bc

امبراطورية العشق

book_age12+
10
FOLLOW
1K
READ
drama
tragedy
comedy
sweet
lighthearted
like
intro-logo
Blurb

^?للعشق مراحل وانتي اوله واخره ?^

^يعشقها منذ الصغر ولكن لكل عاشق حاقد علي عشقه لذالك تفراقا ولكن سوف يجتمعان مره اخري باتأكيد^

^لكل منهم حياته وعشقه الخاص به ومحبوبته في امبراطوريه العشق ^

^الحب بدون جنون لا يساوي شئ وهنا يوجد الجنون والحب ^

chap-preview
Free preview
Part 1
وقف بسيارته امام بوابه هذا المكان الذي يضم عدده منازل ليترجل من سيارته وعلي وجهه ابتسامه ذادته وسامه لياتي له الحارس  الحارس:  نعم مين حضرتك وواقف هنا ليه ده مش مكان للركن عايز ايه  عايز اقابل محمد الشافعي الحارس : تمام اقله مين  قله ابن الضلع الرابع لعيله الشافعي  الحارس : تمام استني هنا  ذهب الحارس الي محمد واعلمه بان هناك من يريد مقابلته ويقول انه ابن الضلع الرابع لعيله الشافعي لفرح محمد كثيرا بهذا الخبر ويذهب مسرعا اليه وعندما خرج وقف امامه بضع ثواني ثم اردف  محمد : فعلا يلي خلف ممتش حاسس ان يونس هو يلي واقف قدامي مش ادهم  ادهم : مش بالشكل يا عمي الشكل مش مهم اهم حاجه الدماغ  محمد بابتسامة : طاب تعال لحضن عمك   ليذهب ادهم اليه ويحتضنه في فرحه عارمه فهو يحب عمه كثيرا لانه ساعده كثيرا في حياته ليدخلو بعدها الي البيت ليجد زوجات اعمامه لتذهب اليه مني زوجه عمه محمد وتحتضنه بفرحه فهي كانت دائمه التواصل معه لتردف في حزن : كل دي غيبه وبعدين ازاي تكون جاي ومتقوليش سحر زوجه عمه فاروق : يوه يا مني المهم انو رجع لتحتضنه هي الاخري في بطل حب  نعمه زوجه عمه جلال : يااخواتي عليه كبر وبقي عريس  ادهم  بضحك:  لسه فاكره اهو هو ده يلي كنت خايف منو  نعمه : انا منستهاش ابدا وكنت مستنياك تيجي بفروغ الصبر علشان اقولهالك من تاني  وخد هنا ازاي تاجي من غير ما تقول  ادهم : والله انا مقلتش لحد خالص اني جاي حتي عمي اتفاجا اني جيت اهو محمد : مش مهم قال ولا مقالش المهم انو جه وياريت مسمعش كلمه راجع تاني لاني محدش هيسمحلك بكده اصلا  ادهم : لا انا خلاص مش هرجع تاني ان شاء الله وناوي استقر هنا  نعمه : يعني ادورلك علي عروسه يا عريس  ادهم : دوري وانا واثق في اختيارك  سحر : ودوري ليه مهو بنات العيله كتير يشاور هو بس وكلو يبقي تمام  مني : غلبانه اوي سحر دي علي نياتها والله نعمه : خالص دي طلعت اطيب مما اظن حتي  ليضحك ادهم ومحمد عليهم سحر : ليه يعني هو انا قلت حاجه غلط  نعمه : يا اما انتي العيال دي خاطبين من ورانا اصلا ولو فضلو اكتر من كده هيضيعو ثم نظرت الي محمد ايه ياعمهم عايزين ننجز الدنيا عايزه اشوف عيال صغير في البيت ده، محمد : قريب ان شاء الله  سحر : يعني العيال مدورينها من ورانا مني : ايوه يا اختي واحنا نايمن علي ودانا  نعمه : بس علي فكرة تاليا وكارما ومنه لسه سنجل  ادهم بضحك : ما شاء الله يعني طلع في حد متربي في العيله  محمد : ده حتي اروي اروي ياربي يلي لسه مطلعتش من البيضه مرتبطه لا وايه مرتبطه بااكتر واحد فاشل وصايع في العيله اسلام  سحر : بنتي انا مرتبطه باسلام لاحول ولا قوة إلا بالله العيال فسدت خالص مني : الا قلي يا حبيبي امك مجتش معاك ليه  ادهم : عاجبها الجو هناك  محمد : يعني هتسيبها لوحدها مينفعش  ادهم : اعملها ايه ياعمي يعني والله يا ما اتكلمت معاه في اننا نرجع ونعيش وسطكم بس هي يلي رافضه وانا بصراحه جبت اخري منا ومن القعده زي اليتيم هناك  نعمه : خلاص يا حبيبي سيبها تعمل يل هي عيزاه المهم انك تكون مرتاح  سحر : هيجي يوم عليها وتعرف اد ايه هي غلطانه في حقك محمد : ربنا يسامحها بقي ادهم مغيرا الموضوع:  امل فين عمي جلا وفاروق والشباب محدش موجود منهم ولا ايه محمد : والله يابني كلهم وراهم مصالح البنات كل واحده في الكليه بتاعهتا وانس ومراد وعمك جلال في الشركه واياد في الجامعه ولؤي تقريبا قال انو رايح عن واحد صحبو تقريبا اسلام نايم فوق واروي هتلاقيها بتذاكر يعيني وعمك فاروق في المستشفي  ادهم : محضرتش ولاده اروي واسلام انا بس اعرف اسلا يعني كنت بكلمو احيانا بس اروي دي انا ولا اعرف حتي سنها اد ايه دلوقتي  سحر : عندها 18 سنه في تالته ثانوي  ادهم : ربنا معاها التعليم بقي صعب اوي الايام دي  نعمه : اهي بتذاكر يعني لحد ما السنه دي تخلص هي هتكون خلصت كمان  لتاتي اروي في ذالك الوقت:  منا قلت اتجوز واخلص بلا تعليم بلا هم  سحر : ياختي هو احنا لقينا حد عبرك بقلم حتي واحنا قلنا لا  اروي : نايم والله لما يصحي هخليه هيدني قلم علشان اسبتلك في في حد معبرني  سحر : شوف البت يلي مشفتش يوم تربيه مش م**وفه يابت من يلي بتقوليه ده  اروي : يا ياماما هو انا بقول متجوزه عرفي هدي دنيتك مش كده ياست لتنظر اروي الي اهم ثم تردف:  انا شفتك قبل كده بس مش فاكره فين والله  ادهم : اهم حاجه تكوني فاكره اسمك علي الاقل  محمد : ده ادهم ابن عمك يونس  اروي : اخو اسراء بقول انا شفتو في مكان قبل كده انتا يلي سليم بينزلك صوره كتير صح ادهم بابتسامه: صح  لينزل اسلام في ذالك الوقت  لنظر اسلام الي ادهم بصدمه كبيره ويردف : لا  مش معقول انا بحلم ولا ده حقيقه ادهم انتا رجعت ولا ده حد شبهك ولا ايه الدنيا  ادهم بضحك:  لا ده انا مش حد شبهي  ليحتضنه اسلام في حي اخوي لطيف  اسلام : مقلتش ليه انك جاي  محمد : هو كل يلي يشوفو يقولي مقلتش ليه انك جاي المهم انو جه وخلاص  اروي : عندك حق يا عمي  لينظر لها اسلام : انتي هنا من امتا  اروي : من بدري ويلا علشان هتأخر علي الدرس  اسلام : تمام لينظر الي لدهم ويردف معلش يا اسطا هوديها وارجعلك  ادهم : ولا يهمك ياسطا  مني بسخريه : قم يا اسلام ياماما خليني نايم شويه معاك جامعه يا اسلام ياماما فكك بقي يااسلام اروي عيزاك تصحي علي طول  اسلام : ايه يا حجه هدي دنيتك مش كده  اروي : ايه يا منمن هو انا اي حد ولا ايه  سحر : امممم منمن بتدلعي حكماتك من دلوقتي يا رورو اروي وقد احمر وجهها : ايه يا سحور هدي دنيتك مش كده امال  نعمه : هدي دنيتك يا مني انتي وسحر يعني كده كده احنا عارفين انهم قبل ان تكمل اردف اسلام  اسلام:  انا بقول نمشي احسن دول هيعملو حفله علينا يلا يا اسطا يلا اروي : علي رايك يلا ليذهب اسلام واروي  ادهم : طلعتو عنيهم والله مني : عيال مشفتش تربيه محمد : يلا يا ادهم اطلع اوضه سليم علي ما البيت يجهز  ادهم : تمام فين القيها  محمد : اول اوضه  ذهب ادهم الي الغرفه ليبدل ملابسه باخري مريحه وبعد وقت اتي له اسلام وجلسو سويا **** ****** ********  في كليه الهندسه كانت الفتيايات يتهامسون عن ابن الشافعي وعلي الجانب الاخر كان هناك اربع فتايات يضحكون علي هؤلاء الفتيات لياتي هو عليهم ويردف : حلوه القعده دي ايه مش وراكم محضرات يا ا**ه منك ليه    ايات : هدي دنيتك يا ايدو مش كده الكلام اخد وعطا سما : متبقاش افوش يا ايدو اياد : ايدو تاني وه**ر دماغك انتي وهيا ثم وجه نظره الي اسراء ومنه ايه يا بابا المحاضره فاضل عليها 10 دقايق لسه معاكم كلام تاني اسراء:  بقلها يلا بينا مش راضيه لتنظر لها منه : وحيات امك  اياد:  ايه يعني مش ناوين تقومي ولا ايه  ايات : الدكاتره رخمين اوي  اسراء وهي تنظر الي اياد : اوي اوي  سما : قصدها عليك علي فكره  منه : فتانه هتموتي محروقه من كتير الف*نه دي انتي  اسراء : انتا تصدق اني اقول عنك كده يا ايدو  اياد : والنبي بلاش ايدو دي هقتلك  ايات : يلا يابت انتي وهي يلا يادكتور خدهم معاك مش محاضرتك هي  اسراء : خليكي في حالك يام صورم انتي  سما : لا كبيره في حقك دي يا ايوشه  ايات : بوتجاز والله  منه : اعوز بالله منها  اسراء : يلا بينا يامون منه : يلا يا قلبي اياد : ربنا يهدي  ليذهبو الفتاتان الي مكان محاضراتهم لينظر اياد الي ايات وسما ويردف قائلا : ايه يا هوانم مش ناوين تقومي ولا م**وفين ايات : اه اه مصدعه خالص والله  لينظر اياد الي سما لتردف سما : هموت وانا صداع جامد جدا يلا نروح  اياد بتفكير : ارن علي انس يقول لمراد ولا اتصل علي مراد وهو يقول لانس تيهم احسن انا بقول اعمل مكالمه جماعيه احسن واسرع بردو  لتنهض ايات وسما سريعا  ايات : راح راح الصداع راح  سما : اختفي خالص يقلش واخده شريط بندول  اياد : بندول اه طاب يلا اخفي انتي وهو صنف يخاف ميختشيش سما : ليك يوم يا ظالم  اياد : امشي يابت يلا هش هش  ايات : طاب بس متزوقش يا جدع ماشين ليذهبو الفتيات الي المحاضره ويذهب اياد الي محاضرته ليجد ان هنالك اشتباك بين منه واسراء وشاب وباقي الطلبه متجمعين حولهم اياد بصوت عالي : باااااس فيه ايه ليتوقفو جميعا عن الكلام عند سماع صوته  لتذهب اليه منه واسراء  اياد : في ايه  احدي الطالبات : المفروض تسمع من الشاهدين مش منهم  لينظر لها اياد نظره اخرستها لتتحدث اسراء : الحيوان ده جه وكان عايز يقعد جنبي ولما مشيت من المكان جه ورايا وكان عايز يمسك ايدي وشتم منه كمان ليغضب اياد كثيرا ودون تفكير ذهب وقام بض*ب الشاب عدده ض*بات متتاليه حتي تحدث شاب قائلا : يا دوكتور هو ملهوش ذنب دي كدابه لنظر له اسراء ومنه في صدمه ليجدو ان جميع الطلاب يقولون ان هذا الشاب مظلوم وانهم هم من اخطأو بحقه ليتركه اياد ويتحدث لاحدي الطلاب : احكي ايه يلي حصل  الطالب : الانسه اسراء اول ما الشب ده دخل قامت وراحت قعدت جنبه راح هو قام قعد في حته تانيه راحت هي قالته انتا تطول تعقعد جنب اسراء الشافعي راح هو قالها مش عايز اطول راحت الانسه منه راحتله وخبطت علي كتفه وقالتله لما تتكلم معاها تتكلم عدل راح لما هو بعد ايدها بدات الخناقه بس هو ده يلي حصل  شهد جميع الطلبه علي منه واسراء فذهب اياد الي الشاب واعتذر منه وعاد الي منه واسرا وكادت اسراء ان تتحدث ولاكن **تت عندما تحدث هو  اياد : برا انتي وهي  منه : انتا صدقتو والله دول كدابين  اياد : برا  اسراء وهي علي وشك البكاء: يلا يا منه لتتحدث احدي الطالبات بسخريه : هو ده يلي قدرك علي ربنا تطردهم ده انتا موت الولد في ايدك واكيد كنت هتطردو كمان اذا مفصلتهوش من الجامعه كلها  اياد ببرود : هو انا فعلا كنت هطردو زي ما هطردك انتي كمان يلا برا ثم وجه نظره الي باقي الطلبه واي حد هيتكلم هيحصلهم  لتخرج منه واسراء التي كانت تبكي بشده ومنه كانت تحاول أن تهدئها قليلا منه : خلاص يا اسراء والله هو اكيد مصدكش وبعدين ياستي ولا تزعلي اول ما نرجع هتقول لعمو محمد يتصرف معاهاشطا اسراء ببكاء : والله لنكد عليه عيشتو ابن مني  منه : جدعه يابت ودلوقتي يلا بينا نشتري شويه حاجات وبعدها نتغدي وبعدين نروح اسراء : اشطا يلا  ليذهبو الفتاتان الي وجه *** *** ***  في كليه الطب كانت تاليا وكارما انهو محاضراتهم وفي طريقهم الي البيت لتجد تاليا ان هناك من قام بتخريب دواليب سيارتها تاليا : والله هو يوم باين من اولو مش مني حسبنت يبقي لازم اليوم يتعكنن  كارما بضحك:  اهدي يا اسطا  تاليا : ياعم اهدي ايه اول ما ندخل المحاضره الدكتور في امتحان النهارده واحنا اصلا منعرفش اسم الماده بتاعتو حتي يسكت ويتنيل لا يجي يقولي بتغشي هغش من مين اصلا اذا كانت كل الدفعه حمير ومتنحين في الورق زي نطلع من المحاضره نروح نشربلنا كوبايه شاي تقوم تتكب عليا اروح علشان انضف هدومي يطلع في صيانه والميه قاطعه وادي حد مش سالك جه بوظ العجل بتاع العربيه فاكر ان دي روشنه يعني حبسي الله ونعم الوكيل فيهم  كارما وقد احمر وجهها من كثره الضحك : مش قاده هموت  تاليا : اضحكي اضحكي منتي مش عارفه تعملي حاجه من الصبح غير الضحك  كارما : ايه ده بصي هناك كده مش ده لؤي  تاليا : ودي عربيته ده جاي يعلينا يامنتا كريم يارب  ليقف لؤي امامهم ومع تماره  لؤي : ليه واقفين كده  تاليا : العربيه العجل بتاعها اتشوه تماره : طاب يلا اركبو  كارما : كنتو فين انتو  لؤي : كنتي عند واحد صاحبي وقلت اعدي اخد تماره ونعدي عليكم واهو حظكم حلو  تاليا : متقلوش حظهم قول حظها انا يلي حصلي حسسني اني حظي زي الكيس يلي معلق في الشجره والدنيا هو وكل الاكياس من حوله تطير  تماره : تصدقي صعبتي عليه  لؤي : قطعت قلبي والله  تاليا : شايفه اختك يلي متربتش  كارما : متربتش هنقول ايه  لؤي : اتلمي يابت منك ليها محدش ليه دعوه بتمارتي تاليا وكارما:  محن ملزق  لؤي : متغاظ عارف يلا مني انا متغاظ  تاليا بضحك : الحقي بيقلك متغاظ ثم نظرت اليه واردفت علي ايه يا اخويا ده انتو شبه الكلاب البلدي سيكا  لتضحك كارما وتردف تماره : انا بقول نمشي احسن دول شكلهم مش عايزين يروحو  تاليا : لا استني ليركبو السياره وينطلقو الي البيت  *** *** *** في الشركه عند انس ومراد ذهب انس الي مراد كي يخبره بان عمه محمد يريدهم  انس : ياعم انجز سيب يلي في ايدك ده مش هيطير  مراد : استنا طيب اهو خلاص خلصت في ايه مقلكش عايزنا في ايه طيب  انس : لا مقالش يلا بقي  مراد : اشطا يلا ليذهبو الي البيت  *** *** ***  في ا****عه عند اياد وايات وسما ايات : امل فين اسراء ومنه  اياد : روحو  سما : ليه دول معاهم محاضرات طتير كان  اياد : منا اصلي طردتهم وتلاقيهم زعلو وروحو  ايات وسما بصدمه : ايه طردتهم ليه  حكي اياد لهم ما حدث لردف ايات : وانتا صدقت  اياد : لا طبعا انا جبت واحد من يلي شهدو وقلتلو هنجحك في الماده قول الحقيقه فوافق وخدتو بعد ما المحاضره التانيه بدات وقال الحقيقه  سما : وعملت ايه فيهم :  اياد : شالو الماده والولد كده كده انا طلعت عينو اصلا  ايات : جدع  اياد : طاب يلا بقي علشان بابا اتصل وقالي اجيبكم واجي ضروري البيت في مفاجا  ايات : مفاجا ايه  سما : هيجوزنا  اياد : اكيد لا يعني بس تقريبا هو في حد جه وعايزنا نقا**ه  ايات : حد مين ياتري  سما : نروح ونشوف يلا  ليذهبو الي البيت   *** *** ***  بعد ان انتهو من التسوق ذهبو للغداء وبعدها الي البيت  ليجد ان الجميع ينزل من سياراته وعندما راهم اياد غضب جدا وذهب ناحيتهم وأردف بعصبيه : كنتي فين انتو مشيتو بدري من الكليه  اسراء  : وانتا مالك يخصك في ايه  كاد اياد ان يجيب ولاكن قاطعه صوت مراد  مراد : خلاص يا اياد نتكلم جوه يلا  ليجدو سياره عمتهم وصلت لتنزل ومعها صغرها وصغيرتها حلا : في ايه بتتخانقو ليه  مراد : مفيش يا عمتو يلا بينا شكلو في حوار كبير ورا التجمع العائلي ده  حلا بضحك : اما نشوف في ايه  لتنظر الي الجميع وتردف هاي شباب عاملين ايه  ليردو جميعا بابتسامه : الحمد الله  تاليا : عاملين محشي انتي ايه يلي جابك وبعدين جوز القرود دول جم ليه معاكي مازن : لمي نفسك يا بابا لاحسن اض*بك والله  جودي ذات الاربع اعوام : سيبك منها دي مدنونه ليضحك الجميه لتردف تاليا : انتا تض*بني انا ليه القيامه هتقوم ولا ايه وبعدين من هي دي يلي مجنونه يا ام نص ل**ن انتي  جودي : اخلسي خالث وانتا مالك اثلا انس : معلش يا حبيبتيتعالي يلا بينا ندخل مراد : يلا يا جماعه ندخل جوا  الجميع : يلا ليذهبو الي الذاخل جميعا لينصدمو بشده وتاليا الذي بدت قلبها بالدق من جديد لعودته وهناك من اجتمعت الدموع في عينيها لرؤيته  محمد : مالكم تنحتو كده ليه سلمو علي ادهم الشافعي الحفيد الاكبر لعيله الشافعي ليذهب اليه الشباب جميعا ويقومو باحتضانه فهم يعرفونه لتذهب بعدها حلا اليه وتحتضنه  حلا : مش مصدقه بجد انك رجعت  مراد : مقلتش ليه انك جاي  ادهم : حبيب اعملها مفاجأة  انس واياد : احلا  مفاجأه بجد  لتاتي جودي  وتردف بغضب طفولي : والله لقول بابا عليكي بتحنني حد غيرو  مازن : امك خاينه يا جودي سيبها يلا بينا  حلا : رايح فين ياروح امك انتا خد هنا  ليضحكو جميعا ثم  يذهب ادهم الي جودي ويمد لها يده كي يصافحها  جودي : انا عايزه حن زي مامي  ادهم : ياروحي تعالي طيب  لحتضنها ادهم ثم يردف : اسمك ايه انتي  جودي : اسمي جودي   ليكمل  قائلا : عارفه انا مين  جودي : لا ادهم : انا ادهم ماما تبقي عمتو  جودي : يعني انتا ابن اخوي ماما  ادهم : ايوه ليحتضنها ويحملها ثم يذهب في اتجاه الفتيات ليقف امام ايات ويصافحها ويردف : انتي ايات صح  ايات : صح  ليذهب اليهم جميعا ويفعل نفسي الشئ فهو يعرفهم جميعا لقف امام تاليا ويردف : مين انتي علشان بصراحه مش فاكر  لتنظر له تاليا ببرود ولم تجيب لكمل بتذكر:  اه انتي تؤام ايات  جودي : ايوه هي الشريره تاليا  ليضحك ادهم : بس يا جودي عيب خالتو تزعل  جودي : دي مش خالتو اثلا  ادهم : معلش احترميها شويه بردو اكبر منك  جودي : هي محدش بيحترمها اثلا  تاليا : ايه ياما انتي وهو مش فرح امكم هو اتلمو  جودي : شايف سعنونه ازاي  ادهم : معلش ليذهب ليحتضن اسراء ويردف : دي بقي اختي   لاكن هي ابتعدت واردفت قائلا : انا مليش اخوات  لحزن ادهم كثيرا ثم يردف : والله كل كلمه قلتها كانت عصب عني  اسراء : مش فارقه اصلا لتذهب الي اعلي لتردف تاليا : عندها حق يرمو وراهم ويرجعو يقولو اخوات  محمد : تاليا ملكيش دعوه انتي  جلال : روحي وراها يلا يابنات اطلعو شوفوها  كان ادهم حزينا جدا فها هو خسر حب اكثر اثنين يحبهم لتمسك جودي بوجهم وتردف : معلث بكرا تصالحك هي بس نكديه سويه زي تاليا  وهما الاخوات كده دايما بيتخانقو عالف انا ومازن بتخانق علي طول بس بنرجع نتصالح  ليقبلها ادهم ثم يردف : عارف يا حبيبتي عارف ثم اني هو في حد يزعل القمر  جودي : بس بقي بكثف  حلا : ايه محن الكلاب ده  جودي : غيرانه ثح لياتي لها مازن ويردف : تعالي يا جودي نلعب يلا  جودي : تمام يلا انزلها ادهم وذهب مع اخيها كي تعلب وتحدث ادهم مع الشباب قليلا ثم ذهب الي البيت وعندما فتحه ودلف اليه تذكر الماضي كله  ليذهب الي غرفته ليرتاح قليلا لتاتي له مكالمه من امه  ادهم : نعم في فيه الهام : فلوس  ادهم : منا سبتلك قبل ما امشي فلوس تقضيكي شهر كامل  الهامبزعيق : خلصو وبعدين متبعت انتا وساكت  ليغلق ادهم المكالمه دون اي رد ويقوم بارسال المال لها فهي في النهايه امه  ليتصل بصديقه سيف  ادهم : انا رجعت ظبطت الشغل انتا  سيف : ايوه كلو تمام هتبدا من امتا  ادهم : من بكرا  سيف : تمام من بكرا ان شاء الله  ادهم : يلا سلام  سيف : سلام  لغلق المكالمه ثم الهاتف بالكامل ويذهب في نوم عميق  *** ****   عند الفتيات بعد ان هدأت اسراء ذهبو جميعا الي غرفهم كي يستريحو  وكذالك فعل الشباب  ******* ******** ***** **** ********* عيله الشافعي  يونس الشافعي متوفي والد ادهم واسراء كان متزوج من امراتان صفيه والده اسراء وهي متوفيه والهام والده ادهم وتعيش في امريكا ادهم 28 ظابط شرطة  اسراء 22  تدرس هندسه **************  محمد الشافعي الابن الثاني  سنه 53 اولاده  سليم 28 طبيب  اياد 26 مهندس ودكتور جامعي  تاليا 23 تدرس طب  ايات 23 تدرس هندسه اسلام 20 يدرس فنون جميله زوجته مني50 محاميه  ***********    فاروق الشافعي 52 اولاده  مراد 27 مهندس  لؤي 25 طبيب صيدلي  سما 23 تدرس هندسه منه 22 تدرس هندسه  اروي 18 تدرس في الثانويه العامه  زوجته سحر 48 *********** جلال الشافعي 50  اولاده  انس 26 مهندس  كارما  23 تدرس طب تماره 22 تدرس صيدله  زوجته نعمه 50  *********  حلا الشافعي 30 اولادها  مازن 6 سنوات  جودي 4 سنوات  *********  سيف الرحاوي 28 صديق ادهم وسليم ظابط شرطة مثل ادهم ******* نعمه تكون الاخت التؤام لمني  ******* عائله الشافعي  (امبراطورية العشق )

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

أنين الغرام

read
1K
bc

رواية " معذبتي “ لنوران الدهشان

read
1K
bc

معشوقتي

read
1K
bc

جحيم الإنتقام

read
1.8K
bc

فتاة انحنت من اجل........الحب

read
1K
bc

بنت الشيطان

read
1.7K
bc

عشق آسر. (الجزء الثاني من سلسلة علاقات متغيرة ).

read
2.6K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook