الثالث

2780 Words
رواية#كيد_العشق الحفلة لسه شغالة وانيكا تروح البوفيه عشان تتأكد ان كل شىء تمام وتسأل كبير الخدم تبع مطعمها يعرفها انه كله تمام . تيا واقفة مع شيفاي ومستر راج وصوفيا مراته وتلاحظ أن أنيكا عند البوفيه تنده بصوت عالي على الخادمة وهى بتبص لها والخادمة تروح عشان تشوفها أنيكا توقفها .وتبص لتيا وتحضر أطباق لمستر راج ومراته وتروح عندهم بكل ثقة رغم أن تيا عايزة ت**رها بس هى مش حاسة بده . أنيكا بتتعامل مع شغلها بفخر لأنها لو مستعرية منه مش هتشتغله ابدا ومبداها دايما الشغل مش عيب بما انه من تعبي ومجهودي . أنيكا تروح عندهم ورغم أن شيفاي وصوفيا محروجين من تصرف تيا الشماتنة فى أنيكا .بس أنيكا مش مضايقة تيا تبص للاكل فى ايد أنيكا . تيا .ايه ده أنيكا اكل هندي .لا لا غيريه مستر راج اسفة كتير حالا هجبلك اكل إيطالي تحفة هيعجبك أنيكا .اكيد عندك فى القايمة اكل إيطالي أنيكا .وليه تختاري انتى متهيالى المستر هو اللى هياكل .?? كل يضحك على قذف جبهة تيا ??? راج .انا فعلا ما بحب الأكل الإيطالي مدام تيا تيا بحرج .حضرتك تحب ايه صوفيا .هو بيحب الأكل الهندي واكلة معينة أنيكا مدت أيدها لراج عشان ياخد الطبق من غير ما تتكلم وراج استغرب هو وصوفيا وشيفاي اندهش من تصرفها خصوصا لما راج خده وكله بحب شديد وكانه عاشق لتلك الأكلة . صوفيا كمان كلت وبصت لراج باستغراب .ده من مطعم مستر كابير . راج بسعادة .دقيقة دقيقة .وفجأءة اتكلم فرنسي مع أنيكا .حوارهم كله بقى فرنسي . أنيكا تتحدث الفرنسية بطلاقة من صغرها راج .مدام تشاندا أنيكا بابتسامة .وي مسيو راج .وانا اقول شفتك فين قبل كده مع دايما بشوفك تكوني خلصتي شغلك وماشية كملوا حوار بينهم ومحدش فاهم حاجة الا تيا لأنها تعلمت فى مدارس أجنبي ففهمة كويس فضلوا يتكلموا سوا وصوفيا وقفت الكلام . صوفيا .لا كفاية نتكلم لغة بلدنا شوية عشان افهم صوفيا .مسز أنيكا انتى شيف تشاندنا معقولة مش مصدقة أنيكا بتواضع .ليه مش مصدقة مدام صوفيا راج .لأنه بصراحة انت تقريبا سبب شهرتى ووصلى للمكانة دي معقولة مش فاكرة . فلاش باك راج كان عنده صفقة مهمة كرجل أعمال هندي مع وفد فرنسي وصفقة دي هتنقله من رجل أعمال محلي لرجل أعمال دولي راج خدهم رغم انه ممكن يوديهم مطعم مشهور واكل فرنسي بس فيهم واحد قاله على مطعم عم كابير لانه كل عنده قبل كده وراحوا مطعم كابير راج دخل مطعم وخايف لأنهم فرنسين وصعب يلاقى حد بيعرف فرنسي والاكل الفرنسي ومطعم عم كابير كاى مطعم هندي أكله عادي مش عالمي .وطلب الفرنسين اكلهم وطبعا متأكد مش هيتوفر فى نفس الوقت راج جاله تلفون واستأذن وخرج يكلم بالخارج ورجع لاقى الأكل اللي طلبوه كله موجود وبيأكلوا وهما مبسوطين جدا جدا راج فرح لدرجة انه قام عايز يفهم ازاى تعمل الأكل ده وكمان مين فهمهم . وسأل واحد فيهم من الوفد رد عليه انه الأكل عجبهم جدا أنه من صنع مدام تشاندنا وطلب يشوفها بس كانت للاسف مشيت بعد ما عملت لهم الحلو اللي طلبوه وكمان الاكلة الهندي اللي طلبها راج وأصبح تقريبا كل ما راج ينزل هند اكلته مفضلة هى الأكلة دي من ايد أنيكا اللى بيطلبها دليفري لحد البيت أو الشركة .ودايما تكتب له بالفرنسي . ❤ bon appétit وجبة سعيد ❤ راج يروح عند أنيكا ويسلم عليها بترحاب شديد جدا .جدا وصوفيا مبهورة بيها جدا على اندهاش شيفاي وغيظ تيا منها جدا .حتى رجل الأعمال المشهور عرف أنيكا . تيا بعجرفة .اكيد طبعا لانها طباخة كل لازم يعرفها .هى كمان جرسونة صح أنيكا . صوفيا بصت لها بضيقة .ومالها الجرسونة مسز تيا . تيا .يعني مش من المستوى انتى عارفة احنا طبقة كلاس وشغلهم كله طبخ واطباق مش نضيفة . شيفاي تضايق منها على إهانة أنيكا اللى ما اهتمت وابتسمت بأدب . أنيكا .عندك حق فعلا كل شغل وله عيوبه بس لما نتعب وتلاقي تقدير للتعب زي انك تعرفي على شخصيات محترمة وخلوقة زي مستر راج .اكيد هيكون الشغل يستاهل . صوفيا بصت لها وشيفاي على حسن ادبها وردها المحترم رغم إهانة تيا راج ضحك من قلبه .فعلا مسز أنيكا انا لما تعرفت على صوفيا كانت جرسونة وأنا وقتها كنت عامل توصيل .بس رغم كده كنا بنحب شغلنا لأنه هو اللى عرفنا على بعض ?? شيفاي وتيا اتصدموا ?? خصوصا تيا اللى تقريبا بلعت ل**نها وهى واقفة ههههه .هزقت صوفيا من غير ما تاخد بالها . أنيكا راحت عطيت لتيا كوب ماية وهى بتقولها .اشربي خد نفس وفعلا خدت تيا الماية منها وهى عايزة تعتذر . تيا .اسفة بجد مكنش قصدي مسز صوفيا . صوفيا بفخر .الشغل مش عيب مسز تيا وانا فخورة انى كنت فى يوم جرسونة وكنت بسيطة كمان .لكن مسز أنيكا شيف ومشهورة جدا كمان .صفحة مطعم عم كابير على أنستجرام مشهورة جدا ورغم أن أنيكا مشيفاي بتتصور مع كاست المطعم بس مشهورة جدا باسم مسز تشاندنا . أنيكا واقفة مش محتاجة تدافع عن نفسها سمعتها الطيبة وأخلاقها هى اللى خلت راج وصوفيا يدافعوا عنها . راج بحرج .مدام تشاندنا عارف انك مش بتنزلي صورك أنستا على صفحة المطعم بس ليا الشرف فى سليفي معانا انا وصوفيا . شيفاي وتيا واقفين زي التماثيل ولا كأنهم موجودين اصلا وكأن الحفل لانيكا . أنيكا بابتسامة .اكيد طبعا مسيو راج الشرف ليا وتصور وسط راج وصوفيا . راج .صوفيا جون مش هيصدق انى أتصورت مع مدام تشاندنا . أنيكا .تقصد جون فينوس . راج .انتى تعرفيه . أنيكا .ترابيزة رقم 10 الصبح الساعة 10 بليل الساعة 10 يوم 10 ههههه . طبعا عارفة رغم زبون دائم لكل يوم عشرة فى الشهر ههههه .صراحة كان فعلا بيطلب يتصور بس كنت برفض . شيفاي اخيرا نطق .هو فى زبائن بتطلب تتصور معاكي أنيكا . فجاءة يسمعوا صوت قريب منهم .كتير جدا بس هى بترفض ووافقت بصعوبة . أنيكا بدهشة .مستر اومكارا معقولة بتعمل ايه هنا اومكارا وهو بيتخطى تيا اللى واقفة متنحة من كل الناس اللى فجاءة بقوا حولين أنيكا وكانها هى صاحبة البيت . اومكارا بيسلم عليها وماسك أيدها بحب وعايز يحضنها بس حس أنها هترفض وهو بيكلم . اومكارا .بجد صدفة سعيدة جدا وانيكا تقرب فعلا منه بفرح وتحضنه حضن اخوي واومكارا فرح جدا لانه كان نفسه يحضنها . شيفاي بصدمة وغيرة شديدة جدا . أوم يبقى صديقي أنيكا .بس انتوا تعرفوا بعض ازاي . اومكارا لسه هيرد بس أنيكا ترد وكانها مش عايزة تعرف حد اللى بينها وبين اومكارا . أنيكا .احنا اصدقاء .زي مستر راج زبون فى مطعم دائم . واوم ياخد باله انها مش عايزة تقول حاجة تاني فيسكت . تيا .ازيك اوم وتبص له بغيظ لأنه عداها وما سلم . اومكارا وبيسلم على تيا .سوري تيا ما خدت بالى . تيا .واضح .وأضح.إظهار أنيكا اليوم هنشوف كل زبائن المطعم هنا بالحفل شكلك جيبة الأكل بالزباين . ورغم أنها تقصد تجرح أنيكا بس هى ضحكت وكلهم عليها . أنيكا .نكتتك حلوة جدا تيا .دايما كده بتضحكيني بجد وتيا تفتكر حوار قبل كده لما كانت بتمثل انها مع شيفاي . تيا تضايق منها جدا وتتغاظ وتحاول تجرحها . تيا .اوم أنيكا على فكرة تبقى ام انش اوم يتصدم وتيا مكملة وهى ماسكة ايد شيفاي بتملك ?أنيكا تبقى الزوجة السابقة لشيفاي? كلهم يبصوا لتيا بكره شديد جدا ويبصوا على أنيكا .وتيا بص لها بانتصار . اوم فهم حزن أنيكا الدائم فى صورها وبدأ يبص لشيفاي باهتمام ازاي ساب واحدة زي أنيكا ويجوز واحدة زي تيا . أنيكا مبتسمة ومش عارفة ترد مرة دي تيا غلبتها لأنها ما كدبت دي الحقيقة . أنيكا لسه هتمشي لقت انش بيكلمها واومكارا واقف . انش .ماما يلا بينا . اومكارا .مستر انش مش هتسلم عليا انش بفرحة واوم ينزل لعنده .عمو اوم ازيك وحشني كتير جدا جدا . اومكارا بيحضن انش .وانت اكتر اكتر . انش .اعرفك على ماما عمو اوم . اومكارا .طبعا اتعرفت عليها تعرف دلوقتى عرفت واخد الشبه ده من مين ههههه ومش شكل بس على فكرة ويغمز له . شيفاي .بقى كده اطلع انا منها يعني اومكارا .لا بس انا بقول الصراحة . انا عرفتكم سنة وما لقيت فى انش اى شىء منك غير فقط امممم شيفاي مستنى اى شىء يقوله . اومكارا بهزار .تصدق مش لاقي . الكل يضحك عليه ??? تيا .بما أن اومكارا هنا يبقى نتكلم فى الصفقة ايه رايك مستر راج . أنيكا .تمام عن اذنكم وتاخد انش وتمشي راج مش مركز مع تيا هو وصوفيا وبيأكلوا واوم راح ورا أنيكا . وشيفاي سرحان ازاي أنيكا عرفت اوم خصوصا انه حس أنها بتداري ازاي عرفوا بعض تيا بغيظ .شيفاي وبعدين الصفقة . شيفاي .اه الصفقة تعالى نروح عند مستر راج هو قاعد هناك . شيفاي راح عند اوم .اوم فينك يلا نكلم مستر راج فرصة اليوم لازم تستغلها . اوم عينه على أنيكا اللى اختفت واوم مش مركز .ها شيفاي هو ده وقت صفقات ده حفل ابنك .اكيد ده كلام تيا مش كلامك شيفاي بضيقة .اووووووم اوم ..خلاص خلاص جي . تيا وشيفاي واوم وراج وصوفيا بيكلموا عن الصفقة وراج متحمس هو وصوفيا لأنها هتكون معاهم فى مشروع . ولسه بيكلموا فجاءة أطفأ النور على مفاجأة أنيكا لإنش . فجاءة يعم الهدوء المكان والكل ينتبه للصوت وشاشة كبيرة منتصف القصر وفيها صورة ست حامل مش باين وشها ومكتوب على بطنها هنا يكون البيبى انش . وانيكا تبدأ تكلم على صور الفيديو وهى بتحكي مراحل نمو مستر انش ??? حوار على ل**ن أنيكا . هنا يكون مستر البيبي انش صورة سونار لإنش .وده انش كمان قبل ما يجي الدنيا . صورة وهو مولود .مش طايقها الدنيا بس كان احلى يوم بحياتي لما سمعت صوته وبدأت تظهر صورة ورا التانية لانش وهو صغير من كل سنة من سنين عمره مع صوت أنيكا وهى بتحكي ذكريات طفولته وفجأءة تسكت وتسيب المايك وتمسك جيتار مع استغراب الكل . أنيكا بتعزف وتغني اه بتعزف وتغني وصوتها يجنن كمان . حلم من أحلام أنيكا اللى استغنت عنه عشان شخص ما يستاهل واقف يتف*ج عليها ودموع فى عينه وهو بيسمع صوت غناها بعد سنين الكل سامعها وهى بتغنى و مبهورين بصوتها وفرحة انش لا توصف اللى راح وقف مع امه ونده أصحابه وفضلوا يغنوا سوا وأومكار بيصور والجدة وبينكي فرحنين جدا بأنش وضحكته والحضور كله بيصقف مع الأطفال وانيكا اللى خلت حفلة ابنها فعلا لا تنسى . وتيا واقفة ونار طالعة من دماغها الأغنية شغالة ونور طفى وانش حضن أنيكا أمه جدا وانيكا خدته فى حضنها وبتدور به والأطفال عاملين دايرة حواليهم والجدة خدت ايد بينكى وشيفاي راحوا عملوا دايرة حوالين الاطفال هما كمان اوم انضم ليهم وكمان راج وصوفيا وتيا واقفة بعيد زي العزول بس غصب عنها راحت عندهم عشان أمهات يبصوا لها الموسيقى شغالة واوم بياخد صور وانيكا تنزل انش وتقعد قصاده على ركبتها وتاخده بحضنها قوي وتبكي جامد واوم بيصور وياخد باله من خلال الصور وشيفاي كمان لاحظ خصوصا انها بتبكي بصوت عالي بس الموسيقى مغطية على صوتها وفجأءة الموسيقى تقف بأمر من تيا الخبيثة اللى لاحظت بكاء أنيكا وحبت تحرجها . الكل سمع صوت أنيكا وهى بتبكي وكل الاطفال وقفت والناس حواليهم كمان وانش بعد عن حضن أمه وأنيكا فعلا اضايقت لان صوتها اتسمع . بس انش مسح دموعها بحب وحضنها تانى . انش .بحبك قوي ماما واتمنى أفضل جنبك طول العمر وما اشوف ابدا دمعتك . انا عارف انك متأثرة بيا كل عيد ميلاد تعملى كده انش أنقذ أمه من تيا الخبيثة اللى بتحاول بكل طرق توجعها. أنيكا بابتسامة ودموع .عجبتك الهدية انش .طبعا بس صراحة هدية بابا أحلى تيا بانتصار تبص لشيفاي .طبعا لانها أغلى انش .طبعا تيا أغلى بكتير ويمسك أنيكا ويوقفها على رجلها . انش يبص لتيا بثقة .هدية بابا هى انه عمل عيد ميلادى لمدة وده سبب وجود ماما يعنى هدية بابا احلى واغلى لأنها هى امى أنيكا ويبص لانيكا .وجودك معايا ماما هو أحلى هدية . قذف جبهة من انش لتيا مش عايزة تحرم مش عارف تجرح أنيكا عايزة توجعها باى طريقة واقفة فى بلكونة القصر الكبيرة المقسومة نصين اتجاه للغرف واتجاه الصالة الكبيرة . تيا تكلم نفسها وترد عليها وتشوف من بعيد اوم وانيكا بيكلموا بعض وتضايق جدا وهى نفسها مش فاهمة ليه غيرة على اوم خطيبها السابق ولا غيرة من أنيكا اللى كلت منها الجو وبقت محور الاهتمام . اهدي تيا انتى وافقتى من الاول على وجودها .ايوه بس عايزة ا**رها مش عارفة وليه عايزة ت**ربها هى انتى هدفك انش يبعد عنها وشيفاي يبطل يفكر فيها .انتى خايفة ليه شيفاي معاكى انتى لكن هى لا .ايوه هو معايا جسد فقط لكن احساس لا .اعمل ايه عايزة اخليه يتصدم فيها .هو فى حل وتبص لانيكا واوم انا عن نفسي كل هدفي شيفاي يكرهها ااااممم هما قريبين وشكلهم صحاب ليه ما يبقوا سوا فعلا .ساعتها فعلا انش كمان يتصدم فيها .تمام أنيكا . عند أنيكا وأومكار أنيكا.تعرف فكرة مفاجأة انش انت السبب اوم مستغرب .ازاي أنيكا.فكرة الصور جت منك صراحة اومكارا عنده أسئلة كتيرة ومحرج يسأل أنيكا بس كالعادة أنيكا فهمته. أنيكا.عارفة عايز تسألني عن ليه مقلتش عن الشغل اللي بينا وتبص لاوم وهو ينبهر كأنها سامعه . اوم.ههههه فعلا ?? أنيكا.مستر اومكا.... اوم يقاطعها قبل ما تكمل الاول احنا بقينا صحاب صح أنيكا تهز رأسها بأه . اوم .يبقى اسمى اوم ومن غير القاب تمام أنيكا .تمام اوم اوم بابتسامة .كملى أنيكا .بما انى بقيت اوم يبقى انتى بقيتى أنيكا أنيكا تكمل كلامها بضحك .شغلى معاك يخصنى انا بس ومتهيالى مش هيهم اى حد لو عرف فهمتني. اوم .صراحة لا انا شايف عادى تحكي إلا إذا انتي شايفة ان ممكن حد يدخل فى حياتك أنيكا تسكت بتوتر واوم يفهم انها مش عايزة تعرف شيفاي اوم بتوتر .تقصدي شيفاي أنيكا بغضب .هو ملوش دعوة بيا بعمل ايه اوم .ده معناه انك رفضت تكلمى عشان ما يسأل أنيكا بتنهيده. بص اوم كل الحكاية اما ام انش وبس اى شىء تانى يخصنى انا ارجو تكون فهمتنى . اوم يحس فعلا انها مضايقة ومش عايزة تكلم عن شيفاي ويغير الموضوع اوم .دقيقة معنى كلامك انك وافقتى تكملي معايا المشروع ويفرح بابتسامة أنيكا بضحكة تبادله .هههههه اوم انت عشان طولك الكلام بيوصلك متأخر شكلك كده ? اوم يضحك من كل قلبه عليها ويض*بوا كف بعض بهزار . أمام نظر شيفاي اللى واقف بعيد بيراقبهم من بدري ونار الغيرة هتأكله لدرجة انه كوباية العصير وقعت من ايده ت**رت وقع منها قطع على ترابيزة امامه وهو بيحط أيده عليها أيده انجرحت بس حس بشك .لكن وجع الأكبر كان جوه قلبه وهو شايف ضحك أنيكا مع اوم وكملت تيا كمان لما جت جنبه . تيا.شكلهم صحاب قوي ??? شيفاي يبص لتيا ويبعد نظره عنهم ويكلم بعدم مبالاة .تقصدي مين ???? تيا .اوم وانيكا شيفاي.بس أنيكا ما بتصاحب هو فقط زبون زي ما قالت تيا .لا قالت اصدقاء شكلك ما سمعتها كويس هو لو زبون هتعرفه على دادي ويبص عليهم يلأقي اوم بيرحب بالجدة وانيكا معاهم . وشيفاي مش قادر من الغيرة اللى فعلا اتمكنت منه .يمشي وتيا تلاحظ جرحه تيا .حبيبى ايه الجرح ده شيفاي يبعد أيده عنها .ولا حاجة انا بالحمام نفس اللحظة عند اوم وانيكا وهى بتعرفه على الجدة . انيكا.دادي اعرفك مستر اومكارا اللى كلمتك عنه . اوم بسخرية .قلنا ايه أنيكا أنيكا .هههه سوري اوم دادي الجدة .اهلا ابنى أنيكا عرف*نى . اوم .اهلا مسز الجدة .هههه مسز ؟ قولي دادي عادي دادي كلياني مع ان كلمة مسز حسستنى انى شابة ههههه ???? أنيكا وتبوسها على خدها .انت فعلا شابة مسز كلياني سينج اوبروي اوم باستغراب لأنه سمع اسم .حضرتك جدة أنيكا ويبص لها باستغراب الجدة .لا انا جدة شيفاي اوم بقى مش فاهم شىء وانيكا تيجي لها مكالمة من تشاندنا تروح تكلم . الجدة تمسك ايد اوم تسند عليه ويمشي معاها لحد كرسي يساعدها تقعد . الجدة .مستغرب صح .كل ناس تشوفني انا وانيكا تستغرب مع ان جدة طليقها لا تستغرب تقدر كده تقول انا ام أنيكا عرفت تربي بنتها كويس جدا وعرفتها يعني ايه مسامحة .لكن حفيدى بينكى ما عرفته شىء غير الطموح وبس . اوم فهم من غير ما الجدة تحكي . الجدة .بس أنيكا فعلا عندها حق انت شكلك انسان شهم .أنيكا حكت لى عن الشيك والمشروع ولا تقلق انا اقنعتها توافق . اوم بابتسامة.شكرا عن جد دادي هى فعلا انسانة طيبة كتير وده باين رغم أنه ما عرفتها غير مدة قصيرة . الجدة .ولسه كمان لما تتعرف عليها اكتر هى كتومة جدا بس بما انها سمحت لك تبقوا أصحاب وده نادر عندها يبقى هى فعلا شايفك صديق ونفسي فعلا تكون صديق وفي ولا تخجلها .لأنها عانت كتير قلة الثقة فى كل ناس . اوم يهز راسه باسف .لا تخافي دادي تعرفي انا كنت مسافر اعمل معرضي بره الهند بس هعمله هنا عشان أنيكا . الجدة تفرح وتحس فعلا انه صديق وفى . بس ده تفكير الجدة ياترى تفكير اوم زي تفكير الجدة ولا لا ؟!!!??? أنيكا عند حمام السباحة وتخلص مكالمتها مع تشاندا وتقفل معاها وهى بتلف عشان تمشي تلاقي شيفاي فى وشها واقف وشرار طالع من عيونه ونظرات عتاب طالت بدون كلام . شيفاي بيكلم نفسه وكانه بيكلم أنيكا وكانها لسه مراته ايه علاقتك باوم ومن امتى بتعملى علاقات صداقة مع رجال انا حذرتك وانتى كنتى مبسوطة لانى عارفة انا بغير بجنون وكمان غنيتى ليه سمعت صوتك للناس أنيكا جوايا نار ياريت ما تعملي كده تانى انا عارف انك بس عملتى كده عشان تعصبيني لو ده انتقامك منى موافق أنيكا موافق تغنى بس لا تخلى اوم يقرب منك بليز أنيكا . بعد تقريبا ساعتين أنيكا فى حضن شيفاي بيبوسها بكل لهفة ويرفع رجلها حوالين وسطه ويمشي بيها لحد الحيطة ويدوس على زر ينزل من الحيطة سرير شيفاي يضع أنيكا على سرير و......... نفس اللحظة تيا بتقرب من غرفة المكتب اللى فيها شيفاي وانيكا بيقضوا وقت رومانسي ياترى تيا هتشوفهم ولا ايه هيحصل ؟ الرواية تأليف #noor #yasso
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD