البارت الخامس

1771 Words
السيوفى " الام" كان يقام هناك أجتماع لأكبر صفقه فى العالم بأسرة و بتلك الصفقه منها من سيفوز بها و ستصبح شركته أهم شركات فى العالم ومنه من سيخسر و سيخسر معها كل أمواله و سمعته لا بل بالأساس سيصبح لا يوجد اى قيمه له سيصبح نكرة لا قيمه ولا حياة له وسط ألاغنياء .... على الرغم من مرض أيهم السيوفى كما يعلم الجميع لكن لم يهتموا بذلك و سيقام ألاجتماع وفقا للصفقه فالحياة و الموت لا تفرق معهم حقا لكن ما يفرق هو الأموال فهولاء الرجال لا تذهب ثانيه عليهم ألا وهم يملكون دولارات فالبنسبه لهم عبارة الوقت ذهب لا يجب تضييعه .كان الجميع يجلس على كرسيه منهم من هو متوتر و بشدة ومنهم من خائف و منهم من يندم لانه دخل تلك الصفقه من ألاساس و تحدا أيهم السيوفى حتى فى عز تعبه سيفوز بها .. ومنهم من كان يعلم أنه سيحضر لكنه يتطلع إلى مشاركه أيهم السيوفى الذى لا يحلم بها أحد ومن المستحيل أن تتحقق .. لكن أذا تقدمنا قليلا بجانب أحد الغرف نجد أن أحدهم بدأ بالاحتفال بالفوز له قبل أن يحدث فهو متأكد مائه بالمئه من ذلك ولم لا فأيهم السيوفى ليس هنااا بعبارة أن غاب القط يلعب الفآر . رفع كأسه لمساعدة الذى يقف بجانبه وهو يقول بضحك= كاسك مساعدة بضحك= مب**ك الفوز ى باشا الشخص وهو يشرب= مع أنه لسه محصلش ألا أنى متأكد أنى هفوز بيها مائه بالمئه مساعدة= معاك حق ى عامر بيه أصل خلاص أيهم السيوفى بح معدش موجود بالعربى وأدم عمرة ما هيبقى زى أيهم مهما حاول عمرة ما يقدر عامر توفيق بحقد= أيهم دااا بسبع ترواح زيي القطط بس على مين أهواا أخرته خلصت على أيدى عشان يتحدانى تانى وهيبقى عبرة لأى حد يتحدى عامر السيوفى مساعدة ويدعى" نبيل" = أنت متعرفش أنا فرحان قد اى ى باشا لفرحتك دى والمهم اننا خلصنا من أيهم السيوفى و أرتحنا منه عامر بغل= أول حاجه هعملها بعد ما أ**ب الصفقه هروح أزورة فى المستشفى و أريحه من الدنيا كلها هبعته للاخرة نبيل بضحك= تبقى عملت فيه معروف ى باشا و ريحته من العذاب إللى هو فيه تعرف هو هيشكرك قد اى عامر ببراءة= عشان تعرف أناااا طيب قد اى نبيل بضحك= جدااا دنتى ملاك ضحك عامر بصخب و تتعبه نبيل الذى لا يهتم بموت أيهم أو عيشه كل ما يهمه هو المصلحه و الأموال فأذا كانت مصلحته مع أيهم كان سيفعل المثل لكن مصلحته ألان مع عامر لذلك يساعدة .فمثل هولاء الرجال لا يهمهم فى هذة الحياة سوى ألاموال التى بسببها يرتكبون الذنوب و يقتلون النفس التى حرمها الله الا بالحق .. نظروا معا للسركرتريه التى فتحت الباب عليهم ثم دخلت وهى تمشى بغنج و أقتربت من عامر و قبلته فى وجهته وقالت بدلال = مب**ك الفوز مقدما ى باشا عامر وهو يقبلها فى شفتيها = شكرا ى قلب الباشا نظرت السكرتريه لنبيل المصدوم و قالت بخبث= أزيك ى نبيل نبيل بصدمه= أنتى مش سكرتيرة أيهم السيوفى ثم نظر لعامر وقال = أنا مش فاهم حاجه عامر وهو يجذب مروة لحضنه وقال = اى إللى مش فاهم ومع ذلك أنا هفهمك مروة أنا إللى بعتها هنا عشان أعرف أخبار الزفت أيهم و بخبث= وكانت طول النهار فى الشركه وطول الليل فى البيت عندى فى حضنى مش كدة ى مروة مروة بدلال = كدة ى قلب مروة من جوة قبلها عامر من شفتيها بقوة ثم أنتهى نظر لمروة ثم ض*بها على مؤ*** وقال = يالله روحى شوفى بقيه ألاخبار و عرفينى و بتحذير= مروة مش عايز اى غلطه عشان الموضوع ينتهى على خير فااهمه مروة وهى تضحك بدلال= من عينيا يا باشا أنت تؤمر أمر والباقى ينفذ عامر بضحك = حلوتك ى أحمر ضحكت مروة بشدة ثم ذهبت من أمامه وهى تمشى بدلال شديدة وهى متعمدة أن تظهر مفاتنها له نظر لها نبيل وقال بش**ة= فرسه عامر هو ألاخر =أوى أوى نظر له عامر بنظرة فهمها نبيل ثم تحرك من أمامه إلى الخارج .تارك خلفه عامر الذى سعيد بدرجه لا توصف ... بعد عشر دقائق كان الجميع يجلس على كرسيه بجانب العميل الفرنسي أما عامر توفيق فكان يجلس أمامه حتى قال العميل بأسف= أنا عارف ان وقت الصفقه غلط عشان حاله أيهم السيوفى و بجديه = لو عايزين تأجلوها أنا معنديش مانع بس لازم الكل يوافق نظر لها عامر توفيق بصدمه فأذا أنتظروا لعودة أيهم هذا يعنى أنه سيخسر بالتأكيد فهو لا يجرأ على تحديه أبداا لكنه لم يدع هذا يحدث أبداا نظر للعميل و قال بسرعه= مستر جوزيف أنت عارف قد اى الصفقه دى مهمه و قد اى أحنا محتاجنها فعشان كدا مينفعش نتأخر أكتر من كدة و ببراءة= و بعدين أدم السيوفى موجود لو كانت الصفقه مهمه له كان جااا عشان ي**بها وفى نفسه= حتى لو جااا هي**بها أزاى و ألاوراق كلها بقت معايه و بضحك = خلاص الموضوع أنتهى و عامر توفيق هو إللى هيفوز نظر لجوزيف الذى أخذ يفكر فى حديثه بشدة حتى أقتنع بذلك فأدم أذا كانت الصفقه تهمه كان جاء أليهم حتى يفوز بها لكنه لم يفعل ذلك وهذا يوضح أن الصفقه لا تهمهم أبداا... نظر مرة أخرى إلى فريد وقال = نبدأ الصفقه أبتسم له فريد بأتساع شديد وقال = نبدأ الصفقه أومئ الجميع ثم أخذوا يجلسوا على كرسيه المحدد له ومن ثم نظر لهم جوزيف نظرة فهموهاا ثم بدوا فى تلك الصفقه العظمه ... ................................................................ ..... عند حبيبه نظرت لدكتور منير الذى قال = أيهم مش كدة نظرت له وهى لا تعلم كيف عرف حتى تذكرت أنه قد أخبرته بذلك منذ زمن . بلا وعى كانت حبيبه تؤمى له بذلك بشدة الوحيد التى تحب أن تتحدث معه تحب نصائحه التى طالما أقتدت به . نظر لها منير وقال = ليه ى حبيبه ليه مصرة توجعى نفسك تانى اى مش مكفيكى وجعه قلب عشان تفكرى فيه حبيبه بدموع= مش بأيدى مش بأيدى أنى أتحكم فى قلبى و أطلب منه يحب داا و ميحبش دااا مفيش زرار أضغط عليه عشان أعمل كدة وانسى و بدموع شديدة = ياريت يكون فيه عشان اخلص من حرقه قلبى لو فى قولى علييه عشان انسى منير بصرامه= أنتى تعملى دااا لمى تكونى على حق و شجاعه فى حبك لكن أنتى بتتكلمى فى حب طفله عارفه يعنى اى حبيبه بدموع= حاولت و مش قدرت والله صدقنى منير بصرامه= يبقى مالكيش غير حالين عشان تخلصى من كل دااا حبيبه بترقب= إللى هما منير= لاما تنزلى مصر و تقربى منه عشان يشعر بحبك و يبادله ليكى أو تنسيه خالص و المرة دى مش بكلام بجوازك من شخص تانى نظرت له حبيبه بصدمه شديدة لما يقول هذا الكلام التى لم يخطر فى بالها أبداا ثم قالت= مستحيل .... ..................................... .. ........... . .......... فى قصر السيوفى " فى غرفه نوران السيوفى" كانت نائمه على السرير بفعل المهدء وهى تطمئن حالها أن أبنها بخير كما قال لها أدم لكن قلبها لا يشعر بذلك قلبها يصرخ وجعا أنه ليس بخير .. كانت تجلس رهف بجانب والدتها ودموعها تنهمر على وجهها خائفه بشدة عليها وعلى أخيها لا لا بل أبيها فهى لم ترأ أبيها و تحبه مثل أيهم التى كان يهتم بها وتناديه أبى وهى صغيرة كان لها ألاب والسند خائفه بشدة أن تخسرة فأذا خسرت أبيها ستخسر عائلتها جميعا.... نظرت بدموع وقالت = يارب أحميه لينا يارب ثم نظرت لوالدتها التى نائمه بفعل الدواء وقالت = أنتى معاكى حق ى ماما أبيه أيهم مش كويس خالص أناااا خايفه عليه أوووى ى ماما قومى والنبى و خدينى فى حضنك و بدموع = أنااا خايفه اوى لكن والدتها لم تجيب أقتربت منها رهف وهى تمسك يديها و تقبلها مرارا و تكرارا كأنها تأخذ منها ألامان وهى تتذكر كل ذكرياتها مع أخيها الحبيب ووالدتها وكيف أمس كانت تجلس والدتها معها وكيف كانت تخبرها أنها أشتاقت لاختها الحبيبه و تتمنى أن ترأها و كيف كانت تريد أن تجعلها تسكن معها مرة أخرى بعد وفاة زوجها لكنها رفضت لان حياة بناتها هناك وليس هنااا عند هذة الفكرة قامت من مكانها سريعا وهى تتجه إلى غرفتها ثم مسكت هاتفها بأصرار وهى ستطلب من خالتها العودة إلى هنا فتلك الطريقه الوحيدة لاسعاد والدتها الحبيبه ... فى الجهه ألاخرى " فى فرنسا" كانت تجلس نورة على سريرها وهى تفكر فى أبنتها الصعبه التى لا يعجبها العجب تغيرت كثيراا بعد موت والدها أو بالأخص بعدما جأءوا إلى هنا حاولت كثيرا معرفه ما بها لكن تلك الصغيرة كانت حريصه على عدم معرفه اى شخص ما بداخلها .. خرجت من تفكيرها على صوت هاتفها يرن تن*دت ثم قامت من مكانها وهى تتجه إلى الكومدينو تجذب منه هاتفها حتى رأت أن المتصل أختها أجيبت على الفور بلهفه أشتقاق لأختها.. عند رهف أتصلت على خالتها ثم ظلت تنتظر حتى تجيب عليها و بالفعل أجيبت وهى تقول بلهفه= نوران قاطعتها رهف وهى تقول ببكاء= خالتو نورة بخوف= رهف مالك و نوران فين رهف ببكاء شديد = ماما خالتوا تعبانه اوى و نفسها تشوفك وقع الهاتف من أيدى نوران بصدمه قبل أن تستمع لباقى حديث رهف وهى خائفه بشدة على أختها خائفه أن يصيبها مكروة و تموت قبل أن تراها و تشم بها رأئحه والديها التى تفتقدها كثيرا فى حياتها ...................................................................... عند سمر كانت تجلس فى سيارتها بجانب محاميها وهى تقول بلهفه= هااا ى أستاذ طارق عملت إللى طلبته منك طارق بخوف = لو حد عرف إللى انا اللى عملت كدة هروح فى داهيه دى ممكن يخروجنى من النقابه خالص و يرفدونى للأبد سمر بفقدان صبر= و مين بس إللى هيعرفهم طارق بسرعه= أيهم السيوفى أكيد هينكر ألادعاء و ساعتها هبقى أنااا الكداب و بسخريه = أصل مين إللى هيكدب أيهم ويصدقنى انااا سمر بسخريه= مين أيهم السيوفى فى اى ى طارق أنت متعرفش ان أيهم السيوفى بح خلاص و أن موته مجرد وقت مش أكتر طارق = و أفرضى مامتش سمر بتأكيد= يبقى الورقه دى ولا كأنها أتكتبت من ألاساس و هنقطعها سوا سوا هااا قولت اى طارق = لا لسه خايف سمر بضحك= و ماله ثم أخرجت من شنطتها مبلغ و أعطته له وقالت = هااا لسه خائف ولى لا طارق بطمع وهو يأخذهم منها = أخاف أخاف من اى بقا و بطمع= كام دول سمر = ربع مليون جنيه طارق بجشع شديد = دااا قليل خالص دنتى هتورثى كنوز سمر بسخريه= لمى أبقااا أورث أبقى أد*ك كامله المليون و بسرعه= بس أنت متأكد ان الورق دااا صحيح طارق = جدااا متقلقيش سمر ببسمه = تمام اوى أتفضل أنزل أومئ طارق وهو يأخذ الأموال فى شنطته و نزل من السيارة أما سمر فهى نظرت للورقه بلهفه شديدة وقالت =مش قولتلك ى أيهم أن ثروتك كلها هتبقى ملكى أنااا و أدينى حققت وعدى ...................................................................... فى شركه السيوفى كانوا يجلسون الجميع على أحر من الجمر ينتظرون النتيجه ماعدا عامر الذى كان يجلس بثقه كبيرة أنه من سيفوز بتلك الصفقه لكن قطع مجلسهم تلك فتح الباب بشدة و دخول أحدهم بثقه شديدة جعلت الجميع ينظر له بصدمه شديدة ثم دخل خلفه شخص أخر جعل الجميع ينظرون له بصدمه أشد .حتى قال الشخص الاول بثقه = كدااا هتبدوأ ألاجتماع من غيرى نظر له عامر توفيق وقال بصدمه وهو يقف= أيهم السيوفى النهايه? أيهم عايش أزاى سمر هتفوز ولى لا حبيبه هتسمع كلام منير ولا لا نورة هتعمل اى عشان أختهت عامر خلاص هيفوز بالصفقه ولى لا منتظراكم فى التعليقات ى أحلى أخوات
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD