الخامس

1451 Words
رواية #كيد_العشق رغم انني لم اعرفه جيدا لكننى لم أعرف لماذا استنجدت به لكي أخرج من حصار كلمات تلك التى تسمى تيا ومن نظرات تلك ما يسمى اوبيروي فكان كل همى أن أخرج من تلك الفوضى المسماه فطور عائلي كلما اتذكر إجابته على أسئلة اومكارا استغرب نفسي وليس هو كيف كنت بتلك السذاجة عندما كنت زوجته فأنا لم أضحى لأجله انا كنت اقتل نفسي كل يوم لأجله وهو كل ما يهمه نفسه فقط تنبهت من شرودى هذا على صوت ذلك الشخص الذي اشعر بجانبه وكأننى مع اخى الذي هو أيضا تخلى عنى . اوم وهو يقود السيارة .ها أنيكا تحبي تروحى فين عشان تفطري . أنيكا .لا انا مش جعانة فقط هتوصلني مكان وبعدها هطلق سراحك هههه??? اوم بمزاح .انا موافق على السجن بما انه معاكى .اعذرني بس احنا هنروح فين?? أنيكا بتوتر .اممم هقولك بس نوصل لآخر الطريق .اوم اسفة انى طلبت منك تيجى معايا بس فعلا مشوار مهم وانا اتأخرت والمكان هنا نادر وجود مواصلة . اوم .لا تعتذري أنيكا انا كنت فاكرك بتهربى من الحاح تيا المستفز . أنيكا. تيا لا دي اخر اهتمامتى اصلا . اومكارا .واثقة انت من حالك وكانها شىء لا يذكر اصلا .سوري بس واحدة غيرك كانت ما رضيت بالوضع ده . أنيكا .مش فاهمة اوم تقصد ايه اومكارا.يعنى واحدة خ*فت منى جوزى واقفة تكلم معايا كده .مع انه شيفاي قالى انكم اتطلقتم باتفاق بس انا شايف غير كده . أنيكا بضحكة صفرا .هو قالك كده فعلا ؟؟؟ اومكارا .هو قال كده بس انا شايف غير كده خالص صراحة شايف شيفاي وكأنك لسه مراته أنيكا .يفكر زى ماهو عايز لكن ده مش تفكيري يسود ال**ت المكان وانيكا بداخلها نار من تلك المدعو زوجها السابق والذي يتكلم عن علاقتهم وكانها شىء عادي وانتهى .لا يهمني شىء يفكر مثلما يريد انا فقط يهمني ابنى فقط وتنتبه مرة أخرى على صوت اوم. اومكارا.أنيكا ليه دايما سرحانه أنيكا بشرود.لا أبدا اومكارا.طب مش هتقولي رايحة فين ولا مش عايزة تعرفيني .على فكرة ده مش فضول بس انا سايق ومش عارف السكة ولا مكان اللى انتى عايزة تروحيه . أنيكا .اه سوري هههه انا ما اقصد كده ابدا على فكرة .بص انا رايحة مركز علاجي اسمه....... اومكارا. لا للاسف مش عارفه بس اوصف لى الطريق وانا هعرف انا مش بنزل الهند كتير حتى فى طرق مش بعرفها .عامل زي التايه أنيكا.ههههه تايه ليه وانا موجودة شوف عايز تروح فين وانا معاك هبقى مرشدة سياحية ايه رايك وكمان فرصة تخلص مشروعك . اومكارا.عندك حق فعلا وكمان ممكن تكون الإمكان حلوة لأخذ صور هناك . لم اكتفى من الحديث معها فهى فعلا انسانة لا يمل أحد من الحديث معها مرحة وتتحدث بلباقة تتكلم دون ان تتطرق لشىء لا يخصها لكنها حزينة نعم عيونها دائما حزينة رغم ابتسامتها وضحكتها الخلابة ولكنى أشعر وكانها داخل بركان حزن وغضب رهيب خصوصا عندما تحدثنا عن شيفاي .لم اريد ان ينتهى الحوار لكنه توقف عندما وصلنا لذلك المكان الذي تريده . اومكارا .انا ممكن استناكى لحد ما تخلصي أنيكا .مفيش داعى تتعب نفسك اومكارا .ولا تعب ولا شيء أنت رايحة مطعم بعدها ممكن اوصلك بعدها . أنيكا .لا انهاردة واخدة اجازة اومكارا.خلاص هروح اعمل مشوار قصير واول ما تخلصي اتصلي بيا .تمام أنيكا بتردد.تمام سلام . دخلت انيكا للمركز العلاجي الذي يعتبر كفندق صغير يتلقى فيه المرضي العلاج بطريقة أفضل للمرضى الذين لا يعرفون أهاليهم العناية بهم أو بمعنى أصح يضعون المرضي به لأنه أمن من المنزل وايضا لأن المريض يحتاج العلاج فى مستشفى يوميا تحت رعاية ملحوظة .وأجهزة مخصوصة لا تتوفر فى البيت او المستشفيات . دخلت انيكا وهى تتجه لمكتب الحسابات وهى تلقى السلام على ذلك العجوز الذي يجلس وسط كومة من الأوراق والملفات . أنيكا لرجل الحسابات والذي يدعى مستر خان وهى تطلع من حقيبتها مبلغ مالي أنيكا .صباح الخير مستر خان يرد ولا ينظر لها .اهو صباح زي اى صباح حضرتك اتأخرتى أنيكا بزهق .سوري كان عندي ظروف اتفضل مستر خان وهو يخلع نظراته .كام المبلغ أنيكا .عده زي ما قلت لى مستر خان وهو يعد المبلغ .فى زيادة عشان وصلت أجهزة جديدة أنيكا .مفروض ما ليا دخل بالأجهزة دي انا بدفع شهري مبلغ وقدره مستر خان.للأسف مش هيبقى شهري فى قرار انه هيبقى كل اسبوعين أنيكا وبدأت تتعصب.لا كل شهر انا شغلى باخد منه مرتبى كل شهر ده ايه النظام الغريب ده مستر خان وهو يبتسم بدهاء .ماهو لو كنتى جبتي معاكى اكلتي المفضلة كنت فعلا عملت استثناء مخصوص وانتى عارفة . أنيكا وهى تجلس على كرسي أمام مكتبه . اوف عم خان انت لسه زعلان مني انت وعمة عائشة .انت عارف مقدرش على زعلكم . مستر خان وزوجته عائشة جيران أنيكا فى الحي وزوجته كانت صديقة لأم أنيكا وخان أيضا صديق لوالدها وهما تقريبا من كانوا بجانبها وقت شدتها مسلمين ويحبون أنيكا كابنتهم خصوصا انهم لم ينجبوا أطفال . مستر خان وانيكا كانوا يعاتبون بعض بمزاح رسمى وكانه موظف وهى مواطنة لكنه انتهى فور قول أنيكا عم خان . مستر خان .خدي فلوسك خلاص دفعت لك المبلغ من يومين لا تقلقي . أنيكا بضيقة .لا خده انا اتصرفت وقلت لك قبل كده انا اقدر اتكفل بكل المصاريف بس كان هو الوقت مش اكتر . مستر خان .واتصرفتى ازاى واحنا مش اول الشهر . أنيكا .فى شغل تانى هتشتغله جمب شغل المطعم لما اجي عندكم آخر الأسبوع هحكي لك انت وعمة عائشة . مستر خان بنفاذ صبر .زي كده الاسبوع اللى فات صح ورحت البيت وقلقت عليكى وفى الاخر الاقيكى عنده .أنيكا . أنيكا .انت عارف انه انا هناك عشان انش عمى ولو مش انش مكنتش خطيت هناك ابدا مستر خان .وكرامتك أنيكا انتى مكنش ينفع تكوني هناك مفروض تكون هتعلميه درس للى عمله فيكي . أنيكا بحزن .ومين قالك انى مش محافظة على كرامتي انا كرامتي محفوظة كويس قوي اما بخصوص أعلمه درس .هيجي بس بوقته عم خان لا تقلق . مهم يوم اجازة من مطعم خدته عشان وقلت اقضي وقت اكتر هنا عشان كده ما جبت الأكلة بتاعتك سامحنى . مستر خان بزعل طفولي .لا انا زعلان انتى عارفة عمتك عائشة مش بتعرف تعملها زيك أنيكا بضحكة مرحة .وأنا ما اقدر على زعلك ابدا عيوني اعملها مخصوص عشانك اطلع من هنا المطعم فورا واجهزها مخصوص . مستر خان بفرحة .بجد أنيكا بجد . أنيكا بضحكة عالية .اه بجد ??? عم خان .ايوه كده اضحكي قلت لك الف مرة ضحكتك دي تسوى الدنيا كلها أنيكا . أنيكا بتأثر .بجد لولاك انت وعمة عائشة مكنتش عرفت اكمل ازاي . مستر خان .خدي ده الوصل وخدي فلوسك خلاص انا دفعت من الشهر الجاي ادفعى وخلى بالك المدير اليوم موجود مش عارف هتقدري تدخلى ولا لا . أنيكا بضيقة .ايه ده يعنى ايه مستر خان .الحقى وشوفى يمكن لسه ما وصل للقسم بتاعك . أنيكا باستعجال .عندك حق هعدي عليك تاني لو عرفت تمام سلام . لم يكن من اامفروض أن يكون مصيرك هكذا ابنتى فوالداك كان يتمنى أن يراكى أفضل البنات واحسنهم لكن كل ذلك بسبب هذا الخسيس الذي لا يفرق شىء عن والداه كلمات حدث بها عم خان نفسه عندما تركته أنيكا وهى تذهب بعيدا . نفس اللحظة فى قصر اوبيروي وشيفاي بغرفته ونفس الوقت يرتدي ملابسه يحدث خانا بغضب عندما وقعت منه تلك السلسلة التى كانت بجيب بذلته وقتما كان فى غرفة أنيكا .تلك السلسة التى تحمل صورة له هو وانش وكان يصرخ على خانا بغضب . شيفاي.يعني ايه اختفت عن عيونك عارف لو ما اتصلت بيا بعد شوية قلت لى هى فين مش هرحمك خانا . تيا تظهر فجاءة .شيفاي حبيبى مالك ايه عصبك كده عمري ما شفتك عصبي كده شيفاي .مفيش تيا فقط أمور فى الشغل تيا .عندك حق هنعمل ايه فى الغدا ومستر راج جي وهو عارف هياكل اكلته المفضلة من ايد أنيكا . شيفاي بنظرة نفاذ صبر منها .كان لازم تقول له اكلة مفضلة تيا اتصرفى . تيا وهى تفكر لاحظت شىء يلمع على الأرض واخذته وجدتها السلسلة . تيا .شيفاي ايه السلسلة دي .حبيبى دي عشانى بس شكلها وقعت منك شيفاي بتوتر .لا مش عشانك هاتى وقبل أن ياخذها فتحت تيا السلسلة التى عبارة عن قلب يفتح وكل تجاه منه صورة لشخص تيا تفتحها وتستغرب ونفس الوقت شيفاي متردد يقولها السلسلة فعلا لانيكا لكن لماذا هى معه وايضا فكرها المريض الذي سيشك بانيكا عندما تجد صورة انش مقابل صورة شيفاي . تيا .ده انش وتبص لسلسلة بتدقيق بس مين البيبي ده شكلها بنوتة . شيفاي يسحب منها السلسلة فجاءة ويراها فعلا صورة لانش ويقا**ها صورة لفتاة صغيرة لا يتعدي عمرها شهور . اوم منتظر أنيكا بالخارج وقرر يدخل المركز وفعلا يدخل ويبحث ولا يعرف ماذا يقول لكى يبحث عنها بالمركز انه كبير جدا ويلف كثيرا عليها حتى يجدها واقفة أمام شباك زجاجي وتلاعب فتاة صغيرة والفتاة تضحك بمرح . الفتاة ذات شعر اسود وبشرة بيضاء وعيون زرقاء كلون البحر فى صفاءه . تيا .شيفاي ده انش بس مين البنوتة دي انت قلت عندك فقط ابن هو انش شيفاي محتار ومش فاهم . فعلا تيا هو انش فقط لكن مين البنوتة دي ? أنيكا وهى تلاعب البنوتة . حبيبة ماما وعيون ماما .شيفيكا حبيبتى اومكارا .أنيكا ??? أنيكا وهى تلف عيونها ناحية الصوت . اوم ???? ياتري عرفنا هى مين شيفيكا ولا لسه ؟!!! القصة تأليف #nonayasso
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD