الفصل الثالث

1088 Words
لا يهم كم يبقي من العمر المهم ان ابقي العمر كله معك .... :انا ساره الهاشمي . ليقف مصدوم اهذه حقااا اخت سيف الهاشمي رجل الاعمال المعروف ظل يحدث نفسه حتي فاق من شروده علي صوتها وهي تقول :هو في مشكله هو حضرتك مين :احم انا اسمي محمود احمد الاسيوطي مهندس معماري ليكمل بمرح وضحك :ومش مرتبط علي فكره #وش كدااا??# لتكمل هي بغضب منه :هو انا سألتك :لا بس قولت عشان متفكريش غلط وانك مش هينفع تعجبي بياا بقااا وكدااا فانا بقولك عادي ساره بضيق شديد ولكن بداخلها سعيده جدااا من مرحه :اه شكراا للمعلومه مش هفكر اصلا :طيب ماااشي تعالي بقااا اوصلك انت تقريبا كداا وقفه هنا العربيه عطلت صح :احم ايوه صح بس مش مهم انا هكلم اخويا وهو هيجي او يبعتلي حد شكراا :ايوه بس انا مش بطلب منك انا بقولك هوصلك ساره بغضب شديد :ايوه يعني بتأمرني بس بطريقه اشيك مش كدااا محمود ببرود شديد :انا مقلتش اني بامرك انا بقولك هوصلك لاني مش هسيبك واقفه كدااا ولا انت عجبك الموضوع اللي حصل من شويه دااا . محمود كان يتحدث بغضب حقيقي وبعض من الغيره ايضاا غيره من ان احد يراها وهي هكذاا ويتحدث معها مجرد التفكير في هذااا الامر اغضبه ساره بهدوء :طيب وانا قولتلك مش عاوزاك توصلني خلاص اتفضل حضرتك محمود وقد ظهر علي وجهه الغضب حقيقي لدرجه ان ساره عادت خطوتين للخلف من خوفها :انا قولتلك هوصلك ومش عاوز نقاش تمام اتفضلي قدامي حالااا ساره وهي تنظر له بخوف حقيقي ليقول لها : وقفه لي ما تتحركي يلااا لتنفذ ساره كلامه دون نقاش ويتحرك محمود بالسياره وهي بجانبه خائفه من طريقته لهاا ولكن شئ بداخلها يخبرها ان تطمئن فهي بامان معه فماذا سوف يحدث لهم ولماذا محمود شعر بالغيره وهل يمكن ان يكون هناك حب من اول نظره حقااا ام انه كلام يقال ولا يوجد في الحقيقه سوف نري ............................... وفي جهه اخري يجلس هذا القاسي الذي لا يعلم احد اذا سوف يتغير ام سوف يظل قاسي كان غاضب بشده من تلك الفتاه التي تجرأت وتحدثت معه وفي وجهه فهو الوحش القاسي الذي يهابه الجميع كيف لها ان تنظر في عينيه وسمع صوت الباب فاذن له بالدخول واذا به حسام يأتي بطلب صديقه وهو معلومات روان كامله :تعالي يا حسام عملت اي :خلاص ياباشا كله تمام المعلومات كلها في الملف دااا :مش وقت ملف يا حسام قولي اللي عرفته :ياسيف البنت عايشه مع عيلتها اخوها الكبير وامها ناس ملهمش دعوه بحد بس البت مجنونه جدااا وبتحب الناس كلها وبتحب تهزر معاهم لسه متخرجه وابوها ميت يعني مفيش اي حاجه مهمه واه عرفت كمان ان ليها صحبتها منه محمد الدسوقي وابوها يبقي صاحب احمد الاسيوطي من زمان يعني العيلتين مرتبطين جدااا من زمان بس امها ماتتت وعايشه مع ابوهااا :طيب سيب الملف دااا ونفذ اللي هقولك عليه :انت ناوي علي اي يا سيف البت اكييد ما كنتش تقصد ولا تعرف انت مين :ولو مش هسيبها لازم اندمها علي الساعه اللي رفعت عنيها دي في عيني نفذ اللي هقولك عليه يا حسام لو مش هتعمل عندي اللي يعمله هااا :خلاص يا سيف عاوز اي :اسمع بقاااا................. ياتراا سيف ناوي علي اي لروان ويتري هيفضل قاسي كداا علي طول ولا ممكن بنت حواء تغيره الله اعلم ... ......................... وفي جهه اخري عند روان كانت تجلس تلك المجنونه وقد تناست ما حدث معها وهي تغني اغانيها المزعجه ليأتي لها اخوها محمود بعدما اوصل ساره الي منزلها هو ايضاا وهو متعجب من حالته التي لم يجد لها اي تفسير :بتعملي ايه يا رورو لوحدك يا حبيبتي البيت الوحش دااا محدش معبرك فيه لترد عليه بغضب :كويس انك عارف كنت فين من بدري قاعده لوحدي واتخنقت والله :طب مكلمتيش ليه المجنونه التانيه دي عشان تجيلك . #ملحوظه: محمود وروان ومنه متربين مع بعض من زمان فهو بيعتبرها زي اخته بالظبط # روان بغضب :كانت عندي بس مشت ومن ساعتها مش لاقيه حاجه اعملها وزهقانه اووووي بجد :طب اي رأيك لو ننزل نخرج روان بعدم تصديق وشهقه :ااااااي بتتكلم جد والنبي :اه يلااا لترد عليه بطريقه تمثيليه كوميديه :روح يا دودو يا خويا اللهي تنستر علي رأي بدريه طلبه ?? :دودو تاني طب انا ماشي ومفيش خروج هاا محمود وهو يتجه نحو الباب ويخرج منه ويتجه نحو غرفته لتأتي خلفه روان بحزن مصطنع :لااااااااااااا والنبي خلاص انا مصدقت خلاص بقااا يا فخم هتوديني فين ليرد عليها بضحك وتقليد :ماااشي يارخم بس اعملي حسابك اخر مره اسمعها :انت ياعم هتزلنا خلاص بقااا ماشي يلا اروح البس :ماشي يلااا لتجري روان مثل الاطفال الي غرفتها بحماس شديد وهي تجري وتقفز لترتدي فستان من اللون الموف وحجاب من اللون الرمادي لتخرج مع اخوها وتجري معه مثل الاطفال وهو يحملها ويقفز معهاا وقضوا وقت ممتع للغايه حتي عادوا الي المنزل فهل سوف تدوم فرحتها طويلااا اما سوف تتغير احداث حياتها بشكل كبير علي يد هذا القاسي ...................... وعند منه وهي مع والدها حيث قرر والدها الذهاب للعشاء معاا في الخارج #خدوني معاكوا??# وهي تجلس معه في افخم المطاعم وفي نفس الوقت يوجد حسام مع بعض الرجال ل*قد صفقه عندما رأها وهي تجلس مع والدها فعلي الرغم من انه علم انه والدها بسبب كبر سنه الواضح ولكنه شعر بالغيره عليها وتناسي غضبه منها وتوعده لهااا في تلك اللحظه فوجدها تتجه نحو الحمام فأستاذن من هم وذهب خلفهااا وعندما وجدها تخرج من الحمام مسكها من ذراعها بشده جعلها تتألم وهي تنظر له تذكرته علي الفور ولكن شعرت بالخوف منه فقالت له بتمثيل وخوف ومرح شديد :احم ازيك يا برنس بقالنا كتير مش بنشوفك مش بتيجي لي يا عم ليرد عليها :ما انت ما عطتنيش العنوان عشان اتعرف علي والدك كمان بس اهوو جت الفرصه بقااا ولا تكوني فاكره اني نسيت اللي عملتيه في العربيه بتاعتي :اوعي تكون فاكر ان انا كان قصدي ارمي الطوبه دا دا انا كنت يعني :اي القط اكل ل**نك ولا اي ماتكملي :اه كنت ماسكه الطوبه عشان احدفها بعيد بس جت فعربيتك بقااا معلش تعيش وتاخد غيرها يا برنس حسام وهو يخفي ابتسامته من شكلها وهي خائفه منه :والله !!تصدقي كنت فاكر ان انتي اللي عملتيها منه بتلقائيه ومرح :لا لا متفكرش تاني بقااا عشان تقريبااا انت غ*ي حسام بغضب منها :نعم بنقولي ااااااي ااااانا غ*ي يا بت ااااانتي منه وقد تداركت ما قالته :هاااااااا لا لا ثانيه مش قصدي والله انا قصدي انك مش بتفهم يعني :ننننننننعم :لااااااا قصدي انك مش بتفكر كويس :بس خلاص كل اما بتصلحيها بتبوظيها اكتر اسكتي انا ماشي معايا ناس بس لينا معاد تاني وقريب اوووي ساااااااااامعه ذهب حسام واخيرااا استطاعت منه اخذ انفاسها وهي تضحك علي ما قالته له فهي لم تستطيع التركيز وهو امامها وذهبت الي والدها مره اخري حتي انتهوا ثم ذهبوا الي منزلهم ياترااا لي حسام كان غيران من والد منه وهل ممكن يكون حبها من صدفه حصلت وللاسف كانت وحشه وبايخه ام هناك شئ اخر مقدر ان يحدث لهم ليغير حياتهم في لحظه .......#انتظروني انا مش جاي ????#
Free reading for new users
Scan code to download app
Facebookexpand_more
  • author-avatar
    Writer
  • chap_listContents
  • likeADD