bc

رواية ارحم قلبي

book_age12+
30
FOLLOW
1K
READ
dark
like
intro-logo
Blurb

تحكي عن فتاة جميلة تقع في حب قلب شخص قاسي لا يعرف معنى الحب الحقيقي ثم ي**ر قلبها الى أشلاء ليعلم فيما بعد مدى حبها له ويحاول مراضتها لتعود مرة أخرى له وتصبح أسيرته حتى يلين قلبه لها ويتزوجون عن حب حقيقي

chap-preview
Free preview
الفصل الاول
رواية ارحم قلبى ******** الفصل الاول ******* لو الحياة دى هنتكلم فيها عن النصيب والقدر فانا اختارت الصبر فقط وان اخد طريقي واكمل حياتي بعد كل ما مريت بي من اوجاع وسكاكين بالقلب و*در الاقارب وجرح الاحباء وانا حاليا هحكيلكم ما مريت بي من الام لنعلموا ان اللي عايز يوصل لقدره ونصيبه عليه اخذ طريق الصبر فقط لينول القدر والنصيب تبدا احداثنا من الكافيه الكافيه ده جامع ما بين الحب والغرام والفرح والحزن خاصة اول لقاء بعد مرور 15 عاما انا حاليا اجلس مع ابنة عمى الوحيدة فى كافيه فى اسكندرية نشرب العصير يدخل شاب فجاااة شكله مالوف اوى بالنسبالى ده اللي حسيته ومن كثرة وسامته سميته نجم النهار ومقدرتش اشيل عينى من عليه كانه ساحر واخدنى معه لعالم اخر عالم لا يوجد به احد غيرى وغيره وبيقطع شرودى صوت ابنة عمى يارا باستغراب / مالك يا مليكة بتبصى على ايه ومش معايا مليكة باستغفار / استغفر الله العظيم سامحنى يارب ولا حاجة خلينا نمشى يارا / يا بنتى استني هحكيلك اللي حصل معايا انا وياسر ده شاب غني جدا تعرفى انه اشترى عربية امبارح وهو وعدنى بالجواز قريب *مليكة بغض بصر وهى تراه فاعد على الكرسي المفارب ليهم * الطرابيزة * يالا نمشى من هنا يارا / حاضر يا ملي يارا بتبص وراها بتلميح واعجاب وبتغمز لمليكة / واااااو مين الشاب ده بصى كده يا مليكة الحقينى انا شكلى هيغماا عليا مليكة بغض بصر وعيونها فى الارض وبتشد يارا من ذراعها وهى مش واخدة بالها رجلها اتلوت والشاب ملاحظ كل شئ من اول ما دخل مليكة بتحمل الالم / ااااه رجلى يالا نمشى يا يارا يارا / انتظرى رجليكى هتمشى ازاي مليكة / مش مهم خلينا نمشى من هنا الشاب جه وقرب من الفتاتين بعدما راي دماء ينزف بشدة من احدى ارجلها وقال / محتاجين مساعدة مليكة فجاااة بتشعر بجسدها ينتفض وحرارتها باقت عالية رغم الشتاء لا تدرى لماذا لم تستطع ان تنطق بحرفا واحدا الشاب بتعرف / انا اسمى مازن رجل اعمال صاحب شركات مازن المنياوى مليكة بتنظر للارض باحراج قائلة / شكرا لك ولعرضك علينا المساعدة لسنا بحاجة اليها مازن بخوف لم يشعر به من قبل / بس احدى ارجلك تنزف مليكة بترفع راسها ببطى ولم تراه / قائلة / شكرا لحضرتك يارا لنفسها / واو رجل اعمال مؤكد انه اغنى من ياسر لازم يوقع بفخى سامحينى يا بنت عمى وقالت موجهه حديثها ل مليكة / يا نهار انتظرى ااعطيكى ميه بسرعة وهجيلك مليكة لسه هتحكى اختفت يارا بلمح البصر وصارت هى ومازن لوحدهم مليكة باحراج وخجل / انا لازم امشى عن اذن حضرتك مازن بصدمة وبيقول لنفسه / لا متصدقش كلهم زى بعض خاينين وكدابين ولسه هيحكى لاقاها اختفت هي الاخرى من امامه عند يارا **** يارا بمكر / دلوقتى هخليه يهتم بيا انا مش بنت عمى ونزلت طفاية الحرائق على احدى ارجلها وبتصرخ بالم / اااااه ااااه رجلى مليكة مليكة مازن بيسمع صوتها وبيجرى يسندها / انتى قلتى ايه مليكة يارا بالم / ايواا بنت عمى اسمها مليكة هى فين مازن بسرح / هاااا هي مشيت يارا بصدمة ومكر / ايه مشيت طب انا هروح ازاي مازن بشهامة / انا ممكن اوصلك لو تحبى يارا ببتسامة / موافقة مازن / تمام يالا يا مطيعة يارا بضحك / هههه يالا مازن لنفسه / اسمها مليكة مش عارف حاسس انى رايتها من قبل بس مؤكد هوصلك يا مليكة باي طريقة فى العربية ***** مازن بفضول / هو حضرتك والانسة مليكة عايشين مع بعض يارا باستغراب / ايواا وانا عايشة مع عمى اللي هو والدها مازن / تمام بعد ما وصلها مازن بانتهاز الفرصة / بتسمحيلى اعزمكوا اليوم على العشاء يارا بتفكير / انا موافقة بس معتقدش ان مليكة هتخرج انهاردة غير عند البحر وبترسم الغروب وبتروح بس مازن بحزن وامل فى الوقت ذاته / طب ممكن حضرتك تقوليلها وده الكارت بتاعى ابقى قوليلى يارا / تمام وسابته ودخلت الفيلا وبتقول لنفسها / هو ليه مالوش سيرة غير على مليكة طول الوقت وبيقطع تفكيرها صوت كريم عمها الضاحك وصديقه المقرب كريم / والله زمان واحشنى اوى بقالى 15 سنة مشوفتكش يا راجل صديقه / وانت كمان انا لسه واصل حالا من امريكا وابنى واصل من سنتين كدا وهو هنا بس راح الشركة عنده شغل كريم / تمام جمال / واخبارك انت ايه واخبار مليكة الصغيرة كريم / مبقتش صغيرة بقا عندها 22 سنة حاليا جمال / ما شاء الله صارت كبيرة كريم / سافرتوا ليه طيب جمال / عشان مازن ودراسته كريم / ربنا يباركلك فيه جمال / يارب جمال بتساؤل / امال فين العروسة كريم / *********************************** كفى ** السؤال *** كريم هيقول ايه مليكة فين ايه اللي هيحصل بين الفتاتان والسبب من ومين هيحب مين واين هو الحب الحقيقى وهل مازن هيعرف ان مليكة تبقى بنت صديق والده ام لا يارا هتقدر تمتلك قلب مازن ام للقدر راي اخر ايه اللي مخلى مازن فاكر ان البنات كلها صنف واحد استنوا البارت الثانى بقلم نييييينا

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook