي
وهنا شاف قهره وزعل في عينيها بس مبينتش ليه
قالها بس الاكيد هحاول نخرج النهارده
قامت نادين واترمت في حضنه وقالتله حضن مطار جامد لحبيبي وحبيب قلبي ❤️
ضحك شريف وقالها ياااااه يانادين لسه فاكره الحضن المطار دا كان أيام الطفوله زمان .
بصت في عيونه وهيا حضناه وقالتله انا عمري مانسيت أي حاجه منك ياشريف عمري .
قالها كده هتأخر ومش هنعرف نخرج النهارده واستأذن منها وفتح الباب وهوا نازل راحت وراه وقالتله ولاأول مره بحبك ياشريف ((لاإله الا الله ))
رد عليها شريف((محمد رسول الله))
ونزل شريف وهوا كله سعاده من نادين جديده تخطف القلب والروح من نادين بروح حلوه وبيسأل نفسه معقوله التغير المفاجئ دا .
في الشركه المستشار القانوني أحمد واللي هوا زوج روقيه صاحبه نادين بيمضي ورق عند شريف في المكتب دخلت آيه فجأه وهيا متعرفش أن فيه حد جوه وقالت .
_معقوله متعديش عليا ياشريف وانت قايلي هعدي عليكي
لقت المستشار موجود اتأسف وطلعت تاني
بينما المستشار استغرب من طريقه تعاملها مع شريف وقال في نفسه مش معقوله دي طريقه أسلوب سكرتيره مع مديرها دي بينهم حاجه أكبر من كده بكتير.
وبعد ماخلص شريف التوقيع لأحمد علي الاوراق قاله لو سمحت ابعتلي السكرتيره وانت خارج
وفعلا أحمد وهوا طالع قالها ادخلي لشريف بيه عاوزك .
دخلت أيه لشريف وهنا شريف بعصبيه رفع إيده وطاااااااااخ علي وشها
_وقعت أيه من عزم القلم اللي إدهولها وقالتله أنا أسفه مكنتش أعرف أن فيه حد موجود عندك
=انا قلتيلك اللي بيني وبينك في شقتنا مش في الشركه انتي الوقتي عملتيلي مشكله وأحمد هيقول لروقيه ونادين هتعرف لأنها صاحبه روقيه .
_انت خايف منها ليه مهي لازم تعرف وفي الاول وفي الأخر هيا هتعرف انك متجوز غيرها
=أعملي حسابك أن اتجرأتي وعملتيها ونادين عرفت هيبقي أخر يوووم بيني وبينك انتي فاهمه
_يعني انت بتحبها بقي وضحكت عليا ياشريف
=بغضب انتي عارفه اني واخدك ومتجوزك علشان مبعملش حاجه حرام يعني انتي لمزاجي ياقطه سيبك بقي من الحب وغير ه دا انتي عاوزه الفلوس والغني وانا برضي شهوتي وبس ودا كان اتفاقنا اتفضلي اطلعي شوفي شغلك وألغيلي مواعيدي النهارده .
_ليه
=مش شغلك اللي اقولك عليه تعمليه وبعدين انا قلتلك متدخليش الا في اللي يخصك بس
_حاضر ياشريف بيه اللي تشوفه
=وأه عاوزك تحجزي غرفه في فندق فايف ستار سبع نجوووووم الليله
وطلعت وهيا كلها غضب وشر ومش ناويه خير أبدا
وبعد ماطلعت قعد شريف مع نفسه يفتكر ليله انبارح وإزاي هوا جرح مشاعرها كاأنثي وقرر يعيشها اللحظه ويعيش معاها أيامه الحلوه اللي بيتمناه منها وخدو خياله للحظه وهوا نايم معاها وبيثبت رجولته ليها كان في عز نشوته ليها بس هوا اللي حب يجرحها بالكلام لجرحها ليه بكلامها .
وهنا يكون أنتهي فصلنا النهارده ارجو يكون عجبكم تشجيع بقي علشان أقدر أكمل ولسه اللي جاي تقيل ?
#أحلام_أبو_العز
#صرخه_أنثي
#أحلام_أبو_العز
#صرخه_أنثي
#الفصل_الثالث
_______________________________
كميس الهوادج .. شرقية
ترش على الشمس حلو الحداد
كدندنة البدو .. فوق سرير
من الرمل ، ينشف فيه الندا
ومثل بكاء المآذن .. سرت
إلى الله ، أجرح صحو الندا
أعبيء جيبي نجوماً .. وأبني
على مقعد الشمس لي مقعداً
ويبكي الغروب على شرفتي
ويبكي لأمنحه موعداً..
شراعُ انا .. لا يطيق الوصول
ضياعُ أنا .. لا يريد الهدى
حروفي ، جموع السنونو ، تمد
على الصحو معطفها الأ**دا
أنا الحرف .. أعصابه .. نبضه
تمزقه قبل أن يولدا..
أنا لبلادي .. لنجماتها
لغيماتها .. للشذا .. للندى
سفحت قوارير لوني نهوارً ..
على وطني الأخضر المفتدى
ونتفت في الجو ريشي صعوداً
ومن شرف الفكر أن يصعدا
تخيلت حتى جعلت العطور ترى
ويشم إهتزاز الصدى
بأعراقي الحمر .. امرأةُ
تسير معي في مطاوي الردا
تفح .. وتنفخ في أعظمي
فتجعل من رئتي موقدا ..
هو الجنس أحمل في جوهري
هيولاه من شاطيء المبتدا
بتركيب جسمي .. جوع يحن
لآحر .. جوع يمد اليدا
أتحسب أنك غيري ؟ ضللت
فإن لنا العنصر الأوحدا
جمالك مني .. فلولاي لم تك
شيئاًَ ... ولولاي لن توجدا
ولولاي ما انتفحت وردةُ
ولا فقع الثدي أو عربدا
صنعتك من أضلعي .. لا تكن
جحوداً لصنعي أو ملحدا
أضاعك قلبي .. ولما وجدتك
يوما بدربي .. وجدت الهدى
عزفت ولم أطلب النجم بيتاً
ولا كان حلمي أن أخلدا
إذا قيل عني ((أحس)) كفاني
ولا أطلب ((الشاعر الجيدا))
شعرت بشيء فكونت شيئأً
بعفوية ، دون ان أقصدا
فيا قارئي .. يا رفيق الطريق
أنا الشفتان .. وأنت الصدى
سألتك بالله كن ناعماً
إذا ما ضممت حروفي غداً
تذكر .. وأنت تمر عليها
عذاب الحروف .. لكي توجدا
سأرتاح .. لم يك معنى وجودي
فضولاً .. ولا كان عمري سدى
فما مات من في الزمان ..
أحب .. ولا مات من غردا
________________________________
تاني يوووووم المنبه رن
صحت نادين وخدت شاور وحاولت تنسي كلام شريف ليها مع العلم أن **ره القلب مبتتنساش .
حضرت الفطار وراحت تصحي شريف دخلت القوضه لقته صاحي وبيلبس في هدومه قالتله صباح الخير ياحبيبي
_بصلها ومردش عليها
=ياعم صبح ياعم طل ياعم صبح
وراحت حضنته من ضهرو وقالتله برغم اللي بتعمله فيا بردو مبعرفش أقسي عليك
_لف وشال أيدها وقالها انتي عارفه أحساسي من نحيتك إيه فبلااااش الأسلوب دا معايا
=أنا عارفه انك مجبر تعيش معايا ياشريف بس انا مش مجبره يابن عمي واللي عوزاك تعرفه ياشريف أن من وحنا لسه عيال صغيرين مبشوفش غيرك يابن عمي. ولو قلتلك انك دنيتي الحلوه اللي اتمنيتها وكنت بعاندك من حبي وغيرتي عليك
_شريف بصلها وسمع كلامها ومعرفش يقول إيه لانه استغرب كلامها وشاف صدق مشاعرها في كلامها وفي عنيها ارتبك وقالها الفطار جاهز
=أيوه ياحبيبي الفطار جاهز
_بصلها باستغراب ولا اللي اكنه قلبه طب من مكانه انسانه جديده ميعرفهاش وقاله طيب يلا نفطر علشان اتأخرت .
ومشت قدامه وهيا طالعه من القوضه وأول مره يبص لتفاصيل جسمها ويحقق فيها وبيقول لنفسه دي أكيد جنيه مش مراتي القمر دا عايش معايا وانا معرفش ماهي طلعت حلوه وموزه جامده أوووي ياهووووو
وقعدوا فطروا مع بعض وتقريبا دي أول مره ميتشاكلوش فيها ودا كان بالنسبه لشريف يوووم عالمي .
التيلفون رن رنننننن رننننننن
شريف :ألووووو حاضر حاضر تمام تمام ومش عارف يتكلم قدام نادين ويبوظ اليووم الحلو السعيد دا
نادين :دي أيه ياشريف
_أيوه
=طيب ممكن أطلب منك طلب ياشريف
_أطلبي خير
=ممكن متأخدهاش عليك أوووي لان تقريبا الناس لاحظت اهتمامك بيها وقالتلي وسهركم مع بعض ورقصكم .
_حد قالك إزاي ومين دا اللي قالك
=ياشريف ملوش لازمه مين قالي ومين مقالش انا واثقه فيك وعارفه انك برغم انك مبتحبنيش بس مش هتخون ثقتي فيك انا مبباليش لكلام الناس لأن ثقتي فيك أكبر من كلامهم
وهنا بصلها شريف بابتسامه وقال لنفسه ياااااه يابنت عمي كانت فين معاملتك دي من زمان ولا يمكن انتي عمرك كده وانا مش واخد بالي أومال لو عرفتي اني متجوز عليكي وثقتك فيا مش في محلها هتعملي إيه يانادين
قطعت تفكيره نادين ياشريف ياشريف ممكن أطلب منك طلب ياحبيبي
_أتفضلي
=ممكن نخرج نتعشي مع بعض النهارده الاولاد مش موجودين ومن زمان مخرجناش لواحدنا ممكن علشان خاطري
_سبيها ب*روفها عندي شغل كتير هشوف مواعيدي وارد عليكي
وهنا شاف قهره وزعل في عينيها بس مبينتش ليه
قالها بس الاكيد هحاول نخرج النهارده
قامت نادين واترمت في حضنه وقالتله حضن مطار جامد لحبيبي وحبيب قلبي ❤️
ضحك شريف وقالها ياااااه يانادين لسه فاكره الحضن المطار دا كان أيام الطفوله زمان .
بصت في عيونه وهيا حضناه وقالتله انا عمري مانسيت أي حاجه منك ياشريف عمري .
قالها كده هتأخر ومش هنعرف نخرج النهارده واستأذن منها وفتح الباب وهوا نازل راحت وراه وقالتله ولاأول مره بحبك ياشريف ((لاإله الا الله ))
رد عليها شريف((محمد رسول الله))
ونزل شريف وهوا كله سعاده من نادين جديده تخطف القلب والروح من نادين بروح حلوه وبيسأل نفسه معقوله التغير المفاجئ دا .
في الشركه المستشار القانوني أحمد واللي هوا زوج روقيه صاحبه نادين بيمضي ورق عند شريف في المكتب دخلت آيه فجأه وهيا متعرفش أن فيه حد جوه وقالت .
_معقوله متعديش عليا ياشريف وانت قايلي هعدي عليكي
لقت المستشار موجود اتأسف وطلعت تاني
بينما المستشار استغرب من طريقه تعاملها مع شريف وقال في نفسه مش معقوله دي طريقه أسلوب سكرتيره مع مديرها دي بينهم حاجه أكبر من كده بكتير.
وبعد ماخلص شريف التوقيع لأحمد علي الاوراق قاله لو سمحت ابعتلي السكرتيره وانت خارج
وفعلا أحمد وهوا طالع قالها ادخلي لشريف بيه عاوزك .
دخلت أيه لشريف وهنا شريف بعصبيه رفع إيده وطاااااااااخ علي وشها
_وقعت أيه من عزم القلم اللي إدهولها وقالتله أنا أسفه مكنتش أعرف أن فيه حد موجود عندك
=انا قلتيلك اللي بيني وبينك في شقتنا مش في الشركه انتي الوقتي عملتيلي مشكله وأحمد هيقول لروقيه ونادين هتعرف لأنها صاحبه روقيه .
_انت خايف منها ليه مهي لازم تعرف وفي الاول وفي الأخر هيا هتعرف انك متجوز غيرها
=أعملي حسابك أن اتجرأتي وعملتيها ونادين عرفت هيبقي أخر يوووم بيني وبينك انتي فاهمه
_يعني انت بتحبها بقي وضحكت عليا ياشريف
=بغضب انتي عارفه اني واخدك ومتجوزك علشان مبعملش حاجه حرام يعني انتي لمزاجي ياقطه سيبك بقي من الحب وغير ه دا انتي عاوزه الفلوس والغني وانا برضي شهوتي وبس ودا كان اتفاقنا اتفضلي اطلعي شوفي شغلك وألغيلي مواعيدي النهارده .
_ليه
=مش شغلك اللي اقولك عليه تعمليه وبعدين انا قلتلك متدخليش الا في اللي يخصك بس
_حاضر ياشريف بيه اللي تشوفه
=وأه عاوزك تحجزي غرفه في فندق فايف ستار سبع نجوووووم الليله
وطلعت وهيا كلها غضب وشر ومش ناويه خير أبدا
وبعد ماطلعت قعد شريف مع نفسه يفتكر ليله انبارح وإزاي هوا جرح مشاعرها كاأنثي وقرر يعيشها اللحظه ويعيش معاها أيامه الحلوه اللي بيتمناه منها وخدو خياله للحظه وهوا نايم معاها وبيثبت رجولته ليها كان في عز نشوته ليها بس هوا اللي حب يجرحها بالكلام لجرحها ليه بكلامها .
وهنا يكون أنتهي فصلنا النهارده ارجو يكون عجبكم تشجيع بقي علشان أقدر أكمل ولسه اللي جاي تقيل ?
#أحلام_أبو_العز
#صرخه_أنثي