البارت الثالث

2311 Words
زهور الهوى ح 3 مهران ها يابنتي عملتي ايه ف اخر عمليهالنتايج طلعت ولا لسه روني معلش ياعميربنا لسه ما ارادش بالهنا والشفا سفرا دايمه عن ازنكم روني قامت على عجله وراحت على اوضتها والدموع ماليا عنيها وسعديه الخدامه بتاعتها راحت وراها اما تحت عالسفره، عمر كان متعصب جدا ومضايق اوي من تصرفات ابوووه عمر انا مش عارف انت عايز ايه كل يوم والتاني تجيب لنا. سيره الخلفه لحد امته ها لحد امته هتفضل تضايقنا بتصرفاتك دي ولحد امته انا مطر استحمل كل دا منك لحد امته رد عليا مهران ببرود لحد ماتجبلي حتته عيل افرح بيه هتفضل لحد امته بتكابر وتعاند ليه مش عايز تريح قلبي وتتجوز وتجيب العيل اللي بتمناه من الدنيا مراتك دي مدلعه مش بتاعت خلفه ولا تربيه عيال دي واحده فافي بتاعت بابي ومامي بس عمر قاله معلش انت ايه مضايقك ؟؟ دي مراتي وعجباني كدا وبحبها كدا ولو جبتلي بنات الدنيا كلهم ميجوش ضفرها حاجه انا تعبت منك ياحج كفايه بقا كفايه دي بقت عيشه تقرف اما روني فوق كانت على ع** توقعات الجميع كانت قاعده رايقه وماسكه الشيشه بتاعتها وسعديه الخدامه بتاعتها قاعده تحت رجلها ياسلام عليكي ياستي ديما زي القمر وعلى غير العاده دايما فرساهم وكيداهم بجمالك وحلاوتك كل الستات كلها ديفوهات الا قرمنا كله حلويات روني اووووو بليز سعديه بلاش كلامك دا هم كلهم طبعا بيكرهوني عايزني اخلف علشان شكبي وجمالي يبوظ وعمر حبيبي يبدأ يبص على غيري زي عاشور ماهو ديما عينه زايغه على غيرها ديما وزي بابي ماهو دور على واحده غير ماما كل الرجاله كدا ماهلومش امان سعديه قالت لالالالا ياست روني مالكيش حق دا سي عمر بيدوب فيكي دوب دا مش بيطيق الهوى الطاير عليكي لالا لا لا دا زمانه دلوقتى عامل خناقه مع الحج علشانك وزمانه طالع كمان علشان يصالحك انتي بس اصبري الا ماتلاقيه داخل عليكي بهديه دهب وفعلا سعديه مكملتش كلامها ولقو الباب بيخبط روني قالت ادخل دخل عمر على روني مراته لاقاها قاعده عالشيزلونج وماسكه الشيشه وعماله تاخد انفاس منها وضاربه الدنيا طناش دخل وقرب منها وسعديه قالت طيب انا هستأذن منكو بقى عن ازنكم يا عمر بيه سعديه مشيت وعمر قرب من روني وقالها مكنتش متوقع ابدا اني هاجي الاقيكي كدااما فوق ف بيت الجوهري كان الكل شايط ومهران قال انت ازاي تعرض علينا جواز بنتك وهي متجوزه انت شايفنا قليلين يعني احنا اكبر تجار العطاره ف مصر تستهتر بينا كدة انت فاكر ان انا هسكت لا ياحبيبي دا انا هاخرب بيتك وهادخلك السجن فهيم قال ولا يهمك ياحبيبي انا هاقوم بالمهمه دي ودلوقتي لو تحب هاقول عليه عنده حشيش وف خلال عشر دقايق يكون عنده ف الشقه الجوهري قال لا ياجماعه حرام عليكم انا معملتش حاجه هي اللي خرجت عن طوعي وراحت واتجوزت من ورايا،، وزي ما انتو شايفين انا خلاص طردتها واتبريت منها ابوس اد*كم متخدونيش بذنبها مهران قال خلاص لو عاوزنا نسامحك تدينا بنتك التانيه منى الجوهري قال وانا موافق بس ابوس ايدك يامهران بيه ماتزعل مني ونادى منى يامنى منى جت وعمر اتفاجئ قال ف نفسه اي دا معقوله دي نفس البنت اللي القدر جمعني بيها مرتين قبل كدا معقوله يبقى بيني وبينها اي حياه عاشور قال ايوا ياحج بس انا مش موافق اختها هاجر كانت احلى منها بكتييرانا شايف اننا منتسرعش مهران قال القرار يرجعلك انت يابني اذا كنت توافق او ترفض انت اللي هتتجوز عمر سكت شويه وبعدين قال. انا موافق موافق اتجوزها منى بصت بذهول واتفجأت انه وافق وكان قلبها فرحان متعرفش ليه وبعد شويه وقت الكتاب انكتب ومنى بنت الجوهري بقت ف ع**ه عمر مهران القناوي خرجو كلهم ومهران قال خد يابني المفاتيج دي وخد عروستك على البيت اللي ف البلد ومش عاوزك ترجع غير ومعاك خبر حملها منك عمر قال لا ياحج انا صحيح وافقتك على اللي عملته ومرضتش اعارضك مع انك غفلتني جبتني هنا وكأني عيل صغير بتوديه الحضانه مكنتش متوقع منك حاجه زي كدا او انك تحطني ف موقف زي دا ف يوم من الايام ورغم كل دا مرضتش ا**فك قدامهم مرضتش اصغرك شوفتهم كلهم ف عنيهم الشماته مستنيين لنا على اي هفوه علشان يفرحو فينا اكتر واكتر خلاصت الكلام سبني على راحتي يابا انا هفضل ف البيت الكبير بيت العيله مع امي ومراتي ولازم روني يكون عندها علم بالموضوع واذا موفقتش انا مش هلمسها وهتفضل متحرمه عليا مهران قال يعني ايه يابني هو انا عمال احل وانت تربطمالك ومال مراتك انت انت تسمع كلامي وبس تتجوز وتقرب من مراتكوهي لو بتحبك بجد لازم توافق على اللي بيحصل دا لازم تديلك حق الخلفه اللي اتحرمت منه لان دا حقك يا ابني انا اسمع ان في ستات بيخطبو لرجالتهم بنفسهم لكن دي مبتحبكش يابني اي نعم الحقيقه هتجرحك شويه وتتصدم حبتين لكن هتعيش مرتاح بقيت عمرك عيش حياتك يابني ومتخليش العمر يجري بيك والسنين تسرقك وتلاقي كل صحابك واهلك وكل اللي من سنك عيالهم حواليهم واحفادهم كمان هتلاقي نفسك ساعتها وحيد ومحدش جمبك هتحس بحسرتك على عمرك اللي راح اسمع مني يابني انا عايز مصلحتك عاشور جه وقال مش يالا بقى ياحج الوقت اخر مهران قال يالا ياعمر يابني اركب عربيتك مع عروستك ويالا بينا ______________________ في بيت مجدي وبكبوظه كان مجدي قاعد وبيخيط ف بيجامته دخلت عليه سميره وقالت اي داانت بتخيط ايه مجدي قال وبثقه انا مش بخيط انا برقع سميره قالت يعني ايه بترقع مجدي قالها بصي بجيب حتت قماش زي كدا من عند الخياط بيطلعو زياده منه لما بيعمل حاحه لزبون انا بقى ناصح باخدهم منه ببلاش، بقوله اعرف ناس يتامى وغلابه بيعملوهم رقعه للهدوم وهو زي الطروبش بيصدق، هههههههه وباخدهم واجي اعمل بيهم هدومي انا سميره قالت والله الراجل كتر خيره انه بيصدق واحد زيك وبيديله حاجات غيره يستاهلها بس انت مش محتاج للرقع دي يامجدي ليه بتاخدها وفي ناس فعلا اولى بيها منك مجدي قالها والنبي ياختي لو سألتي اي واحد ماشي ف الشارع وقولتيله مين هو الغلبان هايقولك الموظف ايوا انتي مش مصدقه ولا ايه طب دا احنا ديما مرتبنا خلصان دا كفايه المواصلات سميره قالت ياسلام اومال صاحبك خالد اللي بيجيلك كل يوم بالموتوسيكل بتاعه وبيوصلك كل يوم دا ايه مجدي هرش وقال،بهمس ، امم انتي اوام عرفتي ورجع قال دا لسه جايبها جديده لكن الاول كنت بدوخ ف المواصلات المهم بقولك ايه ماتخشي تلبسي اي حاجه حلوه كدا من هدومك خلينا نفرفش حبه سميره قالت هو انا الصبح مش قولتلك عندي ظروف مجدي قال اه ، طيب ربنا يعدي ظروفك دي على خير وفجأه جرس ? الباب رن سميره قالت قوم ياخويه افتح يمكن يكون حد باعت ندر ولا حاجه احسن بطني بتوجعني من كتر الجوع مجدي فتح وكانت المفجأه قال،،، اي ده سهر اختي حببتي اتفضلي اخيرا افتكرتي وزورتيني سهر قالت قال يعني انت اللي بتسأل اوي زي مايكون هتدفع حق المكالمه ملايين مش ملاليم اي دة هو ببتك شكله مترتب ونضيف كدا ليه وفجأه شافت سميره قالت اي دا انت من امته وانت بتجيب نسوان ف الشقه مجدي قال لا نسوان ايه بس دي دي سميره مراتي سهر قالت اي دا انت اتجوزت الف الف مبروووك ياحبيبي مكنتش متوقعه انك تتجوز ابدا بس ادي الله وادي حكمته المهم ياحبيبي انا بقى جبتلك زياره معايا المرادي من البلد انما ايه هاتعجبك اوي بط ووز وحمام وفريك وكشك وسمن بلدي عشاك ياحبيبي وكأني حسيت انك عريس جديد تعالي ياعروسه قربي وشيلي معايا سميره فرحت وقالت ياف*ج الله واخيرا صحيح جبر الخواطر على الله مش على العبد سهر قالت بقولك ايه يامجدي انزل اشتريلي عرق سوس احسن لسه واكله سمك وكابس على مراوحي مجدي قال ماهو احمم سهر قالت ايه مالك مجدي قال مافيش بس اصل بصراحه مش معايا فكه سهر قالت ايوا فاهمه قصدك يامجدي، خد ادي 20 جنيه اهي هاتلنا كلنا عرقسوس ولا العروسه تحب تشرب تمر سميره قالت لا عاوزه عصير قصب مجدي قال لا العرقسوس حلو وبيخسس مجدي مشي وسهر قالت غلبان مجدي اوي ياحببتي ونفسه يتغير بس عاوز اللي يساعده على ده سميره قالت يتغير اخوكي طلع بخيل اوي واللي زيه عمره ماهيتغير سهر قالت هيتغير صدقيني انا جايه من البلد المرادي وانا عازمه على كدا بس انتي ساعديني وحطي ايدك ف ايدي سميره قالت تفتكري هنقدر سهر قالت اكيد بس قوليلي هو حصل بينكم حاجه ولا لسه سميره قالت لسه سهر قالت حلو اوي اسمعيني ونفذي اللي اقولك عليه بالحرف اتفقنا _____________________ هاجر وجلال كانو على الطريق جلال قال مالك ياقطه المفروض تكوني فرحانه ومبسوطه دلوقتي انتي مع، رجل اعمال كبير شخص اعلى من مستواكي بمراحل هاجر قالت انا دلوقتي عاوزه افهم حاجه واحده بس انت ازاي قدرت تخليني امضي على القسيمه دي ازاي بقيت جوزي جلال قالها دي حاجه بسيطع اوي ودا لانك مش اول واحده اعمل معاها كدا انتي النهارده الصبح مضيتي على مكافأه ومن غباءك مفكرتيش تشوفي انتي بتمضي على ايه فرحتي بالمكفأه وخلاص زيك زي غيرك كل اللي يفرق معاكي الفلوس وبس هاجر قالت طب انت عايز مني ايه دلوقتي ليه عملت كدا اصلا جلال قالها علشان عجبتيني من اول يوم جيتي فيه الفندق وانا على علم بكل اخبارك وعرفت بأبوكي اللي عايز يبيعك ف قولت ف نفسي انا اولى متقلقيش انا هاعيشك اجمل ايام وبعدين هستفيد منك وزيك زي غيرك وفجأه عربيه وقفت قصادهم ونزلو منها تلاته معاهم سلاح وواحد قال انزلو انزلو انتو الاتنين يالا جلال نزل بحذر وقال انتو مين وعاوزين ايه ف اللحظه دي نزل ادم الشخص الرابع من العربيه جلال قال ادم عايز ايه يا ادم اللي كنا بنتخانق عليها خلاص ماتت سابتك وسابتني ادم قال كويس انك لسه فاكرها علشان نفس اللي عملته معاك قبل كدا هاعمله دلوقتي فاكر ولا لأ ياجلال فاكر لما خ*فتها منك قدام عنيك واتجوزتها عند فيك فاكر ولا تحب افكرك جلال قال فاكرفاكر يا ادم بس احب اقولك انك متقدرش تعمل معايا كدا دلوقتي،عارف ليه لان ببساطه دي مش زي يسر دي مراتي ولو خ*فتها لاخر الدنيا هاعرف اجبها بردو ادم قال مراتك اه بس انا هقدر بردو اعلم عليك زي ماعملتها قبل كدة والمرادي رد القلم اتنين هاتوها هاجر كانت بتسمع كلام الاتنين وهي مش فاهمه حاجه كانت بتقول ف نفسها، اي دا في ايه ايه اللي بيحصل قدام عنيا دا مين جلال وايه علاقته بأدم ومين يسر اللي بيتكلمو عليها دي، ادم قدر ياخد هاجر ودخلها العربيه وجلال مستحملش يشوفه بياخدها منه ويسكت كان الزمن بيعيد نفسه طلع سلاحه وض*ب نار عليهم وهاجر قالت اااااااااادمممممممم قالتها بعلو صوتها ياترى ايه اللي حصل تفتكرو ايه اللي مستني منى ف بيت عمر؟؟ ايه هي خطه سهر اخت مجدي وهل ياترى هيقدرو يغيروه بجد هاجر ازاي هتخلص من جلال وياترى هتخلص منه فعلا ولا هيكون عدو كبير ف طريقها مع ادم؟؟ روني فتحت سوسته فستانها وقالت اومال متوقع ايه اقعد حزينه واعيط واندب حظي اني مبخلفش وبعدها يطلعلي هلات سودا وبقى شبه الزمبي وبدال ماتعشقني تكرهني وتبدأ تدور على غيري مش كدا عمر قالها انتي بتقولي ايه انا مستحيل اعشق غيرك ياروني انا بحبك حب جنون انتي كل حياتي صدقيني بصي انا جبتلك هديه العيد جبتلك الاسوره اللي كنتي عايزاها روني قالتله بجد بس انا مش عاوزه بس الاسوره دي وقربت منه وحطت اديها على ص*ره وقالت بهدؤ حبيبي انا عايزه احس بالعيد بجد وانا ف حضنك بس نقضي الليله ف مكان تاني غير هنا عمر من عيوني ياحببتي تحبي نقضي الليله ف اي مكان روني ابتسمت وحضنته عمر قال خلينا نحتفل بالعيد بقا روني قالت يالا نحتفل ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ وف مكان تاني كان عامر بيعمل عمليه لطفلين تؤام وبعد ماخلص كانت العمليه ناجحه جدا وهو متابع الحاله من زمان وكان حاسس ب*روفهم وعلشان كدا اتكلف بكل مصاريف العمليه كلها والكلام دا معجبش مدير المستشفى طبعا بعد العمليه خرج من غرفه العمليه الممرضه قالتله دكتور عامر، محمود بيه مدير المستشفى عاوزك ضروري جدا عامر هي اوام الاخبار وصلتله عالعموم قوليله جاي حالا الممرضه قالت اوك يادكتور عالفكرا الحاله كانت خارجه من اوضه العمليات وعماله تدعيلك جدا وكمان جوزها واهلها الكل بيدعيلك الحقيقه ربنا يجعله ف ميزان حسناتك يادكتور عامر قال ياااارب عامر سابها وراح عند غرفه مدير المستشفى دكتور محمود السمباطي عامر دخل ولقى شكله متغير والغضب باين على عنيه عامر قال يلطف الجو يامساء الفل على دكتور الدكاتره كلهم الكبير بزياده محمود قال بلاش كلامك اللي بيحسسني اننا ف سوق الاحد احنا هنا ف مستشفى محترمه ومتستغلش الصداقه اللي بيني وبين والدتك ف انك تمشي المستشفى على مزاجك وتعمل كل اللي انت عاوزه عامر قالو وهو انا عملت ايه بس يامحمود بيه علشان كل دا محمود عملت ايه قول معملتش ايه فاتحهالي مستشفى خيري ياعامر كل شويه تجبلي حاله وتتكلف بمصاريفها عامر يامحمود بيه دي حاله ظروفها تعبانه اعتبرها صدقه هتقعدلك ف الصحه والعافيه محمودظروفها وحشه يروحو اي مستشفى حكومي مش تجبهم هنا مش هينفع اللي انت بتعمله دا ياعامرارجوك انا مش عايز والدك ووالدتك يزعلو مني والدك بعيد عن الشغل هو شخص عزيز عليا من فضلك ياعامر متتكررش دي مستشفى استثماري وياريت تتعامل مع الحالات على هذا الاساس ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هاجر قاعده حزينه وبقالها يومين لا بتاكل ولا بتشرب دخلت عليها زينات عمتها وبعدهالك يا هاجر هتفضلي حزينه كدا ماما كانت بتحبك اوي الله يرحمه وصتني عليكم انتو التلاته هاجر لفت وشها ناحيه الشباك وافتكرت اللي حصل من يومين فلاش باك بعد صلاه العيد الاربع بنات رجعو البيت هاجر انا هدخل اعيد على ماما زينات سبيها يابنتي هي دلوقتي نايمه سبيها ترتاح شويه هاجر ايوا ياعمتي بس جه معاد دواها لازم تاخده والا ممكن تدخل ف غيبوبه سكر،،، لاقدر الله دخلت هاجر علشان تصحي والدتها وكان امر الله نفذ هاجر مامالا ماما اصحي ارجوكي فوقي ياامي ياماما لا متسبنيش ابوس ايدك ياسميره يا منى الحقوني ماما مش بتنطق الكل جه واتجمعو على صوت وصريخ هاجر زينات ايه يابنتي امك مالها ايه اللي حصل هاجرمعرفش امي مش بتتحرك. ومافيش نبض انا خايفه لايكون جرالها حاجه سميره، طب خلينا نتصل بالدكتور ولا نقول ل حنان بنت عن يوسف جارنا هي ممرضه وتقدر تفيدنا وبعد شويه حنان جت وكشفت على ذينب ولكن مع الاسف حنان مع الاسف مافيش نفس ولا نبض البقاء لله العمر ليكي البنات ف صووت واحد، ماماااااا الجوهري قال ف نفسه ماتت يعني الوليه الصبح مكنتش بتمسل ولا نايمه يعني كدا خلاص الوليه ماتت حلو اوي كدا انا بقى لازم اعرف طريق الكنز الكنز اللي هيغير حياتي تماما الكنز دا لازم احصل عليه، لازم الاقيه بس الاول لازم اخلص من الثلاث علل اللي عندي دول لازم اجوزهم واخلص منهم ف اسرع وقت بس ازاي. هاجبلهم عرسان منين اعمل عليهم عروض ولا اعمل ايه؟ الام ماتت ماتت وسابت تلات بنات ف رقبه ابوهم عديم المسؤليه ياترى الجوهري هيعمل ايه ف بناته وهو هتقدر العمه تنفذ وصيه اختها ولا هتغرق ف مشاكل بنتها وحياتها اللي داخله فيها كل دا هانعرفه مع بعض الحلقات الجايه تحياتي صابرين علاء.
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD