الفصل الخامس

3174 Words
اتمنالكوم قراءة ممتعة ____________★__________★________★ جورية بغيرة تحرق قلبها لأول مرة =هو حضرتك كنت تفكر انك ترتبط بيها حمزة بإبتسامة خبيثة =و ليه لاء جورية بغيض =طبعا حضرتك عادي تتجوز وحدة زيها تناسبك أوي و اهو تخنها براحتك تغيرت ملامح حمزة إلى العصبية و الغضب و اشتد فكه ليض*ب مقود السيارة بقوة عدة مرات هاتفا بصراخ =اناااااا اه عندي عاا***** و كل يووووم مع وحدة شكل بسسس عمريييي مااااا كنت خااااااين ابدااااا سمعااااني اناااااا عمري ماااخنت أي حد فييي حيااااااتي كلهااااااا إرتجفت أوصال جورية من الخوف رأته في حالات غضبه لاكن هذه هي الأسوأ سقطت دموعها دون ارادتها تهمس بصوت مرتجف =أ...أأ..ننا......آ..آآسسفة....أأ...أرججوكك....أأنا.....خخااايفة...اااوي لعن نفسه آلاف المرات تمزق قلبه عندما سمع همسها المرتجف فهو اخافها بشدة و ما ذنبها هي بما حصل في حياته و الذي هي تجهله و هل ستتقبله عندما ترى جسده المش*ه بجروح الماضي او اذا علمت انه تم الإعتداء عليه تن*د بعمق و هو يوقف سيارته أمام فيلا الشريف هاتفا بهدوء.=انزلي احنا وصلنا فكت جزاك الأمان بسرعة مترجلة من السيارة بسرعة كبيرة وانها كانت تنتظر أن تسمع كلماته تلك لتفر هاربة من براثين ليهمس بخوف و إبتسامة =جبانة . _______★*****★______★*****★_____★ قصر عائلة الصاوي يجلس هشام في غرفة المعيشة داخل قصر عائلته و معه والدته شاردا. بما حصل أمس فعقله يفكر ما إذا كانت حقا خطيبة حمزة الصياد ام انها مجرد حيلة منا لتثبت له بأن ما فعله بها لم يأثر بها ليستفيق على صوت والدته و هي تهتف بهدوء =لسه بفكر فيها يا هشام هشام بحزن =مش هقدر انساها يا امي جورية هي حياتي والدته بإبتسامة =اتمنلها السعادة يا هشام البنت دي طيبة اوي و انا حذرتك زمان لما سمعتك أنت و روما بتخططو و وقتها قلتلي انك بتهزر بس البنت اتجرحت بجد سيبها تعيش حياتها و تلاقي سعادتها مع إنسان يستهلها بجد هشام **رة =بس أنا بحبها و هعوضها والدته بنفي =مش هتعوضها يا هشام و لا هتقدر تنسيها لحصل لو مهما عملت و انا لو محلها مش هقدر أسامحك عشان كده بقلك سبها تلاقي حد يحبها بجد و يقدر يصلح الغلطة لإنت عملتها زمان قالت آخر كلماتها و هي تغادر غرفة المعيشة اتتيح له الفرصة و يفكر فيما قالته له تركته غارقا في بحر أفكاره فهي حقا معها حق في كلمة قالتها جورية تستحق أفضل منه هو لا يستحقها تستحق هي الافضل منه تن*د بعمق لا يعلم ماذا يفعل هل حقا سيقدر عن التخلي عن حبها لأجل سعادتها ؟ أم انه سيسعى لاستعادتها من جديد ؟ _______★*****★______★*****★___★ مساءا قصر حمزة كان حمزة يجلس على أحد المقاعد في حديقة قصره و يجلس بجانبه صديقه معتز الذي جاء منذ قليل ليعرف لمءا أخذ جورية بسعادة زوجته مريم و هل حقا يكن لها مشاعر فهتف بضجر =ما تنطق يا عم هتفضل ساكت كده كثير حمزة ببرود =إنطق أقول أي انت غبي معتز بسخط =يخربيت برودك يا شيخ ....بص من الآخر كده أنا راشق هنا لغاية ما أعرف في ايه و انت فاهم كويس قصدي حمزة بتنهيدة =مش عارف أقلك إيه يا معتز البنت دي غيرت فيا حجات كثيرة أوي كإني بكتشف نفسي من جديد عمري في حياتي متخيلت أن قلبي يدق لبنت بس جورية غير اي بنت أنا عرفتها برائتها دموعها رقتها كل حاجة فيها بتخليني عايز أخذها و اخبيها جوة قلبي و محدش يشوفها غيري انا إحساسي ناحيتها مختلف معتز بإبتسامة =بتحبها حمزة بصدق و أعين تلمع عشقا =بحبها بعشقها هي كل حياتي يمكن تضحك و تقولي أني لسه عرفها من كام يوم لحقت تحبها حقلك معرفش عشان احساسي و قلبي مش بإيدي عارف أني اكبر منها بكثير بس أعمل إيه هي الوحيدة لقلبي دقلها بجد من يوم ما شفتها في حفلة بنت الشريف مقدرتش المس اي بنت اااااه يا معتز جورية زي العاصفة لضرت حياتي و غيرت كل حاجة فيها معتز بنفي =ليه متقلش انها عملة زي الشمس لحتنور ظلمة حياتك اسمعني كويس يا حمزة أنا أكثر واحد حاسس و عارف لمريت بيه بس لازم تدي نفسك فرصة عشان تعيش حياتك و تنسى الماضي حمزة بحقد =لاااااء متقلييييش انسى الماضي مستحيييييل دا يحصل مش قبل ما أقتلها و أريح النااااس من شرها زي ما حرمتني من السعادة و الحب لكانو بحياااتي هعمل معاااها كده و هقتلهاااا هي و الزففففت جزهااااا ولااااد ال**** دووووول لاااازم يموووووتو هقتلهم و آخد حقييي وكل لحظة حزن عشتهاااا بسببهم قال آخر كلماته بصراخ و كره شديد و نار الإنتقام تحرق قلبه ليهتف معتز بدعم لصديق عمره =إهدى يا حمزة حنلقيها و هتدفع ثمن كل حاجة عملتها فيك أغمض حمزة عيناه بقوة يطرد تلك الذكريات القاسية من رأسه ذكريات تأبى تركه و لطالما كانت تلاحقة و لا تتركه لا يريد شيئا سوى أن يحيى حياة طبيعية مع تلك الجنية الصغيرة التي غزت حياته و لاكن ليس الآن إنما بعد أن ينتقم ممن دمرو حياته ... ______★*****★_______★*****★____★ فيلا أيهم الحديدي كانت جورية تجلس بحديقة فيلتهم و هي تفكر بحمزة و ما فعله لأجلها رغم انه بارد و قاسي للغاية إلى انها لمست كم هو حنون معها و لم تره يبتسم لأحد سواها لاكنها تحاول إقناعها نفسها بأنه لا يحبها فهي لاتزال ترى نفسها أنا ليست جميلة و لا تملك الجراة لنظر في المرآة و كأنها تخافها . إستفاقت من شرودها على صوت والدا الذي جلس أمامها دون أن تشعر =جورية قلبي سرحانة في ايه جورية بنفي =مفيش يا بابي بفكر أيهم بهدوء =حمزة الصياد صح شهقت جورية بصدمة و خجل فهي لم تتوقع أبدا أن تسمع هاذا الكلام من والدها كادت أن تتحدث فقاكعها والدها و هو يهتف بإبتسامة مربتا على خصلات شعرها =أنا عارف كل حاجة عنك انتي و اخواتك بتفكرو ازاي بتحبو و بتكرهو إيه اخباركوم بتوصلني كل يوم عارف حتى بتحسو و بتفكرو في ايه عشان انتو ولاد الأسد ...عارفة يا حبيبتي حكايتك انتي و حمزة بتفكرني فيا أنا و ماماك زمان أنا مش عارف ايه لمر بيه حمزة بس أنا كنت شبهو أوي لغاية ما جت في يوم طفلة صغيرة غرت كل حياتي و عشقتها لدرجة الهوس و التملك اتحملت غيرتي المجنونة و تقبلت الماضي لأنا كنت مش نسيه خلت قلبي يدق بس عشانها جورية بمقاطعة =بس أنا مش بحلو يا بابي و حتى لو أنا فعلا حبيتو زي ما حضرتك بتقول هو عمرو مهيبصلي و هيبصلي على ايه اساسا أنا وحدة وحشة و مش مناسبة ليه خالص جايز أني من عيلة كبيرة بس عمري ما كنت شبه اي بنت من العائلات الكبيرة و لا أعرف أتعامل معاهم عشان انا مش شبهم أيهم بفخر =عشان كده انتي غير عشان انتي مش بتتصنعي انتي طبيعية أوي و جميلة و رقيقة بطبعتك عمر ما كان للجمال قيمة من غير الروح الحلوة كل حاجة بتروح مع الزمن حتى الجمال إلا الحب و قلبك الطيب فكري في كل كلمة قلتهالك و خليكي عارفة أن اي حاجة حصلت معاكي او بتحصل أنا عندي علم بيها و لو انتي بجد بنتحبي حمزة الصياد و هو كمان كان بيحبك بجد هقف جنبك عشان كل ليهمني سعادتك الفرحة لأنها شيفها بعنيكي دي . قال آخر كلماته بإبتسامة مشرقة ليغادر المكان تاركا ايها غارقة في بحر أفكارها تفكر في كل حرف قاله لها والدهاو هل حقا معه حق ؟ و هل شخص كحمزة الصياد ممكن أن يعشقها هي و يترك كل الجميلات و صاحبات الطبقة الراقية اللواتي يتطلعن لنظرة واحدة منه فقط ؟ ________★*****★_______★*****★__★ في صباح اليوم التالي فيلا الشريف على طاولة الطعام كان هادي الشريف يجلس مع إبنتها الوحيدة روما يتناولون طعام الفطور بهدوء و برود كالعادة قبل أن يهتف هادي =لازم تقوي علاقتك أكثر مع حمزة الصياد إرتباطك فيه هيقوي شغلنا أوي و يدفع كل ديونا و يأملنا الحماية خصوصا ان معاد الشحنة قرب أوي روما بثقة =متقلقش يا بابي كل حاجة تحت السيطرة و حمزة الصياد مستحيل يرتبك بغيري هادي بنفس البرود =متثقيش بنفسك أوي كده حمزة الصياد مش سهل زي ما انتي فاكرة دا دونجوان و كل يوم بيقضيه مع وحدة شكل مش بس كده لاء دا بيقضيها مع اجملهم فانتي بنسبة ليه مجرد بنت عادية روما بغرور =مش هياخد غيري هو عايز وحدة من وسطو تعرف تتعامل مع الوسط لهو عايش فيه مش اي وحدة و السلام و اكيد مفيش أجمل و أحلى و أرقى من روما الشريف عشان تبقى حرم حمزة الصياد وحدة يفتخر بيها قدام الناس قالت آخر كلماتها و هي تنهض من مقعدها تغادر غرفة الطعام ثم الفيلا بأكملها تستقل سيارتها و هي تفكر في كل التجهيزات لحفلة هاذا اليوم حتى تكون اجملهن و تستطيع لفت انتباه حمزة لها. ______★*****★_______★*****★____★ مقر شركات حمزة الصياد كان حمزة يجلس داخل مكتبه يراجع بعض الملفات و يقوم بتوقيعها فهي ملفات مستعجلة فقد جاء لشركة خصيصا لأجلها بعدما إتصل فيه إبن عمه قاطعه صوت رنات للهاتف الذي صطح في المكتب ليجيب ببرود =أيوه يا سمر سمر السكرتيرة =في وحدة هنا عايزة تقابل حضرتك حمزة بتسائل =وحدة مين و بعدين انتي عارفة أني مش بستقبل اي حد سمر بإحترام =بتقول اسمها سمر حضرتك و مصرة تشوفك بتقول أن الموضوع مستعجل أوي حمزة ببرود =تمام خليها تدخل قالها ثم أقفل الخط و ماهي سوى لحظات و ارتفع صوت دقات على الباب ليأمر ها بالدخول علت الصدمة وجهه عندما رأى انها هي نفسها صديقة روما ليهتف بإستنكار =انتي بتعملي ايه هنا ميس برقة مصطنعة =انا بس جتينة هنا عشان أذرك حمزة بخبث =تحذريني من ايه بالضبط ميس بنفس الرقة و هي تجلس على ذلك المقعد في مقابلته =طبعا من روما البنت دي مش تستاهل واحد زي حضرتكدي وحدة رخيصة أوي نامت بحضن أبناء أغنى رجال الأعمال في البلد و هي دلوقتي لاقية مصلحتها معاك حمزة ببرود =و انتي ايه هي مصلحتك منكل الكلام دا ميس بإبتسامة =مفيش اي مصلحة أنا بس عايزة أخدمك و كمان حضرتك تستاهل احسن منها وحدة زيي أنا مثلا حسب و نسب و بنت عيلة كبيرة و كمان حلوة و لسه بنت بنوت حمزة داخل نفسه =انتي زيها بالضبط ع**** ثم هتف بنفس البرود =أظن كده قلتي كل لإنتي عايزاه تقدري تمشي جزت ميس على أسنانها بغيض كبير لتهتف بهدوء ع** الغضب الذي بداخلها =تمام أنا كده ضميري ارتاح و لازم أمشي اكيد هشوفح الليلة بالحفلة أومأ لها حمزة بق*ف لتغادر ميس و على شفتيها إبتسامة خبيثة اما بطلنا فشرد في صغيرته البريئة و أخذ يقارن بينها و بين روما و صديقتها فهي حقا رقيقة و طيبة القلب هي ليست الأجمل فهو حقا رأى أجمل منها لاكنها أول مرة يرى فتاة تجتمع فيها الجمال و رقة طيبة القلب و البريئة ملامح طفولية جسد يصرخ بالأ***ة غابات عيونها التي تاه بها في أول لقاء بينهم كم يحبها لا بل يعشقها و أقسم بأن لا تكون لأحد سواه لن يتركها فهي نصيبه من هذه الدنيا . ______★*****★_______★*****★____★ مساءا فيلا بلقيس والدة حمزة كانت تقف أمام تلك المرآة الكبيرة تطالع هيتأا بذلك الفستان الأ**د و القصير الذي يبرز جمال قوامها المتناسه تضع مستحضرات التجميل التي تخفي بها تلك التجاعيد تجمع شعرها على شكل كعكة مرتبة فهي تبدو كشابة صغيرة بفعل عمليات التجميل الكثيرة تعلو شفتيها الملطخة بأحمر الشفاه باللون الاحمر الناري إبتسامة خبيثة للغاية تهمس بشر =أنا جايه يا ابني الغالي لتردف كمال بإبتسامة شيطانية و هو يلف يداه حول خصرها =جاهزة يا حبيبتي لازم نمشي عشان منتأخرش طريقنا طويل بلقيس بنفس الإبتسامة =طبعا جاهزة و جاهزة من زمان أوي جه الوقت عشان آخذ لكان ليا و اتحرمت منو من زمان جيالك يا ابن الصياد و ححول حياتك لجحيم حخليك تموت كل يوم في كل ثانية و لحظة مش هسيبك غير و انت بتاخذ أنفاسك الأخيرة قالت آخر كلماتها بحقد و كره شديدين و كأن من تتحدث عنه ليس إبنها بل عدوها اللدود كل هاذا لأجلها السلطة و المال ألهذه الدرجة كلبها أ**د و لا تسمع صوت ضميرها هههههه يال السحرية عن اي ضمير اتحدث عن ذلك الضمير الذي ليس له وجود في حياتها السوداء .... ______★*****★____★ _______★*****★________★*****★___★ مساءا في الحفلة في تلك القاعة الكبيرة داخل أخم الفنادق في البلاد حيث يقام الحفل السنوي بمجموعة شركات الصياد كان حمزة الصياد يقف و هو يرتدي تلك البذلة الرمادية مع ربطة عنق و بنطال أ**د بالإضافة إلى قميص أبيض بدى وسيما للغاية بها فهي ابرزت عضلات ص*ره و منكبيه القوية  يستقبل ضيوف من أصحاب الطبقات الراقية و الشخصيات المهمة داخل و خارج البلاد لاكن عيناه لا تبحث عن سواها ينظر أن تطل عليه في أي لحظة ثواني فقط و كانت تدلف روما و معها صديقتها ميس و تارا إرتدت روما ?  إرتدت ميس?  إرتدت تارا ?  روما برقة مزية و هي تحتضن حمزة =مساء الخير أزيك يا حمزة واو الحفلة بجد تحفة حمزة ببرود و هو يبعدها عنه =شكرا ميس بغمزة لحمزة لم يرها سزاه و هي تمد يدها له =مساء الخير صافحها حمزة ببرود هي و تارا ثم ذهبنا لتندمجا في وسط المدعوين اما روما فبقيت ملتسقة به تستقبل ضيوفه و كأنها زوجته اما هو فحز على أسنانه بغيض منها فهو لا يريدها بل ببعضها و بشدة لا يريد سوى صغيرته تحقق حلمه فورا و علت شفتيه إبتسامة واسعة عندما رآها تدلف مع والديها و أشقائها الأربعة ترتدي ذلك الفستان الذهبي الاكثر من رائع و تجمع شعرها على شكل كعكة مرتبة و كم بدت حقا جميلة بدت كأميرة من أحد الحكايات  لم يشعر بنفسه إلا و هو يقترب منهم و يصافح أيهم الحديدي و كاد أن يصافح جوري إلا أن صوت أيهم اوقفه =دي خط احمر بالنسبالي و ممنوع حد يلمسها أومأ له حمزة بتفهم فهو يفهم غيرته و تملكه لزوجته فحتى هوشعر بتلك الغيرة التي تحرق قلبه عندما رأى جورية متعلقة بذراع شقيقها إياد صافح الجميع و بدأو بالحديث في شتى المواضيع كانت عيانه مغلقة لصغيرته الجميلة قبل أن يقطع عليه صوت روما و هي تلتسق بذراه كال**غ =ممكن نرقص مع بعض جورية بصوت منخفض غاضب =ربنا يهدك بنت ملزقة بصحيح أيهم بهمس لابنته =هتكلي البنت بعنيكي انتي احلى منها بكثير على فكرة جوري بتدخل =أنتو بتقولو ايه جورية بحرج =مفيش يا مامي اصلي كنت عاوزة أرقص مع بابي أيهم بإبتسامة =انتي تأمري يا حبيبة بابي أمسك يدها متوجها معها نحو حلبة الرقص بينما سحبت روما حمزة معها هي الأخرى و الذي كاد أن ينغدفحر من الغيرة عندنا رأى يد أيهم تلتف حول خصرها فحتى لو كان والدها هي ملكه وحده و لا يحق لأحد لمسها او الإقتراب منها غيره حتى لو كان والدها استفاق من شروده على صوت روما و هي تسألها برقة =أنت شخص وسيم و غني أوي و تعتبر حلم كل بنت متجوزتش ليه حمزة بإبتسامة مزيفة =للأسف لسه ملقتش البنت المناسبة **ت قليلا قبل أن يكمل بإبتسامة شاردة =بس شكلي كده لقتها أخفضت روما رأسها و هي تتصنع الخجل فهي ظنت انه يقصدها هو لاكنها كانت مخطئة فنظراته كانت موجهة لتلك القزمة الصغيرة التي يعشقها و هي الآن بين أحضان والدها تتراقص كالفراشة . عند جورية أيهم بضحك =يابنتي بطلي تبصي عليهم هفضحي نفسك والله جورية بغير =هي ملزقة فيه كده ليه يوووه بقى دا أنا عاوزة اروح اجيبها من شعرا قدام الكل أيهم بإبتسامة جذابة =بتحبيه صح جورية بصدق =مش عارفة يا بابي مش عارفة اذا كان دا حب و لا ايه بس احساسي ناحيتو مختلف جايز يبقى قاسي و بارد بس مش عارفة ليه هو بذات بجد مشاعرنا مش بإدينا و لا بنقدر نتحكم فيها كل حاجة بحسعا مختلفة معاه أيهم بتفهم =فاهم كل كل قلتيها يا حبيبتي انا فعلا بحبك و بغير عليكي أوي بس زي ما قلتلك أنا مش هقف في طريق حبك عشان انا جربت و عشت و لسه بعيش الحب و عشق مع مامتك و اتمنى انك انتي و اخواتك تعش*ه في يوم من الايام استمرت الحفلة لوقت طويل لم يخلو من تبادل النظرات بين حمزة و جورية فقد كان كل منهما يسترق النظر الآخر في الخفاء اما روما فحاولت كثيرا أن تقترب من حمزة او تلفت إنتباهه إلا أنه فشلت فعيناه لم ترى او تطالع غيرها ميس لاحظت نظرات حمزة بجورية و هاذا جعلها تشعر بالغضب الشديد اتجاهها و حرقت الغيرة قلبها و في لحظة توقف الموسيقى فجأة و على ال**ت المكان انخفضت الأضواء ليضيئ المسرح فجأة فتوجهت أنظار الجميع اليه حتى الصحفيين الذين سلطو كمراتهم لإعتقادهم أن حمزة سيقوله كلمته صدم كل معتز و رائد حتى حمزة مما حدث فلم يكن هاذا موجودا في بروجرام الحفلة لم تدم صدمتهم طويلا و هم يرون تلك السيدة تقترب من المنصة و تحمل في يدها مايك هاتفتا بكل ثقة =أكيد كلكم مستغربين و عايزين تعرفو أنا مين احب طبعا اعرفكم بنفسي و أقلكم أني أبقى بلقيس هانم مرات رجل الأعمال المرحوم محمود الصياد و والدت حمزة شهق الجميع بصدمة كبيرة لا يصدقون ما تسمعه آذانهم و أخذ الصحفيون يلتقطون لها العديد و العديد من الصور و ينهالون عليها بالأسئة اما بطلنا فقد اشتهرت عيناه بالجحيم و برزتعروق رقبته و ساعديه من شدة الغضب كاد أن يسحب سلاحة ليتلها و يريح نفسه و ينتقم لوالده لولا أمسك به كل من معتز و رائد بصعوبة حتى لا تحصل فضيحة يهتز بها اسم عائلة الصياد العريقة اما بلقيس فأكملت حديثها بهدوء و هي تجيب على سؤال احد الصحفيين =أنا كنت مسافرة عشان اتعالج بسبب الصدمة لإتعرضتلها بعد وفاة جوزي و فضل سنين أخضع للعلاج النفسي و مكنتش عايزة أي حد يعرف عني اي حاجة و الحمد لله كرمني ربنا و بقيت كويسة أوي و رجعت لإبني حبيبي أحد الصحفيين =بس احنى سمعنا انك متي في حادثة بلقيس بنفس الهدوء =الكلام دا كان مجرد اشاعات عشان محدش يعرف حقيقة وضعي الصحي ...و دلوقتي يستدعي ابني عشان وحشني أوي هو مكانش يعرف أني راحعة أنا حبيت أعلملهالو مفاجأة في يوم زي دا إزداد احتقان وجه حمزة أكثر و أكثر فهتف معتز بترجي =أرجوك يا حمزة عديها عشان اسم المرحوم والدك لفضل يحافظ عليه كثير رائد بدعم =يلا يا حمزة خليك قوي و اتمالك اعصابك لو عايز بجد تاخد حق والدك و هنا هدأت ملامح حمزة قليلا فهو اذا كان يريد الإنتقام لوالده يجب عليه تقديم بعض التضحيات تقدم بخطوات هادئة نحو المسرح فركضت بلقيس تحتضنه و تقبله متصنعة الإشتياق ليعلو صوت التصفيقات و التهنيئات و أخذ الصحفيون يلتقطون الصور فهاذا خبر مهم جدا بالنسبة لهم اما حمزة فأشار لمؤيد أن يقوم بإنهاء ذلك الحفل و بمجرد أن خرج الصحفيون و بدأ الماس يغادرون المكان همس لها بتوعد =لو فاكرة أن الشويتين دول حيخيلو عليا تبقي غلطانة و حقي حو منك يا بلقيس هانم و انا و انتي و الزمن طويل قال آخر كلماته و هو يغادر المكان و هي حزين و غاضب بشدة متجاهلا نداءات كل من معتز و مؤيد تلاحقه نظرات جورية التي علمت أن في الامر سرا ما فهي كانت تراقبه و رأت بأنه لم يكن سعيدا لعودة والدته استفاق على صوت معتز و هو يهتف لها بقلق =أرجوكي الحقيه محدش غيرك هيقدر يهديه ليث بغضب =تلحق مين هي ملهاااش دعوة إياد برفض =مستحيييل هي مش هتروح في حتى غيث و يوسف =عشم ابليس في الجنة تجاهلهم أيهم تماما فهو لاحظ قلقها الشديد عليه ليضع مفاتيح سيارته في يدها هاتفا بحنان =روحي إبتسمت جورية بفرحة لتحتضن ولدها بحب و سعادة كبيرة تحت أنظار جوري الفرحة لفرح ابنتها ثم حملت اطراف فستانها تركض خارج القاعد غير مستمعة لنداءات أشقائها تحت نظرات معتز السعيدة لأجل صديقه و نظرات مؤيد المستغربة و المصدومة تماما فهو لا يفهم شيئا في هاذا اليوم الغريب . _______★*****★______★*****★___★ فيلا الشريف جناح روما كانت روما تزرع الأرض ذهابا و إيابا و هي قي قمة غضبا بسبب ما حدث في الحفلة فهي لم تستطع الإقتراب منه أبدا سوى تلك الرقصة و بعدها اهتم بعائة الحديدي و عاملهاو كأنها مجرد ضيف غير مرغوب به رمت المزهرية بغضب كبير لتتهشم إلى قطع صغيرة و هي تهتف بتوعد =لااااء يااااا ابن الصيااااااد مش هتبقىىىى لحد غيييري أنااااا عملت كلللل حااااجة عشاااان تبقى ملكييي حتى انيييي قربت من أكثثثر وحدة بكرهاااااا و بق*ف منهاااااا عشاااان أتقرب منك و في الأخيييييير تضييييع من مش هسمحلك لداااا يحصل أبدااااا هتبقىىى ملكييي اناااا و بس يااااا حمزة إنت و ثروتتتتك و اييييه حاجة بتملكهااااا هتبقىىىى ليااااا لوحديييي أخذت تصرخ بجنون و هي تتوعد بالكثير فهي بالطبع لم تسمح لحمزة بأن يكون لغيرها بسبب طمعها و عشقها الأموال مستعدة لتدمير اي شخص يقف في طريقها و طريق أحلامها . _______★*****★_______★*****★___★ خلص الفصل اتمنى ينال اعجابكم يلااااااااااااااااااااا سلااااااااااااااااام
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD