الفصل الثامن "٨"

2662 Words
❤الفصل الثامن ❤ رواية مدللة **رت كبريائي ?تأليفي ميرا إسماعيل ???? بلاش تعليق ب تم وامممم والملصقات عايزة رايكم فى الفصل فى مكان اللي اتولد فيه عشق نور وليث نور ... انا حاسة أنى قلبي من كتر الفرحة هيوقف انا مهما حلمت باللحظة دى عمرها ما هتكون زى كده انا ممكن اعيش ميت سنة بس علي اللي حصل دا ليث ... أنى بجا رايد اعيش وياكى عمرى اللي جاى كله نور .. مش هتبعد عنى ابدا صح ليث .. أنى يوم ما ابعد هبجا ميت نور .. بطل تجيب سيرة الموت الموت مش هياخدنى منك ولا هياخدك منى ليث ... هتجفى في وش الجدر اياك نور .. بتتريق اه هقف فى وش اى حد يبعدنى عنك وحضنته جامد ليث ... نورى أنى مش هسمح ل مخلوج ياخدك منى وبعد شوية انى بجول بكفينا أكده ونجوم نمشى نور .. لا خلينا هنا علشان خاطرى ليث ".. خاطرك غالي يا ضى عيونى بس بصراحة انى مش جارد امسك حالى اكتر من أكده الشيطان عمال يرفرف فوجينا نور .. يرفرف انا عمرى ما اخاف وانا معاك انت امانى يا ليث ليث ... اه يعنى بتمنعينى بس بالمحسوس أكده نور ... هههههههه حاجة زى كده ليث ... انى عايز اتحدد وياكى في حاجة حصلت امبارح بس عايز وعد متزعليش حالك نور ... انا مفيش حاجة ممكن تزعلنى طالما انت جنبي وبمكر صفا عملت ايه؟ ليث باستغراب ... انت عرفتى منين انى هتحدد علي صفا نور .. شفتها امبارح خارجة من عندك بس كانت بتعيط والصبح علي الفطار كنت بهددها تقرب منك كان ردها غريب ان بعد اللي حصل هى مش هتكلمك تانى ليث قام وقف و.ظهره ل نور نور من وراه حضنت ليث اوعى تخاف من اى حاجة احكى يا ليث ليث .. انى مخيفش منيكى انى خايف عليكى نور بخوف .... في ايه يا ليث واوعدك مهما قولت مش هزعل منك ولا اضيع جمال احسن يوم في حياتى ليث اتن*د .. هحكيلك ?????????????? في فيلا الجبالى صفا فى غرفتها ودموعها علي خدها الجدة سعاد .. انى طلعت ليكى مخصوص مالك يا جلبي صفا .. مفيش خايفة من النتيجة الحاجة سعاد بعدم اقتناع .. انت عملتى اللي عليكى والباجى توفيج ربنا صفا .. انا فعلا عملت كل حاجة لكن اظهار ان ربنا مش رايد ليا الفرح هو انى وحشة جوى اكده الجدة سعاد .. مين جال اكده انت زينة وزينة جوى كمان صفا .. زى نور الحاجة سعاد ".. يا بتى بلاش تحطى نور جواه راسك نور حاجة تانية انت مش جليلة لكن اللي انت رايده هو مش رايدك والجلب مفيش عليه سلطان واعية لكلامى يا صفا صفا .. واعية بس متاخر جوى بعد ما بجيت خلاص مينفعش ارجع الحاجة سعاد .. بكرة تكبرى وتنسى وياجى اللي يستاهل صفا ويستاهل جلبها صفا .. ياريت بيدى كت ارتحت وريحت يا ستى الحاجة سعاد .. اشغلى روحك وانت مع الايام هتنسى ليث حتى لو مش ل نور مش ليكى يا بتى فوجى وانسى صفا بدموع .. ان شاء الله وخرجت الحاجة سعاد وصفا سرحت في اللي حصل امبارح فلاش باك صفا بتتكلم في التيلفون صفا .. هو دا اللي حصل ومحكاش ليها حاجة الطرف الآخر .. حلو دى فرصتك خليه يعرف ان انت غيرها هى مدلع لكن انت لاه صفا .. بس انى خايفة الطرف الآخر .. خايفة من ايه يلا جومى واول مايجرب منيكى صوتى لمى الدوار عليكى فاهمة صفا .. فاهمة يلا سلام وفعلا قامت صفا وراحت ل ليث ليث في غرفته هيطق من اللي نور عملته الباب خبط وهو قال اكيد نور جاية تصالحنى ليث من الداخل ".. تعالى يلا اللي بتخبط صفا فتحت ودخلت وقفلت تانى وراها ليث بخضة .. صفا جاية ليه اهنا الساعة دي صفا باغراء .. جيت اهون عليكى عارفة أن نور وجعتك جوى ليث بغضب .. وانت مالك يلا اطلعى بره صفا قربت .. ليه يا ليث بتعمل فيا أكده انى بحبك من زمان وهكون من يدك ديه لليد التانية بس ارضا عني انت ليث .. استغفر الله العظيم انت ايه مفيش اخلاج ولا خشي ريحى حالك أنى عمرى ماشفتك من الاساس انت مش موجودة عيندى فوجى من الوهم ديه صفا بغضب .. انا لاه لكن نور تمرمط بكرامتك الارض وانت ولا عارف تفتح خشمك وهى عملاك مسخرة اهناك واهنا أنت ليه معيزش تفتح عيونك نور عمرها ما حبتك وركعت تحت رجليه انى بعشجك يا ليث طب خلينى جارك وبس مش رايده من الدنيا غيرك انت وبس ليث بغضب قومها .. جومى والله في سماه لولا أنى خايف علي مرات عمى كنت لميت الدوار كلتا عليكى غورى من خلجتى وفتح الباب وزقها بره بااااااك صفا .. ياريت أجدر ارميك من جلبي زى ما رمتنى بس انى هستنا اليوم اللي تكون فيه ملكى لو مش بمزاجك هيكون بالغصب يا ولد الجبالى ولازم احرج جلبك انت والست نور ???????????? عند ليث ونور نور بدموع .. انت مصدق انى مش بحبك ليث بيمسح دموعها .. يعنى هو دا اللي فارج معاكى يا نور نور بطفولة .. أيوة هو دا انا بحبك يا ليث بحبك قوى ليث .. عارف ومتاكد كمان نور.. ليه حكيت ليا يا ليث ؟ ليث ... علشان عايز من اللحظة دى منخبوش حاجة عن بعضينا واصل وعد يا نور مهما حصل وياكى هتحكى ليا ومتخافيش منى ابدا نور .. وعد انا كنت بحكى ليك من زمان و دلوقت هحكى ليك ومش هخبي عنك ابدا ليث ... ربنا يبارك فيكى يا جلبى نور .. طيب ايه بقا شرطك هو الوعد دا ؟ ليث ..لاه يا نور انى رايد انك تتحجبى نور .. اتججب ليه ؟ ليث .. اولا لانه فريضة علي كل البنات تانى حاجة عايز محدش يلمحك نور .. بس انا بشوف البنات اللي بيلبسو الحجاب يا اما شكلهم غريب لان لبسهم مبهدل او بيلبسوا ضيق جدا ودا مش لبس حجاب ##اضاءة # فعلا وجه نظر نور مع الاسف في من الناس اللي حوالينا هما اللي خله شكل الحجاب وحش انت محجبة انت شيك انت انيقة إن الله جميل يحب الجمال وبلاش اللبس الضيق جدا اللي لو الحجاب نطق هيقولك بلاش تلبسينى الزى لازم يكون شيك وانيق علشان انت تحبى نفسك فيه ولازم يكون فضفاض مش معنا كده خيمة خير الامور الوسط ودينا ديما بيدعو للواسطية في كل شئ ) ليث .. عيند*كى حج بس احنا هنشترو لبس يكون زين ويكون محتشم جولتى ايه ؟ نور بقلق .. انا وعدتك بس انا ليث .. بصى يا نور مش عايز اغصب عليكى انت بتحبي الشبسي جدا نور .. طبعا ليث .. طيب لو جبت ليكى كيسين واحد مفتوح وفى تراب وذباب كتير وواحد مقفول هتكلى انهى واحد نور .. طبعا المقفول بس دا مالوه ومال الحجاب وبعدين سكتت لانها استوعبت نور .. ماشي فهمت هنشوف اللبس انا موافقة اولا علشان دا اكيد صح ثانى حاجة علشان دا اول طلب تطلبه وانت ليث حبيبي ليث .. دا انت اللي حبيبتى وضى عيونى وفعلا خدها ليث وراحو محلات لبيع الزى الخاص بالمححبات فى الاول كانت مش لقيا حاجة وكانت زعلانه هى مش متوعده تلبس بمزاج حد وفى نفس الوقت مش عايزة تزعل ليث نور وهما بيتمشوا شافت محل فضة جت في بالها فكرة نور.. ليث ممكن ادخل المحل دا ثوانى ليث .. دا محل فضة هتعملى فيه ايه ؟ نور .. عندى سلسلة قفلها بايظ هصلحها ليث .. طيب تعالى نروح نور .. لا انا هروح انا عايزة غزل البنات ليث .. غزل البنات دلوجيت نور .. هناك اهو فعلا كان في واحد واقف بعيد شوية عنهم نور .. انت تجيب غزل البنات وانا اصلح السلسلة تمام ليث .. الآمر لله يلا وفعلا نور دخلت وطلب منهم طلب وقالو ليها في خلال ساعات هيكون جاهز خرجت نور وشافت ليث راجع وشايل غزل البنات كتير وجايب كيس في شوكولاته نور زى اى بنت طبعا .. عينها كانت بطلع قلوب هههههههههههه نور .. كل دا علشانى ليث .. انت تؤمرى يا حته من جلبى نور خدت منه غزل البنات تاكله واتف*جو علي باقى الهدوم وفعلا لقت حاجات عحبتها نور كانت رافضة موضوع الجيب اشترت دريسات وتونكات طويلة وطبعا كل طقم ليث كان بيجيب عليه كل اشكال والوان الحجاب اللي تناسبه اشترو حاجات كتير لدرجة انهم مش عارفين يشيلوهم نور شافت فستان لونه روز وفي نجوم بيضا شكله يجنن اشترته وقالت ل ليث انها هتقيسه وخدت بنت معاها من المحل نور بإحراج .. انا اول مرة البس حجاب ممكن تعلمينى الف الحجاب ازاى البنت .. طبعا اتفضلى نور لبست الفستان الاول وبعدين البنت علمتها تلف الحجاب ازاى وعلمتها كذا لفة كمان نور .. مش مصدقة انها لبسته شكلها كان اجمل ميت مرة من غير الحجاب نور.. ممكن تنادى ليا ليث البنت .. اه خطيبك نور .. بفرحة اول مرة تحس بيها كررت الكلمة خطيبي البنت .. اه هو قال كده لينا بس شكله بيحبك قوى نور .. شكرا ممكن تناديه البنت .. ثوانى وفعلا خرجت وقالت ل ليث إن نور عايزه دخل ليث ل نور وفرحته بيها لما شافها بالحجاب كانت فوق الوصف ليث قرب علي نور وفى كل خطوة قلبه من الفرحه أن نور كبرت واخيرا هتبقا نور ليث الجبالى ليث .. بسم الله ماشاء الله تبارك الله شكلك وسكت نور .. ايه شكلى ايه ؟ ليث .. مش لاجى كلام يعبر عن اللي جواة جلبى انت بجيتى اجمل من الاول و الف مرة الحجاب ادياكى جمال غير طبيعى أنى هرجع في كلامى نور .. باستغراب هتخلينى اقلع الحجاب ليث .. تجلعى ايه لاه طبعا بس انت بجيتى زينة جوى وقرب عليها ومسك وشها بايده وعيونه كلها عشق ليث ... أنى دلوجيت عرفت ليه جدى جال يسميكى نور انت نور جلبى وهتنورى دنيتى كلتها نور بحب .. انت حنين قوى يا ليث انا بحبك بحبك ليث باس نور من راسها بوسه طويلة وبعدها سند راسه قصاد راسها ليث .. انى مش لاجى كلام يوصف اللي الحب اللي جوايا نور حضنته .... انت بجد يا ليث ولا انا بحلم ليث بمكر .. واه عايزة تجولى انك كنت بتحلمى بيا جبل أكده ؟ نور .. طبعا اليوم اللي مش احلم بيك كنت بقلب الدنيا ومزاجى يبقا وحش بس مهما حلمت عمر ما فى حلم كان بالجمال دا ليث .. انت مش بتحلمى دا اكيد والاكيد برده لو فضلنا اهنا اكتر من أكده هنعملو فعل فاضح في محل عام نور .بخجل .. يلا نمشي يا ليث انت فعلا متضمنش ليث .. يلا حته من جلب ليث وخرج ليث ونور بس قبل ما يروحو نور دخلت محل الفضة وجابت الهدية ووصلو آخر النهار نور .. انا مت من الجوع ليث بعتاب .. ما أنى جولت ليكى انت اللي ركبتى راسك وكنتى عايزة نعاودو بسرعة نور بفرحة .. بصراحة عايزة جدو يشفونى وانا بالحجاب ومتزعلش هعوضك الإجازة كبيرة ودخلو بعد ليث ما قال للغفير يدخل الشنط نور دخلت بهيصة كالعادة نور ... جدو يا جدو الجد رؤوف .. من وراها أيوة يا جلب جدك نور لفت ليه اول ماشفها بالحجاب كان مبهور وفرحته بشكلها مقلتش كتير عن فرحة ليث الجد رؤوف .. تعالى يا جلبى في حضنى مبرووك الحجاب عليكى نور حضنت جدها جدا ليث قرب من جده بغيرة .. جدى بكفايك كل دا حضن الجد رؤوف فهم ان ليث كلم نور والفرحة اللي فيهم دى بسبب أن القلوب اتلاقت الجد رؤوف .. واه يا ولد الفرطوس انت هتغير منى أنى ليث .. شد نور من حضن جدها واغير من الدنيا كلتها كله إلا نور يا جدى الجد رؤوف .. اخد ليث في حضنه .. مبرووك يا ولدى ليث .. يبارك لنا فيك يا جدى والكل شاف نور بالحجاب وكانو فرحانين جدااااا وبعد العشا الجد رؤوف .. دلوجيت يا ليث لازمنا تعمل الأصول ليث .. في ايه بالظبط يا جدى نور .. فى حكايتك انت ونور ليث ... اه بس اكده سهلة جوى ليث قام وقف وعدل لبسه ووقف قصاد عمه ليث .. عمى ممكن تيجى جنب جدى فايز .. ماشى يا ليث وراح فايز بجوار رؤوف ليث وقف قدام الاتنين ليث .. جدى عمى أنى ليث الجبالى حفيد رؤوف الجبالى خريج كلية زراعة هو ايه اللى أنى بجوله ديه احممم أنى رايد اتجوز نور كل اللي موجودين فطسه علي روحهم من الضحك بما فيهم نور الجد رؤوف .. انت جر ليك ايه يا ولدى فايز ..اعذرة يا حج الولد بجاله سنين مكبوت وانا بعد اذنك بقول كفاية عليه كده ولا ايه يا نور نور بصت في الارض ومتكلمتش الجد رؤوف .. يبجا علي بركة الله من اول بكرة ندبح الدبياح بمناسبة دى لغاية اخر السبوع تكون عزمت كل الناس ونعملو ليله كبيرة بمناسبة الخطوبة ليث .. خطوبة بس لاه انا عايز كتب كتاب فايز .. دا بعينك انا مجنون اسلم بنتى ل واحد مكبوت من سنين الجد رؤوف ل ليث .. أجعد يا مفضوح وبعدين نور لسه صغيرة تخلص اول سنتين في الجامعة وتتجوزو طوالى ليث بصدمة .. سنتين ليه ؟ كتير جوى الجد رؤوف بحكمة .. يا ولدى أى بت في الدنيا جوازها جبل أكده بيكون غلط نور لازمنا تكبر اكتر وتوعا لكل شئ حواليها ليث .. الآمر لله الجول جولك يا جدى نور راحت ل جدها وباست ايده هى صحيح بتحب ليث بس لسه خايفة هى صحيح مش عارفة سبب الخوف ايه بس بعد كلام جدها اطمنت والكل كان مبسوط ما عدا صفا اللي بتفكر ازاى تكره ليث فى نور عدا الاسبوع بكل اللي فيه من حب ليث ونور وتخطيط صفا اللي بيفشل بسبب إن الحب اللي بين نور وليث حب مينفعش يت**ر بسهولة نور مردتش تبلغ جدها فريد ولا حتى فارس ولا امها ايه سبب العزومة اللي جدها عملها ليهم نفين وصلت القاهرة وراحو كلهم لبيت رؤوف الجبالى وكل واحد جوا راسه مليون سؤال ❤❤❤❤❤????????? فى اسطبل الخيول .. نور ... هههههه خلاص يا ليث مش قادرة انت ضحكتنى كتير جدا ليث .. عينكى لما بتضحكى بتكون جميلة جوى نور بخجل .. ااااانا لازم اقوم علشان اجهز ليث .. نور أنى بحبك جوى نور .. وانا كمان يا ليث بس فعلا لازم امشي ليث بدون مقدمات خدها في حضنه وعايز يحس انه ملكها وبخوف غريب سيطر علي قلبه أن نور ممكن متكنش موجودة في حياته نور بقلق .. مالك يا ليث فيك ايه ؟ ليث خرج من حضنها بصعوبة وبص في عيونها ونور شافت دمعة في عين ليث نور بخضة .. مالك يا ليث ؟ ليث .. اوعاكى يا نورد تغيبى عنى انت ضى عيونى وحته من جلبى نور بخوف .. ابعد ليه بتقول كده ليث انا بحبك معقول مش مصدق حبى ليك يا ليث ليث .. لاه يا نور افهمنى أنت حبك كبر جوايا وكنت بحلم باليوم اللي تكونى ملكى يا نور بس كل ما اليوم دا يجرب بخاف وبجول كل حاجة ماشية زينة دا مش طبيعى وبجيت خايف اصح في يوم ما تكونيش موجودة معايا أنى ممكن اموت يا نور نور بحب .. انا ملكك يا ليث ومهما حصل او حتى بعدت هفضل ملكك وليك دا وعد منى عمرى ما هبعد عنك ليث بكل الحب والخوف والقلق سمح ل نفسه ي**ر عذريته شفايفها وباسها بوسة طويلة والغريب إن نور مقومتش وبعد مده محدش عارف قد ايه لانهم كانو في عالم تانى ليث ... بحبك يا عمرى نور صوتها كان راح حولت تلقيه لكن مع الاسف كان ذهب كل اللي نور عملته انها قامت جرى علي البيت ليث.. استنى يا نور هوصلك وبعدين قال ل نفسه إيه اللي عملته ديه دا لو حد عرف هيدفنونى ويخلصو من عارى وبعدين حك راسه اجول ايه بس يا جدى لازمنا كمان سنتين أما اروح وراها واتحرك ليث ورا نور اللي كانت في منزل الجبالى رؤوف .. حمد الله علي السلامة نورتم الصعيد فريد .. الصعيد منور بأهله اخبارك ايه يا حج رؤوف؟ رؤوف .. زين جوى وبص علي فارس انت فارس صوح كبرت فارس بأدب .. شكرا ازي حضرتك يا جدى دا لو تسمح يعنى اقولك يا جدى رؤوف .. طبعا يا ولدى ازيك يا ام نور اخبارك ؟ نفين .. الحمد لله بخير خير يا حج جبتنا علي ملا وشنا خير رؤوف ... كل خير إن شاء الله اصل نور وقطع كلامهم دخول نور وهي بتجرى فريد .. نور مالك بتجرى كده ليه ؟ نور وشها احمر جدا ...اااااصل انا كنت فريد ..مالك مش بتجمعى ليه ؟ وبعدين إيه دا انت ايه اللي لبساه دا ؟ نور بفرحة ... دا الحجاب اصل انا قررت اتحجب نفين ".. ودا بقا قرارك ولا قرار ليث اللي مشيا وراها من غير عقل ليث من ورا نور .. وان مكنتش مرتى تمشي ورا كلامى امال تمشي ورا كلام مين ؟! فريد قرب علي ليث .. مين إللى مراتك دى ؟ انت اتجننت ! رؤوف بغضب .. ليث مغلتطش العزومة دى بمناسبة خطوبة نور وليث الكل مصدوم ماعدا فارس اللي كان فرحان إن اخته اخيرا لقت نصها التانى فريد ....... ?????????????? .وبكده خلص بارت النهاردة اشوفكم قريب ان شاء الله عايزة اعرف توفعاتكم اللي جاى ؟ رايكم بصراحة ؟ ?مدللة **رت كبريائي ? ميرا إسماعيل ???
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD