الفصل الرابع

3050 Words
أتمنالكوم قراءة ممتعة _______★*****★_______★*****★___★ مرت الأيام على أبطالنا بسرعة و هاقد مر أسبوع كامل إزداد تعلق حمزة بجورية أكثر فأكثر بات يعشقها بكل معنى الكلمة و يريدها في حياته كما لم يرد أحدا من قبل أنا هي فتحاول تجنبه بكل الطرق رغم إعجابها الشديد به إلا أنه لا تريد التعلق به إطلاقا فكيف لحمزة الصياد أن يعشق طفلة ب*عة مثلها رغم جمالها الشديد إلا أنها لا تنظر في المرآة أبدا فقد سببت لها روما و هشام عقدة منذ الصغر و رغم كل شيئ لا تزال تعتقد انها ب*عة و لم يحبها أحد . أما بالنسبة لروما فقد تقربت كثيرا من جورية و باتت تمثل انها تحبها فقد لتتقرب من حمزة . لايزال هشام يفكر في طريقة لترق من جورية لاكنه خجل من مواجهتها كثيرا . ميس أيضا تفكر في التقرب من حمزة حتى انه ذهبت لشركته عدة مرات فهي بالطبع أجمل من روما و الاحق بحمزة منها حتى لو كانو اصدقاء ففي النهاية المصلحة هي الأهم . أنا بالنسبة لغيث و ليث فكل منهما يشتعل بالغيرة عندما تتأتي جورية لتحدث مع حمزة فهم يعتبرونها ملكية خاصة لهم و لا يحق لأي رجل بالإقتراب منها . إياد لا يزال يخطط بطريقة الإنتقام من هشام و إرجاع حق صغيرته التي للآن لازالت تتأثر بكلماتهم القاسية . يوسف ذهب لتدريب في شركة والده بعدما اجبره أيهم على ذلك رغم رفضه الشديد . اما بالنسبة الشيطانة بلقيس فقد عادت لأرض للوطن بصحبة رفيقها في الشر كمال في إحدى الطائرات الخاصة و الآن تقيم في فيلا بعيدا عن الانظار تتابع كل خطوات حمزة و هي تنتوي له الكثير . _______★*****★_______★*****★____★ في صباح يوم جديد مقر المخابرات (مكتب حمزة ) كان يجلس على كرسيه و هو يشرح بجورية كيفية وضع اجهزة التنصت و أين بالضبط يجب عليها وضعها اما هي فكانت تطالعه بتركيز شديد تحاول فهم كل كلمة يقولها لها . ليهتف هو بجدية بعدما انتهى من شرحه =هاه فهمتي كل للازم تعمليه جورية بنفس الجديدة =اها فهمت حمزة بحسم =مش عايز غلطة يا جورية جورية بغيض =إهدى على نفسك يا عم مالك محموق أوي كده ليه ما قلتلك فهمت و دلوقتي انا عايزة أفطر جعانة حمزة بإبتسامة سلبت قلبها =جاية تفكري عندي جورية بإبتسامة ساحرة هي الأخرى خ*فت بها روحه =الله انا جعانة و نزلت من غير فطار عشان حضرتك ادقلتلي انك مستعجل حمزة و هو يحمل متعلقاته =ولا يهمك يا ستي أنا عزمك علىفطار و على حسابي ولا تزعلي جورية بمرح =طبعا على حسابك هو انت عايزة بنت حلوة و صغنونة زيي تدفع الحساب دا أصلا هياخد كل مصىوفي حمزة بصدمة =مصروووفك ....هو انتي لسه بتخدي مصروفك من أهلك أومأت له جورية على مضض لينفجر ضاحكا من أعماق قلبه عليها بينما في الخارج الجميع مصدوم غير مصدقين أن حمزة الصياد هو من يضحك و أن هاذا صدته كتلة الجليد و القسوة الذي يقتل بدم بارد و لا تهتز به شعرة واحدة يضحك . جورية بغيض منه =أنت يا عم بطل تضحك و بعدين فيها ايه يعني لما باخد مصروف من اهلي هو انت عمرك ما أخذت مصروف من أهلك توقف حمزة عن الضحك فور سماعه لتلك الكلمات التي جعلت قلبه ينزف عن أهل تتحدث أب مات و تركه وحيد أو عن أم قاسية عدمت من قلبها الرحمة عذبته هي و عشيقها و سلبو برائته و طفولته بل و قتلو والده حرموه الشيئ الجميل و الوحيد في حياته لاحظت جورية ملامحه القاسية و الباردة التي ظهرت فجأة لتدرك انها اخطأت في شيئ ما لتهتف بمرح محاولة تغيير الجو =إيه سرحت فين بقلك إيه مش انت عندك شركة كبيرة ما تتسبني أشتغل فيها و اهو آخد مرتب يقضي الشهر مع المصروف اشخلع نفسي شوية إبتسم حمزة بإشراق تلك الصغيرة التي التي تستطيع تغيير مزاجه في ثواني فقط لتتحول إبتسامته لأخرى خبيثة و هو يهتف بجدية مصطنعة =إعتبري نفسك إتوظفتي جورية بعدم تصديق =بجد انت هتوظفني حمزة و هو يشير لها بأن تلحق به =يلا عشان نفطر و هقلك بالطريق أومأت له و هي تكاد تقفز من السعادة بأنها ستحصل على وظيفة لحظات فقط و غادر الإثنان المكتب غير منتبهين لعيون ليث و غيث المشتعلة من الغيرة على شقيقتها الوحيدة التي يعشقانها ... ______★*****★________★*****★____★ فيلا الشريف كانت تجلس كل من ميس و تارا مع روما داخل غرفتها و هما مستغربتان بشدة ذلك الحب بينها و بين جورية فهم أصبحتا قريبتان من بعض بشدة ميس بفضول =مش فاهمة يعني ايه لازم تقربي منها كده ليه يعني هي هتفيدك في ايه تارا بفضول هي الأخرى =فعلا يا روما و بعدين انتي فاكرة أن جورية هتساعدك إنك تقربي من حمزة بعد كل حاجة عملائها فيها زمان انتي و هشام روما بخبث =و مين قلكم أساسا إني عيناها تسامحني دا أنا ه**ر قلبها مرة ثانية بس هستنى عشان أقرب من حمزة و بعدها هخليه يعمل معاها زي ما عمل هشام بالضبط و هوجع قلبها ثاني ميس داخل نفسها =ههههههههه دا أنا له**ركم انتو الاثنين و محدش هيقدر يوقف في طريقي حمزة الصياد مش هيبقى ملك حد غيري ثم هتفت بإبتسامة =و انتي يا تارا في أي جديد تارا بتنهيدة =لاء مفيش روما بلامبالاة =سيبكم من كل حاجة المهم لازم نعمل شوبنج عشان اجيب فستان مناسب الحفلة لهيعملها حمزة الصياد بعد بكره و لازم أنا أبقى اجمل و احلى و أشيك وحدة في الحفلة دي كلها ميس بخبث =احنى كمان معزومين صح روما بجدية =طبعا أنا قلت بجورية انها تجبلنا كلنا دعوات الحفلة بحكم أن حمزة قريبها و هي أكدتلي ده ترا بلهفة =طب يلا بسرعة عشان نجهز كل حاجة ميس ببرود =و انتي مالك ملهوفة أوي كده ليه تارا بطمع =أكيد اكبر رجال الأعمال هيبقو موجودين في الحفلة و ظي فرصة أنا لازم أستغلها كويس اوي أومأت لها ميس و روما بتفهم لتنهض الثلاثة يغادرون الفيلا متجهين نحو أكبر المولات لينتقو أجمل الفساتين و أغلاها و كل منهما تخطط لشيئ ما .... _______★*****★_______★*****★___★ في أحد المطاعم الفاخرة إنتهت جورية من تناول فطورها امام حمزة المذهول من هذه الطفلة فكيف لها أن تتناول هذه الكميات الهائلة من الطعام دون أن يزيد وزنها فمن يرى جسدها يقسم انها لا تتناول سوى لقيمات صغيرة نفض هذه الأفكار من رأسه قائلا بإبتسامة =عجبك الأكل جورية بنفي =بصراحة لاء يعني طعمو عادي أوي اكيد طبخ جوجو احلى من دا حمزة بصدمة =اكلتي كل دا و مش عاجبك أمال لو عجبك كنتي عملتي ايه جورية ببراءة =كنت طلبت أكل ثاني هز حمزة رأسه بإستسلام من هذه الصغيرة المجنونة التي وضعها للقدر في طريقه قبل أن يهتف بجدية =هتبتدي شغل بداية من الاسبوع الجاي جورية بسعادة =بجد ...ططب قولي أنا هشتغل إيه حمزة بخبث =هتبقي مساعدتي الشخصية بحك أني مش بروح الشركة كثير غير ثلاث ايام في الاسبوع و بق نص يوم بس عشان مش هبقى فاضي و المطلوب منك انك تجيبي كل يوم الصبح بدري البيت و تحضريلي الفطار و نروح سوى الشركة و مكتبك هيكون معايا في نفس المكتب و بعد ما أخلص تقدري تمشي جورية بإستنكار =احضرك الفطار ليه و بعدين إيه مساعدة شخصية دي أنا أول مرة اسمع حاجة زي كده حمزة ببرود =و أد*كي سمعتي هاه موافقة ولا اشوف غيرك جورية بلهفة =لاء طبعا موافقة إبتسم حمزة بسعادة ملأت قلبه لحظات و تحولت معالم وجهه إلى القسوة عندما سمع صوت يقول =جورية أزيك وحشتيني أوي كان هاذا صوت هشام الذي جاء للمطعم من لحظات فقط جورية بصدمة و عدم تصديق =هشاااام هشام بإبتسامة جذابة غير منتبه لذلك الذي يشتعل من الغيرة =أزيك يا جورية جورية ببرود =كويسة شكرا حمزة بغيض =مش هتعرفيني بالأستاذ يا جورية هنا انتبه هشام لذلك الذي يجلس على نفس الطاولة مع صغيرته علت الصدمة وجهه و هو يرى حمزة الصياد بجلالته يجلس أمامه و يبدو على ملامحه الغضب الشديد و عروق رقبته بارزة للغاية و عيناه شديدة السواد لاكن مازاد صدمته و صدمة حمزة هو كلام جورية الذي هتفت به بمنتهى الرقة =حمزة الصياد خطيبي اكيد عرفو حبيبي دا يبقى هشام الصاوي معرفة قديمة رقس قلب حمزة من السعادة إثر كلامها غير مبالي تماما بالسبب الذي جعلته تقول شيئا كهاذا هشام بصدمة و هو يطالع اصبع جورية الخاوي =مخطوبة ازاي مفيش اي خاتم في ايدك توترت جورية و لا تعلم ما تقوله ليهتف حمزة ببرود منقذا الموقف =احنى بنحب بعض و خطوبتنا قريبة و اكيد هنعزمك ثم اكمل كلامة بجورية يلا نمشي يا حبيبتي عشان اتأخرنا أومأت له جورية ليمسك حمزة يد جورية بسرعة ساحبا إياها خلفه تحت نظرات هشام المصدومة مما سمعته أذناه غير مستوعب لما حصل أمامه منذ لحظات اما في الخارج ركبت جورية السيارة جانب حمزة الذي قاد السيارة بسرعة كبيرة جدا لتصرخ به جورية بغضب =خفف السرعة شوية و بعدين انت ازااااي تسحبني ورااااك بشكل دا كأنك بتجر و ب***ة دا حتى مدفعناااش حسااااب المطعم أنت وخدنييي علىىىى فييييييين حمزة ببرود و هو يزيد السرعة =المهم بتاعي متشليش هم اما ريحين فين فهتعفي كمان شوية انكمست جورية في مقعدها و قد تجمعت الدموع بعينيها كثير جدا الذي يحصل معها الآن و هي حتى لا تعرف كيف تتصرف ؟ _______★*****★______★***★ صف حمزة السيارة داخل حديقة قصره الخاص و الذي لأول مرة يدخله احد عدا صديقه و ابن عمه نزلت جورية و دموعها لا تتوقف عن الإنهمار بينما ترجل حمزة هو الآخر من سيارته و هو في قمة غضبه عروق رقبته كانت بارزة بشدة هاتفا بغضب جحيمي و هو يقبض على ذراعها بقسوة =ميييييين دااااا و يعرف اسمك منيييين و بعديييين إيه معرفة قدييييمة دي جورية من بين دموعها =ملكش دعوة إبعععد عنيييي أنا مش بطيييقك ابببعد ابدعو عني انا بكرهكوووو انتوووكلكم زي بعض كلكم تألم قلب حمزة إثر كلماتها و دموعها تلك و حزن كثيرا لأجلها لم يشعر بنفسه إلا و هو يجذبها إلى أحضانه يضمها لص*ره العيرض يلف إحدى يديه حول خصرها و أخرى يربت بها على رأسها قائلا بصدق =هششششش إهدي يا قلب حمزة أنا آسف ..آسف... آسف أخذ يكرر على الكلمة عدة مرات حاول هي دفعه بعيدا عنها لاكن لم تستطع فجسده ضخم جدا مقارنة بجسدها النحيل قبل أن تستسلم لدفئ أحضانه و اخذت تقص عليه كل ما حصل منذ سنوات كما اخبرته انها وافقت على مساعدته فقط لتنتقم من روما كان حمزة يستمع لها بتركيز شديد يتوعد لروما و صديقتيها حتى هشام بالكثير ل**رهم قلب صغيرته و تحطيم مشاعرها الطفولية الرقيقة بقي يحتضنها لمدة من الزمن لا يعلم عددها كل منهما غارق في أفكاره لا يعلم حتى ما عليه فعله إعترف حمزة داخله أنها حقا عشقها بكل ما تعنيه هذه الكلمة تلك الصغيرة حركت داخله مشاعرا و احاسيس لم يعتقد يوما انها موجودة داخل قلبه الذي لم يعرف سوى الحزن الألم و القسوة . اما هي فإبتعدت عنه بوجه مشتعل من الخجل تهمس بصوت خافت =ممكن نمشي أومأ لها حمزة بنعم ليمسك يدها برقة مقبلا باطنة يدها ثم سحبها بهدوء نحو السيارة ليوصلها إلى منزلها و هو يتوعد لمن تسبب في حزنها بالدمار سير حقا كيف يكون انتقام حمزة الصياد .... ______★*****★_____★*****★_____★ مساءا في فيلا بعيدة تماما كان يجلس كل من كمال و بلقيس داخل غرفة المعيشة في الفيلا التي قامت بلقيس بشرائها بعيدا عن أنظار حمزة حتى تستطيع تنفيذ خطتها الدنيئة ليهتف كمال بجدية =متأكدة انك عاوزة تحضري حفلة حمزة لبيعملهاكل سنة لشركتو بلقيس ببرود =أيوه متأكده كمال بإستنكار =مش خايفة انو يقتلك بلقيس بإبتسامة خبيثة =مش هيعمل حاجة خصوصا لو عرفتي عن نفسي قدام الصحفيين و قلت اني مامتو اكيد مش هيخاطر بسمعتو هو و المرحوم ابوه و يقتلني كمال بسعادة =أيوه كده يا حبيبتي بموت في دماغك السم دي بلقيس بفخر =أقل حاجة عندي و حياتك ضحك الإثنان بشر و كل منهما يخطط لشيئ ما داخل نفسه فكلاهما عقرب يلدغ عندما تسمع له الفرصة ... ______★*****★______★*****★_____★ فيلا أيهم الحديدي غرفة جورية تجلس جورية داخل غرفتها و معها والدتها جوري تحاول أن تفهم ما بها فهي منذ أن جاءت من الخارج و هي على هذه الحالة حتى انها رفضت تناول طعام العشاء و هاذا على غير عادتها جوري بحزن على ابنتها الوحيدة =ممكن أعرف مالك انتي على الحال دا من لما جيتي من بره قوليلي يا حبيبتي جورية بنفي =مفيش حاجة يا مامي أنا كويسة جوري بإصرار =أنا بعرفك أكثر من نفسك يا جورية سبتك كثير عشان مكنتش عايزة أضغط عليكي بس حالك مش عجبني بصي لنفسك هتبصي في ايه بس و انتي شايلة كل المرايات من الأوضة جوري بالدموع =أرجوكي يا مامي مش عايزة اتكلم افهميني أرجوكي ضمتها جوري بحنان و دموعها تتساقط حزنا على ابنتها الوحيدة أخذت تربت على شعرها بحب و هي تحاول تهدأتها لا تريد الضغط عليها لاكن الأمر قد زاد عن حده كثيرا هي لم تحاول معرفة ما حصل معها في ذلك اليوم عندما ذهبت لتلك الحفلة و التي جاءت منهارة بسبب ماحدث معها و تجاوزت الامر لأن إياد أخبرها بأنه هو من سيهتم بهاذا الموضوع إلا هذه المرة فهي مصرة بشدة لمعرفة الحقيقة و لم تترك الأمر يمر مرور الكرام . مرت دقائق و جوري لا تزال تضم جوريتها بحنان حتى شعرت بإنتظام أنفاسها دليلا على نومها لتدثرها جيدا بالغطاء ثم تطفئ الأنوار متجهة نحو غرفة إياد و الذي لم تتركه حتى تعرف كل حدث لإبنها و ما سبب كل هذه العقد . ______★*****★______★*****★_____★ في صباح يوم جديد قصر حمزة الصياد كان حمزة يجلس في شرفة جناحه و هو يقوم بإحستاء قهوته قبل أن يحمل هاتفه ليجري اتصالا بصديقه معتز و ماهي سوى لحظات و جاءه الرد =مش مصدق حمزة بنفسو يتصل بيا انا يادي الهنى حمزة بغيض =اخرس يا زفت أنا اتصلت بس عشان أسألك لو مريم هتكون في السعادة النهاردة معتز بإستغراب =هي قالت انها رايحة خير يا حمزة في حاجة حمزة بتنهيدة عميقة =هنتكلم بعدين بص أنا عايزك تكلم مريم تقلها اني هجيلها للعيادة كنان شوية و هجيب معايا وحدة عشان تبدأ معاها جلسات العلاج معتز بطاعة =تمام هقلها بس مش هسيبك النهاردة لحد ما أعرف كل حاجة أغلق حمزة الخط في وجه صديقه و أرسل رسالة بجورية أعلمها بها بأنه سيمر لأخذها لمكان ما و لم يعلمها بأنه سيأخذها إلى مريم زوجة صديقه معتز و هي طبيبة نفسية فبطبع لم يتركها بتلك الحالة و سيسعى ليعالجها مهما كان الثمن . _______★*****★_______★*****★____★ في الكلية كانت تجلس كل من روما و صديقتيها على إحدى الطاولات يحتسون الكابوتشينو في إنتظار جورية و حمزة ميس بإستغراب =هما إتأخرو كده ليه روما بإستغراب هو الآخر = مش عارفة أنا إتصلت فيها من شوية بس مش ردت عليا تارا بلامبالاة =يمكن مش جاية النهاردة سيبك منها دلوقتي و قوليلي جهزتي كل حاجة عشان الحفلة بكره روما بهدوء =اها أنا جهزت كل حاجة حتى الكوافير حجزت عندو تارا بسعادة =أنا كمان جهزتكل حاجة ميس بلهفة =هتبقى حفلة تجنن أكيد روما بغرور =طبعا دي خفلة جوزي المستقبلي حمزة الصياد لازم تبقى تجنن إبتسمت لها تارا ببرود بينما هتفت ميس داخل نفسها =احلمي زي ما انتي عايزة يا روما بس حمزة مش هيبقى لحد غيري أبدا ... ______★*****★_______★****★____★ في سيارة حمزة أوقف حمزة سيارته أمام عيادة مريم الخاصة لتهتف بإستغراب =دي مش الكلية إحنىبنعمل هنا إيه ؟! لم يستغرب حمزة أبدا من سآلا فهو رأى انها لم تكن منتبهة لطريق نهائيا بل كانت شاردة حزينة حتى انه لاحظ عيونه المتورمة قليلا و هاذا دليل على انها بكت كثيرا ليلة أمس و هاذا لم يزده سوى غضبا و توعدا لروما و هشام ردف بإبتسامة هادئة و هو يفك حزام الامان =هتعرفي جوة يلا تعالي أومأت له جورية بدون أن تضيف اي كلمة فهي لا تريد مجادلته في شيئ بسبب ارهاقهاالنفسي أكثر من كونه جسدي سارت خلفه و هي مستغربة بشدة عندما دلفت إلى السعادة النفسية حمزة و هو يحدث الممرضة ببرود =الدكتورة مريم جوة الممرضة بهيام = اامرني حضرتك حمزة ببعض الحدة =قوووولي لدكتوووورة مريم حمزة الصياد مستنييها بره الممرضة برعب =حضرتك هي ممستنية الممريضة جججوة أومأ لها حمزة موجها كلامها لجورية =بلا ادخلي جوه و انا هستناكي هنا جورية بحزن =أنا كويسة و مش محتاجة دكتورة أسمسك حمزة يداها الإثنان هاتفا بهدوء =إعتبرتها صديقة و أقعدي دردشي معاها شوية صدقيني هترتاحي ...ثم أكمل بإبتسامة جذابة...ثقي فيا يا جورية مش هتندمي صدقيني لم تشعر جورية بنفسها إلا و هي تومئ له بطاعة و تتوجه نحو ذلك الباب الذي أشار له رغم بساطة ماقاله إلا أنه أعطتها شعورا غريبا جعل قلبها يرقص فرح لإهتمامه بها فهي حتى هذه اللحظة لا تعلم كيف سردت عليه كل ما حصل رغم انه ليس مقربا منها إلا انهاشعرت بالأمان بجانبه . داخل غرفة مريم تستلقت جميلتها على الشازلونج بينما جلست مريم على تلك الأريكة جانبها و هي تحمل دفترها تهتف بإبتسامة =بصي يا جورية بصراحة حمزة بعثلي فيها رسالة قلي أني أفضي للعيادة مخصوص عشانك محكليش اي حاجة عن مشكلتك و انا مش عوزاكي تقولي كل حاجة من أول مرة و ياريت قبل كل حاجة تعتبريني صديقة و تتكلمي بمنتهى الراحة و في أي حاجة انتي عوزاها و انا هسمعك للآخر و هحاولأساعدك و أفهمك . شعرت جورية بالراحة اثر كلمات مريم التي اراحت قلبها لتهتف هي بحزن عميق =كانت أول مرة في كل حياتي اعجب بشب غير اخواتي رغم اني كنت صغيرة أوي بس قلبي دقلو لأول مرة كل زمايلي كانو بيتريقو عليا إني وحشة و أن لزيي مستحيل اي شب يبصلها عشان كده كنت معزولة عن الكل و عمري ما صبت او تقربت من اي حد غير اخواتي و مامي و بابي و بس هو عنيا شافتو غير الكل قالت آخر كلماتها بإنهيار شديد و جسدها بدأ بالإرتجاف و شهقاتها بدأت تعلو حاولت مريم تهدأتها و في لحظة إقتحم حمزة الغرفة فور سماعه لصوت بكائها العالي هاتفا بقلق و هو يهرع لها بعدما وقع قلبه بين قدميه فور رأيته لحالتها =إيه لحصلها هي مالهااا مريم بعملية =هي كانت بتتكلم فجأة أنهارت و دا بيحصل كثير بس واضح انها حساسة و رقيقة جدا عشان كده الموضوع أثر فيها أوي ثم أكملت و هي توحها كلامها لجورية و هي تحتضنها علها تهدأها =إهدي احنا كلنا جنبك و انا هستناكي الأسبوعين الحاي في نفس اليوم دا عشان نكمل حاولي ترتاحي و خليكي دائما واثقة إن محدش في للدنيا يستاهل تبكي عشانو و لي يبيعك بعيه و متفكريش فيه عيشي حياتك و افرحي صدقيني الحياة حلوة و تستاهل نغشها ادي نفسك فرصة ثانية و ربنا اكيد هيسعدك خليكي واثقة بدا ....... ______★*****★_______★****★____★ ______★*****★______★*****★____★ سيارة حمزة كانت جورية تجلس جانب حمزة في سيارته تعلو شفتيها إبتسامة سعيدة فهي حقا إرتاحت كثيرا رغم إنهيارها الشديد إلا أن مريم إرتاحت معها كثيرا و تريد ان تحضر معها بقية جلسات العلاج حمزة بإبتسامة جذابة سعيد لسعادتها =ها تحبي تروحي فين جورية و هي تبادله بإبتسامة سلبت أنفاسه =هروح فيلا الشريف عشان اودي بطاقات الحفلة لروما و كمان هزرع أجهزة التنصت لإدتهاني حمزة بخوف عليها =خدي بالك من نفسك و لو عاوزة تنسحبي و اشوف حد غيرك أنا هعمل كده جورية بنفي =لاء أنا عاوزة أكمل الآخر حمزة بإستفهام =لسه عاوزة تنتقمي منها جورية بجهل =مش عارفة أنا كل ما افتكر عملت فيا ايه يبقى عايزة انتقم منها و ادفعها ثمن كل حاجة عملتها فيا و احيانا بحس أني مش كده أنا مش وحشة زيها أنا حسه أني في منتهى كبيرة مش عارفة أعمل إيه حمزة بهدوء =هي غلطت بلي عملتو معاكي و لو فاكرة انها اتغيرت تبقي غلطانة لزيها اعرفهم كويس فخدي بالك و لو على الإنتقام انسي الموضوع عشان كده كده هتت**ر لوحدها لما تعرف اني عمري مهرتبط بيها جورية بغيرة تحرق قلبها لأول مرة =هو حضرتك كنت تفكر انك ترتبط بيها _______★__________★__________★ خلص الفصل اتمنى ينال اعجابكم يلااااااااااااااااااااا سلااااااااااااااااام
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD