رواية #كيد_العشق
إحدي المستشفيات يقف شيفاي واوم بقلق أمام إحدي الغرف بانتظار خروج الطبيب للإطمئنان على أنيكا التى وقعت مغشية عليها من شدة ض*بة شيفاي لها دون قصد فالض*بة مقصود بها اوم وليس أنيكا .
----------------------------
شيفاي وهو ينظر لاوم بتحدي
كم كنت اريد ان تكون الض*بة لك وليس هى من انت لكى تدافع عنك بتلك الطريقة .من انت لكى تسمح لك أن تأخذها بين ضلوعك وتحضنها بكل ود هكذا لن اهدا حتى اعرف ما صلتك بها والى اى مدى وصلت علاقتكم اومكارا .
-----------------------------
اومكارا لنفسه وهو يتذكر دفع أنيكا له حتى لا يتأذى من ض*بة شيفاي
يا قدير كونى بخير أنيكا .انا لن يهدأ لى بال حتى أراكى بخير لهذه الدرجة الض*بة كانت قوية .لتقعى مغشية عليك (اوم لسه ميعرفش انها تبرعت لشيفاي بكليتها)
لن اتركك مهما حصل فأنتى صديقتي ولن اتخلى عنك مهما كان خصوصا بعد إنقاذك لى فأنا أصبحت مدين لك على هذه الشجاعة.
-----------------------------
خرج الطبيب من غرفة أنيكا لقطع كل منها حبل التفكير مع نفسه وهو يتكلم بعملية شديدة جدا .
الطبيب .هى بقت كويسة حاليا خدت جرعة مسكن قوية جدا بسبب الم كليتها بس سؤال مهم انتوا قلتوا انها وقعت على جمبها ايه الوقعة التى تسبب تلك الكدمة الرهيبة دي
واضح جدا أن كليتها اصلا ضعيفة عشان كده ما استحملت.
شيفاي يتكلم واوم مش فاهم .
شيفاي بتوتر.هى وقعت فعلا دكتور مش اكتر ويبص لاوم بشك انه ممكن يقول .
اوم .اه فعلا دكتور هى وقعت بس سؤال دكتور هى كليتها تعبانة ممكن نعمل لها تحاليل عشان نطمن على صحتها اكتر .
الدكتور .احنا فعلا عملنا تحليل فعلا واشاعات كمان هى تملك كلية واحدة فقط انتوا مش عارفين كده ؟؟؟؟
اومكارا باستغراب .يعنى ايه مش فاهم
الدكتور .تملك كلية واحدة فقط عشان كده كليتها التانية ضعيفة بسبب التحامل عليها واكيد بتاخد دوا مسكن لكده .
اوم ينظر لشيفاي باهتمام وشيفاي يتوتر اكتر من نظرة اوم وكانه بيداري عنه شىء
شيفاي.طب هى هتفوق امتى وممكن تمشي اليوم ؟؟؟
الطبيب .كمان نص ساعة بالكتير وممكن تمشي وجع كليتها هيروح بس وجع الكدمة هكتب لها كريم مسكن مكان الكدمة .
اوم .يعنى بعدها ممكن تخرج
الطبيب .اسف مفيش خروج إلا لما اسال المريضة عن الكدمة لأنه ممكن تكون تعرضت لعنف وض*ب وقتها نبلغ الشرطة .
شيفاي.بس احنا قلنا دى وقعة مش ض*ب .
الطبيب ..ده كلام حضراتكم لكن كلام المريضة يفرق وهو الأهم عندي .عن اذنكم .
---------------------------
الطبيب تركهم وكل واحد فيهم فى دماغه كذا حوار مش عايز يطلع من دماغه .
اومكارا **ر ال**ت الذي يسود بينهم ونظراتهم لبعض الغير مفهومة .
اوم.شيفاي ممكن نتكلم بعقل شوية
شيفاي بغضب وصوت عالي.مفيش كلام بينى وبينك بعد اللى حصل بسببك لانيكا
اوم بغضب وصوت اعلى .انا السبب ولا انت اللي همجي ومتعرفش تتحكم فى غضبك وليه اصلا غضبك وصفتك ايه ليها عشان تتغضب بالشكل ده .
الممرضة فجاءة تظهر أمامهم .من فضلكم ممنوع الصوت العالي هنا احنا فى مستشفى فى مرضي محتاجة راحة اتفضلوا كملوا خناقكم بره والا هنادي الأمن
شيفاي بعصبية اكتر .انتى عارفة انا مين عشان تتكلمى معايا كده
اوم مسكه بهدوء من دراعه وابتسم للمرضة
احنا فعلا اسفين على الازعاج احنا هنخرج بس ممكن لما مسز أنيكا تفوق تبلغينا هنكون فى حديقة المستشفى .
ردت الممرضة بابتسامة .حاضر يا فندم
----------------------------
فى قصر اوبيروي الجدة عند منبر الصلاة
الجدة .يا قدير احمى بنتى أنيكا ليه حاسة انها تعبانة أو فيها شىء احميها يا قدير
بينكي.مالك ماما تعبانة اجبلك دواكى
الجدة .لا بينكى مش عارفة ليه قلقانة على أنيكا حاسة فيها شىء
فجاءة تظهر تيا من العدم تتحدث بأسلوبها المستفز الدائم .
تيا .مفروض قلقك يكون على حفيدك مش على واحدة ما لها اى صفة معانا .
الجدة بغضب .أنيكا حفيدتي كمان وصفتها هى أم انش يعني ام حفيد عيلة اوبيروي
تيا أخذت الكلمة على سمعها بثقل شديد الجدة فعلا محقة كيف نسيت هذا فانيكا هى أم وريثهم .كيف نسيت ذلك تيا أيتها الغ*ية انتى لم تلاحظي هذا جئتي بها بيدك إلى هنا ومن الممكن أن تكونى انتي بالخارج فى لحظة لا لا شيفاي لا يقدر أن يفعل هذا معي .
لا ممكن فلقد أصبح ذات سلطة عالية وبماله يقدر على فعل اى شىء .فكري تيا أصبحت مهمتك الان مختلفة .مهمة **رها لم تنجح فهى قوية جدا لا ي**رها شىء .
ظلت تيا تفكر ماذا تفعل حتى جاءتها فكرة لكن تحتاج لعوامل مساعدة ولكن كيف ؟!!
-------------------------
اوم .انت عايز تقولي انها اتبرعت بكليتها عشانك .انت ايه مفيش عندك رحمة
شيفاي .التزم حدودك اوم معايا انا لحد الان محترم الصداقة اللى بينا
اوم بضحكة استهزاء.صديق اى صديق
لو صديقك كنت صراحتني وقلت الحقيقة أنه طلاقك مكنش باتفاق وكان غدر منك شيفاي
شيفاي.يعني هى حكت لك .طب معصب ليه بما انك عرفت ليه استغربت انها اتبرعت بكليتها .
اوم .لأنها ما حكت لى كل شىء وما حكت عن تبرعها كل اللي عرفته انك سبتها وبس لكن ما حكت تفاصيل .عشان هى انسانة محترمة لا تعرف تهين ولا تجرح رغم غدرك
شيفاي حس بوجع من كلامه فهى فعلا رغم اذيته لها لكنها لم تنطق له بإهانة ابدا ولا انتهزت الفرصة وتكلمت عن تفاصيل وقوفها بجانبه بالع** ت**ت فقط ولا تتكلم .
شيفاي .أنيكا كانت حب حياتى اوم كانت كل شىء كانت الهواء الذي اتنفسه .
اوم بنظرة لوم .ومازالت شيفاي .
شيفاي يتوتر من كلامه جدا وفجأءة فاق لنفسه وكانه كان مغيب منذ أن رآها معه وهو يتصرف بجنون وغضب احس فعلا انه تسرع وكان قلبه هو من يتحكم به .شيفاي ارجع عقله مرة أخرى ونظر لاوم باسف معتذر له عن ما فعله معه فهو فعلا تخطى الحدود .
شيفاي وهو يضع يده على كتف اوم بود .
اسف اوم بجد اسف انا معرفش اتصرفت معاك كده ازاي .
اوم بمكر ومستغربه .اسف على ايه مش فاهم .اسف على ض*بك ليا ولا لانيكا ولا لتفكيرك المريض .
اوم بغضب شديد .اللى يستحق الاعتذار هى أنيكا شيفاي مش انا اعتذار عن غدرك وجرحك انا عمري ما كنت اتخيل انك بالحقارة دي شيفاي .انا بس عرفت انها اتبرعت بكليتها ليك اكيد فى أشياء كتيرة غيرها ومش هسمع منها هى انت اللي هتحكي لي شيفاي لو عايزني اقبل اعتذارك فعلا .
شيفاي ينظر له باسف شديد جدا وهو يشعر وكأن حجر على قلبه لا يقدر على ازاحته .
------------------------------
قصر اوبيروي
بينكي تتحدث فى الهاتف مع ابن اختها موهيت الذي يراعى مزرعة شيفاي ويطلب منها أن تبلغ شيفاي للضرورة لان تلفونه مغلق ويطلب منه الحضور لإنهاء بعض الإجراءات المهمة التى تخص المزرعة وتخبره بينكى انه مشغول بسبب عيد ميلاد انش وتحكي له عن شهر عيد ميلاد انش ويفرح موهيت لأجله ويقترح فكرة ان يقضوا الاسبوع الآخر فى المزرعة .
بينكى .تصدق موهيت فكرة تجنن فعلا
موهيت .تمام خالتي هستنى منك تلفون أو من شيفاي حتى استعد لتجهيز البيت
بينكى .تمام ابنى حاضر
أنهوا المكالمة على مسامع تيا وهى تضحك بخبث على نجاح خطتها فهى من اتصلت بموهيت الذي يعتبره شيفاي خ** له .
--------------------------
فى المستشفى وشيفاي لم يبدا حديثه بعد
يذهب سريعا هو واو لغرفة أنيكا عندما أخبرتهم الممرضة ان أنيكا ليست موجودة بالغرفة وانها اختفت يبحثون عنها كثيرا لكنها اختفت .
يركب كل واحد فيهم سيارته للبحث عنها فى طريق الذهاب من خارج المستشفى لأنها لم تبعد كثيرا كل تلك المسافة منذ أن أخبرتهم الممرضة .
ياترى أنيكا ذهبت ليه والى اين ؟!!!
ماهو سر تيا هذه المرة للوقع بانيكا ؟!!!
سر العدواة بين موهيت وشيفاي ؟!!!
خطة تيا القادمة هل ستنجح !!
هل علاقة اوم وانيكا ستظل صداقة فقط !!!
النشر متوقف على تفاعلكم
الرواية تأليف
#nonayasso