#كيرفي
بارت٦
استغفر الله واتوب اليه
شروق وافقت علي عاطف وحددو يوم قرآيه الفاتحه ..
في بيت شروق ..
سجده : مب**ك يا شوشو .
شروق: الله يبارك فيك يا سجده .. ايه رآيك الدريس حلو . شكلي حلو . ها
سجده: ايه يا بنتي اهدي شويه . زي القمر
شروق : متوتره اوي
سجده : لا . اهدي كده.
دخلت ام شروق واختها شهد و سلمو علي سجده.
شهد : اهل العريس بره. تعالي سلمي عليهم
شروق : انا خايفه
سجده ضحكت: خايفه ليه
شهد : انتي متخلفه. دي قرآيه فاتحه واصلا الواد ق*ف محمود جوزي عشانك وهيموت عليكي . خلي عندك ثقه في نفسك
شروق: سجده تعالي معايا
سجده : هاجي معاكي اعمل ايه . بصي ادخلي انتي دلوقتي. وانا بعد قرآيه الفاتحه هدخل.
شهد : يلا يا شروق.
دخلت شروق وهي م**وفه وسلمت عليهم. كان عاطف لابس بدله ومعاه باباه ومامته و٢ رجاله وبنت ومحمود جوز اختها وابوها. قعدت جنب بابها ووشها في الارض
اتفقو ان الخطوبه بعد شهر .. والجواز بعد ٦ شهور.
قرو الفاتحه وتعالت الزغاريط والمباركات . عاطف كان معاه خاتم واسوره لبسهم لشروق
عاطف: مب**ك عليا انتي
شروق: بت**ف
عاطف: يا عسل
شروق: ها .
عاطف: ها ايه بس.
دخلت شهد اخت شروق بالبيبسي ومعاها سجده شايله الجاتو. وقدمو للناس .
شروق: سجده تعالي
سجده : نعم
عاطف: مش معقول سجده مختار
سجده ابتسمت : ايوه انا . عامل ايه
عاطف بتمثيل : عامل كده
سجده ضحكت وشروق
عاطف: شوفتيني وانا عريس
سجده : اه شفتك . مب**ك .
عاطف : الله يبارك فيكي. عقبالك. وله انتي مرتبطه
شروق: لا مش مرتبطه
عاطف ابتسم : ربنا يرزقك بابن الحلال اللي زي كده
شروق : يا سلام . وده اسمه ايه
عاطف وهو بيعدل هدومه : ثقه في الله نجاح
سجده ضحكت : ماشي يا عم الاسطوره
هزرو مع بعض. وسجده جالها تليفون استأذنت منهم ودخلت ردت علي مامتها .. وقالتلها ترجع البيت عشان تعبانه .
سجده : شوشو همشي انا
شروق: لسه بدري
سجده مردتش تقولها ان مامتها تعبانه. : اصل ماما اتصلت بيا .
شروق: انا هكلمها
سجده : يا بنتي لازم انزل انتي عارفها ام ت**م. هكلمك في التليفون. سلام .
سلمت علي عاطف ومامت شروق وبابها وعلي شهد ونزلت.
كانت في عين متابعها من اول اما دخلت . واول اما نزلت. استأذن هو كمان ونزل وراها.
سجده شاورت لتا**ي وركبت بسرعه والتاني ركب عربيته ووراها.
سواق التا**ي : الحلوه رايحه فين
سجده كشرت وبصتله في المرايا كانت نظراته مخيفه
سجده بقوه : نزلني علي جنب
سواق التا**ي مردش
سجده : بقولك نزلني
فتحت شنطتها وهي علي طول بتحط رذاذ الفلفل .
سجده : كلمني كده زي ما بكلمك .
السواق وقف وطلع سكينه من جيبه ولف راسه لسجده
السواق: لو مسكتيش هخلي السكينه دي في قلبك
اول اما لف راسه راشت الرذاذ في وشه وخدت شنطتها ونزلت تجري من التا**ي وهي خايفه ... شافها هو واقفه العربيه. وجري وراها. .
هو : سجده
سجده بتجري لسه . جري اسرع ومسك ايديها .
هو : سجده متخفيش.
صوتت ولسه هتض*به كان ماسك ايديها. عينهم اتشعلقت ببعض. .
سجده كانت بتنهج وشها باين عليه الخوف : اااانت مين
هو بابتسامه : انا مصطفي
سجده دققت في ملامحه وهي مستغربه : مصطفي خالد صاحب هاطف
مصطفي: ايوه انا .تعالي العربيه واحكيلي بتجري كده ليه وخايفه من ايه
سجده افتكرت السواق : السواق بتاع التا**ي
مصطفي بس وراه مكنش في حد . حتي التا**ي مشي
مصطفي: اهدي . وتعالي معايا اوصلك للبيت .
خدها وفتحلها باب العرببه ركبت قفل الباب وركب وساق
مصطفي: فاكره شكل السواق نعمل محضر
سجده : لا مش فاكره وكمان رقم التا**ي مخدتش بالي منه.
مصطفي: لو كنت اعرف كنت اتصرفت معاه. قوليلي انتي رايحه فين وليه نزلتي من عند شروق بدري
سجده : ماما . سوق بسرعه يا مصطفي.
مصطفي: علي فين
سجده : شارع ال""""'
مصطفي سرع بالعربيه : في حاجه.
سجده : ماما تعبانه. وكلمتني
مصطفي: متخفيش ان شاء الله خير
سجده : يارب. ..
ساق بسرعه مصطفي للعنوان بتاعها نزلت من العربيه تجري وهو طلع وراها .
فتحت الشقه ودخلت تنادي علي مامتها. وهو وقف ع باب الشقه ..
سجده دخلت لمامتها كانت تعبانه وماسكه دماغها.
سجده : ماما مالك
ام سجده : دماغي
سجده : قومي معايا ننزل المستشفي اكيد الضغط عالي.
مصطفي بصوت عالي : سجده اتصل بالدكتور
سجده خرجت وهي متوتره: معلش استني ثواني معايا.
مصطفي : انا معاكي علي طول مش ثواني
سجده كانت دخلت لمامتها لبستها . وخرجت مصطفي
ساندها مع سجده. ونزلو فتحلها العربيه وركبها وسجده ركبت وراح علي مستشفي قريبه
امها بصلها بتعب علي مصطفي ..
سجده: اسفه يا مصطفي. انا علي طول كده. تعباك معايا
مصطفي ابتسم : وانا راضي . المهم ماما تقوم بالسلامه.
الف سلامه عليها
سجده : الله يسلمك.
وصلو للمستشفي ودخل طلب دكتور بسرعه يشوفها. دخلوها الطوارئ و خرجوهم بره لحد اما يظبطو الضغط
سجده كانت خايفه اوي ورايحه جايه.
مصطفي: متخفيش ان شاء الله هتكون كويسه
سجده : يارب. ربنا يخليهالي معنديش حد غيرها يا مصطفي بابا مات وهي كل عايلتي
.
مصطفي: البقاء لله. ربنا يديها الصحه ويخليهالك.
سجده : يارب. يارب
وقفت سجده وهي متوتره ومصطفي بيحاول يهديها . خرج الدكتور.: الحمد لله ضغطها نزل.
سجده : هي بتاخد دوا الضغط في ميعاده انا لسه مديهاله بايدي
الدكتور : انا هكتبلك علي نوعين.. واحد الصبح بعد الفطار والتاني بليل. وان شاء الله ضغطها هيتظبط.
سجده : يارب. شكرا ليك اوي يا دكتور
الدكتور: ربنا يديها الصحه وطولت العمر.
سجده: يارب.
مصطفي: هي حالتها ايه. هتبات وله تروح
الدكتور: تخلص المحلول اللي متعلق. والممرضه تقيس
الضغط تاني. وتمشو.
مصطفي: شكرا يا دكتور
مشي الدكتور وسجده قعدت علي الكرسي بتعب.
مصطفي: الدكتور طمنك متخفيش عليها
سجده: الحمد لله . كنت مرعوبه
مصطفي ابتسم : الحمد لله
سجده : شكرا يا مصطفي
مصطفي : العفو يا سجده. انا معملتش حاجه .
سجده: هو انت صح كنت في قرايه الفاتحه بتاعت عاطف وشروق .
مصطفي: ايوه و استغربت انك مسلمتيش عليا .
سجده : ما انا مكنتش عارفاك. اتغيرت عن الاول . كبرت وطولت و مربي دقنك . وشكلك
سجده انتبهت لكلمها وشها احمر وبصت في الارض وسكتت
مصطفي: انتي كمان اتغيرتي.. بس لسه ضحكتك زي ما هي
سجده عايزه تعرف هو شايفها ازاي: انا اتغيرت.
مصطفي: اه
سجده : للاحلي وله للاوحش
مصطفي: للاحلي اكيد
سجده : اكيد
مصطقي: اكيد. .
فرحت سجده : ارجع انت البيت اكيد مراتك منتظراك
مصطفي: بس انا مش متجوز. ومش خاطب كمان
سجده حاست انها مكشوفه اوي. قامت دخلت لمامتها
الاوضه وهو كان فرحان. من اهتمامها .
خبط ودخل .. ام سجده : مين ده
سجده : ده مصطفي يا ماما زميلي في ثانوي فاكراه
ام سجده : مصطفي اه افتكرت. اذيك يا بني عامل ايه
مصطفي: الحمد لله يا ماما. الف سلامه عليكي
ام سجده : الله يسلمك يا حبيبي. تعال اقعد واقف ليه
مصطفي قعد وام سجده بصله بفرحه : انت شفت سجده فين
سجده : يا ماما. مصطفي صاحب عاطف اللي قرا فاتحه شروق انهارده. وهو كان هناك
مصطفي: كنت عايز اسلم عليها ولقيتها نازله بسرعه وقالتلي ان حضرتك تعبانه. فقولت اجي معاها. لو حضرتك متضيقيش
ام سجده : لا ياحبيبي مش مضايقه. انا بحبك من زمان يا مصطفي كفايه اللي عملته ووقفتك مع سجده
مصطفي: انتي لسه فاكره
سجده : وهي دي حاجه تتنسي.
ام سجده : انت بتشتغل ايه
مصطفي: انا مهندس. كنت عايش في الخليج مع والدي وولدتي. امي توفت
سجده ومامتها : البقاء لله
مصطفي: ونعم بالله .. جيت انا وبابا مصر وهشتغل هنا واستقر
ام سجده : يا حبيبي. فين مراتك
سجده ابتسمت .. مصطفي: مش خاطب وله متجوز.
ام سجده: ربنا يرزقك ببنت الحلال
مصطفي وعينه علي سجده : يارب.
سجده وشها احمر. الممرضه دخلت وقاست الضغط والمحلول خلص .
ومصطفي خد سجده ومامتها وصلهم البيت.
ام سجده : انت هتتعشا معانا
مصطفي: مره تاني عشان الوقت اتاخر
ام سجده: خلاص بكره هستناك تيجي تتغدا ومش هقبل رفض
مصطفي : حاضر يا امي. عايزه حاجه مني
ام سجده : سلمتك يا حبيبي
مصطفي: تصبحو ع خير .
نزل وهو فرحان انه شاف سجده و قرر انه ميضيعهاش من ايده وهيتجوزها. هي حب حياته.
سجده كانت مطمنه وفرحانه برحوعه لحياتها مره تانيه .
ام سجده كانت حاسه انه هيكون جوز بنتها.