??البارت السابع ??
رواية مدللة **رت كبريائي ? تأليفي ميرا إسماعيل??
حبايب قلبي وحشنى كتير اخباركم ايه ؟
بعد اتفاق نور وليث بحاولى سنتين
ونور بقت في الصف الأول الثانوى
وفارس في كلية طب
وطبعا ليث اتخرج واتفرغ للأرض
رؤوف الصغير بقا في 3 ابتدائي
صفا قد نور. نفس المرحلة
???????????
في فيلا فريد المنشاوي
نور كبرت وطبعا بقت احلى بكتير
نور ل فارس .. انانفسي قوى اكون في 3ثانوى عايزة اعرف ليث هيقولى ايه
فارس بمكر .. اناعارف
نور .. علي فكرة انت رخم من يوم ما حكيت ليك الاتفاق اللي بنا وانت بتقول انك عارف
فارس .. يعنى انت مش فاهمة بجد
نور بقلق .. خايفة اكون فاهمة غلط فارس انا فعلا حاسة ناحيت ليث ب مشاعر حلوة قوى
فارس .. دا طبيعى لانك بتحبى ليث
نور .. ازاى انا صغيرة
فارس .. بصي يا نور ليث عرف يزرع حبه جوا قلبك من اول ساعة احنا قلوبنا عاملة زى النبات الصغير اللي بيزرع جواه عمره ما ينتهى خصوصا لو زى ليث ليث بيعرف ازاى يراعى الزرعة اللي جواكى كويس علشان كده كبرت بسرعة واللي انت حاسه بيه انك صغيرة ومشاعرك اكبر منك لان الحب اللي جواكى اتزرع صح ووجهة نظرى عمر قلبك ما هيقبل بحب حد تانى
نور.. الله يا فارس انت وصفت بالظبط اللي عايزة اقوله
فارس قرب عليها واخدها في حضنه ..نور انا بفهمك من عنيكى انت اختى وانا احترمت ليث اما طلب منك انك تاجلو اى كلام لغاية اما تكبرى وتكونى فعلا واعية ومدركة انت عايزة ايه مع ان من اول ساعة شوفتك فيها وانا عارف انك ملك ليث
نور ..انت اعظم اخ في الدنيا
فارس .. طيب يلا يا غلبوية عندنا مذاكرة انا مش فاضى ليكى
نور .. اوك وانا كمان
وكل واحد فيهم انتبه ل مذكرته
# نور وفارس اخوات اللي بينهم مشاعر اخويا هما الاتنين عوضوا بعض عن حاجات كتير
???????????????
في فرنسا
مراد .. وبعدين يا نفين إحنا اتفقنا هما أحرار في قرراتهم
نفين بعصبية .. ابنك اوك لكن نور لأ نور بتكبر وبعد ما قلت هتبعد عنهم اللي اسمه ليث يقربها منهم تانى ولازم هى اللي تقرر انها تكون معانا
مراد .. نور مش صغيرة وبعدين دول اهلها
نفين .. انا حاسه ب،نور هى بتحب ليث وانا استحالة أشجع العلاقة دى
مراد .. ليه ؟
نفين .. ليه!!! انت عايز بنتى تتجوز ليث الصعيدي وتعيد تجربتى تانى وتفوق بعد فوات الأوان
مراد .. نور بتحب ليث تفرق
نفين .. انا كمان كنت بحب فايز
مراد بغضب ..نفين
نفين .. مراد انا بقول كنت أو الاصح كنت فاكرة انا معاك عرفت المعنى الحقيقي للحب
مراد .. وطالما جربتى الحب سيبي بنتك تحب هى كمان
نفين .. قصادها فارس طول الوقت اشمعنا ليث
مراد .. الحب مش بأيدينا يا نفين وحتى لو حبت فارس فارس بيحبها زى اخته كانت هتتوجع اضعاف انت هتستحملى إن بنتك تحب من طرف واحد
نفين .. لا طبعا مستحملش
مراد ".. يبقا سيبي الايام والقدر هما اللي يحكمو في حكاية ( ليث ونور)
?????????????
في الصعيد
ليث .. أكده يا جدى خلص الموسم وكمان بعنا كل الفاكهة وبدأنا زراعة فاكهة الموسم الجديد
الجد رؤوف بفخر .. ما شاء الله عليك يا ولدى ربنا يحميك
فايز .. بصراحة يا ليث انت شاطر جدا في موضوع الزراعة انا فهمت دلوقت ليه **مت علي كليه الزراعة مع ان مجموعك كان عالي
ليث .. الحمد لله يا عمى
صفية .. عارف يا ليث انا بدعى ربنا إن رؤوف الصغير يكون زايك في كل شي
رؤوف الصغير .. انا بحب الليث جوى واما اكبر هكون زيه
الحاجة سعاد .. غريبة فين بتك هى ايه حكايتها كل يوم عشيا تطلع فوج ومتعاودش غير تانى يوم
صفية .. والله ما عارفها ليها حال يا اما الحاجة بجالها مده علي أكده
ليث .. تلاجيها بتذاكر
صفية .. تذاكر دى مطلع عينى وعين الناس اللي في المدرسة كمان
الجد رؤوف .. ربنا الهادى خبر ايه هو مفيش عشا الليلة
صفية والحاجة سعاد قامو علشان يحضرو العشا فايز قام يعمل كام مكلمة تليفون وفضل الجد وليث
الجد رؤوف .. ايه يا ولدى روحت لحد فين ؟
ليث اتن*د .. هروح فين يا جدى أنى جارك اهو
الجد رؤوف .. جارى بجسمك لكن جلبك لاه جلبك مسافر بعيد ليه يا ولدى صعبتها علي حالك كت عارفتها في الإجازة ديه وخلصنا
ليث.. يا جدى انا عايز نور تكون كبيرة وواعية علشان توافج عليا وهى رايده مش عايزها صغيرة ومش جادرة تاخد جرار لاه يا جدى أنى عارف انها بدأت تميل ليا بس يا جدى نور دلوجيت غير نور كمان سنتين مش رايد افرح دلوجيت وافوج علي كابوس فاهمنى يا جدى
الجد رؤوف ... فهمك يا ولدى وكل يوم بكون فخور بيك اكتر من اليوم اللي جا**ه
ليث باس ايد جده وطلب منه رضاها اهم حاجة وانتهى اليوم
وانتهى العامان من غير أحداث كبيرة
نور حبها بيكبر وليث بيرعا حبه في قلبها
فارس خلاص بيخلص الجامعة ولسه محتار يسافر فرنسا ولا يفضل جنب نور
صفا كبرت والحقد والكره ل نور كبر اضعاف
وطبعا نفين اقتنعت بكلام مراد تسيب حكاية نور وليث للايام
لكن فريد كان بكل قوته بيحاول يبعد نور عن عائلة الجبالي
والليله ليلة اخر امتحان في 3 ثانوى خلاص بكره هتعرف من ليث كل حاجة
فى غرفة نور
فارس .. حاهزة يا نور لامتحان بكرة
نور .. حاهزة لاهم امتحانين في عمرى واحد هخلص بيه مرحلة واتنقل علي مرحلة تانية والتاني امتحان حياتى و يارب احل كويس
فارس باستغراب .. امتحانين ازاى انت بكرة عندك مادة واحدة
نور .. وبعدها هطلع على الصعيد ??
فارس. .. اه افتكرت ربنا يوفقك فيهم?
❤❤❤❤❤❤❤❤❤????
نور نايمة علي السرير فاتحة هدية ليث
نور .. وحشتني قوى خلاص المده هتخلص وهقلك كل اللي في بالى
ليث في سريره
ليث .. معجول بكرة هحكى ليكى كل اللي في جلبى يا حته من جلبى عندى احساس ان دى اطول ليلة في عمرى كله
?????❤?????????
تانى يوم نور واقفة قدام المرايا ساعة
دادا صباح .. يا بنتى هتتاخرى
نور .. متخافيش اللجنة هتستنا ههههه
دادا صباح.. كل يوم بتلبسي اى حاجه اشمعنا النهاردة
نور بهيام .. النهاردة يوم مش زى اى يوم بس هلبس دا
دادا صباح بصدمة .. هتلبسى دا وتسافرى بيه كمان
نور .. هو دا سيبينى البس وخرجت دادا صباح على بره
وفعلا نور لبست هوت شورت جينز وعلية بلوزة كب وقصيرة لونها روز هادى ولبست كوتش رياضى جينز فى روز ورفعت شعرها ديل حصان بتوكه لون البلوزة ونزلت قصة من شعرها من قدام كانت انسه تف*ن في منتهى الجمال والنعومة
خلصت نور الامتحان وراحت الصعيد ووصلت قبل الليل
دخلت البيت بهيصة كالعادة
نور ... انا جيت يا جدو يا نناه يا طنط صفية
الجد رؤوف .. عاملة دوشة وقطع كلامه لما شاف لبسها
نور .. جريت عليه جدو حبيبي وحشتنى جدا
الجد رؤوف .. وانت كمان وحشتينى يا جلبى ايه ديه يا نور
نور بعدم فهم .. ايه يا جدو
الجد رؤوف .. فين خلجاتك يا بتى
نور باستغراب .. اهى يا جدى ايه رايك الطقم دا جدو فريد اشتراه ليا بس اول مرة البسه
وباست جدها من خده انا هروح مشوار ولما ارجع نكمل كلامنا باى
الجد رؤوف .. نور استنى
بس طبعا نور اختفت راحت لاحلى مكان راحت ل ليث
فعلا وصلت ليث كان جوه مستنيها وحاسس انه قلبه هيطلع من بين ضلوعة الحب اللي جوا قلبه سنين اخيرا هيشوف النور
نور دخلت بهدوء ليث كان مدى ضهرو للباب نور شافته من ضهرو حاسة ان بقالها عمر مشفتوش وحشها جدا قربت عليها ومن غير مقدمات حضنته من ضهره
نور .. وحشتني قوى
ليث .. بيلف وانت وقطع كلامه لما شاف شكلها
ليث .. ايه اللي مهبباه في حالك ديه
نور .. انا عملت ايه علشان بقول وحشتني انا موحشتكش
ليث .. نور انت جاية أكده من مصر وجاية لغاية اهنا بالخلجات دى
نور بدأت تجمع الكل اعترض علي لبسها الصبح دادا صباح ومن شويه جدها دلوقتي ليث نظراته ليها تحرق الأخضر واليابس
نور ".. ااانا اول مرة البس كده كنت عايزة تشوف انى كبرت يا ليث وبدموع بلاش تبص ليا كده انا بخاف من نظرتك دى يا ليث
ليث بغضب .. لو كت خايفة صوح مكتيش عملتى أكده اتفضل جدامى خلينى اروحك
نور بعياط .. انا كنت عايزك تعرف انى
ليث بغضب .. ولا كلمة زيادة
ليث ماسك نفسه بالعافية اولا هى حلوة جدا وهو مش قادر يتحكم فى مشاعره نفسه يدخلها جواه عيونه ويفقل عليها برموشه
ثانيا . الغضب والغيرة ان في ناس شافوها أكده غضبه منها كان ممكن يحرقها هى نفسها
ليث .. جداااامى
نور خرجت قدامة
ليث ... استغفر الله العظيم استني وجاب العباية بتاعته وحطها عليها وشدها وخرج
هى طول الطريق مش مصدقة اللي حصل كل اللي حلمت بيه اتهد وصلو والكل مترقب
ليث بغضب .. الله في سماه لو الخلجات دى اتلبست تانى هتشوفى منى اللي عمرك مشفتيه فاهمة
نور كانت مرعوبة من صوته ومن نظرة عينه بس اتشجعت خصوصا لما لقت صفا بتبص ليها بشماته
نور .. انا حرة وخد عبايتك وشالت العباية ورمتها علي الارض وانا بقى هكلم جدو وهرجع القاهرة ومش جاية هنا تانى وطلعت علي غرفتها
ليث كمان طلع لانه معندوش استعداد يتكلم مع حد هى كمان دمرت كل اللي في خياله
??????????????
فى غرفة نور بتكلم فارس
نور .. انا مش غلطانة هو اللي عصبي
فارس .. لأ غلطانة الطقم دا عندك من فترة عمرك ما فكرتى فيه اشمعنا دلوقت
نور .. ااانا كنت عايزة اشجعه يعرف أنى كبرت
فارس .. هو عارف دا وعلشان كده غيرته مضاعفة البنت الصغيرة كبرت واحلوت لا وكمان المفروض يقولها النهاردة انه بيحبها وقفت قدامة بشكلك دا كويس انه متهورش وض*بك
نور .. انت معايا ولا معاه
فارس .. انا مع الحق والحق انك غلطتى ولازم تعتذرى نور اللي اعرفها مش هتسمح ل ليث ينام زعلان انا لو كنت موجود قبل خروجك كنت رفضت تنزلى كده يلا غيرى اللي كنتى لبساه وقومى صلحى ليث
نور .. انا قطعت الطقم اصلا
فارس .. احسن يلا روحى ل ليث عايز بكرة اسمع اخبار حلوة يلا خدتى من وقتى كتير
نور بضحك ... ههههه ماشي يلا سلام
نور فعلا فكرت انها تعتذر ل ليث وحست انها فعلا غلطانة طلعت هدوم من الشنطة ومش لقيا حاجة مناسبة لغاية ما استقرت علي طقم برمودا وتيشيرت كت لونه رصاصى وعليه رسمه ميكى موس وسرحت شعرها ضفيرة علي جنب رجعت تانى البنت الرقيقة وحست فعلا انها كده احسن
وخرجت ل غرقة ليث بس شافت صفا خارجة من غرفته كانت لسه هتهجم عليها لقتها بتمسح دموعها وعرفت ان ليث قام معاها بالواجب
استنت لما صفا دخلت غرفتها وراحت خبطت علي ليث
ليث من الداخل بغضب ..جاب دباسة فتح وهو مساك الدباسة اللي ناوى يض*ب بيها اللي علي الباب فتح بأيد والايد التانية رافعة لفوق نور اول ما شافت كده اتخضت ورجعت ل ورا خطوة ليث سرح فيها بعد مارجعت طفلتة تانى
خرج من سرحانه علي صوت نور
نور .. انت هتموتنى يا ليث
ليث بعدم فهم .. بتجولى إيه ؟
نورا بصت على الدباسة اللي فى ايده اللي هو كان نسيها نزل ايده ورجع ل صرامته
ليث .. عايزة إيه دلوجيت
نور ببراءة .. فى حلم وحش مش عارفة انام
ليث بشبح ابتسامة ظهر بس خلاه اختفا علي طول
ليث.. انت كبرتى روحى نامى ل حالك
نور زقت ليث ودخلت علي السرير ونامت
ليث .. انت مبجتيش تسمعى يلا روحى علي غرفتك
نور بدموع .. ليث انا اسفة مش هعمل كده تانى
ليث .. بيقاوم دموعها لو اتكررت تانى
نور .. خ**نى سماح بقا
ليث .. بشرط
نور بغلاسة ... ايه الراجل اللي بيتشرط دا خلاص مش لعبة
ليث .. واه رجعتى فى حديدتك طوالى خلاص بس علشان تكونى واعية انت بتعملى ايه
نور .. انت مش تعرف حاجة اسمها هزار بهزر
ليث .. نتكلم جد عايزة منى اسامحك علي شرط توفجى عليه دلوجت وبكرة تعرفيه جولتى ايه ؟
نور .. موافقة علي شرطك وعلي كلامك اوك
ليث .. طب يلا روحى نامى
نور ..بقولك في حلم وحش خايفة انام
ليث .. نور انت كبرتى مهينفعش تنامى اهنا
نور .. لا ينفع يلا بقا نيمنى انا طول اليوم تعبانة
ليث .. هنيمك علشان بكرة عند*كى يوم طويل جوى
نور كانت عايزة تسأل ليث هو كان هيقول ليها إيه بس فضلت تسكت
وفعلا ليث نيم نور في حضنه وهى راحت في سابع نومه باسها من راسها وقام نام علي الكنبة وعدت الليلة
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
تانى يوم علي الفطار
صفية .. نور لسه منزلتش علشان الفطور
ليث .. نور صاحية وبتغير ونازلة صفا قاعدة علي الفطار عينها كلها دموع وشكلها غريب
نور نزلت بعد شوية كانت لبسه فستان جينز تحت الركبة شوية ورفعت شعرها ديل حصان ولبسة صندل دهبي شيك
نور .. صباح الخير
ووطت علي ايد جدها وبستها.. حقك عليا علشان عليت صوتى في وجودك وعلشان لبسي وعد مش هكرر الغلط دا تانى
الجد رؤوف .. ملس علي شعرها ربنا يهد*كى يا نورارة عايلة الجبالى
وقعدت نور بعد ما اعتذرت من الكل
ليث قام بس قبل ما يقوم قال ل نور بهمس... خلصى وكلك كله علشان عنيدينا يوم طويل ماشى
نور ..انت رايح فين ؟
ليث .. ربع ساعة وجاى
ليث وجه كلامه ل مرات عمه .. خاله صفية نور تاكل واكلها كله ماشي
صفية .. متخافش في عينى
وخرج ليث بعد ما سلم على الجميع
الكل قام ونور فضلت قصاد صفا نور قامت من جنبها ومسكت سكينة صغيرة وخوفت بيها صفا
نور .. المرة دى السكينة بعيد لكن لو فكرتى تروحى ل ليث تانى غرفته السكينة هتكون في رقبتك سمعتى طبعا نور كانت بتتكلم وكل ملامحها بتاكد انها بتتكلم جد وجد جداااا كمان
صفا .. متخفيش بعد اللي حصل انا مش هكلمه تانى واصل
نور باستغراب ايه اللي ممكن يكون حصل وازاى مسالتش ليث عن وجود صفا عنده
نور .. انا حذرتك علشان لما اعمل اى حاجة فيكى تبقى انت اللي حكمتى علي نفسك
صفا طلعت من غير كلام ودا غريب نور اتاكدت اللي حصل امبارح كان كبير
ليث رجع لقها واقفة لوحدها
ليث .. خلصتى
نور هزت راسها لان هى كانت مشغولة ب صفا
ليث .. فيكى ايه يا نور مالك
نور .. مفيش يلا
خرج ليث ونور
نور في العربية هتموت وتساله او ما اتشجعت كان وقف لما بصت لقت نفسها قصاد مكانهم
نور باستغراب .. احنا بنعمل ايه هنا
ليث ... اهنا في كلام لازم نجوله جبل ما تعرفى شرطى
❤❤❤❤??????????
نور نزلت مع ليث وهى مش فاهمة هو فتح الباب ودخل وهى وراه اول ما شافت المكان انبهرت ليث كان فرشه كله بالورد و بلالين قلوب حمرا نور من الفرحة مش عارفة تنطق
ليث .. عجبك
نور ... تتتتحفة يا ليث عملت دا امتا
ليث .. اما سبتك علي الفطور
نور ... حلو قووووووى شكرا
ليث ... عايز اتكلم ومهما جولت اياكى تجطعينى ماشي
نور .. بفرحة ماشي
ليث .. زمان من 18سنة والدتك ولدتك اهنا كانت اهنا زيارة مع عمى وانت بعيندك اتولدتى في الشهر السابع
كلتنا كنا في المستشفى أما انولدتى كت عصبية جوى وبتبكى كتير ومحدش كان فاضى ليكى عمى كان مشغول مع مراته وجدى كان بيتحدد مع الدكتور أنى جربت عليكى علشان اشوف الصوت العالي ده طالع منيكى كيف شوفتك شفت بنت عمرى ما شفت في جمالها عيون جميلة شبة عيون الجطط وشعر زى الذهب وكت بيضا بيضا جوى كانك ملاك نازل من السما خ*فتى جلبي من اول نظرة شيلتك وانت سكتى وبايدك الصغيرة مسكت في يدى كت حاسس أنى هموت من الفرح جدى دخل .شالك أما خدك من حضنى زعلت وحسيت ان في حاجة كبيرة جوى ناقصة عيندى جدى جال هيسميكى نور علشان تكونى نوراة عايلة الجبالى كلتها ساعتها أنى أقسمت انك هتكونى نورى أنى وبس نور الجبالى ل ليث الجبالى من يوم ما طلتى علي الدنيا مبجتش عايز حاجة غيرك كل ما كنت بتكبرى حبك كان جوايا بيكبر أما كت تحلمى حلم عفش وتيجى ليا كت ببجا اطير من الفرح يوم مكتيش بتتكلمى وسبتيهم وجيتى ليا كأنى مسكت نجوم السما بيدى أنى بحبك يا نور بحبك جوى
نور كانت بتسمع عمرها ماتخيلت ان كل دا في قلب ليث حست انها ملكت الارض باللي فيها
نور كانت مبتسمة وبتعيط اغرب تعبير ممكن تشوفه هى كانت بتعمله نور بتحاول تجمع بس ابتسامتها بتوسع ودموعها بتكتر
ليث .. بكفياكى بكى انا بحس إن كل دمعة منيكى سكينة بتجطع فيا
نور .. بعد الشر عليك انا مش لقيا كلام اقوله ليث انت كتير قوى عليا
ليث ..وأنى بعشجك انت يا نورى
نور ... مش لقيا كلام يوصف اللي انا حسه بيه
ليث اعتبرها موافجة للخطوة الجاية
نور بعدم فهم .. قصدك وقطعت كلامها لما شافت ليث بينزل على ركبة ومطلع خاتم شيك وبيقولها
ليث .. تتجوزنى يا نورى ؟
نور .. حطت ايدها علي قلبها حست انه هيخرج من مكانه ونزلت قعدت قصاده
نور .. بحبك بحبك يا ليث
ليث ..دى إجابة السؤال اللي كان فوج احنا دلوجيت تحت تتجوزنى
نور هزت راسها بمعنى ايوة
ليث لبسها الخاتم وشالها لف بيها
نور بضحك ... مجنون كنت مخبي دا كله فين
ليث .. كت بعد الايام لحد ماتكبرى علشان اللحظة دى وسند راسه علي راسها ياه يا نورى كت هموت علي اللحظة دى
نور.. بعد الشر عليك اوعى تقول كده انا مقدرش اعيش من غيرك
ليث .. عايز أفضل اجول بحبك لاحد ماشبع
نور .. وانا عايزة اسمعها لغاية ما اشبع
ليث شالها تانى بحبك بحبك بحبك جوووووى
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤???????????????
وبكده خلص بارت النهاردة اشوفكم قريب ان شاء الله
عايزة اعرف
رايكم بصراحة؟
ايه شرط ليث علي نور ؟
رد فعل فريد المنشاوي علي خبر زى دا؟
ايه اللي حصل مع صفا وليث ؟
هتوحشونى كتير
مدللة **رت كبريائي?
ميرا إسماعيل ??