3

3715 Words
البارت ٦ ?اللهم صلي وسلم علي سيدنا محمد ? اليوم التالي استيقظت ندا وذهبت الي المطبخ لتحضر وجبه الافطار ثم عادت الي الغرفه مره اخري لإيقاظ فهد وسلا فتحت الستاره والنور تسلل الي الغرفه .فتح عينه وجلس علي السرير : صباح الخير ندا : صباح النور. صحي سلا ويلا عشان نفطر فهد : اوكي . خرجت ندا لتستيقظ سلا ثم دلفت الي الحمام. وبعد وقت كانو أمام الحضانه ... فهد قبل ابنته وضمها لتدخل الي الحضانه ندا بهدوء:عندي محكمه انهارده . وبعدين هروح ازور بابا في المستشفى . بكره إن شاء الله اسافر اسكندريه ونبدا اجراءت القضيه . بس ممكن قبل اما نعمل الخطوه دي . تجرب وتكلم اعمامك وهما يرجعو فلوسك قبل ما تلجأ للقضاء فهد ابتسم : تفتكري الاهل اللي ترمي ابنهم وهو تعبان . هترضي ترجع فلوسه كده بالكلام ندا بثقه: متقلقش يا فهد ،هرجعلك حقك . اعتمد عليا فهد بصدق : انتي جيشي الوحيد اللي بحارب بيه نظرت لع باعجاب وابتسمت : هتعمل ايه . فكر قليلا : اممم، ينفع اجي معاكي المحكمه ندا : تعال ذهبوا الي المحكمه . وفهد كان يجلس ويتابع ندا وهي بتترافع والابتسامه والفخر مرسومين علي ملامحه ، أنهت المرفعه وخرجو هما الاتنان ،، اقترب منها واسك يدها ، نظرت له باستفهام فهد : كنتي هايله. انا لو قاضي ا**بك كل القضايا اللي بتترفعي عنها من اول مره ندا ضحكت : اخجلت توضعي ? فهد ضحك علي طريقتها لينظر في ساعته : ميعاد الحضانه ندا : لسه فاضل ساعه فهد : كفايه كده . ما تيجي نجبها ونسافر اسكندريه نشوف هنعمل ايه ندا : اوك. بس هروح لبابا الاول فهد بتصيح : هنروح مع بعض فهد وندا ذهبوا الي الحضانه ليحضرو سلا الحضانه ، ثم ذهبو علي المستشفي و لا يوجد جديد في حاله والدها غير انه في العنايه عادو لشقتهم جهزو الشنط وسافرو الي الاسكندريه فهد : تيجي نروح بيتنا ندا بجديه : هنروح فندق الاول وبعدين نروح بيتك ? فهد اضايق : اوك. في فندق هنا حلو خدهم علي الفندق وسلا فرحانه وحجزو غرفه الغرفه كبيره بسرير كبير . سلا بسعاده : بابتي انا بحب اسكندريه فهد حضنها : وانا بحبك اكتر.. ندا تقف وهي تنظر من النافذه الي البحر .. بداخلها شعور غريب لم تفهمه ولا تعرف كيف تعبر عنه لاحظ فهد شرودها ليذهب إليها ويضمها وهو ينظر للبحر فهد : وحشك البحر ندا باستغراب : عرفت منين فهد ؛ عارف عنك حاجات كتير اديني فرصه بس أدارت جسدها لتنظر الي عيونه : انا مش فاهمه حاجه بجد . انت مين فهد وضع يده علي قلبها : فكري بقلبك وهو هيقولك انا مين . أفعاله وكلامه يشعرها بالتوتر أكثر والإرهاق ابتعدت عنها ، أمسكت بحقيبتها لتخرج منها نوع من الدواء . فهد أخذه من ايديها فهد : ايه ده ندا : مسكن علشان الصداع . قرأ اسم الدواء : من امتي بتخديه ندا : بخده من بعد الحادثه . هات دماغي وجعاني فهد : المسكنات غلط عليكي .ليه مروحتيش للدكتور تعرفي السبب ندا: روحت وهو اللي كتبلي البرشام ده . اااه . هات يا فهد فهد : خدي .. أخذته منه وتناولته سلا كانت نائمه .. وندا جلست بجنبها علي الفراش وبعد قليل شعرت بالارستحاء بتنام هي الأخري ... دثرهم جيدا في الفراش واخذ الهاتف ليتصل بإسلام صديقه فهد : الو اسلام اسلام : انت فين مجتش انهارده فهد : انا في اسكندريه اسلام : هتوديها بيتكم فهد : لسه مش عارف . المهم انا لقيتها بتاخد برشام اسمه ''""" اسلام : بتاخده ليه فهد : بتقولي ان الدكتور قالها انه مسكن . وبتاخده من وقت الحادثه **ت الآخر قليلا ليضيف بهدوء : اما ترجع من اسكندريه هاتها وتعال. لان اللي بتاخده ده مش مسكن . ولو عندها صداع هتلها """" مسكن ومش هيأثر عليها فهد : ماشي سلام .... فهد اغلق الهاتف مع اسلام وجلس امامهم وهو يتامل بهم استيقظت سلا من النوم بعد ساعه وجلست مع فهد يلعبون وبعدها ندا استيقظت أيضا فهد : تعالو ننزل ناكول سمك ، في مطعم عارفه بيعمل سمك إنما ايه تحفه ... ندا: اوك. هدخل البس .... بعد ساعات كانو يجلسون في أحد مطاعم الأسماك وندا تجلس وهي تفصص السمك لا بنتها ولفهد أيضا الذي ابتسم بسعاده لأنها تفعل أشياء كانت تفعلها سابقا معه سلا لفهد : بابتي كول يلا فهد : حاضر .. كفايه وكولي انتي كمان ندا توترت : اااا انا امسك يدها وقبلها : انتي روحي. يلا ناكول علشان نتفسح شويه سلا وهي تصفق : ماشي يا بابي بعد أن انتهت من الطعام اخذت ندا ابنتها ودلفت الي الحمام لينظفو أيديهم عند عودتها وجدت امراه تتحدث مع فهد وتضحك لتشعر بالغيره لانه يبتسم لها أيضا الست : والله يا باشا واحشتنا . فهد : انتي عامله ايه وجوزك أخباره ايه ردت الأخري وهي تاكل العلكه : اطلقت منه يا باشا . ربنا يحرقه بقي ضحك فهد ولمح ندا وهي تنظر له وعينيها يخرج منها الشرار? الست : وانت ياباشا مش ناوي ترجع القسم تاني؟؟ سلا ركضت له وضمته ليحملها ورجليها علي قدمه الست : ما شاء الله بنتك يا باشا ؟ فهد بسعاده : اه بنتي . الست : قمر زيك الله اكبر في عيني تحكمت ندا في اعصابها واقتربت منهم وجلست علي المقعد وهي تحرك قدمها بتوتر الست : ازيك يامدام . ندا باقتضاب: الحمد لله الست : انتي نسيتيني وله ايه ، انا انتصار يا مدام ندا أدارت عينها لفهد .. فهد :اصل هي تعبانه شويه الست : لا الف سلامه عليكي .أمانه لو عايزه حاجه مني انا رقابتي سداده . اجي اخدمك بعيني ندا مش فاهمه .. فهد : شكرا يا انتصار. الست : عن اذنك يا باشا . حمد لله علي سلامتك تركتهم واكملت طريقه .. لتنظر ندا الي فهد الذي كان يمزح ويلعب مع سيلا ابنته. ندا : فهد مين الست دي ؟ فهد : دي واحده ست كنت قابض علي جوازها بيبيع م**رات . وهي جت كذا مره وكانت عايزاني اسيبه علشان كان عندها ظروف وكنت بساعدها . لحد اما لقت شغل وكانت بتشتغل خدامه في البيوت واوقات كانت بتيجي البيت تنضه ندا : وهي تعرفني منين؟؟! فهد سكت .. ندا : رد عليا يا فهد انا عايزه افهم فهد : متاكده انك عايزه تعرفي ؟ ندا : اه فهد تن*د يعلم أن الأمر سيكون صعب : قومي معايا .. حمل ابنته ودفع الحساب وخرج معاها ليصعدو الي سياره اجره ثم أخبره علي العنوان .. وقفو امام فيلا في أحد المناطق الراقية لتشعر ندا بأن قلبها يدق سريعا .. هي تعلم هذا المكان كانت تراه في احلامها كثيرا اقتربت من البوابه وفتحتها ليتحرك فهد خلفها وهو يحمل سيلا ويتابع ندا بعينه .كانت هناك شجر بجانب الباب ليضع فهد يده في الأرض ويخرج مفتاح كان يضعه هناك للطوارئ فتح الباب ليدخلو الثلاثه سلا : الله يا بابي . سبني انزل فهد : مش هينفع المكان كله تراب سلا : بس حلو اوي البيت ده .احنا نقعد هنا احسن فهد : لو ماما موافقه . هبعت حد ينضفه ونقعد هنا علشان خاطر عيونك ندا كانت في دنيا اخري . هي تعلم هذا البيت جيدا . تحركت في أرجاء البيت وهي تنظر إلي الجدران والي كل شئ بلهفه .. انتبهت الي الصور المعلقه على الحائط انها صورتها وبجانبها فهد يضمها ويقبلها وهي تضحك بسعاده نطقت بصدمه : دي انا فهد امسك يدها ودخل بها الي غرفه بها صور كثيره جدا لها وله اخرج مجموعه من الصور الفوتوغرافيه ، كانت ترتدي الفستان الابيض وهو ببدلته السوداء ،، لا تتذكر هذا لتضع يدها علي فمها بعدم تصديق وتبدأ بالبكاء سلا بحزن: ماما بتعيطي ليه . ندا وقفت وحملت ابنتها وخرجت من البيت . فهد اغلق الباب وركض وراهم كانت هي تحتضن ابنتها وبتبكي وسلا كمان بتبكي معاها فهد امسك يدها لتقف : ريم استني سلا نزلت من علي يدها وهي بتبكي : انا عايزه بابا حملها فهد وضمها وعينه متعلقه بندا وهي تبكي ندا بدموع : دي مش انا . مش انا ، دي واحده شبههي فهد بحزن : اهدي . مش انتي بس اهدي ... تعالي نرجع الفندق ، احسن حركت رأسها بالموافقه بعد وقت دخلو الي غرفتهم في الفندق لتركض الي الحمام تريد أن تجلس مع حالها تشعر بالضياع ندا وهي تحدث نفسها : يعني انا مراته . ودي بنته فعلا . طيب ازاي بابا قالي ان اهله قالو انه مات. طيب انا ليه مش فكراه ردت علي نفسها: اسلام قالي ان مراته وبنته ادبحو ندا مره اخري : لا في حاجه غلط انا مش فاهمه وحاسه دماغي هتفرقع ...... نامت سلا علي الفراش وفهد يجلس بالخارج سيجن من القلق على ندا طرق علي باب الحمام: اخرجي ونتكلم مع بعض .. ندا خرجت وعيونها ووشها كله احمر . ليضمها هو نطق بصوت خافض وحزين : كان نفسي تفتكريني . متزعليش مني انا خدتك البيت علشان تصدقي ندا ضمته بقوه وتمسكت بملابسه فهد : بحبك صدقيني. ومش عايز حاجه غير انكم وبنتي تكونو معايا بعد وقت بدأت ندا تهدأ في أحضانه ندا : فهد انا مش فاهمه حاجه وله فاكره اي حاجه، عايزه افهم فهد : حاضر هفهمك . ندا : احكي، انا سمعاك (( الحقيقه)) البارت٧ ?استغفر الله العظيم واتوب إليه? ندا : احكي يا فهد كل حاجه فهد : انا فهد احمد المختار ظابط في شرطه مكافحه الم**رات كنت بحب شغلي جدا . في يوم كنت قابض علي واحد في قضيه م**رات وقابلتلك في اليوم ده في القسم كنتي المحاميه بتعته من اول اما شفتك وقلبي دق ليكي بعد اما مشيتي لقيت نفسي بفكر فيكي . وبعدين عرفت بطريقتي كل حاجه عنك اسمك ريم بنت المحامي عبدالحميد الدالي بتتدربي في مكتب باباكي ومحاميه شاطره. محجبه ورقيقه والاهم من كل ده انك مش مرتبطه . عرفت بتخرجي فين . مكنش ليكي اصدقاء لان كل وقتك كان الشغل وبس . كنتي بتحبي تروحي مكتبه اسكندريه وتقضي وقت هناك . انا كمان حبيت المكتبه اوي وكنت بروح عشان اقبلك ومره علي مره ابتدينا نقرب لبعض . بعد اسبوعين جيت وقولتلك بحبك وعايز اتجوزك انتي ضحكتي .. روحت اتقدمت لبابكي ووافق . انا كنت قاعد في الفيلا اللي انتي شفتيها دي بتاعت ابويا وامي اما الشركات فمكنتش بديرها وولاد عمي هما اللي كانو بيدروها وانا كنت بتابع معاهم بس من بعيد . جددت الفيلا علي زوقك واتجوزنا سنه وشرفت ? نغم الصغيره وكنا فرحانين وحياتنا كلها حب . بس بعد كده قبضت علي تاجر م**رات كبير . واولاده هددوني بيكي وبنغم . الكلام ده كانت بنتنا عندها سنتين خفت عليكي وطلبت من باباكي يخلي باله منك لحد اما القضيه تخلص لان في الوقت ده كنت ببات في القسم كتير في يوم بعتولي علبه فيها صورتك انتي ونغم وانتم في بيت باباكي انا عرفت انك لسه في خطر . اتجننت . روحت لبيتهم وحصل تبادل نار بين القوات وبينهم لحد اما خلصت عليهم وماتو بس الراس الكبيره كانت لسه عايشه رجعت لعنده وهو قالي انه هيقتلني ويقتلك وطلع مسدس وكان هيقتلني محستش بنفسي غير وانا بقتله .... بعد يومين روحت وخدتك وسبنا نغم في بيت باباكي واحنا في العربيه دخلت علينا عربيه وخبطتنا و اغمي علينا نزلو كذا واحد وحقنونا بماده م**ره اللي عرفته بعد كده من اسلام ان الماده دي بتتلف خلايا المخ . انا دخلت في غيبوبه وقالو اني مت . واسلام نقلني علي مستشفي تاني وفضل يعالجني لحد اما فوقت بعد ٦ شهور من الغيبوبه وسالت عليكي قالولي انك موتي في الحادثه . بس انا كنت مش بعرف اتحرك .. قلبي بيقولي انك عايشه انتي وبنتي . اسلام صاحبي كمل علاجه معايا لحد اما بقيت بعرف اتحرك. القدر جمعنا مع بعض في اليوم اللي باباكي تعب فيه ونقلتيه في المستشفي. اسلام شافك ومكنش مصدق سال عليكي وعرف ان اسمك ندا . سكت وقال تشابهه بس انا كمان شوفتك وانا رايح مع اسلام علي غرفه الاشاعه ومصدقتش نفسي . اسلام قالي انك مش مراتي وبعد اما سالت وشوفت باباكي عرفت انه غير اسمك واسم نغم وعيشتو في القاهره . ووقتها قولت لاسلام يحكي القصه اللي حكها وصورنا نغم وهي كبيره دلوقتي علي اساس انها شبهه بنتي . بس مردتيش اجيب صورتك عشان متخافيش وتبعدي عني ندا كل ده بتسمعه وهي بتبكي ?? فهد : عارف ان الحكايه صعبه عليكي . بس والله دي الحقيقه . انا مش عايز اي حاجه غيرك انتي ونغم . انا حتي رفضت ارجع الشرطه تاني . عايز اعيش معاكي في سلام بعيد عن اي مشاكل تعبت اوي من غيركم سنتين هتجنن عليكم وانتم بعيد. كلهم قالولي انك موتي بس قلبي مكنش مصدق . ? ......... ندا اترمت في حضنه وهو حضنها جامد بشوق وتعب من الفراق واهم حاجه بحب . فهد بدموع : بحبك اووي . حتي لو مش فاكرني ..مش مهم انا فاكرك . وبحبك وهخليكي تحبيني زي الاول . بس اديني فرصه اقرب ندا كل كلمه بينطقها قلبها بيدق : فهد . حتي لو مش فاكره اللي فات . هبدا معاك من اول وجديد لان قلبي بيحبك نظر لعيونها لينطق بصدق: وانا بعشق قلبك وبعشقك وبعشق كل حاجه فيكي . ندا ابتسمت من بين دموعها وهو ضمها مره اخري فهد : انتي روحي اللي لما بتغيب عني بكون ميت . ولما رجعتي انا رجعت من الموت. ريم انا ندا : بلاش ريم دي لاني مش حاسها فهد ضحك : ريم ده اسم جميل . بس لو انتي بتحبي ندا هقولك يا ندا. ولا تزعلي ندا : تمام . همس لها : واحشاني احمر وجهها بخجل .. فهد : سنتين بعيد عنك واحشتيني بقي أخفضت رأسها لاسفل تريد أن تهرب منه ? . فهد اقترب منها وبيتنفس من نفسها وهي قربه ده ملخبطها . اقترب من شفتيها واخذهما ما بين شفتيه في قبله عميقة أغمضت عينها ،، وفهد الشوق وخده والاتنين تايهين مع بعض نغم : بابا ندا انتبهت لنفسها لتدفع فهد بعيد عنها ... فهد بهمس : حرام علي ابوكي ? سريعا ذهبت الفراش لتجد نغم مغمضه عنيها وتقريبا بتحلم .. فهد جلس بجنبها علي الفراش : دي نايمه ندا : اه نايمه فهد : نكمل ندا ب**وف : والبنت فهد ?: مش عارف بس ندا : نام يا فهد .. فهد شدها من ايديها وقفت قدمه فهد : مش هعرف ندا ضحكت وهو أيضا ليضمها قعدو مع بعض? يحكلها علي حياتهم كان شكلها ايه وهي بتحب ايه . وكل كلمه بيحكيها عن الحاجات اللي بتحبها بيثبتلها انه فعلا عارفها اكتر من نفسها ? ********** البارت ٨ 9 ? اللهم صلي وسلم علي سيدنا محمد? استيقظ هذهفهد علي صوت ضحكات بنته .. نغم : اصحي يا بابتي فهد : صحيتم منه مش هو له فين ماما ندا : صباح الخير فهد : صباح النور ندا : يلا فوق وتعال ننزل نفطر عشان نلحق نروح لشركه ونكلم اعمامك فهد : تمام بعد الفطار خدو تا**ي وراحو علي شركه المختار للاستيراد والتصدير دخل فهد ومعاه مراته وبنته وطلع للسكرتيريه السكرتيريه بخضه : فهد باشا فهد : ازيك يا ولاء ولاء خافت . ندا : خايفه ليه ولاء: اصل . مش هو مات ندا : بعد الشر. فهد ابتسم : منصور المختار جوه ولاء : اه. اه فهد : خليكي هنا انتي والبنت ندا مسكت ايده : مش هسيبك ... بصت للولاء : ممكن اسيب البنت معاكي .وتخلي بالك منها ولاء: طبعا يا مدام . متخفيش فهد بتحذير : خلي بالك منها يا ولاء ولاء : حاضر نغم : بابا لا خليك معايا ولاء : مش عايزه شوكولاته . نغم : اه عايزه ولاء : بابا وماما هيدخلو جوه واحنا نقعد ناكل شوكوادلاته ونلعب نغم قعدت معاها . وفهد دخل مع ندا لمكتب عمه منصور فتح الباب ودخل.. عمه اول اما شافه اترعب ? منصور : ف ففهد فهد: اه يا عمي فهد اللي افتكرته مات ورمتوني في المستشفي وانا لسه في الغيبوبه منصور: انت كنت في غيبوبه والدكاتره قالت احتمال انك تفوق احتمال ضعيف فهد : ربنا كبير . هو اللي شفاني هتعترض علي حكمته منصور سكت وانتبه لندا اللي واقفه بتابع الحوار منصور : ابوكي قالنا انك موتي انتي وبنتك ندا : كان خايف علينا فهد قعد مع ندا وباصص لعمه وتعبير وشه الجامده منصور : عايز ايه يا فهد فهد ?: عايز حقي منصور : ملكش حق ندا : تمام احنا جينا في الاول نحلها ودي بس شكلك عايزنا نلجأ للمحكم والفرهده .. معنديش مانع . ووقتها انت اللي هتخسر لانك مش هترجع الشركه لفهد وبس لا انا هطالب بتعويض عن السنتين اللي انت مسكت فيهم الشركه انت واخوك .. اسمه ايه يا فهد فهد ابتسم : اسمه. خالد يا روحي ندا : اوك . , انت واخوك خالد . منصور بصلها بغضب : حته عيالك زيك جايه تهددني . فهد صك علي اسنانه بغيظ . وض*ب ايده علي المكتب ندا اتخضت ومنصور رجع لوراه فهد ?: اياك تكلم مراتي بالطريقه دي . منصور بتوتر : انت راضي تكلم عمك كده فهد باستهزاء : عمي ?. عمي اللي اول ما انا دخلت في غيبوبه جري وقسم شركه ابويا وفلوسي عليه هو واخوه . منصور : قالو انك مت فهد : قالو بعد اما انت كنت خلاص استوليت علي حقي . صاحبي اللي هو مش من لحمي ودمي خاف عليا اكتر منكم ونقلني مستشفي تاني وعالجني علي حسابه. حتي مرضيش ياخد من مرتبي . وانتم للاسف طلعتو كلاب فلوس منصور : فهد لم ل**نك انا عمك فهد : عمي يا راجل انت لسه فاكر ندا مسكت ايد فهد عشان يهدا لان كان باين عليه الغضب وكل اعصابه مشدوده .. ندا لفهد : انت كويس فهد : اه يا روحي . وبعدين بص لعمه : قدامك لحد بكره هتتصل بيا وتقولي هترجع فلوسي وشركتي انتي واخوك . وله ارفع قضيه عليك شد قلم وورقه وكتب رقمه الجديد ? فهد مسك ايد ندا وخرج وساب عمه قاعد مزهول ودماغه هتنفجر من التفكير . ندا : شكرا يا ولاء .. يلا يا سلا فهد : حبيبه بابا نغم : بابتي. واحشتني فهد ابتسم: وانتي اكتر يلا ننزل نتفسح بص لولاء السكرتيره : شكرا انك اهتمتي بيها ولاء : ده واجبي يا فندم . وحمدلله علي سلامتك انت والمدام فهد ? : من العوده من الموت خرج فهد وهو شايل بنته بايد وايده التانيه شبكها في ايد ندا في الشركه منصور عم فهد اتصل بخالد اخوه وبابنه راضي ومحمود واتجمعو كلهم في الشركه راضي : ايه المصيبه اللي انت بتتكلم عليها يا بابا محمود : في ايه ياعمي خالد : ما تتكلم يا منصور جمعتنا ليه منصور: فهد ممتش ورجع عايز حقه الكل بص لبعض بتوتر .. محمود ابن خالد : مامتش ازاي منصور : كان في غيبوبه وفاق منها راضي ابن منصور : جي بعد سنتين ويقول عايز حقي خالد : قوله ملكش حاجه عندنا ويخبط دماغه في الحايط منصور : مراته قالت انها هترفع قضيه وتطلب بحقه خالد : هي مراته كمان عايشه منصور : اه راضي : احنا هنشكك في عقله وانه بعد الغيبوبه مش طبيعي وبكده هياخد وقت لحد اما يثبت انه سليم محمود : دماغ شيطان بصحيح راضي بصله بشر عشان يسكت وميتكلمش منصور : راضي انت محامي وشوف هتتصرف ازاي مع بنت الدالي راضي بص بخبث لمحمود وضحك : متقلقش سيبلي الموضوع ?? فهد كان بيفسح نغم وندا وراحو علي الملاهي و بيلعبو وبعد كده رجعو الفندق ونغم من كتر اللعب نامت فهد نيمها علي السرير وطبع بوسه علي جبينها : حبيبه ابوكي ندا دخلت خدت دش وخرجت كان فهد واقف قدام الشباك وبيتامل في البحر . حس بيها لفلها وواقف يبصلها اووي فهد قربها ليه وهي شهقت واتوترت حطت ايديها علي ص*ره عشان تزقه بس هو ماسكها كويس . ? ندا بتوتر : ااابعد فهد : ليه ندا : من غير ليه فهد : واحشتيني جدا جدا جدا ندا غمضت عنيها .. وهو ابتدي يقرب منها اكتر ??? بعد وقت ?? فهد حاضن ندا وهي نايمه وبيلعب في شعرها فهد : روحي نمتي ندا : لسه فهد : بتفكري في ايه من ندا اتن*دت وجلست في حيره فهد ابتسم : الموضوع صعب لدرجه دي ندا : هوصعب الشرح فهد : اتكلمي وانا هفهمك . ندا : عقلي مش فاكرك .ولحد دلوقتي مش مستوعبه كل اللي انت بتحكيه . وطبعا بابا في غيبوبه ومش هعرف اساله . بس ? فهد : بس ايه ندا ب**وف وبصت في الارض : كل حاجه فيا بتقولي انك مش غريب عني .حتي قلبي بيقولي انك مش غريب فهد قرب من شفايفها وطبع بوسه عليهم رقيقه وكلها حب فهد : انا بعشق كل حاجه فيكي عشان كده كل حاجه فيكي بتحبني وفاكراني . وبالنسبه لقلبك فلازم يفتكرني لانه بيحب قلبي والاتنين متصلين ببعض. اما بالنسبه ل*قلك فمش مهم يفتكرني ندا ?: ازاي مش مهم . فهد : وانتي مضايقه ليه . يكفي ان قلبك فاكر ندا : انا مش فاكره وله ذكره لينا مع بعض فهد : هنعمل ذكريات جديده . مترهقيش نفسك وتضغطي علي نفسك عشان تفتكري ندا : طيب واللي فات فهد : قولتلك مش مهم . المهم اني بحبك ?. وبعشقك ? ووحشتيني ?? ******** في مكان ما يجلس راضي المختار ابن منصور المختار وهو محامي معروف بخدع والشر عمره ٢٩سنه ومعاه ابن عمه. محمود خالد المختار عمره ٣١سنه.صاحب معرض سيارات راضي : ابن ال*** زي القطط بسبع اروح. انا قولت خلاص مات وارتحنا من الق*ف محمود : له وبنت الدالي كمان ممتش مع ان ابوها قالي انها ماتت اما سالته عليها . ضحك عليا ابن ال*** راضي : انا هتصرف معاهم . وهعرف اخليه يندم انه رجع من الموت . هخليه يتمني الموت من العذاب اللي هيشوفه محمود ?: راضي راضي : براحه علي نفسك . انا بتكلم علي فهد بس . متخفش عليها اووي كده محمود خبط الترابيزه اللي قدامه وقام بغضب راضي : خلاص يا حمو محمود خرج بغضب ساق عربيته وراح لشقه دخل وقف الباب ودخل لاوضه الخاصه المكان اللي بيرتاح فيه الاوضه كلها صور باحجام مختلفه لندا ?? محمود وهو باصص علي الصور : طلعتي عايشه ولتاني مره يوصلك قبل ما انا اوصل . انا بكرهه اووي . عمري ما كرهت حد في الدنيا قد ما كرهته . بس المره دي مش هستسلم وهخدك منه . وهتبقي ملكي ليا انا وبس . هقتل اي حد يقف قصادي .?? ******* طلع شمس يوم جديد ? ندا فتحت عنيها وحاسه انها متكتفه . بس حاسه بدفي غريب . انتبهت انها نايمه في حضن فهد وايده محاوطها ندا بتحاول تقوم براحه عشان ميقلقش بس هو حاكم ايده عليها. فهد فاق من حركاتها وقربها ليه اكتر وهو بيتنفس في رقابتها ندا ضحكت : صباح النور فهد بهمس : صباح الفل يا فل ندا : ممكن تفكني عايزه اقوم فهد : لا خليكي شويه ندا : كل ده مش شبعت مني فهد : هو انتي يتشبع منك ندا : طيب خليني اقوم قبل ما بنتك تصحي فهد ابتسم : اذا كان كده يبق ماشي .. حمل ال ايده من عليها . وهي قامت دخلت الحمام ندا خرجت من الحمام .. كان نغم صحيت وقعده بتلعب مع فهد وفرحانه وبتطنط نغم : ماما تعالي العبي معانا فهد ضحك : تعالي العبي معانا ? ندا ? : مش عايزه . اقوم ادخل الحمام عشان ننزل نفطر نغم : ونتفسح تاني فهد : حبيببه قلب بابا اللي انتي عايزاه هعمله فهد باسها وقام دخل الحمام وبعدين. نزلو كلهم فطرو وراحو قعدو علي الشط ونغم قاعده بتلعب علي الرمل و فهد قاعد مع ندا وحضنها وهي باصه للبحر ندا : هو انا كنت بحب اسكندريه فهد : جدا. مره كنت عايز اتنقل للمديريه القاهره واشتغل هناك . بس انتي رافضتي وقولتيلي انك بتحبي اسكندريه ومتقدريش تعيشي في مكان تاني ندا : وبعدين انت عملت ايه فهد ؛ رفضت النقل عشانك . انا مقدرش اعمل حاجه انتي مش عايزها ندا بصتله بحب : عشان كده قلبي بيحبك فهد : وانا بموت في قلبك وفيكي قام وشالها ... ندا : نزلني البنت فهد : هننزل المياه مع بعض ندا : مش بعرف اعوم فهد : بتعرفي طبعا واحسن مني كمان ندا : لا مش بعرف هغرقك فهد : انتي بتعرفي تعومي . سيبي نفسك وجسمك اول ما يلمس المياه . زاكره العضلات هتفتكر فهد نزل بيها المياه وسابها .. هي كانت خايفه في الاول وماسكه في رقابته . فهد : ثقي فيا انتي بتعرفي تعومي ندا بصتله بقلق . . بس هو فضل يشجعها لحد اما حاسه انها فعلا مش خايفه وابتدت تعوم لوحدها كويسه نغم جريت علي البحر ودخلت معاهم وفهد فضل يرفعها ويلعب معاها هي وندا كتير نغم: بابا انا جعت ظ فهد : قلب بابا . دقايق وهناكل ندا : اوك . يلا نغير الهدوم .. خرجت من البحر وغيرو هدومهم في الحمامات وبعدين راحو علي المطعم اتغدو ورجعو للفندق نامو????
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD