ايام معدوده البارت الثالث

1202 Words
ايام معدوده البارت الثاني لارا : في ايه يا كريم قمت ليه من مكانك في حاجه حصلت ولا ايه ..... كريم : في عربيه شرطه واقف بره والمنظر مش مطمني انا قلقان يكون في احد مكلف احد انه يراقب مايا قلقان عليها... فجاه مايا توترت وقالت : لي كريم بجد يا كريم ممكن فعلا يكون احمد بتاعت احد يراقبني ليه انا خايفه قوي طب استني... وهنا كده وانا هطلع ابص يمكن احد اعرفه ..طلعت مايه تتسحب وبصت لكن لما رجعت لهم ثاني قالت ان اللي موجود في العربيه هي ما تعرفهوش واول مره تشوفه ولو كان حد تبع جوزها كان تعرفت على طول.. فجاه تليفونها رن جوزها كان بيتصل متوتره جدا وقالت لي لارا الحقي احمد بيتصل بي مش عارفه اعمل ايه اروح فين ده لو عرف انا نزلت من البيت هيبهدل ني ده اول مره يتصل في الوقت ده اعمل ايه يا وراء لارا اخذتها من يديها ودخلوا الحمام في مكان هادئ وقالت لها ردي عليه هنا وكانك في البيت عادي مايا طب افرض انه كان في البيت هيعمل في ايه دلوقت لارا انت مش بتقولي انه مش بيروح البيت استحاله في الوقت ده اكيد بيتصل بيكي عادي فتحت عليه التليفون وهي مرعوبه وقالت له ايوه يا احمد احمد مش بتردي على طول ليه مايا .اصل انا في الحمام وعلى ما جبت التليفون كان الوقت عدى كنت عاوز حاجه يا احمد .. ايوه جهزي لي الاكل النهارده بدري عشان انا هاجي بدري نصف ساعه كده وجاي لك .. مايا :حاضر هاقوم اجهز الاكل دلوقت بس انت ليه جاي بدري كده في حاجه حصلت ولا ايه احمد لا ما فيش حاجه ..انا تعبان شويه وعاوز اجي ارتاح هي عندك مانع مش عاوزاني اجي بدري ولا حاجه.... ما يا : لا طبعا تعال في اي وقت ده بيتك انا بس كنت بسال عشان قلقت عليك لا يكون فيك حاجه ولا حاجه.. احمد لا ما تقلقيش علي انا كويس المهم انت كويسه مايا اه هنا كويسه خلاص انا هاقفل معك دلوقت و هاقوم اجهز لك الاكل عشان يلحق يستوي... احمد : طيب ماشي مع السلامه..... قفلت معاه وبقت تجري في المكان وتقول ليه لارا الحقيني يا لارا ده نصف ساعه و هيكون في البيت و انا بيتي بعيد شويه عن هنا مش عارفه اعمل ايه ....انا هاروح اخد تا**ي بسرعه و هبقى اكلمك بعدين لارا ....اصبري بس يا مايا احنا معنا عربيه و هنوصلك في اقل من نصف ساعه ما تقلقيش. قالت : لي كريم تعال بسرعه يا كريم نوصل مايا عشان جوزها نصف ساعه و هيكون في البيت ومش هتلحق تعمل اكل كمان طب انت يا مايا هتعملي الاكل امتى... مايا : ما تقلقيش انا بقى فيه عندي اكل مجهزاه عشان لو نزلت وحصل اي حاجه ما اجهز الاكل بدري احسن يجي في اي وقت واكون مش في البيت.... لارا : طب الحمد لله كويس احنا هنيجي نوصلك دلوقت وما تقلقيش انا وصلت في اقل من نصف ساعه.. امشي بسرعه شويه يا كريم عشان ما يحصلش اي حاجه مشي كريم بسرعه عشان يوصل مايا قبل ما جوزها يجي وصلوا عند البيت وطلعت مايا بسرعه على لقيتها سلمت على لارا وقالت لها انا هابقى اكلمك ثاني معلش يا لارا والله حصل ظروف ولازم اروح اعذريني... انا ما ليش ذنب والله مش عارفه ايه اللي جايبه بدري بس النهارده زي ما يكون حاسس انها نزلت ...طلعت مايا على البيت وسخنه الاكل اللي كانت مجهزاه من الصبح.. وصل جوزها كانت خلصت كل حاجه... و غيرت هدومها اول ما دخل قالها انا هادخل الحمام دلوقت واطلع اتغدى عشان انام شويه.... مايا : ماشي على العموم انا جهزت الاكل كله خلص وتعال.. دخل الحمام وخرجت ندى عليها اللي هي اتخضبت من صوته ..قالت: له نعم في ايه.. ايه إلي خليها الهدوم دي ايه اللي وسخها انت نزلت من البيت ولا ايه ....مايا : ما نزلتش في حته عند الفينو كل الحكايه ان الهدوم دي كانت في الدولاب وحسيت ريحتها مش قوي رحت احطها في الغسيل عشان تتغسل هو لازم اكون نزلت.. احمد : مش عارف ليه مش مطمئن لك يا مايا حاسس انك بتعملي حاجه من ورايا لو بتعملي حاجه من ورايا قولي لي عشان هاعرف وساعتها مش هرحمك... مايا : اعمل ايه من وراك يعني يا احمد انا والله مش باعمل اي حاجه غلط عمري ما هضايقك انا ما اعرفش انت عامل ليه في كده انت عمرك ما شفت مني حاجه وحشه نفسي انك تتغير عشان نعرف نعيش حياتنا مع بعض ولا هاقدر اكمل انا زهقت من التحكمات بتاعتك والاسلوب اللي مش قادره استحمله حتى اهلي ما بقتش اشوفهم ولا اكلمهم حرام عليك انت بتعمل في كده ليه... احمد : والله هو ده اسلوبي وهتمشي عليه غصب عنك غير كده انا قايل لك من بعد ما اتجوزنا حياتك هتبقى ليا وبس تقولي لي اعملي واصحابي ما فيش احد بقيلك غيري مايا كانت مرعوبه احسن يكتشف انها نزلت من البيت وحمدت ربنا ان الموضوع عدي على خير و لارا و كريم روحوا بيتهم وكانت خايفه جدا على مايا احسن جوزها يكتشف حاجه ويعمل فيها اي حاجه وما كانتش عارفه تتصل بيها عشان عارفه انه في البيت وممكن تعمل لها مشكله كبيره.. يارا : مش عارفه ازاي يا كريم مايا مستحمله الحياه اللي هي عايشاها دي انا لو منها كنت تطلقت من زمان قوي انا مش عارفه هي ليه مستحملاه ومستحملا اللي هو بيعمله معها ده كريم عندك حق فعلا والله بس انت بتقولي ان هي خايفه لو سابته هيعمل حاجه في اهلها اكيد خايفه عليهم يا لارا وبتعمل كل ده عشانهم وبعدين ده اختيارها من الاول ازاي هي مكتشفتش من الخطوبه ان ده اسلوبه ...لارا : ما كانش مبين الاسلوب وحش كده وهي كانت مصدقاني في ناس بتتغير بعد الجواز اكيد هي اتخدعت فيه يا كريم مايا عايشه على طول في خوف وده مش حلوه عشانها انا خايفه عليها قوي اكيد هيجي يوم يتعمل حاجه في نفسها او هو اللي هيعمل فيها حاجه... كريم : ربنا يستر بقى المهم دلوقت انت اخذتي العلاج بتاعك ولا نسيتي عشان لما نروح للدكتور ان شاء الله هتبقى كويسه .. لارا : مسكت التليفون بتعاها ولقت مايا فاتحه الاكونت بتاعها بس ما كانتش راضيه تبعت لها حاجه لا يكون جوزها هو اللي ماسك التليفون.. كانت مستنياها تبعث لها اي حاجه بس ما كانتش بتكتب حاجه .... دخلت لارا عالبوست الي كانت حطاه عشان تشوف في حد تاني ظهر ولا لا ملقتش اي حاجه .... فجأه الباب خبط و اختها دخلت .... ليان : وحشتيني اوي يا لارا عامله ايه دلوقتي ... لارا : انا كويسه يا حبيبتي انتي عاملة ايه و طمنيني علي ماما .... ليان : مش هخبي عليكي يا لارا بس ماما بقالها كام يوم تعبانه جدا انا ما كنتش عاوزه اقول لك و اقلقك والله يا لارا بس انا خايفه ماما يحصل لها اي حاجه وانت تزعلي مني انى ما قلتلكيش ان ماما تعبانه .... لارا : انت ازاي ما تقوليش من اول ما ماما تعبت يعني ايه ابقى قاعده ما اعرفش ان امي تعبانه جدا انت بتستهبلي يا ليان .... ليان : انت في ايه ولا في ايه يا لارا كفايه اللي انت فيه وبعدين انا وديتها لدكتور كويس قوي طلب منها تحاليل واشاعات لانها بيجي لها وجع في القلب فهو شاكك ان في حاجه عندها في القلب ربنا يستر بقى وما يكونش في حاجه كبيره... لارا : انا لازم اجي معاكى دلوقتي حالا واشوف ماما مش هينفع اقعد في البيت عشان قلقانه عليها جدا... ليان : لا خليك انتِ وانا ما تقلقيش مخليه بالي منها كويس مش عاوزين نتعبك يا لارا انت مش ناقصه وفيكي اللي مكفيكي...
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD