الفصل الخامس (١)

2078 Words
الفصل الخامس من #اسيره_بموافقه_ابي فاطمه: صفحتك بالانستا عدت ١٠ الاف فلور ?? موده: تعالي بقا نفتح التسجيل و انزل الاغنيه ديه بصوتي و نحطها علي فيديو من فديوهاتك التركيه ديه و فتحت تسجيل الهاتف موده: إسمي يفرق في إيه وياكي انا حد عاشق ولقاكي انا إنسان عمري لو ألف عام في عنيكي بلاقيني طفل وبلاقيكي دفا وأمان إسمي يَفْرَقُ فِي إيهِ وياكي أَنَا حَدَّ عَاشِقُ ولقاكي أَنَا إِنْسَانُ عُمَرِيٌّ لَوْ أُلِفَّ عَامُّ فِي عنيكي بلاقيني طِفْلَ وبلاقيكي دَفَا وَأمَانُ انا عندي لعنيكي كلام محدش غيري في الدنيا يقوله في يوم من الأيام ليكي أو لناس تانية ولو كل الكلام إتقال عنيكي في غربتي موال هخلق منه معاكي معنى فاق كل الخيال انا زادي في هواكي الشوق و زوادي وانا المعشوق وإنتي الشمس مهما تغيب تاني تنوري الدنيا وهمشيلك بلاد الله وهحكي لكل خلق الله عن سيرة عاشق عن تايب الى مولاه إنتي إنتي موجة عاليه جداً وبرغم إني في السباحة مش غشيم بس بإرادتي غرقت فيها أنتي زي الأرض تمام وانا منك شيلاني وانا عايش حضناني لما بموت منك وليكي أَنَا عِنْدي لعنيكي كَلَاَم محدش غَيْري فِي الدُّنْيَا يُقَوِّلُهُ فِي يَوْمِ مِنَالْأيَّامِ ليكي أَوْ لِنَاسَ تانِيَّةُ وَلَوْ كُلُّ الْكَلَاَمِ إتقال عنيكي فِي غَرَّبْتِي مَوَّال هخلق مِنهُ معاكي مُعَنَّى فَاقَ كُلُّ الْخَيَالِ أَنَا زَادُي فِي هواكي الشَّوْقَ و زُوّادِي وانا الْمَعْشُوقَ وإنتي الشَّمْسَ مَهْمَا تَغِيبَ تانُيتَنُّورَيْ الدُّنْيَا وهمشيلك بِلَاد اللَّهِ وهحكي لِكُلُّ خَلْقِ اللَّهِ عَنْ سيرَة عَاشِقٍ عَنْ تايب الى مَوَّلَاهُ اسمي فاطمه:تمام موده:هو انتي كنتي كاتبه الاسم ايه فاطمه: موده بس بالانجلش و تعريف بسيط لشخصيتك موده : تمام بس مش كاتبه السيوفي هاا? علشان منض*بش فاطمه:متقلقيش و يوم عن يوم الفلور بتزيد لموده و تعدت ١٠٠ الف فلورز و كمان نسيت اقولكم محمد متابعهاا بالانستا و كان عاجبه احساسهاا جداا و ده قليل اصلاا اللي بيعمل ليه متابعه ميتعديش اكتر من ٥٠ شخص هو متابعه اما هو معدي ٦٠٠ الف متابع لانه شخصيه معروفه بالنسبه لموده مكنتش بتابع الانستا خالص فاطمه هي اللي كانت بتابعلها الاكونت ده و هو عباره عن فيديوهات و عليها اغاني بصوت موده لانه عام اما كل واحد ليه الاكونت الشخصي بتاعه و كانت العيله عارفه عن الاكونت ده معادا باباها اكيد☺? _______________________ و مر اليوم في بيت معتز الدمنهوري تحديدا في مكتب معتز بيناقشوا مشاكل في الشغل معتز: مممم و رفضت مقا**ه مارلين جاكوب محمد:طبعا مازن اللي مش بيتبل في بوقه فوله ايوه يا بابا في النقطه متناقشنيش و تاكد ان الدعايه واللي هتحصل اكبر ثق فيا استاذ ابنك فاهم هو بيعمل ايه معتز:تمام اختك ياسمين ايه الاخبار محمد:اهي بتتلكع شويه و بتشتغل شويه مهي لسه يعتبر تحت التدريب هي مكملتش ٤ شهور علي بعض معتز:تمام انا بطمن بس انا عايزك في موضوع محمد في نفسه:استر يارب? محمد: اتفضل يا بابا معتز:انا لقيتلك عروسه محمد:يوووه انا مش هتجوز جواز صالونات معتز الدمنهوري يتجوز صالونات ؟! معتز: يا سلام يا واد علي اساس ان اعتراضك علي الصالونات ما انت لو عايز تتجوز عن حب كنت اتجوزت ما بقالك اربع سنين من موت نرمين و مشفتوكش بتتكلم عن واحده انت اعتراضك انك تتجوز متحاولش تلف و تدور عيا انا حافظك ** محمد: اه و مين بقا العروسه معتز: موده ابراهيم السيوفي محمد:ايوه ابراهيم السيوفي اللي كنت عنده بتتغدي بقا ده مكنش غدا معتز :لا انا شفتها بالصدفه مكنتش مرتب حاجه البنت ايه في الجمال و كمان محترمه جداا محمد: كام سنه العروسه ? ١٠٠ معتز:ظريف ٢٠ ? محمد: صغيره طفله يعني معتز:ما شاء الله هو الاستاذ عنده كام سنه و انا معرفش انت عندك ٢٩ علي فكره مش في الاربيعينات? محمد:علي كده لسه بتدرس زي ياسمين ديه بقا في كليه ايه معتز: هي مخلصه ثانويه عامله من سنه لانها داخله متاخر انا قعدت مع عمها و فهمت منه ان كانت جايبه في التسعينات بس ابوها هو اللي مش عايز يدخلها جامعه محمد:يعني مشاكل و مش بعيد يكون عمها بيكدب عليك و هي و لا جايبه و لا منيله و شكلها جاهله بقا هب ديه العروسه معتز:احترم نفسك هو حد يقدر يكدب علي ابوك انا سالت بنفسي و كل الكلام صحيح هو ابوها دماغه قفل شويه محمد: قفل و انا اقفل منه ? يعني مفيش الا ديه يا بابا يعني صالونات بصالونات واحده اكبر سناا شويه و تكون مخلصه جامعه و كده معتز:متحكمش بالمظاهر و الكلام اقعد و اتكلم معاهاا محمد :يعني يا بابا حضرتك مقرر بتسالني ليه بقاا معتز:مقررتش اقعد و اتكلم معاها و اتعرف عليها معجبكش الوضع خلاص محدش هيجبر راجل يتجوز غصب عنه و مش معني اقعد معاها انك تتطلع فيها القطط الفطسانه و الشغل بتاعك ده لانك لو موافقش عليها انا مش هسكت و هشوفلك الف غيرها لغايت اما اجوزك يعني متفتكرش ان لو ده معجبتكش اني هسيبك كده و تبقي نفدت و انا متاكد انها هتعجبك انا اول ما شفتها حسيت انها مرات ابني فعلا انت عارف احساس ابوك ميكدبش محمد باستسلام: خلاص ابقي اقعد معاها معتز:ربنا يهد*ك يا ابني انا بقا هكلم ابوها علي التليفون انا كنت لمحتله بس برضه اكلمه اقوله و نحدد ميعاد نروحلهم البيت محمد:طيب انا نازل اتمشي شويه معتز:طيب يا ابني و ذهب محمد و هو متضايق و ياتي علي باله ذالك الموقف التي يطردته من أفكاره و ظل يسمع اغاني التي تغنيها موده فاحساسها يدخل في **يم قلبه? __________________ في اليوم التالي في بيت الحاج ابراهيم و كانت سمر جالسه تتابع فاطمه و موده التي جن جنونهما علي اخر درجه سمر: بتعملي ايه انتي و هي _ كانت فاطمه و موده يمسكون ايادي بعض و مشغلين اليوتيوب و يتعلمون الرقص السلو و كانت فاطمه ترتدي فستان قصير للرقبه و بحملات لونه اسود اما موده كانت ترتدي هوت شورت جينز و بلوزه واسعه من اللون النبيتي و يرتدوا احذيه ذات كعب عالي موده : بنتعلم الرقص فراااغ هنعمل ايه يعني سمر: و ياختي هترقصوا مع مين علشان تتعلموا فاطمه:مع الاموات? فضحكوا جميعا موده:هنعمل ايه بقا يا خالتو والله الفراااغ قاتلنا اصلا احنا اشترينا الكعوب العاليه ديه لما نزلنا من كم يوم و كمان اشتريت كتب كتير و فاطمه اشترت حاجات كانت محتاجها برضو بس ايه رايك قصيت شعري بقا لغايت كتفي سمر:ليه موده:تغير انا لو عليا عايزه اغير نفسي خالص علشان احس اني في حااجه جديده بتحصل يدل الروتين الممل ده سمر : اعملوا اللي يريحكم يا بنتي موده:تفتكري يا خالتو لو فاتحت بابا في موضوع الجامعه هيوافق ? فتذكرت سمر حديثه التي من يومها اصبحت تتجاهله فلا تعلم ماذا تقول لها سمر:مش عارفه يا بنتي ابوكي كل يوم بحال و محدش عارف بيفكر ازاي فرن هاتف سمر سمر : السلام عليكم ابراهيم:........ سمر:لا مش عايزين حاجه ابراهيم: ...... سمر:تمام و اغلقت سمر :ابوكم جه بدري و تحت كان بيسال لو عايزين حاجه البواب يجيبها ياله خشوا غيروا بقااااا لبسكم لبس خروج اصلا و ذهبوا لغرفته و بدلوا ملابسهم لملابس للبيت ___________________ في شقه هبه و زوجها احمد هبه كانت تصفف شعرها امام المرأه و ظلت واقفه لا تفعل شي لمده دقائق فكان يتابعها احمد احمد: ايه حبيبه قلبي سرحانه ف ايه و حضنها من الخلف و احكم قبضته عليها و قبلها علي راسها و رقبتهاا ?? هبه: مفيش بس مخنوقه شويه احمد:تتخنقي و انا موجود يا هبه هبه:معرفش يا احمد مضايقه ليه احمد: ممممم باباكي عاملك حاجه تتضايقك هبه بحزن : مش انا لموده مضايقه جدا من السنه اللي فاتت انت عارف انها بتحب الدراسه قد ايه و بابا مسمحش انها تتدخل الكليه احمد:انتي عارفه ان ديه دماغه بقا ربنا يهديه موده:يارب احمد: ممممم نبقي نشوف الموضوع ده بعدين دلوقتي في حاجات اهم و التفتت له هبه بخضه:هي جاسمين فين مش كانت معاك احمد بخبث : اه ما انا نيمتها?? هبه : عملتها ازاي ديه مش بتنام قبل الفجر تنيمها علي المغرب اصلا ديه لسه صاحيه العصر بسبب سهرها ابتدي يفك زراير قميصه احمد:ما انا هعلمك دلوقتي اصلي عطوف و حنين جدا يا هبه عواطفه يعني مش عارف المهم. انا الاب حنين و هي نامت علي طول و انا حضنها عواطفي جياشه?? فضحكت ضحكات رنانه فهو حقا الوحيد التي يحسن مزاجهاا فنعم لم توافق عليه عبثا فانه يحتويها و يقدم لها كل ما تريده و هي حقا احبته بجنون و اقترب منهاا و كان سيقبلها و لكن اراد ان يمازحها قليلا احمد مازحا: العب?? ابوكي لو هنا كان عملي محضر تحرش فضحكت اكتر ضحكات لم تستطع توقفهاا فحملها دفعه واحده احمد:انا كنت ناوي علي محضر تحرش بس واضح ان بعد الضحك ده كله الموضوع هيبقي قضيه ا****ب ربنا يجعل كلامنا خفيف عليه هههههه ...... ___________ في بيت معتز الدمنهوري و كانت ياسمين جالسه تاكل فشار و تتابع التلفزيون فجاء محمد و لو كانت النظرات تقتل لكانت من الاموات الان?? ياسمين قامت من علي الكنبه : يا ماما انا بخاف في ايه يا محمد صلي علي النبي كده و اهدي محمد: عليه افضل الصلاة والسلام عامله نفسك قلبك علياا و انتي بتشوفي رايي و مطباخها ياسمين: بس مهما حصل مفيش حاجه تستاهل انك تقتل واحده زيي و تخشي السجن ?? محمد: لا متقلقيش كده انتي قيمتك كبيره و تستاهلل ? ياسمين: انا عايزه افرح بيك الحق عليا يعني انا غلطانه كده هون? محمد: لا شغل الشحاته ده و القلب الطيب ميكلش معايا و امسكها من اذنيها و قرصهاا ياسمين: ااااااااه ? محمد: شوفي مين هينقذك من مشاكلك او مين بقا اللي هيداري عليكي انك مش كل يوم بتيجي الشغل و انك بتيجي تاكلي من الكافتريا و ترغي حبتين و تروحي و حيات امي لاوريكي يا ياسمين و ذهب لغرفته ياسمين: و حياتك يا ابن الدمنهوري لهتتجوز و تعيش حياتك و بكره تقول ياسمين قالت? بس مين هيداري عليا بعد كده كل مره بيقول كده و بيرجع يحن? ________________________ في بيت الحاج ابراهيم و بعد ما اتغدوا طلب الحاج ابراهيم ان يتحدث معهم ابراهيم:في حاجه عايز اقولها لكم و اخذ تاكل يستمع له بانصات ابراهيم: في عريس جاي لموده و جايين بكره الجميع نظر له بصدمه اما موده لا تعلم ماذا حدث لها في هذه اللحظه من استغراب او صدمه ام دهشه فهي لم تصدق ما سمعته اذنيها اما فاطمه سكتت?? سمر بدهشه :عريس مين ده ابراهيم: ابن واحد صاحبي و شريكي اللي كان هنا من كام يوم العريس محمد الدمنهوري فاما فاطمه علمته نعم انها من تتابعه علي المواقع الإلكترونيه اما موده لم يهمها من موده: لا لا لا يعني ابوه كان بيعاين بقا عروسه ابنه انا ف*جه صح ووقفت و هي تنظر له بصدمه ابراهيم :يعني ايه مودهذ :انا مش هتجوز ابراهيم ببرود : علي فكره انا مش باخذ رايك انا ببلغك انك تستعدي تقابلي الضيوف بكراا موده بانفعال : مش ديه كمان اللي هتجبرني عليها لغايت النهارده عملت اللي مش راضيه بيه بس انا يسحيل اقبل اني اتجوز واحد معرفهوش لمجرد انك عايزني اتجوزه لا كده كتييبييييير اااااووووي ابراهيم: ايه يعني متعرفهوش هو انتي فاكره اني هخليكي تتسرمحي و تمشي مع ده و ده علشان تختاري شكل عيارك فلت فعلااا و كان ذاهب ليض*بها و لكن وقفت قصاده سمر و منعته سمر: اهدوا شويه با جماعه ابراهيم:يعني انتي مش سامعها بتقول ايه الهانم بتعصاني سمر:يا حج ده جواز مش حاجه و كل شي بالخناق الا الجواز بالاتفاق ابراهيم:انا يعني هجو.زها واحد من الشارع ده الف واحده تتمني انه يتقدملها موده:الف واحده مش انا مش هتجوزه لو علي جثتي ابراهيم:شكلك عايزه تتربي بقا و ناويه امد ايدي عليكي هتقابليه بكرا و رجلك فوق رقبتك موده:لا ابراهيم:بتعصيني انا يا موده موده: اقسم بالله لو اجبرتوني اني اتجوز و اني اقعد معاه بكرا لهقعد معاه علي جثتي و تبقي بدل ما تحضروا فرحي هتحضروا دفنتي اموت نفسي ارحم من العيشه هنااا ابراهيم:ابقي وريني هتموتي نفسك ازاي يا موده و ذهبت لغرفتها و هي تبكي لا تعلم كيف اوصلتها قدميها الي الفرااش و ذهبت ورائها فاطمه و اغلقت الباب و كانت تحاول ان تهديها و لكن كان صوت بكائها عالي و شهقاتها نعم انها قويه و لكن لن تقبل ان تتزوج و تربط نفسها بشخص لا تعلمه من اجل سعاده ابيها لا تتزوج من شخص حتي تصبح اسيرته و يفعل معها ما يريد مثلما فعل بها والدها لا و الف لا افضل الموت علي ان اسمع كلامه هذه المره _______________________ في مكان لاول مره نذهب اليه و هو فيلا فخمه جدا في احد المناطق السكانيه الجديده و ها هي فيلا وليد حمزاوي و هو في عمر الخامسه و الثلاثون يحقد علي نجاح شركات الدنمهوري و ده بسبب شخص واحد محمد الدمنهوري و بينهم منافسه كبيره بس دايما محمد الدمنهوري هو اللي مكتسح و ها هو يتلذذ في المحرمات و معه امراه ماجنه علي فكره وليد متزوج من ابنه عمه و ده من سنه و بينهم مشاكل كتير لانهم لغايت دلوقتي مخلفووش و هو عابز يخلف و هي راحت عند دكتوره و قالت لها معندكيش عيب بس هو مش مقتنع و مراته مسافره أوروبا مع والدها و بسبب العمل فهو يمارس الفاحشه و يفعل كل ما يريد و لا يهمه شي و كلما ينتهي من محرماته يدفع لهذه المراه ما تريد من مال و يرميها برا بيته وليد و هو يرتدي بنطال فقط و يجلس علي الفرااش و يشرب الخمور بشراهه وليد: بقا يا محمد اللي مقويك وجود ابن خالتك معاك و قريب انا هوقعكم في بعض _____________
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD