❤البارت التاسع❤
رواية مدللة **رت كبريائي ?
تأليفي ميرا إسماعيل??
فى قصر الجبالى (فيلا الجبالى)
فريد بغضب ... نور مين اللي هتتخطب واحنا إيه اخر من يعلم
نفين .. ما تردى يا ست نور انت موافقة تتجوزى ليث ؟ ودراستك وجامعتك ولا مش ناوية تكملى دراستك علشان خاطر ليث امر بكده
نور بدموع .. محصلش انا هكمل دراستى عادى وجدى وليث موافقين حتى مفيش كتب كتاب غير بعد سنتين
فريد ... يعنى انت موافقة تتجوزى ليث ؟ وتعيشي هنا ؟
نور هزت راسها بمعنى موافقة
فريد بغضب .. علي موتى لو دا حصل
رؤوف لأننا رايدين تكونو جار بتكم غير أكده خلص الحديت ووجه كلامه ل نور اطلعى يلا عشان تجهزى حالك وانت يا ليث شوف التجهيزات يلا مشي من جدامى وانت يا ام نور وجودك مع الحريم جوا الرجالة هيجو معايا علي المندرة
وفى اقل من ثانية كل نفذ الأوامر لكن فريد قرر إن نور هى اللي لازم ت**ر ليث في الحالة دي هما هيقفلو باب عائلة الجبالي فى وشها
وعدا اليوم بين تجهيزات نور وليث واشراف الحاجة سعاد وصفية علي الاكل للضيوف فارس **م يلبس زى صعيدى أما صفا فضلت جوا غرفتها ولكن فى الاخير قررت الخروج ل تقابل الحب الحقيقي الذى سيهدم وهم ليث من اساسه
خارج القصر كان تجمع الرجال ليث كان في قمة جماله ورجولته وطبعا الفرحة اللي كل كان شايفها
وقام ليث يرقص بحصانه ليل كان ل ليل دور كبير في قصة حب ليث ونور وكان لازم يشاركه النهاردة فرحته
فارس جاله تلفيون مهم وقام يدور علي مكان هادى يتكلم فيه وهو ماشي بيتلفت وراه علشان يحفظ هو مشى ازاى وفاجئة خبط في صفا
صفا كانت حاسه إنها بتتخنق وخرجت علشان تشم هوا
صفا بخضة .. واه مش تفتح يا جدع انت
فارس .. بيبص حواليه انا وبيشاور علي نفسه قصدك انا جدع
صفا .. اللهم ما اطولك يا روح هو انت شايف حد تانى ويانا إهنا
فارس .. الشهادة لله لأ بس انا فارس مش جدع
صفا .. فارس انت اللى كت بتلعب و يا نور لما كنا صغار
فارس .. هو بنفسه وانت مين بقا
صفا .. وانت مالك أنى مين انت ماشى تتلفت كيف الحرامية ليه ؟
فارس .. حرام عليكى دا شكل واحد حرامى دا انا دكتور قد الدنيا وشوفى المفارقة هكون دكتور قلب وقلبي بيوجعنى معندكيش دوا
صفا .. بغضب انت بتتمسخر عليا يا ابن البندر طبعا مش معاشر الست نور
وسابته ومشيت
فارس مسك ايديها استنى بس
صفا اول ما فارس مسك ايديها حست إن جسمها اتكهرب وحمرة الخجل اللي زهرت علي خدودها الخمرية اديتها جمال تانى
صفا .. ااااوعى يدى هملنى وشدت ايديها وطلعت تجرى وقلبها بيدق
فارس .. اهملك دا انا مصدقت هو فى جمال كده هتجوزك وبكرة تقولى فارس قال
????????????
عند نور جوا
طبعا كل النساء بتبارك ل نور ويقدمها لها الذهب والهدايا نور كان نفسها اليوم يخلص وتتقابل مع ليث
بعد شوية دخل ليث علشان يلبس نور الشبكة
ليث مسك ايد نور ولبسها شبكتها وبص لقا الناس مشغولة قال ل نور
ليث ... مب**ك يا نورى
نور .. بحبك يا ليثى
ليث .. ااااه اجول عليك ايه يا جدى كت خليتها كتب كتاب
نور .. انت يعنى بيفرق معاك انا كنت مخدوعة فيك
ليث لسه هيرد
الحاجة سعاد .. بكفياك رغى يلا عاود للرجالة
وفعلا خرج ليث وغمز ل نور
وهو خارج قابل فارس
فارس .. حلو انا وقعت من السما وانت لحقتينى
ليث سايبه وماشي .. يبجى اجع على جدور رجبتك يمكن نخلصو
فارس .. اقع علي رقبتى دا انا عايز ادخل دنيا مش اخرج منها
ليث بزهق .. انت رايد ايه ؟
فارس .. عايز اتجوز
ليث .. جولو ليك أنى خاطبة إياك
فارس .. لا مش خاطبة بس العروسة بنت عمك
ليث عينه احمرت بغضب
فارس بخوف .. ايه يا عم انت هتتحول ولا ايه ؟
ليث .. انت اتجنيت عايز تتجوز نور ؟
فارس .. نور مين يا عم نهار اسود انا عايز اتجوز صفا
ليث .. بتعجب .. صفا انت شوفتها فين ؟
فارس .. لسه حالا شايفها وعرفت انها صفا لما حد نده عليها
ليث .. كمان مكنتش تعرف هى مين ؟ اما عجيبة دى
فارس .. حوش يا اخوى مين بيتكلم بلاش انت
انت الحب مغرقك
ليث .. طالما هتتجوز وتحل عنينا أنى موافج
فارس .. واضح انك بتحبنى قوى
ليث.. أنى لا بكرهك ولا بحبك أنى بغير علي نور فهمت
فارس .. فهمت هتجوزنى صفا امتا
ليث .. بعد اللية دى تخلص نكلمو جدى ونشوف رأيه إيه ؟
فارس .. هو دا الكلام
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
في الداخل
نفين بغضب .. عجبك كده دا منظر فرح نور حفيدة فريد المنشاوي
نور .. اه دا فرح حفيدة رؤوف الجبالى
مامى انا فرحانة افرحى علشانى بليز يا مامى
نفين افتكرت كلام مراد إن لازم تسيب بنتها تجرب الحب ونشوف القدر واخد ليث ونور علي فين ؟!
نفين خدت نور فى حضنها .. مب**ك يا قلبي
نور .. مرسي يا مامى
صفا جت قاعدت جنب نور
صفا .. مب**ك يا نور عقبال الفرح
نور .. من قلبك يا صفا
صفا .. هتصدقينى من قلبي يا نور
وانتهى اليوم اللي كان احلى يوم لانه كان يوم تحقيق الأحلام اللي بدأت تبقا حقيقة
تانى يوم علي الفطار
نور نزلت متأخرة .. صباح الخير
فايز .. صباح النور يا احلى
عروسة
نور ات**فت وبصت ل ليث
بعد الفطار
فارس عمال يخبط ليث علشان يتكلم
نور .. هو فى إيه ؟
ليث .. البيه عايز يتجوز
نور .. بجد يا فارس مين ها مين وشكلها إيه وبتدرس ولا لسه حلوة ما ترد!
فارس .. هو انا عارف اتكلم اهدى اجابة كل الاسئلة تتلخص فى كلمة واحدة صفا
نور .. اللي هو ازاى عروستى ؟
ليث .. أنى هفهمك يا جلبى فارس رايد يتجوز صفا وشاور بعينه علي صفا اللي كانت قاعدة قصادهم بس بعيد ومش سامعه كلامهم
نور .. صفا لا مش ممكن فارس وصفا حديث الموسم وبصوت عالي واو
فريد .. في إيه يا نور
نور .. ها ممممفيش يا جدو اه بشوف الصور بتاعت امبارح فيها صور حلوة تجنن
فريد .. بغيظ والله طيب كويس
فارس .. الله يفضحك انت إيه
ليث بغضب مكتوم .. انت لو فكرت تتحدت ويا نور تانى اعتبر الجوازة باظت
فارس .. باظت لا يا عم انا اصلا مش طايقها قال تبوظ قال
نور .. بتبعنى ماشي يا فارس عموما أنا هطلع احسن منك انا هاخد صفا بره نتكلم وانت افتح الكلام مع جدى اوك
ليث .. تمام يا جلب ليث انت
نور .. بجد يا ليث يعنى هفضل قلبك علي طول
ليث مسك ايد نور انت جلبي وعجلى وحياتى كلها
فارس .. هتفضلو تحبو فى بعض كتير اخلصو
نور .. يا ستير يارب انا لازم اخلص الموضوع دا بسرعة مش ناقصة قر منك
وبالفعل خرجت صفا ونور لتحدث فى امر زواج صفا وفارس
??????????
في الداخل
ليث .. جدى عمى فايز فارس كان رايد يتحدت وياكم في موضوع أكده
الجد رؤوف .. خير يا ولدى
فارس .. خير اااانا كككنت عايز يعنى كنت
ليث .. انت فصلت ليه جمع علي مهلك
فارس .. بدل ما تتريق ساعدينى
فايز بضحك .. اللغبطة دى وراها جواز صح
فارس .. صح وصح جدا
فريد .. مين اللي قلبت كيانك كده ؟
فارس .. من غير ض*ب
رؤوف .. هنض*بك ليه يا ولدى
فارس .. انا عايز اتجوز صفا
فريد كل احلامه انهارت
رؤوف فرح لان بكده اكبر مشكلتين فى حياه نور وليث هنتهى
فايز .. صفا زيها زى نور لو هى موافقة يبقا مفيش مشكلة
فارس .. بجد طب قول والله
رؤوف .. هما عيال اليومين دول مالهم كلتاهم متسربعين علي الجواز ليه ؟
???????????
في الجنينة
صفا .. انت جيبانا إهنا ليه ؟
نور .. خدت نفس انا امبارح شوفت في عينك انك فعلا كنت مبسوطة علشانى ممكن اعرف السبب ؟
صفا .. هتصدقينى أنى نفسي مفهماش ليه فرحانة ليكى
نور .. انت شوفتى فارس امبارح ؟
صفا بلغبطة .. ففففارس مين فارس ديه
نور .. بدأنا اللف والدوران انت اللي غير حالك انك اتشديتى ل فارس صح ؟
صفا قعدت علي الحشائش الخضراء
صفا .. مخبراش إيه اللي حوصل لما مسك يدى كن كهربا مسكت جسمى كله
نور .. كهربا طالما فيها كهربا يبقا بدانا
صفا .. بدأنا إيه ؟
نور .. اصل انا كمان اول مرة احس أنى بحب الليث كان من يجى اربع سنين
صفا بفضول .. كيف دية
نور .. هقولك
«فلاش باك»
في اسطبل الخيول
نور .. نفسي مرة توافق ان اركب ليل لوحدى انا بقيت شاطرة تنكر
ليث .. لاه مهنكرش بس انى بخاف عليكى يا نورى اجولك أنى موافج تركبى ليث بس بشرط
نور .. اه قديمة تركب معايا زمان كنت صغيرة دلوقت لأ انا عايزة اركب ليل لوحدى
ليث ... الامر لله بس تمشي بيه جدامى إهنا ليل مفيش حد ركبة غيرى
نور .. اوك يلا بينا
وبالفعل نور امتطت علي ليل لكن ليل غضب جداااا لأن اللي بيركب ليل الليث فقط
فضل ليل يجرى بشكل جنونى لدرجة أن نور بدأت تفقد السيطرة علي ليل
ليث اما اللي حصل ركب حصان اخر بنفس قوة ليل وطلع وراهم
نور .. ليث ليث الحقنى
ليث .. خليكى ماسكة اللجام زين يا نور
نور .. أنا خايفة
ليث قرب من نور جدا ومد ايده ومسك نور وشدها ناحيته وبعد شوية هدى الفرس ونزل ليث ونور متمسكه ب ليث
نور بعياط .. كنت هموت يا ليث مش قادرة اتنفس
ليث من غير ما يحس اخدها في حضنه
ليث .. هدى حالك يا نور خلاص عدت خلعتى جلبى عليكى
نور وهى في حضن ليث حست أن دا مكانها ملكها هيا وبس خرجت بره حضنه وعنيها فى عينه
نور .. خوفت عليا بجد
ليث .. روحى راحت منى بلاش عيندك دا نور
نور بخجل ".. من نظرة ليث واحساسها اللي كبر جدااااا جواها إنها بتعشق الليث مش بتحبه وبس حاضر هحاول ابطل عيند
«بااااااك»
نور... بس يا ستى ومن يومها وأنا مقدرش اعيش من غير ليث
صفا .. الحب اللي بينك وبين الليث كبير جوى
نور .. وبكرة أنت وفارس تكونو كده واكتر كمان
صفا .. تانى فارس
نور .. انت نسيتينى انت عارفة فارس جوا بيعمل إيه ؟
صفا .. مخبراش
نور .. بيطلب ايدك للجواز
صفا بصدمة .. أنى كيف هو كان يعرفنى من الاساس
نور .. فارس حبك انت الوحيدة اللي قلبتى كيانه ولسه اللي جاى احلى يلا ندخل ونقول أنك موافقة
صفا ".. بس انى مش موافجة
نور .. ليه مش موافقة
صفا .. أنى رايده اتوكد انى فعلا رايدا فارس ليا فهمتى جصدى
فارس من وراهم .. انا فهمت موافق علي كلامك
ليث .. طيب أنى بجول خليك أنت وهيا إهنا اتحدتو وجررو وبلغوة ل جدى
نور .. عندك حق
ليث .. يلا بينا يا جلبى
نور ... يلا
واتحرك ليث ونور ل مكان ولاده حبهم
?????????????
داخل عشة ليث
ليث .. اتوحشتك جوى جوى
نور .. وانت كمان يا ليث وحشتني قوى انا مش عارفة هسافر وابعد عنك ازاى
ليث .. عمرك ما هتبعدى عنى واصل
نور .. ازاى بقا ؟
ليث .. لأن أنى في جلبك وانت فى جلبى
نور .. وهتفضل فى قلبي لاخر نفس فيا
ليث .. بعد الشر عنيكى أنى مجدرش اعيش فى الدنيا ونورى مش فيها
نور .. بحبك يا ليثى متخفش انا هفضل علي قلبك لغاية ماتزهق
ليث .. ازهج فى حد عاجل يزهج من روحه
نور .. انا جبت ليك هدية يارب تعجبك
وفتحت علبة كا فيها سلسلتين فضة
مرسوم علامة اللي مالا نهاية وفي نهايتها اسم ليث والتانية زيها بس نهايتها اسم نور
ليث .. سلسلة أنت رايدة البس سلسلة
نور .. وفيها ايه اولا دى تحت الهدوم مش هتبان ثانيا انا عملت حسابي وخليت السلسلة بتاعتك جلد والرسمة هى اللي فضة علشان خاطرى البسها يوم ما السلسلة دى تقلعها معناها انك شيلتني من قلبك
ليث .. يبجا السلسلة دى هتلزج عليا
وبالفعل نور لبست ليث السلسلة الخاصة بيه اللي نهايتها اسم نور
وليث لبس نور السلسلة الخاصة بيها اللي اخرها اسم ليث
ليث... ربنا يباركلى فيكى يا جلبي
نور .. بحبك
ليث .. مش جدى يا حته من جلبي
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
عند فارس وصفا
فارس .. كده عرفتى عنى كل حاجة الدور عليكى
صفا .. حكت ل فارس كل حاجة بما فيها وهم حب ليث
فارس .. لسه حاسة ب مشاعر ناحيته
صفا .. بخجل لو حسه ب شئ ناحيتة مكنتش حكيت ليك من الاول ولا إيه ؟
فارس .. عندك حق إيه رايك فيا انفع ابقا عريس
صفا .. انت سيد الرجالة كلهم
فارس .. حلو دا بداية مبشرة وكويسة يعنى اتوكل واكلم بابا ويجى نخطبك رسمى
صفا .. بخجل وتوتر .. مخبراش عيندك ابوى فايز وجدى رؤوف هما ادرا بالمصلحة وطلعت تجرى وهى في غاية السعادة
فارس فعلا كلم مراد واتفق معاه انه يجى مراد الاول كان رافض وشايف ان صفا مش سهل إنها تتجوز فارس طباعهم مختلفة بس تحت إلحاح فارس وافق وقاله انه هيحجز وينزل علي طول
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤???
وبكده خلص بارت النهاردة اشوفكم قريب ان شاء الله
عايزة اعرف رايكم بصراحة ؟
يا ترى الحب هيفضل كتير بينهم ؟ ولا هينتهى ومش هي**د امام العواصف
ليث ونور القدر قال كلمته ولا لسه القدر ملعبش لعبته
أستونى فى الفصول الجاية مع مزيد من الحب
رواية مدللة **رت كبريائي?
#ميرا اسماعيل???