bc

رواية عشق أم كذبه

book_age16+
109
FOLLOW
1K
READ
drama
like
intro-logo
Blurb

هو شخصية كبيره ومعروفه في الوسط الراقي وكل من هب ودب يعمل له مليون حساب

فهو الملياردير زين الرفاعي يمتلك المليارات مايجعل جميع الفتيات يقعن في حبه ليس حبه هو لكن حب امواله وسلطته بدون السلطه لا احد يقرب منه هذه هي حياة الاغنياء ..

هي فتاه برىئه عاشت حياتها وحيده برغم وجود امها بجانبها لكن دايما غير مهتمه بأبنتها لا تعرف والدها غير بالأسم ...بدأت كذبه تحولت لعشق فلم تستطيع التفرقه بين هل ما مرت به عشق ام كذبه 💔

chap-preview
Free preview
part1
في احد الاحياء الراقيه في ڤيلا يبدو عليها الطابع الكلاسيكي كانت تجلس في غرفتها بتأفف من طريقة والدتها معها تنظر للفستان الذي انتقته لها لحضور حفلة اليوم ولكنها لاتريد الحضور حاولت بقدر الامكان عدم الحضور ولكن والدتها اجبرتها علي ذلك فأستسلمت دخلت عليها والدتها وجدتها تنظر للفستان بسرحان (عمبر والدت زينه تبلغ من العمر ٤٥ عاما تمتلك صالة ت**يم ازياء عصريه لسيدات المجتمع الراقي وهي شخصيه جديه وعمليه ولاتهتم سوا بالمظاهر وتحب ابنتها ) عمبر ل زينه :البنت من البيوتي سنتر هتيجي بعدشويه ياريت اميرتي تتكرم وتبطل **ل وتقوم تاخدلها شاور زينه بضيق :حاضر مامي خرجت والدتها من الغرفه وزينه اخذت شاور وظلت تنتظر البنت وعبثت في هاتفها لعلها تضيع بعض الوقت فوجدت رساله من صديقتها محتواها (الناس الرايقه اخبار الاستعداد اي ).... فقامت بالرد ع صديقتها ب (زفت طبعا ..قاعده مستنيه بنت هتيجي من البيوتي سنتر تظبطني ) ثم بعد ثواني اتاها الرد (بتهزري صح ..هي مامتك هتعملك عروسة المولد ههههه ) فردت (بس ياخفه)....وبعد ثواني اتاها الرد من صديقتها (افرحي دا انتي حتي هتشوفي رجل الاعمال زين الرفاعي دا لوحده كفايه انك تشوفيه اه يابختك ) فأرسلت (اتصدقي اني بسمع كتير عنو و عمري ماشوفتو بس مش مهم ميهمنيش ) فاتاها الرد (دا عندو مليارات تعيشو طول عمره ملك وسمعت انو كل يوم في بلد شكل ولا شياكته واناقته هو علي بعضو مز مز يابخت مراته بيه ) فردت ب (قري علي الراجل لحد ماتجيبي اجلو ههه) (انا غلطانه اني تكلمت معاكي يا زينه يلا باي واقابلك في المدرسه) (باي ) ثم تركت الهاتف ووجدت باب الغرفه يفتح وتدخل منه بنت ف*نهدت بحيره من والدتها وتركت نفسها للبنت في المساء في حفل يدل علي الرقي والفخامه نجد الكثير من النساء من سيدات المجتمع الراقي وسيدات الاعمال ورجال الاعمال ومستشارين و كبارات البلد فهذه الحفله تم انعقادها من قبل رجل الاعمال المعروف زين الرفاعي للأحتفال بعيد ميلاد ابنة اخته الكبري دخلت إلي الحفله مع والدتها فكانت زينه محرجه من ملابسها فهي ترتدي فستان طويل عاري الص*ر والظهر بحماله واحده لونه ردماي مثل لون عيونها وعليه طقم الماس فاخر وترتدي كعب عالي فكانت مثل الاميرات اخذت تنظر إلي الحفل الكبير وإلي الحريم الموجودين بالقاعه فقالت في ذاتها (ولا كأنو عرض ازياء طب حفلة عيد ميلاد وعاملين كده اومال لو فرح هيبقا شكلهم ايه ) سلمت والدتها علي سيدات كثيره فهي قد تعرفت عليهم بحكم عملها وكونت صداقات كثيره معهم وجلست زينه علي طربيزه وبعد دقائق اتت سيدة المجتمع فايزه هانم الشناوي والدت رجل الاعمال زين الرفاعي وعندما وجدتها عمبر اسرعت وسلمت عليها بحراره وهي تقول -الحفله تجنن يا فايزه هانم فايزه بفخر وثقه =طبعا لازم تكون كده هو احنا اي كلام عمبر بهدوء :كنت حبه اعرفك ببنتي ..تعالي يازينه قامت واتجهت إلي والدتها وتعرفت علي السيده فايزه وفي خلال ثواني تركتهم فايزه وابتعدت تستقبل ضيوفها زينه في نفسها (ايه الست دي اعوذ بالله كانت بتسلم عليا من غير نفس ) بعد قليل دخل رجل الاعمال زين الرفاعي وعند دخوله اتي إليه رجال اعمال كثيرين واشخاص اخرون ليسلمو عليه فهو شخص ليس عادي فهو رجل اعمال يمتلك نصف اقتصاد مصر ويعمل في مجالات كثيره ولديه شركات خارج وداخل مصر وفي جميع الدول رأت شخص يلتفون حواليه عدد كبير من الاشخاص ولكن لم تراه ولكنها ادركت انه رجل الاعمال المعروف احست بالملل الشديد فوالدتها حينما تأتي وتجلس بجانبها ثم تري سيدة اعمال تعرفها وقتها تندفع لها لتسلم عليها فقامت واتجهت إلي خارج الحفل لتستنشق الهواء نظرت حولها لتتأكد انه لايوجد احد بالمكان ثم وقفت في منتصف الحديقه واخذت تدور مثل الاطفال فرحه بفستانها وشعرها الطويل كان طائر معها فأخذت تضحك وتلعب غير واعيه ان هناك عيون تراقبها بعد دقائق وقعت علي الأرض سبب لفها وايضا لانها ترتدي صندل ذو كعب عالي احست بألم كبير فحاولت تدليك رجليها ولكن زاد الألم فأخذت تبكي فوجدت شخص يحملها وهي غير واعيه له ثم اخذها وادخلها إلي الجناح في الفندق وقام بالاتصال علي ادارة الفندق ليقومو بأرسال طبيب وبعد فتره قليله دخل الطبيب وقام بفحصها بعنايه ووضع لها رباط وامرها بعدم الحركه لمدة ساعتين لحين يهدي الالم وتعود كما كانت وخرج الطبيب ثم دخل نفس الشخص الذي حملها وقال لها =لسه بتوجعك رفعت عينيها وتلاقت الأعين هي في نفسها (مكنتش واخده بالي مين شالني علي قد ماكنت بتألم كان كل همي يروح الألم فمحستش غير وانا قاعده علي السرير والدكتور بيفحصني ) تداركت نفسها وقالت له =هو حضرتك اللي شلتني صح =اه ........هذا كان رده عليها -متشكره اووي =علي اي ..اهم حاجه انك كويسه ...الدكتور قالي ساعتين وتقدري تحركيها وترجعي تمشي تاني دا مجرد التواء وهو عدلك رجلك بس الألم هياخد وقت ويروح ثم نظر في ساعته وقال =انا لازم امشي خليكي هنا لحد ماتبقي كويسه وبعدين انزلي -لا استنا نظر لها بأستغراب فقالت له بخوف :متسبنيش لوحدي ونبي انا بخاف استشعر خوفها وتن*د وقال : =تمام انا هفضل معاكي الشويه دول -شكرا جلس امامها علي الكنبه وقال :كام مره اتشكرتيني انهارده هي بتخمين :اتنين -هههه ماشي زينه بتساؤل :هو انت كنت ف الحفله اللي تحت هو :اه زينه بتفكير :يعني انت تعرف راجل الأعمال اللي عامل الحفله دي هو :ايواا اعرفو ..بس مش اووي ..بتسألي لي زينه :عادي بسأل ...انت اكيد من موظفينه هو :اه زينه بتفكير :هو شكله عامل ازي هو :انتي مش شوفتيه خالص زينه بنفي :لا ...كنت اسمع عنو بس مبحبش الفضول هو :تمام ...اي رائيك في الحفل زينه بضيق من رجل الاعمال =زفت ...دا واحد بيحب الفشخره وعاملك حفله تسوي ملايين هو لو يتبرع بيهم للفقراء كان احسن في ناس مش لاقيه تاكل وهو رايح يعمل حفله وفرحان اووي بيها انت عارف لو يجيب لبنت اخته ترته وقطعوها سوا وتبقا عائليه هيبقا احسن وفلوس الحفله تروح للناس المحتاجه بأسمها والله هتاخد دعاء كتير من الناس دي لوحدها كفايه -مش يمكن هو عامل الحفله كترفيه وبردو بيساعد الناس بردو زينه وهي تلوي شفتيها =مظنش ..شخص زي دا مستحيل تلاقيه باصص للي اقل منو واكيد مناخيره ف السما -اي كمية الانتقادات دي معقول بتنتقديه وانتي لسه مشفتيهوش زينه :من اللي بسمعو عنو ...ثم بتساؤل :هو انت اسمك اي -زين زينه بضحك : =للحظه كنت هقول انك زين الرفاعي بس بصراحه في فرق بينكم لو هو ...مكنش قعد العقده دي معايا زين وهو يحاول كتم صحكاته : =اكيد اش جابني لي... دا انتي قطعتي ف فروة الراجل واحنا قاعدين ? زينه بثقه :يستاهل اصراحه زين :وانتي بقا يا نابغه عصرك ..اسمك اي زينه :تفتكر اسمي اي زين بتن*ده :وانا اعرف منين زينه بابتسامه :زينه نظر لها ثم ابتسم ابتسامه ساحره جعلت قلبها يدق ظلو ينظرون لبعضهم لعدة دقائق كل منهم يفكر زينه ف نفسها (يالهووي ع ابتسامته وربنا قمر دا انا امي دعيالي انهارده ) زين في نفسه (كلامها عجبني اووي وحسيت براحه غريبه ..عنيها في سحر غريب بشوف فيهم كمية براءه بحسها طفله وهي بتحكي ) زين قطع ال**ت وقال لها بضحك : =هو انتي عندك كام سنه زينه بتفكير : =اديش تعطيني زين وهو يخمن: =اممم مثلا ٢٣ او ٢٤ زينه في نفسها (اقول عليكي اي يا مامتي دلوقت دا الراجل كبرني بشكلي دا اومال لو شافني من غير الفستان والميكب وبلبس المدرسه هيعمل اي ههههه ) زين : =روحتي فين ؟؟؟ زينه :مروحتش بس افتكرت حاجه كده هههه هو فعلا عندي ٢٣ سنه زين وهو يعقد حاجبيه : =متأكده زينه بتأكيد :ايواان زين وهو يضع يده علي شعره وتن*د وقال : =ف كلية اي زينه ف نفسها (انا من رائيي الشخصي اني اخلع من هنا لو قولت كليه احتمال يقعد يستفسر وانا معرفش حاجه وهنفضح ) زينه بتوتر :انا لازم امشي بقا زمان ماما بتدور عليا قام من علي الكنبه وعدل من نفسه ثم اتجه إليها وامسكها لكي تقف ثم سألها :حاسه بوجع زينه بنفي :لا راقت ..شكرا ابتسم ع ساذجتها وقال :دي تالت مره تتشكريني ضحكت ع كلامه وقالت :انت هتعد تعدلي ولا اي ..بس مش مهم يعني دي اول و اخر مره هنشوف بعض فيها ثم تركت يده وصارت لوحدها وهو ارتاح لما قامت ورجعت تمشي زي الأول نزلت إلي الحفل وجدت والدتها تبحث عنها عنبر :زينه انتي روحتي فين دورت عليكي كتير زينه بحب :متخافيش يا مامي انا بس كنت قاعدة بره ف الجنينه عمبر بقلة حيله من تصرفات ابنتها الطائشه : بعد كده تقوليلي قبل ماتروحي مكان ..انا خوفت عليكي زينه :don't worry mam زينه ف نفسها (مردتش اقولها اللي حصلي عشان متقلقش) بعد قليل دخل إلي القاعه فأتت إليه والدته وقالت بضيق : -وبعدين معاك يا زين سبت الحفله وروحت فين -انا اسف يا ست الكل كان عندي حاجه ضروريه وعملتها حاولت تغيير الحديث واخذته وجلسو ع طاوله ونظرت ل امرأه نظره تعرفها الاخري واتت هذه المرأه هي وابتنها شاديه بود:اهلا اهلا ب زين بيه فايزه بهدوء :زين اعرفك دي بتكون شاديه هانم حرم هاشم بيه الدميري ودي بنتها ميران شاديه ل ميران :حبيبتي سلمي ع زين ميران بدلع :هاي زين فايزه :اقعدي يا ميران معا زين عقبال مانسلم انا ومامتك ع نجوي هانم ميران :اوك يا طنط ? ثم ذهبو وجلست ميران ميران بابتسامه :اتشرفت بمعرفتك زين زين بهدوء :الشرف ليا ميران وهو تنظر له بفرح وسعاده :تعرف اني كنت بسمع عنك كلام كتير بس متوقعتش انك حلو ف الحقيقه لدرجادي عقد حاجبيه بسخريه وقال :فعلا ? ظلت ميران تتحدث كثيرا شعر زين بالصداع والخنقه وهو يرد علي اسألتها زين ف نفسه ( فاهم انا دماغ فايزه هانم ..قال تسلم قال ..فاكره اني هرتبط ب دي دا ف احلامها ...وبعدين بقا افصلي كلام ..طب اقوم اخنقها دي ولا اعمل اي ..صبرني يارب) زين نظر حواليه وجد زينه تجلس ع احد الطاولات تبعث ف هاتفها فقام واعتذر من ميران وذهب وفي طريقه لها اوقفه كثير من الاشخاص يتحدثون معه واعتذر من الكثير لحين جلس إلي جوار زينه ظل ينظر لها لكونها لم تنتبه إليه فأخذ منها الهاتف كانت تكلم صديقتها عبر الفيسبوك ولم تنتبه للشخص الذي جلس بجوارها ولكن حينما اخذ منها الهاتف كانت سوف تتخانق معه ولكن تداركت نفسها حينما وجدته فأبتسمت -انت هنا -لا مش هنا لوت شفايفها بطفوليه وقالت :انا مش ف المود خالص وزهقت ونفسي اروح وماما من ساعة ماجت وهي مش عاتقه حد صبرني يارب قهقه زين وقال :شكلك مبتحبيش الحفلات زينه بنفي وعدم وعي :لا بحبها بس مش بالشكل دا يعني حفلات المدرسه مبتبقاش كده عقد حاجبيه بتفكير : =ازاي زينه فهمت انها عكت الدنيا وحاولت تغيير الحديث وقالت : =قولي بقا زين الرفاعي مين ف دول نظر امامه فوجد مجموعة شباب ثم نظر لها وقال : =وانتي يهمك ف اي زينه بهدوء :عادي بسأل بدل الملل دا ...بس افتكرت انو من الشباب دول اصلهم حلوين اووي هههههه زين بضيق :تحبي اعرفك ع حد منهم زينه بنفي :لا طبعا مش عايزه زين :تمام زينه بتساؤل :زين هو انت مرتبط ؟! زين ضحك ولكنه حاول يخفي حتي لايثير الشك فيه : =لا مش مرتبط ...وانتي زينه بفرحه :وانا كمان لا ظل زين مستغرب من طريقة كلامها وافعالها فتعتبر اول مره له يقابل هذا النوع من البنات ولكن الراحه النفسيه كانت مسيطره عليه فكلما تحدث معها سعد بشده ثم بعد فتره استأذن منها وذهب وبعد ذلك اتت والدتها وجلست بجانبها زينه ل مامتها :مامي ممكن نروح بقا عنبر بضيق من ابنتها فهي سعيده بالحفل ولا تريد الذهاب مبكرا فهذه الدعوه كانت اول دعوه لحضور حفل تبع رجل الاعمال المعروف فكانت تنتظر مثل هذه الدعوي بفارغ الصبر : =زينه حبيبتي لسه بدري خلينا شويه -لا يا ماما خلينا نروح عشان عندي مدرسه الصبح ولا نسيتي -عمبر بقلة حيله : تمام ياحبيبتي يلاااا ...... ثم غادرو الحفل متجهين إلي المنزل وبعد عدة دقائق اتت والدتها وصارو بالعربه متجهين إلي ڤيلتهم دخلت إلي غرفتها ونامت فور دخولها ڤيلتهم كانت صغيره عباره عن مبني دورين ولكنه **م علي الطراز الحديث وفي الخارج جنيه فقط بعد انتهاء الحفل غادر الجميع إلي منازلهم اما عنه فهو كان يجلس في جناحه في قصره وهو عباره عن صاله كبيره يوجد فيه ركنه وشاشه تليفزيون وغرفه مكونه من سرير كبير وكنبه كبيره وطربيزه ف منتصف الغرفه وحمام كبير حديث وبرانده كبيره تطل ع الجنينة وغرفه اخري يوجد بها جميع الملابس وغرفه ثالثه يوجد بها جميع الألات الرياضيه للتمرين احس بالملل وهو يعمل ع الابتوب واغلق الابتوب ونام ع السرير واخذ يفكر ويتذكر حينما خرج ليرد ع الاتصال وجد بنت تلعب وتمرح وتدور حول نفسها فأبتسم وهو يتابعها ثم فجاءه وجدها وقعت فقلق عليها واتجه لها وفي لحظه كان يحملها ويهرول مسرعا إلي جناحه لأول مره يشعر يالخوف ع احد لا يعرفها ولكنها حركت شئ في داخله فأبتسم وهو يتذكر كلامها معه وانتقادها: =مجنونه البنت دي .....زينه ❤ في يوم جديد تستيقظ بطلتنا من النوم علي صوت والدتها عنبر: يلا قومي يا زينه قومي يلا يا **وله زينه بصوت ناعس :سبيني شويه يا ماما ثم شدت الغطاء عليها ونامت مرة اخري عنبر :زينه بطلي دلع وقومي هتتأخري ع مدرستك زينه :هي الساعة كام ؟ عمبر :تمانيه زينه بعدم وعي :اه ماشي ...اي بتقولي كام وقامت مسرعه تركض إلي المرحاض وفي خلال خمس دقائق انتهت ونزلت لتجد والدتها تنتظرها علي الفطور عنبر :اقعدي افطري زينه بنفي :لا مامي انا همشي عشان متأخرش اكتر من كده عمبر :هههه ومين قالك انك اتأخرتي زينه :انتي عنبر :الساعه سبعه ونص لسه هههه زينه بغضب :نعم...ازاي عنبر :لما تبقي ام هتفهمي عملت كده لي هههههه يلا اقعدي افطري زينه :لا هروح انام نص ساعه وصحيني ههه تشاو مام ثم اسرعت بالصعود إلي غرفتها عنبر :مش هتكبري ابدا ثم تناولت الفطور هي اما عن زينه دخلت غرفتها وجاءت لتنام فتذكرت انها اغلقت هاتفها امس فقامت بفتحه ثم ذهبت في سبات عميق لتستيقظ بعد نصف ساعة وتذهب إلي مدرستها ________________________ في المدرسه وصلت زينه والتقت بصديقاتها وحضرن الحصص وفي وسط اليوم الدراسي رن جرس الفسحه وخرجن البنات ليجلسون في كافتيريا المدرسه يتناولون طعامهم واخذو يتحدثون امال بملل :هنعمل اي يابنات انا زهقانه ريم بتفكير :امم اي رائيكم نخرج انهارده للمول زينه :لا مليش مزاج كفايه عليا حفلة امبارح امال :اه صحيح احكيلنا اي حصل امبارح ريم بقهقه :هههه وهيحصل اي يعني دي حتي مشفتش مز الحفله زينه بغرور مصتنع :مليش مزاج اشوفو ...وبعدين هو يطول وهنا انفجرت الفتاتين في الضحك ريم :طب حاسبي لتفرقعي وانتي قاعدة امال :خلاص ياريم شكل زينه زعلت زينه بعدم اهتمام :لا مزعلتش ..عادي ريم :ولو ازعلي ياحبيبتي ولا يهمك ههههه احنا ورانا حاجه امال :لا اصراحه احنا اللي مش ورانا حاجه بس انتي واحده مرتبطه اكيد وراكي هههه زينه :اه وينك يا حازم تعا شوف ريم امال بضحك :تقصدي وينك يا عبله ههههههههه ريم بكبرياء :طبعا متغاظين مني عشان مرتبطه وانتو لا ثم اخرجت لهم ل**نها مما ضايق زينه زينه :طب مانا هرتبط قريب وهنا انتبه الفتاتين لها ومترقبين باستغراب ريم :دا هزار صح امال :لا شكلو مش هزار ادي البت فرصه تتكلم ..المايك معاكي اتكلمي زينه بابتسامه : =بصو انا شوفت شاب امبارح وشكلو چينتل واتكلمنا ريم :خد رقم تليفونك امال بتحذير :اوعي تكوني اديتيه يا زينه هزعل منك بجد زينه بنفي :لا مش اديتو امال بارتياح :الحمدلله ريم بضيق :وفيها اي لو خد رقمها مش يمكن يتحول كلامهم ل حب وبعدين جواز وهنا انتبهت زينه للكلام متذكره شيئا ثم غضبت بشده وتركتهم وذهبت امال ل ريم :عاجبك كده اهي زعلت وانتي عارفه لي ريم بأسف :والله ماخت بالي انا عارفه ان السيره دي بضايقها بس مكنش قصدي امال :طب يلا نروح نكلمها ريم :اوك ثم ذهب الفتاتين إلي زينه وحاولو الكلام معاها فصدمتهم حينما قالت انها غير عابئه بهذا الكلام ولا تقدر علي خصامهم مما ارتاحت ريم ثم ذهبو سويا إلي الفصل في وسط الحصه قالت المعلمه شئ مما جعل امال تفرح بشده المعلمه :يابنات انتبهو لي ...يوم الخميس عملين حفله لعرض مسرحية الطلبه الجديدة وهيحضرها رجال اعمال ايضا الحفله مش اجباري والي عايز يحضر يستعد ثم عادت لتكملة الحصه وبعد فتره انتهت الحصه وتحدثنا الفتيات امال بفرحه :انا مبسوطه اووي ...يااه لو يجيبو زين بالمره ريم بقهقه :كل همك زين هههه امال :دا مز يابنتي ...بصي هو حاجه كده شخصيه كلو ع بعضو ..يااه لو يكون من نصيبي زينه :يابنتي دا اكبر منك واكيد متجوز كمان امال وهي تلوي شفايفها بطفوليه : =لا مش كبير هو تقريبا ٢٧ سنه بس زينه بزهول : = يانهار اسود ..دا كبير اوي عليكي انتي ١٧ يا هبله امال بتأكيد :ومتنسيش ان احنا كلها سنه ونخلص ثانويه عامه وندخل الجامعه وكده هنكون كبرنا ريم وهي تحاول كتم ضحكاتها : ثانية هو لما ندخل الكليه يبقا كبرنا مش يمكن نبقا لسه صغيرين وهنا انفجرت زينه ف الضحك وقالت :عليكي كلام يا ريم هههه كفك يبت امال بضيق :بتتنقورو عليا ..ليكو يوم يا ظلمه ريم بجديه :المهم هنلبس اي ف الحفله زينه :انا هلبس نفس الفستان اللي لبستو ف الحفله بتاعت امبارح وممكن اجيب الميكب ارتيست تظبطني تاني ريم وهي تسقف :الله عليكي ..كده خلصنا من واحده ناقص احنا الاتنين ها يا امال هتلبسي اي امال بحزن :معنديش حاجه تبين ملامحي كلهم فساتين تحسيهم اطفالي ..انا عايزه اكبر بقا ريم بابتسامه :ولا يهمك يا اموله نروح سوا نشتري فساتين امال بفرحه :اشطا موافقه طبعا زينه :طب اسكتو بقا عشان الميس دخلت _______________ بعد يومان اتي يوم الحفل تجهزن الفتيات وكانو ع اتم الاستعداد لحضور الحفل نزلت زينه من سيارة والدتها ثم ودعت والدتها ودخلت وكان في انتظارها صديقاتها امال بزهول :واوو الحقي ياريم ريم :اوباا ..مين المزه دي امال بضحك :دي زينه ريم بصدمه :نعم مين زينه تقدمت منهم وضحكت عليهم وقالت : =مالكو يا برنسيسات ...اممم خليني افكر مالكو ...ها شكلي يهبل فتهبلتو هههههه ريم بزهول : =اش اش ..اي الشياكه دي ..لو كنت راجل مكنتش سبتك انهارده ههههه امال خبطتها وقالت : =بس بقا احترمي نفسك ريم :=حاضر هحترم ا هو و... بقولك يا زينه صوريني صوره اوريها ل زومه زينه وهي تدفعها وتهم بالذهاب : =معنديش وقت خلي امال تصورك ..انا راحه الحق مكان امال مسرعه :خديني معاكي ريم :اه يا اندال ....استنو خدوني معاكو دخلن الحفل سويا وجلسن ف منتصف القاعه واثناء جلوسهم جاء شلة شباب وبنات وجلسو بجانبهم ثم القو التحيه عليهم امال :اوباا الحقي مازن قعد ف الصف بتاعنا زينه بعدم اهتمام :وانا مالي امال :مالك ونص كمان دا مركز معاكي وبيبصلك جامد وهنا نظرت زينه له فوجدته فعلا ينظر لها مما ضايقها نظراته فوجدت بنت تجلس بجانبه فغضبت بشده وقالت : =انا هروح التواليت هعدل نفسي متخلوش حد يقعد مكاني ثم ذهبت خارج القاعه لحين وصلت لمكان هادي وظلت تبكي بشده وهي تتذكر الماضي فأخذت تزرف الدموع بحزن وألم ع حالها فوجدت احد يمسح دموعها فنظرت له والتقت اعينهم سويا قبل دقائق دخلت ثلاث سيارات اتنين حرس وواحده لرجل اعمال معروف في البلده فتح له السائق ونزل وهو ينظر إلي مبني قاعات الاحتفالات بالمدرسه ف*نهد ودخل ووراءه الحرس الخاصين به فنظر امامه فوجد نفس البنت تجلس منطويه لحالها وتبكي مما اثار ذهوله فقال للحرس : =استنو انتو هنا رئيس الحرس : =امرك ياباشا ثم ذهب إليها عوده للوقت الحالي نظرت له فوجدت نفس الشاب تبع الحفل الكبير الذي حضرته برفقة والدتها فقال لها وهو يتطلع إلي ملامحها الحزينه : =مالك يا زينه مسحت دموعها وقالت : =مفيش فقال بمرح لم يعتاد عليه ولكنه يريد تهدئتها ولو قليل حتي يعرف مابها : =وقعتي تاني صح ..انا عارف حظي من ساعة ماشوفتك مفيش حفله بتكمل معايا زينه بغضب : =لا والله ..محدش قالك تجبلي دكتور ساعتها ...ودلوقت يلااا روح شوف وراك اي انا ماشيه همت بالوقوف فأجلسها مرة اخري وقال بغضب : =لما اكلمك متمشيش وتسبيني فاهمه احست بالخوف منه فقالت بتوتر :ح حاضر زين بمرح : =ايواا كده شطوره يا زوزه زينه بق*ف : =زوزه يع ...مش لاقي غير الاسم دا نظر ف عيناها وقال : =عايزاني اقولك اي توترت زينه من قربه منها وقالت : =قولي زينه وبس ...انا لازم امشي زين وهو يضع يده في وسطها ويقربها منه ثم قال بهدوء : =مش هتمشي غير لما اسمحلك ..ودلوقت جاوبي ع اسئلتي زينه بدون وعي وهي تنظر ف عينيه : =اي هي نظر لعينيها وقال: =بتعملي اي هنا وهنا انتبهت زينه وتوترت ماذا سوف تخبره فأخترعت كذبه وقالت : =جيت مع واحده قريبتي زين : =ولما انتي جايه مع حد ...لي عايزه تمشي تذكرت وجود المدعو مازن بالحفل فقالت بحزن : =مضطره امشي ... زين بتساؤل :لي زينه بضيق : =حاجات شخصيه مينفعش اقولها زين بتنهيده : =تمام ..هاتي موبايلك اعطته موبايلها بدون تفكير فأخذه وضغط عدة ارقام ثم اعطاها الموبايل مرة اخري زينه بضيق : =امشي بقا اشار لها ع بوابة الخروج بمعني اذهبي قامت واتجهت مسرعه إلي الخارج واخذت تا**ي جاء رئيس الحرس وقال : =حضرتك تؤمر بحاجة زين : =ابعت حد وراها اتأكد انها وصلت بسلام رئيس الحرس : =امرك يا باشا ثم دخل إلي الحفل وكان في انتظاره اشخاص كثيرين فهو ضيف الحفل المميز كانت جالسه في التا**ي تنظر للفراغ بحزن فقال لها السائق : =تحبي تروحي فين قطعت **تها وقالت بشرود : =وديني عند النيل وبعد فتره اوقف السائق التا**ي ونزلت منه واعطته اجرته ثم جلست امام النيل شارده وهي تتطلع ع النيل وتتذكر الماضي زينه ببكاء وألم : =يااااااارب انا تعبت ثم مسحت دموعها وقالت : =متخليش حد يأثر فيكي لا كلهم صنف واحد بعد فتره اخذت تا**ي وقبل ان تركب وجدت سياره تقف من بعيد فأحست بشئ مريب فشغلت عقلها وركبت التا**ي وقالت :ممكن توديني مطعم ... السائق :حاضر ثم بعد دقائق نزلت ونظرت من المرأة فوجدت نفس السياره فأعطت للسائق الاجره ودخلت المطعم ثم خرجت من الباب الأخر واخذت تا**ي ووصلت لبيتها وهي تطلع حواليها بأرتياح في المساء كانت تجلس بملل تشاهد التلفاز دخلت عليها والدتها تسألها متي عادت فأخبرتها ثم بعد قليل تناولو الطعام سويا وذهبت زينه إلي غرفتها وقبل خلودها إلي النوم وجدت هاتفها يرن برقم غريب فقامت بالرد زينه :الووو .....: الووو ورحمة الله وبركاته زينه بأستغراب :مين زين :انا زين **تت زينه فأكمل حديثه وقال : سكتي لي زينه بتوتر : ولا حاجه ..بس انت جبت رقمي منين زين بقهقه :ههه شكلك مش مركزه انهارده ...انا ختو منك ف الحفله زينه بأرتياح :اه افتكرت ... ثم بأستنكار ....بس انت بتتصل لي هو انت هتصاحبني ! زين بجديه : لا ياروحي انا مش هصاحبك ..انا بس بطمن عليكي زينه ف نفسها (صبرني يارب ..كنت ناقصاه دا كمان ) زينه :طيب انا كويسه اطمنت ..سلام بقا وهمت ان تغلق الاتصال فقال بنبره صارمه : =قولتلك مره وهعيدها تاني لما اكون بكلمك ماتمشيش وتسبيني فاهمه زينه بخوف :اه فاهمه زين بجديه : =بكره الساعه تمانيه تيجي مطعم ....هستناكي و دا أمر مش طلب فاهمه زينه اضايقت من طريقة كلامه ثم بتفكير وافقت للذهاب زينه بضيق :تمام ...حضرتك تأمر بحاجة تانيه زين بصرامه :لا ثم اغلق الهاتف دون الاستماع لها زينه استغربت من قطعه للأتصال : - مجنون دا ولا اي تاني يوم يعتبر يوم الجمعه وزينه عندها موعد مع زين بس كانت محتاره ف البس هي معندهاش لبس سهره كل اللي عندها ينفع لخروجات عاديه عباره عن بنطالون وبلوزه وفستانين قصيره بتبين انها صغيره بس هي عايزه تبان كبيره زي ماهو فاهم زينه :افف طب وبعدين هلبس اي ....امم شكلي كده هروح بنفس الفستان مفيش غيره زينه ارتدت نفس الفستان وخرجت من الڤيلا وركبت تا**ي ثم في ظرف عشر دقائق كانت امام المطعم كانت مستغربه من المطعم انه ع مستوي عالي وازاي زين موظف وبيروح مطعم زي كده بس مدتش للموضوع اهتمام كبير ودخلت بس كانت متأخره خمس دقايق وزين بيحب الواعيد المظبوطه اول مادخلت زين شافها وبصتلو ولاحظت انه مضايق المهم انها راحت قعدت اودامه زينه :المطعم حلو اووي زين بجديه : = ..زينه في حاجه لازم تكوني عارفاها انا بحب كل حاجه تبقا ف مواعيدها انا هعديها المرادي بس عشان اول مره تعرفيني زينه ف نفسها (وهتبقا اخر مره ان شاءالله ..ومش هشوفك تاني مع انك قمر ومز بس الطابع غالب بعيد عنك ) زينه :تمام عرفت ...هتأكلني ولا اي زين شاور لشخص واتي إليه واعطاهم المنيو واختارو واعطوه اختيارتهم وذهب زين وهو ينظر لها يتفحصها بابتسامه: =مالك يا زوزه زينه بغضب : =تاني زوزه زين بقهقه : =ههه تاني وتالت زينه بتأنيب : =انا مش عارفه انت عاجبك اي ف زوزه دا زين بحب : =حلوه و زي القمر اهوو زينه ات**فت ووشها احمر وسكتت زين بزهول مصطتنع : =دا احنا بنت**ف كمان زينه : =خلاص بقا ..الله ظل زين ينظر في عنيها مما احست زينه بالأحراج من نظراته لها فقالت : =اي اخرت طريقتك دي يا زين انا مبقتش فاهمه مره تاخد رقمي ومره تتصل بيا ومره تعزمني ع العشا محتاره معاك زين بهدوء : =وانا جايبك انهارده عشان افهمك ..تمام كده اومأت له بمعني اه ثم جاء لهم الطعام وبدأو في تناوله في **ت زينه كانت بصه ف اكلها وزين كان بيبصلها ومركز مع كل حركه تص*ر منها وهو مستمتع بعد انتهاء طعام العشاء طلب زين عصير واتي إليه ثم بعد ذلك قال زين بجديه : =زينه ...انا معجب بيكي زينه كانت بتشرب العصير واول ماسمعت جملته شرقت

editor-pick
Dreame-Editor's pick

bc

روح الزين الجزء الثاني بقلم منارجمال"شجن"

read
1K
bc

احببتها فى قضيتى ❤️ بقلم لوكى مصطفى

read
2.3K
bc

خيوط الغرام

read
2.2K
bc

"السكة شمال" بقلم /لولو_محمد

read
1.0K
bc

ظُلَأّمً أّلَأّسِـدٍ

read
2.9K
bc

قيود العشق - للكاتبة سارة محمد

read
7.9K
bc

شهد والعشق الأخر

read
1K

Scan code to download app

download_iosApp Store
google icon
Google Play
Facebook