الفصل السادس

3025 Words
اتمنالكوم قراءة ممتعة _______★*****★_______★*****★___★ قصر حمزة الصياد كان حمزة يقف وسط صالة القصر المفتوحة و الكبيرة و هو يحطم كل شيئ تقع عيناه عليه و هو يصرخ بأعلى صوته =ليييييييه لييييه كده هقتللللك ياااااا بلقييييس هتموووتيييي على أدياااااا يا ع***** مش هسمحلك عمرك مهتدخلي حيااااتي تاااااني بكرههههك هنتقم منك هتموووتيييي على أدياااااا قال آخر كلماته و هو يذرف الدموع يبقي و يصرخ من أعماق قلبهمنتزعا جزأه العلوي من الملابس يطالع تلك العلامات من الماضي و التي ش*هت جسده بكى بكى ذلك القاسي و البارد قسوة الحياة و الظلم الذي عاشه حرمنه من طفولته و سعادته سلبو من برائته حتى والده و كانهم تعمدو أذيته . في تلك اللحظة كانت تدلف جورية من باب القصر الذي كان مفتوح فهي كانت متأكدة بأن سيأتي إلى هنا علت الصدمة وجهها الذي إشتعل من الخجل آلامها قلبها عندا رأت تلك العلامات الواضحة التي تملأ جسده التي كانت واضحة للغاية بأنها آثار ت***ب فسقطت دموعها حزنا على حبيبها نعم حبيبها ففي تلك اللحظة اعترفت لنفسها بمدى حبها و عشقها له لتهمس بصوت مرتجف من آثار الدموع =ححم...ححمززة إستدار حمزة ليجد جنيته الصغيرة تقف أمامه وموعها تغرق وجنتاها تلاقت أعينهم المليئة بالدموع و لم تشعر بطلتنا بنفسها إلا و هي تركض إليه ترتمي بين أحضانه و هي تشهق من البكاء ضمها هو بكل قوته و كأنها طوق النجاة بالنسبة إلى صاد ال**ت للمكان لا يسمع فيه صوت شهقات جورية و دموع حمزة التي تنزل ب**ت بعد مدة شهقت جورية بخجل عندما أدركت أن حمزة يحتضنها و هو لا يرتدي سوى بنطال لتبتعد عنه لوجه لطخته حمرة الخجل و التي لم تزده سوى جمالا هتف حمزة بإستغراب =بعدتي عني ليه جورية بخجل و هي تغطي وجهها بكفي يدها =ممكن تلبس حاجة إبتسم حمزة بحب لصغيرته الخجلة ليهتف بهدوء .=حاضر هروح البس حاجة و ارجع أومأت له جورية و هي لا تزال تغطي وجهها بحرج ليضحك هو بخفة على تصرفاتها الطفولية و هو يصعد الدرج متجها نحو جناحه بينما ذهبت جورية تتجول في انحاء القصر تبحث عن المطبخ لإعداد كوبين من القهوة دقائق مرت و نزل حمزة و هو يرتدي بنطال قطني اسود مع قميص أبيض بنص كم ملتصق على جسده المعضل فوجد جنيته الصغيرة تحمل كوبين من القهوة و هي تطالع فستانها الجميل الذي تلطخ ببعضها حمزة بضحك =ههههههههههه إيه لانتي عملتيه نفسك دا جورية بغيض =ماهو انا لحقتك على طول ملحقتش اعدي على البيت و أغير فستاني و اهو اتبهدل خالص بسبب القهوة حمزة بإبتسامة سلبت أنفاسها =خلاص اطلعي لجناحي في الطابق الثاني و دوري على أي حاجة تنسبك ناولته جورية كوبي القهوة لتتجه نحو الطابق الذي أشار إليه ليهتف هو بهدوء =هستناكي في الجنين جورية بإبتسامة =تمام مش هتأخر أومأ لها حمزة بتفهم و هو يتجه نحو حديقة قصره و ماهي سوى دقائق مرت و هاهي تخرج و هي ترتدي شورت قصير وجدته في خزانته او لنقل هو فقط ما يناسبها مع قميص أبيض يصل لركبتها شرد حمزة في جمالها و ساقاها الناصعة البياض تجلس مقابلته على ذلك المقعد و تلتقط كوب قهوتها تهتف بفضول =أحم حمزة هو انت ممكن اعرف ايه عملت كل دا حمزة بتنهيدة عميقة =طول عمري عشت من غير ام عمري ما عرفت إيه يعني حب او حنان الام كنت قريب بس من بابا بس حتى هو أخدوه مني اخدو فرحتي و سعدتي عارفة يعني ايه ام تجيب راجل غريب البيت بعدما جزها يسافر عارفة يعني ايه طفل يشوف علاقة بين راجل غريب و أمو عارفية يعني ليه أنو كان كل يوم بعذبني اغتصبنيييي عارفة يعنيييييي اييييه اغتصااااب و تعذيييييب كل جررررح انتي شفتييييه كان بسببها هييي و الع***** لهي معااااه قتلت بابا قداااام عنيااااااا حرمتنييي كل حااااجة حلوة فييييي حياااااتي بسببها بقيييييت أحس أن قلبيييي مااات بقيييت باااارد و قااااسي عشااان بس أنتقم منهاااااا كان يقول كل كلمة و دموعه تتساقط عندما عصفت بعقله ذكريات الماضي الأليم استمعت هي لكل حرف يقوله و دموعها تنهمر غير مصدقة كم الألم و لحزن الذي عاشه في طفولته بكت لأجله تمزق قلبها حزنا على حاله حقا يصعب تصديق ان هنالك اما بهذه البشاعة و الوحشية لا تستحق حتى أن تكون أما لتستفيق فجأة على يد الدافئة حمزة التي أمسكت يدها هاتفا بأعين تلمع بالدموع و صدق حقيقي =بحبك بعشقك يا جورية حياتي ....تقبلي تتجوزيني .. طالعته جورية بصدمة كبيرة لا تصدق ما تسمعها اذناها يحبها هي هل حقا يريد الزواج منها ... _____★*****★____★****★__★ _____★*****★______★*****★___★ كانت جورية تحدق في حمزة بصدمة كبيرة و عقلا الصغير لم يستوعب بعد كل كلمة قالها فهاذا آخر شيئ توقعته فهتفت بعدم تصديق =أنت قلت ايه انت بتتكلم بجد يعني اانت بتحبني اناوعايز أتجوزني صح انا سمعت كويس نهض حمزة من مكانه ينزل على ركبتيه أمامها ملتقطا كلتا يديها يردف بعشق =أيوه انتي أنا بحبك بعشقك يا جورية حياتي مش عارف إمتى و ازاي و ليه بس قلبي اختارك انتي انتي غيرتي حياتي يا جورية طول عمري كنت فاكر أن قلبي مفيهوش حاجة غير الإنتقام بس يوم ما شفت كل حاجة اتغيرت حسيت لأول مرة أني قلبي بيدق روحي اتعلقت بيكي كنتي عملة زي المغناطيس بتجذبيني ليكي أنا مش هكذب عليكي و أقلك انك اول وحدة بحياتي أنا كان عندي علاقات كثير و حتى بعد ما شفتك أول مرة و انتي بتض*بي الشاب لتحرش بيكي نمت مع **** كثير عشان اثبت لنفسي أن ملكيش مكان في حياتي بس يوم ما شفتك مرة ثانية مرجعتش لمست اي وحدة جايز تشوفيني كبير عليكي أوي او حتى ممكن ترفضيني عشان الماضي لمريت ليه و جسمي المش*ه م...... قاطعته يد يوري الصغيرة التي وضعت على شفتيه و هي تهتف بالدموع =بحبك يا حمزة أنا كمان بحبك انت في عنيا اجمل راجل أنا شفتو في كل حياتي و كل حاجة أنت قلتها مش بتهمني أنا مش عايزة حاجة غيرك انت و بس قالت آخر كلماتها و هي تشهق من البكاء ليحتضنها هو بقوة كبيرة و كأنه يريد إدخالها بين اضلعه غير مصدقة ما سمعته أذناه هل حقا تحبه كما يحبها لم يرد أكثر من هذه الكلمة التي أطربت روحه و جعلت دقات قلبه تقرع طبول الحرب أخيرا إبتسمت له هذه الحياة بعد طول انتظار ليهتف بإبتسامة و هي لا تزال بين أحضانه =طب بتعيطي ليه دلوقتي جورية بالدموع و هي تدفن رأسها في تجويف عنقه =مش مصدقة انك بتحبني أنا و عايز أتجوزني كل دا كثير أوي على قلبي طول عمري كنت بشوف نفسي وحشة و مستحيل حد يحبني لما شفتك حسيت بحاجة غريبة أوي بقلبي رغم بروده و قسوتك بس احساسي ناحيتك كان مختلف عمري ما حلمت أني ارتبك بيه و حاولت اقنع نفسي انها مجرد مهمة و هتنتهي بأقرب وقت عشان انت اكيد عمرك مهتىتبط بوحدة زيي ملهاش اي علاقة و لا بتعرف تتصرف مع الطبقات المرموقة و اني مش مناسبة ليك أنا وحدة مريضة مش تقدر حتى تبص بالمرتبة ازاي هتبقى حرم حمزة الصياد إرتفعت شهقاتها أكثر ليتمزق قلب ذلك العاشق حزنا على حالها متوعدا لكل من تسبب في اذيتها بالدمار حملها بين ذراعيه بحرص لتلف هي يديها حول عنقه تدفن وجهها المحمر من شدة البكاء في ص*ره المعضل ليسير هو بها نحو جناحه دقائق مرت و هاهو حمزة يضعها فوق سريره الكبير يدثرها جيدا بالغطاء ثم يجلس جانبها يمسح دموعها برقة =دموعك دي بتوجع قلبي أوي إوعي تبكي مرة ثانية مش عايز اشوفك غير و انتي بتحكي هتتعلجي و هتبقي احسن و هقف جنبك قدام المراية و ترفي قد ايه انتي قوية و واثقة في نفسك ثم اكمل بمرح جديد عليه =و بعدين أنا عاوز مراتي تكون قوية و واثقة في نفسها ضحكت جورية بخفة سلبت بها دقات ذلك العاشق المسكين =على فكرة أنا لسه موفقتش و بعدين احنى عندنا مهمة لازم تخلص و جوازنا هيخرب كل الخطة حمزة بهدوء =تبقي غلطانة لو فكرتي أن مهمتي معتمدة على روما او انك تقربي منها أنا بس عملت كده عشان تبقي قريبة مني و المهمة قربت تخلص اساسا حتى اجهزة التنصت لكلبت منك تزرعيها بجناح روما كانت عشان بس احميكي منها لاني عارف قد ايه هي بتكرهك و ممكن تأذيكي أنا مستحيل اعرض حياتك للخطر لو مهما حصل قال آخر كلماته و هو يداعب وجنتها المحمرة اما هي فكانت مصدومة مما تسمعه ياله من ذكي حقا لم تتوقع منه هاذا لتردفة بنفس الصدمة =يعني ايه حمزة بأعين تلمع عشقا هاتفا بحسم =يعني احنى حنتجوز و حنكتب كتابنا بكره ...و دلوقتي نامي و ارتاحي عشان بكره هيبقى يوم طويل أوي قبل جبينها بحب مغادرا الجناح نحو صالة الرياضة الكبيرة الموجودة في الطابق الثالث و التي خصصها لتدريبات القاسية تتابعه عيناها المفتوحة على مصرعيه فهو حتى لم يتح لها الفرصة لتجيب بل إتخذ قراره فورا همست بغيض من نفسها فور أن أقفل باب الجناح =بطلي غباء على اساس انك كنتي هترفضي ما انتي كنتي ميتة عليه غطت وجهها بالغطاء و ماهي هي سوى دقائق مرت و كانت تغرق في نوم عميق اثر ارهاقها الشديد و هي تفكر بيوم غد و كيف ستكون ردة فعل اشقائها الأربعة .... ______★*****★______★*****★___★ في صباح يوم جديد فيلا بلقيس و كمال كانت بلقيس تجلس على رأس طاولة الطعام ترتشف قهوتها و على شفتيها إبتسامة خبيثة تقلب صفحات الجرائد الممتلئة بصورها هي و حمزة حتى مواقع التواصل الإجتماعي و المجلات ليس لها سيرة سوى عودة والدة حمزة الصياد اكبر رجال الأعمال في العالم و اشهر ظباك المخابرات و أشجعهم كمال بفضول =اول خطوة و نجحت و بعدين هنعمل ايه بلقيس ببرود =في الوقت الحالي هن*دا شوية عشان بس حمزة بتأكيد أن مفيش اي نية وحشة من نحيتني أني فعلا ندمت على كل لعملتو فيه زمان و هطلب منو يسامحني و بمجرد ما يقرب مني سعتها هننفذ خطتنا على طول و نتخلص منو كمال بذهول =يخربيت جبروتك إيه الدماغ دي دا انتي شيطانية بجد بلقيس بإبتسامة خبيثة =أمال أنت فكرني ملاك أنا هدوس على اي حد يفكر أنو يوقف في طريقي او يخرب مخططاتي **تت قليلا قبل أن تكمل بتحذير =إوعى تفكر تلعب بذ*لك معايا يا كمال أنا مليش عزيز حتى لو كنت بموت عليك و روحي معلقة فيك هقتلك بدم بارد زي ما عملت مع محمود الصياد و زي ما هعمل بالضبط مع إبنو أتمنى يكون كلامي واضح لايستطيع كمال أن ينكر خوفه الشديد منها فهو يعلم حق العلم بأنها لا تهدد انما تنفذ لم يشعر بنفسه إلا و هو يومئ لها و على وجهه ملامح الرعب بسبب كلامها لتبتسم هي الأخرى برضا فهي إستشعرت خوفه الشديد منها و هاذا تماما ما تريده فهي لم تتوان أبدا في قتله ما لذا حاول خداعها. ... _______★*****★_______★*****★____★ فيلا أيهم الحديدي كان الإخوة الأربعة او لنقل تلك الاسود الغاضبة يتحركون ذهابا و إيابا في بهو الفيلا في إنتظار عودة صغيرته و معشوقتهم يتوعدون لذلك المسمى حمزة الصياد اما جوري و أيهم فكان كل منهما يجلس على مقعده تعلو شفتيها إبتسامة سعيدة فأيهم كان قد أخبر جوري بحب صغيرتهم لحمزة و هاذا ما اسعدها بشدة فهي كأي ام لا تريد سوى سعادة ابنتها و أن تعود كما كانت في الماضي بسبب كل ما حدث معها ليث بغضب =ازاااي تسبها ترووح معاه يا بابا يوسف بغضب هو الآخر =و انتي يا ماما فرحااانة أوي أن بنتك نامت بره البيييت و اننااا مش عااارفين حتى هيي فيييين إياد بصراخ =لييييه كداااا يااا باااباااا ازاااي تووواااافق علىىىى حااااجة زييي دييي ازااااي غيث بعدم رضا =احنااا السبب ازاااي نسبهااا تروووح ورااااه و احناااا وقفييين نتف*ج علييهااا استمع أيهم لهم بكل هدوء لا ينكر سعادته بحبهم الشديد لشقيقتهم الصغيرة لاكنه هتف بصرامة =اسكتوووو كلمكم محدش فيكم حيحب بنتي أكثر مني و لا اي واااحد فيكم حيخاااف عليييها قدي مفهووووووم جوري بهمس =إهدى شوية يا أيهم متعصبهمش أكثر من كده هما بس خايفين عليها أنت عارف قد ايه متعلقين بيها تجاهل أيهم كلام جوري ليمل حديثه بكل برود =محدش فيكم يدخل في أي قرار أنا بخدو لو مهما كبتو عمركو مهتكبرو عليا فاهمين بمجرد أن انهى كلامه ارتفع صوت جرس الباب ليركض يوسف بسرعة و يفتح الباب على أمل أن تكون هي اما في الخارج فكان حمزة يمسك يد صغيرته و هو يتفحصها برضا فهي ترتدي الثياب الذي طلبها حمزة لأجلها و التي كانت عبارة عن تنورة جين طويلة مع قميص برتقالي بأكمام طويلة و حذاء رياضي أبيض اللون و ماهي سوى لحظات و فتح الباب ليصدم يوسف مما رأته عيناه و إشتعلت عيونه بالغضب ليهتف بحدة و هو يسحب شقيقته خلف ظهره =أنت ازاااااي تجرأ و تلمسهااااا كده انت عااااايز تموووووت مش كده جاء الجميع على أثر صوته العالي فإنقض كل من إياد و غيث و ليث يحتضنون صغيرتهم و يقبلون وجنتاها و هنا لم يتحمل بطلنا الغيور ما يراه ليصرخ بعلو صوته =ابعدووووو عنهااااا انتووووو ازاااااي تجرأووو تعملووووو كده تحبها إلى أحضانه فورا تحت نظرات أيهم و جوري اللذان سينفجران من الضحك على ما ترااه أعينهم ليث بحدة =ابعععد عنهااااا فورااااا لو عااايز تطلع من هناااا عايش حمزة ببرود =مفيش حد يبعد عن لهتبقووو مراتو كمان دقائق غيث بصراخ =نعععععععم مراااااتي ميييين يوسف برفض =داااااا فييي احلااااامك بقي إياد صامة لم ينطق بكلمه عندما رأى أعين صغيرته تشع بالسعادة مما قاله حمزة ادرك حينها انها حقا تحبه لا بل تعشقه فتلك النظرة لم يرها بعينيها من قبل هو اكثر من يعرف لما حصل لشقيقته رغم ألمه و غيرته الشديدة عليها إلا أن سعادتها هي الأهم بالنسبة له فهو يريد أن تذهب من تلك العقود و تعود كما كانت و هي صغيرة أيهم ببروده المعتاعد =نتكلم جوة أومأ له الجميع بطالعة و هو يتجهون خلفه نحو غرفة المعيشة ليجلس كل على مقعده كادت جورية أن تجلس جانب إياد لاكن حمزة لم يتح لها الفرصة بل سحبها لتجلس بجانبه على تلك الأريكة بل لنقل ملتسقة به ليردف أيهم بإنزعاج =لاحظ أني ابوها و حراكات زي دي مش المفروض تعملها قدامي حمزة ببرود و غيرة =أنا بعمل كل لأنا عاوزو و اكيد مش هسمحلها تقعد جنب راجل غيري حتى لو كان أخوها إبتسم أيهم إبتسامة شاردة فذلك الشاب يذكره كثيرا بنفسه كثيرا في غيرته و تملكه و الذي بالطبع ستعاني منه جورية كما عانت منه جوري استفاق من شروده على صوت حمزة و هو يهتف بجدية =أنا جاي هنا عشان عايز اتجوز جورية و مس هخرج من هنا الا و هي مراتي و على إسمي غيث و ليث و يوسف بصوت واحد =نعععععععم جوري بسعادة لأجل ابنتها =طبعا موافقين طالعها أيهم بنظرات قاتله لتفهم انها قد تسرعت كثيرا بكلامها لتخفض رأسها بحرج فهتف أيهم بتسائل موجها كلامه لجورية =انتي موافقة يا حبيبتي حمزة بتملك =متقلش حبيبتي دي ثاااني هي حبيبتي أنااا و بسسس ليث بغيرة =حبيييبت مييين أنت هتسووووق فيييها دي اختناااا و احناااا مش مواااافقييين و لا هي موااافقة غيث بدعم =اهاااا و يااااريت بقىىى تورييينا عرض كتافك يوسف ببرود كوالده =معندناش بنات للجواز هنا هتف إياد بعد **ت طويل =لو جورية موافقة أنا كمان موافق صدم الجميع مما قاله إياد فمن المعروف انه أكثرهم تعلقا بها إبتسمت له جورية بامتنان فهم يفهمها كوالدها تماما لتهتف بخجل =أنا موافقة يا بابي إبتسم كل من حمزة اياد جوري و أيهم بسعادة كبيرة ليرد الغيورون الثلاثة بصدمة =نعععععععم موااااااافقة ______★*****★______★*****★___★ فيلا الشريف كانت روما داخل جناحها و معها كل من ميس و تارا و هي غاضبة بشدة فهي حاولت كثيرا أن تجد رقم حمزة او عنوانه لاكنها فشلت فشلا ذريعا بذلك لتردف ميس بتسائل =انتي مأخذتهوش من الغ*ية لاسمها جورية ليه ؟ روما بغيض =ما أنا كلبتو منها كثييير بس الزفتة كانت كل مرررة ترفض او تلاقيلي ميييت حجة تارا بلامبالاة =خلاص هو اكيد هيظهر لوحدو انتي قلقانة كده ليه يعني اكيد مشغول بظهور والدتو المفاجئ ميس بخبث =او ممكن مشغول بجورية روما بشك =تقصدي إيه ميس بتوضيح =يعني اكيد انتي كمان لاحظت نظرات ليها و حتى أنو انشغل طول الحفلة مع عليتها و انتي متكلمنيش معاه غير لما رقص معاكي و بردو كانت عنيه عليها كان بيبصلها نظرات غريبة أوي كانو معجب بيها روما بحقد =دااا على جثتي انهاااا تقررررب منوووو دا أنا أقتلهاااا و أشرررب من دمهاااا لو فكرت بس مجررد تفكير انهاااا تقررررب منو تارا بنفي =لاء طبعا انتي بتقولي ايه يا ميس يعني هو هيبصلها على ايه هي مجرد وحدة قريبتو حتى لو كانت من عيلة كبيرة و معروفة أوي بس تصرفاتها و لبسها و نمط حياتها مش مناسب خالص عشان تبقى حرم حمزة الصياد انتي بتقولي اي كلام و خلاص ميس بثقة =أنا متأكده أن في حاجة بنهم خو هيبصلها كده ليه لو مش معجب بيها و بعدين احنا مش حننكر أن جورية فعلا حلوة روما بإقتناع =انتي صح انا لازم أتأكد أن مفيش اي حاجة بنهم و لو فعلا كان في حاجة أنا هقتلها و اشرب من دماها بنت ال*** دي ميس داخل نفسها =أيوه كده اولعي عشان تبعديها عن طريقي و سعتها حمزة مش حيرحمك و هيخلص منك و سعتها هيفضالي الجو ليا و يبقى حمزةملكي لوحدي أنا و بس روما داخل نفسها =أنا هدور على ولدتو و احاول أقرب منها اكيد لو قدرت اخليها تحبني هتتمناني ابقى مرات إبنها الوحيد و سعتها مستحيل حمزة يسبني و كل السلطة و المال هيبقو وقتها ملكي ... _____★*****★______★*****★___★ فيلا أيهم الحديدي قال المأذون جملته الشهيرة و غادر تحت فرحة حمزة الشديدة فحبيبته معشوقته و طفلته الصغيرة أصبحت ملكه لوحده و كتبت على إسمه اهدته هذه الحياة التي كان يعتقدها قاسية أجمل هدية أخذعا في حياته . اما بطلتنا فكان قلبه يدق بعنف من شدة السعادة يريد الخروج من ص*رها غير مصدقة أن أحلامها الجميلة تحقق واحدة تلوى الأخرى كل هاذا تحت أنظار يوسف غيث و ليث المشتعلة من الغضب و الغيرة اما إياد فكان سعيدا لسعادته طفلته و تلك الدمعة التي يراها بعيناها و التي تدل على مدى عشقها و حبها الشديد له كانت نظرات جوري كأي ام ممتلأة بالدموع دموع الفرح لأجل صغيرتها و انها ترى كل هذه السعادة في عيني ابنتها الوحيدة استفاق الجميع من شرودها على صوت أيهم =أنا عملت زي ما انت كنت عاوز بالضبط و سلمتك روحي بإديا و بعد ما انكتب كتابكو و بقت مراتك جاء الوقت عشان تعرف شروطي ....... ______★*****★____★ ______★*****★_______★*****★__★ فيلا ايهم الحديدي كان الجميع يحدقون بأيهم بفضول يريدون معرفة ماهي شروطه حتى حمزة و جورية كان قلب كل منهما يخفق بشدة يريدون معرفة ماهي شروطه هتف ايهم بجدية =الجواز دا محدش حيعرف بيه غيرنا احنا و هيكون لستة شهور في الفترة دي طبعا جورية و لو بس دمعة نزلت من عنيها مش هتشوف وشها في حياتك كلها و هجوزها احسن منك حمزة بغيرة و هو يضم جورية =جورية ملكي انا بس و محدش هيخدها مني طول ما انا عايش و حتى بعد ما اموت هتفضل حرم حمزة الصياد ليث بغيرة =ابعد ايدك عنهااااا حمزة ببرود =مراتي و انا حر فيها ....يلا يا حبيبتي لازم نمشي غيث بحدة =يلااا على فيييين انت مش سمعت قاال ايييه حمزة بنفس البرود =هنقضي بقية اليوم مع بعض و اوصلها بليل يوسف بحزن =مش هتخدها مني جوري و هي تضم ابنتها =خلي بالك منها دي جوريتي الوحيدة حمزة بإبتسامة جذابة =دي روحي و في عنيا اومأت له جوري بتصديق فهي استشعرت حبه و عشقه الشديد لإبنتتها امسك حمزة يد جورية ساحبا ايها مع خارج الفيلا تتابعه نظرات الإخوة الثلاثة المشتعلة من الغضب و الغيرة و عيون ايهم اياد و جوري التي تلمع من السعادة لأجل صغيرتهم فرحين لأجل سعادتها ______★*****★______★*****★___★ خلص الفصل اتمنى ينال اعجابكوم يلااااااااااااااااااااا سلااااااااااااااااام
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD