الفصل الرابع عشر

1431 Words
#الحلقه الرابعة عشر من روايه عشقته في **ت بقلمي مروه الشربيني لا أشتاق ولا أشعر بأي مشاعر كل ما أريده أن تقف بجواري لا أريد كلامك العذب فقط اريد ان تساعدني أن تقول لي اطمئني لا تحزني حبيبتي أن تجفف لي دموعي التي تنساب ليل نهار دون أي سبب ولكن لكل دمعه ذكريات أليمه بل ذكريات مريره أذكر شخص غالي على قلبي أخذه مني الموت دون سؤال دون وداع تن*دت مروه تنهيده حزينه لفراق جدها الغالي ولإحتياجها الشديد في ذلك الوقت لشخص يقف بجوارها مروه لنفسها:يارب إغفر لجدي وللمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات يا رب صبرني على فراقه يا رب أنت عارف أنا كنت متعلقه بيه إزاي؛؛ ازاي كده فجأه معتش هشوفه ولا هسمع صوته يا رب مش قادره أستوعب يا رب نصيبي يجي بقى ويقف جمبي قالت مروه آخر كلمه وإذا بهاتفها يرن برقم نور مروه:الو السلام عليكم نور بفرحه:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ازيك يا روما مروه بابتسامة م**وره:كويسه الحمد لله يا نوري نور:مالك يا روما قلقتيني عليكي فيه حاجة حصلت معاكي ولا ايه مروه:لا مافيش يا بنتي انا كويسه اهووو نور بحزن:مافيش ازاي يا مروتي وانتى شكلك مضايقه امممم شكلك كده عايزه عريس مروه بضحكه:هههههه عريس مين ياختي اتنيلي بس لو عندك عريس أمور وبلحيه عادي أفكر تبسمت نور لإستطاعتها إضحكاك صديقتها نور:أيوه كده يا شيخه اضحكي ماحدش واخد منها حاجه ربنا يفرح قلبك يا مروتي وأشوفلك عريس بقى ونخلص منك مروه:والله انتي فايقه يا نور يا بنتي السنجله جنتله انتى عايزاني أرتبط بواحد طوول حياتي يا إما هيسعدني يا إما هينكد عليا عيشتي وساعتها بس هدعي عليكي خميس وجمعه نور:طب وبقيت الأسبوع بقى مروه:ههههه لا بقى سيادتك اللي هتنكدي على حازم نور:اسكتي متفكرنيش ده انا مطلعه عينه ههههه يستحمل بقى حد قاله يخطبني مروه:على رأيك ياختي ربنا يكون في عونه ويقدر يستحملك وما يتجوزش عليكي ههههه نور:نعم ياست مروه وهو يقدر يعملها اصلا وانا كنت خانقته وهطلع من القضيه زي الشعره من العجينه هههه اخويا ظابط بقى مروه:والعه معاكي ياختي اخوكي ظابط بيحبك ويقعد معاكي لكن انا اخويا كل ما يشوفني يمسي عليا ويض*بني بالقفا بس بيغيير عليا اووي ده مره عمي كان جايب ليا بنطلون قاله لا ده ضايق هي مش هتلبسه والبنطلون واسع جداً شوفتي بقى نور:ربنا يحميه ليكي مروه:يا رب؛ نور انا كل ما افتح كتاب وانوي اذاكر افتكر جدي الله يرحمه وافتكر كلامه ليا انه كان عايز يشوفني دكتوره ويفرح بيا وكمان في الوقت اللي اتوفى فيه ده شذي كانت محتاجه لينا جامد بس هي فكرت اننا بعدنا عنها مفكرتش تيجي البيت لوحده فينا نور:ياه الكلام ده عده عليه اكتر من سنه ولسه فاكره لحد دلوقتي ربنا يهدي الجميع ومين فينا ما بيغلطش مروه:يا رب؛؛ قوليلي بقى كل ده رغي ومقلتيش انتي متصله ليه ياختي تكونيش معجبه ولا وحشتك اصل انا عارفاكي بت مصلحجيه حقيره نور:انا برضو عيب عليكي ومين دي اللي معجبه يا شيخه اتنيلي ده انتي بتمشي زي عسكري المرور من الاخر كده مصاحبه غفير ههههه ما تيجي تحرسي الجنينه بتاعتنا واهو تشوفي الأمير والسندريلا والمقالب بتاعتهم ولا البرنس عمر اللي بيحب على نفسه ده؛؛ ده معتش بيقعد معانا زي ما بيقعد مع نفسه يلا بقى هنقول ايه ربنا يفرحه ويفرحها إحساسي الدفين بيقولي انه هيخطبها قريب لأن اخويا شكله وقع ولا حدش سمي عليه لم تستوعب مروه ما تقوله هل قالت نور للتو بأن عمر معجب بإحدى الفتيات دق قلبها في تلك اللحظة وشعرت بالغيره ولم تدري ما الذي ستقوله لها نعم انها تغيير على حبيبها لقد اعترفت الان بأن قلبها قد دق اول دقاته لهادم اللذات نور:ايه يابنتي مبترديش ليه مروه بصوت شبه مسموع:ربنا يسعده يا نور ويفرحه نور:يا رب يا روما انا هقفل دلوقتي وارن عليكي أصل هشام اخويا بيتصل مروه:ماشي يا حبيبتي أغلقت مروه الهاتف وانهمرت الدموع من عينها فما حدث معها في الآونة الأخيرة ليس بالهين لم تستطع مساعده صديقتها شذي بسبب موت جدها في تلك الفترة والآن من أحبه قلبها يعشق أخرى ............. عشقته في **ت...... في مكان آخر بالتحديد في مستشفى الأمل والحياه عامر:خير يا دكتور هو عامل ايه دلوقتي الدكتور بابتسامة:الحمد لله بقى كويس هو بس يلتزم بالأدوية والعلاج الطبيعي وبإذن الله هيرجع يمشي زي الاول عامر:طب ممكن ادخل ليه الدكتور:اها طبعا اتفضل ودخل عامر إلى غرفه صديقه هاني عامر بابتسامة عذبه:حمد لله ع السلامه يا صاحبي هاني بندم:الله يسلمك يا عامر؛ سامحني بالله عليك انا غلطت في حقك كتيير عامر:مافيش آسف بينا يا هاني احنا اخوات علم هاني بعد دخوله المستشفى بأن المال ليس له أي قيمه من الأساس فيما نفعه المال الان لكي يتم شفاؤه هاني:انا اسف يا عامر على اللي عاملته معاك انا كنت بعاملك باحتقار كنت بعاملك معامله سيئه جدا بس دلوقتي عرفت ان الفلوس مش حاجه وانك صاحب جدع انا كان ليا أصحاب كتيير بس محدش فيهم عبرني وجيه يزورني اول ما عرفوا إن الشركه بتاعتي أعلنت إفلاسها مشوفتش ولا واحد فيهم بس انت اخ ليا مش صديق ربنا يخليك ليا عامر:خلاص بقى يا هاني كفايه كلام عشان صحتك وبعدين يا عم انا واحد رخم وهفضل قاعد على قلبك طول العمر هاني :يا رب اقوم بالسلامة وانا فعلا هتغير هبدأ حياتي صح بصاحب جدع صح قال تعالي(حتى إذا جاء أحدهم الموت قال رب ارجعون؛ لعلي أعمل صالحاً فيما تركت كلا إنها كلمه هو قائلها ومن ورائهم برزخ إلى يوم يبعثون) يا ترى يا هاني هتتغير بجد وهتصلح من نفسك ولا هتفضل زي ما انت .................................. في منزل نورا كانت تجلس في شرفه المنزل تستنشق الهواء النقي حينما رأت ذلك الأمير يدخل إلى منزلهم نورا بنبرة شريره:الله الله وحضرتك ما صدقت بقى عشان تيجي عندنا كل يوم ماشي يا اتش رن جلس الباب وفتحت نورا وتفاجئ هشام بشبح يقف أمامه هشام بصدمه:بسم الله الرحمن الرحيم انتي مين نورا :وحضرتك بتسأل ليه هشام بنفاذ صبر:استغفر الله العظيم يا رب روحي يا شاطره نادي لعمتي ولا بنت عمتي الحوله دي قصدي مراتي نورا:حوله مين يا أعمى انت ما تحترم نفسك هشام:اتلمي يا بت بدل ما اعلمك الأدب نورا:بت في عينك وتعلمني الأدب امممم ماشي يا اتش انت شكلك مش واخد بالك انا مين هشام:والبرنسيسه تطلع مين نورا:انا اللي ضاع من عمري سنين يا أميري هشام:انتي سندريلا بلبسك ده سلعوه عفريته ههههه يخربيت دماغك يا شيخه نورا:اتفضل اتفضل يا سي هشام البيت بيتك هشام:طب روحي غيري هدومك دي وتعالى يعني معقول هتلبسي النقاب قدام جوزك نورا:ايوه طبعا الناس كلها تشوفني بوشي الا هو هشام:لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم انتي كمان قلبتي الايه يا موكوسه؛ طب انا هوريكي اقترب هشام من نورا نورا بخوف :انت هتعمل ايه يا مجنون خليك مكانك احسن لك والا هوريك انا هعمل ايه هشام:ههههه هتعملي ايه يعني يا شيخه اتنيلي وبعدين انا عارف كل المقالب بتاعتك فاكره دي تلاقيها أكله ملوثة يا ماما نورا بشقهه:ايه ده وانت عرفت ازاي هشام:يا حبيبتي انا اللي مربيكي وعارف كل حاجه عنك تعالى بقى لما اجبلك لبس من جوا عشان هنخرج نورا بفرحه:ايوه كده يا أميري هو ده الكلام هتوديني فين بقى هشام :البلكونه يا حبيبتي وبعدين انا فعلا هخليكي تلبسي النقاب عشان محدش يشوفك غيري يا سندريلا نورا:بلكونه مين يا عم انا عايزه اتفسح اقولك وديني على الكورنيش وهاتلي تسالي بقى وشعري يطير وحد يجي يعا**ني وانت تض*به بقى وانا اقولك خلاص يا هشام سيبه حرام عليك هشام:هههههه يخربيت جو الدراما ومين قالك اني هض*به ده انا هض*بك انتي يا قطتي ازاي تجيبي سيره راجل غريب غيري يا هانم نورا ببلاهه:وهو مين ده اللي جبت سيرته هشام:اخلصي يا نوري البسي البجامه دي وتعالى ورايا عشان محضر ليكي مفاجأه نورا بفرحه:ثواني بس اعتبرني لبست هشام:مجنونه بس بحبك نورا:وانا كمان بموت فيك يا أميري هشام:غوري أبت من هنا ولا هتهور عليكي ......................................... في منزل سيف بالتحديد في غرفه شذي سيف:مالك يا شذي حاسس انك زعلانه؛ لو مش موافقه على حمزه قوليلي شذي :لا يا سيف بس اصحابي وحشوني اووي ونفسي اشوفهم واعزمهم على الفرح بتاعي سيف:ما تكلميهم شذي:انا بتصل محدش بيرد ممكن تيجي توديني ازورهم سيف:ماشي يا حبيبتي المهم عايزك تضحكي كده ومتزعليش من حاجه ولو انتي قصرتي مع حد لازم تعتذري منه وتفهميه غلطك شذي:تفتكر الشخص ده ممكن يسامحني سيف:ربك غفور رحيم وبيسامح احنا البشر مش هنسامح طب ازاي أهم حاجه اننا منظلمش حد ولا نسئ إليه ولو الحد ده بعد عننا فتره نلتمس ليه الأعذار الله اعلم هو بيمر بإيه يمكن هو محتاجنا اكتر من احتياجنا ليه شعرت شذي بالهموم نعم فلقد ظلمت أصدقائها كثيراً ولابد أن تصلح من خطائها شذي:شكرا يا سيفو كنت محتاجه كلامك ده اووي سيف:مافيش شكرا بين الأخوات بس تدفعي كام مقابل الكلام ده شذي:ادفع الصلاه على النبي سيف:عليه افضل الصلاة والسلام لو احتاجتيني هتلاقيني في أي وقت يا حبيبتي شذي:طبعا يا سيفو ............................. ومرت الايام ولم يذهب الدكتور هشام إلى الجامعة يا ترى ليه ظلت مروه تتصل على هاتف نور العديد من المرات ولكن ما من مجيب فقررت الذهاب إلى منزلها مروه:السلام عليكم ازيك يا جدو الجد:الحمد لله يا حبيبتي اخبارك ايه مروه:كويسه الحمد لله؛؛ امال نور فين الجد بحزن:نور في المستشفى يا بنتي بقالها كام يوم عمر اخوها عمر حادثه لم تسمع مروه بقيه الحديث فقد وقعت مغشيا عليها من هول الصدمه
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD