#أحلام_أبو_العز#صرخه_أنثي#الفصل_الأول
#أحلام_أبو_العز
#صرخة_أنثي
#الفصل_الأول
________________________________
_اخلصي يا ستي هانم كل ده وقت انا زهقت زهقت من العيشه دي زهقت إهمالك زهقت من أستهتارك.
=حاضر حاضر خلصت اهو اصبر على بس انت مالك انت مفيش حاجه بتعجبك أبدا .
مسك شعرها و زنقها في الحيطه ورفع دماغها لفوق هو بيبص لها قال لها انا طلباتي اوامر واعملي حسابك ان كنت لسه عايش معاكي لحد النهارده عايش معاكي عشان خاطر اولادي انما انتي ما تسويش عندي حاجه في الدنيا يبقي تشتغلي وانت ساكته وحسك عينك صوتك يعلي او حتى تعبري عن رأيك في حاجه في البيت تعتبري نفسك جماد يعني حاجه ملكيش لازمه فهماني ولا ما نتيش فهماني .
=حاضر حاضر سيب شعري فهمت خلاص سيب شعري
_وهو بيسيب شعرها زقها جامد وقعت علي الارض اتخبطت دماغها في التربيزه تقريبا دماغها تعورت نزلت دم هو شاف كده وما هنش عليه يقول لها الف سلامه عليكي او انتي فيكي ايه بالع** سبها ونزل.
مصطفى ورحيم مالك يا امي فيكي ايه مين اللي عمل فيكي كده اكيد بابا ما تزعليش ما تزعليش تعالى ياأمي نمشي ونسيب البيت ده ردت عليهم الام وقالت لأ بابا ما عملش فيا حاجه انا اللي اتزحلقت وانا ماشيه ودماغي اتخبطت ما فيش حاجه يا حبايبي وخدتهم في حضنها وقعدت تعيط وافتكرت حياتها اللي تدمرت بسبب غلطه عمرها.
أنا ندين المهدي عمري خمسه وثلاثين عاما متجوزه شريف المهدي وهوا ابن عمي متزوجين بقالنا عشره سنين معايا مصطفي وعمره ثمانيه سنوات ورحيم سته سنوات ورهف ثلاث سنوات .
تزوجت شريف لرغبه أبي وأبيه من وأحنا صغيرين واحنا الاتنين مكناش بنطيق بعض بس كانوا دايما يقولوا نادين لشريف وشريف لنادين مع العلم اننا مكناش بنطيق بعض وعمرنا مارتحنا لبعض الجواز كان جواز مصلحه وعلشان دا ابن عمي وهوا أولي بمعني أصح علشان التركه وعلشان أموال العيله متروحش لحد غريب .
وخصوصا أن انا وحيده أمي وأبي وكان لازم اتجوزه علشان محدش غريب يدخل العيله وياخد اللي بابا وعمي عملوه من سنين بتعبهم وشقاهم .
التيلفوون بيرن رننننننن رننننننن رننننننن
_يامصطفي ناولني التيلفون
=حاضر ياأمي أتفضلي
_ألووووو إزيك ياماما عامله ايه طمنيني عليكي ياقلبي
=سيبك مني انا انتي إزاي تنرفزي شريف ويطلع زعلان منك انتي مفيش فايده فيكي أبدا
_هوا برود مفيش فايده فيه ميرتحش الا وصلك كل حاجه .
=مش هقولك غير اتعدلي أحسنلك واللي انتي بتفكري فيه مش هيحصل ياندين شريف دا بقي حياتك وموتك انتي فاهمه ولا لأ .
_نادين بخنقه وعياط انتوا ليه بتعملوا كده ليه انا بنتكم حرام عليكم ياأمي حرام عليكم
=حرمت عليكي عيشتك شريف أحسن منك والدوفر اللي بيقع من رجله بيكي فهمتي
_قفلت نادين التيلفون وهيا منهاره من العياط في وش أمها لأنها مستحملتش الكلام اللي مامتها قالته.
وبعد شويه خدت ولادها ونزلت ركبت عربيتها وراحت النادي تقعد مع صحباتها شويه وتغير جو من غير متقول لشريف
والحركه دي بتخلي شريف يضوج ويتعصب لانه بيغير عليها موووت ومش عاوزها تطلع من البيت .
ركنت نادين العربيه ونزلت ولادها اللي راح يلعب كارتيه واللي راح يلعب إسكواش وهيا معاها رهف وداتها الرعايه اللي النادي مع الأطفال الصغيرين .
وقعدت نادين مع صاحبتها روقيه واللي هيا البوي فرند صاحبتها الانتيم أكتر من أخت لنادين وبعد حديث طال بينهم .
روقيه:عاوزه أقولك علي حاجه ياندين بس أرجو متحطيش في دماغك ولا تزعلي
نادين :يعني جاات علي اللي انتي هتقوليه
ماهي كده كده النفسيه زفت قولي .
روقيه :خلاااص مش مهم بقا علشان متقوليش اني بوقع بينكم
نادين :قولي بقا ياروقيه قلقتيني هزعل منك يلاااااا
روقيه:بصراحه انبارح في النايت قلاااب انا شفت شريف جوزك مع أيه السكرتيره بتاعته .
نادين :يمكن كان عندهم أجتماع ولا حاجه عادي
روقيه :واللي عندهم أجتماع تلبس فستان سهره ويبقوا لوحدهم وتقوم ترقص معاه .
نادين :انتي متاكده ياروقيه
روقيه :انا بقولك شفتهم بعيني واسالي أحمد جوزي كمان كان معايا بصراحه ياندين انتي لولا صاحبتي وخايفه عليكي مش هقولك كده بس حركات شريف مع أيه السكرتيره بتاعته بتدل علي ان علاقتهم قويه جدا جدا
نادين قعدت وهيا مذهوله من الكلام اللي سمعته هيا حاولت تبين لروقيه انها عادي بس هيا قلبها من جوه ولاع بيغلي و حاسه بالغيره لان دي اهانه لشخصيتها
حتى رقيه لحظت عليها وقالت لها انا مش عايزه ابقى سبب لاي مشكله بينك وبينه وانا احمد جوزي قال لي ما اقولش ليكي وانت علشان صاحبتي ووكلين مع بعض عيش وملح وانا بعتبرك اخت ليا انا قلت لكي يا نادين حاولي تحافظي على بيتك وعلى جوزك لاني يعتبر بيضيع منك ودي نصيحه من اخت مش من صديقه
نادين بصطلها و هي قلبها بيتقطع وقالت لها مش معقوله شريف يعمل معايا كده شريف بيحبني ومش معقوله ي**ني مع اي احد بسهوله انا واثقه فيه دا اكيد كان عندهم شغل او عشاء عمل .
استاذنت نادين وخدت اولادها وروحت طول السكه وهي سايقه العربيه بتدعي ربنا انها تروح بخير لان يعتبر اعصابها تلفت وما عادش فيها اعصاب بس رجعت وقالت لنفسها مش اول مره يعمل في كده عادي انا عمري باسمع ان هو بيخرج مع بنات و بيتعشى مع بنات مش اول مره ي**ني بس اللي كان ذبح نادين من جوه انها فعلا بتحبه وبتغير عليه هو مش مقدر حبها ولا مقدر غيرتها عليه برغم ان جوازهم كان جواز تقليدي بس العشره بينهم حببتها فيه .
يا ترى لما شريف يجيء نادين هتقول له ولا زي العاده هتسمع وتسكت علشان تحافظ على بيتها وعلى اولادها عشان معامله والدها ومامتها وعلشان تحافظ على حبها لشريف ده اللي هنعرفه في البارت الجاي اتمنى تكون فصلنا النهارده عجبكم عاوزه تفاعل كتير علشان اللي جاي تقيل
#أحلام_أبو_العز
#صرخه_أنثي