البارت السابع

937 Words
دخلت نادين الي مكتب احمد كالإعصار اكرم وهو يجري ورائها :والله حاولت امنعها يا احمد باشا اشار له احمد بمنتهي البرود ان يرحل ثم اتفت لنادين وقال بإبتسامة شريرة :أخيرا جيتي انا استنيتك كتير نادين يعيون حمراء من الغضب والغل ولكن تكلمت بهدؤ مخيف :انت إزاي تتجرأ تعمل كده في شريف انت اصلا بكل اللي عندك ده متساويش جزمته انتفض احمد من مكتبه حتي صار امامها وقال بغضب :انتي ازاي يا جربوعة تشتميني وفي مكتبي نادين بإبتسامة تحدي: انا اشتمك انت واهلك كمان انا مبخفش انت فاكر لما تبصلي كده انا هموت في جلدي واخاف احمد وقد ازداد غضبه منها فأمسك ب*عرها وشده حتي كاد ان يقتلعه في يده :انتي ازاي يا زبالة انتي تتكلمي كده ثم رج رأسها في يده واردف انا أحمد الاسيوطي اللي الكل بيعملي مليون حساب تيجي انتي يا جربوعة تتكلمي معايا كده نادين وهي تنظر في عينيه بتحدي :انا اتكلم معاك زي ما يعجبني وشريف يخرج النهارده انت فاهم أحمد وهو ينظر اليها بإبتسامة شريرة بعدما ترك شعرها :من غير مقابل نادين بترقب :عايز إيه أحمد وهو ينظر اليها بإبتسامة خبيثه وهوجالس علي حرف مكتبه ثم قال :بصراحة انا في الاول كنت عايز الارض اللي عليها بيتكم لكن بعد ما شوفتك عجبتيني فعايزك انتي وبتكم نادين بصدمة :يعني انت بقي اللي بعت الموظف عشان يعرض علينا الفلوس وعملت كل ده علشان الارض وشريف ذنبه إيه أحمد :ذنبه انك بتحبيه وبعدين دلوقتي الارض هاخدها وببلاش وانتي كمان اقتربت منه نادين ثم نظرت في عيونه بتحدي وقالت:دا عند امك(جيتي انتي علي الجرح الله يرحمك كنتي طيبه?) نظر اليها نظرات تجعلها تحترق مكانها اهتزت نادين من هذه النظرات ولكنها اخفت خوفها ببراعة احمد وهو يقترب منها يود صفعها امسكت نادين يده بتحدي وصفعته هي نظر اليها احمد بصدمة لا يجرؤ اعتي الرجال علي النظر اليه لتأتي هذه النادين وتصفعه ظل ينظر اليها نظرات جحيمية الي ان تكلمت نادين وعلي وجهها ابتسامة ثقة :شريف يخرج والبيت مش هسيبوا وانت مش هتطولني حتي في احلامك انت فاهم ثم اخذت حقيبتها ورحلت وتركت احمد واقف في مكانه مصدوم وعندما اغلقت الباب ظل ي**ر في المكتب ولم يجعل فيه اي ملامح حتي كاد ان يقتلع الحيطان من الغضب كل هذا واكرم السكرتير في الخارج سوف يغمي عليه من الخوف وبعدما انتهي احمد طلب اكرم المرعوب وأخبره انه يريد ان يأتي في الصباح ويجد كل شئ جديد في المكتب والا سوف يقتله حرك اكرم رأسه عدت مرات بخوف ثم أخذ أحمد سيارته واتجه الي المقابر عند والدته وعندما نزل من السياره ودخل حيث توجد امه قال بصرت متحشرج من البكاء مثل الاطفال :ض*بتي يا ماما ض*بتني ثم بلع ريقه وهو يتشحتف كالاطفال واردف بصوت متقطع بببقي ممش لو كنننتي معايا كان زمانك ختتتيلي حقي ثم اكمل بعياط يقطع نياط القلوب العيال كانو معايا في المدرسه بيض*بوني ويروحوا يقولوا للمدير ان انا اللي ض*بتهم والمدير يطلب اولياء الامور وكل ام تيجي تعمل مرافعة عن ابنها كأننا في محكمه وانا عشان ماليش حد يدافع عني كنت انا اللي بتظلم وانا اللي بتعاقب انا عايزك يا ماما ليه سبتيني لوحدي ثم اكمل بكاء واردف بقسوة كالشيطان بس انا مش هسمح بده يتكرر تاني مش هسمح ثم اخذ سيارته ورحل وعندما دخل قصره وجد علي ينتظره علي :ممكن افهم انت حبست شريف ليه أحمد بقسوة :متدخلش ثم تركه وصد الي غرفته ونام بسرعة كالاطفال من كثره البكاء ~~~~~~~~~~ عند نادين عندما دخلت الي منزلها وجدت والدتها تنتظرها بغضب الام:كنتي فين نادين بتعب :بعدين يا ماما نتكلم بعدين جذبتها امها من ذراعها ثم قالت بحزم :كلميني هنا كنتي فين نادين ببكاء :كنت عايزه اخرج شريف يا ماما شريف اتحبس بسببس يا ماما ثم رمت نفسها في احضان امها تبكي بحرقة ام نادين وهي تمسح علي شعرها بحنان :إهدي يا حبيبتي اهدي احسن يجرالك حاجه واحكيلي ايه اللي حصل قصت عليها نادين كل ما حدث معها في مكتب احمد ما عدا انه يريدها الام :طب مدتيلوش البيت ليه وانتي هناك ماهو بإسمك نادين بغل وتحدي :دا بعينه الام :ليه كده يا بنتي خلينا نخرج شريف الغلبان اللي اتحبس بسببنا نادين :اللي زي ده مش مضمون يا ماما ممكن بعد ما اكتبهولوا ميخرجوش الام :طب هنهمل إيه دلوقتي نادين :انا بكره هاروح لشريف واتكلم معاه واشوف هيقول ايه تصبحي علي خير يا ماما الام :وانتي من اهلوا ويارب يعدلكوا الحال يا بنتي في صباح يموم جديد ملئ بالمفاجاءت استيقظت نادين وارتدت ثيابها واثناء نزولها تزكرت عندما كان شريف ينتظرها بإبتسامته ويغرقها في حبه ظلت تبكي طوال الطريق الي ان وصلت الي القسم وطلبت مقا**ه شريف انتظرت في مكتب الضابط الي ان دخل اليها شريف نظر اليها شريف نظرات عاشقة وسعيده خرج الضابط رتركهم ما ان اغلق الباب حتي جري شريف ليحتضن نادين وهي الاخري تحتضنه بشوق كبير ثم اخرجها من احضانوا وجلسوا نادين :عامل ايه يا شريف شريف :بقيت كويس لما شوفتك نادين بعيون مدمعة ولاتعرف ماذا تقول شريف :مالك يا نادين في حاجه حد عملك حاجه قصت عليه نادين كل ما حدث في مكتب احمد ما عدا انه يريدها واخبرته ايضا عندما كان احمد عندهم في المكتب ونظر لها نظرات جرئة انتفض شريف من مكانه مش اليوم دا اللي قولتلك انتي شكلك خايفه قولتيلي انك تعابه ورجعت وقولتلك لو احمد عملك حاجه اتكلمي قولتي لأ نادين بخوف:اه هو بس انا والله مكنتش عايزه اعمل مشكلة شريف بعصبيه اول مره تراها نادين: مشكله مشكلة ايه يا غ*ية في مشكله اكبر من اللي انا فيها دلوقتي لو كنتي قولتي في وقتها كان زماني لغيت الشغل معاه ومكنش حصل كل ده نادين :ببكاء شديد انا اسفه والله مكنتش اعرف ان كل ده هيحصل ~~~~~~~~~~ اما عند احمد كان يتحدث في التيلفون احمد :يالا نفذ لازم يكون بايت في المستشفي النهارده ثم اغلق هاتفه وعلي وجهه ابتسامه انتصار ثم قال :لازم تعرفي يا نادين انتي وقفتي قصاد مين لازم اخليكي تمسحي جزمتي ثم اغلق عينيه بإستمتاع ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD