4

1410 Words
#كيرفي بارت٤ ?سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم? ?مر شهر علي حكايه الاعتداء علي سجده. كانت في الفتره دي بتتعالج نفسيا لانها كانت مدمره ابتدت تتخرج وتروح الدروس ومامتها توصلها والشروق كلنت بتيجي تذاكر معاها في البيت بس هي كانت مش بتركز. ?اما مصطفي فاستأذن وخد رقم تليفون مامتها عشان يطمن عليها. وخده من شروق وكان كل كام يوم يتصل يطمن عليها. وامها كانت بترد عليه وكل مره بتشكر عشان هو كان راجل وشجاع وانقذ بنتها . ?مصطفي فرح اما شافها بعد شهر بترجع للدروس تاني اما سمر فخافت تاخد الدروس معاهم عشان مصطفي ... وكانت بتاخد في ميعاد تاني غير بتاعهم .. ?رامي اتقبض عليه كان بيشرب م**رات واتسجن... سمر غيرت المدرسين عشان خافت من اللي عملته فيهم . سجده اول ما نزلت كانت خايفه في اول تتعامل مع حد مصطفي بفرحه : سجده عامله ايه سجده: الحمد لله . انت مصطفي : الحمد لله. فرحنا .اخيرا شفناكي شروق غمزتلها وهي وشها احمر من ال**وف عاطف قرب وسلم عليهم .: يلا المستر جي. اقعدو . قعدو البنات في مكانهم والجهه التانيه قعد الولاد . المدرس سال سؤال صعب واللي هيعرفه ليه هديه . سجده افتكرت الحل ومصطفي الاتنين رفعو ايديهم. والمدرس خلهم الاتنين يجاوبو. المدرس : برافو مصطفي وسجده. عايزين ايه اي طلب هنفذه . سجده ب**وف : لا شكرا . انا مش عايزه مصطفي: تخرجنا. المدرس : انت داخل علي طمع مصطفي: الامتحانات قربت والواحد اعصابه بايظه اي رايك تخرجنا نروح اي مكان سياحي قريب. بما انك مدرس تاريخ الكل ضحك وشجع مصطفي .. المدرس سكت شويه وحس انه ورط نفسه . مع تشجيع الكل المدرس : انتم ٢٠ بنت ولد هتروحو فين مصطفي : اي مكان مش هتفرق. المهم نغير جو مع بعض. الكل صفر. المدرس: هدوء. . تمام يوم الجمعه هنروح الاهرامات في كتير اعترض .. بس مصطفي وافق. المدرس : الساعه ٩ ص هنتجمع هنا والاتوبيس هياخدنا. اتفقنا الكل : اتفقنا. كمل المدرس الدرس وخرج .. ومصطفي جري علي سجده قبل ما تخرج وعاطف جري وراه مصطفي: اوعي متجيش هزعل منك سجده : بس انا مليش مزاج اخرج مصطفي: ايه. ليه بقي. انا اصلا طالب كده عشانك سجده وشها احمر .. شروق ضحكت : انت ص**ح اوي مصطفي:قصدي تغير جو . عاطف: وافقي يا سجده هتمون خروجه جميله ودي اخر سنه وممكن منشفش بعض تاني واحنا مش لوحدنا مصطفي اتضايق : تصدق عندك حق شروق: هلاص هنيجي سجده : بابا هيرفض شروق : انا هتصرف معاه . وهقنعه سجده : خلاص ماشي. خرجت سجده وشروق عشان يروحو ومصطفي اصر انه يمشي وراها من بعيد عشان يطمن انها وصلت البيت ومعاه عاطف عاطف: وانا مال اهلي ادب المشوار ده مصطفي: يا عم مش صاحبي. اتعب عشاني عاطف: هتعب يا خويا. بس هتعزمني علي الغدا مصطفي: مفجوع. هعزمك . اول اما اطمن انها رجعت البيت وطلعت مشي مصطفي وعاطف . شروق اقنعت ابو وام سجده بالرحله عشان كمان نفسيتها ووافقو انها تروح. استعدو الكل للرحله. وابو سجده وصلها للمدرس وقاله يخلي باله منها والمدرس شكر فيها وفي اخلاقها . . ?ابوسجده شاف مصطفي وسلم عليه بترحيب. ومصطفي كان فرحان انه بابها شايفه كويس . هي ضحكت وفرحت متنكرش انها بقت تتشد ليه اوي وكمان بعد اللي حصل بقت تفكر فيه. بس خجلها مانعها انها تبين ده وبتحبه من بعيد بالرغم من محاولاته المستميته عشان حتي يشوف ضحكه منها. .. شروق كانت فرحانه جدا بحب مصطفي لسجده. عمرها ما غارت منها .. شروق : تعرفي لو مصطفي كان كبير شويه. كنت شجعته يجي يتقدم لباباكي سجده : انتي مجنونه انا عندي ١٨ سنه وهو كمان شروق : وفيها ايه ما في بنات كتير معانا مخطوبين. سجده : ومين قالك اصلا اني هوافق شروق: يا بت عيب عليكي انا عارفاكي. ده انتي بتبتسمي تلقائي اول اما تشوفيه وعينك بترقبه. غير نظراتكم. تقولش روميو وجوليت. سجده ض*بتها في كتفها ووشها احمر. مصطفي نطت في الكرسي اللي وراهم في الاتوبيس هو وعاطف. مصطفي: عاملين ايه يا بنات سجده ابتسمت بفرح : الحمد لله شروق: الحمد لله عاطف: هنخربها انهارده . انا فرحان اوي شروق ضحكت : هنخربها ازاي يا فالح. احنا رايحين الاهرامات عاطف: لا مليش دعوه . ده انا عامل حسابي علي خربان سجده ضحكت ومصطفي : متقلقش هننبسط اتحرك الاتوبيس وركبو الطلاب. ومطفي غمز لعاطف. وخد السي دي اللي عليه اغاني مخصوص عشان سجده ... عاطف راح للسواق وشغل الاغاني ?.. اول اغنيه كانت لاليسا .. لو بصيت قدامك ? ?لو بصيت قدامك تعرف لو بصيت قدامك تعرف مين بتحبك مين اللي شايفها في أحلامك? لو بصيت قدامك تعرف لو بصيت قدامك تعرف مين بتحبك مين اللي شايفها في أحلامك? ليه منتتاش عارفني ليه منتاش شايفني لو فكرت فيا شوية حتحس بهوايا? بيبان من سلامي بيبان من كلامي? بشتاق لك و كل ما في بيشتاق لك معايا الأيام يا حبيبي بتجري و لسه أنا مستنية خايفة لا يخلص جنبك عمري و منتاش حاسس بيا? الأيام يا حبيبي بتجري و لسه أنا مستنية خايفة لا يخلص جنبك عمري و منتاش حاسس بيا? ليه منتتاش عارفني ليه منتاش شايفني ?لو فكرت فيا شوية حتحس بهوايا بيبان من سلامي بيبان من كلامي ?بشتاق لك و كل ما فيا بيشتاق لك معايا (لو بصيت قدامك (لو بصيت قدامك ?بشتاق لك و كل ما في بيشتاق لك معايا لو بصيت قدامك تعرف لو بصيت قدامك ?????????????? سجده لشروق : حلوه الاغنيه دي مصطفي بفرحه : عجبتك سجده هزت راسها ب**وف. مصطفي: انا اللي مختار الاغاني .. عاطف: ويا تري الحبيب مجمع الاغاني دي لمين مصطفي بضحك: وانت مالك. هي اكيد عارفه نفسها عاطف : اه يا او***بان الاربعه ضحكو. ?? شروق: انت خارج من فيلم ابيض واسود عاطف: انا كا عاتيشف بحب الضحك والهزار . شروق: ماشي. يا عاتيشف ? مصطفي :سجده .. اسمعي الاغنيه دي كويس .هتعجبك وكانت اغنيه شيرين ? علي بالي ? حبيته بيني وبين نفسي وما قولتلوش عا اللي في نفسي? ما عرفش إيه بيحصل لي لما بشوف عينيه? ما بقتش عارفة أقوله إيه ما عرفش ليه خبيت عليه? ?بضعف أوي وأنا جنبه وبسلم عليه ?كل حب الدنيا ديا في قلبي ليك ده إنت أغلى الناس عليا روحي فيك كل حب الدنيا ديا في قلبي ليك? ده إنت أغلى الناس عليا روحي فيك ده إنت لو قدام عنيا أشتاق إليك? على بالي ولا إنت داري باللي جرالي والليالي سنين طويلة سيبتها لي يا انشغالي بكل كلمة قولتها لي على بالي ولا إنت داري باللي جرالي والليالي سنين طويلة سيبتها لي يا انشغالي بكل كلمة قولتها لي ?حبيته بيني وبين نفسي وما قولتلوش عا اللي في نفسي ما عرفش إيه بيحصل لي لما بشوف عينيه? ما بقتش عارفة أقوله إيه ?ما عرفش ليه خبيت عليه بضعف أوي وأنا جنبه وبسلم عليه ?الكلام لو كان يعبر عالحنان كنت قولت إني بحبك من زمان الكلام لو كان يعبر عالحنان? كنت قولت إني بحبك من زمان كل يوم الشوق بيكبر عليا بان? على بالي ولا إنت دارى باللي جرالي والليالي سنين طويلة سيبتها لي يا انشغالي بكل كلمة قولتها لي على بالي ولا إنت دارى باللي جرالي والليالي سنين طويلة سيبتها لي يا انشغالي بكل كلمة قولتها لي? ?????????????? المدرس طفي الاغاني ... عاطف : قطع برزقك مصطفي: ليه كده بس يا مستر المدرس: ولا يا مصطفي مش عشان مخرجكو هتقرطسوني. دي اغاني حب . مصطفي: وفيها ايه . ما العيال مبسوطين المدرس : لا. يابابا فيها كتير وتلم يا مصطفي وغمزله ? مصطفي ضحك وقعد : كان في اغنيه كنت هموت عليها عاطف : هههههههههه . تستاهل عشان تسبل حلو مصطفي : عيل غتت وصلو للاهرمات ونزلو كلهم اتصورو و***بو. كلو مع بعض وقضو يوم جميل .. مصطفي كان فرحان خصوصا ان سجده ابتدت تتكلم معاه اكتر و عاطف وشروق دماغهم واحده وعلي طول بيهزرو. ووالجروب كله كانو مبسوطين. المدرس : اظن كده اتبسطو تدخلو الامتحان بقي وانتم مراكزين . واخد بالك يا مصطفي مصطفي : ها. . اه. ركبو الباص ورجعو قدام السنتر اللي فيه المحاضره . وسجده وشروق مشيو ومصطفي وعاطف مشيو وراهم شروق خدت بالها منهم : سجده مصطفي وعاطف ماشين ورانا سجده وقفت وبصت وراها كانو فعلا ماشين سجده : في ايه عاطف: بنوصلكم شروق: لا شكرا احنا بنعرف نمشي لوحدنا مصطفي ساكت مش بيتكلم .. عاطف: علي فاكره دي مش اول مره . احنا كل مره بنمشي وراكم وبنوصلكم . اتفضلو قدمنا سجده بصت لمصطفي: بجد مصطفي: اه بجد . بطمن عليكي. . عندك مانع سجده : اه مصطفي : وايه هو بقي المانع . احب اسمع منك سجده : لوحد شافك هتحصل مشكله مصطفي : انا بمشي بعيد عنك . بس بكون عايز اطمن عليكي. ولو رافضتي برضو هوصلك. سجده ابتسمت وعينها لمعت بحبه اكتر . . شروق شدتها ومشيو الاتنين بيضحكو مصطفي بصوت عالي : لا بلاش ضحك في الشارع يا عاطف عاطف: ايوه صح عندك حق . مفيش ضحك . ونلم نفسنا سجده وصلت شروق عشان بيتها الاول وبعدين كملت لبيتها وقبل ما تدخل بصت وراها كان مصطفي واقف شاورلها باي ضحكت وطلعت بيتها .. مصطفي كان فرحان عشان في تقدم من ناحيه سجده. وماشي يغني ضحكت ياعني قلبها مال ??? سجده طلعت بيتها وهي فرحان سلمت علي مامتها ودخلت اوضتها طلعت الموبايل واتف*جت علي صورهم وكانت بتبتسم وتضحك كل اما تفتكر اليوم . .. مصطفي كمان رجع البيت وهو فرحان بس افتكر ان بعد الامتحانات هيسافر الخليج لوالده وممكن مش يشوفها تاني. كان زعلان جدا ومش عارف يعمل ايه . كتبلها جواب يشرح ظروفه وانه لازم يسافر بسبب ان مامته خايفه عليه من وقت خنقته مع رامي. وقرر انه اول اما يشوفها هيديها الجواب عشان كمان يكون ذكري منه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD